هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
نحوه تبلیغ در سایت های خارجی از ایران در سال 2023

نحوه تبلیغ در سایت های خارج از ایران در سال 2023

دسته بندی : سئو
1401/12/26

امروزه ایرانیان زیادی مشترک سایت های خارجی می‌باشند، شما می‌توانید با شخصی سازی آن‌ها و همچنین تبلیغات هدفمند به یک سود بسیار عالی دست پیدا کنید.

به عنوان مثال سایت Trading View یک سایت خارجی است که تبلیغات سایت‌های ترید ایرانی و سرمایه گذاری به مخاطبین ایرانی خود نشان می‌دهد. از طرفی فروش و یا جذب سرمایه خارجی نیز با این روش امکان پذیر خواهد بود.

سلام بر دنبال کنندگان برترآموز 🤩 👋🏻 ، ما اومدیم با یک مقاله حرفه‌ای در حوزه سئو و فروش آنلاین. در این مقاله قصد داریم نکاتی را به شما عرض کنیم، که فروش و برندینگ شما محدود به ایران نشود. امروزه به لطف اینترنت جغرافیا آن چنان معنا ندارد و شما می‌توانید به واسطه اینترنت به هر جایی دسترسی داشته باشید. با توجه به این موضوع پیشنهاد ما به شما این است که از تبلیغات سایت‌های خارجی استفاده کنید. زمانی که نحوه تبلیغ در سایت های خارج از ایران را بدانید، به سادگی می‌توانید خدمات  و حتی کالای خود را به همه معرفی می‌کنید و حتی فروش داشته باشید.

به عنوان مثال یکی از شرکت‌های کنسرو سازی ایرانی، به واسطه یک سایت دو زبانه قوی و از طرفی داشتن استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ صحیح توانسته است که محصولات خود را به امارات و دبی صادر کند. حال فرض کنید که خدمات شما به صورت دیجیتالی باشد، قطعا می‌توانید یک بازدهی بسیار عالی ثبت کنید. از طرفی به این نکته توجه داشته باشید که هدف شما تنها مشتریان خارجی نیست. بلکه هدف شما افزایش اعتبار برند شما و حتی افزایش اعتبار سایت شما می‌باشد. در این صورت شما به مشتریان داخلی نیز بهتر کالا و خدمات خود را میفروشید. از طرفی امروزه آموزش زبان انگلیسی در سنین بسیار پایین برای کودکان شروع شده است. بعد از مدت کوتاهی این کودکان تبدیل به نوجوانان و جوانان آینده می‌باشند که برای تامین نیاز خود از سایت‌های ایرانی و خارجی استفاده می‌کنند.

آیا تبلیغات در سایت‌های خارجی می‌تواند روی فروش ما تاثیر داشته باشد؟

ممکن است که این سوال برای شما مطرح شده باشد، آیا با تبلیغات در سایت‌های خارجی می‌توان فروش را افزایش داد و یا خیر؟ این سوال دو پاسخ مجزا دارد و باید به صورت مورد به مورد بررسی شود.

سایت‌هایی که کالایی فیزیکی دارند

اولین سوالی که مطرح می‌شود، این است که کالای شما تا چه اندازه می‌تواند حاشیه سود داشته باشد و تا چه اندازه شما می‌توانید از آن استفاده کنید. به عنوان مثال فرض کنید که شما تولید کننده یک نوع ترکیبات گیاهی برای درمان بیماری‌های مختلف می‌باشید و توانایی عرض آن در مقادیر بالا را دارید. در این صورت شما می‌توانید با دیجیتال مارکتینگ و همچنین سئو سایت به صورت دو زبانه روی فروش خارجی آن حساب کنید. اما فرض کنید که شما تولید کننده یک دستگاه خاص در حوزه پوشاک می‌باشید و توانایی تولید انبوه آن را ندارید.

در این صورت شما با دانستن نحوه تبلیغ در سایت‌ های خارجی می‌توانید به صورت مستقیم روی سئو سایت خود و به صورت غیر مستقیم روی فروش خود تاثیر داشته باشید. از طرفی دقت کنید که شما می‌توانید سایت‌ها و برنامه‌های پر کاربرد در حوزه کاری خود را انتخاب کنید و برای کسانی که از ایران به این سایت‌های وصل می‌شوند، تبلیغات بنری و یا تبلیغات کلیکی مناسب استفاده کنید. در این صورت اولا تبلیغات شما به صورت کامل هدفمند خواهد بود و دوما در سایتی تبلیغ می‌کنید که رقبای کمتری دارد.

در نهایت نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید، موضوع تبلیغات برای سایت‌هایی است که هم مشتریان داخلی و هم مشتریان خارجی شما از آن استفاده می‌کنند. فرض کنید که برخی سایت‌های مد و لباس می‌باشد که هم ایرانیان و هم خارجی‌ها از آن استفاده می‌کنند. در این صورت با تسلط روی نحوه تبلیغ در سایت های خارجی می‌توانید جذب سرمایه کنید. البته دقت داشته باشید که برای این کار نیاز به زیر ساخت قوی و تمرکز روی سئو سایت به صورت دو زبانه می‌باشید. البته در دوره آموزش جامع سئو به این نکات اشاره نموده‌ایم.

آیا تبلیغات در سایت‌های خارجی می‌تواند روی فروش ما تاثیر داشته باشد؟

سایت‌های که کالا و خدمات دیجیتال دارند

اگر سایت شما یک سایت با کالا و خدمات دیجیتال می‌باشد، قطعا با دانستن نحوه تبلیغ در سایت‌ های خارجی از ایران می‌توانید به یک فروش بسیار عالی دست پیدا کنید. به عنوان مثال امروزه افراد بسیار زیادی با کار خدماتی به صورت گروهی و استفاده از تبلیغات سایت های خارجی محصولات خود را به فروش می‌رسانند. به عنوان مثال بخری از افراد با آموزش وردپرس به صورت آنلاین و یا حتی با مشاوره به سایت‌های خارجی از این استراتژی استفاده می‌کنند و به فروش بسیار عالی دست پیدا می‌کنند.

اگر شما کالا و خدمات ویژه‌ای دارید و می‌توانید آن را برای افراد انگلیسی زبان و یا عرب زبان شخصی سازی کنید، با دانستن نحوه تبلیغ در سایت های خارجی از ایران می‌توانید به صورت قابل توجه روی فروش خود کار کنید و به درآمد عالی برسید. البته توجه داشته باشید که مشتریان ایرانی شما نیز در این مسیر بسیار زیادی خواهد بود. به عنوان مثال اگر شما در حوزه بازار مالی کار می‌کنید. اگر بتوانید یک آموزش جامع تهیه کنید و در سایت‌های معتبر خارجی آن را عرضه کنید. هم از ایران و هم از خارج از ایران می‌توانید مشتری داشته باشید.

البته نکته بسیار مهم این است که تبلیغات شما به صورت هدفمند باشد. منظور ما این است که استفاده از یک بنر دو زبانه برای جذب مخاطب اشتباه است. شما باید تلاش کنید تا با یک استراتژی بسیار عالی و دقیق برای مخاطبین فارسی زبان یک تبلیغات و برای مشتریان انگلیسی زبان خود نیز یک محتوا ثبت کنید. در این صورت می‌توانید به یک بازدهی بسیار عالی در مدت زمان کوتاه دست پیدا کنید. از طرفی به این نکته دقت داشته باشید که بررسی و پرسونای مشتری برای شما امری ضروری و مهم می‌باشد.

کدام استراتژی تبلیغ در سایت های خارجی از ایران بازدهی بالاتری دارد؟

ما در این بخش قرار است که به شما چند استراتژی عالی و حرفه‌ای برای تبلیغ در سایت های خارجی از ایران را آموزش دهیم. به این نکته توجه داشته باشید که پرداخت هزینه تبلیغات به واسطه سایت‌های واسطه به صورت ریالی امری ساده و امکان پذیر خواهد بود. از طرفی امروزه سایت‌های خارجی بسیار زیادی از شما رمز ارز و استیبل کوین دریافت می‌کنند. تنها باید به این نکته توجه داشته باشید که تعرفه آن‌ها مناسب است و یا خیر. چرا که به سبب اختلاف ارزش دلار و  ریال در برخی مواقع تبلیغات به لحاظ اقتصادی برای شما توجیح ندارد.

رپورتاژ آگهی و تکنیک‌های غیر مستقیم تبلیغاتی

یکی از بهترین و مهمترین استراتژی‌های تبلیغ در سایت های خارجی از ایران، استفاده از رپورتاژ آگهی به صورت حرفه‌ای می‌باشد. شما می‌توانید سایت‌های مکمل و اصلی حوزه کاری خود را پیدا کنید و در آن‌ها رپورتاژ بروید. اما نکته بسیار مهم و اساسی این است که ادبیات رپورتاژ آگهی شما با سایت منتشر کننده به هم نزدیک باشد، تا مخاطب شما احساس تبلیغات پیدا نکند. از طرفی بک لینک‌هایی که در آن استفاده می‌کنید نیز به صورت غیر مستقیم ارائه شود. به این نکته توجه داشته باشید که تبلیغات زمانی بالاترین بازدهی را به همراه دارد که همراه با آن یک و یا دو تکنیک واقعی و رایگان را نیز به مخاطبین خود منتقل کنید.

به عنوان مثال فرض کنید که شما یک سایت آموزش فتوشاپ دارید، در این سایت نکات مختلفی را آموزش می‌دهید و حتی آموزش پیشرفته نیز دارید. شما باید در رپورتاژ آگهی خود به جای مدح و ستایش خود به معرفی بهترین و مهمترین تکنیک‌های فتوشاپ بپردازید. باز طرفی به این نکته توجه داشته باشید که بدون یک محتوای قوی هر استراتژی تبلیغ در سایت های خارجی با شکست مواجه خواهد شد. از طرفی به این نکته توجه داشته باشید که همه‌ی دانش خود را در یک رپورتاژ نباید به مخاطبین خود منتقل کنید. بلکه باید بخشی از آن را به مخاطبین خود معرفی کنید و کاری کنید که مخاطبین شما به دنبال ما بقی آن باشند.

سعی کنید محتوای خود را به نحوی نگارش کنید که همه فکر کنند که سایت منتشر کننده خود به سراغ بررسی سایت شما آمده است. از طرفی در آخرین آپدیت گوگل، اعلام شده است که بک لینک‌هایی که تگ تبلیغاتی دارند، بی ارزش می‌شوند. به همین دلیل است که شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا تمامی مراحل تبلیغ در سایت های خارجی به صورت غیر مستقیم انجام شود. در غیر این صورت ممکن است نتیجه مورد نظر خود را دریافت نکنید. البته برای آموزش جامع‌تر این موضوع می‌توانید از بخش « آموزش رپورتاژ صفر تا صد » استفاده کنید.

استفاده از تبلیغات گوگل ادز یک استراتژی تبلیغ در سایت های خارجی با بازدهی بالا

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته توسط تیم تحقیقاتی برترآموز، گوگل  ادز به 90 درصد مخاطبین حوزه وب دسترسی دارد. از طرفی شخصی سازی‌ داده و استفاده از بیگ دیتا برای تعیین مخاطبین هدف بهتر کمک کرده است که این سایت بتواند بالاترین بازدهی را در سال‌های اخیر رقم بزند. البته به این نکته توجه داشته باشید که خود شما نیز باید به درستی از این امکانات استفاده کنید. در غیر این صورت کاملا طبیعی است که بازدهی مورد نظر خود را دریافت نکنید.

نکته بعدی که در تبلیغات گوگل ادز باید به آن توجه داشته باشید، این است که بررسی کنید، سایت‌هایی که رقبا شما در آن تبلیغات می‌دهند چه سایت‌هایی می‌باشد. دلیل آن این است که اگر شما در یک سایت به صورت انحصاری برای مشتریان هدف خود تبلیغات بدهید، معمولا بازدهی بسیار بالاتری را ثبت می‌کنید. از طرفی بهتر است که اندکی خلاقیت داشته باشید و سایت‌هایی را انتخاب کنید که مخاطبان هدف شما به صورت غیر مستقیم در آن حضور دارند. به عنوان مثال اگر شما یک آموزش جامع برای دیتیلینگ خودرو دارید، نه باید فقط در سایت‌های حوزه خود تبلیغات خود را نشان دهید. بلکه باید به دنبال سایت‌هایی باشید که از حوزه شما استفاده می‌کنند، اما خدماتی برای ارائه ندارند. مانند سایت‌های خرید و فروش ماشین.

در نهایت سایت شما نیز باید برای تبلیغات گوگل ادز آماده باشد. اگر شما به دنبال یک بازدهی عالی می‌باشید، باید سایت خود را به نحوی آماده کنید که مخاطب در آن بتواند نیاز خود را پیدا کنید. دقت کنید که در این بخش منظور ما داشتن سایت دو زبانه نیست بلکه منظور ما داشتن رابط کاربری ساده و آسان می‌باشد. برای درک بهتر این موضوع می‌توانید از مقاله « چگونه سایت خود را برای گوگل ادز آماده کنیم؟ » استفاده کنید.

استفاده از تبلیغات گوگل ادز یک استراتژی تبلیغ در سایت های خارجی با بازدهی بالا

به سراغ سایت‌های مرجع بروید

یکی از بهترین استراتژی‌های تبلیغ در سایت های خارجی استفاده از سایت‌های مرجع می‌باشد. به عنوان مثال فرض کنید که سایت شما در حوزه آموزش اینستاگرام فعال می‌باشد. امروزه سایت‌های بسیار زیادی داریم که به عنوان سایت مرجع در حوزه اینستاگرام به شما خدمات ارائه می‌دهند. به عنوان مثال سایت‌هایی که شما امکان دانلود فایل‌های اصلی اینستاگرام یک شخص را می‌دهد. شما باید تبلیغات خود را به نحوی استفاده کنید که مخاطبین شما متوجه آن شوند. معمولا در این سایت‌های تبلیغات بسیار زیادی ثبت می‌شود، شما باید متفاوت از دیگران باشید.

از طرف مقابل نکته بسیار مهم این است که شما یک شخصی سازی کامل و جامع داشته باشید. در غیر این صورت ممکن است که بازدهی مورد نظر خود را کسب نکنید. از طرفی به این نکته توجه داشته باشید که شما نباید چیزی بگویید که نیستید. در این صورت نرخ پرش سایت شما افزایش پیدا می‌کند و همه تلاش شما از بین می‌رود. به عنوان مثال برخی از سایت‌های در سایت‌های مرجع تبلیغات و استفاده از ابزار رایگان را پیشنهاد می‌دهند. اما تمامی خدمات آن‌ها پولی است.

دقت داشته باشید که اگر سایت‌های مرجع در حوزه کاری شما نباشد، بازدهی شما بسیار پایین خواهید بود. سعی کنید از سایت‌های استفاده کنید که تبلیغات کم داشته باشد. اگر تبلیغات سایت شما از حدی بیشتر باشد، مخاطب شما اصلا به شما توجهی نخواهد کرد. شما باید تمام تلاش خود ره به کار گیرید تا بهترین مکان برای تبلیغات خود را استفاده کنید. اگر مخاطب شما به درستی متوجه حضور شما نشود، امکان پتانسیل تبلیغات شما از بین می‌رود. از طرفی سعی کنید که سایت خود را نیز آماده حضور مخاطبین جدید کنید، و آن‌ها در سریعترین زمان ممکن به هدف خود دست پیدا کنند.

از تبلیغات یوتیوب استفاده کنید

اگر بخواهیم بهترین استراتژی‌های تبلیغ در سایت های خارجی از ایران را بررسی کنیم، حتما باید به یوتیوب اشاره کنیم. آمار و ارقامی که یوتیوب برای بازدیدهای خود در حال ثبت می‌باشد، باورنکردنی و غیر قابل تصور است. از طرفی یک نکته بسیار جالب آن این است که در حدود 40 درصد از مخاطبین یوتیوب نیز اکانت پریمیوم یوتیوب ندارند و این به معنی است که شما می‌توانید به مخاطبین بسیار زیادی به صورت هدفمند دسترسی داشته باشید. از مزایای تبلیغ در یوتیوب این است که شما می‌توانید به ابزار تحلیلی بسیار پیشرفته دسترسی داشته باشید.

زمانی که استراتژی تبلیغاتی شما مطابق میل شما پیش نرفت به سادگی می‌توانید با تغییر استراتژی به اهداف خود دست پیدا کنید. از طرفی باید به این نکته توجه داشته باشید که یوتیوب یک مکان بسیار عالی برای پیدا کردن مخاطب هدفمند است، البته اگر شما آن را به خوبی بشناسید و بتوانید برای آن محتوای مناسب قرار دهید. امروزه افراد با محتوای تبلیغاتی و همچنین استراتژی‌های سایت‌های مختلف برای تبلیغات به خوبی آشنا می‌باشند. در این بخش خلاقیت شما است که کمک خواهید کرد نتیجه مورد نظر خود را به دست آورید.

از طرفی شما می‌توانید با بررسی رقبای خارجی خود یک بازدهی عالی به دست آورید. زمانی که شما برای مدت سایت‌های و اطلاعات مورد نیاز خود را جستجو می‌کنید. دیتای شما و علایق شما شناخته می‌شود. در این صورت به شما تبلیغاتی را نمایش خواهد داد که بیشترین هماهنگی با کار شما را دارد. البته توجه داشته باشید که استراتژی الگو برداری شما نباید به نحوی باشد که مخاطبین شما را خسته کند. زمانی که یک محتوای تبلیغی برای مدت طولانی با یک شکل و مدل نمایش داده می‌شود، پس از مدت کوتاهی بازخورد آن کاهش پیدا می‌کند. همانطور که در ابتدا نیز به شما گفتیم، از مزایای تبلیغ در یوتیوب توانایی تغییر سریع استراتژی می‌باشد.

از سایت‌های تبلیغاتی خارجی و داخلی مشاوره دریافت کنید

یکی از نکاتی که به صورت قابل توجه می‌تواند بازدهی تبلیغ در سایت های خارجی را افزایش دهد. استفاده از راهنمایی‌های آژانس‌های تبلیغاتی در همان حوزه و همان زبان است. به عنوان مثال شما قصد دارید که در حوزه آموزش زبان آلمانی فعالیت کنید. برای این کار می‌توانید به  آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ انگلیسی زبان که در حوزه تبلیغات آموزش زبان آلمانی فعالیت می‌کنند، پیام دهید و در خواست مشاوره داشته باشید. به این نکته دقت کنید که شما همیشه برای مشاوره لازم نیست که هزینه پرداخت کنید. در نتیجه قبل از اینکه به فکر هزینه مشاوره باشید، سعی کنید سوالات مناسبی در مورد تبلیغات در این سایت‌ها مطرح کنید.

از طرفی به این موضوع توجه داشته باشید که استراتژی‌های تبلیغاتی که در قالب خدمات خود به شما ارائه می‌کنند، می‌تواند برای شما یک سرنخ عالی برای تبلیغات باشد. به عنوان مثال ممکن است که در استراتژی تبلیغاتی خود یک تا چهار سایت داشته باشند و در هر سایت نیز یک روش تبلیغاتی به شما پیشنهاد دهند. برای این موضوع می‌توانید به سادگی با هر یک از این سایت‌ها ارتباط برقرار کنید و در مورد خدمات و مخاطبین آن‌ها سوال کنید. البته به یاد داشته باشید که شما می‌توانید از نتایج تبلیغات قبلی آن‌ها نیز استفاده کنید.

زمانی که شما از یک سایت درخواست خدمات تبلیغی می‌کنید، معمولا به شما سایت‌هایی را معرفی می‌کنند که تبلیغات آن‌ها را قبول کرده‌اند. شما می‌توانید در مورد بازدهی هر یک از آن‌ها سوال کنید و حتی با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. در صورتی که آژانس تبلیغاتی به شما دیتای تحلیلی مناسبی ارائه نداد. سایت‌های منتشر کننده تبلیغات را برای مدت زمانی کوتاه مد نظر قرار دهید و بررسی کنید که در این سایت‌ها چه استراتژی تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. دقت کنید که هر استراتژی تبلیغ در سایت های خارجی نیازمند خلاقیت و بررسی دقیق می‌باشد.

از سایت‌های تبلیغاتی خارجی و داخلی مشاوره دریافت کنید

بهترین استراتژی تبلیغ در سایت های خارجی شامل بررسی تعامل بازدید کنندگان نیز می‌شود

آخرین نکته که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما تعامل سایت منتشر کننده تبلیغات را به صورت کامل و جامع بررسی کنید. در برخی از مواقع ممکن است که شما یک سایت خبری بسیار عالی برای تبلیغات پیدا کنید، اما نرخ تعامل بازدید کنندگان آن کم باشد. در این صورت بازدهی شما بسیار پایین خواهد آمد و صرفا به لحاظ سئو این رپورتاژ شما ارزشمند خواهد بود. شما باید سعی کنید که تبلیغ در سایت‌های خارجی را نحوی انتخاب کنید که بازدهی شما هم به لحاظ سئو و هم به لحاظ فروش و برندینگ بالا باشد.

تبلیغات کلیکی ممکن است که یک راه مناسب بری بررسی میزان تعامل یک سایت باشد. البته به شرطی که از ابزار درست برای تحلیل آن استفاده کنید. شما می‌توانید از افرادی که قبلا در این سایت تبلیغات منتشر کرده‌اند نیز سوال کنید. و یا می‌توانید در خود در مخاطبین این سایت سوال کنید که آیا آن‌ها به اندازه تبلیغات اهمیت می‌دهند و یا خیر. البته شما می‌توانید از تعداد کامنت‌های یک سایت و همچنین تعداد یوزرهای فعال آن نیست اندک اطلاعاتی به دست آورید.

سخن پایانی

ما در این مقاله به صورت کامل و جامع در مورد نحوه تبلیغ در سایت‌ های خارجی از ایران صحبت کردیم. دقت داشته باشید که تبلیغ در یک سایت بدون ابزار تحلیلی اشتباه است و تکرار آن نیز یک اشتباه بزرگتر می‌باشد. شما باید بررسی کنید که بازدهی تبلیغات در این سایت به چه مقداری است و یا از همه مهمتر این سایت به لحاظ شاخص‌های سلامت و قدرت سئو در چه جایگاهی قرار دارد. به این نکته توجه داشته باشید که شما تا انداز‌ه‌ای می‌توانید تحقیق کنید. در برخی مواقع باید با مقدار سرمایه کم شروع به تبلیغات و بررسی شرایط آن‌ها داشته باشید.

اگر شما تا به حال تجربه تبلیغات در سایت‌های مختلف را داشته‌اید، می‌توانید در بخش کامنت‌ها با برترآموز و دیگر خوانندگان آن به اشتراک بگذارید. به این نکته توجه داشته باشید که هر سایت با توجه به حوزه فعالیت و سایتی که در آن فعالیت می‌کند. ممکن است که بازدهی متفاوتی را تجربه کرده باشند و شما باید هر استراتژی را با توجه به رقبای خود شخصی سازی کنید.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *