سبد خرید شما خالی است.

ورود | ثبت نام
مراحل یادگیری سئو سایت

۰ تا ۱۰۰ مراحل یادگیری سئو سایت

دسته بندی : سئو
1403/09/18

سئو و بهینه‌سازی سایت راهی برای جذب مشتری در بستر اینترنت و کسب درآمد بیشتر است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و کاربرد بالای اینترنت در تمام بخش‌های زندگی انسان، فعالیت در بستر اینترنت به یک امر ضروری برای هر کسب و کاری تبدیل شده است. به همین دلیل می‌توان گفت فعالیت در حوزه سئو، می‌تواند آینده‌ای درخشان و با درآمد بالا داشته باشد. اگر به دنبال یادگیری سئو هستید و مسیر درست را نمی‌دانید، در این مطلب از برتر‌آموز همراه ما باشید. ما به شما نقشه راه و مراحل یادگیری سئو را به صورت کامل خواهیم گفت.

چرا سئو برای موفقیت یک کسب و کار اهمیت دارد؟

پیش از اینکه به بررسی مراحل یادگیری سئو سایت بپردازیم، ابتدا بهتر است با اهمیت این موضوع آشنا شوید. سئو به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که به کمک آن‌ها یک سایت برای موتور‌های جستجو نظیر گوگل، بهینه می‌شود. به این واسطه وب سایت در نتایج سرچ کاربران نشان داده شده و می‌تواند مشتریان زیادی را از این طریق جذب نماید.

تفاوت آموزش رایگان سئو با دوره‌های آنلاین چیست؟

در حال حاضر شما می‌توانید مراحل یادگیری سئو سایت را از به شکل رایگان یا از طریق دوره‌های آموزش حضوری و آنلاین طی کنید. شاید از خودتان بپرسید با وجود منابع آموزشی رایگان، چرا برای یادگیری سئو هزینه صرف کنیم؟
آموزش‌های رایگان سئو شامل کتاب‌ها و ویدیو‌های آموزشی در ایسنتاگرام، یوتیوب، آپارات و … است. این آموزش‌ها اغلب برای افرادی کاربرد دارد که با این تخصص آشنا هستند و تا حدودی مسیر یادگیری سئو را می‌دانند. اما اگر تازه کار هستید، استفاده از آموزش‌های رایگان تنها وقت شما را تلف می‌کند. چرا که این آموزش‌ها پیوستگی نداشته و مسیر درستی را در اختیار شما قرار نمی‌دهد.
از میان آموزش حضوری و آنلاین هم، می‌توان آموزش آنلاین را با اختلاف گزینه بهتری دانست. در آموزش حضوری شما موظف هستید در روز و ساعت مشخصی در کلاس‌ها شرکت کنید. در صورت غیبت از مباحث عقب خواهید ماند. ضمن اینکه محدودیت زمان و مکان می‌تواند برای شما دست و پاگیر بوده و زمان زیادی را نیز از شما بگیرد.
با این اوصاف آموزش سئو آنلاین را می‌توان گزینه‌ای عالی، کم هزینه و بدون محدودیت زمان و مکان دانست. شما می‌توانید ویدیو‌های آموزشی را در هر ساعت از شبانه روز و حتی در مسیر رفت و آمدتان مشاهده کنید. اگر هم در این مسیر با سؤال یا مشکلی مواجه شدید، می‌توانید از پشتیبان‌های دوره کمک بگیرید. ما در برترآموز، برای سهولت بیشتر شما، دوره آموزش سئو استاد محسن حبیبی را آماده کرده‌ایم تا با قیمت ویژه، کیفیت بالا و بدون دردسر، مراحل یادگیری سئو را گام به گام پشت سر بگذارید.

مراحل یادگیری سئو

۰ تا ۱۰۰ مراحل یادگیری سئو سایت

به طور کلی یادگیری اصولی سئو سایت نیاز به زمان، تمرین و تجربه بالا دارد. از طرفی الگوریتم‌های گوگل دائماً بروز می‌شود؛ به همین دلیل برای موفقیت بیشتر و بهینه‌سازی اصولی وب سایت‌ها لازم است تا اطلاعات خود را مرتباً بروز کنید. اما به طور کلی مراحل یادگیری سئو سایت را می‌توان در ۳ مسیر اصلی خلاصه کرد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

سئو داخلی را یاد بگیرید

اولین مرحله از یادگیری سئو، درک مفاهیم سئو داخلی و یادگیری تکنیک‌های این نوع از سئو سایت است. پیش از اینکه شما را با مراحل سئو داخلی آشنا کنیم، لازم است که با این مفهوم آشنا شوید. سئو داخلی به مجموعه اقداماتی که گفته می‌شود که روی سایت انجام شده و به واسطه آن‌ها رتبه سایت بهبود می‌یابد. در ادامه مراحل یادگیری سئو داخلی سایت را خواهیم گفت:

 

1. تحقیق کلمات کلیدی از مراحل یادگیری سئو

مهم‌ترین و اولین مرحله از یادگیری سئو داخلی، تحقیق کلمات کلیدی به صورت اصولی است. منظور از کلمات کلیدی دقیقاً عباراتی است که کاربران آن را جستجو کرده و می‌توانند وب سایت‌های مختلف و مرتبط را مشاهده کنند. پس اگر یک وب سایت در نتایج سرچ کلمات کلیدی مرتبط با حوزه خود نشان داده شود، شانس بیشتری برای جذب مشتری و فروش خواهد داشت. برای تحقیق کلمه کلیدی ابتدا باید درک درستی از کسب و کار و حوزه فعالیت سایت داشته باشید. در مرحله بعد با توجه به این اطلاعات و به کمک ابزار‌های مخصوص می‌توانید لیست کامل کلمات کلیدی موردنیاز هر سایت را استخراج کنید. از بهترین روش‌ها برای تحقیق کلمات کلیدی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از پیشنهادات گوگل در صفحه جستجو؛
  • Keyword Planner؛
  • Keyword Tool؛
  • Kwfinder؛
  • جت سئو؛

2. آشنایی با انواع محتوا و روش‌های تولید آن

دومین مرحله از مراحل یادگیری سئو داخلی سایت، آشنایی با انواع محتوا و نحوه تولید اصولی آنهاست. محتوای هر سایت باید با توجه به هدف کاربر از جستجو عبارات کلیدی، ماهیت هر صفحه از سایت و موضوع و هدف اصلی سایت باید نوشته شود. یکی از روش‌های جذاب و کاربردی برای تولید محتوا، روش پیلار کلاستر است. در این روش، یک موضوع یا عبارت کلیدی به عنوان موضوع و محتوای مادر انتخاب می‌شود که به آن پیلار گفته می‌شود. سایر محتوا‌ها با موضوعی مشابه این صفحه اما با کلمات کلیدی مختلف تولید می‌شوند که می‌توانند از طریق لینک‌سازی، صفحه پیلار را تقویت کنند. به این نوع از محتوا‌ها کلاستر گفته می‌شود.
علاوه بر محتوای متنی، هر سایتی به محتوای تصویری و ویدیویی نیز نیاز دارد. برای تولید این سبک از محتوا‌ها باید به عملکرد رقبا و ماهیت کلمه کلیدی نیز دقت کنید.

3. لینک‌سازی داخلی از مهم ترین مراحل یادگیری سئو

سومین گام در مراحل یادگیری سئو سایت، آموزش لینک‌سازی داخلی است. به کمک لینک‌سازی داخلی می‌توانید میان صفحات مختلف سایت ارتباط درستی ایجاد کنید. در لینک‌سازی داخلی، انتخاب انکر تکست و صفحه هدف اهمیت ویژه‌ای دارد. منظور از انکر تکست متنی است که با آن به صفحه دیگری لینک داده می‌شود. انکر تکست باید متناسب با صفحه هدف باشد.

یادگیری سئو خارجی را شروع کنید

یکی دیگر از مراحل یادگیری سئو سایت، آموزش تخصصی سئو خارجی یا off page seo است. یک سایت به همان میزان که از نظر کلمه کلیدی، محتوایی و لینک‌سازی باید بهینه باشد، سئو خارجی قوی نیز نیاز دارد. منظور از سئو خارجی فعالیت‌هایی است خارج از سایت انجام می‌دهیم و روی برندسازی، رتبه سایت و اعتبار آن تأثیر بسزایی دارد. در ادامه مراحل سئو خارجی که باید به صورت اصولی یاد بگیرید را خواهیم گفت:

مراحل یادگیری سئو سایت

1. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

اولین و مهم‌ترین اقدام در سئو خارجی یک سایت، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی است. سوشال سیگنال یا فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، آگاهی از برند، محصولات و خدمات شما را افزایش می‌دهد. هرچه در سطح اینترنت شناخته شده‌تر باشید، اعتماد مردم نیز به شما بیشتر خواهد شد. این مسأله به صورت مستقیم در جذب مشتری و افزایش فروش تأثیر‌گذار است.
در این رابطه باید بتوانید با شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، توییتر، لینکدین و فیسبوک کار کنید.

2. سئو محلی یا Local SEO

سئو محلی برای کسب و کار‌هایی که وابسته به یک موقعیت جغرافیایی خاص هستند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. کسب و کار‌هایی نظیر رستوران، مراکز خرید، مراکز آموزش حضوری، داروخانه‌ها، کتابخانه‌ها و … از جمله کسب و کار‌هایی هستند که به کمک سئو محلی می‌توانند جذب مشتری کنند.
در سئو محلی علاوه بر ثبت موقعیت مکانی کسب و کار در گوگل، باید از کلمات کلیدی با پسوند شهر یا منطقه موردنظر نیز استفاده شود.

3. تبلیغات گوگل ادز یا تبلیغات آنلاین

یکی دیگر از مراحل یادگیری سئو، کار با گوگل ادز است. همانطور که گفتیم هدف از سئو خارجی، تقویت برندینگ و افزایش اعتبار سایت در میان کاربران است. گوگل ادز به تنهایی تأثیر بالایی در سئو سایت ندارد اما این فرصت را برای کسب و کار فراهم می‌کند تا در نتایج صفحه اول گوگل قرار بگیرد و به این واسطه ترافیک بالایی را جذب کند. در مطلب ” تبلیغات در گوگل ” به شما یاد داده‌ایم که چطور از گوگل ادز استفاده کنید.

Link Building .4 یا لینک‌سازی خارجی

یکی از مهم‌ترین بخش در مراحل یادگیری سئو سایت، یادگیری اصولی لینک‌سازی خارجی است. هر لینکی که از وب سایت‌های دیگر به سایت شما داده شود، جزء لینک‌سازی خارجی قرار می‌گیرد. این نکته را در نظر داشته باشید که سایتی که به شما لینک می‌دهد، می‌تواند سئو خود را نیز به شما منتقل کند. پس اگر قصد لینک‌سازی خارجی را دارید، حتماً وب سایت‌های معتبر و باکیفیت را انتخاب کنید.

مراحل یادگیری سئو

در سئو تکنیکال حرفه‌ای شوید!

مرحله آخر در یادگیری سئو، حرفه‌ای شدن در سئو تکنیکال است. منظور از سئو تکنیکال یا فنی سایت، اقداماتی است که برای بهینه کردن کدنویسی‌ها، منابع، آدرس صفحات، دسترسی ربات‌ها و … انجام می‌شود. اصولاً این بخش از بهینه‌سازی باید توسط برنامه‌نویسان انجام شود. اما اگر پروژه‌ای با سیستم مدیریت محتوای آماده داشته باشید، به سادگی خودتان می‌توانید آن را از نظر فنی بهینه کنید. در ادامه مراحل سئو فنی سایت را به شما خواهیم گفت:

1. آدرسی دهی اصولی صفحات

اولین و مهم‌ترین مرحله در سئو تکنیکال یک سایت، آدرس دهی درست صفحات است. یک سایت باید از همان ابتدا با ساختاری اصولی طراحی شود. آدرس صفحات باید ساختار درختی داشته و مسیر دسترسی هر صفحه (breadcrumb) به درستی برای کاربرد مشخص شده باشد. ضمن اینکه URL هر صفحه نیز باید از نظر معنایی کاملاً با محتوای صفحه سازگار باشد و کلمه کلیدی نیز در آن به کار رفته باشد.

2. مدیریت بودجه خزش سایت

بودجه خزش هر سایت با توجه به میزان فعالیت و قدمت هر سایت تعیین می‌شود. گوگل به واسطه این دو مورد تشخیص می‌دهد که هر سایت چند بار در روز یا هفته خزش شود و در هر بار چند صفحه از سایت مورد بررسی قرار بگیرد.
مدیریت بودجه خزش از طریق مدیریت دسترسی ربات‌ها و با دستوران index، follow و … تعیین می‌شود.

3. اولویت‌بندی صفحات سایت

در این مرحله از مراحل یادگیری سئو سایت، صفحات باید از نظر اهمیت رتبه‌بندی شوند. برای این کار باید دستوراتی را در فایل Robots. txt استفاده کنید یا به کمک تگ کنونیکال، صفحه هدف و مهم را برای گوگل مشخص کنید. تگ کنونیکال در واقع به گوگل می‌گوید که این صفحه ارزش چندانی ندارد و باید به صفحه دیگری که در تگ قرار داده شده است، توجه کنی.

4. بهینه‌سازی سرعت و تجربه کاربری

سرعت لود یک سایت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بهترین سرعت برای لود صفحات یک سایت، ۱ تا ۲ ثانیه است. در یادگیری سئو تکنیکال، شما باید به کمک کدنویسی، افزونه‌های سئو و بهینه‌سازی سرعت، کاهش حجم تصاویر و … سرعت سایت را بهینه کنید.

در پایان

در این مطلب در مورد مراحل یادگیری سئو سایت صحبت کردیم. همانطور که گفتیم مراحل یادگیری سئو در سه مرحله سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال خلاصه می‌شود. هر یک از این مراحل به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که هر کدام دنیای متفاوت خود را دارند! اگر می‌خواهید سئو را به عنوان یک شغل ادامه بدهید و از آن درآمد بالایی کسب کنید، بدون شک آموزش‌های رایگان نتیجه‌ای جز تلف کردن وقت برای شما نخواهد داشت. اگر هنوز برای خرید دوره آموزش سئو محسن حبیبی تردید دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در برتر‌آموز تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

نویسنده : darya

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *