هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام

هك شدن اندرويد با چند روش انجام می شود؟( بروز شد)

هك شدن اندرويد يكی از موضوعات بسيار مهم و حساس است كه افراد به آن بسيار توجه می كنند، هك شدن موبايل ما به معنای درز كردن اطلاعات و تمامی داده های ما خواهد بود اما سوالی كه برای ما در طول زندگی پيش آمده است آن است كه چگونه هك شدن اندرويد ممكن خواهد بود؟ روش های هك اندوريد به چه صورت است؟ ما در اين مقاله از سايت برترآموز قصد بر آن داريم كه تمامی روش های هك شدن را برای شما عنوان كنيم و علاوه بر آن به سوالات پر تكرار به صورت جامع پاسخ دهيم، شما بعد از مطالعه اين مقاله می توانيد موبايل خود را ايمن كنيد يا اينكه روش های هك شدن را بشناسيد و به ديگران گوشزد كنيد.

هك شدن اندرويد به راحتی امكان پذير است اما زمان مناسب برای اين كار در بازه های كوتاه انجام می شود؛ برای درك بهتر شما از اين موضوع بهتر است كه مثالی را عنوان كنيم: برای شما لينك هایی‌ ارسال خواهد شد كه افراد با عنوان های جذاب شما را ترقيب به كليك كردن بر رو‌ی آن ها می كنند و شما با كليك كردن بر روی آن ها درخواست آن را به خوبی اجرا می كنيد و اما زمان مناسب اين موقع است.( البته كه ممكن است افراد زيادی اين موضوع را ندانند ولی آن دسته كه بدانند سريعا پيامك حاوی لينك مشكوك را حذف كرده و يا شماره را گزارش می كنند؛ شما با شركت كردن در دوره های آموزش امنيت شبكه می توانيد تمامی اين موارد را زير نظر داشته باشيد)

هك شدن اندرويد + برترآموز سورنا بابایی

از كجا بايد بدانيم كه موبايل ما هك شده است؟

پر تكرار ترين سوالی كه در اين زمينه پرسيده می شود در رابطه با درك كردن هك شدن اندرويد است، در چه زمانی و چه موقعی می توان فهميد كه موبايل هك شده است؟ قطعا موارد بسيار زيادی دارد كه تمامی آن ها را عنوان خواهيم كرد و البته كه ممكن است برخی از آن ها برای شما ايجاد شده باشد و شما بايد اين موضوع را پيگيری و جدی بگيريد:

  • كند شدن بی سابقه موبايل: يكی از موارد و يا نشانه هك شدن اندرويد كند شدن موبايل شما خواهد بود، برای بسياری از افراد پيش آمده است كه موبايل های قدرتمندی را دارند ولی برخی از مواقع دستگاه كند می‌ شود و اين موضوع زيادی مشكوك خواهد بود و به اصطلاح در اين زمان می گويند موبايل مانيتور شده است.
  • داغ شدن بسيار زياد باتری: داغ شدن موبايل به معنای كاركرد آن است و وقتی كه شما با موبايل كار نمی كنيد و آن داغ می‌ شود قطعا مشكوك خواهد بود.( البته خالی شدن زياد شارژ باتری هم يكی ديگر از دلايل می تواند باشد)
  • پاپ های بی سابقه و باز شدن نرم افزار های ديگر: پاپ ها در اكثر مواقع برای تبليغات ساخته می شوند و برخی‌ از آن ها هم فقط برای انتقال داده های شما، اما چه زمانی اين پاپ اپ ها رخ می دهند؟ زمانی كه شما وارد سايتی شده ايد و وقتی می خواهيد نرم افزاری را دانلود كنيد صفحه ایی جديد سريعا باز می شود و دو گزينه به نمايش در می آيند كه اگر گزينه اجازه دادن را انتخاب كنيد برای هميشه اعلان ها به موبايل شما ارسال می شوند، برخی‌ از موبايل ها نرم افزار موجود در آن به صورت خودكار باز می شوند و يا برخی از نرم افزار ها به صورت خود كار نصب می شوند و اين مورد بايد بررسی شود و در صورت نياز منشا آن بايد توسط افراد متخصص پيدا شود.
  • كم شدن حجم بسته اينترنت: يكی‌ از دلايل هك شدن اندرويد و البته نشانه هك شدن موبايل شما قطعا ميزان استفاده حجم بسته است كه با بررسی خود و روند صعودی می توانيد اين موضوع را بسنجيد.

 

هك شدن اندرويد با چه برنامه هایی امكان پذير است؟

تا به اينجای مقاله آشنایی كامل را نسبت به اين موضوع پيدا كرده ايد و در اين بخش تمام چگونگی هك شدن اندرويد را برای شما عنوان خواهيم، توجه داشته باشيد در هر بخش نكات بسيار مهمی را عنوان خواهيم كرد و البته بهتر است كه پيشنهادات ما را هم در اين زمينه در راستای كار خود استفاده كنيد:

  • اپلیکیشن Hackode: هك شدن اندرويد با اين نرم افزار قابل انجام خواهد بود و البته اين نرم افزار در سال 2018 وارد عرصه بازار نرم افزاری شد و با درخشش و معروفيت نيز همراه بود، ابتدا با بررسی اين نرم افزار كارشناسان بر اين باور بودند كه بسيار قدرتمند است و البته ويژگی های بسيار زيادی را به همراه دارد. اين نرم افزار قابليت هایی همچون دريافت زبان ها و SQL Injection، MySQL Server، Whois، IP باشد. البته با آموزش درست در فضای اين نرم افزار می توانيد فرايند هك شدن اندرويد را به درستی در پيش بگيريد.

 

  • اپليكيشن Droidsheep: دومين نرم افزار هك شدن اندرويد Droidsheep خواهد بود؛ اين نرم افزار را می توان يكی ‌از نرم افزار هایی عنوان كرد كه هم برای هك موبايل كمك می كند و البته به هك وای فای هم كمك می‌ كند.( بهتر است در رابطه با هك وای فای، مقاله آموزش هك وای فای را مطالعه كنيد) اين نرم افزار به دريافت اطلاعات شبكه های به خوبی مهارت دارد و علاقه زيادی به اين موضوع دارد و شما با يك روتر و مونیتورمی توانيد فرايند هك كردن را از سر بگيريد، يكی از مهمترين كاربرد های اين نرم افزار می تواند نوع هك كردن اكانت های شبكه های اجتماعی باشد به اين دليل كه با اين نرم افزار به راحتی می توانيد اكانت های فيسبوك و توييتر و… را به راحتی هك كنيد.

 

  • اپلیکیشن Nmap: اگر شما ويندوز داريد اصلا نگران نباشيد به اين دليل كه می توانيد اين نرم افزار را هم در موبايل و ويندوز اجرا كنيد. شما می‌ توانيد با اين نرم افزار شبكه های بی سيم را هك كنيد و البته كه با توجه به سيگنال های آن انتقال داده ها را رقم بزنيد. فضای كاربری اين نرم افزار بسيار ساده است و می توانيد به سرعت كاركرد با آن را فرا بگيريد.

 

انواع و اقسام روش های هك شدن اندرويد

چگونه از هك شدن موبايل جلوگيری كنيم؟

شما در بخش های قبل راه روش های هك كردن را مطالعه كرده ايد و حال بايد روش های جلوگيری از آن را هم دريابيد و با توجه به‌ آن ها ميزان هك شدن موبايل خود را به حدی كاهش دهيد:

  • آپديت كردن سيتسم عامل ها: شما با آپديت كردن هميشه سيتسم عامل خود ميزان هك شدن اندرويد را به حد قابل توجهی كاهش خواهيد داد اما چگونه؟ قطعا با بروز رسانی هر دفعه سيتسم عامل فرايند كاركرد آن بهبود می بخشد و قطعا با توجه به آن امنيت هم پيشرفته تر خواهد شد و علاوه بر آن می توانيد درز های ارتباطی را كاهش دهيد. تمامی شركت های امنيتی قطعا با ساز و كار های مخصوص خود قصد بر پيروزی در اين بخش را دارند آپديت های نرم افزار های مخصوص در اين زمينه هم بسيار مهم بوده و قطعا با توجه به آن ها می توانيد درصد هك را به حدی پايين بياوريد.

 

  • دانلود درست نرم افزار ها: يكی‌ از مسائل بسيار مهم در رابطه با هك شدن اندرويد دانلود صحيح نرم افزار ها خواهد بود، قطعا تمامی ما افرد برای دانلود نرم افزار به گوگل پلی مراجعه خواهيم كرد و اين موضوع بسيار موثر است و البته كه سرويس های گوگل به نرم افزار های مناسب مجوز می دهند، اما اگر نرم افزار درخواستی ما در گوگل پلی حضور نداشت بايد چكار كنيم؟ قطعا در اين بخش بايد به گوگل مراجعه كنيد و در محيط آنجا جست و جو را شروع كنيد.( در اين بين بايد به سايت هایی معتبر وارد شده و در آنجا نرم افزار ها را دانلود كنيد توجه داشته باشيد كه در فرايند دانلود نرم افزار نظرات كاربران را به خوبی بخوانيد و در صورت رضايت كاربران اقدام به دانلود كنيد)

 

  • غير فعالسازی همگامسازی خودكار و لاگين كردن خودكار: قطعا در منوی بالای صفحه موبايل هایی كه سيستم عامل اندرويد دارند، گزينه ایی به نام همگامسازی قرار داده شده است كا با فعال كردن آن هميشه جيميل های شما بررسی شده و همگامسازی با سيستم و فضای كاربری رخ می دهد. اختلالاتی در اين بخش وجود دارد كه می تواند به موبايل شما آسيب هایی را بزند، به عنوان مثال وقتی شما وارد سايتی شده ايد و با كليك كردن رفتن به صفحه عضويت ممكن است كه به صورت خودكار ثبت نام شما آغاز شود كه يكی از معايب اين بخش می تواند باشد.

سايت هایی وجود دارد كه با عنوان افزايش فالوور كار می‌ كنند كه در ابتدا برای خدمات خود user name شما را می خواهند بعلاوه password، توجه داشته باشيد با ارسال مشخصات خودتون تمامی اطلاعات مورد نظر حساب برای افراد ارسال می شود و البته با شبكه های اجتماعی هم می توانند به موبايل شما دسترسی داشته باشند.

ترفند هایی برای جلوگيری از هك شدن اندرويد به صورت جامع

  • متصل نشدن به هر شبكه وای فای: چهارمين روش جلوگيری از هك شدن اندرويد متصل نشدن به هر شبكه وای فای است. متصل شدن به شبكه ها به آن معنا است كه انتقال داده ها رخ می دهد و قطعا اين امر موجب انتقال اطلاعت هم خواهد بود، در سال 2015 بيشترين آمار هك شدن موبايل ها بر اثر متصل شدن به وای فای ها بوده است.( افراد سودجو با ايجاد يك شبكه محلی كه بدون رمز است كاربران را ترويج به متصل شدن می كنند قطعا با متصل شدن به اين شبكه همانطور كه می دانيد انتقال داده صورت می گيرد)

 

  • دقت كردن به دسترسی نرم افزار ها: ابتدا نصب هر نرم افزاری بايد ميزان دسترسی نرم افزار به بخش های موبايل خود را تنظيم كنيد، به عنوان مثال نرم افزار اينستاگرام به مخاطبان موبايل شما و دوربين و اعلان ها دسترسی دارد و اما اين دسترسی را شما تعيين خواهيد كرد( البته نرم افزار اينستاگرام امن است و اما نرم افزار های ديگر اين موارد را بايد با دقت تنظيم كنيد) به عنوان مثال برخی از نرم افزار هایی كه تازه وارد هستند و شما آن ها را نصب می كنيد دسترسی تمام بخش های موبايل را ابتدا از شما اجازه می گيرد و قطعا كه اين بخش بسيار مشكوك است و شما بايد از اين جريان خبر داشته باشيد.

 

  • كليك نكردن بر روز ip ها: قطعا تمامی پيامك هایی كه برای ما روزانه ارسال می شود اكثر آن ها حاوی لينك هستند، اين لينك ها ممكن است كه مضر باشند و البته كه برخی از آن ها هم نه؛ اما بايد حواس خود را جمع كنيد. افراد سودجو هميشه با عنوان های جذاب شما را فريب می دهند( به عنوان مثال: شما برنده جايزه 10 ميليون تومانی‌ شده ايد و برای دريافت آن وارد لينك زير شويد) قطعا اين مورد و كليك كردن بر روی لينك به آگاهی فرد بستگی دارد و شما بايد از‌ آن اطمينان حاصل كنيد.( لينك هایی كه در شبكه های احتماعی و نرم افزار ها و پيام ها و… برای شما ارسال می شود را با دقت بررسی كنيد و فرايند پروتكل های امنيتی سايتssl را هم بررسی كنيد)

 

راهكار های صد در صد برای هك شدن اندرويد به صورت كامل و جامع كه عنوان كرده ايم

آيا روش ها‌ی ديگری برای‌ هك كردن موبايل ابداع شده است؟

توجه داشته باشيد علاوه بر تمامی موارد ذكر شده در بخش های قبل، افراد سود جو می توانند همه چيز و يا هر موردی به موبايل شما متصل شوند؛ به عنوان مثال شما حتی با متصل شدن به يك وای فای بدون رمز قطعا در خطر حملات سايبری قرار خواهيد گرفت، به اين دليل كه بين موبايل يا لپ تاپ شما و آن دستگاهی كه نقطه اتصال خود را فعال كرده است ارتباط برقرار خواهد شد و همين امر موجب سازگاری دو دستگاه شده، متاسفانه كمتر كسانی با اين موضوع آشنا هستند و با توجه به آن می توان درك كرد كه انتقلال فايل ها نيز ممكن است صورت گيرد.

علاوه بر آن شما با وارد كردن يك كارت sd و يا يك فلش مموری به موبايل و يا لپ تاپ خود قطعا می توانيد ويروس هایی را وارد به آن ها كنيد و كه منجر به هك موبايل و لپ تاپ ها خواهد شد.( يك روش بسيار خطرناك برای بسياری از شركت ها هم اين مورد اتفاق افتاده بود، در دهه های قبل استفاده از اين روش برای سازمان های جاسوسی بود كه به كارمندان شركت های مختلف فلش مموری هایی را داده، و آن ها به محض متصل كردن به كيس كامپيوتر، اختلالاتی را ايجاد می كردند.

 

در چه فضا هایی هك كردن موبايل ها و يا لپ تاپ ها بسيار آسان است؟

به جرئت می‌ توان گفت كه هك كردن اندرويد در فضای وب بسيار آسان تر خواهد بود نسبتا به ويروسی كردن فلش  و… برخی از سايت های كه در هر ساعت ساخته می شوند برخی از آن ها به اين منظور طراحی خواهند شد ولی چگونه به همين راحتی می‌ توانند موبايل ها را هك كنند؟‌خيلی ساده خواهد بود، برای درك بهتر شما از اين موضوع بهتر است به صورت مثال گونه شرح دهيم. فرض كنيد شما وارد سايتی شده ايد و می خواهيد فايلی را دانلود كنيد و قطعا كه برای دانلود هر فايل بر روی لينك های مستقيم كليك كرده و منتظر به پر شدن نوار اعلان دانلود خواهيد شد كه نرم افزار دانلود شود، پس از به اتمام رسيدن دانلود نرم افزار آن را اكستركت خواهيد كرد و برنامه را اجرا می كنيد؛ بزرگترين مشكل همينجا خواهد بود به اين دليل كه برخی از سايت های نامعتبر با ايجاد يك فايل ويرويسی در فايل دانلود( فايلی كه اصلا به برنامه ربط ندارد و جداگانه ساخته شده است) وارد كرده و شما با وارد كردن آن به موبايل و… قطعا در معرض خطر هك شدن قرار خواهيد گرفت.( يكی از روش های جلوگيری از اين مورد آن است كه از سايت های معتبر اقدام به دانلود كنيد،‌ موضوعی كه هميشه برای دانلود هر نرم افزار بايد رعايت كنيد)

اگر بخش های قبلی را به خوبی مطالعه كرده باشيد قطعا روش های ديگر هم وجود خواهد داشت، در برخی‌ از سايت ها از پاپ آپ ها سو استفاده كرده و قطعا علاوه بر آن ها نوتيفيكيشن های جذابی را برای شما ارسال خواهند كرد( به عنوان مثال، شما برنده قرعی كشی…. شده ايد) شما با ترويج و كليك كردن بر روی آن لينك به سايتی با آدرس نا معلومی‌ وارد شده ايد و قطعا كه اين موضوع برای شما بسيار بد خواهد شد و به اصطلاح در اين زمان می گويند موبايل روت خواهد شد.

 

جلوگيری از هك اندرويد با استفاده از نرم افزار های زير:

تا به اينجای مقاله تمامی موارد توضيح داده شده است، نظير چگونه هك كردن موبايل و نرم افزار های مرتبط آن و البته جلوگيری از هك موبايل و… برای شما شرح داده شده است، تنها موردی كه برای شما باقی خواهد ماند برای نرم افزار های ضد هك اندرويد می باشد و البته معرفی آن ها،‌ نرم افزار ها عبارت اند از:

  • LogDog: اولين نرم افزار بسيار معروف به ضد هك اندرويد بسيار قدرتمند، LogDog می‌ باشد. فعاليت اين نرم افزار به گونه ایی خواهد بود كه اگر در حساب های فضای مجازی شما همانند فيس بوك و اينستاگرام و جيميل و… اگر فعاليت های مشكوكی مشاهده كرد سريعا برای شما اعلان های مربوطه به خطر افتادن حساب ها ارسال خواهد كرد و بهتر است كه هميشه شما از آن ها استفاده كنيد.( توجه داشته باشيد كه اين نرم افزار به قدری قدرتمند است كه بيش از 800.000 هزار نفر آن را دانلود و در حال كار با آن هستند، و ضد هك اندرويد خود را به آن سپرده اند)

 

  • Hackuna: دومين نرم افزاری كه بايد معرفی شود Hackuna است، اين نرم افزار توسط Cryptors Cybersecurity ساخته شده است. عملكرد و فعاليت اين نرم افزار به گونه ایی می باشد كه تمامی تهديدات مربوطه به نرم افزار هایی كه با دوربين و وای فای شما كار دارند را بررسی خواهد كرد، قطعا خود شما هم می دانيد كه نرم افزار هایی كه با دوربين اكثرا كار دارند قطعا به گالری شما هم متصل خواهند شد كه بسيار ممكن است سو استفاده هایی در اين بخش ها شود، علاوه بر اين مورد شبكه های مشكوك وای فای را برای شما معرفی خواهد كرد كه شما به آن ها متصل نشويد.( همانطور كه در بخش های قبلی مطالعه كرديد، متصل شدن به وای فای يكی از عامل های هك شدن اندرويد می باشد)

 

نكته: يكی از نكاتی كه پيرو اين مطالب بايد برای شما عرض شود در رابطه با دانلود كردن آن ها خواهد بود،‌پيشنهاد خواهد شد كه از طريق سايت ها اقدام به دانلود نكنيد و بهترين مرجع برای دانلود اين نوع نرم افزار ها قطعا گوگل پلی خواهد بود و نه اپ استور های ايرانی و…

سخن پايانی:

اميدوار هستيم از اين مقاله از سايت برترآموز نهايت بهره را كسب كرده باشيد و در صورت رضايت آن را برای دوستانتان به اشتراك بگذاريد، در انتهای‌ مطلب چند نكته بسيار مهم را بازگو ميكنيم، در ابتدا به دانلود كردن نرم افزار های توجه كنيد و فرايند دانلود و سايت های معتبر موضوعی كه برای شما سير تا پياز آن را در بخش های قبلی عنوان كرده ايم و بهتر است بر روی آن تمركز كنيد، موضوع بعدی در رابط با همگامسازی است و بايد شما به اين بخش كه هم آپشن محسوب می شود و هم معايب زيادی دقت كنيد و برای جيميل برای چند دقيقه اين بخش را فعال كنيد تا بك آپ بگيرد و بعد سريعا آن را غير فعال كنيد.

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *