هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
اهمیت نظم در زندگی

چگونه در زندگی منظم باشیم؟ اهمیت نظم در زندگی

دسته بندی : سلامت
1401/06/23

اهمیت نظم در زندگی بر کسی پوشیده نیست و هر شخصی که اندکی در مورد موفقیت و افزایش راندمان کاری تحقیق کرده باشد، قطعا یکی از پارامترهای اصلی که برای او تعیین می‌کنند، نظم است. زندگی در عصر تکنولوژی اندکی ما را از مفاهیم اولیه زندگی دور کرده است و نظم نیز از مفاهیم می‌‌باشد. شاید با خود بگویید که میان نظم و تکنولوژی چه ارتباطی است؟

در گذشته شما برای انجام برخی امور باید برای خود یک برنامه‌ ریزی منظم طراحی و تدوین می‌کردید که به تمامی کارهای خود برسید. به عنوان مثال شما صبح باید برای پرداخت قبوض خود به بانک مراجعه می‌کردید و سپس به محل کار خود ‌میرفتید. برای ظهر باید خرید انجام می‌دادید، و …. . همانطور که مشاهده می‌کنید امروزه برنامه ریزی شما کاملا متفاوت است، شما قبوض خود را بواسطه تلفن همراه پرداخت می‌کنید و ممکن است کار خود را نیز به صورت دور کاری در منزل انجام دهید. خرید خود را بواسطه فروشگاه آنلاین انجام می‌دهید و … . اما نکته بسیار مهم در این است که شما زمان خالی زیادی دارید که برای آن برنامه ریزی مناسبی ندارید و همین موضوع باعث ایجاد تاخیر در انجام برخی از کارهای شما و زندگی روزمره شما می‌شود.

ما در این مقاله در سایت برترآموز با شما در مورد برنامه ریزی منظم و تغییر لایف استایل فردی صحبت خواهیم کرد. همانطور که در ابتدا نیز به این موضوع اشاره شد، شما برای این که یک فرد منظم باشید باید برای تمام قسمت‌های زندگی خود برنامه داشته باشید. به عنوان مثال شما باید برای استراحت و تعطیلات خود نیز برنامه ریزی داشته باشید. اگر شما دقت کرده باشید برخی از افراد روزهای تعطیل خود را به مسافرت، تجدید دیدار با دوستان، رفتن به یک رستوران خوب و… تخصیص می‌دهند، از طرفی برخی دیگر از افراد تمام روز را مشغول گشتن در اینترنت و شبکه‌های مجازی می‌باشند. ممکن است به تماشای یک فیلم نیز بپردازند و از طرفی ممکن است با دوستان خود نیز اندک صحبتی داشته باشند. این افراد در پایان روز تعطیل خود به جای اینکه شاداب‌تر و سرحال‌تر شده باشند بیشتر کسل شده‌اند. به نظر شما مشکل چیست؟ مشکل دقیقا از بی‌برنامگی و بی‌نظمی در اداره امور است ولاغیر.

اگر بخواهیم راجب این صحبت کنیم که نظم ‌می‌تواند منجر به افزایش منابع (زمان، انرژی، مالی و… ) شما شود و یا اینکه نظم می‌تواند منجر به افزایش به افزایش راندمان شما شود قطعا می‌توان چندین مقاله به برای شما تهیه کرد. اما سوال اصلی و اساسی این است که چگونه می‌توان نظم در زندگی را به عنوان یک قانون و اولویت غیرقابل انکار تبدیل کرد. اگر شما تمایل به شناخت برخی از لایف استایل‌‌های سالم و منظم در زندگی فریلنسری را دارید می‌توانید به بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه کرده و در آن بخش از « تعادل بین زندگی شخصی و دورکاری» استفاده کنید و یک لایف استایل سالم را برای خود طراحی و تداعی کنید.

چگونه در زندگی منظم باشیم؟

مزایای نظم در زندگی چیست؟

در مورد این مزایای نظم در زندگی می‌توان چندین کتاب و مقاله به شما معرفی کرد، اما ما در این بخش به صورت خلاصه و تیتروار به برخی از این امور اشاره خواهیم کرد.

  1. نتیجه بخشی بهتر کارها
  2. بدست آوردن انسجام فکری و افزایش تمرکز
  3. دستیابی به شهرت وقت شناسی و جلوگیری از هرگونه بدقولی
  4. آرامش و شادی بیشتر
  5. صرفه جویی موثر در زمان
  6. افزایش اعتماد به نفس و اراده فردی
  7. کاهش اضطراب
  8. برنامه ریزی موثر
  9. مدیریت بهتر امور شخصی و امور کاری
  10. احترام به زمان و برنامه ریزی دیگران

شما می‌توانید این لیست را تا 170 مورد نیز ادامه دهید که در حوصله این مقاله نمی‌گنجد. به صورت کلی ما در این قسمت قصد داشتیم تا شما را اندکی با مزایای نظم و علت نیاز شما به آن آشنا کنیم.

قوانین طلایی ایجاد نظم در زندگی

ما در این بخش قرار است راجب قوانینی با شما صحبت کنیم که در صورتی که شما خود را متعهد به انجام آن بدانید زندگی شما جذاب، سالم، شاداب و منظم خواهد شد. به یاد داشته باشید که هر تغییری در ابتداء ممکن است برای شما جذاب نباشد و شما دچار شکست شوید، اما به یاد داشته باشید که شما باید بارها و بارها تلاش کنید تا این عادات و قوانین منظم برای شما تبدیل بخشی از ضمیر ناخودآگاه و روزمره شما شود.

  1. شروع منظم کردن پیرامون خود کنید

شما برای اینکه بتوانید یک فرد منظم باشید، باید از یک جایی این مقوله را شروع کنید. سه محیطی را که بیشتر ارتباط را با آن دارید، مشخص کنید. به عنوان مثال اتاق شخصی خودتان، فضای اشتراکی محل کارتان و فضای داخل خودرو شخصی شما، سپس یکی از این سه محیط که کوچکتر است و همچنین وسایل کم‌تری دارد را انتخاب کنید. به عنوان مثال ما فضای داخل خودرو خود را انتخاب ‌کنیم. در مرحله بعد شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا هرچه که داخل فضای خودرو شما است را بررسی کنید، به هر چیزی که نیازی ندارید و یا بیشتر از 2 ماه است که از آن هیچ استفاده‌ای نکرده‌اید را حذف کنید. سعی کنید برای خود یک قانون وضع کنید که به صورت روزانه وضعیت داخل خودرو خود را چک کنید که همه چیز مرتب و در جای خود قرار داشته باشد.

علت این که به شما پیشنهاد دادیم که فضای زندگی خود را بخش بندی کنید در این است که شما نمیتوانید به صورت ناگهانی خود را از یک انسان غیر منظم به یک انسان صد در صد منظم تبدیل کنید. شما باید از یک فضای کوچک و کم وسیله شروع کنید، آن را منظم کنید و از نظم ایجاد شده لذت ببرید و سپس به سراغ فضاهای بزرگتر بروید با زمان و انرژی بیشتر آن را نیز منظم کنید. به این نکته توجه داشته باشید که نظم شما باید یک موضوع ارادی باشد و نباید این موضوع برای شما از روی اجبار باشد. به خودتان زمان بدهید که با نظم و اهمیت آن به مرور آشنا شوید. نظم در زندگی قطعا می‌تواند روی بازدهی شما تاثیر مثبت بگذارد.

  1. از محیط منظم خود حفاظت کنید

شما باید از محیط منظمی که برای خود ایجاد کرده‌اید. حفاظت کنید و هر تغیری که در آن ایجاد می‌شود را مدیریت کنید. به عنوان مثال زمانی که شما روی میز کامپیوتر خود را منظم می‌کنید باید آن را منظم حفظ کنید و در صورتی که کوچکترین تغیری ایجاد شده آن را بررسی کنید. به عنوان مثالی زمانی که وبینار آنلاین شما تمام شد. باید تمام وسایلی که برای این وبینار نیاز داشتید و به میز کامپیوتر خود منتقل کرده بودید را در سرجای اول خود قرار دهید. اگر شما علاقمند به پ برگزاری وبینار آنلاین می‌باشید به شما توصیه می‌کنم که از محصول « آموزش و نحوه برگزاری وبینار آنلاین  » به صورت جامع و کامل استفاده کنید.

زمانی که شما از محیط منظم خود حفاظت می‌کنید، در زمان خود صرفه جویی می‌کنید، چرا که شما می‌دانید هر وسیله‌ای در کجا قرار دارد و از طرفی شما برای مرتب کردن مجدد آن زمان زیادی را لازم نیست که صرف کنید. در نهایت به این موضوع توجه داشته باشید که نظم در زندگی از محیط اطراف شما شروع می‌شود و در نهایت به افکار شما ختم می‌شود و ماه عسل آن آرامشی عمیق برای انجام امور است.

  1. تقویم دوست شماست از آن بیشتر استفاده کنید.

شما باید همیشه حواستان به زمان باشید و از طرفی باید تمام برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت خود را به صورت خلاصه و مشخص روی یک تقویم در جلوی چشم خود داشته باشید. به عنوان مثال اگر قرار است که شما در 9 روز آینده به جلسه مشاوره در مورد کسب و کار خود بروید باید آن را در تقویم خود یاد داشت کنید. تا برنامه ریزی روز خود را به نحوی انجام دهید که به تمام کارهای خود برسید و از طرفی کار انجام نشده برای خود به نداشته باشید. چرا که زمانی که شما یک و یا دو کار انجام نشده داشته باشید، چرخه نظم در زندگی خود را آسیب پذیر می‌کنید و ممکن است که خود شما باعث از بین رفتن آن بشوید.

چگونه فردی مرتب و تمیز باشیم؟

در این بخش شما باید به دو نکته توجه داشته باشید، نکته اول این است که اگر شما قرار است که در تقویم رو میزی نکات خود را یاد داشت کنید، باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا تقویم شما در مکان مناسبی در دید شما باشد. چرا که برخی از افراد تقویم رومیزی خود را در جای درستی قرار نمی‌دهند و در نتیجه دید مناسبی نیز به آن ندارند.

نکته دوم در این است که سعی کنید اگر از سررسید و یا تقویم تلفن همراه استفاده می‌کنید به صورت روزانه 3 تا 5 روز آینده خود را بررسی کنید. در این صورت اگر برنامه ریزی شما نیاز به تغیرات و یا آماده سازی خاصی داشته باشد. شما می‌توانید به سادگی به این امور دسترسی داشته باشید و در نهایت به این نکته توجه کنید که شما باید این روتین شخصی را به کسب و کار خود نیز توسعه دهید، چرا که در بلند مدت معمولا اگر ارتباط درستی بین تقویم کاری و تقویم زندگی شخصی خود نداشته باشید، ممکن است با چالش‌هایی روبرو شوید.

  1. از قسمت یادداشت تلفن همراه خود استفاده کنید

یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید برای منظم بودن در زندگی خود به صورت روتین انجام دهید، این است که برنامه ریزی مشخصی داشته باشید و این برنامه ریزی را به صورت مستمر همراه خود داشته باشید. شما برای این کار می‌توانید از تلفن همراه خود استفاده کنید. برای راحتی بهتر این کار می‌توانید از برخی از برنامه‌های کاربردی در این زمینه استفاده کنید. این برنامه‌ها دارای سیستم یادآور می‌باشند که به شما کمک می‌کنند در برنامه منظم خود باقی بمانید. امروزه حفظ کردن نظم در زندگی شخصی ما انسان‌ها کار آسانی است و تکنولوژی به کمک آمده است که بهترین نحو ممکن به این هدف دست پیدا کنیم. اما به یاد داشته باشید که این راحتی ممکن است در نقطه مقابل شما نیز حاضر شود.

به عنوان مثال ممکن است شما در یک وقفه زمانی کوتاه برای این که زمان خود را بهتر مدیریت کنید. یک سری به تلفن همراه خود بزنید که در این صورت ممکن است کلا برنامه ریزی شما عوض شود و تایم زیادی را در شبکه‌های اجتماعی مشغول گشت و گذار باشید که این موضوع قابل قبول نیست. سعی کنید از این زمان‌های کوچک صرف نظر کنید و زمان خود را به انجام کار خاصی اختصاص ندهید. در این صورت برآیند شما همیشه مثبت خواهد بود.

اگر شما قصد برنامه ریزی برای کسب و کار خود را دارید به شما توصیه می‌کنم که خلاصه این برنامه ریزی را همراه خود داشته باشید و مانند نکات قبلی می‌توانید از تلفن همراه خود استفاده کنید، یکی از نکاتی که در برنامه ریزی کسب و کار خود باید به آن توجه کنید این است که شما باید برنامه ریزی خود به صورت استراتژیک انجام دهید. در این صورت نظم در کسب و کار خود را نیز به خوبی حفظ کرده‌اید. اگر در مورد برنامه ریزی استراتژیک اطلاعاتی ندارید به شما توصیه می‌کنم که از بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه کنید و در آن قسمت از مقاله « برنامه ریزی استراتژیک چیست » به صورت کاربردی استفاده کنید.

  1. به دیگران نظم در زندگی خود را نشان دهید

یکی از موارد که شما باید به صورت جدی برای آن ارزش قائل باشید، این است که اولویت اصلی شما نظم در زندگی شما است نه رفتار و افکار دیگران به عنوان مثال زمانی که شما زحمت می‌کشید و محل کار خود را تمیز و مرتب می‌کنید و تمامی وسایل خود را صورت اصولی در سرجای خود قرار می‌دهید. باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا به همکاران خود اطلاع دهید که علت این کار شما چیست و دیگران باید به این موضوع احترام بگذارند.

اگر شما اتاق شخصی خود را منظم کرده‌اید باید به اعضای خانواده خود اطلاع دهید و از آن‌ها بخواهید که شما را در این مسیر یاری کنند. شما باید با بی‌نظمی اطرافیان خود مقابله کنید تا آن‌ها حداقل به خاطر شما هم که شده است در محدوده کاری شما بی‌نظمی نداشته باشند. برای اینکه نظم در زندگی شما ثبات داشته باشد، شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا اول خود شما به آن احترام بگذارید و سپس از اطرفیان خود بخواهید که به نظم در کارهای شما احترام بگذارند.

  1. زمانبندی مشخص داشته باشید

یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید برای داشتن نظم در زندگی به آن عمل کنید این است که تمام تلاش خود را به کار گیرید تا برای انجام هر کاری یک زمانبندی مشخص داشته باشید. به عنوان مثال اگر شما قرار است که به مطالعه بپردازید باید برای آن یک زمان مشخص تعیین کنید و به صورت دقیق شروع و پایان آن و یا مدت زمان انجام آن مشخص باشد. اگر قرار است شما برنامه ریزی خود را به صورت کامل پیگیری کنید باید بدانید که هر کاری به طور میانگین چه میزان از شما زمان کسب می‌کند، از طرف دیگر شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا این مدت زمان را بهینه کنید. به عنوان مثال فرض کنید که قرار است لباس‌های تمرین ورزش خود را بعد از هر بار ورزش بشوید. در این صورت باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا این مدت زمان فقط صرف انجام این کار انجام شود و این مدت به شدت نیز کوتاه باشد.

چگونه منظم باشیم؟

از طرفی به این موضوع نیز توجه داشته باشید که تمامی مواردی که شما برای آن زمانبندی میکنید و یا مدت زمان آن را مشخص می‌کنید باید به صورت واقع بینانه بررسی شود. منظور ما این است که باید هر کاری با توجه به تجربه شما تعریف شود و نه آن چیزی که به نظر شما بهتر است. به عنوان مثال اگر مدت زمان تمرین شما در باشگاه ورزشی 1 ساعت است شما نمی‌توانید ناگهان آن را 40 دقیقه کاهش دهید. چرا که ممکن است چالش‌هایی در این مدت وجود داشته باشد که شما آن را پیشبینی نکرده باشید. به عنوان مثال دستگاهی که شما می‌خواهید با آن تمرین کنید در حال حاضر چندین نفر دیگر نیز به آن نیاز دارند و شما باید به صورت اشتراکی از آن استفاده کنید و یا این که در مدت زمان تمرین کسی با شما کاری دارد و… . سعی کنید در هر برنامه ریزی همیشه مدت زمانی را برای تاخیر و تغییر در نظر داشته باشید. در این صورت شما می‌توانید یک نظم پایدار در زندگی خود دست یابید و هیچ گونه استرسی از بابت چالش‌های به وجود آمده نخواهید داشت.

  1. موارد بی‌اهیمت را حذف کنید

یکی از مهم‌ترین موارد که می‌تواند مانع نظم در زندگی شخصی شما شود این است که شما به انجام برخی از امور بی‌اهیمت بپردازید و زمان شما برای انجام برخی از امور کم‌تر خواهد بود. به عنوان مثال این که چه کسی برای خانه خرید کند، مهم نیست مهم این است که خرید شما انجام شود. اگر شما شاغل می‌باشید و همسر شما خانه‌دار است می‎توانید از او درخواست کنید که خرید منزل را انجام دهد و یا اگر شما نیاز است که یک بسته پستی را ارسال کنید، می‌توانید از فرزند خود بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد.

مواردی که نتیجه آن مهم است و مهم نیست چه کسی آن را به چه نحوی انجام ‌دهد را به صورت کامل به دیگران بسپارید و برای آن‌ها مزایایی هم قائل شوید که لطف آن‌ها بی‌ پاسخ نمانده باشد. در این صورت دیگران نیز کارهای شما را با اشتیاق و  توجه بیشتری انجام می‌دهند.

  1. تاخیر دشمن نظم است

سعی کنید در هیچ کاری تاخیر و تعلل نداشته باشید. به عنوان مثال اگر قرار است که شما برای آخر هفته خود به یک سفر بروید، در ابتدای هفته برای آن برنامه ریزی کنید و در طول هفته بخش‌هایی از آن را انجام دهید و به عنوان مثال یک روز ماشین خود را برای چک کردن به تعمیرگاه ببرید، در روز دیگر مایحتاج مورد نیاز خود را خریداری کنید و… . در این صورت شما ‌می‌توانید تمامی مواردی که مد نظر شما است در مدت زمان‌ کوتاه و به صورت منظم انجام دهید. اما اگر شما تمام این موارد را به روز آخر خود موکول کنید. قطعا کارهای شما از دقت بالای برخوردار نخواهد بود و برنامه شما هم یک برنامه پرفشار و پراسترس خواهد چرا که شما زمان کافی ندارید.

  1. به خودتان پاداش بدهید

زمانی که شما یک فرد معمولی و گاها بی‌توجه به اهمیت نظم در زندگی ‌می‌باشید، قطعا دنیا برای شما ساده‌تر است و تاخیر، حواس ‌پرتی و… جزئی از زندگی شما می‌باشد. ممکن است که در اوایل داشتن نظم برای شما دشوار باشد و از طرفی تغییر امور ممکن است که برای شما کلی سخت باشد. به این جهت شما برای این که نظم را به صورت پایدار برای زندگی خود داشته باشید، بهتر است که برای نظم بود خود پاداش در نظر بگیرید و اگر شما یک مدت زمان خاص را به صورت منظم طی کردید در این صورت باید به خود یک پاداش بدهید. این پاداش می‌تواند هرچیزی باشد، اما توجه داشته باشید که این پاداش نباید به شما صدمه وارد کند. (منظور استفاده بدون برنامه از فست ‌فود و شیرینی است. ) از طرفی این موضوع را نیز به یاد داشته باشید که یکی از راز‌های تغییر عادات منفی به مثبت دادن پاداش است. شما باید از این اهرم بهترین استفاده را بکنید و از داشتن یک زندگی منظم لذت ببرید

اگر در زندگی نظم و برنامه ریزی نداشته باشیم چه اتفاقی رخ میدهد؟

ما در این مقاله به صورت مفصل در مورد منظم بودن و اهمیت نظم در زندگی صحبت کردیم. ممکن است که حال برای شما این سوال ایجاد شده باشد که اگر منظم نباشیم، چه اتفاقی برای ما رخ می‌دهد. به صورت کلی توجه داشته باشید که هیچ کس برای فقر، چاقی، ورشکستگی، مشکلات روحی و… برنامه ریزی ندارد. آیا شما با این موضوعات موافق هستید؟ در این صورت چرا افراد دچار این مشکلات می‌شوند؟ به نظر شما ریشه تمامی این موارد چیست و چرا افراد با این چالش‌ها مواجه می‌شوند.

 ممکن است که بخش اندکی از دلایل این موضوعات اتفاقاتی مربوط به شانس باشد. البته درصد آن کمتر از 5 درصد است. بخش بسیار بزرگی از آن به دلیل نداشتن برنامه ریزی و نظم است. اگر شما چندین کتاب برنامه ریزی داشته باشید و کلی برنامه ریزی نیز انجام دهید. اما در عمل به آن نظم نداشته باشید کاملا طبیعی است که شما دچار مشکلات متفاوت شوید. به این نکته توجه داشته باشید که نظم مانند یک ترمز گیر است. زمانی که قرار است شما در مسیر اشتباه دچار چالش و خطا شوید نظم سرعت آن را کم خواهد کرد.

از طرفی به این نکته توجه داشته باشید که نظم در زندگی بستگی به این موضوع دارد که شما تا چه میزان برای آینده خود ارزش قائل باشید. به این نکته توجه داشته باشید که قطعا بدون نظم در زندگی شما به دستاورد بزرگ و قابل توجه دست پیدا نخواهید کرد. توجه داشته باشید که ما در مورد یک اتفاق بزرگ با شما صحبت می‌کنیم. نظم سوخت شما برای عمل به برنامه ریزی خود است. در نتیجه اگر شما برنامه ریزی مناسب نداشته باشید نباید انتظار داشته باشید نظم زندگی شما را متحول کند. از این رو به شما پیشنهاد می‌دهم که به بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه کنید. در آن بخش از مقاله « برنامه ریزی استراتژیک » به صورت جامع و کامل استفاده کنید. هدف ما این است که نظم در زندگی شما را تبدیل به یک عادت ساده و روان کنیم که شما بدون فکر کردن به ن عمل می‌کنید.

اگر در زندگی نظم و برنامه ریزی نداشته باشیم چه اتفاقی رخ میدهد؟

چه کارهایی که نشانه نظم و ترتیب است؟

پاسخ به این سوال بسیار ساده است. شما برای اینکه بدانید چه کارهایی نشانه نظم و ترتیب است. به این موضوع فکر کنید که زمانی که شما قرار است که یک وسیله را پیدا کنید چه مدت زمانی را قرار است صرف کنید. به این موضوع فکر کنید که الان در کشو لباس شما چه لباس‌هایی مرتب وجود دارد. شما برای پیدا کردن نظم در زندگی خود به این سوال فکر کنید که برنامه ریزی زندگی شما به چه صورت است. در این صورت به سادگی می‌توانید هر آنچه که مورد نیاز شما است را پیدا کنید. توجه داشته باشید که بهترین روش برای پیدا کردن نظم در زندگی استفاده از زمان است.

شما به هر میزان که تسلط بیشتری روی زمان داشته باشید، این موضوع به این معنی است که شما نظم در زندگی بیشتری را تجربه کرده‌اید. در نهایت به این نکته توجه داشته باشید که از نشانه‌‌های نظم در زندگی این است که شما ذهن آسوده و آرام‌تری خواهید داشت. به هر میزان که نظم در زندگی شما کمتر وجود داشته باشید این موضوع به این معنی است که شما قرار است ذهن آشفته‌تری داشته باشید. تمام تلاش ما از داشتن نظم این است که ذهن آرام داشته باشیم. بنابراین برای اینکه بدانید چه کارهایی در زندگی شما نشانه نظم است به این موضوع فکر کنید که شما با انجام چه کارهایی می‌توانید ذهن آرامی داشته باشید و در نهایت چه کارهایی می‌تواند زمان شما را ذخیره کند.

چگونه رعایت نظم در خانه را به صورت مستمر داشته باشیم؟

قطعا شما تا این قسمت از مقاله با اهمیت نظم به خوبی آشنا شدید. حال ممکن است که برای شما این سوال به وجود آمده باشد که تا چگونه می‌توانید نظم در خانه را به صورت مستمر تجربه کنید. شما باید به دو نکته توجه داشته باشید. اول این که از تمام اعضای خانه بخواهید که شما را در این مسیر یاری کنند. دوم اینکه شما باید سعی کنید که برای خانه خود یک جریمه قرار دهید و هر کسی که بی نظمی کرد باید جریمه را پرداخت کند. این موضوع تواند به شدت روی کیفیت نظم در زندگی شما تاثیر مثبت داشته باشد.

سخن پایانی

ما در این مقاله راجب نظم در زندگی شخصی و نظم در کسب و کار صحبت کردیم. شما را با مزایای نظم و نحوه دست‌یابی به آن نیز آشنا کردیم. به یاد داشته باشید که نظم به صورت یک شبه ایجاد نمی‌شود. از طرفی این موضوع را نیز به یاد داشته باشید که شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید که از نظم در زندگی شخصی خود لذت ببرید در این صورت شما نمی‌توانید به پایداری دست پیدا کنید. این موضوع را نیز به یاد داشته باشید که نظم برای همه خوب نیست و گاها برخی از افراد بدون نظم بازدهی بالاتری دارند، مانند برخی از هنرمندان و دانشمندان بزرگ تاریخ.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *