هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
موفقیت در دیجیتال مارکتینگ

موفقیت در دیجیتال مارکتینگ چگونه به دست می آید؟ 7 راه + 4 راز مگو

دسته بندی : کسب و کار آنلاین
1401/04/18

موفقیت در دیجیتال مارکتینگ – به دنبال درک چگونگی ایجاد یک استراتژی بازاریابی دیجیتال برای یک مشتری یا حتی برای خودتان هستید؟ اگر به تازگی کار خود را شروع کرده اید، تمرین به تنهایی یک راه عالی برای کسب تجربه است. روشی که شما به طراحی یک طرح بازاریابی دیجیتال می‌پردازید، بر اساس اهداف کسب‌وکار فردی متفاوت است، اما قطعاً باید چند نکته را در نظر داشت که شما را در مسیر موفقیت نگه می‌دارد. اگر درگیر بازاریابی دیجیتال هستید و به دنبال یک استراتژی هستید، این مقاله را مطالعه کنید تا شما را در مسیر درست نگه دارد.

1. یک چارچوب واقع بینانه ایجاد کنید

قبل از انجام هر کاری، باید نقشه خود را ترسیم کنید. شما می توانید این کار را به روش های مختلفی انجام دهید، از جمله نقشه برداری محتوا، جدول زمانی و تقویم های سرمقاله. ابزارهای زیادی برای کمک به این سطح از مدیریت محتوا و برنامه ریزی وجود دارد. نکته مهم این است که چندین نتیجه ایده آل (واقع بینانه) ایجاد کنید و در عین حال فضایی برای عدم اطمینان باقی بگذارید. و شما می خواهید این کار را بر اساس مجموعه ای از شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) که با استراتژی و اهداف شما مرتبط هستند انجام دهید.

اگر زیرمجموعه ای از معیارها را برای استوار کردن استراتژی خود انتخاب نکنید، به احتمال زیاد از مسیر منحرف شده و به هدف نهایی خود نخواهید رسید. هنگام برقراری ارتباط و تفویض اختیار، فرآیند را تا حد امکان ساده نگه دارید و یک چارچوب زمانی مشخص ایجاد کنید تا همه اعضای تیم متمرکز بمانند.

بهترین اپلیکیشن های ادیت عکس

2. KPIهای مناسب را در ابتدا شناسایی کنید

چگونه هدف گذاری می کنید؟ شما باید معیارهای مناسبی را برای تمرکز بر روی آنها پیدا کنید تا بفهمید چگونه به نتایج نهایی خود رسیده اید. انتخاب KPIهای مناسب – آنهایی که بیشتر نمایانگر حوزه‌های هدف کلیدی شما هستند – به شما کمک می‌کند تا در هدف باقی بمانید و درک کنید که کدام یک از اقدامات بازاریابی شما واقعاً کار می‌کنند و کدام یک نیاز به بهبود دارند.

در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در هنگام فهمیدن اینکه کدام KPI برای استفاده بهتر است فکر کنید:

  • یک KPI داده شده چگونه با هدف شما مرتبط است؟
  • دقیقا چه چیزی را اندازه می گیرید؟
  • آیا چیزی که اندازه گیری می کنید با تجربه واقعی کاربر مرتبط است و اگر چنین است، چگونه؟
  • چقدر به نظارت/گزارش در مورد معیارهای خاص نیاز دارید و آیا این را در برنامه خود لحاظ کرده اید؟

ترفند با تنظیم مناسب اینها این است که به یاد داشته باشید که داده ها هستند، اما همچنین تجربه انسانی است. این کلید تنظیم یک استراتژی فروش و بازاریابی مناسب در کل است – شما ترافیک خود را به عنوان اعداد و همچنین انسان ها مشاهده می کنید. شما می خواهید به اعدادی بپردازید که واقعاً داستانی در مورد آنچه مشتریان شما انجام می دهند را بیان می کنند و از این داده ها برای تغییر اوضاع در آینده استفاده می کنند.

نکته اصلی این است که رفتار انسان واقعاً چیزی است که بر ROI شما تأثیر می گذارد، بنابراین به یاد داشته باشید که همیشه از نقطه نظر UX (تجربه کاربر) به آن نگاه کنید.

3. بدانید چگونه یک قیف موثر بسازید

کسانی از شما که در زمینه بازاریابی سنتی (یا هر زمینه تجاری) تجربه دارید، باید قبلاً با مفهوم قیف فروش آشنا باشید، که یک طرح کلی گام به گام از هر مرحله از سفر خریداران است. به چیزی شبیه به این تقسیم می شود:

  • گسترش: تبلیغات فیس بوک، صفحه فرود، ویدیوهای توضیحی، اینفوگرافیک، بازاریابی محتوا
  • تبدیل: رسانه های اجتماعی، پست های وبلاگ اطلاعاتی، مطالعات موردی، آزمون ها
  • پایان: سری ایمیل، بررسی ها، پرسشنامه ها
  • حفظ: پیشنهادات انحصاری، کاغذهای سفید، ایمیل ها، مسابقات، نظرسنجی ها

وسیع ترین قسمت یا بالای قیف جایی است که دسترسی، تعامل و آگاهی از برند اتفاق می افتد. این کلید برای جذب ترافیک جدید و همچنین جذب مجدد ترافیک تکراری است. بالای قیف شما جایی است که بازاریابی اتفاق می‌افتد و می‌خواهید مطمئن شوید که این امر بسیار جذاب است – نه به میزان فروش، بلکه در مورد ایجاد رابطه.

آموزش تولید محتوا

یک استراتژیست محتوای عالی یا متخصص بازاریابی دیجیتال می‌داند که برای وارد کردن مشتریان به هر مرحله از قیف چه چیزی لازم است و درصد بالایی از تبدیل را به دست می‌آورد – اما در بیشتر موارد، این نیاز به تمرین دارد، بنابراین اگر فوراً این اتفاق نیفتد، نیازی به نگرانی نیست.

4. درک کنید که چه چیزی باعث ایجاد محتوای موثر می شود

محتوا چیزی فراتر از مقالات، فعالیت در سوشیال مدیاها و تبلیغات اینستاگرامی است! کارهای زیادی می توانید انجام دهید تا با آن خلاق شوید و برای رسیدن به این هدف، می خواهید در زمینه فناوری و آخرین روش های رسیدن به مخاطبان خود به روز باشید. چیزی که باعث ایجاد ارتباط و تعامل واقعاً مؤثر می‌شود، توانایی شما برای گفتن یک داستان است، و برای این منظور، استراتژی شما باید حول یک کمپین تبلیغاتی مؤثر متمرکز شود که کیفیت و ارزش بالایی دارد.

منظور ما از این چیست؟ ابتدا تبلیغات اصلی و خدمات ارائه شده خود را بسازید و سپس با CTA محتوایی بنویسید که کاربران را به سمت خرید هدایت کند. اما مطمئن شوید که برای مخاطبان شما قابل ارتباط، مرتبط و مفید است. شما همچنین می خواهید درک روشنی از نحوه عملکرد محتوای شما با توجه به الگوهای سئو و تجزیه و تحلیل داشته باشید. هر چیزی که در جهان منتشر می کنید به “داده” تبدیل می شود، بنابراین ردیابی آن به روش صحیح بسیار مهم است. این همچنین به معنای درک تجربه کاربر است.

موفقیت در دیجیتال مارکتینگ

5. برنامه ریزی استراتژیک اما انعطاف پذیر

برنامه کلی شما هر چه باشد، باید جایی برای انعطاف پذیری باقی بگذارد. درست مانند دادن مهلت‌های «جعلی» در حین واگذاری وظایف یا هدایت مشتریان، باید فضای کافی را نه تنها برای نوسانات زمانی، بلکه رویدادهای غیرمنتظره‌ای که می‌توانند بر حجم کار اصلی شما و همچنین بر کل تجارت تأثیر بگذارند، بگذارید.

این به این معنی است که برخی از نقاط “خالی” را در جدول زمانی خود بگذارید تا در حین حرکت آنها را پر کنید. همچنین به این معنی است که فضایی برای گنجاندن مواردی مانند رویدادهای جاری مرتبط، مقالات ویروسی از رقبا، یا سرمایه‌گذاری‌های غیرمنتظره در فن‌آوری جدید که می‌تواند برنامه شما را در جهت خاصی تغییر دهد، باقی بگذارید.

همانطور که بر روی برنامه خود کار می کنید، باید به طور مستمر نظارت داشته باشید و بررسی کنید و سوالاتی مانند:

  • کجا جای پیشرفت وجود دارد؟
  • چه KPIهایی واقعاً در این مرحله مرتبط هستند؟
  • اکثر ترافیک در کجا جریان دارد؟
  • چه ابزارهایی بهتر از دیگران کار می کنند تا همه چیز را مرتب نگه دارند؟

6. کتابخانه ای از محتوای همیشه سبز ایجاد کنید

انواع مختلف محتوا اهداف متفاوتی دارند و برای این منظور باید ایده های مختلفی را در حین کار بر روی استراتژی بازاریابی محتوای خود به کار ببرید. اگرچه این ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما اگر بتوانید قسمت اعظم محتوای خود را زودتر جمع آوری کنید و آن را بر اساس کلمات کلیدی و برچسب ها سازماندهی کنید، در واقع اینطور نیست.

محتوای همیشه سبز اصطلاحی برای محتوایی است که شما فقط باید یک بار ایجاد کنید و برای اهداف متعدد و حتی در چندین کانال ارزشمند است. این معمولاً مربوط به زمان یا رویداد نیست، اما بخش مهمی از خط داستانی برند، پیام اصلی و پیشنهادات کلیدی شما است.

در اینجا چند راه وجود دارد که می توان محتوا را برای استفاده های مختلف توسعه داد:

  • یک کتاب الکترونیکی PDF را می توان از مقاله های قدیمی توسعه داد
  • یک مقاله عمیق را می توان به کتابچه تبدیل کرد
  • نمایش اسلاید را می توان در یک فیلم با توضیحات ساده گنجانید

ایده در اینجا این نیست که مخاطبان خود را با محتوای تکراری خسته کنید یا سرقت ادبی کنید (حتی “سرقت” محتوای شما می تواند برای شما هزینه سئو داشته باشد)، بلکه ایجاد کتابخانه ای از قطعات اصلی است که می توانید در کنار پیام و اهداف تجاری خود توسعه دهید.

7. یک جهت روشن را تجسم کنید

آیا محتوای شما مطابق با ترافیک و تعامل کلی در جهت خاصی پیش می رود؟ این همان چیزی است که شما باید در ابتدا و با پیشرفت در هر مرحله از استراتژی خود به کار ببرید. باید مراقب عملکرد هر مرحله از قیف خود باشید و اگر تبدیل‌های شما در نوسان هستند، به فعالیت‌های دوباره درگیر شوید.

آموزش فتوشاپ

نکته اصلی این است که یک برنامه منعطف ایجاد کنید تا درک روشنی از نحوه انجام این فرآیند از پایه داشته باشید، که با محتوای سئو پسند و بسیار قابل اشتراک‌گذاری شروع می‌شود. در پایان، شما می خواهید نتایج مورد انتظار خود را با نتایج واقعی مقایسه کنید، به طوری که وقتی یک استراتژی جدید ایجاد می کنید، بهتر متوجه شوید که چه چیزی جواب می دهد و چه چیزی خوب نیست.

موفقیت در دیجیتال مارکتینگ با 4 راز مگو

اگرچه ممکن است کنار گذاشتن استراتژی‌ های قدیمی بازاریابی سنتی خوب مانند استفاده از کارت‌ های ویزیت، تبلیغات روزنامه‌ها، آگهی‌ ها، نمایشگاه‌ ها در کارگاه‌ ها و تبلیغات رسانه‌ های اصلی غیرعملی باشد، پیشرفت‌ های امروزی در فناوری نیاز به سرمایه‌ گذاری تهاجمی در بازاریابی دیجیتال دارد. برای هر کسب‌ و کاری که می‌خواهد در راس رقابت با رقبای خود باقی بماند. با این حال، این به پول یا تلاشی که انجام می دهید نیست، بلکه بیشتر به این موضوع است که چقدر این کار را هوشمندانه انجام می دهید.

موفقیت کمپین دیجیتال مارکتینگ شما در درجه اول به میزان برنامه ریزی و استراتژی شما بستگی دارد. آیا می خواهید تلاش های دیجیتال مارکتینگ شما تأثیر واقعی بر تجارت شما ایجاد کند؟ در اینجا مواردی وجود دارد که باید برای یک کمپین بازاریابی دیجیتال موفق در نظر بگیرید.

۱. موفقیت در دیجیتال مارکتینگ: هدف داشته باشید

یک نقشه راه ایجاد کنید که منجر به دستیابی به یک هدف، ماموریت یا دستاورد بزرگ شود. یک هدف می تواند چیزی شبیه به “تبدیل شرکت من به فروشگاه آنلاین خرده فروشی در ایران” باشد. از سوی دیگر، هدف می تواند چیزی مانند «سرمایه گذاری بیشتر در تبلیغات پیج اینستاگرام» یا «ایجاد 50 ویدیوی بازاریابی برای کانال یوتیوب کسب و کار من تا پایان سال»، «بهینه سازی وب سایت من برای بهبود ترافیک» باشد. همچنین باید شاخص های عملکرد کلیدی قابل اندازه گیری را برای تکمیل اهداف خود تنظیم کنید.

اما حقیقت تلخ این است که ایجاد یک استراتژی کامل با اهداف و مقاصد واقع‌بینانه می‌تواند یک درد واقعی در پشت باشد، به خصوص اگر در زمینه‌های دیگر کسب‌وکار چیزهای زیادی در ظرف خود داشته باشید. اینجاست که بازاریاب های دیجیتال حرفه ای به کمک شما می آیند و همیشه می توانید یک شرکت بازاریابی دیجیتال را استخدام کنید تا همه اینها را برای شما انجام دهد.

خوبی به کارگیری یک سرویس دیجیتال مارکتینگ کامل این است که آنها کل بار بازاریابی را از روی دوش شما برمی دارند و حتی لازم نیست برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی برنده با KPIهای واقع بینانه، پیشرفت قابل ردیابی و نتایج قابل اندازه گیری، دانش فنی داشته باشید.

کارشناسان مراقب خواهند بود که ترافیک سایت شما، زمانی که کاربران در سایت شما می گذرانند و نرخ تبدیل شما برای افزایش بازده سرمایه گذاری و رشد کلی کسب و کار شما افزایش یابد. شما همچنین از مشاوره حرفه ای در مورد هر زمینه ضعیف و کارهایی که می توانید برای بهبود نتایج مورد نظر انجام دهید و در نتیجه فرآیند تصمیم گیری را بهبود می بخشید، بهره مند خواهید شد.

2. موفقیت در دیجتیال مارکتینگ: بدانید چگونه به مخاطب خود دسترسی پیدا کنید

یک استراتژی یا کمپین دیجیتال مارکتینگ ممکن است بدون در نظر گرفتن مخاطب هدف چندان کاربردی نباشد. مهمتر از همه، شما فقط باید بدانید کجا و چگونه به مخاطبان هدف خود برسید. آیا آنها بیشتر در فیس بوک (رسانه های اجتماعی) هستند یا بیشتر وقت خود را صرف جستجوی مطالب در گوگل می کنند؟ آیا پرداخت به ازای کلیک یا بازاریابی ایمیلی می تواند بهتر به آنها دسترسی پیدا کند؟ همیشه بهترین کار این است که هنگام راه اندازی یک کمپین دیجیتال مارکتینگ به مخاطبی که هدف آن هستید خاص باشید، اگر اصلاً به دنبال موفقیت نیستید. این دلیل بیشتری برای دریافت کمک حرفه ای از کارشناسان بازاریابی دیجیتال است، به خصوص اگر نتایج برای شما مهمتر از کسب تجربه در این زمینه باشد. با این حال، در بیشتر موارد، باید از ترکیبی از رویکردها استفاده کنید، زیرا کاربران اینترنت امروزی به معنای واقعی کلمه در همه جا هستند، از پلتفرم‌های اجتماعی گرفته تا موتورهای جستجو، ایمیل‌ها، تماشای زیاد در یوتیوب و غیره.

3. موفقیت در دیجیتال مارکتینگ: ایجاد یک قیف موثر

یک کمپین دیجیتال مارکتینگ مؤثرتر، کمپینی است که دارای یک قیف فروش باشد. اساساً، قیف فروش شامل مراحل مختلفی است که در فرآیند فروش قبل و بعد از خرید یک محصول یا خدمات از هر کسب‌وکاری توسط مشتری بالقوه انجام می‌شود. مراحل اصلی عبارتند از Outreach، Conversion، Closing و Retention.

  • توسعه: در اینجا، شما از طریق کانال های مختلف، از جمله تبلیغات فیس بوک، صفحه فرود سایت، تبلیغات ویدئویی آنلاین و محتوا، به مشتریان هدف خود می رسید. آگاهی از برند و تعامل نیز در اینجا اتفاق می افتد.
  • تبدیل: اگر ابزار بازاریابی شما بتواند توجه مشتری بالقوه را به خود جلب کند، آنها در نهایت محصول یا خدماتی را خریداری می کنند یا سفارش می دهند.
  • بسته شدن: این مرحله ممکن است شامل استفاده از پرسشنامه، بررسی و ایمیل باشد.
  • حفظ: شما می‌خواهید مشتریانی را که برای اولین بار بار می‌برند حفظ کنید، بنابراین از ابزارهایی مانند کاغذهای سفید، ایمیل‌ها، پیشنهادات انحصاری، و نظرسنجی‌ها و غیره استفاده می‌کنید.

همانطور که شما به دنبال ایجاد یک قیف فروش موثر هستید، شایان ذکر است که این قیف فروش نامیده می شود زیرا تعداد افراد از بالا به پایین کاهش می یابد و مشتریان وفادار بازگشتی کمترین آن را دارند. به عبارت دیگر، تبلیغات و تبلیغات شما به بسیاری از افراد می رسد، اما تنها بخشی از آن در نهایت به سایت شما مراجعه می کند یا حتی برای کسب اطلاعات بیشتر با کسب و کار تماس می گیرد. برعکس، کسانی که در نهایت محصول یا خدمات شما را خریداری می‌کنند، تعداد کمتری هستند و کسانی که برای خرید دوم برمی‌گردند، حتی کمتر هستند، که تنها بخشی از مخاطبان را تشکیل می‌دهند که کمپین بازاریابی دیجیتال شما با آنها تماس گرفته است.

موفقیت در دیجیتال مارکتینگ

4. موفقیت در دیجیتال مارکتینگ: ایجاد محتوای موثر

محتوا یکی از مهمترین ابزارها در بازاریابی اینترنتی و برای موفقیت در دیجیتال مارکتینگ است. نحوه ایجاد محتوای خود می تواند کمک زیادی به رشد انفجاری کسب و کار شما کند یا آن را به زانو درآورد. از این گذشته، این همان چیزی است که برای ارتباط با مخاطبان خود، جلب توجه آنها و متقاعد کردن آنها برای خرید یا جلب اعتماد به شما و وفادار شدن به تجارت شما استفاده می کنید. چه صفحه فرود شما باشد، چه نمایه رسانه های اجتماعی یا سایر پلتفرم های تبلیغاتی، محتوای شما فقط باید آموزنده و جذاب باشد.

تجزیه و تحلیل مشترک چیست؟

باید به مشتریان بالقوه یا مخاطب هدف شما ارزش بیافزاید و از آنجایی که ما در دنیای پویایی زندگی می کنیم که همه چیز هر از گاهی در حال تغییر است، محتوای بازاریابی دیجیتال شما باید به روز باشد از پست‌های وبلاگ گرفته تا محتوای وب، مقاله‌ها و تبلیغات رسانه‌های اجتماعی، باید در محتوای خود خلاق باشید تا برند، محصولات و خدمات خود را از طریق پلتفرم‌های دیجیتال بفروشید. قبل از اینکه بتواند مخاطبان هدف شما را برای خرید متقاعد کند، باید به آنها مرتبط باشد، توجه آنها را جلب کند و آنها را به خوبی درگیر کند.

در یک شات جدایی، بازاریابی دیجیتال به طیف گسترده ای از تاکتیک ها و مهارت ها نیاز دارد. از آنجایی که همه مشاغل یکسان نیستند، مهم است که در رویکرد خود انعطاف پذیر باشید. به هر حال، این یک دنیای پویا است و همه چیز در این زمینه در حال تغییر است. هر استراتژی که به کار می‌گیرید، حتماً پیشرفت را دنبال کنید و نتایج را زیر نظر داشته باشید، زیرا آنچه امروز جواب می‌دهد ممکن است فردا بهترین رویکرد نباشد. به همین دلیل بسیار مهم است که کمپین های بازاریابی دیجیتال خود را به صورت حرفه ای مدیریت کنید.

نتیجه گیری و پایان

برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوای موثر، باید درک درستی از مدیریت پروژه داشته باشید، که شامل یک چشم انداز کامل از برنامه و همچنین هر مرحله و تکه‌های مربوط به موفقیت هر مرحله است. برای این منظور، یک استراتژی بازاریابی محتوا نشان دهنده خوبی از هنر و علم آنچه در پشت صحنه می گذرد است.

استراتژی های دیجیتال مارکتینگ موفق هرگز قطع نشده یا خشک نمی شوند، اما با کمی تمرین می توانید آنها را به نفع خود انجام دهید. فقط به یاد داشته باشید که ایده این است که از سود و تبدیل ها فاصله بگیرید و روی عنصر انسانی تمرکز کنید. سفر خریدار، داستان برند شما و تعامل. وقتی بتوانید به طور واقعی مخاطبان گسترده ای را جذب کنید، بدون شک مشتریان و همکاران خود را تحت تاثیر قرار خواهید داد.

انواع مدیتیشن چیست؟

موفقیت در دیجیتال مارکتینگ شدنی است، اما باید این نکته را مدنظر داشته باشید که با به کار بردن استراتژی های ساده ای که باعث می شود شما نسبت به رقبا هوشمندانه تر رفتار کرده و در نهایت مزیت رقابتی داشته باشید، خود را در این رقابت پیروز میدان سازید. از اینکه تا پایان مقاله با ما همراه بودید متشکریم، اگر نظر یا سوالی دارید، در بخش کامنت های همین پست ارسال کرده تا به آن پاسخ دهیم.

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *