هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
بازگشت سرمایه در سئو

نرخ بازگشت سئو چیست؟ 0 تا 100 این موضوع

دسته بندی : سئو
1401/06/05

نرخ بازگشت سئو چیست؟ سرمایه‌گذاری در رشد کسب‌وکار شما کار ساده‌ای نیست. در دنیایی که صاحبان کسب‌وکار باید بین استخدام فروشنده و سرمایه‌گذاری در ده‌ها نوع مختلف کانال بازاریابی دیجیتال و آفلاین تصمیم بگیرند، گزینه‌ها می‌توانند بسیار زیاد به نظر برسند. در اینجا به این می‌پردازیم که چرا سئو بهترین سرمایه‌گذاری است که می‌توانید در کسب‌وکار خود انجام دهید و در مورد بازگشت سرمایه سرمایه‌گذاری در سئو صحبت می‌کنیم.

ما یک نمای کلی از چیستی سئو ارائه خواهیم داد، در مورد چرایی اهمیت آن صحبت خواهیم کرد و رشد مشتری را که می‌توانید از تمرکز بر سئو انتظار داشته باشید را بررسی خواهیم کرد. SEO ROI (بازده سرمایه‌گذاری) ارزش تجاری تمام فعالیت‌های سئو را برخلاف هزینه آن‌ها تخمین می‌زند. این‌ یکی از متداول‌ترین موضوعاتی است که هر مشاور یا مدیر سئو باید در مورد تخصیص بودجه و منابع بازاریابی به آن بپردازد

در اصل، محاسبه ROI بسیار آسان و ساده است. اما در سئو، اخطارهای زیادی وجود دارد که باید از آن‌ها آگاه باشید. این‌ها در نهایت اندازه‌گیری و تفسیر ROI را به یکی از پیچیده‌ترین و چالش‌برانگیزترین مشکلاتی که می‌توانید در سئو با آن مواجه شوید تبدیل می‌کنند. ما این مطالب را تحت پوشش قرار داده‌ایم و نکات مربوط به اندازه‌گیری بازگشت سرمایه SEO را به اشتراک می‌گذاریم.

روی سئو سایت خود سرمایه گذاری کنید

سرمایه گذاری های سئو معمولاً به چهار دسته تقسیم می شوند:

  1. کارمندان داخلی  – بدیهی است که در سئو و کارکنان تولید محتوا حساب کنید، اما باید منابع مورد نیاز طراح و توسعه دهنده را نیز در نظر بگیرید.
  2. فریلنسرها و آژانس های سئو  – این ساده است. و اگر فریلنسرها یا آژانس های سئو را استخدام می کنید، آنها می توانند و در بسیاری از موارد باید کسانی باشند که بازده سئو را اندازه گیری می کنند.
  3. ابزارهای سئو  – در تمام اشتراک های خود برای ابزارهای اختصاصی SEO مانند Ahrefs حساب کنید. همچنین می‌توانید تا حدی هزینه‌های ابزارهای مورد استفاده توسط بخش بازاریابی گسترده‌تر را در صورت استفاده از آنها برای سئو (به عنوان مثال، Similarweb، BuzzSumo، HARO، نرم‌افزار روابط عمومی و غیره) در نظر بگیرید.
  4. انتشار محتوا و لینکسازی – همانطور که می دانیم، سئو به انتشار محتوا ختم نمی شود. بخشی از هزینه‌های تلاش‌های ارتقای محتوا را در نظر بگیرید. همچنین، اگر لینک‌ها را به‌عنوان یکی از تاکتیک‌های ساخت لینک خریداری می‌کنید، آن را در نظر بگیرید. گوگل و بسیاری از سئوکارها نسبت به خرید لینک هشدار می‌دهند، اما واقعیت لینک‌سازی اغلب متفاوت است.

این هزینه ها را در مدت زمان مورد نظر خود ترکیب کنید. اکنون انتخاب بازه زمانی یکی از چالش های بزرگ است.

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *