هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
يادگيری زبان كنكور

يادگيری زبان كنكور + تكنيك های ناب برای رتبه برتر شدن

دسته بندی : تحصیلی
1401/08/28

با حذف شدن دروس عمومی در کنکور تجربی و ریاضی و انسانی، دانش آموزان علاقمند به این رشته میتوانند از طریق خود کنکور تخصصی زبان اقدام کنند. سطح سوالات این کنکور با توجه به تخصصی بودن آن قطعا دشوار است نه البته تا زمانی که این مقاله را تا انتها دنبال کنید و از روش های آن بهره مند شوید.

يادگيری زبان كنكور يكی از موضوعات بسيار مهم است كه امروزه دانش آموزان زيادی به فكر آن هستند؛ زبان يكی از دروس‌های عمومی است كه اكنون در رشته‌های تجربی و رياضی و انسانی حذف شده در رابطه با مصوبه‌هایی‌ كه اجرایی شد؛ اما در کنکور اختصاصی زبان شما بايد توجه داشته باشيد كه زبان از دروس تخصصی است و البته كه در كنكور اختصاصی زبان چند درس ديگر وجود دارد كه شما بايد آن‌ها را هم بخوانيد.( شايد در ابتدا كمی برای شما كنكور اختصاصی زبان كمی عجيب باشد ولی در ادامه به‌صورت كامل برای شما ترفند و اطلاعاتی در رابطه با اين آزمون‌ها ذكر خواهيم كرد)؛ ما در اين مقاله از سايت برتر آموز قصد بر آن داريم كه يادگيری زبان كنكور را برای‌ شما شرح داده و البته نکته‌هایی كه وجود دارد را نيز برای‌ شما به‌درستی بيان كنيم و بهتر است شما همراه ما تا انتهای اين مقاله باشيد.

كنكور همان‌طور كه شما می‌دانید فرايندی 2 الی 3 ماهه هرگز نخواهد بود و اين به معنا است كه دانش آموزان نمی‌توانند در يك ماه تمامی دروس را مطالعه كنند و بتوانند درصد خوبی و رتبه خوبی به دست آورند و البته كه بايد بامطالعه مداوم در كنكور رتبه و… خوبی به دست آورند؛ اما نكته ایی كه حائز اهميت است آن خواهد بود كه برخی‌ از دانش آموزان اين فكر را دارند كه كنكور زبان اصلا سخت نبوده و به‌مراتب از کنکورهای تجربی و رياضی و انسانی و… آسان‌تر است؛ قطعاً كه خير و اگر شما به اميد اين موضوع برای كنكور زبان ثبت نام کرده‌اید قطعاً كه موفق نخواهيد شد؛ با توجه به نام آن كه كنكور تخصصی زبان  است بايد بدانيد تمامی موارد به‌صورت تخصصی و ریش‌هایی مطرح شده و شما بايد بامطالعه مداوم و… پيش برويد.

 

آموزش زبان و تأثیر آن بر روی يادگيری زبان كنكور:

آموزش زبان انگليسی هميشه مهم بوده و البته كه بايد به آن هم توجه داشت؛ اما آيا هر آموزشی مفيد است؟ آيا تمامی آموزش‌ها می‌تواند به شما كمك كند؟ قطعاً كه برای كنكور شما بايد از سطح مبتدی زبان شروع كنيد و مباحث را از پايه فرا گرفته و به سطح پيشرفته برسيد و البته كه در اين مسير با چالش‌های بزرگی رو به رو هستيد كه می‌توانید با يك آموزش مناسب به‌راحتی از آن‌ها گذر كنيد( به اين دليل كه  زبان انگليسی هنگام مطالعه آن ممكن است ابهاماتی زياد برای شما پيش بيايد و سؤالات متداولی نيز مطرح شود ولی چاره چيست؟ انتخاب آموزش درست) اما سؤال اصلی ما آن است كه آيا آموزش زبان انگليسی برای يادگيری زبان كنكور وجود دارد كه تمامی‌ موضوعات را از پايه عنوان كند و البته كه شما را به سطح عالی در زبان برساند؟ قطعاً كه بله، آموزش زبان انگليسی سايت ما  از پايه تا پيشرفته در كنار شما خواهد بود و البته كه با موضوعات مهم و نكات خاصی در زبان؛ يادگيری زبان كنكور را برای‌ شما آسان و عالی خواهد ساخت.( توجه داشته باشيد كه يك آموزش مناسب بدون پشتيبان و رفع اشكال اصلاً محال خواهد بود؛ و البته كه از اين موضوع بايد اطمينان خاطر حاصل كنيد)

ترفند های يادگيری زبان

آيا می‌توان از درس‌نامه‌ها برای يادگيری زبان كنكور استفاده كرد:

قطعاً كه می‌شود اما بايد توجه داشته باشيد زبان انگليسی چون شما در راستای آموزش يك زبان ديگر هستيد قطعاً كه کوچک‌ترین اشتباه می‌تواند پايه شما را آسيب پذير سازد؛ کتاب‌های كمك درسی‌ كه فقط به شما موضوعات را گفته‌اند و البته كه لغات و تست و… برای شما عنوان شده است و به دانش آموزان می‌تواند كمك كند ولی آيا برای هر دانش آموزشی اين کتاب‌ها مهم است؟ قطعاً كه خير، بايد توجه داشته باشيد كه دانش آموزان مبتدی بايد آموزش‌های ويديویی و البته بايد با توجه به اين آموزش‌ها پيش بروند.( توجه داشته باشيد كه غير از اين موارد خيلی سخت پيش خواهد آمد كه فردی بدون اين نوع آموزش‌ها در كنكور موفق شوند و البته كه بايد از اين روش هایی‌كه گفته شد استفاده كنيد)

 

يادگيری زبان كنكور به‌صورت كامل:

تا به اينجای مقاله برای شما موضوعات متنوعی به‌صورت كامل عنوان شده است و حال نوبت آن فرا رسيده است كه به سراغ يادگيری زبان كنكور برويم؛ توجه داشته باشيد كه در هر بخش برای شما نكات و پیشنهادانی ذكر شده كه در راستای يادگيری زبان كنكور می‌توانید استفاده كنيد و البته كه به‌صورت 100 درصد به شما كمك خواهد كرد:

  • بر روی‌ لغت‌ها كار كنيد: اولين مورد از يادگيری زبان كنكور آن است كه شما بر روی لغات استفاده كنيد؛ اما لغت و معنای آن چه تأثیر بر زبان دارد؟ تا زمانی كه شما معنای لغوی كلمات را ندانيد قطعاً كه نمی‌توانيد جمله‌هایی را نمی‌توانید معنی كنيد و البته كه بايد به اين موضوع توجه خاصی ارائه دهيد. اما اين موضوع در راستای افزايش اطلاعات عمومی خواهد بود به‌عنوان مثال شما می‌خواهید كلماتی كه معنای رفتن را می‌تواند بدهد را بايد بدانيد( go ) البته كه بسياری از لغات وجود دارند كه به معنای رفتن هستند و شما بايد آن‌ها را بدانيد.( چون در تست‌ها هميشه از اين كلمات استفاده می‌کنند و ممكن است كه شما هم از آن دسته افرادی باشيد كه دچار اشتباه می‌شوید)

 

  • خواندن و گوش كردن: يكی از موارد‌ی كه هميشه حائز اهميت است آن خواهد بود كه گوش كردن و خواندن به شما و يادگيری زبان كنكور بسيار كمك خواهد كرد. در اين بخش به‌صورت تخصصی در رابطه با اين موضوع بحث خواهيم كرد؛ شما زمانی‌ كه از روی يك متن جمله را می‌خوانید بايد توجه داشته باشيد كه چگونگی و تلفظ شما چگونه است به اين دليل كه اگر شما کلمه‌هایی را درست تلفظ نكنيد ممكن است كه به‌صورت كلی معنای آن و مفهوم آن تغيير كنيد؛ اما سؤال اصلی ان است كه رابطه خواندن و گوش كردن چيست؟ برای تقويت زبان انگليسی خود بايد بدانيد كه گوش كردن می‌تواند به درك كردن تلفظ كلمات به شما كمك كند و اين مورد قطعاً هم تأثیر صد درصدی بر روی شما خواهد گذاشت.( شايد در امتحانات پايه متوسطه اول و دوم متوجه آن شده باشيد كه در امتحانات نهایی برای شما امتحانات شنيداری برگزار می‌شود و البته كه اين نوع از امتحانات می‌تواند برای تلفظ و شكل صحيح كلمات به شما كمك كند)

تيريك ناب آموزش زبان

  • ساعت مطالعه كامل: افزايش ساعت مطالعه هميشه مهم بوده و البته كه در كنكور تمامی اين موارد مهم است؛ توجه داشته باشيد كه ساعت مطالعه هميشه به‌صورت كامل وجود خواهد داشت؛ حداقل برای‌ آنكه شما بتوانيد در يادگيری زبان كنكور موفق شويد قطعاً كه بايد 4 ساعت مطالعه كامل داشته باشيد. سؤالی كه می‌توان مطرح كرد آن است كه آيا بدون هيچ گونه مطالعه سخت می‌توان در كنكور زبان موفق شد؟ قطعاً كه خير، توجه داشته باشيد كنكور از قديم و الايام بايد بدانيد كه هميشه كنكور بامطالعه رابطه مستقيم دارد يعنی اگر شما ساعت مطالعه زياد و البته پر رنگ داشته باشيد قطعاً كه موفق خواهيد شد و شكی در اين موضوع نيست؛ اما بلعكس آن اگر اتفاق افتد قطعاً كه در كنكور موفق نخواهيد شد.

 

  • روزانه لغت بخوانيد: كسانی‌ در كنكور موفق خواهند شد كه به‌صورت كامل روزانه كلمات جديدی بخوانند و البته كه معنای لغوی جديدی بدانند. توجه داشته باشيد كه لغت ‌نامه از جزء موارد مهم و تشكيل دهنده در کنکور زبان تخصصی است ولی چگونه؟ برای درك بهتر شما از اين موضوع بهتر است مثالی را شرح دهيم؛ به‌عنوان مثال بايد بدانيد كه در كنكور ممكن است يك جمله برای شما طرح شده باشد و البته كه اگر شما شكل و معنای برخی از كلمات را نداريد قطعاً كه نمی‌توانيد جمله را معنا كنيد و البته كه ممكن است كه نقش‌های دستوری را هم تشخيص ندهيد( به‌عنوان مثال مفهوم و فعل و فاعل و…) اين مورد بايد برای شما و يادگيری زبان كنكور مهم باشد.

 

  • روزانه صحبت كنيد: شايد علاوه بر آن كه شما بر روی گوش كردن و… تمركز كافی داشته باشيد بايد بر روی صحبت كردن و speaking خودتان نيز كار كنيد، اما چگونه؟ به‌عنوان مثال به‌صورت روزانه با خود و يا دوستانتان با جمله‌های كاربردی كار كنيد و البته كه اگر کلمه‌هایی جديد را فرا گرفته‌اید بهتر است كه همان روز با توجه به آن كلمات صحبت كنيد و سعی بر آن داشته باشيد كه از آن كلمات به‌درستی در جملات خود استفاده كنيد.( اما زمانی كه شما گرامر زبان را فرا نگرفته باشيد قطعاً كه نمی‌توانید جمله‌هایی با ساختار درست بنويسيد و يا بگوييد كه خيلی اين مورد در يادگيری زبان كنكور می‌تواند تأثیر گذار باشد)

 

  • گرامر زبان را با دقت مطالعه و تمرين كنيد: مهم‌ترین مورد از يادگيری زبان كنكور اين مورد است؛ توجه داشته باشيد كه گرامر زبان جزء سخت‌ترین بخش‌ها از زبان است كه 90 درصد دانش آموزان در آن مشكلات زيادی دارند ولی بهترين كار چه می‌باشد؟ آموزش از پايه و مطالعه و تمرين و حل تست و مثال و… از جزء موارد مهمی است كه شما به‌عنوان يك دانش آموز بايد بدانيد ولی چگونه می‌توان به آن مسلط شد؟ برای درك بهتر شما از اين موضوع بهتر است مثالی بزنيم. شما در زبان فارسی هميشه ابتدا نهاد و يا مفعول آورده و در انتهای يك جمله هميشه بايد فعل باشد و در زبان هم همين قاعده بايد رعايت شود( البته نه آن كه فعل انتهای جمله بيايد و… منظور استفاده درست از نقش‌های دستوری است) توجه داشته باشيد كه شما هر روز با گرامر سر و كار داريد و توجه كردن و تشخيص دادن آن مهم است.

صفر تا صد يادگيری زبان كنكور

  • گوش كنيد به اخبار و فيلم ببيند( زبان اصلی) و داستان بخوانيد: هميشه شايد شما از دبيران و معلم‌هایی‌ كه به‌صورت اختصاصی تدريس زبان می‌کنند سؤال كرده باشيد كه چگونه صحبت كردن به زبان انگليسی را تقويت كنيد کلی‌ترین پيشنهاد آن‌ها، تماشای فيلم و اخبار است.( داشتن زير نويس هم مهم خواهد بود) ابتدا آن كه شما با دقت بايد به جملات و نحوه تلفظ آن‌ها دقت كرده و بعد از آن بايد بدانيد كه معنای جمله و مفهوم كلی جمله چيست.( مفهوم و معنا كردن جمله باهم فرق دارند، معنا كردن يعنی تك تك كلمات را از ذهن خودتان معنا كنيد و اگر کلم‌ههایی كه با آن آشنايي نداريد را يادداشت و مطالعه كنيد؛ و البته مفهوم همان هدف جمله است و به‌اصطلاح هدف نويسنده از اين جمله چيست و می‌خواهد چه مفهومی را برساند به‌صورت كلی اين موارد مهم هستند) البته كه داستان و کتاب‌های انگليسی كه مطالعه كنيد قطعاً زبان انگليسی شما هم تقويت خواهد شد؛ بعد از اینکه آن‌ها را آرام خواندید سعی کنید با صدای بلند بخوانید و لغات جدید آن را یادداشت کنید.

 

سخن پايانی و جمع بندی :

اميدوار هستيم از اين مقاله از سايت برتر آموز نهايت بهره را كسب كرده  و در صورت رضايت آن را برای دوستانتان به اشتراك بگذاريد، در انتهای مطلب بهتر است كه چند نكته مهم را ذكر كنيم.

ابتدایی‌ترین نكته تهيه يك آموزش مناسب به همراه کتاب‌های مناسب خواهد بود؛ همان‌طور كه در بخش‌های ابتدایی اين مقاله برای شما ذكر شد آموزش سايت برتر آموز به شما اين كمك را خواهد كرد كه به‌صورت تخصصی زبان را فرا گرفته و البته كه درصد خوبی در يادگيری زبان كنكور داشته باشيد.

دومين مورد كه آن هم مهم است؛ گرامر زبان و دقت بر روی آن است. گرامر به‌اصطلاح پايه جمله بندی و… است و البته كه طراحان كنكور هم هميشه به آن توجه دارند و بهتر است كه شما هم به آن‌ها به‌خوبی توجه داشته باشيد. بهترين راه برای تسلط به گرامر آن است كه فقط و فقط تمرين مكرر و به‌صورت روزانه لغت بخوانيد و البته كه بايد تست‌های مربوطه هم بزنيد و اين مورد كنكور زبان تخصصی هم می‌باشد.( تنها افرادی در يادگيری زبان كنكور موفق هستند كه به اين دو مورد به‌صورت ويژه توجه داشته  و البته كه بر روی موارد ديگر هم حساس باشند)

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *