هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
پردرآمدترین شغل های آلمان

پردرآمدترین شغل های آلمان

پردرآمدترین شغل های آلمان: کشور آلمان با نام کامل «جمهوری فدرال آلمان» از دسته کشور های برتر اتحادیه اروپا می باشد که در سال های اخیر اقدام به جذب نیروی کار متخصص و صدور ویزا های کاری نموده است. این کشور با وجود بیش از 80 میلیون جمعیتی که دارد هر ساله پذیرای مهاجران زیادی می باشد؛ چرا که کشور صنعتی آلمان به شدت به نیروی کار نیاز دارد به همین دلیل علاوه بر شرایط نسبتا راحت دریافت ویزای تحصیلی، در قوانین جدید مهاجرت در سال 2021 شرایط اقامت کاری را نیز تسهیل کرده است. اگر شما نیز قصد مهاجرت یا تحصیل در آلمان را دارید ممکن است برایتان سوال شده باشد که پردرآمدترین شغل های آلمان کدام شغل ها هستند و درآمد آن ها چقدر است؟ امروز در برتر آموز باهم پس از آنکه کمی بیشتر با کشور آلمان آشنا شدیم، در مورد پردرآمد ترین شغل های آلمان و درآمد آن ها صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید 🙂

آلمان کجاست؟!

پردرآمدترین شغل های آلمان - برتر آموز

معرفی اجمالی: آلمان پر جمعیت ترین کشور اروپاست که شروع شکل گیری تمدن در آن مربوط به بیش از 130 هزار سال پیش و با ورود رومی ها به این سرزمین می باشد؛ مردم این کشور به زبان رسمی آلمانی صحبت می کنند. به همین دلیل استفاده از دوره های آموزش زبان آلمانی جهت یادگیری این زبان برا تحصیل، کار و زندگی در آلمان بسیار ضروری است.

جمهوری فدرال آلمان دارای نظام سیاسی جمهوری فدرال دموکراتیک پارلمانی است و ۱۶ ایالت دارد، که می‌ توانند در برخی مسائل مستقل عمل کنند. آلمان اکنون یکی از صنعتی ‌ترین کشور های جهان است و در مقام ثروتمند ترین عضو اتحادیه اروپا، از آن به عنوان موتور اقتصادی حوزه ی پولی یورو یاد می کنند. از شهر های بزرگ این کشور به برلین، هامبورگ، مونیخ و فرانکفورت میتوان اشاره نمود.

جنگ جهانی: همانطور که می دانید آلمان در دو جنگ جهانی اول و دوم نقش برجسته ‌ای داشت و در پی این دو جنگ آسیب‌ های فراوانی را متحمل شد. در نتیجه پس از پایان جنگ مجبور شد تا با وام‌ گرفتن از کشورهای متفق، کشور را بازسازی کند. کشور آلمان اکنون یکی از اعضای سازمان ملل متحد، ناتو، کشورهای گروه هشت و گروه پنج به علاوه یک بوده و از بنیانگذاران اتحادیه اروپا نیز می باشد.

نژاد ژرمن: به نژاد آلمانی ها ژرمن می گویند که ریشه در تاریخچه ی این کشور دارد، رومی ‌ها نخستین گروه از انسان‌ های متمدن بودند، که در آلمان ساکن شدند. تا سال ۸۰۰ میلادی آلمان حکومت مقتدری نداشت و مورد تاخت و تاز همسایه ‌ها بود. در این سال شارلمانی توانست کشور های رم را متحد کند، اما این اتحاد کوتاه مدت بود. از سرزمین ‌های زیر فرمان او سه پادشاهی شکل گرفت، که یکی از آن ‌ها به آلمان امروزی انجامید. ژرمن ‌ها در دوران باستان آمیزه ناهمگونی از قبایل بودند که اروپا را در محدوده میان رود راین و ویستولا و میان رود دانوب، دریای شمال و دریای بالتیک اشغال می ‌کردند. رومیان این اقوام را به زبان خود گرمانوس یعنی ژرمن ‌ها می‌ نامیدند.

روابط ایران و آلمان: روابط ایران و آلمان به مجموعه روابط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی گفته می‌ شود که به‌ طور رسمی از سال ۱۸۷۳ میلادی (1289 شمسی) و در پی سفر اول ناصرالدین ‌شاه (چهارمین شاه قاجار) به آلمان در خلال سفر اولش به اروپا شروع شد. در بین سال‌ های ۱۸۷۰ تا ۱۹۱۷ میلادی که موجودیت ملی ایران از سوی انگلیس و روسیه به خطر افتاده بود، از نظر سیاستمداران ایرانی، آلمان کشوری بود که می ‌توانست به عنوان حکومتی که بر خلاف دیگر کشور های غربی دیدگاهی استعماری نسبت به ایران نداشت، و ایران را هم نژاد خود یعنی از نژاد آریایی می دانست با ورود به صحنه ایران به عنوان قدرت ثالثی خود را مطرح کند و از ایران در برابر روسیه تزاری و بریتانیا حمایت نماید.

آلمانی ‌ها نیز بر این باور بودند که اجرای یک سیاست فعالانه در خاورمیانه، منافع آنان را به خصوص در بخش اقتصادی تأمین می ‌کند. از این‌ رو با درخواست ایران همراهی کردند. اما در دهه ۱۹۱۰ میلادی بود که ایرانیان متوجه شدند بیش از آنکه می ‌بایست روی آلمان حساب باز کرده بودند و آلمان نیز مانند کشور های دیگر بنابر مصالح خودش گاه با دشمنان ایران از جمله روسیه توافقات مهمی انجام می‌ دهد. از این رو روابط ایران با آلمان رو به کمرنگ شدن رفت.

به هر حال با گذشت زمان و رخ دادن انقلاب اسلامی، روابط جمهوری اسلامی ایران با آلمان دارای نوسان ‌های شدیدتری شد که تا کنون ادامه داشته است و به‌ طور کلی می ‌توان گفت به دلیل تفاوت در دیدگاه‌ های سیاسی طرفین، امروزه روابط ایران و آلمان در وضعیت بدی قرار دارد. به هر حال آلمان تا کنون پذیرای مهاجران ایرانی بسیار زیادی بوده است و این افراد با کار در مشاغل پردرآمد این کشور در آلمان اقامت می کنند. فاصله ایران تا آلمان، از شهر تهران تا شهر برلین برابر با ۳۵۲۳٫۶ کیلومتر و طول پرواز از تهران تا برلین حدود چهار ساعت و نیم است.

نه حقیقت جالب در مورد آلمان: 

  • 65 درصد از اتوبان های آلمان محدودیت سرعت ندارند!
  • در آلمان مجازاتی برای زندانیانی که می خواهند از زندان فرار کنند وجود ندارد، چرا که تلاش برای آزادی را یک رفتار طبیعی انسانی می دانند!
  • آلمان از نظر مساحت در هفتمین جایگاه قاره ی اروپا قرار دارد!
  • اولین کتاب چاپی و اولین مجله در کشور آلمان چاپ شده است!
  • این کشور با 9 کشور دیگر هم مرز است!
  • آلمان با 400 باغ وحش بیشترین تعداد باغ وحش در جهان را دارد!
  • در کشور آلمان بیش از 1000 نوع سوسیس وجود دارد!
  • علاوه بر آلمان 4 کشور دیگر نیز زبان آلمانی را به عنوان زبان رسمی خود صحبت می کنند!
  • سنت استفاده از درخت کریسمس متعلق به کشور آلمان است!

پردرآمدترین شغل های آلمان

محتوای لیست پردرآمدترین شغل های آلمان در منابع مختلف، متفاوت است و همچنین هر سال این لیست ممکن است تغییر کند، منبع لیستی که در ادامه بررسی خواهیم کرد وبسایت y-axis و سال بررسی آن سال 2020 میلادی می باشد.

برای آن که صاحب یکی از پردرآمدترین شغل های آلمان باشید باید حتما تخصصی در یکی از زمینه های پزشکی، مالی، (مدیریتی، حقوقی) و یا مهندسی داشته باشید؛ آلمان به افرادی که تخصصی در این زمینه ها دارند بهای بسیاری می پردازد و این افراد از جایگاه خوبی در کشور آلمان برخوردار هستند. به عبارتی دیگر می توان گفت هرگونه تخصص در این زمینه ها می تواند جزئی از لیست پردرآمد ترین شغل های جهان نیز باشد و آنچه این لیست را به آلمان اختصاص می دهد، میزان نیاز به این مشاغل در آلمان می باشد.

اهمیت تخصص های پزشکی در آلمان: از آنجا که آلمان با کمبود متخصص در زمینه های پزشکی روبرو است، خارجی هایی که دارای مدرک پزشکی هستند می توانند به آلمان مهاجرت کنند و در اینجا با دریافت مجوز پزشکی مشغول به کار شوند؛ اما نکته ای که وجود دارد این است که مدرک آن ها باید با مدرک پزشکی آلمان برابری کند. هر چه تخصص شما بیشتر باشد میزان حقوق دریافتی شما نیز بیشتر خواهد بود؛ به مشاغل زیر که در زمینه ی پزشکی هستند توجه کنید:

شغل اول: دکتر ارشد

نام شغل به انگلیسی: Senior doctor

نام شغل به آلمانی: Oberarzt

زمینه تحصیلی: پزشکی

میانگین درآمد سالانه: 116,900 یورو

شغل دوم: دکتر متخصص

نام شغل به انگلیسی: Specialist doctor

نام شغل به آلمانی: Facharzt

زمینه تحصیلی: پزشکی

میانگین درآمد سالانه: 78,000 یورو

اهمیت تخصص های مهندسی در آلمان: می توان گفت آلمان مرکز ساخت و تولید نرم افزار می باشد، که این موضوع به معنای فرصت های شغلی بیشتر در بخش مهندسی و به دنبال درآمد بیشتر است. به میزان درآمد، پردرآمدترین شغل های آلمان در زمینه مهندسی توجه کنید:

شغل سوم: کارشناس (مهندس) ثبت اختراعات

نام شغل به انگلیسی: patent engineer

نام شغل به آلمانی: Patentingenieur

زمینه تحصیلی: مهندسی

میانگین درآمد سالانه: 72,000 یورو

شغل چهارم: کارشناس (مهندس) بیمه

نام شغل به انگلیسی: insurance engineer

نام شغل به آلمانی: Versicherungsingenieur

زمینه تحصیلی: مهندسی، مالی

میانگین درآمد سالانه: 71,000 یورو

شغل پنجم: کارشناس (مهندس) فروش

نام شغل به انگلیسی:Sales Engineer

نام شغل به آلمانی: Vertriebsingenieur

زمینه تحصیلی: مهندسی، مالی

میانگین درآمد سالانه: 68,000 یورو

اهمیت تخصص های مالی، مدیریتی و حقوقی در آلمان: تخصص های مربوط به این زمینه ها دارای متنوع ترین مشاغل است آلمان است و به همین علت فرصت های شغلی زیادی برای متخصصان واجد شرایط در این کشور فراهم شده است؛ به میزان درآمد، پردرآمدترین شغل های آلمان در این زمینه ها توجه کنید:

شغل ششم: مدیریت صندوق سرمایه گذاری

نام شغل به انگلیسی: Investment Fund Manager

نام شغل به آلمانی: Investmentfonds Manager

زمینه تحصیلی:مدیریتی، مالی

میانگین درآمد سالانه:75,800 یورو

شغل هفتم: مدیریت مشتری

نام شغل به انگلیسی: Key Account manager

نام شغل به آلمانی: Großkundenbetreuer

زمینه تحصیلی: مدیریتی، مالی

میانگین درآمد سالانه: 72,600 یورو

شغل هشتم: کارشناس (مدیریت) فروش منطقه ای

نام شغل به انگلیسی: Regional sales manager

نام شغل به آلمانی: Regionaler Verkausmanager

زمینه تحصیلی: مدیریتی، مالی

میانگین درآمد سالانه: 70,800 یورو

شغل نهم: وکیل / مشاور حقوقی

نام شغل به انگلیسی: Lawyer/Legal advisor

نام شغل به آلمانی: Rechtsanwalt / Rechtsberater

زمینه تحصیلی: حقوق

میانگین درآمد سالانه: 69,000 یورو

شغل دهم: مدیریت مالی شرکت

نام شغل به انگلیسی: Corporate finance manager

نام شغل به آلمانی: Finanzmanager des Unternehmens

زمینه تحصیلی: مدیریتی، مالی

میانگین درآمد سالانه: 75,400 یورو

لیست پردرآمدترین شغل های آلمان در سال 2020 به ترتیب میزان درآمد:

پردرآمدترین شغل های آلمان

لیست مشاغل مورد نیاز آلمان به همراه میزان در آمد (سال 2021):

در جدول زیر عناوین شغلی ای که طبق آمار در سال 2021 در کشور آلمان به آن بیشتر نیاز است و درآمد بیشتری نسبت به مشاغل دیگر دارد، به همراه میزان درآمد آن ها جمع آوری شده است.

پردرآمدترین شغل های آلمان

نویسنده : لیلا نیکان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *