هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
آسان ترين روش قبول شدن در كنكور

موفق شدن در كنكور + رمز و راز كنكور 1402

دسته بندی : تحصیلی
1401/08/24

موفق شدن در کنکور همیشه با پشت کار و عالی و تلاش زیاد همراه است؛ اما اگر شما رمز و راز مطالعه و تست زنی و… را هم فرا گرفته باشید که قطعا میتواند این فرایند را تسریع کند. در این مقاله پروسه موفقیت در کنکور را از صفر تا صد شرح داده ایم.

موفق شدن در كنكور سراسری آرزوی هر يك از دانش آموزان ايرانی می‌باشد زيرا هر ساله دانش آموزان بسيار زيادی برای ورود به دانشگاه‌های روزانه و دولتی هميشه تلاش بر كسب قبولی در رشته مد نظر و البته كسب رتبه مناسب در اين آزمون دارند؛ اما آيا قبولی و به‌اصطلاح پذيرش در دانشگاه‌های دولتی سراسر كشور به اين راحتی خواهد بود؟ قطعاً كه خير، با توجه به ميزان افزايش افراد و البته خواستار آن‌ها برای پذيرش در دانشگاه‌ها بايد توجه داشته باشيد كه برای پذيرش بايد از نكات بسيار مهمی پيروی كنيد و البته كه موفقش شدن در كنكور هميشه بايد برای شما مهم بايد باشد. ما در اين مقاله از سايت برتر آموز برای شما موفق شدن در  كنكور سراسری را ذكر کرده‌ایم توجه داشته باشيد در ادامه با توضیحات مهم‌تری رو به رو خواهيد بود و بهتر است كه از آن‌ها يادداشت برداری كنيد.

اولين موردی که شما بايد در اين مقاله به آن توجه كنيد آن است كه آيا اين نكات موفق شدن در كنكور برای تمامی رشته‌ها صدق می‌کند و آيا اطمينان برای آن روش‌ها وجود دارد؟ قطعاً كه بله و بدون هيچ شك و ترديدی ولی چگونه؟ كنكور هميشه ساختار يكی داشته است و البته افرادی كه توانسته‌اند رتبه‌های تك رقمی و دو رقمی به دست آورند هميشه با يك مسير مشابه پيش رفته‌اند( به آن معنا كه رتبه اول رشته تجربی مراحل نسبتاً يكی با رشته‌های ديگر داشته است؛ البته ميزان مطالعه هم تأثیر گذار خواهد بود). بعضی از دانش آموزان اين تفكر را دارند كه با خواندن چندين نكته هيچ وقت موفق نخواهند شد و هيچ تأثیری در روند تحصیلی آن‌ها نخواهد داشت، بهتر است بدانيد كه نكات هميشه يكسان است و عمل كردن به آن‌ها به خود شما بستگی دارد و بهتر است بدانيد كه اگر شما به‌خوبی به آن‌ها عمل كنيد هيچ گاه شكست نخواهيد خورد.

 

آموزش مناسب و تأثیر بر موفق شدن كنكور:

هميشه به اين نكته توجه  داشته باشيد كه اگر شما آموزش مناسبی نداشته باشيد هيچ گاه موفقيتی كسب نخواهيد كرد به اين دليل كه برای آزمون زدن و يا امتحانات پایان‌ترم و… يا خود شما بايد به‌صورت خودجوش به مطالعه بپردازيد و يا آن كه از آموزش‌های دبيران استفاده كنيد. بهتر است بدانيد كه باوجود پکیج‌های آموزشی و پشتيبانی‌های بسيار عالی ديگر دانش آموزان نيازی به معلم خصوصی نخواهند داشت به اين دليل كه در پكيج آموزش‌ها تمامی نكات درج داده شده و مابقی ماجرا با شما است و بهتر است كه هميشه خود شما اقدام كنيد.

حالا برای اينكه متوجه بشی چی ميگم بيا تا برات يك مثال بزنم؛ مثلاً آموزش زيست شناسی توی سايت ما برای دانش آموزا موجوده و اگر دانش آموزی توی اين درس مشكلی داشت ميتونه سریعاً آموزش رو تهيه كنيد.( البته صبر كن جای جالب داستان رو برات نگفتم؛ علاوه بر آموزش بی‌نظیر پشتيبانی عالی هم وجود داره يعنی اين كه اگر سوالی و ابهامی داشتی میتونی بپرسی تا سريعا رفع اشكال بشه، اينجوی خيلی خفن تره قبول داری؟)

ترفند قبولی در كنكور 1402

نكات مهم موفق شدن در كنكور:

شايد تا به اينجای اين مقاله موضوعات نسبتاً پيش زمينه ایی رو مطالعه كرده باشی و الان رسيديم به‌جای حساس و مهم داستان كه صفر تا صد موفق شدن در كنكور رو در نكته بيان كرديم؛ توجه داشته باشيد كه استفاده كردن از اين نكات و عمل كردن به آن‌ها هميشه مهم بوده و تأثیر بسيار عالی بر روی ميزان تحصيل شما خواهد گذاشت( اين نكات همه مهم بوده و قطعاً كه رتبه برترهای كنكور نيز از اين موارد به‌خوبی استفاده کرده‌اند):

 

  • ساعت خوابتان را تنظيم كنيد: اولين مورد از موفق شدن در كنكور آن است كه شما بايد ساعت خوابتان را به‌خوبی تنظيم كنيد به عبارتی اگر شما دير وقت می‌خوابید و يا نظم در خواب نداريد بهتر است كه قيد كنكور را بزنيد( پس متوجه شو كه چقدر اين مورد ميتونه اهميت داشته باشه) اما چرا؟ فرض كنيد كه شما ساعت 1 شب خوابيديد و صبح زود بايد به دبيرستان برويد قطعاً كه شما خسته هستيد و نمی‌توانید موارد را به‌خوبی آن چنان درك كنيد و حال بايد به آن توجه داشته باشد كه اگر دير بخوابيد پس از اتمام دبيرستان و بازگشت به خانه ديگر بازدهی و مناسب برای مطالعه را نداريد. حال با توجه به اين دلايل شما بايد به اين مورد و ساعت خوابتان بسيار توجه كنيد و اين مورد می‌تواند بر روند تحصيلی شما اثر مثبت و منفی بگذارد.

 

  • افزايش ميزان ساعت مطالعه: يكی از مواردی كه بسيار مهم است برای موفق شدن در كنكور ميزان ساعت مطالعه شما در شبانه روز خواهد بود به‌اصطلاح اگر شما روزی برای كنكور 2 الی 2 ساعت مطالعه پيوسته داريد بايد ميزان آن را به 7 الی 10 ساعت افزايش دهيد و اين مورد بسيار مهم است و قطعاً كه با ساعت مطالعه پايين هرگز نمی‌توانيد رتبه مناسبی به دست آوريد. اما چگونه افزايش مطالعه داشته باشم؟ خب اين سؤال برای‌ تمامی‌ دانش آموزان بوده و اصلاً جای نگرانی نيست به اين دليل كه شما به‌مرور زمان می‌توانید افزايش مطالعه داشته باشيد. اما نكته ایی‌ كه حائز اهميت است آن خواهد بود كه با روش بسيار درستی بايد پيش برويد؛ اما اين روش درست چگونه است؟ ما در مقاله روش افزايش ساعت مطالعه برای كنكور صفر تا صد اين موارد را به‌خوبی شرح داده‌ایم و بهتر است كه شما آن مقاله را مطالعه كنيد و با توجه به حجم زياد نمی‌توان در اين بخش شرح داد.

راهكار های قبولی در كنكور 1402

  • مطالعه مفهومی: هميشه با مفهوم پيش برويد و البته كه افرادی رتبه برتر هميشه با مفهوم سؤالات را حل كرده و موفق به تست زنی خواهند بود اما منظور از مفهوم چيست؟ به‌اصطلاح در خواندن مطالب شما بايد به گونه ایی مطالعه داشته باشيد كه پس از چند رو مطلب هنوز در ذهن شما بماند و آيا اين موضوع ممكن خواهد بود؟ قطعاً كه بله، اگر شما دوستان به مطالب ما به‌خوبی توجه كرده باشيد قطعاً متوجه اين موضوع شده‌اید كه مطالعه دروس‌های سنگين و البته دروسی كه ضرايب بالایی دارند قطعاً با قلق خاصی همراه هستند.( اما برای اينكه بدونی قلق اين درس‌ها چيه پس ادامه ماجرا را با دقت بخون) مثلاً برای‌ درسی همانند زيست شناسی شما بايد به‌صورت خلاصه‌وار در قدم اول و در قدم دوم بر روی مطالب و كليد واژه‌های كليدی تمركز كنيد.( منظور از كليد واژه قطعاً كلمات قيد خواهد بود؛ به‌اصطلاح عبارت‌هایی همانند همواره و هميشه و يا برخی و اغلب و… از جمله كلماتی هستند كه طراح سؤالات بر روی آن‌ها بسيار تأکید می‌کند و ممكن است كه در برخی از مثال از آن‌ها به‌ویژه استفاده كند و اين موضوع سبب آن می شود كه شما توجه ويژه ایی به اين مورد داشته باشيد)

آيا هميشه مطالعه مفهومی پاسخ خواهد داد؟ قطعاً كه بله، تمامی دانش آموزانی كه مطالعه مفهومی داشته‌اند رتبه‌های بسيار خوبی كسب کرده‌اند ولی چه موردی باعث اين موضوع شده است؟ توجه داشته باشيد زمانی كه افراد مطالبی را حفظ می‌کنند قطعاً كه چند روز بعد آن مطلب را از ياد خواهند برد ولی در واقع مفهومی مطالعه كردن اين گونه نيست به اين دليل كه شما به درك مطلب و موضوعات خواهيد پرداخت و با چند بار مرور به مباحث مسلط خواهيد شد و اين مورد می‌توان باعث موفق شدن در كنكور نوبت.

 

  • تست زنی هرگز فراموش نشود: آيا از خود تا به حال اين سؤال را داشته‌اید كه چرا تست زنی آنقدر مهم شده؟ يا آن كه کلاس‌های برای آن در نظر گرفته شده؟ بهتر است در همين ابتدا بدانيد كه سؤالات كنكور چهار گزينه ایی است و شما برای آن كه بتوانيد به‌راحتی به آن‌ها پاسخ دهيد تکنیک‌های تست زنی را فرا گرفته باشيد ولی چگونه؟ بر فرض مثال شما برای پاسخ دادن به يك سؤال به‌صورت تشريحی بايد تمامی مراحل را طی كنيد تا به جواب آخر برسيد و نمره ایی را دريافت كنيد، حال تصور كنيد كه شما در كنكور بايد زمان كمتری را برای هر سؤال اختصاص دهيد و با اين وجود بايد چكار كرد؟ شما می‌توانید از خود گزینه‌ها استفاده كنيد.( شايد الان كمی گيچ شدی، هيچ اشكالی نداره بيا تا در ادامه بيشتر برات توضيح بدم)

به‌عنوان مثال در دروسی همانند رياضی ديگر نياز به طی كردن كل مراحل نيست بلكه می‌توانید با جایگذاری اعداد به‌راحتی به پاسخ دست يابيد؛ اما در دروسی همانند زيست شناسی بايد چكار كرد؟ توجه داشته باشيد زيست شناسی درسی بسيار مفهومی بوده و البته كه در رشته تجربی‌ای اهميت بالا  ضرايب بالایی هم برخوردار است و با اين وجود بايد شما بسيار تست زده باشيد تا آن كه بتوانيد درصد خوبی و يا نتيجه خوبی به دست آوريد.

 

  • در کنکورهای آزمايشی شركت كنيد: شايد در طی موفق شدن در كنكور اين سؤال برای شما مطرح شده است كه چگونه بايد خودمان را محك بزنيم؟ بهترين كاری‌ كه می‌توانید انجام دهيد آن است كه در آزمون‌های آزمايشی شركت كنيد. به‌عنوان مثال موسسه‌هایی همانند قلم چی و گزينه دو و گاج و خيلی سبز و ماز و…. از جمله ارگان‌هایی هستند كه کنکورهای آزمايشی برگزار می‌کنند. شايد در ابتدا به اين فكر كنيد كه اصلاً نيازی به اين مورد نيست و… اما اگر شما کنکورهای آزمايشی را جدی نگيريد قطعاً در كنكور هم موفق نخواهيد شد.

موضوعاتی همانند مديريت زمان خود و البته غلبه بر استرس آزمون‌ها و يا تحمل كردن شرايط جلسه و… از جمله مواردی است كه سبب می‌شود شما با شرايط شبيه به كنكور وقف پيدا كنيد كه بسيار هم عالی است.

بهترين راهكار برای‌ كنكور 1402

  • تحليل آزمون را هرگز فراموش نكنيد: موفق شدن در كنكور وابسته به تحليل آزمون است؛ آيا شما در اين فكر هستيد كه فقط و فقط با آزمون دادن می‌توانيد موفق شدن در كنكور را تضمين كنيد؟ قطعاً خير، شما پس از هر آزمونی سوا لاتی را قطعاً پاسخ نداده‌اید و يا اشتباه پاسخ داده‌اید و… بعد از آزمون قطعاً بايد دليل و البته نكات آن‌ها را يادداشت كنيد و در گوشه ایی از جزوات خودتان يا كتابتان يادداشت كنيد و اين موضوع هميشه به شما كمك ويژه ایی‌هم می‌کند.

نكته كليدی: موردی كه ممكن برای دانش آموزان از نون شب هم واجب‌تر باشه آن است كه بعد از کنکورهای آزمايشی قطعاً تحليل آزمون هرگز نبايد فراموش بشه و اين موضوع قطعاً به ضرر آن‌ها هم تبديل خواهد شد.

 

  • دفترچه برنامه ريزی داشته باشيد: كسانی موفق شدن در كنكور را برای خود تضمين می‌کنند كه برنامه ريزی عالی داشته باشند و البته آن افرادی كه در مطالعه كردن خود نظم را القا دهند قطعاً موفق خواهند شد ولی چگونه؟ به‌عنوان مثال شما بايد بدانيد كه داشتن يك دفترچه برنامه ريزی بسيار مهم است، شما بايد تاريخ شروع هر هفته را يادداشت كرده و به‌عنوان مثال در شنبه كدام درس و چند ساعت و چند دقيقه به تست پرداخته‌اید و اين موضوع مرتباً بايد انجام شود و در انتهای هفته بايد خودتان را بررسی كنيد.

اگر شما ساعت مطالعه كمی داريد بهتر است كه آن را افزايش دهيد و اين موضوع هم هميشه مهم است و يا آن كه تعداد تست پايينی داريد بهتر است كه آن را بسيار افزايش دهيد.( توجه داشته باشيد كه در برنامه خود خواب كافی داشته باشيد)

شرکت در آزمون‌های آزمایشی:

شرکت در این آزمون‌ها سبب موفق شدن در کنکور می‌شود و البته که شرکت در این آزمون‌ها نیز سبب می‌شود شما با جامعه آماری بالا رقابت کنید؛ اما بهتره توی این بخش ساز و کار آزمون‌های آزمایشی رو بهتر برات توضیح بدم که اصلاً دیگه جای نگرانی برات نباشه.

آزمون‌های آزمایشی در کشور ایران توسط چند ارگان برگزار می‌شود که برترین آن‌ها را قطعاً که شما شنیده‌اید و البته که تعداد رتبه برترهای زیادی هم در این آزمون‌ها شرکت کرده‌اند؛ اما دلیل اصلی شرکت چیست؟ اولین مورد آن است که شما با بودجه بندی جلو می‌روید و همیشه بخش مشخصی برای آزمون خواهید داشت( به‌عنوان مثال درس ریاضی فصل 1 تا ابتدای صفحه 23 آزمون گرفته می‌شود) این نوع از بودجه بندی‌ها سبب تمرکز بیشتر شما بر روی مطالعه روی این بخش و تست زدن زیاد روی این بخش‌ها می‌شود.

جامعه آماری بالا هم می‌تواند دلیل خوبی برای شرکت در این آزمون‌ها می‌باشد؛ شما با 10 الی 20 هزار دانش آموز در حال رقابت هستید که می‌توانید تراز خودتان را بررسی کرده و از طرفی از آن نیز باخبر باشید؛ مهم‌ترین بخش تحلیل آزمون آزمایشی نیز می‌باشد.

شما پس از هر آزمون باید سؤالاتی که به‌اشتباه پاسخ داده‌اید را بررسی کرده و دلیل آن که اشتباه پاسخ داده‌اید را بنویسید و همیشه به خودتان گوشزد کنید که سبب موفق شدن در کنکور  و افزایش درصد برای کنکور هم میشود.

دوما اگر نکته ایی را نمی‌دانستید سریعاً آن را وارد کتاب کرده و آن‌ها را مرور کنید.( طراحان سؤال این آزمون‌ها از سؤالات کنکور نیز الگو می‌گیرند و البته که استخراج نکات سؤالات هم برای شما از نان شب واجب است)

 

چند منبعی باشید:

موفق شدن در کنکوربا چند منبعی بودن تضمین گردیده است، یعنی آن که نگویید فلان جزوه را مطالعه کنم درس مربوطه را با درصد بالایی به دست میاورم، قطعاً که اینگونه اصلاً نیست. شما برای آن که بتوانید درصد خوبی به دست آورید باید دید چند طراح را به یک بخش دیده باشید؛ به‌عنوان مثال شما اگر یک کتاب کمک درسی تست‌هایش را حل کنید و بروید کتاب تست جدید قطعاً که فضای جدیدی برای شما خواهد داشت؛ به این دلیل که دید طراحان به مباحث عوض شده و شیوه ارائه گزینه‌ها نیز تغییر می‌کند؛ این موضوع سبب افزایش مهارت تست زنی برای کنکور میشود.

این موضوع سبب تفاوت شما با دیگر دانش آموزان می‌شود؛ یعنی آن که شما به‌عنوان دانش آموز تنوع جدید سؤالات را دیده‌اید و قطعاً در کنکور نیز شانس بیشتری نسبت به دیگر رقباها خواهید داشت بدون هیچ شک و تردیدی.

سخن پايانی و جمع بندی:

موفق شدن در كنكور به اراده دانش آموزان بستگی دارد؛ اميدوار هستيم از اين مقاله از سايت برتر آموز نهايت بهره را كسب كرده باشيد و در صورت رضايت‌ آن را برای دوستانتان به اشتراك بگذاريد. در انتهای مطلب بهتر است يك نكته مهم را بازگو كنيم.

آموزش مناسب را هميشه دست كم نگيريد و بلكه سر لوحه سال تحصيلی خودتان قرار دهيد به آن منظور كه شما به‌عنوان دانش آموز كنكور در صورت نداشتن يك آموزش مناسب قطعاً در كنكور موفق نخواهيد شد.( البته كه می‌توانید از سايت و ویدیوهای رايگان و يا کتاب‌های كمك درسی استفاده كنيد؛ اما اگر آموزشی درست را انتخاب كنيد ديگر به اين موارد نياز نداشته و به عبارتی زمانی آزاد بيشتری برای مطالعه هم به دست خواهيد آورد)

سايت برتر آموز با ارائه بهترين آموزش‌ها برای شما دانش آموزان كنكور بسيار عالی را تضمين كرده است.

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *