هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
منابع کپی رابت اینستاگرام و یوتیوب

منابع موزیک بدون کپی رایت برای اینستاگرام و یوتیوب

1401/05/13

ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد که یک ویدیو شما پس از بارگذاری  در ایسنتاگرام حذف شده باشد و برای شما ایمیلی با این مضمون ارسال شده باشد « محتوایی که شما منتشر کردید به دلیل نقض قوانین کپی رایت، حذف شده است. » این موضوع محدود به اینستاگرام نیست و در شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی مانند فیسبوک،  یوتیوب، آپارات، تیک تاک و… نیز اجرا می شود. امروزه اکثر کسب و کارها و افراد مختلف از شبکه­ اجتماعی استفاده می‌کنند، هرکسی بنا به دلایل مختلفی از این شبکه­ها استفاده می‌کند که معمولا اکثر آن­ها با هدف جذب مخاطب بیشتر فعالیت می کنند و جذب مخاطب بیتشر برابر است با بازدهی بیشتر .

شما برای دست یابی به مخاطب بیشتر نیاز دارید که تولید محتوایی ویدیویی داشته باشید. اما یک چالش همیشگی که وجود دارد این است که، موزیک­هایی که ما استفاده می‌کنیم شامل قوانین کپی رایت می شود و کل محتوای ما از سمت شبکه‌های اجتماعی به سادگی حدف می‌شود. ممکن است ساعت‌ها کار شما برای تولید محتوا ویدیویی جذاب به خاطر یک موزیک بی نام و نشان «از نظر شما » به سادگی از بین برود. ما در این مقاله در سایت برترآموز قصد داریم برای  شما معرفی منابع موزیک بدون کپی رایت برای اینستاگرام و یوتیوب را معرفی کنیم و همین طور نکاتی در مورد تولید محتوا با کیفیت و یونیک به شما آموزش دهیم.

به شما توصیه می کنم به مقاله « تفاوت تولید محتوا و کپی رایتینگ در چیست ؟ » مراجعه کنید و برای تولید محتوا خود از این بخش نیز استفاده کنید، همان طور که می دانید قوانین کپی رایتینگ صرفا محدود به موسیقی نمی شود و بخش های بسیار متفاوتی دارد. شما با تسلط بر مفاهیم کپی رایت می توانید کیفیت محتوا خود را به صورت قابل توجه ای بالاتر ببرید.

چرا موزیک قوانین کپی رایت دارد؟

معمولا برای تولید یک موزیک و موسیقی با کیفیت هزینه بسیار زیادی صرف می‌شود، زمانی که شما این موزیک از مراکز مجاز مانند iTune خریداری می‌کنید، صاحب آن نیستید و نمی‌توانید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. تمامی حق و حقوق اثر به صورت دائمی  و تا ابد متعلق به تولید کننده اثر است.

شما هزینه بسیار اندکی برای استفاده شخصی خود پرداخته‌اید، در نتیجه به هر میزان که می­خواهید می­توانید این موزیک را گوش بدهید اما نمی‌توانید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید و این کار به نوعی جرم نیز محسوب می شود. در واقع قوانین کپی رایت برای حمایت از تولید کننده اثر وضع می‌شود. این موضوع در اکثر کشور­های پیشرفته به صورت جدی رعایت می شود. اما در کشور ما متاسفانه به این موضوع توجه زیادی نمی شود، البته با گذر زمان خواننده‌ها و تولید کنندگان مطرح محصولات خود را تحت قوانین کپی رایت منتشر می‌کنند. البته برخی از موزیک‌های نیز بدون حق کپی رایت و به صورت رویالتی فری «Royalty Free» تولید می شوند که شما می توانید آن‌ها را بدون ذکر نام صاحب اثر به صورت رایگان استفاده کنید.

منابع کپی رایت یوتیوب

با توجه به مطالب بیان شده بالا شما برای استفاده از موزیک برای ویدیو های خود 2 راه دارید:

  1. شما برای ویدیو خود از موزیک‌هایی که رویالتی فری هستند که منابع رایگان در اختیار شما قرار میدهند می‌توانید استفاده کنید که در ادامه به توضیح بیشتر این بخش می پردازیم. (در این گونه آثار صاحب اثر اعلام رضایت کرده است که شما محصول او را بدون ذکر نام و مشخصات به اشتراک بگذارید.)
  2. راه دوم استفاده ار موزیک‌هایی که تولید کننده اثر یا بهتر است بگویم صاحب اثر اجازه استفاده از آن را نداده است، البته برای این کار شما باید نام صاحب اثر را با توجه به قوانین شبکه اجتماعی که در حال انتشار آن هستید، ذکر کنید. برای مثال شما می توانید نام صاحب اثر را در کپشن ویدیو اینستاگرام خود و یا توضیحات یوتیوب خود نشر بدهید. این گونه محصولات تحت عنوانattribution required) شناخته می‌شوند.

به یاد داشته باشید در صورتی که شما این موضوع را به مورد توجه قرار ندهید، محتوا شما توسط ربات‌های فعال شبکه‌های اجتماعی شناسایی می‌شود و بدون هیچ گونه اخطاری محتوای شما حذف خواهد شد. با ماه همراه باشید تا به شناخت منابع موزیک بدون کپی رایت برای اینستاگرام و یوتیوب دست یابید.

منابع رایگان موزیک­های بدون کپی رایت برای اینستاگرام و یوتیوب

با توجه به توضیحات بخش قبل قطعا برای شما این سوال ایجاد شده است که از کجا می‌توانیم این موزیک‌های بدون کپی رایت را بدست بیاوریم؟ ما در این بخش به بررسی سایت هایی می پردازیم که شما می توانید به انبوهی از موزیک های بدون کپی رایت دست داشته باشید. هریک از این سایت‌ها ویژگی خاص خود را نیز دارد که در ادامه بیشتر با آنها آشنا می شویم.

به یاد داشته باشید پلتفرم اینستاگرام و یوتیوب بیشترین حساسیت را روی قوانین کپی رایت دارند و در صورتی که شما به هشدار­ آن­ها مبنی بر عدم توجه به قوانین کپی رایت توجه نکنید ممکن است به سادگی اکانت شما را حذف کنند و یا ممنوعیت هایی روی آن لحاظ کنند. برای اینکه شناخت دقیق تری از این دو شبکه داشته باشید توصیه می کنم آموزش اینستاگرام و آموزش یوتیوبری سایت برترآموز را از دست ندهید.

  1. Audio Library

یکی از جذاب ترین و بزرگترین منابع موزیک بدون کپی رایت، Audio Library می باشد که میلیون‌ها موسیقی و افکت صدا در این بخش سایت می‌باشد. شما اگر فعال در یوتیوب باشید قطعا اتو لایبرری به چشم شما آشنا می باشد و بارها در مورد آن شندیده اید.

این وب سایت کاربردی مختص یوتیوبرها نمی‌باشد و شما می توانید در بخش های مختلف از آن استفاده کنید. می­توانید از موزیک های آن برای پست های اینستاگرام با خیال راحت استفاده کنید.

  1. Sound Collection

این سایت جذاب متعلق به سایت فیسبوک میباشد و برای دسترسی به Sound Collection.com شما باید وارد اکانت فیسبوک خود بشوید. به یاد داشته باشید در این دو سایت ذکر شده امکان سرچ آهنک وجود ندارد و در آن ها می توانید بواسطه فیلترهای متفاوتی که وجود دارد انتخاب­های خود را هدفمندتر و با دقت­تر کنید.

این دو سایت ذکر شده معمولا به عنوان سایت‌های مرجع استفاده می شوند، در نتظیمات خود به گزینه‌های attribution required و attribution not required دقت داشته باشید که تا برای شما مشکلی پیش نیاید. توضیحات این دو گزینه در بخش های قبلی به شما ارائه شده است.

این دو منبع قطعا کاملترین منابع نیستند اما رایج ترین منابع می باشند، نکته دارای اهمیت این است که، اگر شما می خواهید از منابع دیگری موزیک‌های بدون حق کپی رایت را پیدا کنید حتما از صحت و دقت این منابع اطمینان داشته باشید.

  1. Mixkit

    معمولا کسانی که که برای ویدیوهای اینستاگرام خود می‌خواهند از موزیک‌های بدون حق کپی رایت استفاده کنند، به سایت Mixkit.co اهمیت زیادی میدهند. چرا که شما می‌توانید در این سایت علاوه بر پیداکردن موزیک مورد مورد سلیقه ی خود از ابزارهای حرفه­ای تدوین ویدیو نیز استفاده کنید.

شما در این سایت می توانید تمامی مراحل ساخت یک محتوای ویدیویی با کیفیت را انجام دهید برای این کار کافی است شما فقط فایل خام  خود را بار گذاری کنید و سپس از مزایای این سایت استفاده کنید.

یکی دیگر از مزیت‌هایی که این سایت نسبت به رقبا خود داره این است که شما برای دانلود موزیک مورد نظر خود نیاز ندارید که حتما داخل سایت عضو شوید و ثبت نام انجام دهید.

دانلود آهنگ خفن بدون کپی رایت برای یوتیوب

  1. Pixbay

خیلی از شما دوستان سایت Pixbay.com را به عنوان یک سایت جستجو عکس‌های رایگان میشناسید در صورتی که این طور نیست. این سایت دارای بخش های مختلفی برای سرچ موزیک بدون حق کپی رایت است، بخش‌های که شما در صورت استفاده از آن شگفت زده خواهید شد.

به یاد داشته باشید زمانی که شما در این سایت به سرچ و بررسی می پردازید در کنار موزیک مورد نظر خود حتما عبارت « Royalty free» وجود داشته باشد، چرا که ممکن است اهنگ شما به صورت برگزیده از موزیک کامل باشد و برای شما بعد ها مشکل ایجاد کند.

  1. سانگ سرا

ممکن است شما از آن دست افرادی باشید که برای محتوای ویدویی خود در اینستاگرام و یوتیوب نیاز به موزیک های فارسی داشته باشید و دسته بندی این موزیک‌ها نیز برای شما مهم باشد.

خوشبختانه سایت سانگ سرا یک سایت دانلود موزیک است که در آن یک بخش «بدون کپی رایت » وجود دارد. نکته حائز اهمیت در این سایت این است که در صورتی که شما برای ویدیو خود از موزیک های ایرانی استفاده کرده باشید و اینستاگرام ویدیو شما را حذف کرده باشد؛ به شما آموزش‌های ویدویی میدهد که می‌توانید ویدیو خود را بدون مشکل مجدد بارگذاری کنید و یا آن را بازیابی کنید. البته توصیه ما به شما این است درصورتی که اینستاگرام به شما برای یک محتوا ویدیویی اخطار داد، دیگر از آن استفاده نکنید و به دنبال راه حل های جایگزین باشید.
شما سایت‌های بسیار کمی را می توانید پیدا کنید که به بررسی موزیک­های بدون حق کپی رایت ایرانی پرداخته باشد، پیشنهاد ما به شما این است که در این سایت ثبت نام کنید و از مزایای فراوان این سایت جذاب استفاده کنید.

دانلود بهترین های بدون کپی رایت

  1. Thematice

اگر شما می­خواهید به عنوان یک یوتیوبر فعال باشید، قطعا به سایت Thematice.com نیاز پیدا می کنید، این سرویس جذاب معمولا مورد توجه یوتیوبرهای مختلف می باشد و برای محتوای خود معمولا از این سایت استفاده می کنند. از جمله ویژگی‌های مطرح آن می توان به سرعت بارگذاری موزیک‌های مختلف اشاره کرد. ممکن است شما به دنبال بخشی از یک آهنگ خاص باشید، که به تازگی منتشر شده است، شما می توانید در سریع ترین زمان ممکن قبل از اینکه دیگران این موزیک را منتشر کنند، از این موزیک استفاده کنید.

شما برای استفاده کامل از این سایت باید در آن ثبت نام کنید.به یاد داشته باشید که ثبت نام در این سایت رایگان است. این سایت از شما می خواهد که برخی از قوانین ساده را نیز رعایت کنید، که در صورت مراجعه به سایت به شما نمایش می دهد.

  1. Icons8

ممکن است شما برای محتوای ویدیویی خود نیازمند یک موزیک با کیفیت بسیار بالا باشید در این صورت به سایت Icons8.com نیاز پیدا می کنید. شما در این سایت می‌توانید به موزیک هایی با کیفیت بسیاربالا دسترسی داشته باشید که اکثر آن‌ها به صورت رایگان می‌باشند و همچنین دارای قوانین کپی رایت نیز نمی‌باشند. یکی ازمهم ترین ویژگی‌هایی که می توان در مورد این سایت به آن اشاره کرد، دسته بندی جذاب این سایت می باشد، زمانی که شما به این سایت مراجعه می کنید به بواسطه دسته بندی جذابی که این سایت دارد شما می‌توانید به اهنگ‌های مشابه و مورد نظر زیادی دست پیدا کنید. در این سایت شما علاوه بر موزیک‌های رایگان می­توانید به عکس‌های باکیفیت رایگان و ایکون‌های جذاب نیز دسترسی داشته باشید و برای محتوا خود از آن‌ها نیز استفاده کنید.

آهنگ بدون کپی رایت اینستاگرام

  1. Tekno axe

    در صورتی که شما می‌خواهید برای محتوای ویدیویی خود از موزیک بدون حق کپی رایت با ضرب بالا استفاده کنید و یا می‌خواهید برای بخش‌هایی از محتوای خود، از یک قطعه موزیک کوتاه و جذاب ریتم سریع استفاده کنید به شما توصیه می­کنیم حتما از سایت Tekno axe..com/Home.php دیدن کنید.

شما در این سایت می­توانید به هزاران موزیک با لینک به آهنگ اصلی، موزیک مورد نظر خود را پیدا کنید و در داخل آن تغیراتی نیز ایجاد کنید. در ابتدا ممکن است رابط کاربری این سایت اندکی پیچیده باشد، اما شما پس از کمی کار کردن و جست و جو در بخش­های مختلف آن می­توانید به این سایت مسلط شوید.

شما در این سایت می توانید به سبک های مختلف موزیک مانند کمدی، درام، ترسناک، کلاسیک، راک و… دسترسی داشته باشید. در صورتی که می خواهید یک محتوا ویدیویی منحصربه فرد ارائه کنید حتما به این سایت سر بزنید.

  1. ccHound

برخلاف سایت قبلی اگر به دنبال یک سایت با موزیک های بدون حق کپی رایت یا «  royalty-free music» با رابط کاربری ساده هستید قطعا به شما سایت ccHound.com را پیشنهاد میدهیم.  شما در این سایت می­توانید به موزیک‌های با کیفیت بالا متنوع با رابط کاربری بسیار ساده دست پیدا کنید، از طرفی می­توانید در دسته بندی­­مختلف سایت نیز سبک به دنبال آهنگ های مشابه با کیفیت باشید.

یکی از ویژگی های جذاب این سایت که بسیار مورد توجه استفاده کنندگان قرار گرفته است بخش the best platform Royalty free Music است که به شما پلتفرم‌هایی را پیشنهاد میدهد که در آن می توانید به موزیک های دسته بندی شده و با ویژگی های خاص مدنظر خود باشید.

دیدن از این سایت را به شما توصیه می کنیم تا با دنیای موزیک های بدون حق کپی رایت به صورت عمیق تر آشنا شوید.

منابع موزیک بدون کپی رایت

  1. Free Stock Music

به عنوان آخرین سایت در این بخش می­خواهیم به شما یک سایت حرفه‌ای با موتورهای جستجو پیشرفته و همچنین رابط کاربری آسان معرفی کنیم، که این سایت به صورت اختصاصی برای فعالیت یوتیوبرها طراحی شده است. البته شما می توانید از این سایت برای تولید محتوا در اینستاگرام و یوتیوب نیز استفاده کنید.

سایت Free Stock Music دارای موزیک­های با کیفیت فراوانی است که در آن‌ها می‌توان به موزیک‌های تکنو و موزیک‌های ورزشی با کیفیت نیز دسترسی داشت و از جمله مهم ترین ویژگی این سایت می­توان به کیفیت بسیار بالای آن اشاره داشت. قطعا یک موزیک با کیفیت می تواند به محتوا شما کمک کند.

کانال های یوتیوب برای استفاده از موزیک های بدون کپی رایت در یوتیوب و اینستاگرام

ممکن است شما از طرفداران و علاقه مندان یوتیوب باشید و بخواهید موزیک‌های خود را از یوتیوب انتخاب کنید ما در این بخش به شما معتبر ترین کانال هایی که در آن  می توانید از موزیک های بدون حق کپی رایت استفاده کنید را معرفی می­­کنیم.

NoCopyrightSound

 شما اگر اهل یوتیوب گردی باشید قطعا کانال NoCopyrightSound  یا همان NCS را یکبار مشاهده کرده اید. این کانال با هدف توزیع و پخش موزیک‌های بدون حق کپی رایت یا همان Royalty Free  ایجاد شده است.

این کانال در سال 2011 به وجود آمده و در سال 2017 به معروف ترین کانال موزیک رایگان یوتیوب تبدیل  کرده است. از جمله مهم ترین ویژگی‌های این کانال می‌توان به استفاده از هنرمندان ژانزهای مختلف اشاره کرد. در این کانال آثار هنرمندان مختلف با سبک ها و دسته بندی های متفاوت به صورت جذاب طبقه بندی شده است و شما می‌توانید از آن‌ها به سادگی استفاده کنید. استفاده از این کانال برای شما هیچ هزینه‌ای ندارد اما اگر شما به عنوان یک برند تجاری و یا یک سایت حقوقی می‌خواهید از آثاراین کانال استفاده کنید باید از آن ها مجوز دریافت کنید.

این کانال به دلیل سیستم امتیاز بندی جذابی که دارد، مورد توجه بسیاری از یوتیوب گرد ها قرار دارد به شما پیشنهاد میدهیم حتما از این سایت دیدن فرمایید. شما می توانید از کانال های دیگری نیز استفاده کنید ولی در صورت شناخت و بررسی کامل این کانال شما دریگر از بررسی کانال‌های دیگر بی نیاز خواهید شد.

 سخن پایانی 

ما در این مقاله شما را با مفاهیم کپی رایت آشنا کردیم و به شما استفاده از سایت­هایی را آموزش دادیم که مشکل قوانین کپی رایتینگ موزیک‌های شما را حل کند. همچنین تمام سعی خود را کردیم تا بهترین منابع موزیک بدون کپی رایت برای اینستاگرام و یوتیوب را به شما معرفی کنیم.

به یاد داشته باشید که شما باید به کوچکترین اخطارهای اینستاگرام مبنی بر عدم توجه به قوانین کپی رایتینگ توجه کنید، ممکن است اینستاگرام برای شما پستی که برای چند سال پیش است را به دلیل نقض قوانین کپی رایت حذف کند. اگر شما به این اخطارها توجه نکنید ممکن است در آینده دچار مشکل جدی شوید. استفاده از موزیک جذاب بدون حق کپی رایت، همه ماجرا نیست؛ شما برای این که بتوانید یک محتوا با کیفیت تولید کنید، نیاز دارید که به اصول تولید محتوا به صورت حرفه ای آگاه باشید و باید و بتوانید کاملا دقیق تولید محتوا کنید.

ما در سایت برتر آموز برای افزایش قدرت شما در تولید محتوا به شما پیشنها می کنیم که از دوره « آموزش ولاگری » و «آموزش بلاگری » و همچنین آموزش تولید محتوا استفاده کنید. شما با شرکت در این دوره‌های آموزشی ‌می‌توانید به صورت قابل توجه‌ای قدرت خود را در تولید محتوا با کیفیت افزایش دهید.
شما در بخش مقالات سایت برترآموز نیز ‌ی توانید به مقالات بسیار در مورد تولید محتوا و قوانین کپی­رایت دسترسی داشته باشید. مهارت تولید محتوا قطعا می­تواند باعث رشد شما در کسب و کار و بیزنیس شما شود. خوشحال خواهیم شد نظرات خود را درمورد این مقاله از طریق کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

نویسنده : جواد فرازمند

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *