هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام

نتورك پلاس ( network + plus ) چيست ؟‌ توضيحات دوره های آموزشی مرتبط با آن

دسته بندی : فناوری - مقالات
1400/06/20

نتورك پلاس چيست ؟

نتورك پلاس ( network + plus ) چيست ؟‌

آشنایی‌ اوليه : نتورك پلاس يكی از شاخه های علم امنيت شبكه است كه به صورت تخصصی تدريس ميشود و ما در سايت برتر آموز قصد بر اين داريم كه اين علم را به شما به صورت بسيار مفهومی بيان كرده و اهميت آن را برای شما عنوان كنيم ، در ابتدا برای شما يك مثالی خواهيم زد كه از اهميت اين موضوع پی ببريد . همه ی ما فكر ميكنيم كه رشته های مهندسی در رابطه با صنعت ساخت و ساز و در رابطه با كارخانه ها هستند و اما علاوه بر آن ها رشته مهندسی يك سوی آن به امنيت شبكه و شاخه های نتورك پلاس ( network plus ) ربط دارد و بايد حائز اهميت اين موضوع باشد .

سوال اصلی ما اين بود كه نتورك پلاس چيست در پاسخ به اين سوال بايد عرض كرد كه دوره آموزشی بسيار كوتاهی است كه بر مباحث شبكه ربط دارد و اما در رابطه با تحصيل در اين رشته به افرادی پيشنهاد ميشوند كه به در زمينه های كامپيوتری بسيار علاقه دارند و اگر شما ميخواهيد دانشجو رشته امنيت و شبكه شويد و در اولين قدم بايد اين آموزش را فرا بگيريد و در غير اين صورت در روند كاری‌ خود به مشكلات بسيار جدی مواجه خواهيد شد .

 

نتورك پلاس چگونه رشته ایی است ؟

در ابتدای مقدمه ی اين مقاله برای شما توضيحات بسيار جانبی داده شده است و اما در رابطه با توضيحات اين رشته چند مثال بسيار كاربردی خواهيم زد ، نتورك پلاس آن است كه تمام شبكه های كامپيوتری كه به دو دسته تقسيم ميشوند ( بيسيم ، با سيم ) كه نقش مهمی را ايفا ميكنند را شما با ارتباط برقرار كردن با آنها ميتوايند اطلاعات بسيار مهمی را رد و بدل بكنيد و اما مشكل بيشتر افراد آن است كه اين آموزش را بسيار ناديده ميگيرند و به آن بسيار توجهی ندارند و پيشنهاد ما به آن دسته افراد اين است كه در زمينه های شغل يابی ماموريت های بسيار سختی در رابطه با اين موضوع به آنها داده ميشودو تنها با يك اشتباه آنها ممكن است كه تمام اطلاعات و امنيت شبكه به خطر رفته و يا لود برود .

نكته ایی كه بايد عرض كرد در رابطه با پرطرفدار بودن اين رشته در حوزه های كاری و كسب در آمد است كه شما ميتوانيد با متخصص شدن در اين رشته درآمد بسيار خوبی دريافت بكنيد . ( اين مورد به اين دليل است كه تمام ارگان های اداری‌ و آموزشی خواهان افزايش امنيت هستند )

 

دوره های نتورك پلاس به چه دوره های ديگری ارتباط دارد ؟

نتورك پلاس ( network + plus ) چيست ؟‌

اگر بخواهيم تمام الگوريتم های شبكه را مثل يك لگو در نظر بگريم ، اين دوره همانند يك قطعه از هزاران قطعه لگو است كه همه با كمك ديگر ميتوانند يك اثر را ساخته باشند و به همين دليل شما بايد دوره های ديگر را هم فرا بگريم و آن دوره ها عبارت اند از :

  • دوره های آموزشی مايكروسافت : دوره های آموزشی مايكروسافت از آن آموزش هایی‌ است كه ابتدا به شما فرايند استفاده از هر نرم افزار را ياد داده و به سراغ تمام امكانات ويندوز و در كل تمام مواردی كه به مايكروسافت ربط دارد آموزش داده ميشود و البته مهم ترين آنها اين است كه شما ساختار تمام نرم افزار ها و سخت افزار های مهم را فرا گرفته باشيد و علاوه بر تمام آنها راه اندازی سيستم عامل های ديگر ( منظور از سيستم عامل مديريت كاربران در سطح های مختلف در Windows Server است )  اهميت دارد .

 

  • دوره آموزشی سيسكو : سيسكو  همانند دوره مايكروسافت دارای اهميت بسيار بالایی است و در همين ابتدا اين دوره به دو شاخه تقسيم ميشود به نام های دوره مقدماتی CCNA و دوره پیشرفته CCNP و اگر بخواهيم در رابطه با اين دو دوره جمع بندی داشته باشيم بايد عرض كرد كه به موضوعات امنيت شبكه در سخت افزار بسيار تاكيد كرده و تمام موارد مرتبط را در آن عنوان شده است ، ولی چگونه ؟ يكی‌از مبحث های بسيار مهم دوره سيسكو اين است كه طراحی شماتیک، ساختاربندی فیزیکی شبکه، تنظیم و راه اندازی و سوييچ های مرتبط ه دستگاه يكی از مهمترين عامل ها است و علاوه بر تمام اين موضوعات تنظيم و راه اندازی هم مهم است ، در انتهای مطلب بايد مقداری در رابطه با شركت سيسكو توضيحی بدهيم ، فعالیت اصلی شرکت سیسکو طراحی، تولید و فروش سخت افزارهای شبکه تجهیزات ارتباطاتی و ارتباطات راه دور و دیگر خدمات و محصولات های تک در این زمینه است. سیسکو معمولا تجهیزات تولیدی خود را با سه نام تجاری سیسکو، لینکسیس و ساینتیفیک به فروش می‌رساند . ( تمام موارد عنوان شده دارای پشتيبانی بسيار قدرتمند از شركت سيسكو است كه به همين عنوان آن را يكی از شركت های قدرتمند تبديل ميكند و باعث آن خواهد شد كه افراد مهم كه در زمينه های آموزشی و اداری و صنعتی و … سر در كار دارند به اين شركت روی بياورند )

 

چرا بايد قبل از اين دو دوره ( دوره آموزشی مايكروسافت و دوره آموزشی سيسكو ) نتورك پلاس را فرا گرفته باشيم ؟ دليل آن چيست ؟

خب خيلی واضح است برای اينكه شما در سطح بسيار بالایی‌ از علم در يك رشته و تخصص داشتن در آن را فرا گرفته باشيد ، بايد از پايه و اصول خود را جلو ببريد و تمام قدمات خود را محكم برداريد و برای توضيح درست اين مطلب بايد عنوان كرد كه دانشجويان اين دوره ها برای اينكه در شركتی مشغول به كار شوند با تكنسين مناسبی در رابطه با اين رشته از خود ساخته باشند و به همين دليل  كه غالبا بصورت تئوری و بدون استفاده از تجهیزات واقعی شبکه بوده است . پيشنهاد ما به اين افرادی كه تازه وادر اين عرصه شده اند اين است كه قبل از هر كاری تبليغات آماری مناسبی را بگيرند و بتوانند از آنها به صورت بسيار مفيد استفاده بكننيد .

مدرك : موضوعی مهم بعدی در رابطه با مدرك است كه سوالاتی مبنی بر در طی چه مدت زمانی داده ميشود در ذهن كاربران ايجاد شده است و ما در پاسخ به آنها بايد بگوييم كه به خود شما بستگی دارد ، به آن معنا كه بيشتر آموزش ها به صورت غير حضوری و‌آنلاين است و افراد بايد با توجه به درك و فهم خود ميزان آن را تنظيم بكنند ؛ و اما در رابطه با گواهينامه اين مدرك و اعتبار آن بايد عرض نماييم كه مدرك نتورك پلاس يكی‌از معتبر برای استخدام در شركت ها است و در مدت بسيار كم ميتوانيد از آن درآمد زایی بفرماييد.

 

شركت در دوره های آموزشی نتورك پلاس پیش نیاز خاصی دارد ؟

قطعا خير ، برای ورود به اين رشته هيچ دانشی نياز نداريد و يا اينكه در دوره های ديگری آموزش ديده باشيد ، فقط و فقط بايد به علاقه خود دقت فرمایید و در صورت مثبت بودن علاقه شما ميتوانيد در اين دوره ها شركت كنيد و پيشنهاد ما به شما اين است كه اصطلاحات مورد نظر با اين رشته را ياد بگيريد و به اين دليل كه در دوره ها ممكن است باعث اذيت شدن و گمراه شدن شما شود .

 

اهداف مدرسين از ساخت دوره های ‌نتورك پلاس چيست ؟

تا به اينجای مقاله شما درك كرده ايد كه نتورك پلاس صرفا برای افزايش امنيت شبكه طراحی شده است و شما بايد آن را ناديده نگيريد و اما در پاسخ به سوال اصلی بايد پاسخ داد كه تمام شركت های موجود در سرتا سر كشور ها به استخدام تكنسين شبكه ميپردازند و اينكه يكی از شاخه هآی‌اين تكنسين ها نتورك است و افراد استخدام شده بايد به آنها آشنایی نسبی داشته باشند و اما هدف مدرسين افزايش اين مهارت در سرتاسر كشور است و اينكه تمام افراد علاقه مند به اين حوزه بتوانند به همه كمك كرده و به واسطه آنها در آمد زایی‌هم داشته باشند ، بغير از تمام موارد ذكر شده كه به اهميت امنيت شبكه تاكيد دارد بايد عرض نماييم كه تكنسين های خبره علاوه بر اين موارد بايد به عيوب يابی سيستمها هم مسلط باشند به آنگونه كه در شركتی‌ در بين سيستم ها مشكلی ايجاد شد بتواند كه مشكل را شناسایی‌ و آن را برطرف بكنند و اين نكته مهم هم در دوره های آموزشی آماده است . ( البته بايد اين را هم عرض كرد كه جز مشاغل تخصصی خواهد بود و به صورت روزانه ممكن است نباشد و در هفته فقط چند روز مختصر آن باشد )

 

CompTIA  چیست؟

نتورك پلاس ( network + plus ) چيست ؟‌

CompTIA از مخفف شدن چند كلمه به وجود آمده است (Computing Technology Industry Association )‌ و اما يعنی‌ چه ؟ اتحاديه های صنايع های كامپيوتری و مركز بزرگ خدمات است و نكته مهم در مورد تحصيل در آن در رشته های مورد نظر خواهد بود كه اين مركز به صورت غير انتفاعی بوده و به دانشجويان خود مدارك بسيار معتبری همچون Security+ و Network و A+  است و تمام اين مدارك كه در اين اتحاديه داده ميشوند در تمام كشور ها معتبر بوده و دارای اعتبار بسيار خاصی بوده است و البته كمتر كسانی از اين اتحاديه مدارك قبولی خواهند گرفت و دليل آن سخت گرفتن در حوزه های سخت است . ( تمام افتخارات شما از جمله مدرك تحصيلی شما به حساب متخصص بودن در زمينه it نام برده خواهد شد و به شما متخصص آی تی گفته ميشود )

برای آموزش نتورك پلاس بايد از كجا شروع كرد ؟

در مقدمه ی اين مقاله برای شما توضيح داده شد كه برای پيشرفت در حوزه های شبكه و امنيت بايد علاقه خاصی به آنها داشته باشيد و علاوه بر تمام آنها بايد از دوره های آموزشی استفاده نماييد ، پيشنهاد ما به چند صورت است كه آن را برای شما عنوان خواهيم كرد :

  1. اولين پيشنهاد ما به شما اين است كه با دوره های مجازی شروع كنيد ، قيمت اين دوره ها‌ به صورت مناسب قرار گرفته و دارای پشتيبانی های قدرتمند است و اما نكات مثبت آن موجود بودن تمام فايل های آموزشی است كه اگر در مواقعی قسمتی را از ياد برديد ميتوانيد به ويديو های آموزشی رجوع بكنيد و اغلب افراد فكر ميكنند كه شركت در دوره های مجازی بسيار بد و اشتباه است به صورتی كه اشتباه فكر ميكنند .

 

  1. دومين پيشنهاد ما به افراد علاقه مند در اين حوزه اين است كه به مجتمع های فنی رجوع بكنند ولی چرا ؟ به اين دليل كه تمام آموزش ها به صورت حضوری و رو در رو در كلاس های مناسب داده ميشود و از اساتيد بسيار مناسب در اين زمينه ها استفاده شده و باعث جلب رضايت افراد خواهد شد ؛ نكات مثبت اين آموزش پرسش و پاسخ سوالات به صورت سريع و در كلاس ها است كه در آموزش های مجازی اين مورد بسيار به سختی صورت ميگيرد .

 

  1. سومين و آخرين پيشنهاد ما به شما اين است كه از فايل های pdf و يا كتاب های مورد نظر كه توسط اساتيد مطرح نوشته شده اند كمك و آموزش ببينيد و اغلب افراد فكر ميكنند كه اين مورد بسيار غير قابل باور و نتيجه نميدهد و در پاسخ به آنها بايد گفت كه در اشتباه هستند به اين دليل كه بيشتر افراد موفق و استخدام شده در شركت های قدرتمند با توجه به همين كتاب ها و فايل ها ميسر شده است ولی نظر ما به شما آن خواهد بود كه به صورت مكمل از اين كتاب ها استفاده بكنيد . ( مكمل استفاده كردن به آن معنا است كه شما دوره های آموزشی را تهيه كرده باشيد و يا اينكه در كلاس های حضوری شركت كنيد و در كنار های آموزش اين مقالات ها هم بخوانيد و آموزش های خود را به صورت باورنكردنی گشترش دهيد )

 

سخن پايانی : اميدوار هستيم كه نهايت بهره را از اين مقاله از سايت برتر آموز برده باشيد ؛ در انتهای مطلب بايد برای شما عنوان نماييم كه تمام موارد را در رابطه با انتخاب قطعی خود مرتب بخوانيد و برخی ا‌ز مطالب مهم را يادداشت كنيد كه برای شركت در دوره ها برای شما مثبت خواهد بود .

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *