هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام

بهترین پلاگین های جدول ساز وردپرس در دنیا (رایگان و پولی)

دسته بندی : ساخت سایت - وردپرس
1400/11/07

به د دنبال پلاگین جدول ساز هستید در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد که با معرفی ۸ پلاگین جدول ساز مطرح درسته جهانی بتوانید جداول ای زیبا ساخت که زمن سازگاری با موبایل و ریسپانسیو بودن به زیبایی و حرفه ای گری، لیست شما را به کاربران نمایش می دهند.

هرچند که جدول ها می توانند تاثیر بسزایی در نمایش داده های شما کاربران داشته باشند اما اگر بخواهید این کار را خودتان از صفر انجام دهید مطمئناً کارتان بسیار سخت خواهد شد.

برای ساخت یک جدول لازم است که از کد نویسی استفاده کرده و سپس فایل ها را وارد جدول کنید سپس باید قالب بندی جدول را انجام داده و مشکلات آن را برطرف کنید همه این مراحل می توانند در نوع خود یک کابوس باشد. مسائل مربوط به موبایل و طراحی رسپانسیو که دیگر جای خود دارد یک جدول خوب جدولی است که تجربه کاربری را بهبود ببخشد چراکه بعضی از جداول را می‌بینیم که بسیار زشت و ناسازگار با دستگاه های موبایل و تبلت هستند و به این ترتیب تجربه کاربری بسیار بدی را برای کاربران ایجاد می کنند.

پلاگینهای جدول ساز به این منظور طراحی شده اند که اگر شما مجموعه ای از داده های مورد نیاز را داریم که احتیاج دارید آن‌ها را به صورت مختصر در یک صفحه وب ارائه دهید که بتوانید با استفاده از آن پلاگین ها این کار را انجام دهید.

البته لازم به ذکر است که پلاگین های زیادی برای ساخت جداول به وجود آمده است اما مطمئناً همه آنها عالی نیستند ما در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد که با نقد و بررسی ۸ مورد از بهترین پلاگین های ساخت جدول وردپرس بهترین مورد را برای سایت خود انتخاب نمایید.

ساخت جدول در وردپرس یک مزیت فوق‌العاده دارد با استفاده از پلاگین که به کاربران این امکان را می دهد که با استفاده از نظر خود داده هایی که در قالب جدول ارائه داده اید را مشاهده فیلتر یا مرتب کنند. ضمن آنکه به خوبی در سایت شما نمایش داده می شوند.

جدول سازها در گذشته بسیار ساده و معمولی بودند اما در حال حاضر و با افزایش رقابت بسیار پر امکانات و خلاقانه شده‌اند شما با استفاده از پلاگین های ساخت جدول می توانید به راحتی محتوای خود را در جدول قرار داده یا آن را از ابزارهایی مانند اکسل یا Google sheet آپلود نمایید.

همچنین قابلیت های ظاهری زیبایی نیز به آنها اضافه شده است برای مثال آنها از قالب شما عرض می برند و در نتیجه رنگ و فونت جدول ها می تواند مانند سایر بخش های سایت شما باشد که این مورد نیز به نوبه خود به شکیل شدن سایت شما کمک می کند.

پلاگین های جدول ساز وردپرس

اگر یک سایت وردپرسی دارید خبر خوب این است که پلاگین های زیادی برای ساخت جدول وجود دارد گین ها به صورت رایگان پولی یا فریمیوم عرضه می‌شوند و به شما این امکان را می‌دهند که جداول و نمودارهای بسیار زیبایی را بسازید شیوه کار جدول سازها به این شکل است که یک بخش به داشبورد مدیریتی شما در وردپرس اضافه م کنند که در آن بخش می توانید م توانید جداول زیبایی بسازید البته شیوه کار متفاوتی دارند آنها در بخش نوشتاری ظاهر می‌شوند و به صورت یک پلاگین در بخشویرایشگر کلاسیک یا گوتنبرگ ظاهر م شوند.

تا یادم آمد این نیز بگویم گوتنبرگ ویرایشگر جدید وردپرس سعی در ارائه امکانات جدید و کارآمد دارد و در این راستا به شما اجازه ساخت جداول ای را می دهد اما پلاگین هایی که در این مقاله معرفی می‌شود بعضاً دارای امکانات بهتر و بیشتری است.

اگر یک وب سایت وردپرسی دارید، خبر خوب این است: افزونه ها پشتیبان شما هستند. چندین گزینه رایگان، پولی و فریمیوم موجود است که به شما امکان می‌دهد جداول را در نمودارها در قسمت مدیریت وردپرس خود بسازید، سپس آنها را به بازدیدکنندگان نمایش دهید. در این پست، هشت مورد از بهترین‌ها را برای شما گردآوری کرده‌ایم که می‌توانید امتحان کنید

حالا بیایید به پلاگین هایی که معرفی کردیم نگاهی بیاندازیم و توانایی‌ها مزایا و معایب هر کدام را بررسی کنیم.

بهترین افزونه های ساخت جدول وردپرس در یک نگاه

  • wpDataTables
  • Ninja tables
  • TablePress
  • WP Table Builder
  • ویژوالایزر
  • جدول ساز Supsystic
  • ساخت جدول Table Pro
  • League Table
  1. wpDataTables

wpDataTables یک پلاگین وردپرس به صورت فریمیوم با کیفیت بالا و استفاده آسان است که به شما کمک می کند جداول و نمودارهای جذابی را بدون کدنویسی به صفحات و پست های خود اضافه کنید. این پلاگین در دو نسخه لایت (رایگان) و پرو ارائه شده است.

با استفاده از نسخه لایت پلاگین وردپرس دیتاتیبل تا حدود زیادی می توانید کارهای مربوط به ساخت جدول را انجام دهید اما به هر حال به علت رایگان بودن گزینه هایی که در اختیار شما می‌گذارد محدود است

اما اگر زیاد از پلاگین های جدول ساز وردپرس استفاده ندارید گاها برای ساخت جداول ساده خوب عمل می کند.

با استفاده از این پلاگین می توانید داده های خود را از یک فایل اکسل، CSV، JSON یا XML آپلود کنید، سفارش و ظاهر جدول خود را سفارشی کنید و آن را با یک شورتکد یا صفحه ‌ساز قرار دهید.

در مقاله بهترین پلاگین های صفحه ساز وردپرس در مورد پلاگین های صحبت کردیم که به شما این امکان را می دهند تا به سایت خود صفحه ساز های پر امکاناتی اضافه کنید.

جدول شما به طور خودکار قابل مرتب سازی و صفحه بندی خواهد شد و همچنین می توان آن را جستجو کرد. این یک امکان جالب است به این علت که کاربران می توانند با استفاده از المنت جستجوی سایت جدول شما را پیدا کنند.

جداولی که با این پلاگین ساخت شده اند، از متن معمولی در ویرایشگر وردپرس و همچنین لینک های سفارشی، رسانه های مختلف و رتبه بندی ستاره ای پشتیبانی می کنند.

با ارتقاء به نسخه حرفه ای آن، می توانید کارهای بیشتری انجام دهید. نسخه پولی محدودیت‌های مربوط به تعداد جداول و نمودارهایی را که می‌توانید ایجاد کنید و اندازه جداول را حذف می‌ کند.

نسخه پرو همچنین توانایی ایجاد نمودارها از ابتدا (به جای وارد کردن داده از فایل هایی مانند فایل اکسل)، ویرایش داده‌های جدول پس از وارد کردن، همگام‌سازی داده‌ها با Sheet Google و قابلیت ریسپانسیو سازی جداول را برای صفحات بسیار کوچک فعال می کند.

wpDataTables Pro یکی از بهترین پلاگین های جدول ساز است، بنابراین توصیه می‌کنیم با استفاده از نسخه رایگان به صورت آزمایشی شروع کنید، سپس آن را برای رفع محدودیت ها و امکانات بیشتر به نسخه پولی ارتقا دهید.

لینک دانلود این پلاگین

  1. نینجا تیبل

Ninja Tables یکی دیگر از جدول سازهای مطرح و پیشرو برای وردپرس است که تعداد قابل توجهی از ویژگی های جذاب را بدون پرداخت هیچ هزینه ای ارائه می دهد.

با نسخه رایگان، عملکردهای پایه و اساسی مانند توانایی آپلود داده ها از فایل هایی مانند اکسل در جداول، مرتب سازی، صفحه بندی و فیلتر کردن داده های جداول را دریافت خواهید کرد. علاوه بر این، Ninja Tables free شامل بیش از 100 سبک ساخت جدول برای تقریباً هر نوع جدولی که نیاز دارید، ارائه می شود.

همچنین دارای یک محیط ویرایش بسیار انعطاف پذیر با هزاران گزینه سفارشی سازی بصری است که به شما امکان می دهد رنگ ها و فونت های جداول را تغییر داده و عمل مرتب سازی جدول را با قابلیت کشیدن و رها کردن تغییر دهید. شاید بهتر از همه، بهترین ویژگی آن ریسپانسیو بودن است. همه جداول واکنش گرا و سازگار با موبایل هستند.

شما می توانید نسخه Ninja Tables Pro را برای سایت خود خریداری کنید. مزایای اضافی این نسخه شامل اتصال بلادرنگ با Google Sheets، ادغام با هر نوع پست (از جمله پست های سفارشی)، ویرایش به صورت بصری، قابلیت قرار دادن عکس ها و ویدیوها داخل جداول و یکپارچه سازی WooCommerce برای جداول محصول است.

لینک دانلود پلاگین نینجا تیبل

  1. TablePress

TablePress احتمالا ساده ترین راه برای قرار دادن جداول محتوا در وب سایت وردپرسی شما است. همچنین با بیش از 800000 بارگیری تا به امروز، محبوب ترین پلاگین ساخت جدول است. این پلاگین رایگان یک صفحه جدید به نام TablePress را به بخش داشبورد مدیریتی شما اضافه می کند، که در داخل آن می توانید جداول خود را بدون پرداختن به مسائل قالب بندی و چالش های مربوط به آن بسازید.

شما می توانید به سادگی مقادیر خود را در بخشی که این پلاگین ایجاد می کند قرار داده یا داده ها را از یک فایل خارجی وارد کنید. داده ها به فرمت های سازگار با اکسل نیز قابل برون بری هستند.

وقتی ساخت جدول خود را تمام کردید، می توانید آن را در هر نقطه از سایت خود با استفاده از شورتکد، بدون نیاز به کدنویسی، جایگذاری کنید. این پلاگین همچنین به شما امکان می‌دهد ویژگی‌ های تعاملی با کابر مانند مرتب‌ سازی، فیلتر کردن، و بولد کردن ردیف‌ها را به جداول خود اضافه کنید.

همچنین کتابخانه‌ای از مکمل های افزودنی برای عملکردهایی مانند فیلتر کردن دقیق و ریسپانسیو کردن جداول برای دستگاه های گوشی هوشمند و تبلت وجود دارد. هر چند که پلاگین پایه به صورت کاملا رایگان عرضه شده اما برای افزودن برنامه های مکمل لازم است تا حق اشتراک پرداخت نمایید.

به طور کلی، TablePress یک پلاگین عالی برای وردپرس است.

اگر به طور منظم داده هایی را منتشر می کنید، اما نمی خواهید برای ویژگی های اضافی بودجه کنار بگذارید، استفاده از این پلاگین را به شما پیشنهاد می دهیم.

لینک دانلود این پلاگین به صورت رایگان

  1. WP Table Builder

WP Table Builder رایگان یکی دیگر از گزینه های بی حاشیه و بی دردسر برای ساخت جداول ساده در وردپرس است. این ابزار به شما امکان می دهد هفت المنت مختلف (متن، لیست، تصاویر، دکمه ها، رتبه بندی ستاره ای ، HTML سفارشی و شورتکد) را قرار دهید و مواردی که در جدول قرار داده اید را از طریق قابلیت کشیدن و رها کردن مرتب کنید. بنابراین، اگر به یک جدول محصول سریع، جدول مقایسه، فهرست مطالب یا فهرست بررسی نیاز دارید، این پلاگین به شما کمک می‌کند تا سریع و رایگان یکی بسازید.

از طریق رابط سازنده ای که در اختیارتان قرار می گیرد، می‌توانید محتوا را از ابتدا به صورت دستی اضافه کنید یا از فایل‌های XML یا CSV وارد کنید و آنها را در همان قالب خروجی بگیرید. به این معنا که به شکل مناسبی در جدول صفحه وردپرس شما نمایش داده می شوند. جداول در صفحات و پست ها با یک شورتکد ساده قرار می گیرند.

لینک دانلود رایگان این پلاگین

  1. ویژوالایزر

ThemeIsle یک توسعه دهنده وردپرس است که در درجه اول به دلیل ارائه قالب های وردپرس شناخته شده است. اما، آنها همچنین چندین پلاگین از جمله Visualizer، که به شما در ساخت جدول و نمودار برای سایت های وردپرسی کمک می کند توسعه داده اند. این پلاگین در هر دو نسخه رایگان و پولی موجود است.

نقطه تمایز اصلی ویژوالایزر امکان ساخت جداول بسیار مختلف است. این پلاگین رایگان به کاربران امکان می دهد 9 نوع نمودار، از جمله نمودارهای خطی، نمودار دایره ای و نمودارهای جغرافیایی را پیاده سازی کنند. این انواع نمودارها و جدوال توسط Visualization API Google و کدهای HTML پشتیبانی می‌شوند، به این معنی که به طور پیش‌فرض واکنش‌گرا، سازگار با مرورگرهای مختلف و دارای طیف های رنگی گوناگون هستند. در نسخه رایگان به 3 نوع ساخت جدول و نمودار دسترسی خواهید داشت و با خرید نسخه پریمیوم می توانید به 6 مورد دیگر نیز دسترسی پیدا کنید.

البته این پلاگین بدون ساخت جدول در لیست ما قرار نخواهد گرفت. علاوه بر ساخت نمودارهای جذاب، Visualizer به صورت رایگان و حرفه ای به شما امکان می دهد جداول واکنشگرا را به هر پست یا صفحه اضافه کنید.

همچنین می توانید با اعمال تنظیماتی، آن ها را به اندازه کافی سفارشی سازی کنید. اگر نسخه پولی را دانلود کنید، همچنین می‌توانید جداول و نمودارها را از رابط مدیریتی خود در داشبورد ویرایش کنید و داده‌ها را از هر منبعی که لازم است وارد کنید.

لینک دانلود رایگان این پلاگین از مخرن وردپرس

  1. ساخت جداول داده توسط Supsystic

اگر به دنبال یک پلاگین جدول ساز فریمیوم و قابل اعتماد هستید، Data Tables Generator که توسط تیم توسعه دهنده Supsystic ساخته شده را امتحان کنید. این پلاگین به شما امکان می دهد جداول داده های اولیه را با قابلیت جستجو، مرتب سازی و فیلتر کردن آنها به وب سایت خود اضافه کنید. جداول ساخته شده با این پلاگین برای دستگاه های تلفن همراه ریسپانسیو هستند و از مجموعه داده های بزرگ و آپلود رسانه در جدول پشتیبانی می کنند.

این پلاگین به دو صورت رایگان و پولی ارائه داده شده است. البته نسخه حرفه ای این پلاگین به شما اجازه ساخت جداول و نمودارها با قابلیت ویرایش بصری، سازگاری با WooCommerce و امکان درون ریزی و برون بری جداول خود را از Excel، CSV، PDF و Google Sheets را به سایت شما اضافه می کند.

لینک دانلود این پلاگین به صورت رایگان

  1. Posts Table Pro

صاحبان سایت های وردپرسی که به دنبال راه حل های پولی اما قدرتمند برای ساخت جدول هستند، ممکن است می توانند از پلاگین Posts Table Pro استفاده داشته باشند. البته این پلاگین برای سایت های کوچک یا سایت هایی که نیاز به قابلیت های زیاد ساخت جدول ندارند توصیه نمی شود. شما می توانید با شروع سالانه 69 دلار برای یک سایت، Posts Table Pro را خریداری نمایید. این پلاگین به هر کسی اجازه می دهد جداول تمیز، قدرتمند و کاملاً قابل جستجو و مرتب سازی بسازد.

جداول ساخته شده با این افزونه بسیار سازگار هستند – می توانید متن، پیوندها، تصاویر، ویدئوها، صدا و دکمه ها را درون آنها قرار دهید. حتی گزینه ای برای درج پست ها، صفحات، و انواع پست های سفارشی در جداول شما، همراه با دسته بندی ها، نویسندگان و سایر اطلاعات متای سایت وجود دارد.

خرید Posts Table Pro همچنین به شما امکان دسترسی به کتابخانه مستندات و آموزش های ویدیویی افزونه را می دهد، به علاوه در صورت مواجهه با مشکلات فنی، یک تیم پشتیبانی در پشت شماست. اگر از محصول راضی نیستید، می توانید تا 30 روز پس از خرید پول خود را پس بگیرید.

لینک دانلود این پلاگین

  1. League Table

در پایان لیست ما League Table است، یک پلاگین پولی نسبتا ارزان که به شما کمک می کند تا جداول را برای موارد رتبه بندی شده، مانند تیم های ورزشی، قیمت محصول، و داده های مالی بسازید. از ویرایشگر اکسل مانند League Table برای قرار دادن مقادیر و ترتیب ستون ها استفاده کنید و این افزونه مرتب سازی را برای شما انجام می دهد. همچنین می‌توانید ستون‌های قابل مرتب‌سازی داشته باشید و ترکیب‌های رنگی و فونت‌های سفارشی را برای تقریباً هر عنصر بصری جدول خود اعمال کنید.

با ارائه عملکرد شورتکد، می توانید جدول خود را در هر پست یا صفحه ای قرار دهید، و محدودیتی برای تعداد جدولی که می توانید ایجاد کنید وجود ندارد. در نهایت، برای ایجاد آسان جدول و پشتیبان‌ گیری، افزونه League Table از آپلود و دانلود در قالب فایل‌های XML پشتیبانی می‌کند.

نکته پایانی

هنگامی که جدول به خوبی ساخته شود، یک بخش ارائه اطلاعات ارزشمند برای کاربران شماست و به آنها کمک می کند تا انبوهی از داده ها را برای دریافت اطلاعات بیشتر مشاهده نمایند.

با این حال، زمانی که جداول اشتباهی طراحی شود، چیزی بیشتر از یک بخش مزاحم در سایت شما که فضایی را اشغال کرده است نیست. اما اگر با به کار گیری پلاگین های حرفه ای، جدول های حرفه ای و به جا طراحی کنید، کاربران بابت ساخت آن ها از شما تشکر خواهند کرد.

به این دلایل، پلاگین ساخت جدول، به خصوص آنهایی که جداول ریسپانسیو با موبایل ایجاد می کنند، یک پلاگین ضروری وردپرس است. اگر صاحب سایت هستید و به صورت مداوم با دیتاهای مختلف سر و کار دارید به شما پیشنهاد می کنیم که این کار را انجام دهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یکی از پلاگین های جدول ساز (نه لزوما فقط جدول های این لیست) را نصب کنید، داده های خود را قرار داده و شورتکد آن را در جای مورد نظر جایگذاری کنید.

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *