هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام

مهارت های لازم برای تولید کننده محتوا 2022 (10 مهارت لازم)

دسته بندی : کسب و کار آنلاین
1401/06/20

مهارت های تولید کننده محتوا چیست؟ نویسندگان محتوا از برنامه ریزی استراتژیک برای نوشتن و ویرایش داستان های با کیفیتی که برای ارتقای برند یک شرکت طراحی شده اند، استفاده می کنند. نویسندگان محتوا باید از مهارت های خاصی برای تسلط بر این تکنیک موثر استفاده کنند. در این مقاله، ما نه مهارتی را که نویسندگان محتوا باید داشته باشند، فهرست می کنیم، مراحلی را برای بهبود مهارت های نوشتن محتوا ارائه می دهیم و کشف می کنیم که چگونه مهارت های نوشتن محتوا را در جستجوی شغل خود بگنجانید.

در عصر حاضر، حضور قوی آنلاین برای هر کسب و کاری ضروری است. با معرفی شرکت خود در بهترین حالت، بازاریابی آنلاین می تواند به تولید سرنخ های جدید و حفظ روابط با مشتریانی که در حال حاضر دارید کمک کند. یک نویسنده محتوای عالی یکی از اعضای کلیدی هر تیم بازاریابی آنلاین است و یک نگاه به اینترنت دلیل آن را نشان خواهد داد. حقیقت تاسف بار این است که نه همه نویسندگان محتوا به یک اندازه ساخته می شوند و نه آثاری که تولید می کنند.

بنابراین، چگونه بهترین نویسندگان محتوا را در میان انبوهی از نامزدهای بالقوه پیدا می کنید؟ همه چیز به این بستگی دارد که بدانید به دنبال چه چیزی باشید تا بتوانید نویسنده ای با ترکیبی عالی از مهارت های سخت و نرم ضروری پیدا کنید.

مهارت های نرم و سخت چیست؟

قبل از اینکه به 8 مهارت اساسی که هر نویسنده محتوای خوب باید داشته باشد بپردازیم، اجازه دهید چند لحظه به تفاوت بین مهارت های سخت و مهارت های نرم بپردازیم.

مهارت های سخت به توانایی های قابل آموزش و فنی اشاره دارد. اینها چیزهایی هستند که در کلاس درس یاد می گیرید تا شما را برای انجام یک نوع کار خاص آماده کند. از سوی دیگر، مهارت‌های نرم، فهرستی از دارایی‌هایی هستند که شما را به فردی تبدیل می‌کنند که هر کسی دوست دارد با آن کار کند. آنها شامل مواردی مانند طرز فکر مثبت، وقت شناسی، و توانایی کار خوب با دیگران هستند.

یک نویسنده محتوا با بسته کامل، ترکیب مناسبی از هر دو را خواهد داشت. افزودن چنین نویسنده‌ای به تیم خود می‌تواند به شما کمک کند که نه تنها کار به درستی انجام شود، بلکه تجربه‌ای دوست‌داشتنی در این راه خواهید داشت.

مهارت های محتوا نویسی چیست؟

مهارت های نوشتن محتوا به شما این توانایی را می دهد که محتوای واضح، ثابت و مرتبط بنویسید که تجربه ای جذاب را برای مخاطبان هدف شرکت شما به ارمغان می آورد. 

10 مهارت ضروری برای تیم نویسندگان محتوای شما

اکنون زمان آن است که کمی دقیق تر در مورد آنچه در نویسنده محتوای رویاهای خود جستجو کنید، صحبت کنید. در حالی که لیست برخی از افراد ممکن است کمی طولانی تر از دیگران باشد، در اینجا 8 مهارت ضروری وجود دارد که قطعا باید در آنها گنجانده شود.

1. سازگاری

یک نویسنده محتوای عالی می‌داند که مشتریان مختلف در مورد مواردی مانند لحن و صدا نیازهای متفاوتی دارند . نویسنده شما باید مخاطب شما را کاملاً درک کند و بتواند کلمات و رویکردی را که استفاده می کند مطابق با آن تطبیق دهد.

این می تواند راه طولانی را برای نشان دادن شخصیت شرکت شما و جذب مخاطبانی که می خواهید با آنها ارتباط برقرار کنید، کمک کند. در حالی که یک نویسنده محتوا ممکن است بتواند بهترین کاغذ سفیدی را که تا به حال نوشته شده است تهیه کند، اما باید بداند که همین نوع زبان در نوشتن مقاله طنز درباره گربه هایی که به طور تصادفی با محیط اطراف خود ترکیب می شوند، آنها را خیلی دور نمی کند.

2. مدیریت زمان

مهارت های مدیریت زمان به شما این امکان را می دهد که زمان را به درستی اختصاص دهید تا از رعایت تمام ضرب الاجل ها اطمینان حاصل کنید و در عین حال کیفیت را تضمین کنید. این شامل نظارت بر زمان صرف شده برای تحقیق، نوشتن و ویرایش است. با درک میزان زمانی که برای تکمیل یک پروژه متوسط ​​نیاز دارید، می توانید زمان خود را برای اطمینان از حجم کاری متعادل مدیریت کنید. این مهارت ها همچنین شامل توانایی شما برای شناسایی و اولویت بندی پروژه ها بر اساس ضرب الاجل و اهمیت آنها می شود. با مدیر خود در مورد ضرب الاجل ها صحبت کنید تا بر زمانی که صرف نوشتن می کنید نظارت کنید.

به احتمال زیاد، ما مجبور نیستیم به شما بگوییم که مدیریت زمان خوب در هر کسب و کاری تا کجا پیش می رود. یک نویسنده محتوا باید کاملاً از برنامه شما آگاه باشد و بتواند به آن پایبند باشد.

در حالی که بسیاری از نویسندگان محتوا فریلنسر هستند، این بهانه ای برای ناتوانی در پایبندی به ضرب الاجل ها نیست. بهترین نویسندگان محتوا کسانی هستند که شما هرگز نگران دنبال کردن آنها برای محصول نهایی نخواهید بود.

3. حل مسئله

دلیلی وجود دارد که شما به جای اینکه صرفاً بهترین عکس را ارائه دهید و به بهترین ها امیدوار باشید، یک نویسنده محتوا را استخدام می کنید. یک نویسنده خوب محتوا می داند که کار آنها چیزی فراتر از ارائه واقعیت هاست.

کاندیدای ایده آل باید به اندازه کافی در کار خود تسلط داشته باشد تا به شناسایی مشکلات موجود در محتوای فعلی شما کمک کند. آنها سپس از تجربه و تخصص خود برای ارائه طرح حمله بهتر استفاده خواهند کرد.

4. گرامر و واژگان

هیچ چیز کمتر از محتوایی که به نظر می رسد توسط خواهرزاده یا برادرزاده 10 ساله شما نوشته شده باشد، جذاب نیست. یک نویسنده محتوای عالی به خوبی از این موضوع آگاه است و مطمئن می شود که گرامر و واژگان مورد استفاده در پروژه شما بی عیب و نقص است.

در حالی که این باید نسبتاً واضح باشد، ارزش تأکید دارد که استانداردهای شما در مورد این موضوع باید فوق العاده بالا باشد.

5. مهارت های تحقیق

استفاده از تحقیق در نوشتن محتوا، اعتبار مقاله را بهبود می بخشد و در عین حال برای خواننده ارزش می بخشد. از رسانه های دولتی، آموزشی و خبری به عنوان منابع برای افزایش کیفیت اطلاعاتی که در محتوای خود وارد می کنید استفاده کنید. ارائه محتوای مناسب و واقعی به خوانندگان بهترین راه برای حفظ اعتبار به عنوان یک نویسنده است.

اگرچه ممکن است یک نویسنده محتوا پیدا کنید که در زمینه شما متخصص باشد، اما اگر همیشه اینطور نیست، نیازی به وحشت نیست. محتوای نویسان با تجربه به دلیل جادوی تحقیق هیچ مشکلی برای نوشتن در مورد طیف وسیعی از موضوعات ندارند.

نامزد شما باید بتواند نه تنها با شرکت شما آشنا شود بلکه مهم ترین نکاتی را که باید برجسته کند را نیز درک کند. آنها همچنین باید بتوانند ایده های پیچیده را به گونه ای تجزیه کنند که مخاطب شما بتواند آن را درک کند.

6. سئو و استراتژی محتوا

درک سئو به عنوان یک نویسنده یک جزء کلیدی برای اطمینان از اینکه محتوای شما به راحتی پیدا می شود است. نویسندگان محتوا باید بتوانند با روندها همگام باشند و تکنیک ها را در صورت لزوم تطبیق دهند تا اطمینان حاصل شود که مقاله در موتورهای جستجو رتبه بالایی دارد. همراستایی محتوای خود با نتایج جستجوی برتر می تواند در معرض دید مخاطبان شرکت شما قرار گیرد. به ریچ اسنیپت و سایر مقالات با رتبه بالا در موتورهای جستجو نگاه کنید تا ارزش محتوای خود را افزایش دهید.

متأسفانه، اگر کسی آن را نخواند، مهم نیست که بهترین محتوای جهان را داشته باشید. به همین دلیل است که نویسندگان محتوا برای استفاده از ابزارهایی مانند بهینه سازی موتور جستجو (SEO) آموزش می بینند تا اطمینان حاصل شود که صفحه شما رتبه قابل قبولی در گوگل کسب می کند.

هنگامی که خوانندگان در صفحه شما قرار می گیرند، استراتژی محتوای محکم نویسنده شما باید آنها را متقاعد کند که ارزش آن را دارد که ببینند چه می گویید.

7. نوشتن خلاق

بیایید با آن روبرو شویم، محتوای خسته کننده احتمالاً برای مدت طولانی توجه کسی را به خود جلب نمی کند. به همین دلیل است که یک نویسنده محتوا باید بتواند از چیزهایی مانند طنز، زمان بندی و ارتباط موثر برای جذب خوانندگان خود استفاده کند.

با یافتن راهی برای سرگرم کننده یا جالب کردن محتوای خود، یک نویسنده محتوای خوب می تواند شانس موفقیت شما را تا حد زیادی افزایش دهد.

8. ویرایش

مهارت های ویرایش موثر برای نویسندگان بسیار مهم است، ارزش و کیفیت محتوا را افزایش می دهد و در عین حال تعداد ویرایش های مورد نیاز را کاهش می دهد. محتوای خود را با صدای بلند بخوانید تا اشتباهات تایپی، اشتباهات گرامری، اضافی و کلمات بیش از حد استفاده شده را پیدا کنید. سپس برای بهبود کیفیت محتوای خود تجدید نظر کنید.

نویسنده محتوایی که همیشه اولین پیش‌نویس خود را برای تأیید می‌فرستد، احتمالاً برای مدت طولانی زنده نخواهد ماند. کاندیدای شما باید بداند که بخش بزرگی از شغل آنها شامل مهارت‌های خود ویرایش قوی است.

این شامل همه چیز می شود، از بررسی کلمات بیش از حد استفاده شده و اشتباهات املایی گرفته تا سخت تر کردن موارد برای افزایش جریان محتوا.

چگونه مهارت های نویسنده محتوا را بهبود ببخشیم؟

نوشتن محتوای ارزشمند توانایی نویسنده را در برقراری ارتباط واضح و مؤثر پیام نشان می دهد. خواه هدف افزایش فروش یا گسترش آگاهی باشد، مراحل زیر می تواند به شما کمک کند به عنوان یک نویسنده محتوا پیشرفت کنید:

  1. به طور منظم نوشتن را تمرین کنید.

  2. کتاب و مقالات آنلاین بخوانید.

  3. با شریک بنویسید

  4. در کلاس نویسندگی شرکت کنید یا در یک کارگاه شرکت کنید.

1. نوشتن را به طور منظم تمرین کنید

به طور منظم محتوا بنویسید تا کیفیت محتوای خود را تقویت کنید و سبک خود را ایجاد کنید. درک سبک نوشتن به شما کمک می کند تا بهتر ارتباط برقرار کنید و زمینه هایی را که در آنها موثر هستید و همچنین مناطقی که نیاز به بهبود دارند را شناسایی کنید تا اطمینان حاصل شود که تا حد امکان به طور مؤثر ارتباط برقرار می کنید. فریلنسری را برای مشتریان در نظر بگیرید تا سبک های مختلف را بیاموزند و در مورد چگونگی تقویت مهارت های نوشتن محتوا بازخورد دریافت کنند.

2. کتاب و مقالات آنلاین بخوانید

کتاب ها و مقالات صنعتی را بخوانید تا با سبک های مختلف نویسندگان محتوا آشنا شوید. واژگان و ساختارهای جملات جدیدی را برای تقویت توانایی های نوشتاری خود کشف خواهید کرد. همچنین اگر با این موضوع آشنایی ندارید، می توانید مقالات مرتبط با صنعت را مطالعه کنید.

3. با یک شریک بنویسید

یک شریک نویسندگی برای دریافت بازخورد در مورد مهارت های نوشتن محتوا پیدا کنید. شرکای نویسندگی می توانند نگاهی عینی به محتوای شما ارائه دهند و با یک دور تصحیح اضافی، اشتباهات را بیابند. برای اشاره به اشتباهات و ارائه بازخورد در مورد آنچه نیاز به بهبود دارد، با همکاران یا دوستان تماس بگیرید.

4. در کلاس نویسندگی شرکت کنید یا در یک کارگاه آموزشی شرکت کنید

در یک کلاس یا کارگاه نویسندگی ثبت نام کنید تا بهترین شیوه های نوشتن محتوا را درک کنید. این گروه‌ها به شما زمان می‌دهند تا محتوای خود را به مخاطبان ارائه دهید و می‌توانند بازخورد عملی برای درخواست محتوای آینده به شما ارائه دهند. درباره گروه‌های بازاریابی محتوا در وب‌سایت‌های شبکه حرفه‌ای تحقیق کنید تا ببینید آیا کلاس‌ها یا کارگاه‌هایی در منطقه شما وجود دارد یا خیر.

چگونه مهارت های نویسنده محتوا را برجسته کنیم

در اینجا روش هایی برای برجسته کردن مهارت های نوشتن محتوا در رزومه ها و نامه های پوششی و همچنین در طول مصاحبه وجود دارد.

مهارت های محتوا نویسی برای رزومه و نامه ها

رزومه شما باید مهارت های مربوط به نوشتن محتوا را داشته باشد. صلاحیت های کارفرمای ذکر شده در شرح شغل را بررسی کنید تا مهارت های نوشتن محتوا را در رزومه خود بدانید.

این مثال را مرور کنید تا ببینید رزومه شما ممکن است چگونه باشد:

مهارتهای فنی:

  • نرم افزار تجزیه و تحلیل داده های وب

  • نرم افزار واژه پرداز

  • نرم افزار نظارت بر شبکه های اجتماعی

  • نرم افزار مدیریت محتوا

مهارت های اضافی:

  • اصالت

  • ویرایش

  • پژوهش

  • سازمان

در نامه پوششی خود، در مورد اینکه چگونه مهارت های نوشتن محتوا به شرکت احتمالی شما کمک می کند تا اهداف خود را انجام دهد، بحث کنید. همچنین می توانید به استفاده از برنامه ها یا نرم افزارهای خاصی که با آنها آشنایی دارید اشاره کنید.

مهارت نوشتن محتوا برای مصاحبه

در طول مصاحبه، مهارت های نوشتن محتوای خود را مانند مثال زیر مورد بحث قرار دهید:

“در سمت قبلی خود، از مهارت های ارتباطی و سازمانی خود برای ارائه محتوای با کیفیت استفاده کردم. من با تیم بازاریابی در شناسایی و نوشتن دو قطعه محتوا بر اساس پست های رسانه های اجتماعی محبوب از آخرین راه اندازی محصول همکاری کردم. من مورد تحسین قرار گرفتم. مدیر پس از تکمیل هر دو قطعه محتوا در مهلت مقرر با حداقل ویرایش.”

14 هک رشد برای نوشتن

1. تحقیقات بیش از حد را متوقف کنید

آیا گاهی اوقات متوجه می‌شوید که برای مقاله‌ای 700 کلمه‌ای که باید بنویسید، به 20 صفحه مطالب تحقیقاتی خیره شده‌اید؟ باید زمان تحقیق را کاهش دهید. به مقالات گذشته نگاه کنید و ببینید از چه تعداد استناد یا آمار تحقیق استفاده کرده اید. وقتی به این عدد رسیدید، تحقیق را متوقف کنید و هر گونه ایده و آمار اضافی را برای مقالات بعدی ذخیره کنید.

2. اولین پیش نویس ها را بررسی کنید

برای جلوگیری از نوشتن یک پیش نویس سه برابر طولانی، به نظم و انضباط نیاز دارید. ابتدا عنوان های فرعی مقاله خود را بنویسید، سپس تعداد کل کلمات مورد نیاز خود را بر تعداد زیر عنوان ها تقسیم کنید. به عنوان مثال، یک مقاله 900 کلمه ای با شش عنوان فرعی به حدود 150 کلمه در هر بخش نیاز دارد. هنگام نوشتن هر بخش، این عدد را در نظر داشته باشید.

3. از ویرایش شخصی خودداری کنید

اولین پیش نویس را بدون توقف در ویرایش هر جمله بنویسید. به دنبال نقل قول یا املای آن نباشید. یک یادداشت وارد کنید و بعداً به آن بازگردید. فرآیند ویرایش برای همین است.

4. ضرب الاجل های جعلی تعیین کنید

اگر یک هفته فرصت دارید تا مقاله بنویسید، خود را به چالش بکشید تا آن را در دو روز تمام کنید. داشتن یک ضرب الاجل ذهن شما را متمرکز می کند و همچنین به شما کمک می کند از تحقیق بیش از حد و به تعویق انداختن اجتناب کنید. اگر عقب افتادید، این استراتژی همچنین به شما فضای تکان دادن می دهد.

5. تیترها را احساسی تر کنید

برای جذاب‌تر کردن تیترها، به نفع شخصی خواننده متوسل شوید. تیترهای جذاب خوب هستند: «ده روش شگفت‌انگیز برای استفاده از عدس». با این حال، جلب توجه به نفع شخصی خواننده اغلب بهتر است: “کلسترول خود را با این ده دستور العمل عالی عدس کاهش دهید.”

6. با قدرت شروع کنید

بهترین ایده خود را به آخرین پاراگراف رها نکنید. به جای آن در جمله اول قرار دهید. بسیاری از خوانندگان ابتدا ابتدا را اسکن می کنند، بنابراین قرار دادن نقطه قوت خود در اینجا تأثیر بیشتری خواهد داشت.

7. یک تایمر تنظیم کنید

تا جایی که ممکن است موارد حواس پرتی را حذف کنید، سپس یک تایمر را برای 30 دقیقه تنظیم کنید. تنها کاری که در این مدت می توانید انجام دهید نوشتن یا تحقیق است. وقتی تایمر خاموش شد، 10 دقیقه استراحت کنید و سپس این روند را تکرار کنید. بسیاری از نویسندگان معتقدند که این تکنیک باعث افزایش بهره وری آنها می شود.

8. علاقه اضافه کنید

وقتی مطمئن نیستید که چگونه اولین پیش نویس خود را بهبود ببخشید، موارد زیر را امتحان کنید:

  • با تغییر قالب آن را قابل اسکن تر کنید. به عنوان مثال، نقاط گلوله را اضافه کنید.
  • از شخصیت منحصر به فرد خود برای افزودن “رنگ” بیشتر به نوشته استفاده کنید.
  • از طنز، ایده های بحث برانگیز، یا اخبار پرطرفدار استفاده کنید.

9. از خوانندگان بخواهید «بله» بگویند

برای اینکه خوانندگان احساس کنند بیشتر با نوشته شما درگیر هستند، یک سوال بپرسید. به عنوان مثال: “آیا تا به حال احساس می کنید که ساعات کافی در روز وجود ندارد؟” اگر خواننده می‌گوید «بله»، احتمال بیشتری وجود دارد که او را به کار بگیرید.

10. از Active Voice استفاده کنید

استفاده از صدای فعال واضح تر و قدرتمندتر از صدای غیرفعال است. به عنوان مثال، جمله مفعول “هزاران نویسنده از وبلاگ ما الهام گرفته اند” در صدای فعال بسیار ضعیف تر است: “وبلاگ ما الهام بخش هزاران نویسنده است.”

11. خاص تر باشید

در صورت امکان، سعی کنید ایده های خود را با نقل قول از یک متخصص یا یک آمار مرتبط پشتیبان بگیرید. این به نسخه شما اعتبار می بخشد و آن را به یاد ماندنی تر می کند.

12. با یک فراخوان قوی برای اقدام به پایان برسانید

چه در حال نوشتن یک پست وبلاگ، یک ایمیل یا یک پست در رسانه های اجتماعی هستید، سعی کنید آن را با یک دعوت به اقدام ببندید. آنها به محتوای شما ارزش می بخشند: “برای نکات بیشتر در مورد بازاریابی محتوا در خبرنامه ما مشترک شوید.” یا می‌توانند اقدامی را تحریک کنند: «از این چک لیست استفاده کنید که بعداً کلمات را گم کردید». مهمتر از همه، آنها باید همیشه بر نیازهای خواننده تمرکز کنند.

13. یک فایل ایده نگه دارید

گاهی اوقات، در فکر کردن چیزی جدید برای نوشتن در مورد آن دچار مشکل می شوید. مواقع دیگر، به اندازه کافی ایده های نوشتن برای یک ماه کامل به ذهنتان می رسد. آنها را در یک نوت بوک یا روی تلفن هوشمند خود قرار دهید، در این صورت هرگز درگیر ایده های جدید نخواهید بود. همچنین، از هر محتوایی که با آن روبرو می شوید که تخیل شما را جرقه می زند، یک فایل تند وشدید نگه دارید.

14. اجتناب از فرسودگی

هر نویسنده مستقلی می تواند فرسودگی خلاقانه را تجربه کند. وقتی دائماً مجبور به نوشتن مطالب جدید هستید، مهم است که مراقب سلامت جسمی و روانی خود باشید. به طور منظم با وقفه در نوشتن به خود پاداش دهید.

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *