هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
نکات طلایی دیجیتال مارکتینگ

نکات طلایی دیجیتال مارکتینگ + نکات کاربردی 2022

1400/10/12

خیلی از افراد و متخصص های دیجیتال مارکتینگ وجود دارند که علارقم تلاش زیاد و رعایت تمامی نکات باز هم در مواردی در پروژه ها با شکست مواجه میشوند. علت شکست خوردن در پروژه ها و کسب و کار های این است که این افراد در برخی از موارد نکات کاربردی و مهم دیجیتال مارکتینگ را رعایت نمی کنند، رعایت تکردن همین نکات کاربری کوچک ممکن است نتیجه پروژه را کاملا تغییر دهد. اما نگران نباشید برتر آموز اینجاست تا به توضیح کامل نکات طلایی دیجیتال مارکتینگ بپردازد پس با ما همراه باشید.

اگر به دیجیتال مارکتینگ علاقه مندید پیشنهاد میشود حتما آموزش دیجیتال مارکتینگ برتر آموز را مطالعه نمایید.

آنچه که شما در این مقاله مطالعه می کنید:

  • توضیحات تکمیلی دیجیتال مارکتینگ
  • نکات طلایی دیجیتال مارکتینگ

توضیحات تکمیلی دیجیتال مارکتینگ

توضیحات تکمیلی دیجیتال مارکتینگ

با ظهور مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال کم کم کسب و کار ها به سمت فروش و بازاریابی آنلاین حرکت کردند، این کسب و کار ها ضرورت استفاده از دیجیتال مارکتینگ را در کار خود حس کرده و سعی می کنند با تکیه بر دانش افراد واجد شرایط کار خود را به سمت فروش بیشتر و کسب جامعه هدف بیشتر سوق دهند.

اگر بخواهیم توضیح کوتاهی راجب به دیجیتال مارکتینگ داشته باشیم میتوان گفت که دیجیتال مارکتینگ به انجام یکسری از فعالیت ها برای معرفی و یا فروش محصولات و خدمات خود استفاده میکنند. دیجیتال مارکتینگ دارای ابزار هایی است که مهم ترین قدم و نکته در مرحله اول انتخاب همین ابزار مناسب است.

اگر میخواهید با این ابزار ها آشنایی داشته باشید حتما مقاله بهنرین ابزار های دیجیتال مارکتینگ را مطالعه نمایید.

نکات طلایی دیجیتال مارکتینگ

جال نوبیت این رسیده است که به بررسی نکات بپردازیم با برتر آموز همراه باشید:

هدف خود را درست تعیین کنید.

شما به عنوان متخصص دیجیتال مارکتینگ وظیفه دارید با کارفرما خود درباره ی هدف کسب و کار صحبت کنید، هیچ موقع بدون تعیین هدف کسب و کار استارت دیجیتال مارکتینگ را نزنید، زیرا شما به عنوان یک متخصص دیجیتال مارکتینگ سکان دار یک کشنی بزرگ هستید و کسب و کار قرار است با تکیه بر تجربه و دانش شما حرکت کند پس حتما باید هدف درستی را تعیین کنید.

هر کسب و کاری میتواند هدف مختلف و متفاوتی را داشته باشد، مثلا یک کسب و کار میخواهد به فروش بیشتر برسد، یک کسب و کار تنها میخواهد جامعه هدف خود را افزایش دهد و برند سازی کند. بنابراین شما باید با کارفرما به طور کامل در چند جلسه صحبت کرده و به هدف واحد برسید، سپس با تعیین استراتژی های مختلف سعی کنید کسب و کار را به سمت هدف حرکت دهید.

پس توجه کنید تا وقتی که هدف مشخصی ندارید، درباره ی استارت کسب و کار برنامه ریزی نکنید، زیرا کاربران به سمت هدف شما حرکت می کنند و اگر هدف نداشته باشید کاربران نیز در کسب و کار شما سردرگم خواهند شد.

تعیین هدف

تعیین هدف

در طراحی سایت خود دقت لازم را بعمل آورید.

مهم ترین نکته طراحی یک سایت کاربردی و مناسب است. شما به این فکر کنید که کاربران و جامعه هدف با شما هیچ ارتباطی نداشته اند و فقط به واسطه یک وبسایت میخواهند با شما ارتباط بگیرند پس باید سایت شما به طور کلی تمامی موارد مهم را رعایت کرده باشد تا بتواند حس آرامش و خوبی را به مشتری القا کند.

شاید ایت پرسش برای شما پیش بیاید که شما یک دیجیتال مارکتر هستید و نه طراح سایت!! این اکر کاملا درست است، شما میتوانید نکات کاربردی و مهم را به طراح سایت یا وب مستر ارائه دهید تا آنها این فرآیند را برای شما پیاده سازی کنند. حتما سعی کنید نکات تجربه کاربری و رابط کاربری در سایت شما رعایت شود. در ادامه به عنوان مثال به توضیح برخی از موارد می پردازیم:

حتما صفحه درباره ما و تماس با ما طراحی کرده باشید. در صفحه تماس با ما حتما آدرس و شماره تلفن و آدرس ایمیل درج شود. در صفحه درباره ما حتما درباره کسب و کار و تیم خود توضیح دهید تا کاربران شما را بشناسند و در طراحی صفحه درباره ما و تماس با ما دقت لازم را به عمل آورید زیرا جزو صفحات مهمی است که اعتماد کاربران را جلب می کند، پس حتما این دو صفحه را با کمک کارفرما درست و کامل تکمیل نمایید.

رنگ سازمانی داشته باشید، سعی کنید در طراحی سایت خود از یک یا دو رنگ به عنوان رنگ سازمانی استفاده نمایید، این کار باعث می شود در ذهن مشتری فضای اعتماد و حس خوبی به وجود می آورد، سایت هایی که چندین رنگ دارند و یک رنگ سازمانی مشخص ندارند کمتر می توانند از حس اعتماد مشتری استفاده کنند، اگر در زمینه روانشناسی رنگ ها اطلاعاتی ندارید خوشبختانه برتر آموز در این زمینه مقاله مفیدی را طراحی کرده است پیشنهاد میشود حتما مقاله راهنمای جامع روانشناسی رنگ ها در دنیای کسب و کار ها مطالعه نمایید.

از پاپ آپ به صورت اصولی استفاده کنید. شاید فکر کنید که طراحی پاپ آپ برای کاربران زننده باشد ولی اگر این طراحی اصولی باشد میتواند برای شما نقطه مثبتی را به همراه داشته باشد، شما با استفاده از پاپ آپ میتوانید Call to action داشته باشید، اگر کاربران از call to action استفاده نمایند اینگونه عدد بانس ریت شما نیز کاهش می یابد. اگر شما با طراحی پاپ آپ آشنایی ندارید و تا به حال این کار را انجام نداده اید حتما مقاله آموزشی پاپ آپ چیست؟ را مطالعه نمایید.

سعی کنید دسته بندی منو ها کاملا مشخص باشد و از گزینه فیلتر و مقایسه محصول استفاده نمایید. دسته بندی شما باید مرتب باشد، وبساست شما همانند یک فروشگاه بزرگ است که باید قفسه بندی مرتبی را داشته باشد . اگر کاربر به دنبال خودکار میگردد قطعا نباید در دسته بندی لوازم خانگی به دنبال آن بگردد. کاربر باید بتواند با فیلتر کردن محصولات فقط چند محصول مشخص را مشاهده نماید و در صورت نیاز با گزینه مقایسه محصول به مقایسه بپردازد.
پیشنهاد میشود حتما آموزش طراحی سایت برتر آموز را مطالعه نمایید.
بازاریابی شبکه های ااجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی را جدی بگیرید.

می توان گفت امروزه کسب و کار هایی قوی هستند که بازاریابی شبکه اجتماعی قوی دارند. در واقع شبکه های اجتماعی یک پلتفرم رایگان برای تبلیغ و معرفی محصول و جذب مخاطب هستند. شما برای ایتکه در این ابزار ها حضور داشته باشید نیاز نیست هزینه پرداخت کنید و فقط با رعایت نکات مهم میتوانید کاربر جذب کنید.

امروزه که گوشی موبایل جزئی از سبک زندگی مردم شده است می توان گفت شبکه های اجتماعی هم همچین حالتی را دارند، کاربران پیوسته در این شبکه ها حضور دارند و شما میتوانید این ارتباط را حفظ نمایید.

در ابزار اینستاگرام با استفاده از استوری و ویدیو گذاشتن می توانید به معرفی کامل محصول بپردازید و برای خرید مشتری را به سمت سایت هدایت کنید. گذاشتن ویدیو در سایت به دلیل محدود بودن هاست و پایین آمدن سرعت سایت شما نمیتوانید روی بازاریابی ویدیویی مانور دهید ولی در شبکه های اجتماعی میتوانید این کار را به آسان ترین روش و رایگان انجام دهید.

اگر درباره شبکه های اجتماعی اطلاعاتی ندارید حتما مقاله بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟ را مطالعه نمایید.

تولید محتوای جذاب داشته باشید.

در دیچیتال مارکتینگ تواید محتوا حرف اول را می زند و مهم ترین رکن به شمار می آید، شما با محتوای جذاب میتوانید کاربر را جذب کنید و به سمت سایت و خرید سوق دهید. تولید محتوا می تواند روش های مختلفی داشته باشد، شما میتوانید برای سایت خود تولید محتوا به صورت صوتی (پادکست)، تولید محتوای ویدیویی، تولید محتوای متنی داشته باشید.

قسمت بلاگ سایت خود را دریابید و به تولید محتوای ویژه و اساسی بپردازید. سعی کنید تمامی موضوعاتی که به وبسایت شما مربوط می شود را پوشش دهید تا کاربران هر سوالی که داشتند به وبلاگ شما سر یزنند و جواب سوال خود را بیایند.

با تولید محتوای کاربردی و اصولی میتوانید ترافیک کاربران زیادی را به سمت سایت خود هدایت کنید و با برنامه ریزی مناسب این مشتری های بالقوه را به مشتری بالفعل تبدیل کنید.

شما اگر در بازاریابی محتوا استراتژی مناسب داشته باشید باعث میشود علاوه بر ارتباط مستقیم ارتباط قوی را با کاربران و مشتریان خود بگیرید.

پیشنهاد میشود حتما آموزش تولید محتوا برتر آموز را مطالعه نمایید.

سیستم همکاری در فروش طراحی کنید.

اگر کسب و کار شما فروشگاه اینترنتی است می توانید به راحتی سیستم همکاری در فروس یا افیلیت مارکتینگ طراحی کنید. با طراحی این سیستم هم شما سود می برید و فروشتان افزایش می باید هم کاربران تشویق می شوند به عنوان عضوی از تیم شما درآیند و با فروش محصولات شما بتوانند کسب در آمد کنند. اگر با این سیستم آشنایی ندارید پیشنهاد میشود حتما مقاله آموزش افیلیت مارکتینگ را مطالعه نمایید و تمامی نکات آن را بررسی نمایید.

فراموش نکنید که سیستم افیلیت مارکتینگ یک سیستم دو سر برد هم برای کسب کار و هم برای مشتری است. پس حتما این سیستم را به کارفرمای خود پیشنهاد دهید.

سئو سایت

سئو سایت

بهینه سازی سازی موتور های جست و جو SEO

سئو یکی از رکن ها و موارد اساسی در دیجیتال مارکتینگ است. شما با داشتن برنامه سئو مناسب می توانید فروش خود را چندین برابر افزایش دهید. حتما باید برای سئو سایت برنامه ریزی داشته باشید و با دقت به لینک سازی داخلی و خارجی بپردازید. سعی کنید با تولید محتوا در بلاگ سایت بتوانید زنجیره لینک سازی داخلی قوی ای درست کنید و لیتک سازی داخلی خود را تقویت کنید.

با لینک سازی خارجی برای سایت خود اعتبار بگیرید و به سایت خود امتیاز دهید. میتوانید با شرکت در انجمن ها، رپورتاژ اگهی، لینک سازی شبکه های اجتماعی برای خود لیتک سازی خارجی انجام دهید. سعی کنید تا حد الامکان بک لینک نخرید زیرا پس از تموم شدن اعتبار این لیتک ها از طرف گوگل امتیاز منفی خواهید گرفت.

سرعت سایت خود را سعی کنید تا حدالامکان افزایش دهید. سایت سریع نقطه پرش کسب و کار شما خواهد بود زیرا یکی از مهم ترین و اساسی ترین معیار های گوگل و ختی معیار کاربران است. پس با استفاده از افزونه ها یا روش های کاربردی دیگر این کار را حتما انجام دهید.

اگر به سئو علاقه مندید پیشنهاد میشود حتما آموزش سئو فوق حرفه ای محسن حبیبی راد را مطالعه نمایید.

با نکات طلایی دیجیتال مارکتینگ در ادامه همراه باشید.

تبلیغات کلیکی و ریتارگتینگ داشته باشید.

یرای اینکه بتوایند از طرف گوگل ورودی داشته باشید باید تبلیغات کیلیکی انجام دهید. شما میتوانید با پرداخت هزینه روی کلمات کلیدی صفحه اصلی سایت خود تبلیفات Ad داشته باشید و شما باید پس از هر کلیک کاربران روی سایت شما هزینه ای را به گوگل پرداخت کنید. این کار ترافیک سایت شما را افزایش می دهد کاربران زیادی را به سمت شما هدایت میکند. در این باره پیشنهاد میشود حتما مقاله آموزش تبلیغات کلیکی را مطالعه نمایید.

با تبلیفات ریتارگتیگ میتوانید کاربرانی که قبلا به سایت شما سر زده اند را با شیوه ای جذاب دوباره به سایت خود برگردانید. مثلا میتوانید کد تخفیف، ارسال رایگان و…. برای خرید این دسته از مشتری ها اختصاص دهید. میتوانید مقاله آموزشی ریتارگتینگ چیست؟ را مطالعه نمایید.

برای فروش بیشتر کمپین طراحی کنید.

شما می توانید برای اینکه فروش بیشتری داشته باشید به طراحی کمپین بپردازید، با داشتن یک کمپین مناسب می توانید کاربران خود را به به خرید تشویق کنید. حتما سعی کنید در طراحی کمپین نکات کاربردی و مهم را رعایت کنید و به همین امر میتوانید مقاله چگونه کمپین دیجیتال مارکتینگ طراحی کنیم؟ را مطالعه نمایید.

ایمیل مارکتینگ را جدی بگیرید.

شما با طراحی ایمیل مارکتینگ مناسب میتوانید فروش بیشتری را برای کسب و کار و پروژه رقم بزنید. اگر فکر میکنید ایمیل مارکتینگ منسوخ شده کاملا در اشتباهید زیرا با انجام روش های مناسب میتوانید ایمیل مارکتینگ موفقی را نجربه کنید و بیشترین تعامل با کاربر را جذب نمایید. حتما پیشنهاد میشود مقاله ایمیل مارکتینگ چیست؟ را مطالعه نمایید.

بازاریابی موبایلی مهم است.

می توانید با طراحی بازاریابی موبایلی مناسبی به دیجیتال مارکتینگ خود کمک کنید و لازمه این کار این است که حتما سایت خود را ریسپانسیو طراحی کنید تا کاربران پس از ورود به سایت شما با تلفن همراه به مشکل نخورند.

سخن آخر:

سعی کرده ایم به طور کامل به بررسی نکات طلایی دیجیتال مارکتینگ بپردازیم و این نکات طلایی دیجیتال مارکتینگ را با یک دیگر بررسی کنیم. شما می توانید با رعایت هر کدام از نکات کاربردی بالا به کسب و کار خود کمک کنید و آن را از شکست نجات دهید. دیجیتال مارکتینگ می تواند نقطه عطف کسب و کار شما باشد پس حتما آن را جدی بگیرید.

سعی کنید نکات را با دقت رعایت کنید و برای آن برنامه ریزی نمایید. اگر در این زمینه تجربه ای دارید حتما در قسمت کامنت با ما به اشتراک بگذارید تا به بررسی با یک دیگر بپردازیم. ممنون از توجه شما به برتر آموز.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *