هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
مهارت های تولید محتوا

مهم ترین مهارت های تولید محتوا و محتوانویسی + نکات خیلی مهم

دسته بندی : کسب و کار آنلاین
1401/02/02

مهارت های تولید محتوا – نویسندگان محتوا از برنامه ریزی استراتژیک برای نوشتن و ویرایش داستان های با کیفیتی که برای ارتقای برند یک شرکت طراحی شده اند، استفاده می کنند. نویسندگان محتوا باید از مهارت های خاصی برای تسلط بر این تکنیک موثر استفاده کنند. در این مقاله، ما 9 مهارتی را که نویسندگان محتوا باید داشته باشند، فهرست می کنیم، مراحلی را برای بهبود مهارت های نوشتن محتوا ارائه می دهیم و کشف می کنیم که چگونه مهارت های نوشتن محتوا را در جستجوی شغل خود بگنجانید.

مهارت های محتوا نویسی چیست؟

مهارت های نوشتن محتوا به شما این توانایی را می دهد که محتوای واضح، ثابت و مرتبط بنویسید که تجربه ای جذاب را برای مخاطبان هدف شرکت شما به ارمغان می آورد. استفاده از محتوا نویسی موثر آنها را هدایت می کند تا برای اطلاعات بیشتر به وب سایت شرکت شما مراجعه کنند.

ارتباط کتبی یک مهارت بسیار مهم در عصر اطلاعات مدرن است. بیشتر مشاغل نیاز به برقراری ارتباط کتبی دارند، چه از طریق ایمیل، نامه های رسمی، یادداشت ها، پیام های متنی یا پیام های آنلاین. مهارت های ارتباطی نوشتاری به شما این امکان را می دهد که به طور موثر جهت دهی کنید.

آموزش اینستاگرام

ارتباط نوشتاری چیست؟

ارتباط کتبی هر پیام مکتوبی است که دو یا چند نفر رد و بدل می کنند. ارتباط کتبی معمولاً رسمی‌تر است اما کارآمدی کمتری نسبت به ارتباطات شفاهی دارد. نمونه هایی از ارتباطات نوشتاری عبارتند از:

  • ایمیل ها

  • پیام های متنی

  • پست های وبلاگ

  • نامه های تجاری

  • گزارش ها

  • پیشنهادات

  • قراردادها

  • شرح شغل

  • کتابچه راهنمای کارمندان

  • یادداشت ها

  • بولتن ها

  • پیام های فوری

  • کارت پستال

  • فکس ها

  • آگهی ها

  • بروشورها

  • انتشار اخبار

اکثر کسب و کارها برای کارکردن و به اشتراک گذاری اطلاعات به ارتباطات مکتوب نیاز دارند و به آن وابسته هستند.

ویژگی های ارتباط نوشتاری موثر

همه اشکال مؤثر ارتباط نوشتاری دارای این ویژگی ها هستند:

  • جامع: شامل تمام جزئیات مربوطه است

  • دقیق: تمام جزئیات صحیح است

  • مناسب: دارای لحن و سطح رسمیت مناسب است

  • ترکیب: دارای املا و دستور زبان صحیح است

  • واضح: قابل درک است

راه های برقراری ارتباط واضح با ارتباط نوشتاری

نوشتن مؤثر به خواننده این امکان را می دهد که همه چیزهایی که می گویید را بفهمد. در اینجا چند راه برای برقراری ارتباط واضح و آسان وجود دارد:

1. هدف خود را مشخص کرده و به وضوح بیان کنید

ارتباط نوشتاری مؤثر هدفی آشکار دارد که شما آن را به خواننده منتقل می کنید. آنچه را که می خواهید خواننده انجام دهد یا بداند را با کلمات واضح توصیف کنید.

2. از لحن مناسب استفاده کنید

لحن می تواند به موثرتر نوشتن شما کمک کند. برخی از اشکال ارتباط، مانند یادداشت ها، نیاز به لحن رسمی دارند. با این حال، نوشتن برای یک دوست به لحنی غیررسمی نیاز دارد. لحنی که استفاده می کنید به هدف نوشته و مخاطب بستگی دارد.

3. آن را ساده نگه دارید

از اصطلاحات، عبارات یا کلمات بزرگ یا پیچیده خودداری کنید. شما می خواهید درک آنچه را که می گویید برای خواننده آسان کنید، صرف نظر از آشنایی آنها با شرکت یا صنعت شما.

4. در موضوع بمانید

از اطلاعات بی ربط خودداری کنید. شفافیت ضروری است. پاراگراف ها و جملات را کوتاه نگه دارید، زیرا عبارات پیچیده و طولانی باعث کاهش سرعت خواننده می شود. فقط کلماتی را بگنجانید که به خواننده ارزش می بخشد و بر هدف اصلی شما تمرکز می کند.

5. از صدای فعال استفاده کنید

صدای فعال نوشتار شما را تقویت می کند و درک گفته های شما را آسان تر می کند. صدای فعال نیز خواننده را درگیر می کند و توجه او را حفظ می کند. یک مثال از صدای غیرفعال این است که “نامه توسط من فرستاده شده است.” اگر آن را با صدای فعال بازنویسی کنید، می توانید این جمله را واضح تر و مختصرتر بیان کنید: “من نامه را فرستادم.”

6. از شخصی بخواهید نوشته شما را تصحیح کند

نگارش صحیح، املا و دستور زبان بسیار مهم است. از شخصی بخواهید نوشته شما را قبل از ارسال یا اشتراک گذاری بخواند. اگر کسی در دسترس نیست، آن را با صدای بلند برای خود بخوانید.

7. خواندن و اسکن آن را آسان کنید

خواندن ایمیل‌ها، یادداشت‌ها، نامه‌ها و صفحات وب با متن کوتاه و فضای خالی زیاد آسان‌تر از ارتباطات متنی است. محتوای خود را به پاراگراف‌ها یا بخش‌هایی با قابلیت خواندن و درک آسان تقسیم کنید. این امر به ویژه هنگامی که بینندگان در حال خواندن روی صفحه نمایش هستند، مانند محتوای وب و ایمیل ها اهمیت دارد. از نقاط گلوله، سرصفحه ها و پاراگراف های کوتاه استفاده کنید تا متن خود را راحت تر درک کنید.

8. حرفه ای باشید

هنگام نوشتن برای کار، محتوا را حرفه ای نگه دارید. از جوک سازی یا بحث در مورد موضوعات حساسی که خواننده ممکن است آن را متفاوت از آنچه شما قصد دارید تفسیر کند، خودداری کنید. لحن حرفه ای، به ویژه در ارتباطات رسمی، خواننده را به اعتماد و احترام به شما وادار می کند.

9. تمرین کنید

هرچه بیشتر بنویسید، مهارت های ارتباطی نوشتاری شما قوی تر می شود. نوشتن انواع مختلف ارتباطات را به طور مکرر تمرین کنید، از جمله:

  • ایمیل ها

  • نامه ها

  • بیانیه های مطبوعاتی

  • پست های وبلاگ

  • یادداشت ها

  • گزارش ها

  • محتوای وب سایت

به عنوان مثال، به جای اسنادی که سازمان شما قصد ارسال یا انتشار آن را دارد، انتشارات مطبوعاتی فرضی و کپی تبلیغاتی بنویسید. از یک دوست یا همکار بخواهید نوشته شما را بخواند و به شما بازخورد بدهد تا بدانید وقتی مدیرتان از شما می خواهد که یک ارتباط حرفه ای بنویسید، چه چیزی را بهتر کنید.

اهمیت ارتباطات نوشتاری در تجارت

شرکت ها تقریباً در هر کاری که انجام می دهند از ارتباطات نوشتاری استفاده می کنند. در اینجا چندین دلیل وجود دارد که این شکل از ارتباط برای تجارت مهم است:

اقتصادی و کارآمد

ارتباط کتبی مقرون به صرفه است. به عنوان مثال، یک نامه هزینه کمتری نسبت به یک تماس تلفنی از راه دور دارد، اما می تواند همان چیزی را به شما منتقل کند. نامه ها هم جوابگو هستند. حرفه ای ها می توانند نامه بنویسند که راحت باشد و گیرندگان می توانند نامه را در زمانی که راحت باشند بخوانند. از طرف دیگر، ممکن است در هر زمانی از روز، از جمله زمانی که مشغول هستید، یک تماس تلفنی مهم دریافت کنید.

ارتباط کتبی برای ارسال پیام هایی که فوری نیستند ایده آل است. می توانید یک کارت پستال یا نامه ساده بفرستید، به عنوان مثال، برای تشکر از مشتری یا اطلاع رسانی به مشتریان در مورد به روز رسانی سفارش.

دقت

بسیاری از ارتباطات تجاری طولانی و پیچیده هستند. نامه‌هایی که با دقت نوشته شده‌اند به اطمینان از دقیق بودن ارتباطات حتی پیچیده کمک می‌کنند. ارتباط نادرست با ارتباطات کلامی مانند مکالمات تلفنی بیشتر اتفاق می افتد.

ثبت سوابق

ارتباط کتبی، به ویژه زمانی که توسط یک یا چند طرف امضا شود، رسمی تر از ارتباط کلامی است. این به عنوان یک رکورد دائمی از یک توافق، گفتگو یا معامله عمل می کند و می توانید در آینده به آن مراجعه کنید.

حسن نیت و برندسازی

بهترین راه برای انتقال پیام هایی مانند دعوت نامه، تبریک فصلی، نامه های تشکر، پیام های تبریک و تسلیت کتبی است. پیام های مکتوب شخصی شده به ایجاد روابط حرفه ای مثبت و محترمانه کمک می کند. همچنین می‌توانید از نامه‌ها برای ارتقای روابط با مشتری، ایجاد حس مثبت و ایجاد حسن نیت استفاده کنید. شما ممکن است برای یک مخاطب حرفه ای نامه ای کتبی بفرستید، به عنوان مثال، برای تولد آنها، زمانی که پسر یا دختر آنها ازدواج می کنند یا زمانی که آنها ترفیع دریافت می کنند.

نامه های تجاری کتبی این موقعیت ها را شخصی تر می کند و احساس دوستی را ترویج می کند. به همین دلیل، آنها ابزارهای غیرمستقیم ترویج کسب و کار هستند.

نامه ها علاوه بر انتقال اطلاعات و ایجاد حسن نیت، به ایجاد تصویری مثبت از شرکتی که آنها را ارسال می کند نیز کمک می کند. هر نامه ای که یک شرکت ارسال می کند سفیر حسن نیت است که از ارزش ها و کیفیت سازمان صحبت می کند.

نه مهارت برای نویسندگان محتوا

در اینجا 9 مهارت برتر برای نویسندگان محتوا آمده است:

  • تطبیق پذیری

  • پژوهش

  • اصالت

  • بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

  • مدیریت زمان

  • ارتباط

  • ویرایش

  • دانش رسانه های اجتماعی

  • فنی

تطبیق پذیری

نویسندگان محتوا باید بتوانند سبک و لحن خود را با هر تکلیف فردی تطبیق دهند. بسته به هدف محتوا، نویسندگان ممکن است نیاز داشته باشند که قطعه خود را طوری قالب بندی کنند که بر دریافت اطلاعات دقیق به مخاطب یا ارائه یک فراخوان برای اقدام تمرکز کند. اگر هدف افزایش فروش باشد، محتوا با زمانی که آنها برای یک وبلاگ تحقیقاتی علمی می نویسند متفاوت خواهد بود. سازگاری به نویسندگان کمک می کند تا بسیاری از سبک های نوشتاری را بیاموزند و به آنها تسلط پیدا کنند، که در نهایت به ارزش افزوده می شود.

پژوهش

استفاده از تحقیق در نوشتن محتوا، اعتبار مقاله را بهبود می بخشد و در عین حال برای خواننده ارزش می بخشد. از رسانه های دولتی، آموزشی و خبری به عنوان منابع برای افزایش کیفیت اطلاعاتی که در محتوای خود وارد می کنید استفاده کنید. ارائه محتوای مناسب و واقعی به خوانندگان بهترین راه برای حفظ اعتبار به عنوان یک نویسنده است.

اصالت

هدف نویسندگان همیشه باید ارائه محتوای اصلی، صرف نظر از موضوع باشد. نویسندگان محتوا باید بتوانند تحقیقات را انجام دهند و آن دانش را به محتوای جالب و آموزنده برای خوانندگان تبدیل کنند. محتوای اصلی با ارائه سایت خود به عنوان یک منبع معتبر و قابل اعتماد برای اطلاعات بر خوانندگان تأثیر مثبت می گذارد.

بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

درک سئو به عنوان یک نویسنده یک جزء کلیدی برای اطمینان از اینکه محتوای شما به راحتی پیدا می شود است. نویسندگان محتوا باید بتوانند با روندها همگام باشند و تکنیک ها را در صورت لزوم تطبیق دهند تا اطمینان حاصل شود که مقاله در موتورهای جستجو رتبه بالایی دارد. همراستایی محتوای خود با نتایج جستجوی برتر می تواند در معرض دید مخاطبان شرکت شما قرار گیرد. به ریچ اسنیپت و سایر مقالات با رتبه بالا در موتورهای جستجو نگاه کنید تا ارزش محتوای خود را افزایش دهید.

مدیریت زمان

مهارت های مدیریت زمان به شما این امکان را می دهد که زمان را به درستی اختصاص دهید تا اطمینان حاصل شود که تمام ضرب الاجل ها رعایت می شود و در عین حال کیفیت را تضمین می کند. این شامل نظارت بر زمان صرف شده برای تحقیق، نوشتن و ویرایش است. با درک میزان زمانی که برای تکمیل یک پروژه متوسط ​​نیاز دارید، می توانید زمان خود را بهتر مدیریت کنید تا از حجم کاری متعادل اطمینان حاصل کنید. این مهارت ها همچنین شامل توانایی شما برای شناسایی و اولویت بندی پروژه ها بر اساس ضرب الاجل و اهمیت آنها می شود. با مدیر خود در مورد ضرب الاجل ها صحبت کنید تا بر زمانی که صرف نوشتن می کنید نظارت کنید.

ارتباط

مهارت های ارتباطی به شما کمک می کند پیام خود را به طور دقیق به مخاطب مورد نظر منتقل کنید. توانایی انتقال واضح اطلاعات به خوانندگان برای استراتژی های بازاریابی موفق ضروری است. خواه این محتوا برای داستان سرایی باشد یا دعوت به اقدام پس از فروش، مهارت های ارتباطی مناسب برای نویسندگان ضروری است.

ویرایش

مهارت های ویرایش موثر برای نویسندگان بسیار مهم است، ارزش و کیفیت محتوا را افزایش می دهد و در عین حال تعداد ویرایش های مورد نیاز را کاهش می دهد. مطالب خود را با صدای بلند بخوانید تا اشتباهات تایپی، اشتباهات گرامری، اضافی و کلمات بیش از حد استفاده شده را پیدا کنید. سپس برای بهبود کیفیت محتوای خود تجدید نظر کنید.

دانش رسانه های اجتماعی

با درک پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، می‌دانید که کجا می‌توانید ایده‌های داستانی برای محتوای خود پیدا کنید. مطالعه پست‌های موجود شرکتتان به شما کمک می‌کند محتوایی را تعیین کنید که بیشترین طنین را در بین خوانندگان داشته است. حساب‌های رسانه‌های اجتماعی شرکت خود را مرور کنید تا الهام‌بخش محتوای آینده برای نوشتن و پیش‌بینی عملکرد آن باشید.

فنی

نویسندگان محتوا به مهارت‌های فنی مانند سواد رایانه و استفاده مؤثر از پردازش متن و سیستم‌های مدیریت محتوا متکی هستند. توانایی استفاده و پیاده سازی ابزارهای تحلیلی و همچنین ابزارهای همکاری دیجیتالی نیز برای نویسندگان محتوا مفید است.

چگونه مهارت های نویسنده محتوا را بهبود ببخشیم

نوشتن محتوای ارزشمند توانایی نویسنده را در انتقال واضح و مؤثر پیام نشان می دهد. خواه هدف افزایش فروش باشد یا گسترش آگاهی، مراحل زیر می تواند به شما به عنوان یک نویسنده محتوا کمک کند:

  1. به طور منظم نوشتن را تمرین کنید.

  2. کتاب و مقالات آنلاین بخوانید.

  3. با شریک بنویسید

  4. در کلاس نویسندگی شرکت کنید یا در یک کارگاه آموزشی شرکت کنید.

1. نوشتن را به طور منظم تمرین کنید

به طور منظم محتوا بنویسید تا کیفیت محتوای خود را تقویت کنید و سبک خود را ایجاد کنید. درک سبک نوشتن به شما کمک می کند تا بهتر ارتباط برقرار کنید و زمینه هایی را که در آنها موثر هستید و همچنین مناطقی که نیاز به بهبود دارند را شناسایی کنید تا اطمینان حاصل کنید که تا حد امکان به طور مؤثر ارتباط برقرار می کنید. فریلنسری را برای مشتریان در نظر بگیرید تا سبک های مختلف را بیاموزند و در مورد چگونگی تقویت مهارت های نوشتن محتوا بازخورد دریافت کنند.

2. کتاب و مقالات آنلاین بخوانید

کتاب ها و مقالات صنعتی را بخوانید تا با سبک های مختلف نویسندگان محتوا آشنا شوید. واژگان و ساختارهای جملات جدیدی را برای تقویت توانایی های نوشتاری خود کشف خواهید کرد. همچنین اگر با این موضوع آشنایی ندارید، می توانید مقالات مرتبط با صنعت را مطالعه کنید.

3. با یک شریک بنویسید

یک شریک نویسندگی برای دریافت بازخورد در مورد مهارت های نوشتن محتوا پیدا کنید. شرکای نویسندگی می توانند نگاهی عینی به محتوای شما داشته باشند و با یک دور تصحیح اضافی اشتباهات را بیابند. برای اشاره به اشتباهات و ارائه بازخورد در مورد آنچه نیاز به بهبود دارد، با همکاران یا دوستان تماس بگیرید.

4. در کلاس نویسندگی شرکت کنید یا در یک کارگاه آموزشی شرکت کنید

در یک کلاس یا کارگاه نویسندگی ثبت نام کنید تا بهترین شیوه های نوشتن محتوا را درک کنید. این گروه‌ها به شما زمان می‌دهند تا محتوای خود را به مخاطبان ارائه دهید و می‌توانند بازخورد عملی برای درخواست محتوای آینده به شما ارائه دهند. درباره گروه‌های بازاریابی محتوا در وب‌سایت‌های شبکه‌های حرفه‌ای تحقیق کنید تا ببینید آیا کلاس‌ها یا کارگاه‌هایی در منطقه شما وجود دارد یا خیر.

چگونه مهارت های نویسنده محتوا را برجسته کنیم

در اینجا روش هایی برای برجسته کردن مهارت های نوشتن محتوا در رزومه ها و نامه های پوششی و همچنین در طول مصاحبه وجود دارد.

مهارت های محتوا نویسی برای رزومه و نامه های پوششی

رزومه شما باید مهارت های مربوط به نوشتن محتوا را داشته باشد. صلاحیت های کارفرمای ذکر شده در شرح شغل را بررسی کنید تا مهارت های نوشتن محتوا را در رزومه خود بدانید.

این مثال را مرور کنید تا ببینید رزومه شما ممکن است چگونه باشد:

مهارتهای فنی:

  • نرم افزار تجزیه و تحلیل داده های وب

  • نرم افزار واژه پرداز

  • نرم افزار نظارت بر شبکه های اجتماعی

  • نرم افزار مدیریت محتوا

مهارت های اضافی:

  • اصالت

  • ویرایش

  • پژوهش

  • سازمان

در نامه پوششی خود، در مورد اینکه چگونه مهارت های نوشتن محتوا به شرکت احتمالی شما کمک می کند تا اهداف خود را محقق کند، بحث کنید. همچنین می توانید به استفاده از برنامه ها یا نرم افزارهای خاصی که با آنها آشنایی دارید اشاره کنید.

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *