هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
بهترین پلاگین های افزایش امنیت وردپرس

بهترین پلاگین های افزایش امنیت سایت | معرفی 8 + 1 پلاگین عالی امنیتی وردپرس

دسته بندی : وردپرس
1400/09/26

بهترین افزونه امنیتی وردپرس کدام است؟ بهترین افزونه افزایش امنیت سایت در این مقاله در سایت برترآموز معرفی می شوند. اما کارایی افرونه های افزایش امنیت سایت چیست؟ استفاده از پلاگین های افزایش امنیت وردپرس، سایت وردپرسی شما را در برابر بدافزارهایی که ممکن از طرق مختلف به سایت شما نفوذ کرده اند، حملات Brute Force (حمله جستجوی فراگیر) و تلاش های نفوذگران برای هک سایت شما محافظت می کند.

Brute force نوع یک نوع حمله از سوی هکرها است که طی فرایند حمله سعی دارند رمزهای عبور مورد نیاز برای رمزگشایی داده ها (همچون ورود به داشبورد ادمین) را به دست آورند. در حملات Brute force از نرم افزارهای هکری خاصی استفاده می شود که وقتی عبارت های مختلفی که شخص وارد می کند را متوجه شد، آن ها را بررسی کند. سپس همانطور که از نامش پیداست طی یک حمله بزرگ و فراگیر میلیاردها نام کاربری و رمز عبور را به سمت پنل مدیریتی ادمین ارسال می کنند تا بلکه بتوانند نام کاربری و رمز سایت شما را پیدا کنند.

یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از هک نشدن و به وجود نیامدن مشکلات امنیتی، استفاده از پلاگین های امنیت وردپرس است که با استفاده از آن ها می توانید از امنیت سایت خود محافظت نمایید. یکی از موارد مهمی که در سئو تکنیکال و آموزش وردپرس رایگان به آن پرداخته می شود، همین بحث مربوط به امنیت سایت است که در این مقاله به بررسی کامل بهترین پلاگین های افزایش امنیت وردپرس می پردازیم.

پلاگین های امنیتی وردپرس

چرا باید از یک افزونه امنیتی وردپرس استفاده کنیم؟

حدود 18.5 میلیون وب سایت در زمان های مختلف در هفته به بدافزار آلوده می شوند. یک وب سایت به طور متوسط ​​روزانه 44 بار مورد حمله قرار می گیرد که شامل وب سایت های وردپرس و غیر وردپرسی می شود. شرکت ها و تیم های هکری با ساخت بدافزارها، باج افزارها و انواع ویروس ها سعی در اخاذی دارند و متاسفانه خیلی از اوقات موفق می شوند و بخشی از درآمد حاصل از نفوذ و اخاذی را صرف بهبود هر چه بیشتر نرم افزارها و سخت افزارهای خود می کنند و به این طریق همیشه بدافزارهای قدرتمندتر و جدیدتر پدید می آیند. هک شدن سایت شما می تواند مشکلات خیلی زیادی برای شما به وجود بیاورد.

یک مشکل امنیتی در وب سایت شما می تواند به کسب و کار شما آسیب های جدی وارد کند. یعنی اگر شما چند ده میلیون هزینه کنید و با استفاده از آموزش سئو سایت، سایت خود را در نتایج برتر گوگل بیارید؛ باز با یک هک ساده تمامی زحمات شما بر باد می رود و همین باعث هدر رفتن هزینه های شما می شود.

  • هکرها می توانند با نفوذ به سیستم سایت شما، داده های شما یا داده های متعلق به کاربران و مشتریان شما را سرقت کنند.
  • یک وب‌سایت در معرض خطر می‌تواند برای توزیع کدهای مخرب بین کاربران ناآگاه و سایر وب‌سایت‌ها استفاده شود. برای مثال هکرها سایت شما را هک کرده اند و بدون آنکه مطلع شوید در حال توزیع بدافزارهای مخرب در دستگاه استفاده کنندگان هستند.
  • وقتی هکرها به سایت شما نفوذ کنند خیلی بد است. ممکن است داده‌ها را از دست بدهید، دسترسی به وب‌سایت خود را از دست بدهید، قفل شوید و دیگر نتوانید سایت را کنترل کنید یا حتی احتمال دارد که داده‌هایتان گروگان نگه داشته شوند تا بابت دریافت دوباره آن ها پول بپردازید. این یک راه درآمدزایی برای تیم های حملات امنیتی است. آن ها کامپیوترها، سایت ها، گوشی ها و هر چیزی که بتوان به دیتاها و فایل های مهم کاربران دسترسی داشت را هک می کنند و اطلاعات را با رمزنگاری قفل می کنند و سپس به شما مدت کوتاهی ضرب العجل برای واریز مقدار زیادی پول می دهند. (مثلا 2000 دلار) و سپس شما یا مجبور هستید این مبلغ را بپردازید یا باید قید دیتاهای خود را بزنید. برای خیلی از کاربران که به فایل های خود احتیاج دارند خیلی بد است چون هرطور که شده باید این پول را بپردازند و قربانی اخاذی می شوند.
  • وب سایت شما ممکن است برای مدتی خراب و غیرقابل استفاده شود یا اینکه فایل های سایت شما ویروسی شوند، که می تواند بر رتبه بندی SEO و اعتبار برند شما تأثیر بگذارد چون وقتی گوگل بفهمد یک سایت ویروسی است، خیلی سریع آن را نتایج SERP حذف می کند و این هم به سئو لطمه می زند، هم به اعتبار برند و هم به درآمد شما.

پلاگین های امنیتی وردپرس

شما می توانید سایت وردپرسی خود را برای یافتن مشکلات امنیتی در هر زمان با استفاده از سایت Virus Total اسکن کنید. اما با این حال فرض کنید که سایت شما ویروسی شده و شما نیز ویروس را یافته اید، پاکسازی و فیکس کردن یک سایت وردپرس هک شده بدون کمک افراد حرفه ای می تواند برای کاربرانی که خیلی از امینت سایت سر در نمی آورند بسیار سخت باشد.

برای جلوگیری از هک شدن، باید بهترین شیوه های امنیتی را برای محافظت از وب سایت خود به کار بگیرید که استفاده از پلاگین های امنیت وردپرس یکی از آن هاست و ما همه آنها را در یک راهنمای امنیتی وردپرس و به گام به گام برای شما گردآوری کرده ایم.

یکی از مهمترین مراحل برای ایمن سازی سایت وردپرسی خود، استفاده از افزونه های امنیتی وردپرس است. این پلاگین ها به شما کمک می کنند امنیت سایت وردپرسی خود را سخت تر کنید و در عین حال حملات brute force را در وب سایت خود بلاک کنید تا تیم های هک و امنیت نتوانند به سایت شما دسترسی پیدا کنند. در ادامه بیایید نگاهی به برخی از بهترین پلاگین های امنیتی وردپرس بیندازیم، و اینکه این پلاگین ها چگونه به شما کمک می کنند از وب سایت خود محافظت کنید.

توجه: فقط باید از یک افزونه در این لیست استفاده کنید. چون داشتن چندین پلاگین فعال از این لیست به علت اینکه شیوه کار همه آن ها تا حدود زیادی به یک صورت است، می تواند منجر به وجود آمدن باگ و مشکلات دیگر شود.

Sucuri

Sucuri یک شرکت امنیت پیشرو در صنعت امنیت، از جمله امنیت وردپرس است. Sucuri یکی از بهترین پلاگین های افزایش امنیت وردپرس در مارکت های مختلف است. Sucuri یک پلاگین افزایش امنیت به صورت رایگان ارائه می دهند که به شما کمک می کند امنیت سایت وردپرسی خود را بیشتر کنید و وب سایت خود را برای تهدیدهای رایجی که معمولا برای بیشتر سایت ها اتفاق می افتد، اسکن کنید.

البته نسخه پولی Sucuri بهتر از نسخه رایگان آن است چون با استفاده از فایروال یا دیواره های آتش وردپرس ارائه می شود و می تواند بهترین امنیت را برای سایت شما رقم بزند. فایروال یا دیواره های آتش نوعی سیستم امنیتی است که به شما کمک می کند تا از دسترسی به وردپرس و حملات مخرب جلوگیری کنید. فایروال اجازه نمی دهد که هکرها به سایت شما نفوذ کنند.

فایروال Sucuri، ترافیک بد یا ترافیکی که تشخیص می دهد مخرب است را حتی قبل از رسیدن به سرور شما فیلتر می کند و به این شکل وب سایت شما دچار مشکلات امنیتی و همچنین کمبود منابع سرور نمی شود. چون وقتی تعداد بالایی درخواست به سایت شما ارسال می شود، سرور سایت باید به آن ها پاسخ بدهد و در نتیجه سرعت سایت شما کاهش خواهد یافت.

به علاوه می توانید از سرورهای CDN این شرکت استفاده کنید و سایت خود را بر روی CDN قرار داده تا سرعت سایت افزایش یابد. جدا از امنیتی که Sucuri با قرار دادن فایروال بر روی DNSهای سایت، برای سایت ما تامین می کند، استفاده از سرورهای CDN این پلاگین، عملکرد سایت را بهتر کرده و سرعت وب سایت شما را افزایش می دهد.

مهمتر از همه، پشتیبانی حرفه ای است. آنها پیشنهاد می کنند که سایت وردپرسی شما را در صورتی که تحت تاثیر بدافزار قرار گرفته، بدون دریافت هزینه اضافی پاکسازی کنند. حتی می توانید افزونه را برای سایتی که قبلاً تحت تأثیر یک بدافزار قرار گرفته است، تهیه کنید و آنها سایت مشکل دار را برای شما پاکسازی می کنند.

Wordfence

Wordfence یکی دیگر از بهترین پلاگین های افزایش امنیت وردپرس است که محبوبیت بالایی نیز دارد. Wordfence یک نسخه رایگان را به شما ارائه می دهند و از طریق مخزن وردپرس قابل دریافت و استفاده است. Wordfence همراه با اسکنر قدرتمند بدافزار، شناسایی هرگونه سوء استفاده و ویژگی های مختلف برای ارزیابی انواع تهدید است.

یک مزیت عالی این پلاگین این است که به طور خودکار وب سایت شما را اسکن می کند تا اگر تهدیداتی که رایج هستند را پیدا کرد سریعا بتواند آن ها را حل کند. همچنین می توانید به صورت دستی اسکن کامل سایت را در هر زمانی انجام دهید. در صورتی که پلاگین هرگونه نشانه ای از نقض امنیتی با دستورالعمل های مربوط را مشاهده کند، به شما هشدار می دهد تا آن ها را برطرف کنید.

Wordfence همچنین دارای یک فایروال داخلی بر روی خود وردپرس است و فایروال درست قبل از بارگیری وردپرس روی سرور شما اجرا می شود. این باعث می شود که کارآمدی فایروال آن به خوبی فایروال سطح DNS پلاگین Sucuri نباشد.

iThemes Security

iThemes Security یک پلاگین افزایش امنیت وردپرس است که تیم سازنده پلاگین محبوب BackupBuddy آن را ساخته اند. مانند سایر محصولات این تیم، iThemes Security یک رابط کاربری خوب و تمیز با گزینه های زیاد برای شخصی سازی ارائه می دهد. از جمله ویژگی های این پلاگین می توان به مواردی چون بررسی یکپارچگی فایل های آپلود شده بر روی سایت، بهبود موارد امنیتی سایت، ایجاد محدودیت برای تلاش ورود به سیستم، اجرای رمز عبور قوی، شناسایی صفحات 404 و حفاظت از حملات brute force است. همچنین ویژگی های دیگری وجود دارد که با نصب این پلاگین می توانید از آن ها استفاده داشته باشید.

iThemes Security دارای فایروال وب سایت نبوده و همچنین خود پلاگین دارای اسکنر نیست و از اسکنر بدافزار Sitecheck Sucuri استفاده می کند.

All In One WP Security

افزونه All in One WordPress Security یک افزونه قدرتمند بوده که خیلی هم مشهور است. این پلاگین امنیتی وردپرس دارای سیستم رصد و نظارت بدافزار و فایروال امنیت وردپرس است. All in One WordPress Security به شما این امکان را می دهد تا به راحتی از بهترین روش های امنیتی وردپرس در وب سایت خود استفاده کنید.

All in One WordPress Security دارای ویژگی هایی مانند قفل ورود به سیستم برای جلوگیری از حملات brute force، فیلتر IPهای مشکوک ،سیستم یکپارچه امنیتی برای نظارت بر فایل های آپلودی، نظارت بر حساب کاربری، اسکن دسترسی های مشکوک به پایگاه داده و موارد دیگری است که با نصب آن می توانید به آن ها دسترسی داشته باشید.

All in One WordPress Security همچنین دارای یک فایروال برای سایت است که می تواند برخی از اقدامات مشکوک را شناسایی کرده و آنها را برای شما مسدود کند. با این حال، فایروال آن خیلی کارآمد نیست و بیشتر مواقع از شما خواسته می شود IP های مشکوک را به صورت دستی در لیست سیاه قرار دهید.

Anti-Malware Security

Anti-Malware Security یکی دیگر از افزونه های مفید برای شناسایی انواع بدافزار و حذف آن ها است. این پلاگین هم آنقدر خوب بوده که جز لیست بهترین پلاگین های امنیتی وردپرس است. این افزونه دارای چند الگوریتم فعال است که به سایت شما کمک می کند رایج ترین تهدیدها را پیدا کند. اسکنر بدافزار Anti-Malware Security این امکان را به شما می دهد تا به راحتی تمامی فایل ها و پوشه های موجود در سایت وردپرس خود را از نظر کدهای مخرب، بدافزارها و دیگر موارد شناخته شده در حملات مخرب اسکن کنید.

این پلاگین به هنگام نصب از شما می‌خواهد که یک اکانت رایگان در سایت افزونه ایجاد کنید تا به آخرین الگوریتم های تعریف شده برای شناسایی و برخورد با بدافزارها دسترسی داشته باشید و همچنین برخی ویژگی‌ های دیگر مانند پیشگیری از حملات Brute Force را دریافت کنید. این پلاگین همچنین با سایت اصلی توسعه دهنده ارتبارط می گیرد تا الگوریتم های جدید و به روز شده را جستجو کنند.

WPScan

WPScan یک افزونه امنیتی منحصر به فرد برای وردپرس است چون توسط تیم اصلی وردپرس طراحی و مدیریت می شود. WPScan از پایگاه داده ای استفاده می کند که خود وردپرس در اختیار آن قرار داده و به صورت خودکار و دستی، آسیب پذیری های وردپرس را بررسی می کند. وجه تمایز این پلاگین این است که از پایگاه داده ای استفاده می کند که هر روز توسط متخصصان امنیتی وردپرس و اعضای انجمن وردپرس که در این پروژه با وردپرس همکاری می کنند به روز می شود.

WPScan سایت شما را برای بیش از 21000 آسیب پذیری امنیتی شناخته شده در پلاگین ها، قال ها و نرم افزار اصلی وردپرس اسکن می کند. می‌توانید اسکن‌های روزانه خودکار را با استفاده از تنظیمات افزونه اسکن وردپرس برنامه‌ ریزی کنید و سپس پلاگین نتایج اسکن را از طریق ایمیل به شما اعلام می کند. WPScan یک API امنیتی رایگان دارد که اکثر وب سایت ها می توانند از آن استفاده کنند، اما اگر سایت بزرگتری دارید و از پلاگین های زیادی استفاده می کنید، می توانید WPScan  را به نسخه پولی ارتقا دهید تا خدمات بیشتری دریافت کنید.

Jetpack

یکی دیگر از راه حل های محبوب همه کاره در لیست ما برای بهترین پلاگین های افزایش امنیت وردپرس، پلاگین Jetpack است. این پلاگین معروف به شما این امکان را می دهد که به راحتی سایت خود را از نظر آسیب پذیری های امنیتی اسکن کنید و مشکلات امنیتی سایت خود را متوجه شوید. Jetpack بیش از 5 میلیون نصب فعال دارد.

امکانات:

  • پشتیبان گیری از سایت شما: Jetpack هر تغییری را که در وب سایت خود ایجاد می کنید ذخیره می کند.
  • برای بازیابی سریع سایت خود، می توانید با یک کلیک سایت خود را بازیابی کنید. اگر مشکلی برای سایت به وجود آمد و می خواستید دوباره سایت به حالت قبل برگردد می توانید از امکانات بازیابی استفاده کنید.
  • گزارش فعالیت ها: Jetpack دقیقاً به شما می گوید که چه کاری یا چه شخصی مخرب بوده و سایت شما را خراب کرده است.
  • اسکن بدافزار غیرمتمرکز Jetpack سایت شما را از تهدیدات امنیتی ایمن نگه می دارد
  • با مسدود کردن خودکار اسپم در نظرات پست وبلاگ، از سایت شما در برابر هرزنامه ها محافظت می کند.
  • Jetpack یک امکان عالی دیگر دارد، به محض اینکه متوجه شود سایت وردپرس شما از کار افتاده است، از طریق ایمیل به شما هشدار می دهد.
  • از سایت شما در برابر حملات Brute Force و ورود به سیستم و بدافزارهای مضر محافظت می کند.
  • Jetpack شامل ویژگی های مختلف برای طراحی سایت و ابزارهای بازاریابی به صورت خودکار است.
  • پلاگین های وردپرس شما را به طور خودکار به روز و آپدیت نگه می دارد و به شما اطلاع می دهد که آیا از آخرین نسخه وردپرس استفاده می کنید یا خیر تا اگر نسخه های قبلی آسیب پذیری دارند با آپدیت آن ها، رفعشان کنید.

Google Authenticator

راه اندازی احراز هویت دو مرحله ای برای امنیت بیشتر سایت یک ایده بسیار خوب برای حفظ و افزایش امنیت سایت شما است. پلاگین Google Authenticator این امکان را به شما می دهد تا احراز هویت دو مرحله ای را در سایت خود راه اندازی کنید و به این علت در لیست ما قرار دارد که اکثر پلاگین های افزایش امنیت وردپرس این مورد را شامل نمی شوند.

امکانات Google Authenticator:

  • با فعالسازی فرایند احراز هویت دو مرحله ای، یک لایه امنیتی اضافه به لاگین شما به داشبورد وردپرس اضافه می کند.
  • دارای رابط کاربری ساده و نسبتا آسان برای استفاده است که هر کاربری با هر سطح از دانش نسبت به وردپرس می تواند از آن استفاده کند.
  • دارای چند نوع احراز هویت چند مرحله ای است و به شما این امکان را می دهد که نوع احراز هویت دو مرحله ای را که می خواهید استفاده کنید انتخاب کنید.
  • به شما شورتکد ارائه می دهد تا بتوانید کارهایی مانند استفاده از آن در صفحات ورود را به صورت سفارشی انجام دهید. به این شکل که شما شورتکد را دریافت کرده و در هر صفحه ای که می خواهید و امکانش وجود دارد قرار می دهید و سپس پلاگین به خوبی عمل می کند.

خبر خوب این است که این پلاگین به صورت رایگان عرضه شده و می توانید آن را از طریق مخزن وردپرس دریافت نمایید.

تاثیر گوگل آتنتیکیتور در سرعت سایت

بهترین پلاگین افزایش امنیت وردپرس چیست؟

همانطور که گفتیم استفاده همزمان از چند پلاگین امنیتی باگ ایجاد می کند و بهتر است که از لیست معرفی شده تنها یک عدد را نصب و استفاده کنید و اگر به دنبال یک پلا

گین امنیتی وردپرس هستید که همه موارد را داشته باشد، انتخاب ما برای بهترین پلاگین افزایش امنیت وردپرس Sucuri Security است. این پلاگین در یک نرم افزار یکپارچه، به جای چند ویژگی که هر یک از افزونه ها یک ویژگی را داشته و یک ویژگی را نداشته باشد، تمام ویژگی هایی را که برای محافظت از وب سایت خود به آن نیاز دارید، را ارائه می دهد.

Sucuri Security شامل اسکن سایت، فایروال های سطح DNS (و نه فقط وب سایت که باعث می شود حملات امنیتی از دامنه سایت شما فیلتر شوند)، سرور ابری و شبکه CDN تیم Sucuri Security می شود. اگر تا به حال با یک افزونه امنیتی کار نکرده اید توصیه می کنیم در اسرع وقت کار خود را با Sucuri شروع کنید. نسخه Premium آن شامل هزینه است، اما داشتن یک وب‌سایت ایمن در صورت نفوذ تیم های هکری، هزینه‌های بالقوه و دردسرهای زیادی را برای شما کاهش می‌دهد. (ناگفته نماند که با نصب یک پلاگین عالی امنیتی آرامش خاطر بیشتری نیز خواهید داشت و دیگر لازم نیست نگران امنیت سایت باشید).

نتیجه گیری در مورد بهترین پلاگین افزایش امنیت وردپرس

امیدواریم این لیست از بهترین پلاگین های افزایش امنیت وردپرس به شما کمک کرده باشد تا اطلاعاتی را که برای یافتن بهترین ابزار امنیتی برای سایت خود نیاز دارید، در اختیار شما قرار دهد. ما در طی سلسله مقالات دیگری در مورد چگونه سایت بسازیم؟ و موارد زیر صحبت کرده ایم:

اگر پلاگین های دیگر می شناسید که در افزایش امنیت وردپرس موثر هستند یا نظر و تجربه ای در مورد استفاده از هر یک از پلاگین های معرفی شده یا سایر پلاگین های امنیتی دارید آن را از طریق بخش کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *