هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
معرفی نرم افزار حسابداری

معرفی نرم افزار حسابداری (بررسی 10 نرم افزار)

دسته بندی : مقالات
1401/02/09

هر کسب و کاری با هر اندازه و هر موضوعی برای ادامه و ارتقا نیاز به یک حسابدار دارد تا با پیگیری مطالبات مالی و بررسی سود و زیان بتوانید به پیشرفت و رسیدگی به اهداف کسب و کار کمک کند. اگر خیلی دقیق تر به واحد مالی و حسابداری توجه کنیم متوجه میشویم که میتوان گفت حسابداری نبض یک سیستم است که اگر به درستی کار نکند کل سیستم دچار مشکل میگردد. هر فروشگاهی که تراکنش مالی دارد باید بتواند از همان ابتدا سود و زیان، هزینه ها و… مجموعه خود را محاسبه نماید. تمامی این حساب کتاب های مالی نیازمند یک نرم افزار خوب و کاربردی است که در این سری از مقالات برتر آموز قصد داریک راجب به معرفی نرم افزار حسابداری صحبت کنیم. پس اگر هنوز نرم افزار حسابدار مناسبی را برای خود پیدا نکرده اید و یا حسابدار هستید و میخواهید با برنامه ها آشنا شوید در ادامه همراه برتر آموز باشید.

آنچه که شما در این مقاله می آموزید:

  • معرفی نرم افزار حسابداری

شاید تا به اینجای کار به این موضوع فکر کرده باشید که اصلا به نرم افزار های حسابداری نیاز داریم؟ شاید بتوانیم بدون استفاده از نرم افزار های حسابداری و به صورت سنتی با استفاده از دفتر کل و دفتر فروش و…. حساب کتاب های خود را مرتب کنیم. واقعیت امر این است که اگر کسب و کار شما کوچک است و تراکنش مالی شما بالا نیست میتوانید به روش های سنتی و بدون استفاده از نرم افزار ها حسابرسی خود را انجام دهید ولی اگر کسب و کار شما بزرگ است  و تراکنش مالی بالا و متوسطی دارید برای اینکه بتوانید هزینه های خود را دقیق بدست آورید به نرم افزار و صد البته یک حسابدار ماهر نیاز دارید. حالا در ادامه به معرفی نرم افزار حسابداری های متنوع و کاربدی میپردازیم.

معرفی نرم افزار حسابداری

خوب نوبیت به اینجا رسید که درباره ی نرم افزار های حسابدارید صحبت کنیم و بیش از 10 مورد را به شما معرفی نماییم. ما قصد داریم با معرفی کلی به ویژگی های مثبت و منفی هر کدام بپردازیم. در واقع ما نرم افزار خاصی را به شما پیشنهاد نمی دهیم و شما با توجه به سلیقه خود و ویژگی هایی که از نرم افزار ها انتظار دارید میتوانید برنامه مورد نظر را انتخا و سپس تهیه نمایید.

1.نرم افزار حسابداری هلو

نرم افزار هلو، اسمس آشنا که وارد هر شرکتی می شوید ممکن است آن را شنیده و یا تبلیغات بیلبوردی آن را در سطح شهر دیده باشید. شرکت طرقه نگار در سال 1377 شمسی محصول نرم افزار حسابداری خود را با نام هلو به بازار عرضه کرد. پس همانطور که پیدایست این نرم افزار بیش از 20 سال در زمینه جسابداری سابقه و حضور پر رنگی را داشته است. نرم افزار هلو برای حسابداری شرکتی، حسابداری های تولیدی، حسابداری اصناف، حسابداری مغازه و فروشگاه هاو.. میباشد. یکی از ویژگی های مثبت این نرم افزار این است که بیش از 200 عنوان تخصصی نرم افزاری حسابداری برای اصناف مختلف را شامل میشود.  نرم افزار هلو رابط کاربری آسانی دارید به طوریکه اگر تا به حال با آن کار نکرده اید میتوانید با آموزش های جزیی کار با آن را فرا بگیرید.

بررسی از لحاظ قیمت : نرم افزار هلو در مقایسه با سایر نرم افزار های حسابداری از قیمت مناسب تری برخورددار است و شما میتوانید با توجه به حجم کسب و کار خود سطح مناسب را انتخاب کنید تا نیاز نباشد هزینه بیشتری را پرداخت کنید، زیرا نرم افزار هلو در 4 سطح برای کسب و کار ها دسته بندی شده است.

ویژگی های مثبت

  • طراحی کاربری آسان
  • داشتن 4 سطح مختلف برای فروشگاه ها
  • امکان صدور فاکتور خرید و فروش، مرجوعی و امانی
  • اعلام اتوماتیک سررسید چک ها
  • امکانش گزارش گیری سود و زیان

ویژگی های منفی

متاسفانه نرم افزار هلو از پشتیبانی قوی و خوبی برخورددار نیست و همین امر موجب شده است تا اکثر افراد از کار کردن با این نرم افزار خودداری کنند.

نرم افزار حسابداری هلو

2.نرم افزاری حسابداری سپیدار سیستم

سپیدار سیستم واژه ای نام آشنا میان حساب دار ها و کسب و کار های مالی میباشد. شرکت همکاران سیستم با وجود اینکه حدود 10 سالی است نرم افزار سپیدار را به بازار عرضه کرده است با وجود برندیگ و بازاریابی قوی تواسنته اند سپیدار را به قطب اصلی نرم افزار های مالی در کشور تبدیل کنند.(هر کسب و کاری برای اینکه بتوانید میان رقبا فعالیت کند و خود را به یک قطب اصلی تبدیل کند تا جامعه هدف را به مشتریان بالفعل تبدیل کند نیاز روش های مختلف بازاریابی و صد البته دیجیتال مارکتینگ است که در بخش آموزش دیجیتال مارکتینگ به آن پرداخته ایم.)

نرم افزار حسابداری سپیدار سیستم در دو نسخه سپیدار و دشت به کاربران مالی عرضه می‌ گردد که نرم افزار حسابداری شرکتی سپیدار مخصوص شرکت‌های متوسط و کوچک طراحی‌ شده است که بسته‌های نرم افزاری حسابداری بازرگانی، خدماتی، تولیدی، پیمانکاری و پخش را در کنار خود دارد. همچنین این نرم افزار مجهز به زیرسیستم‌ های حسابداری، دارایی ثابت، مشتریان و فروش، پخش و سفارش گیری، دریافت و پرداخت، انبارداری، حقوق و دستمزد، تولید، پیمانکاری و تردد میباشد که با توجه به ویژگی هایی که دارد کاملا پاسخگو نیاز های مشتری میباشد.از طرفی دیگر نرم افزار حسابداری فروشگاهی دشت نیز برای فروشگاه‌ ها و خرده‌فروشی‌ ها طراحی و عرضه‌ شده و بسته اختصاصی برخی اصناف مانند سوپرمارکت، طلافروشی و آرایشی بهداشتی را در کنار خود دارد که برای برخی از کسب و کار ها به جای تهیه سپیدار نرم افزار دشت توصیه میشود.

نرم افزار سپیدار به شما خروجی های مناسبی ارائه میکند که میتوانید این خروجی ها را به ادارات مختلف از جمله دارایی ارائه دهید. نصب و راه اندازی این سرویس آسان است و تیم پشتیلنی در نصب این سیستم همواره به شما کمک خواهند کرد.

ویژگی های مثبت 

  • دارا بودن امکان تسویه دستگاه های کارتخوان
  • گزارش از مانده بانک ها و صندوق ها
  • اتصال سیستم حقوق و دستمزد به سیستم ورود و خروج کارکنان
  • تبدیل ارزهای مختلف به ارز پایه در عملیات تجاری و صدور سند
  • چهار نوع کدینگ پیش‌فرض تولیدی، خدماتی، بازرگانی و پیمانکاری
  • محاسبه مالیات به 3 روش
  • ثبت دفاتر قانونی به ساده‌ترین روش ممکن
  • پشتیبانی و پاسخگویی مناسب نسبت به سایر نرم افزار ها
  • امکان قیمت‌گذاری موجودی کالای انبار
  • پشتیبانی یک ساله رایگان

ویژگی های منفی 

متاسفانه این سیستم حسابداری در برخی مواقع کند است به طوری که اکثر حسابدار ها از این ویژگی ناراضی هستند. این محصول تقریبا قیمت بالایی دارد و همچنین پشتیبانی دوره ای آن هم شامل هزینه بالا است.

پیشنهاد میشود مقاله طراحی جدول هاب قیمت برای سایت ها را مطالعه نمایید.

3.نرم افزار حسابداری محک

گروه نرم افزاری محک در سال 1385 اقدام به معرفی نرم ازفرا حسابداری محک کرده است. نرم افزار محک در دو نوع برای کاربران حسابداری معرفی شده است که نوع اول مخصوص کسب و کار ها یکوچک در قالب عمومی و نوع دوم برای کسب و کار های بزرگ در قالب تجاری میباشد. برای اینکه هزینه های تهیه نرم افزار حسابداری محک با توجه به نوع کسب و کار مناسب باشد این شرکت نرم افزار های خود را در سه سطح ارائه میکند که با توجه به کسب و کارتان میتوانید هر کدام از این سطح را تهیه نمایید. این سه سطح شامل نرم افزار حسابداری فروشگاهی محک، نرم افزار حسابداری شرکتی محک و نرم افزار حسابداری تولیدی محک می باشد. با توجه به نیاز زیر سیستم بازگانی، مالی حقوقو دستمزد، پروژه، انبار داری و.. میتوانید هر یک از 3 سطح مطرح شده را تهیه نمایید. نصب و پشتیبانی یک ساله این نرم افزار رایگان میباشد.

ویژگی های مثبت 

  • پشتیبانی یک ساله رایگان
  • آپدیت بودن فضای نرم افزار و به همراه داشتن طراحی رابط کاربری آسان
  • توضیع در در سه سطح مختلف برای کاهش قیمت خرید
  • امکان طبقه بندی دقیق حساب های مالی
  • شماره گذاری اتوماتیک اسناد مالی
  • دارا بودن حسابداری عملیات بازرگانی و خزانه داری
  • دارا بودن دو نسخه ثبت فاکتور رسمی و معمولی
  • انجام محاسبات مربوط به حقوق و دستمزد و سود و زیان شرکت
  • تعیین میزان سود بر اساس بازه‌های زمانی مشخص

ویژگی های منفی 

متاسفانه گزارش های خوبی از پشیبانی این نرم افزار به گوش نمیرسد به طوریکه حتی پشتیبانیآموزش های لازم در جهت استفاده از این نرم افزار را نداشته اند. ویژگی منفی بعدی این است که زمانی که تعدا اسناد از یک اندازه ای بیشتر میشود مشکل در گزارش گیری به وجود میاید و در حالت کلی گزارش گیری از این سیستم مقداری ضعیف است.

4.نرم افزار حسابداری پارسیان

این نرم افزار حسابداری در سال 1383 توسط شرکت مربوطه به بازار مالی عرضه گردید. با توجه به نظر کاربران این نرم افزار حسابداری برای فروشگاه ها نسبت به شرکت ها مناسب تر است. برای اینکه هزینه های خرید سیستم حسابداری برای کاربران با توجه به کارایی و اندازه کسب و کار کاهش پیدا کند، پارسیان نرم افزار خود را در چهار سطح ساده، ویژه، پیشرفته و جامع عرضه کرده است. نرم افزار پارسیان به زیرسیستم‌های حسابداری، انبارداری، خریدوفروش، حقوق و دستمزد و پخش مویرگی مجهز میباشد که با توجه به انتظاراتی که از سیستم حسابداری خود دارید میتوانید هر کدام از این سطح ها را تهیه نمایید. یکی از ویژ گی های خوب نرم افزار پارسیان این است که برای صنف های مختلفی ویژگی ها و آپدیت های جدید را ارائه داده است. از جمله این صنف ها میتوان به رستوران، سوپرمارکت، آتلیه عکاسی، خیریه و سنگ فروشی و.. اشاره کرد. برای اینکه متوجه شوید که از صنف شما پشتیبانی دارد یا خیر میتوانید به وبسایت رسمی این شرکت سر بزنید.

ویژگی های مثبت 

  • دارا بودن سطح های مختلف برای کسب و کار های مختلف
  • امکان صدور فاکتورهای خرید، فروش، برگشتی و پیش‌فاکتور
  • پشتیبانی از دستگاه کارتخوان بانکی در سیستم
  • امکان تعریف چند انبار برای کالا
  • نمایش موجودی کالا در همه انبارها به‌صورت یکجا
  • گزارش‌های فصلی فاکتورها جهت ارائه به دارایی
  • گزارش از مانده بانک ها و صندوق ها
  • آپدیت رایگان نرم افزار تا انتهای فعالیت شما با مجموعه پارسیان
  • یک سال پشتیبانی رایگان

ویژگی های منفی 

متاسفانه این نرم افزار هم از پشتیبانی خوبی برای کاربران بهره مند نیست. نکته بعدی این که معمولا حسابدار های این نرم افزار را برای شرکت های بزرگ توصیه نمیکنند و معمولا فروشگاه ها از این نرم افزار رضایت کافی را دارند.

5.نرم افزار حسابداری کاوش فردا

شرکت کاوش افزار فردا ارائه دهنده سیستم نرم افزاری کاوش فردا میباشد. این سیستم نرم افزاری برای کسب و کار های متوسط و کوچک توصیه میشود. این نرم افزار هم مانند سایر نرم افزار ها برای کاهش هزینه های کاربران برنامه خود را در چند سطح به بازار عرضه کرده است. کاوش فردا شامل زیرسیستم‌های مالی، خزانه داری و انبارداری میباشد. نرم افزار کاوش فردا برای شرکت ها با انواع موضوعات مختلف برنامه های مختلفی را ارائه داده است. معمولا شرکت های ساختمانی از نرم افزار حسابداری کاوش فردا برای سیستم های مالی خود استفاده میکنند.

ویژگی های مثبت 

  • پشتیبانی از دستگاه کارتخوان بانکی در سیستم
  • امکان مشاهده سود و زیان در بازه‌های زمانی مختلف
  • امکان ثبت و ویرایش انواع چک‌های بانکی دریافتی و پرداختی و تراکنش آن‌ها
  • امکان گزارش ترازنامه
  • امکان استفاده ریموت شدن دستگاه در سیستم های مختلف

ویژگی های منفی 

متاسفانه بنابر صحبت های کاربران گفته شده است که هزینه های پشتیبانی نرم افزار حسابداری کاوش بسیار بالاست و پرداخت این هزینه معمولا برای کاربران سخت است.دفتر رسمی نرم افزار حسابداری کاوش در شهر مشهد میباشد و متاسفانه نماینده رسمی در سایر شهر های بزرگ ندارند که همین موضوع میتوانید جزو معایب باشد.

6.نرم افزار حسابداری نوید

استان ارائه دهنده نرم افزار نوید شهر قم میباشد.یکی از ویژگی های مناسب نرم افزار نوید این است که طراحی رابط کاربری آسانی دارد، به طوریکه افرادی که با محیط سیستم های حسابداری آشنایی ندارند به آساسنی میتوانند آن را فرا گیرند.اطلاعات و اسناد حسابداری را میتوانید به سادگی وارد نرم افزار نوید نمایید. این سیستم دو حالت انبار داری به صورت لایفو وفایفو به شما ارائه میدهد. این سیستم برای شرکت ها و فروشگاه ها قابل استفاده میباشد. سیستم نوید به شما تضمین کیفیت محصول میدهند که اگر شما از محصول راضی نبودید میتوانید وجه پرداختی خود را پس بگیرید.

ویژگی های مثبت 

امکان دریافت سر رسيد خودكار چک ها
ارائه انواع گزارشهاي مالي,صورتحساب اشخاص ، بانكها ، سود و زيان ، ترازنامه و گزارش گردش مالي
ارائه انواع گزارشهاي انبار ازقبيل موجودي ، خريد و فروش ، مرجوعي
قابليت تعريف ويزيتور و يا مراكز فروش جهت تفكيك خريد و فروش
قابليت اتصال به باركد خوان و پرينترهاي فروشگاهي / چاپ باركد و چاپ چك
قابليت تعريف كاربران مختلف با اسم رمز و امكانات مخصوص به خود و سطوح دسترسي مختلف

ویژگی های منفی 

متاسفانه این نرم افزار هم پشتیبانی خوبی به کاربران ارائه نمی دهد و کاربران ناراضی زیادی در این زمینه وجود دارند.

پیشنهاد میشود مقاله بهترین مشاغل بای افراد درونگرا و برونگرا را مطاله نمایید.

7.نرم افزار حسابداری قیاس

شرکت نرم افزاری راهکار نوین سیاق نرم افزار حسابداری شرکتی و فروشگاهی خود را با طراحی رابط کاربری مناسب به بازار عرضه کرده است. اگر کسب و کار شما کوچک و متوسط است نرم افزار قیاس بهترین گزینه برای شما میتواند باشد که به صورت ابری نیز میتوانید از آن استفاده نمایید. قیاس دارای زیر سیستم های مالی، بازرگانی، تولیدی، خدماتی و… میباشد. در بسته نرم افزاری قیاس 6 سطح وجود دارد که شما میتوانید با توجه به کارایی که در نظر دارید از این نرم افزار استفاده نمایید. نرم افزار قیاس در سطح وب، ویندوز و اندروید قابل اسفاده است ولی مهم تین مزین فضاغی ابری آن این است که میتوانید در هر کجا که قرار دارید از این نرم افزار استفاده نمایید.

ویژگی های مثبت 

  • به علت دارا بودن فضای ابری انجام حسابداری و مشاهده گزارش‌های تحلیلی ویژه مدیران از راه دور حتی بر روی تلفن همراه امکان پذیر است.
  • صدور اسناد مرجع حسابداری برای تحریر دفاتر قانونی
    عملیات پایان سال اتوماتیک و ایجاد سال مالی جدید
  • امکان صدور هم‌زمان فاکتور فروش خدمات و کالا در کنار یکدیگر

ویژگی های منفی 

اگر کسب و کار شما بزرگ است این نرم افزار برای کارهای مالی شما پیشنهاد نمیشود. اگر از فضای ابری و تحت وب این نرم افزار استفاده میکنید در صورت قطع بودن اینترنت به آن دسترسی نخواهید داشت، متاسفانه فضای ابری و تحت وب بودن در کنار تمام ویژگی های مثبت این ویژگی منفی را دارد.

با ادامه مقاله معرفی نرم افزار حسابداری همراه باشید.

8.نرم افزار حسابداری آرین سیستم

نرم افزار حسابداری قیاس

شرکت حسابداری آرین سیستم عرضه کننده سیستم حسابداری آرین سیستم می باشد. این شرکت در سال 1383 سیستم های مدیریت مالی خود را برای مشتریان عرضه کرده است. اگر حجم کاری شما متوسط و زیاد است این سیستم کاملا پاسخگوی نیاز های حسابداری شما میباشد. این شرکت برای کاربران خود 6 ماه پشتیبانی رایگان دارد. رابط کاربری سیستم نرم افزاری این شرکت همان طرح سنتی و قدیمی خود را حفظ کرده است. بیشتر شرکت ها دمو های سیستم خود را در وبسایت رسمی ارائه میدهند که میتوانید برای اینکه با طراحی و رابط کاربری آن آشنا شوید دمو های محصولات را مشاهده نمایید. این نرم افزار به صورت تحت وب هم در اختیار شما قرار میگیرد.

ویژگی های مثبت 

  • مناسب بودن برای شرکت ها بزرگ با اسناد زیاد
  • قابلیت گزارش گیری اسناد حسابداری به دو زبان فارسی و انگلیسی
  • امکان دسترسی تحت وب و از طریق تبلت و موبایل
  • تعریف حساب‌های معین با ویژگی‌های تعدادی، ارزی، پیگیری و بودجه‌ای
  • امکان گزارش‌گیری بر اساس تجزیه سنی حساب‌ها

ویژگی های منفی 

این نرم افزار به علت پیچیدگی در سند زدن اسناد حسابداری و زمانبر بودن فرآیند های آن برای شرکت های کوچک و فروشگاه ها توصیه نمیشود.

9.نرم افزار حسابداری فرداد

آرین سیستم برای کسب و کارهای کوچک و متوسط محصول در سال 1396 نرم افزار حسابداری فرداد را عرضه کرده است. نصب و آموزش این محصول برای کاربران رایگان بوده و حتی یک سال پشتیبانی این نرم افزار هم رایگان است. این سیستم حسابداری در 4 سطح به کاربران عزیز عرضه شده است که می توانند با توجه به انتظاراتی که از سیستم حسابداری خود دارند هر کدام از سطح ها را تهیه نمایند. این سیستم دارای زیر سیستم های حسابداری تولیدی، حسابداری خدماتی، حسابداری پیمانکاری و حسابداری بازرگانی می باشد. فقط توجه کنید که اگر کسب و کار شما بزرگ و متوسط است باید از سیستم های نرم افزاری دیگری استفاده نمایید.

ویژگی های مثبت 

  • یک سال پشتیبانی رایگان
  • تهیه صورت‌های سود و زیان و ترازنامه
  • تهیه فایل‌های بیمه، مالیات و خرید و فروش فصلی
  • قابلیت استفاده از زیرسیستم ارزی در تمامی نرم افزارها
  • امکان استفاده از واحدهای فرعی در نرم افزارهای انبار و فروش

ویژگی های منفی  

متاسفانه این سیستم نسخه فروشگاهی نداردد و همین نکته موجب شده است که فروشگاه های کوچک نتوانند از این محصول استفاده نمایند.

10.نرم افزار حسابداری شایگان سیستم

اگر حسابدار کهنه کار باشید قطعا نام نرم افزار حسابداری شایگان سیستم را بار ها شنیده اید. این نرم افزار حسابداری هم در چند سطح برای کاربران عرضه شده است که شما میتوانید با توجه به نیاز خود هر کدام از این سطوح را تهیه کنید. این سطوح حسابداری شامل حسابگر صنعتی، حسابگر بازرگانی، حسابگر ویژه پخش، حسابداری اموال و حقوق پرسنل و دستمزد میشود. شایگان سیستم نرم افزار خود را تحت نام حسابگر به بازار مالی عرضه کرده است. این سیستم حسابدار بای کسب و کار های کوچک توصیه میشود. مهم ترین ویژگی حسابگر این است که به شما تنوع در گزارش گیری را ارائه داده است.

ویژگی های مثبت 

  • گزارش ماهانه دفتر کل و روزنامه
  • دسترسی به اطلاعات برنامه از طریق مرورگر اینترنتی
  • امکان ارائه بیش از ۱۵۰۰ نوع گزارش
  • امکان ایجاد کالاهای جدید با استفاده از تعریف ویژگی کالاها به‌صورت انبوه
  • نگهداری اطلاعات در دوره‌های مالی متعدد
  • سطوح شناور تفصیلی واحد و مرکز هزینه

ویژگی های منفی  

هزینه های خرید و پشتیبانی این سیستم متاسفانه بالاست و اکثر کاربران از بالا بودن هزینه ها ناراضی هستند.

با ادامه معرفی نرم افزار حسابداری همراه ما باشید.

11.نرم افزار حسابداری رافع

شرکت تدبیر رایانه آسیا در سال 1381 محصول خود را با نام نرف افزار حسابداری رافع روانه بازار کرده است. حسابدار ها معمولا نرم افزار رافع اصناف را برای خرده فروش ها و فروشگاه ها ، رافع 8 را برای شرکت ها با سطح کار ی متوسط و رافع ویژه نسخه 2 را برای کسب و کار ها و سازمان های بزرگ معرفی میکنند. هر کدام از انواع نرم افزار رافع دارای زیر سیستم های متنوعی میباشد.

رافع اصناف : زیرسیستم‌های خریدوفروش، خزانه داری و انبارداری

رافع 8 : زیرسیستم‌های مالی، خریدوفروش، انبارداری، خزانه داری و اموال و دارایی‌ها

رافع ویژه نسخه 2 : دارای بسته‌های بازرگانی، تولیدی، پیمانکاری و پخش مویرگی

ویژگی های مثبت 

  • یک سال گارانتی رایگان
  • امکان ایجاد دفاتر و دوره‌های متعدد مالی
  • امکان تعیین 5 نرخ برای فروش یک کالا
  • اخذ و چاپ فاکتور فروش مطابق با فرمت ارائه‌شده از سوی وزارت اقتصاد و دارایی
  • تهیه صورت عملکرد سود و زیان و ترازنامه استاندارد
  • تعریف حساب‌های بانکی متعدد
  • تعریف و نگهداری اطلاعات مشتریان

ویژگی های منفی  

این نرم افزار چون در سه سطح مختلف ارائه شده است ممکن است مشکلات آن هم با یکدیگر متفاوت باشد ولی با توجه به گزارشات کاربران ، در رافع 8 مشکلاتی نظیر پیچیدگی در بخش انبار نرم افزار، سرعت‌ پایین و تنوع پایین گزارش‌ها موجود است.

12. نرم افزاری حسابداری پیوست

نرم افزاری پیوست هم یکی از با سابقه ترین شرکت های تولید نرم افزار حسابداری در ایران می باشد. امروزه سازمان ها و نهاد های دولتی هم از پیوست برای رسیدگی به تراکنش های مالی خود استفاده میکنند. این سیستم نرم افزار یهم از چند زیر سیستم تشکیل شده است که شما با توجه به نیاز خود زیر سیستم مورد نظر را خریداری نمایید. این زیر سیستم ها شامل حسابداری، اموال، انبار و کالا، خزانه داری، پیمان‌ها و قراردادها، بازرگانی، ساخت و تولید، هولدینگ، ارزی، حسابداری دولتی و بودجه و اعتبارات می باشد. این نرم افزار رابط کاربری مناسبی دارد و همچینی خروجی های اسناد حسابداری آن برای ارائه به اداره مالیات و دارایی مناسب است. این سیستم نرم افزاری معمولا برای شرکت های بزرگ توصیه میشود.

ویژگی های مثبت 

  • امکان انتقال اطلاعات اسناد حسابداری بین شرکت‌ها
  • فرم چاپی دفتر روزنامه بر اساس دفتر چاپی استاندارد
  • ارائه دفاتر حساب‌های عوارض و مالیات بر ارزش افزوده
  • ارائه خلاصه سند ماهانه برای ارائه دفاتر و اسناد به‌صورت مکانیزه به سازمان امور مالیاتی
  • ارائه صورت‌های مالی اساسی شامل ترازنامه و سود و زیان با تنظیمات دلخواه

ویژگی های منفی  

این نرم افزار به علت پیچیدگی سیستم برای شرکت های کوچک و متوسط توصیه نمیشود. این نرم افزار نسخه فروشگاهی ندارد و متاسفانه بنابر گزارشات کاربران پشتیبانی خوبی برای کاربران ندارند و از این جهت نارضایتی های زیادی به همراه دارند.

پیشنهاد مشوید مقاله راهنمای مصاحبه آنلاین را مطالعه نمایید.

13.نرم افزار حسابداری پارمیس

شرکت فناوری اطلاعات پارمیس در سال 1393 اقدام به تولید و ارائه نرم افزار حسابداری پار میس کرده است.نرم افزار پارمیس به علت داشتن نسخه موبایلی بسیار میان مدیران مالی محبوب است چون میتوانند در گوشی همراه خود در هر مکانی سیستم های حسابداری خود را تهیه نمایند. رنم افزار های ارائه شده توسط این شرکت به شرح زیر میباشد:

  1. پارمیس پرو: مخصوص کسب‌وکارهای متوسط و کوچک
  2. پارمیس استار: مخصوص کسب‌وکارهای بزرگ و سازمان‌ها
  3. پارمیس 360: راهکار ابری برای کسب‌وکارهای کوچک

این نرم افزار چون رابط کاربری ساده ای را دارد به خوبی میان کسب و کار های کوچک و حسابداران تازه کار جا افتاده است.

ویژگی های مثبت 

  • امکان اختصاص 3 شماره و یک شماره عطف به هر سند
  • امکان ایجاد سند افتتاحیه به‌طور خودکار از روی سند اختتامیه سال قبل
  • امکان مشخص کردن افراد امضاکننده پای گزارش‌ها و اضافه کردن امضاکنندگان به‌صورت نامحدود
  • تعریف سرفصل‌ها در یک سطح گروه، یک سطح کل، بی‌نهایت معین، بی‌نهایت تفصیلی و بی‌نهایت تفصیلی شناور
  • امکان ارائه گردش حساب‌ها بر اساس کلیه سطوح حسابداری
  • امکان معرفی و نگهداری اسناد و حساب‌های چند شرکت مختلف با تعداد نامحدود به‌صورت مجزا روی یک سیستم

ویژگی های منفی  

این نرم افزار بای کسب و کار های بزرگ توصیه نمیشود زیرا پاسخگو نیاز شرکت های بزگ با تراکنش های مالی بالایی نیست.

سخن آخر: 

سعی کرده ایم به صورت کامل و مفصل درباره ی معرفی نرم افزار حسابداری صحبت کرده باشیم و نرم افزار های کاربردی را معرفی کنیم. هدف ما از معرفی این نرم افزار ها تنها بر این بود که بتوانید با دید باز نرم افزار مناسب کسب و کار خود را تهیه نمایید. شما میتوانید راجب به هر نرم افزار مطالعه نمایید و دمو این نرم ازفار ها را از وبسایت رسمی مشاهده نمایید. سعی کنید بهترین و به روز ترین نرم افزار را مطابق با نیاز کسب و کارتان انتخاب نمایید. اگر تجربه ای در این زمینه دارید لطفا با دوستان برتر آموز به اشتراک بگذارید. ممنون از توجه شما به مقاله معرفی نرم افزار حسابداری.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *