هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
نكات مهم طراحی سايت + برترآموز سورنا بابایی

نکات مهم طراحی سایت + راهنمایی صفر تا صد

دسته بندی : فناوری
1401/02/24

احتملا شما کاربران عزیز می دانید که طراحی سایت باید از اصول استاندارد مخصوص خود پیروی کند که باید حتملا رعایت شود چون موجب بهبود عملکرد سایت شما می شود.وارتباط با کاربران مجازی بهبود یافته و بهترمی شود .دراین مقاله ما سعی می کنیم بسیاری از نکات مهم طراحی سایت و طراحی پورتال آشنا شوید.می دانید که تعداد بازدیدکنندگان هروب سایت راشما به سادگی می توانید مشاهده کنید و هر بازاریابی حتملا می داند که چه مقدار ترافیک دریافت می کند .اما آنچه پس ازآن اتفاق می افتد به وضوح آشکار نیست .به همین خاطر طراحی سایت خیلی مشکل وسخت است .وتحت تاثیر عوامل زیادی قرار دارد حتی پس ازانحام دادن ۱۰۰۰پروژه موفق وب برای مادشوار است که بدانیم چه چیزی به بهترین وجه کار می کند.دراین مقاله ما می خواهیم نکات مهم طراحی سایت برای شما تهیه شده است بدانید که این نکات در طی تحقیقات انجام شده است وصددرصد می تواند برای مشاغل کوچک و بزرگ و طراحان مبتدی احتملا کارآمد است.( مقصود ما از اين مطلب از سايت برترآموز فقط و فقط افزايش دانش شما در اين زمينه خواهد بود، برای ادامه روند كاری خود می‌ توانيد به راحتی در دوره های آموزشی طراحی سايت و آموزش سئو و… شركت كنيد و بتوانيد از سايت خود درآمد باور نكردنی به دست آوريد)

نكات مهم طراحی سايت + برترآموز سورنا بابایی

چیدمان ساختاری وب سایت:

طراحی سایت حتملا به خاطر داشته باشید شامل دوچیز است سپس به خاطر داشته باشید که باید ابتدا باساختار شروع کنیم نکات آن را درباره چیدمان صفحه است.
اهرم سلسله مراتبی بصری صفحه شما دارای سلسله مراتب بصری است .اگرمعنا ومفهوم آن را متوجه نمی شوید ما شما رابا این عبارت آشنا وتعریف می کنیم تا آشنا شوید .طراحان وب سایت ازسلسله مراتب بصری استفاده می کنند .پس شما متوجه شده‌اید که طرح وب شامل موقعیت بالا و پایین صفحه اندازه بزرگ و کوچک تصاویر ویدیو تصاویر نمادها وکنتر است رنگ وفضای سفید است .

استفاده ازیک عنوان توصیفی وکلیدی در صفحه اصلی:

یکی از مهمترین نکات مهم سایت عنوان توصیفی وکلیدی است .عنوانی که شما دربالای صفحه اصلی قرار دادید می توانید توصیفی یا غیرتوصیفی باشد.اگر درصورت توصیفی نبودن شاید بازدید کننده ممکن است نتواند به این سوال خود یعنی من جای مناسب هستم.پاسخ دهید همچنین عنوان توصیفی برای استفاده از کلمه کلیدی هدف ونشان دادن ارتباط است .بعضی از بازاریان بازیرکی کامل یک عنوان رامبهم می نویسند ولی باید بدانید که واضح وروشن بودن عنوان یک عمل خیلی هوشمندانه تری است تا مبهم پس شما بهتر است به جای نوشتن یک عنوان جالب ومبهم یک عنوان توصیفی بنویسید این توصیه ما به شما کاربران عزیز است .

فراخوانی برای اقدام رادربالای صفحه قرار ندهید:

یکی دیگر از نکات مهم طراحی سایت فرا خوانی برای اقدام است وما همیشه شما راآشنا می کنیم بااین عبارت کاربران یا همان باز دید کنندگان ممکن است وقت خیلی زیادی رادرصفحه وب سایت شما بگذارند ولی این به معنای نیست که آما ده اقدام یا خرید هستند .فراخوانی برای اقدام معمولا در پایین صفحه انجام می‌شود مادر تحقیقات که انجام دادیم متوجه شدیم که بیشترین درگیری ها در صفحه اتفاق می افتاد به این خاطر که محتوای موجود دربالای صفحه قابل مشاهده است و بدانید که به این معنا هم نیست که موثرترین مکان برای فراخوانی مخاطب است.

یک صفحه طولانی بسازید که به تمام سوالات بازدیدکنندگان پاسخ دهید .پیکسل های بیشتر یعنی فضای بیشتر برای پاسخ به سوالات پرداختن به اعترافات وافزدون شواهد حمایتی اگر بازدید کننده پاسخی برای یک سوال مهم پیدا نکند به راحتی تا پایین صفحه حرکت می کند و زمانی که راضی شد خواندن را متوقف کنید.

آموزش صفر تا صد نكات مهم طراحی سايت به زبان ساده

نمایش یک چیز دریک زمان مشخص:

پس یکی دیگر دیگر از نکات مهم طراحی سایت نمایش یک چیز در زمان مشخص است .موردی که بیشتر از مشتریان هنگام شروع پروژه طراحی وب به ما تاکید می کنند این است که ما حتملا یک طراحی تمیز ومدرن را می خواهیم این گونه طراحی رادوست داریم بازدیدکنندگان اصلا فضای آشفته رادوست ندارند و پیچیدگی بصری کم را دوست دارند .شما کاربران عزیز حتملا می دانید که درسال ۲۰۱۲ گوگل تصمیم گرفت که بداند چه وب سایتهای ازنظر بازدیدکنندگان زیبا است این مطالعه مورد سادگی بایک پیچیده بود.نقش پیچیده وبصری ونمونه سازی اولیه در مورد برداشت اول وب سایت ها تلاش درجهت درک احکام زیبایی شناسی اونها متوجه شده ام. که طرح های پیچیده کم تر به عنوان زیبایی درک می شوند.

طرح بندی استاندارد استفاده کنید:

یکی دیگر از نکات قابل توجه طراحی سایت طرح بندی استاندارد است . تحقیقات گوگل نشان داده که نمونه اولیه بالای صفحه نیز با زیبایی درک شده ارتباط دارد .وبه عبارت دیگر از طرح های عجیب و غریب درابتدای صفحه استفاده شده و وب سایتی که از استاندارد های پیروی کرده است بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است .سایت های که به عنوان قشنگترین و زیباترین سایت محسوب می شوند .دارای نمونه های اولیه بالا و همچنین پیچیدگی بصری کم هستند که هر دو این موارد ساده وتمیزکارشد ه اند .باید بدانید که شما باید برند خود را متمایز کنید این کار برای شما بسیار خوب است .اما در مورد چیدمان سایت بهترو خوب است ساده عمل کنید .

از فضای کاذب انتهای صفحه بپرهیزید:

وب سایت های مدرن به ویژه صفحات فروش اغلب بابلوک صفحه ساخته می شوند این بلوک ها ردیف های ازمحتوا هستند که اغلب بایک تصویر دریک طرف ومتن درطرف دیگر دریک ستون واحد جریان می یابند .در اینجا یک تصویر از صفحه سرویس معمولی در وب سایت تولید سربرآورده شده است همانطور که در نمودار نشان داده شده است یاورقی آبرنگ پس زمینه تیره تری برخوردار است.بنابراین بسیاری ازسایت ها این کار را انجام می دهند.

از طرح کشویی یا چرخان خودداری کنید:

این گونه طرح ها همیشه محبوب بودند نزد مشتریان واین گونه طرح ها رادوست دارند اما عیب ها ومشکلی که دراین طرح وجود دارد این است بازدیدکنندگان ممکن است فقط اولین اسلاید ها را ببینید مطالعات زیادی انجام شده که نشان می دهد دراین گونه طرح ها اسلایدهای بعدی کم تر دیده می شوند وتماس یا اقدام به کلیک کرد بروی این اسلاید ها تقریباً بعید است این طرح ها ممکن است محبوب باشند اما استفاده ازآن ها برای سایت داخلی خیلی خوب است نه برای بالا رفتن نرخ بازدیدکنندگان.

از استفاده از زبانه ها واکادئون ها خودداری کنید .حتملا شما کاربران عزیز می دانید بهتر است از زبانه ها و جعبه محتوای قابل گسترش استفاده نکنید با دانستن اینکه ۷۶درصد ازبازدیدکنندگان درحال اسکن هستند می توانید همه چیز را در معرض دید آنها نگه دارید.این گونه شما می توانید مطالبات خود را بیشتر به آنها نمایش دهید بدون اینکه شما نیازبه کلیک کردن برای آشکار کردن چیزی باشد .کاربران عزیز شما دروب سایت آمازون نیز هیچ کدام ازاین خواندن سریع بسیار راحت تر از کلیک کردن است اگر بازدید کننده مجبور باشد هدف خود را کلیک کرده یابرروی زبانه کلیک کند.تا قادر مشاهده چیزی باشد کمتر احتمال دارد که آن را ببیند.

داشتن سايتی عالی با وجه به نكات مهم طراحی سايت

تصاویر:

بیاید در اینجا کمی به نکات تصاویر بپردازیم نمادها مهم طراحی سایت استفاده از تصاویر افراد است باید بدانید که کاربران چهره‌ها تصاویر ی منحصر به فرد و مشهوروقدرتمند هستند از زمان به دنیا آمدن ما به چهره های دیگر بیشتر نگاه می کنیم .وقدرت مغناطیسی تصاویر افراد درطراحی وب سایت بسیار مفید است.چهره ها توجه راجلب می کنند مطالعه موردی معروفی نشان می دهد که نتایج حاصل از ترکیب چهره توصیفات دریک صفحه فروش بسیار چشمگیر است .

ازعکس های ذخیره شده استفاده کنید:

همیشه یک زمان و مکان برای عکس های ذخیره شده وجوددارد اما خوب است عکس های ذخیره شده را استفاده نکنید چون باید بدانید آنها هرگز احساس واقعی بودن ندارند و بنابراین موجب جلب اعتماد خواهند شد گاهی اوقات شرکت ها به دلیل کیفیت بالا برای استفاده ازعکس های ذخیره شده وسوسه می شوند اما بازدیدکنندگان شما بیشتر به واقعیت اهمیت می دهند آنها در واقع ترجیح می دهند افراد واقعی را ببینید.

از چهره ها به عنوان نشانه استفاده کنید:

یکی دیگر از نکات مهم طراحی سایت استفاده ازچهر ه های به عنوان نشانه است کاربران گرامی حتملا می دانید که تصاویر افراد فرصتی ویژه برای توجه بازدیدکنندگان به شما می دهد یک محقق طی تحقیقاتی که داشته متوجه شده قدرت چهر ه ها در موقعیت های مناسب باعث می شود که توجه باز دید کنندگان را جلب کنند ویک تحقیق و مطالعه نشان داده است که اگر از چهره صورت کودک گرفته شود. وقتی کودک به دوربین نگاه می کند باز دید کنندگان به کودک نگاه می کنند وقتی کودک به عنوان یا تیتر نگاه انداخته باشد باز دید کنندگان به تیتر نگاه می کنند.

ازفلش ها به عنوان نشانه های بصری استفاده کنید:

چهر ه ها همیشه می توانند توجه بازدیدکنندگان راجلب کنند اما گاهی اوقات مطالعه نشان داده است که حتی یک پیکان ساده در جذب چشم باز دید کنندگان یک عنصر قدرتمند است وگاهی هم فلش های کوچک که کشیده می شوند بادست خیلی موثر هستند و احتملا به آن اشاره کنید برای فراخوانی مخاطب به اقدام از رنگ استفاده کنید.

پس بدانید کاربران گرامی یکی دیگر از نکات مهم طراحی سایت فراخوانی مخاطب است می دانید که رنگ ها داری مفهوم معنا های احساسی و عاطفی و عاشقانه هستند گاهی اوقات رنگ ها بازدیدکنندگان را به سوی خرید تشویق وسوق می دهند .و گاهی هم بخشی از استاندارد های یک برند می باشد تحقیق و مطالعه نشان داده شده است که رنگها قدرت درخشندگی آن باعث جلب توجه زیاد است .

پیمایش ها و پیوندها:

دراین قسمت ما به شما کاربران توصیه میکنم برای لینک ها و پیمایش سایت ازجمله منوها ودکمه ها باعث می شود باز دید کنندگان شما نسبت به آن حلب شوند آورده ایم.

مراقب باشید باهروب سایت دیگری لینک ندهید:

شما باید حتما با مواردی مرتبط باشید تا بازدیدکنندگان در رسیدن به اهداف خود کمک کنید .دردست وبلاگ لینک دهی معمولاً به یک منبع یا پیوندخارجی است .این پست ممکن است به ده مقاله خارجی لینک داده شود اگر واقعا قصد دارید که باز دید کنندگان روی آن کلیک کنند .باید لینک دهی شما دررسیدن به اهداف آنها کمک کند.

ازکلمات ساده استفاده کنید:

یکی دیگر از نکات که باید به خاطر داشت باشید از طراحی سایت استفاده ازکلمات ساده است .بدانید که هرچه خواندن متن آسان تر باشد وب سایت حتملا موفق تر خواهد بود و شما به خاطر داشته باشید ازکلمات متداولی که خوانندگان انتظار دارند استفاده کنید.بدانید که استفاده ازکلمات فانتزی وجمله های طولانی اصلا خوب نیست حتملا شما باید یک زبان ساده استفاده کنید.که همه به راحتی بتوانند آن را درک کنندوطی تحقیق های انجام شده متوجه شد ه اند که هرچقدر که سادگی در خوانایی باشد در افزایش بازدیدکنندگان بسیار موثراست.

ترتیب فهرست:

نکات مهم دیگر که باید به یاد داشته باشید برای طراحی سایت ترتیب فهرست است .پس توجه داشته باشید که وقتی ثبت درهر لیست وب سایت خود مطالب مهم را درابتداوانتهاقرار دهید .می دانید که خواننده به وسط لیست کمتر دقت وتوجه می کند همیشه اولین و آخرین موارد به احتمال زیاد بیشتر درحافظ وذهن قرار می گیرد.

کمبود راذکر کنید:

یکی دیگر از نکات ی که باید در طراحی سایت به‌خاطر داشته باشید کمبودها را همیشه باید ذکر کنید .ما انسان ها علاقه وتمایل داریم به افزایش سودکه برایمان بسیار لذت بخش است ولی ضرروزیان برایمان بسیار ناخوشایندو بداست .باید دقت توجه داشته باشید به این نکات کمبود.

از پاراگراف های طولانی استفاده نکنید:

همیشه به یاد داشته باشید درذهن خود که پاراگراف طولانی با استانداردها مطابقت ندارد.شکستن پارگراف طولانی فهم آن راآسان تر می کند به عنوان یک قاعده کلی سعی کنید پاراگراف های طولانی تر از۳یا۴خط ننویسید اگر طول خط بسیار طولانی باشد خواندن آن برای بازدیدکنندگان همیشه مشکل ساز بوده است .

به سوالات برتر باز دیدکنندگان پاسخ دهید:

همیشه سوالاتی برای بازدیدکنندگان پیش می آید ومی دانید که کاراصلی وب سایت پاسخ دادن به این سوال هااست اگر سوال هابی جواب بماند شما اعتماد خودراازدست می دهید .واکر سوال ها را جواب ندهید امکان اینکه وب سایت شما را مخاطبین آن را ترک کند بسیار افزایش می دهد .وقتی جوئل فرایند خود را برای یافتن سوال ها نوشتن پاسخ درhubspotیافت آن وقت توانست صفحات فرود نرخ تبدیل خود به ۳برابر کنند اوبامشتریان مصاحبه کرد جواب های آنها را تجزبه و تحلیل کرد.پیام هارادراولویت خود قرارداد.ودرپایان کلمات مخاطبان خودرادرنسخه جدید بازاریابی خود به صورت هوشمند انه استفاده کردیادراینحاسوالاتی وجوددارد.جوئل برای کشف سوالات برتر بازدیدکنندگان استفاده می کند.مثلا چه چیزی شمارا ازخریدبازمیدارد ،چه چیزی باعث شده شما به اندازه کافی به مااعتما نکنید وماراامتحان کنید‌،هنگام ارزیابی چه چیزی برای شما مهمتر است .

پس فهمیده اید که گرایش انسان به انجام کارهای است که دیگران انجام می دهند بنابراین ارائه شواهد ی مبنی براینکه دیگران شما انتخاب می کنند انتخاب خوبی به نظرمی رسد هدف این است که هر تصمیمی غیراز استفاده ازمحصول شرکت شما خارج ازهنجاربه نظربرسد.به بازدیدکنندگان خودثابت کنید که شما بهترین راه هستید ایده های بازاریابی خودراباشواهدپیشتیبانی می کنید.

حرف آخر:
امیدوارم شما کاربران عزیز از خلاصه نکاتی که برای شما تحقیق وجمع اوری شده است به صورت کامل استفاده کرده باشید تا آنجا که ما توانستم شما را باعبارات ونکات مهم طراحی سایت آشنا کردیم

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *