هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
نرم افزار آموزش آنلاين + برترآموز سورنا بابایی

نرم افزار آموزش آنلاين + معرفی و راهنمایی

1401/01/15

آموزش آنلاين پديده ایی در دنيای اموزش بوده است كه در زمان كرونا تمام كشور ها آن را به اجرا گذاشتند و در اين بين نرم افزار آموزش آنلاين بسيار باب شده بود و قطعا تمامی افراد و دانش آموزان و دانشجويان از آن استفاده می كردند؛ همانند تمامی نرم افزار ها اين نرم افزار دارای نكات خاصی هستند كه با در نظر گرفتنشان می‌ توانيم بهترين بهره را از آن ها ببريم؛ ما در سايت برترآموز قصد بر آن داريم كه تمامی نكات نرم افزار آموزش آنلاين را برای شما عنوان كرده و تمامی پيشنهادات خودمان را به شما بگوييم.

قبل از اينكه سراغ سوالات اصلی اين مقاله برويم بهتر است بستر نرم افزار ها را برای شما شرح دهيم، نرم افزار آموزش مجازی بايد برای تمامی موبايل ها سازگاری داشته باشد و البته تمامی سيستم عامل ها( نظير آی او اس و اندرويد) البته داشتن نسخه ويندوز و مك هم جزء موارد مزيت ها محسوب می شود. داشتن سرور های قدرتمند با پينگ های بسيار پايين از جمله مواردی است كه شرايط ارتباط را آسان تر و سريع می كند و قطعا كمك های بسيار زيادی به دانش آموزان هم خواهد كرد؛ البته بسياری از دبيران و استادان ويديو های خود را در اين نرم افزار آموزش مجازی ريكورد و آن ها را ظبط می كنند و آن ها را ويرايش و حتی اديت هم خواهند كرد.( برای اديت های حرفه ایی بهتر است در دوره های آموزش افترا افكت و  آموزش فتوشاپ شركت كنيد از اين نوع آموزش ها به خوبی استفاده كنيد)

نرم افزار آموزش آنلاين + برترآموز سورنا بابایی

نرم افزار آموزش مجازی‌ بايد از چه ويژگی هایی برخوردار باشد؟

وقتی بحث آموزش مجازی پيش می آيد شايد برخی كاربران در اين فكر باشند كه اصلا اين آموزش ها در بستر وب خيلی بهتر از نرم افزار ها باشند و آيا اصلا فرقی در نرم افزار ها و سايت هم ديده می شود؟ فرق آن ها چيست؟ شباهت آن ها چيست؟ در اين بخش به تمامی اين موارد پاسخ صحيح خواهيم داد:

  • بهينه سازی در ارتباط و سرعت( داشتن سرعت بسيار بالا در برقراری ارتباط جزء عوامل موثر بر نرم افزار خواهد بود كه بايد به‌ آن توجه زيادی شود و البته در برخی‌ از سايت ها وقتی سرعت اينترنت كاهش می يابد؛ سريع ارتباط قطع می شود ولی‌ در نرم افزار ها ارتباط با كيفيت پايين تر برقرار می شود)

 

  • داشتن تخته مجازی( در دروس ها نوشتنی به اصطلاح دروس فيزيك و شيمی و رياضی و تمامی دروس های محاسباتی قطعا بايد با تخته های لمسی و تخته های مجازی‌دست به كار شد و اين موضوع برای نرم افزار ها بسيار مهم است و جزء ملاك اصلی نرم افزار ها هم خواهد بود، تخته مجازی بايد از قلم های متفاوت برخورد دار باشد و قطعا داشتن پاك كن، تغيير سايز تصوير و… جزء عوامل مهم محسوب می شوند)

 

  • امكان ريكورد(ضبط) ويديو( يكی از مشكلات دانشجويان و دانش آموزان آن است كه اگر در كلاس مجازی حضور نداشتن دروس مربوطه را بايد از كجا آموزش ببينند؟ قطعا با ضبط كردن ويديو به صورت آنلاين اين امر به صورت حقيقی امكان پذير است و تمامی افراد می توانند برای چندمين بار آن را مشاهده بفرمايند، ملاك اصلی انتخاب نرم افزار آموزش مجازی در دانشگاه ها بر پايه اين ويژگی نيز رغم خواهد خورد)

 

  • شخصی سازی( شخصی سازی كردن يكی‌ از موضوعات مهم در كلاس های آنلاين و البته حضور غياب و… است. برای ورود به سامانه ها و نرم افزار ها بايد شما كد ملی تعريف كنيد به علاوه رمز عبور كه دسترسی سريع تری برای شما ايجاد شود و اين گونه از نرم افزار آموزش مجازی اين امر را به خوبی محقق كرده اند، البته برای حضور غياب هم كار استادان و دبيران بسيار راحت تر شده است)

 

  • بهينه ساز‌ی اينترنت و نيم بها كردن آن( سايت شما هم به سايت های بسيار زيادی مراجعه كرده ايد كه با تيتر های بزرك نيم بها بودن اينترنت در صورت دانلود را عنوان كرده اند، برخی از اين گونه نرم افزار ها هم از اين ويژگی به خوبی استقبال كرده اند و به راحتی افراد می‌توانند از كمتر استفاده شدن اينترنت خود اطمينان حاصل كنند)

نكته مهم: يكی‌ از مشكلات افراد برای انتخاب سايت ها و نرم افزار ها برای آموزش مجازی قطعا كمتر استفاده شدن اينترنت است، متاسفانه در بسياری‌ از سايت ها اين موضوع ناديده گرفته شده است و بهتر است كه به آن توجه خاصی ارائه داده شود.

 

معرفی نرم افزار آموزش مجازی:

تا به اينجای مقاله آشنایی كامل را نسبت به اين موضوع پيدا كرده ايد و حال نوبت آن فرا رسيده است كه تمامی نرم افزار آموزش مجازی را از بهترين ها معرفی كنيم تا ادامه آن ها، در هر بخش نكات و پيشنهادات بسيار مهمی ارائه داده خواهدشد و بهتر است كه شما به تمامی‌ آن ها توجه كنيد:

انواع و اقسام نرم افزار آموزش آنلاين به صورت كلی

  1. نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین BigBlueButton:

اولين نرم افزار آموزش مجازی كه ما به شما معرفی خواهيم كرد نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین BigBlueButton  خواهد بود، اين نرم افزار يكی از بهترين نرم افزار هایی است كه دبيران و استادان می‌توانند از آن استفاده كنند. داشتن ارتباط سريع با سرور ها و داشتن چت ها جداگانه و تخته های لمسی و مجازی جزء عوامل موثر بر انتخاب اين نرم افزار می تواند باشد كه بايد به آن ها بسيار توجه شود.

شما با اشتراك گذاری كلاس های آنلاين و برگزاری وبينار بر بستر اين نرم افزار می توانيد نظرات مثبت تدريسی را از طريق دانش آموزان و دانشجويان برای خود به دست آوريد.( بهتر است بدانيد كه اين نرم افزار از پشتيبانی های بسيار خوبی برخوردار است كه در صورت بروز مشكل سريعا می توانيد با مسئولان مربوطه ارتباط برقرار كنيد) ويژگی های اين نرم افزار عبارت اند از:

  • قابليت اجازه گرفتن در كلاس آنلاين: يكی از بهترين بروز رسانی های نرم افزار آموزش مجازی، اجازه گرفتن به صورت آنلاين است ولی چگونه؟ در برگزاری كلاس ها به صورت آنلاين اگر دانشجو و يا دانش آموز سوالی و يا ابهاماتی داشته باشد قطعا سريعا می تواند با كليك بر روی اجازه گرفتن با دبير خود ارتباط زنده برقرار كند و در كنار ديگر افراد سوال خود را به خوبی مطرح كند.
  • نظر سنجی كردن: نظر سنجی‌ در كلاس های آنلاين بسيار مهم بوده و قطعا برای آزمون ها نظر دانشجويان بسيار مهم است و بايد به آن ها احترام گذاشته شود، نظر سنجی يكی از ويژگی های عالی اين نرم افزار می تواند باشد.
  • تحت وب بودن: اگر خاطر داشته باشيد در بخش های قبلی تحت وب بودن نرم افزار آموزش مجازی را برای شما عنوان كرده بوديم و در اين بين بايد بگوييم كه ممكن است كه برخی از افراد سيستم عامل موبايل پايين داشته باشند و شايد قادر به دانلود نرم افزار نيستند و در اين مواقع می توانند به خوبی نسخه تحت وب را در بستر مرورگر باز كنند و آموزش را به خوبی تماشا كنند.
  • ياد آوری قبل از كلاس: ممكن است كه هنرجويان قبل از كلاس به اصطلاح خواب بمانند و پيام و اعلان زنگ می تواند گزينه مناسبی برای بيدار كردن و هشدار باشد.

نكته: ويژگی های زيادی در اين نرم افزار رعايت شده نظير ظبط خودكار ويديو و كيفيت و كاهش آن با كاهش سرعت اينترنت و …. كه تمامی آن ها كه بسيار چشم انداز هستند.

راهنمایی كامل نسبت به نرم افزار آموزش آنلاين

2. نرم افزار ZOOM:

دومين نرم افزار آموزش آنلاين كه بايد برای شما معرفی شود نرم افزار زوم است. اين نرم افزار در سال های‌ ابتدایی كه معرفی شده بود جزء آن دسته از نرم افزار هایی برای برگزاری جلسات مهم و سمينار ها و … بود كه بين چندين افراد كه تعدادی زيادی بودند قابل استفاده بود.

در حال حاضر پلتفرم زوم يكی‌ از بهترين پلتفرم ها برای استفاده كاربران است و برای سيتسم عامل های منعطفی عرضه شده است( بر روی تمامی سيستم عامل ها نظير سیستم های ویندوز و Mac و اندروید و iOS و بلک بری و Zoom Rooms و H.323/SIP room قابل استفاده است) نخسه های رايگان اين نرم افزار در حال حاضر بسيار استفاده می شود و البته كه بسيار هم معروف تر از اسكايپ و … شده اند و پيشنهاد ما به شما ان است كه اگر سرور های قدرتمند و رايگان برای برگزاری كلاس های آنلاين می خواهيد با نرم افزار زوم را به شما معرفی می كنيم.

 

ويژگی های اين نرم افزار: امكان ساخت چند اتاقك يكی از موضوعات و ويژگی های منحصر به فرد اين نرم افزار است كه تمامی افراد كه در كلاس حضور دارند اطمينان داشته باشند، البته كه شما می توانيد باكس چت را برای افراد باز كنيد و از تمامی سوالات و ابهامات آن ها متوجه شده و آن ها را با پاسخ های صحح همراه كنيد؛ ظبط كردن ويديو يكی ديگر از موارد مهم است كه در اين پلتفرم به خوبی اجرا خواهد شد و اطمينان بسيار عالی را برای افراد ارائه می دهد.

آموزش نرم افزار آموزش آنلاين به صورت صفر تا صد و از پايه تا پيشرفته

3. نرم افزار ClassDojo :

سومين نرم افزار آموزش آنلاين كه می‌خواهيم برای شما معرفی‌ كنيم يكی از قدرتمند ترين پلتفرم های در حال حاضر است كه نامش ClassDojo  است. اين پلتفرم غول پيكر از 35 زبان زنده دنيا پشتيبانی می‌كند و‌ به خوبی می تواند تمامی آن ها را پشتيبانی كند و البه كه جزء بهترين نرم افزار ها هم محسوب میشود، اين نرم افزار تمامی سيستم عامل ها ودستگاه ها مانند ویندوز، تبلت، اندروید، و سایر سخت افزارها پشتیبانی می کند و البته هيچ جای خطایی بر آن ها نمی گذارد.

ويژگی های اين نرم افزار بسيار زياد هستند كه بهتر است مهم ترين آن ها را نام برده و نحوه كاركرد آن ها را نيز شرح دهيم:

  • بارگزاری ويديو و عكس و فايل و ….: برخی از دروس های دبيرستانی و از جمله دانشگاهی نياز به تعاملات دانشجويان و دانش آموزان دارد و البته كه با همكاری كردن آن ها اين مورد به خوبی اجرا خواهد شد، نرم افزار كلاس دوجو اين امر را به خوبی اجرا كرده است به گونه ایی كه دبير مربوطه می تواند فايل مورد نظر خود را بارگزاری كند و هنرجويان آن ها را دانلود كنند و آن را در زمان مناسب تماشا كنند.( البته بهتر است بدانيد كه دبير می تواند تماشای آنلاين را به خوبی اجرا كند)
  • زمان گذاری برای فعاليت ها و رويداد ها: يكی از مهمترين بخش های تكاليف محصل ها زمان آن ها است كه كمكی دو سويه می كند، اولين كمك به استاد است كه از زمان صرف شده آن ها را خبر دار می كند و دومين كمك به محصلان است كه از زمان باقی مانده آن ها را خبر دار می كنند، پس از اتمام زمان باقی مانده ديگر هيچ يك از افراد نمی توانند فايلی را ارسال كنند و اين موضوع به ضرر تمامی افراد خواهد بود و بايد توجه خاصی به آن ارائه شود.
  • داشتن پنل رندوم: اين پنل به دبير و استاد كمك میكند كه يكی از داشن آموزان را به صورت تصادفی وارد ارتباط زنده كند و البته پرسش ها و آزمون ها ار فرد گرفته شود و يا اينكه تكاليفی به آن داده شود و يا فعاليت های كلاسی.

ادوبی كانكت يكی از نرم افزار آموزش آنلاين عالی

4. نرم افزار Adobe Connect:

چهارمين نرم افزار آموزش آنلاين كه شايد همه ی‌ ما افراد آن ها را شنيده باشيم ادوبی كانكت است كه دارای سرور های قدرتمند در سر تا سر كشور ها است. اين نرم افزار برای دانشگاه ها در حال حاضر گزينه ايی بسيار مفيد است كه جزء انتخابات مهم آن قرار گرفته شده.

ويژگی های ادوبی كانتكت عبارت اند از:

  • يادداشت كردن و ضبط جلسه: ريكورد كردن يكی از گام های بلند اين نرم افزار بوده و البته كه يادداشت كردن لحظه ایی توسط داشنجويان و استادان يكی از ويژگی هی عالی اين نرم افزار بوده كه بعد از يادداشت می شود آن را ذخيره كرد.
  • آزمون ساز: برگزاری آزمون يكی‌ از مسائل مهم در تمامی ادوار كلاس های آنلاين بوده كه تمامی دبيران و استادان به آن اهميت می دهند، توجه داشته باشيد كه پنل آزمون ساز ادوبی كانكت بسيار قدرتمند است و درصد تقلب ها را هم بررسی می‌ كند.

 

آزمون ساز چيست؟ چگونه كار می كند؟ 

اگر شما در نرم افزار آموزش آنلاين آنلاين فعاليت كرده باشيد قطعا با عبارت هایی همچون آزمون ساز مواجه شده ايد كه اكثرا دبيران از آن استفاده می كنند و بايد بدانيد كه اين آزمون ساز ها توسط سايت ها و نرم افزار هایی طراحی شده و به اصطلاح رنگ و لعابی به آن داده می شود. درباره چگونگی كاركرد اين آزمون ساز ها بايد چند نكته بسيار مهم را عنوان كنيم.

اولين نكته ایی كه بايد بدانيد در رابطه با چگونگی كاركرد اين نرم افزار ها و سايت های آزمون ساز است به اين دليل كه چگونگی آن كمی فرق دارد. شما بايد در قسمت آزمون ساز ها تشريحی بودن و يا تستی بودن آزمون را مشخص كرده و با توجه به آن فعاليت خود را آغاز كنيد، اگر آزمون شما تستی است ابتدا سوالات خود را تعريف كنيد و با توجه به آن ها حال نوبت قرار دادن پاسخ های آن ها است، چهار گزينه پاسخ در آن ها قرار می دهيد و البته كه كار شما تمام شده است.

نحوه اجرا كردن اين عملكرد كمی گيج كننده است به اين دليل كه تمامی سوالات برای افراد جا به جا می شوندو جواب ها به صورت رندوم در گزينه های ديگر نمايش داده می شوند به اين دليل كه تقلبی در آن ها صورت نگيريد.( سايت های آزمون ساز آنلاين بسيار وجود دارد كه درآمد زایی خوبی از اين طريقه به دست آورده اند و البته كه خيلی به نفع اساتيد آموزش است)

 

آيا سايت برای برگزاری كلاس ها مناسب است و يا نرم افزار؟ 

پاسخ دادن به اين سوال چند وجه دارد، اولين وجه آن است كه اگر سيستم عامل افراد مدل های پايين تری باشد قطعا نرم افزار با تاخير و خطا بارگزاری می شود و در اين صورت سايت گزينه ایی مناسب خواهد بود ولی بهتر است بدانيد كه در مرورگر های شما اگر بروزرسانی هایی رخ دهد ممكن است كمی اختلال در سرور ها رخ دهد و در اين مورد كمی اذيت شويد.( البته امكانات نرم افزار ها خيلی قدرتمند تر نسبت به سايت ها هستند و البته كه پشتيبانی های آنلاين مناسبی در اين زمينه هم دارند)

 

معرفی برخی از سايت ها برای آموزش آنلاين : 

سايت های زيادی در اين زمينه وجود دارند كه ما قصد داريم بهترين آن ها را برای شما معرفی‌ كنيم.

1- سايت اسكای روم: اسكای روم يكی از سايت های قدرتمند ايرانی است كه با سرور های قدرتمندی ميزبان افراد است، البته تداخل های زيادی در اين سرور ها هم ايجاد می شود كه امر طبيعی خواهد بود. سايت اسكای روم تمامی ويژگی های يك نرم افزار را در خود جای داده است به عنوان مثال داشتن تخته لمسی و امكان اجازه گرفتن و ضبط ويديو و …. را در خود جای داده و جزء سايت های محبوب در اين زمينه است.

 

2- سايت ال ام اس: دومين سايت برای برگزاری كلاس های آنلاين كه اكثر در سايت های دانشگاهی قابل اجرا است ال ام اس خواهد بود. اين سايت با تعريف شخصی سازی ها‌ی قدرتمندی وارد شده است و در اين باره بسيار سخت گيری هایی را انجام می دهد. ال ام اس به قدری قدرتمند است كه افراد دوره های آموزش خود را در آن جا بارگزاری می كنند و البته كه دانشجويان می توانند آن ها را به راحتی تهيه می‌ كنند.( شما می‌ توانيد در ال ام اس حضور غياب دانشجويان را به خوبی كنترل كنيد و آن ها را ثبت كنيد به صورتی‌ كه زمان معين حضور غياب را برای كاربران مشخص می كنيد)

 

3-ایسمینار : يكی ديگر از سايت های‌ ايرانی كه برای سمينار های بزرگ از آن استفاده می شود، ايسمينار است. اين سايت ترکیبی از خدمات برگزاری وبینار و خدمات فروش آموزش و دوره می باشد و طراحی کاربر پسند و زیبایی دارد، البته در بستر اين وبسايت می توانيد وبينار های خود را هم تبليغ كنيد به صورتی‌كه ديگر افراد ها به خوبی آن ها را تماشا كنند و البته كه تبليغ بزرگی برای شما هم محسوب خواهد شد.

 

سخن پايانی:

اميدوار هستيم از اين مقاله از سايت برترآموز نهايت بهره را كسب كنيد و در صورت رضايت آن را برای دوستانتان به اشتراك بگذاريد در انتهای مطلب بهتر است كه چند نكته مهم را عنوان كنيم. اولين نكته در رابطه با دانلود كردن نرم افزار ها است كه پيشنهاد ما به شما اين خواهد بود كه از سايت اصلی آن ها را دانلود كه هيچ خطری شما را تحديد نكند، در پی استفاده از اين نرم افزار ها بهتر است در ابتدا يك گزارشی از آن ها تهيه كنيد و يا اينكه از چگونگی كاركرد آن ها خبردار شويد و تحقيقات گسترده ايی را انجام دهيد، بهتر است در ابتدا ملاك ويژگی های نرم افزار ها و سايت ها را نگاه كنيد و با توجه به ويژگی های مد نظر خودتان آن ها رانتخاب كنيد كه در ادامه هيچ جای نگرانی پيش نيايد، توجه داشته باشيد كه ممكن است هزينه هایی برای شما به ارمغان بياورد ولی ارزش تمامی قدرت سرور آن ها را دارد.

پيشنهاد ما به شما آن است كه نرم افزار انتخابی خود را بر پايه سيستم عامل های چند گانه انتخاب كنيد، به اين معنا كه نرم افزار انتخابی شما برای ويندوز و مك و اندرويد و آی او اس كار كند و هيچ مشكلی در پی كار پيش نيايد و بهتر است كه هميشه اين نكته را به ياد داشته باشيد.

 

نكته: سايت های كلاس آنلاين قابل هك شدن هستند( منظور اتاق های تعريف شده) ولی هميشه اثری بر جای می گذارد كه افراد و دبيران می‌توانند فرد هك كننده را پيدا كنند، پيشنهاد ما به شما آن است كه فكر هك كردن اين گونه سايت ها را از سر خود بيرون بياوريد.

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *