تعریف مدیریت کسب و کار مدیریت هماهنگی و سازماندهی فعالیت های تجاری است. این معمولاً شامل تولید مواد، پول و ماشین‌آلات می‌شود و شامل نوآوری و بازاریابی می‌شود. مدیریت مسئول برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت و کنترل منابع کسب و کار است تا بتوانند به اهداف خط مشی برسند.

مدیریت بازرگانی چه می کند؟

رشته آموزش مدیریت بازرگانی ابتدا در فرانسه شروع شده و سپس در سراسر کشورهای دنیا به یک گزینه برای رشته دانشگاهی شده است.

مدیران و مدیران این مسئولیت و قدرت را دارند که به یک شرکت نگاه کنند و تصمیم بگیرند. اندازه مدیریت می تواند هر چیزی باشد، از یک فرد واحد در یک سازمان گرفته تا هزاران مدیر در شرکت هایی که در کشورهای مختلف هستند. در سازمان‌های بزرگ‌تر، خط‌مشی توسط هیئت مدیره تعریف می‌شود و سپس توسط مدیرعامل یا مدیر اجرایی اجرا می‌شود.

برخی افراد فکر می کنند بهترین راه برای ارزیابی آینده و ارزش فعلی یک شرکت به تجربه و کیفیت مدیران بستگی دارد. هدف مدیریت گرد هم آوردن افراد برای دستیابی به اهداف و اهداف مورد نظر با استفاده از منابعی است که در دسترس هستند به روشی مؤثر و کارآمد.

وظایف مدیریت شامل موارد زیر است:

  • سازماندهی
  • کارگردانی یا رهبری
  • برنامه ریزی
  • پرسنل
  • کنترل یک سازمان

آنها همچنین شامل دستکاری و به کارگیری منابع مالی، منابع طبیعی، منابع انسانی و منابع فناوری می شوند. مدیریت برای تسهیل تلاش متحد در جهت دستیابی به اهداف شرکت ضروری است.

سیستم مدیریت کسب و کار چیست؟

سیستم مدیریت کسب و کار مجموعه ابزاری است که برای اجرای تاکتیکی و برنامه ریزی استراتژیک شیوه ها، فرآیندها، خط مشی ها، دستورالعمل ها و رویه ها برای استفاده در استقرار، اجرا و توسعه استراتژی ها و برنامه های کسب و کار و همچنین هر گونه برنامه های مرتبط استفاده می شود. فعالیت های مدیریتی آنها پایه ای را برای تصمیمات تجاری تاکتیکی و استراتژیک در مورد فرآیندها، وظایف، فعالیت ها و رویه های جاری با هدف برآوردن تمام اهداف یک سازمان و برآورده کردن انتظارات و نیازهای مشتری فراهم می کنند.

ایده اصلی سیستم مدیریت کسب و کار این است که به مدیریت ابزارهایی برای نظارت، برنامه ریزی و کنترل فعالیت های خود و سنجش عملکرد یک کسب و کار بدهد. آنها همچنین قصد دارند فرآیندهای بهبود مستمر را در شرکت به اجرا بگذارند. این سیستم اصول وجودی سازمان را پیدا می کند و با معیارهای موفقیت کسب و کار ارتباط تنگاتنگی دارد. این یک سلسله مراتب چند سطحی از راه حل های مختلف تجاری است که نشان می دهد چگونه سازمانی که سود گرا است، عملکردهای مختلفی مانند بازاریابی، فروش، استخدام کارکنان و خرید را برای انجام موفقیت آمیز یک کار انجام می دهد.

تاکتیک های مدیریت کسب و کار

تکنیک ها و رویکردهای تاکتیکی در هنگام اجرای طرح های تجاری مرتبط با استراتژی های تجاری آنها چیست. راه حل های تاکتیکی فقط باید در طول بخش تصمیم گیری مطرح شوند. آنها باید بر اساس بازه های زمانی که در سند استراتژی مدیریت کسب و کار آمده است اجرا شوند. برنامه های تجاری اضافی را می توان تشکیل داد و به این تمرین اجرای تاکتیکی نیز اختصاص داد.

تاکتیک‌های مدیریت کسب‌وکار به عنوان فعالیت‌هایی تعریف می‌شوند که از استانداردهای تجاری که در خط‌مشی‌های شرکت شناسایی شده‌اند، پیروی می‌کنند. آنها وظایف و برنامه های تجاری را اجرا می کنند تا بتوانند به اهدافی که اولویت بندی شده اند برسند.

همچنین فرآیندها و دستورالعمل هایی در این گروه عملکردی برای توسعه برنامه های مدیریت کسب و کار وجود دارد. دستورالعمل ها دارای دستورالعمل ها و دستورالعمل های عملی هستند تا نشان دهند که چگونه تصمیم گیرندگان می توانند تمام راه حل های تاکتیکی را کنترل کنند. آنها شامل عملیات و رویه‌هایی هستند که نشان می‌دهند چگونه مجریان وظایف و فعالیت‌های روزانه را انجام می‌دهند. این گروه همچنین کارکنان را به سمت تکمیل راهکارهای تجاری و شناخت برنامه های اجرایی همسو با تاکتیک های مدیریت هدایت می کند.

سبک های مدیریت

انواع مختلفی از مدیریت وجود دارد که رایج هستند، از جمله دموکراتیک، خودکامه، پدرانه، و آزادانه. سبک مدیریت دموکراتیک زمانی استفاده می شود که کارکنان بتوانند بازخورد یا نظرات خود را در مورد تصمیمات تجاری ارائه دهند. مدیریت مستبدانه به صاحب کسب و کار اجازه می دهد تا مسئول تصمیم گیری و هدایت شرکت در محیط کسب و کار باشد. زمانی که بهترین محیط کاری ممکن برای هر کارمند ایجاد شود، به آن مدیریت پدرانه می گویند. Laissez-faire بیشترین استقلال کارمندان را دارد و اجازه می‌دهد تصمیم‌گیری‌ها بدون نظارت مالک کسب‌وکار انجام شود.

مزایای تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی

تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی به شما این امکان را می دهد که درک گسترده ای از سازمان های تجاری ایجاد کنید و دانش موضوعی خاص را در زمینه هایی مانند بازارها، مشتریان، امور مالی، عملیات، ارتباطات، فناوری اطلاعات و سیاست ها و استراتژی های تجاری به شما ارائه می دهد. مسائل تجاری اغلب در سطح اروپایی و بین المللی مطرح می شود.

شما تعدادی مهارت قابل انتقال را در دوره خود به دست خواهید آورد، از جمله:

  • درک رفتار و ساختار سازمانی
  • تفکر تحلیلی و انتقادی
  • رویکرد خلاقانه برای حل مسئله
  • تصمیم گیری
  • ارتباط کتبی و شفاهی متقاعد کننده
  • اعداد و توانایی تحقیق، تفسیر و استفاده از داده های تجاری و مالی
  • اتکا به خود، ابتکار عمل و توانایی مدیریت زمان، پروژه ها و منابع
  • درک علل و آثار تغییرات اقتصادی و سایر تغییرات خارجی.

فارغ التحصیلان بیشتر در چه به بخش هایی به کار گرفته شده اند؟

تجارت، منابع انسانی و امور مالی23.5
بازاریابی، روابط عمومی و فروش18.9
دفتری، منشی و اداری14.7
خرده فروشی، پذیرایی و خدمات مشتری12.1
دیگر30.8