هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
پوش نوتیفیکیشن چیست و چه کمکی به کسب و کار اینترنتی شما می کند

پوش نوتیفیکیشن چیست و چه کمکی به کسب و کار اینترنتی شما می کند

دسته بندی : کسب و کار آنلاین
1401/09/21

ما در این مقاله قرار است که به صورت کامل و جامع شما را با یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ آشنا کنیم.

پوش نوتیفیکیشن یکی از ابزارهای نوین تبلیغاتی است که کمک بزرگ به کسب و کارهای آنلاین کرده است.

امروزه افراد زیادی به دنبال بهترین ابزارها و جدیدترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ می‌باشند. ما امروز قصد داریم ابزاری را به شما معرفی کنیم که برخلاف دیگر ابزار دیجیتال مارکتینگ آزار دهنده نیست. از طرفی احتمال اسپم شدن آن نیز تقریبا نزدیک به صفر است. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید تا شما را با دنیای پوش نوتیفیکیشن به خوبی آشنا کنیم. قبل از هر چیزی به این موضوع توجه داشته باشید که مخاطب شما برای این نوتیف‌های شما دسترسی داشته باشد، باید به سایت و یا اپلیکیشن شما مراجعه کند.

برای اینکه مخاطب شما به سایت شما مراجعه کند، باید جایگاه شما نسبت به رقبا بالاتر باشد. برای این موضوع شما نیاز به یک سئو قوی برای سایت خود خواهید داشت. توجه داشته باشید که پوش نوتیفیکیشن بدون سئو برای شما بازدهی مناسبی نخواهد داشت. با توجه به این موضوع به شما پیشنهاد می‌کنم که از نوار قرمز بالای صفحه « آموزش سئو » را انتخاب کنید. نکاتی که در این مقاله مطرح می‌شود به صورت قابل توجهی  می‌تواند به سئو سایت شما کمک کند.

به عنوان آخرین نکته در این قسمت، باید توجه داشته باشید که نکاتی که در این مقاله در مورد پوش نوتیفیکیشن گفته می‌شود. باید با کسب و کار شما هماهنگ باشد و با توجه به نیاز شما شخصی سازی شود. در صورتی که هر سوالی در مورد پوش نوتیفیکیشن به وجود آمد. می‌توانید در بخش کامنت‌ها از ما سوال کنید و ما در سریعترین زمان ممکن به شما پاسخ خواهیم داد.

پوش نوتیفیکیشن چیست؟

اگر دقت کرده باشید، زمانی که شما مشغول کار با برخی از سایت‌ها می‌باشید. آن‌ها از شما در خواست می‌کنند که برای شما نوتیف ارسال کنند. این موضوع همان Push Notification می‌باشد. زمانی که کاربران این موضوع را تایید کنند، برای آن‌ها نوتیف‌هایی ارسال خواهد شد. این سیستم شبه به سیستم اس ام اس مارکتینگ  می‌باشد. البته تفاوت‌هایی با آن دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. سه مدل اصلی پوش نوتیفیکیشن عبارتند از وب،  دسکتاپ، موبایل. ما هریک از مدل‌ها را به صورت کامل و جامع بررسی خواهیم کرد.

از مهمترین و جالب‌ترین نکات در مورد نوتیفیکیشن این است که برای اینکه مخاطبان شما از سمت شما نوتیفیکیشن دریافت کنند. لازم نیست که برنامه شما را نصب کنند و یا سایت شما را باز داشته باشند. تنها کافی است که یکبار از مجوز این کار را به شما داده باشند. این سیستم سازگار با برنامه‌های کروم، سافاری، EDGE و.. سازگار می‌باشد. توجه داشته باشید که شما در پوش نوتیفیکیشن خود محدودیت‌هایی دارید که ممکن است نتوانید هرکاری را انجام دهید. اما باید توجه داشته باشید بازدهی این روش بسیار بیشتر از سایرین است.

ما در ادامه به بررسی استراتژی استفاده از انواع پوش نوتیفیکیشن خواهیم پرداخت، پیشنهاد ما به شما این است که سعی کنید از این استراتژی‌ها به صورت ترکیبی استفاده کنید که بیشترین بازدهی را داشته باشید. سعی کنید برای افزایش بازدهی نوتیفیکیشن خود از مقاله « تکنیک‌های روانشناسی برای افزایش تاثیر بر روی مشتری » استفاده کنید. به هر میزان که در طراحی پوش نوتیفیکیشن بیشتر زمان صرف کنید احتمال موفقیت آن افزایش خواهد یافت.  در نهایت به این موضوع توجه داشته باشید که بسیاری از کسب و کارها هنوز در مورد پوش نوتیفیکیشن اطلاعات کافی ندارند، این موضوع یک مزیت رقابتی عالی برای شما است.

مزایای پوش نوتیفیکیشن

مزایای استفاده از پوش نوتیفیکیشن چیست؟

به صورت کلی توجه داشته باشید که ما در این بخش به بررسی مزایای پوش نوتیفیکیشن نیست به رقبای خود مانند اس ام اس مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ و… خواهیم پرداخت. توجه داشته باشید که در این روش شما فقط می‌توانید یک محتوای متنی ارسال کنید. در نتیجه معیار ما نیز محتوای متنی است و نه محتوای صوتی و تصویری.

1.    نرخ دیدن شما بسیار بیشتر روش‌های دیگر است

اگر شما بخواهید نرخ کلید و یا دیده شدن نوتیفیکیشن را با روش‌های دیگر مقایسه کنید باید به شما بگوییم که قطعا با یک آمار شکه کننده مواجه خواهید شد. چرا که در این روش معمولا دیده شدن شما 3 تا 5 برابر روش‌های تبلیغاتی دیگر است. از طرفی به این نکته توجه داشته باشید که  نوتیفیکیشن معمولا به صورت آگاهانه برای مخاطب نمایش داده خواهد شد. در نتیجه سعی کنید که متن جذابی برای این موضوع استفاده کنید. این موضوع از طریق هیت مپ نیز اثبات شده است و می‌تواند اعتبار این تحقیقات را نیز افزایش دهد.

2.    بازدهی شما بسیار سریع خواهد بود

معمولا هدف افراد از تبلیغات این است که بازدهی بسیار سریع و کوتاه مدتی داشته باشند. این روش به شما کمک می‌کند که یک بازدهی بسیار کوتاه مدت به دست آورید. از این روش برای کمپین‌های تبلیغاتی خود استفاده کنید. . معمولا کمپانی‌های دیجیتال مارکتینگ مطرح در زمان کمپین تبلیغاتی خود از پوش نوتیفیکیشن برای اطلاع رسانی سریع و دریافت اکشن سریع استفاده می‌کنند.

3.    هزینه تبلیغات آن بسیار مناسب است

اگر شما به دنبال یک روش تبلیغاتی ارزان و با کیفیت می‌باشید، بهترین گزینه برای شما استفاده از پوش نوتیفیکیشن می‌باشد. معمولا شرکت‌های که ارائه دهند خدمات پوش نوتیفیکیشن می‌باشند، تعرفه تبلیغاتی بسیار مناسبی دارند. از طرفی برخی پلتفرم‌های تبلیغاتی نیز پوش نوتیفیکیشن به صورت رایگان به شما ارائه می‌دهد. سعی کنید برای بلند مدت روی این روش یک برنامه‌ریزی ویژه داشته باشید.

4.    مزیت  شخصی سازی و گروه بندی

پوش نوتیفیکیشن به شما این قابلیت را می‌دهد که مخاطبین خود را گروه بندی کنید و برای هر بخش از آن‌ها یک محتوای تبلیغاتی ارائه دهید. توجه داشته باشید که پوش نوتیفیکیشن به شما امکان استفاده از ایموجی و استیکر را نیز می‌دهد. این موضوع می‌تواند در خروجی شخصی سازی شما بسیار تاثیر گذار باشد. حتی برخی از افراد از لوگو سایت خود به صورت ایموجی استفاده می‌کنند. البته این که شما از چه مدل پوش نوتیفیکیشن استفاده کنید نیز بسیار مهم است.

5.    جذب مجدد مخاطبان خود

از مهمترین ویژگی‌های پوش نوتیفیکیشن این است که می‌توانید استفاده از سایت و خدمات خود را به مخاطب خود یادآوری کنید. به عنوان مثال اگر مدت 3 روز است که مخاطب شما به سایت شما مراجعه نکرده است. شما می‌توانید با یک پوش نوتیفیکیشن مناسب و استفاده از یک محتوای مناسب او را به سایت خود به سادگی جذب کنید.

البته توجه داشته باشید که شما نباید در استفاده از این روش مخاطب خود را آزرده کنید. چون در این صورت ممکن است که به صورت کامل سایت و برنامه شما را بلاک کند. او توانایی اسپم کردن پوش نوتیفیکیشن را نخواهد داشت. اما شما مخاطب خود را از دست خواهید داد.

6.    بهبود تجربه کاربری مخاطبان

به این موضوع توجه داشته باشید که نگاه تک بعدی به هر چیزی می‌تواند مضر باشد. در نتیجه اگر شما قرار است که از این روش به صورت متناسب استفاده کنید، بهتر است که از نوتیفیکیشن فقط برای تبلیغات استفاده نکنید و از آن برای بهبود تجربه کاربر نیز استفاده کنید. به عنوان مثال کاری که برنامه اسنپ انجام می‌دهد، او پس از انجام کار شما از شما در مورد سفر و دیگر موضوعات یک نظر سنجی بسیار کوتاه انجام می‌دهد.

در مراحل بعدی سعی می‌کند، که نظر مخاطب و نیاز مخاطب را بهبود ببخشد و توجه او را به خود جلب کند. سعی کنید فکر کنید که شما چگونه می‌توانید از نوتیفیکیشن برای بهبود تجربه مخاطب استفاده کنید.

7.   پوش نوتیفیکیشن سئو سایت شما را بهبود می‌دهد

اگر بخواهیم مهمترین نکته در مورد پوش نوتیفیکیشن به شما عرض کنیم باید بگوییم که پوش نوتیفیکیشن با افزایش ترافیک سایت شما و همچنین افزایش نرخ کلیک سئو سایت شما را بهبود خواهد بخشید. به این نکته توجه داشته باشید که تاثیر نوتیفیکیشن به صورت غیر مستقیم خواهد بود. همین موضوع باعث می‌شود که سئو شما و المان‌های سایت شما به صورت ارگانیک باشد. در این صورت گوگل نیز نسبت به آن حساس نخواهد شد.توجه داشته باشید که امروزه سئو برای کسب و کارهای آنلاین همه چیز است. دلیل آن نیز مشخص است. چون بازار کسب و کار آنلاین شدید رقابتی شده است و از طرفی مخاطب شما نیز بسیار نکته بین و حساس شده است.

8.    نرخ اشتراک بالا

به این نکته توجه داشته باشید که برخی از افراد پاپ آپ را با پوش نوتیفیکیشن اشتباه می‌گیرند. شما برای تکمیل فرآیند پاپ آپ باید اطلاعاتی را در اختیار مخاطب قرار دهید. به عنوان مثل فرض کنید که برای دریافت اخبار سایت و دیگر موضوعات لازم است که ایمیل خود را وارد کنید.

اما پوش نوتیفیکیشن استراتژی و استفاده کاملا متفاوتی دارد. زمانی که شما قرار است که از پوش نوتیفیکیشن استفاده کنید. تنها یک کیلک و یا تاییدیه لازم است تا مسیر شما به دنیای مخاطب شما باز شود. در نتیجه استفاده از این روش بسیار نرخ اشتراک بالایی دارد و از طرفی برای مخاطب نیز آزار دهنده نخواهد بود چرا که شما با اجازه خود او برای او پوش نوتیفیکیشن ارسال خواهید کرد.

طراحی بهترین پوش نوتیفیکیشن با استفاده از محتوای زرد

یکی از تکنیک‌هایی که معمولا به افراد زیادی توصیه می‌شود، استفاده از محتوای زرد برای پوش نوتیفیکیشن می‌باشد. دقت کنید که این موضوع مانند یک تیغ دو لبه می‌باشد، همانطور که احتمال دیده شدن پوش نوتیفیکیشن افزایش پیدا می‌کند، احتمال ریجکت شدن آن از سمت مخاطب نیز افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل بسیار مهم است که محتوای پوش نوتیفیکیشن به نحوی انتخاب نمایید که بیشترین تاثیر را به همراه داشته باشید. برای استفاده از پوش نوتیفیکیشن باید در مورد مخاطبین خود تحقیقات بسیار زیادی انجام دهید. چرا که محتوای زرد شما باید در یکی از سه حوزه دین، ورزش و یا سیاست باشد. دقت کنید که این موضوعات معمولا در تبلیغات ممنوعه می‌باشند، چرا که افراد نسبت به آن واکنش‌های افراطی از خود نشان می‌دهند.

به همین دلیل است که شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا از کال تو اکشنی برای مخاطب خود استفاده نمایید که غیر قابل رد کردن باشد. دقت کنید که محتوای زرد شما باید دست اول باشد و دیگران آن را نشنیده باشند. به همین دلیل بهتر است که اندکی تحقیق کنید و محتوایی را مورد استفاده قرار دهید که دیگران آن را نشر نداده‌اند، اما مخاطب شما می‌تواند در مورد آن کنجکاو شود. برای استفاده از محتوای زرد در پوش نوتیفیکیشن باید تمام دقت خود را به کار گیرید تا ویژگی‌های مخاطب خود را شخصی سازی نمایید. امروزه سایت‌های بسیار زیادی وجود دارد که این کار را برای شما به سادگی انجام می‌دهند.

آخرین نکته در برای استفاده از محتوای زرد این است که دو پهلو صحبت کنید. مخاطب شما نباید بتواند که برای محتوای زرد شما یک جهت را با قطعیت انتخاب کند. در این صورت می‌توانید افراد بیشتری را به سمت اقدام هدایت کنید. به عنوان مثال اگر قرار است که پوش نوتیفیکیشن در مورد پرسپولیس باشد، باید خبر شما به نحوی باشد که هم استقلالی ها و هم پرسپولیسی ها روی آن کلیک کنند. در این صورت شما در طراحی پوش نوتیفیکیشن موفق بوده‌اید. از طرفی سعی کنید که محتوای صفحه لندینگ شما نیز متناسب آن باشد.

پوش نوتیفیکیشن وب چیست؟

«پوش نوتیفیکیشن وب» (Web Push Notification) به اعلان‌هایی گفته می‌شود که پس از تایید مخاطب برای او ارسال می‌شود. به این نکته توجه داشته باشید که در این روش لازم نیست که مخاطب شما برنامه‌ای را نصب کند.  مثال زمانی که مخاطب شما از طریق کروم تلفن همراه به شما اجازه ارسال نوتیفیکیشن می‌دهد. به این معنی است که می‌توانید برای او تحت عنوان کروم اعلان‌هایی را ارسال کنید.

از مزایای پوش نوتیفیکیشن این است که تمامی نوتیف‌های شما قابلیت کلیک کردن خواهد داشت. در این صورت کارم مخاطب شما بسیار ساده‌تر خواهد شود و ترغیب شدن مخاطب شما به اکشن نیز افزایش خواهید یافت. از مهمترین مزایای پوش نوتیفیکیشن این است که اگر مخاطب شما سایت شما را باز نداشته باشد، نیز می‌تواند نوتیف شما را دریافت کند. نوتیفیکیشن برای مرورگرهای فایر فاکس، کروم، اپرا، Edge  در دسترس خواهد بود. این قابلیت در دسکتاپ و اندروید مشترک است. متاسفانه سیستم عامل iOS از این قابلیت استقبال نمی‌کند.

معمولا از نوتیفیکیشن وب برای انتشار محتوا و اخبار مهم، به روز رسانی اخبار، ریتارگتینگ، به روز رسانی محتوای گرافیکی سایت، حفظ روابط با مشتریان قدیمی، افزایش بازدید و ترافیک سایت و … استفاده می‌ شود.

تفاوت پوش نوتیفیکیشن وب با اپلیکیشن چیست؟

برای درک بهتر پوش نوتیفیکیشن موبایل بهتر است که آن را به صورت مستقیم با پوش نوتیفیکیشن وب مقایسه کنیم تا دیدگاه شما نسبت به این روش بهتر شود.

  1. زمانی که شما از پوش نوتیفیکیشن موبایل استفاده می‌کنید، دسترسی کامل به دوربین، مخاطبین، موقعیت مکانی، قطب نما، شتاب سنج و… خواهید داشت. این موضوع ممکن است که برای کسانی که روی حریم خصوصی خود بسیار حساس هستند، نامطلوب باشد. اما پوش نوتیفیکیشن وب چنین دسترسی‌هایی لازم ندارد و در نتیجه آمار موفقیت آن نیز بسیار بالاتر است.
  2. معمولا پوش نوتیفیکیشن موبایل به تپلت و یا موبایل است و دسترسی به وب ندارد. اما پوش نوتیفیکیشن وب علاوه دسترسی به وب به نسخه موبایل و تپلت دسترسی دارد و کافی است که فقط شما با ایمیل یکسان خدمات خود را ثبت کرده باشید.
  3. از مهمترین مزایای پوش نوتیفیکیشن موبایل در این است که شما بواسطه آن می‌توانید از محتوای گرافیکی نیز مانند عکس و ویدیو استفاده کنید. اما شما در پوش نوتیفیکیشن وب چنین قابلیتی نخواهید داشت و فقط می‌توانید از محتوای متنی استفاده کنید. این موضوع برای پوش نوتیفیکیشن یک نکته منفی است، اما کیفیت محتوای شما می‌تواند این موضوع را جبران کند.
  4. در پوش نوتیفیکیشن وب  معمولا دست شما برای طراحی کال تو اکشن بازتر است. اما در نوتیفیکیشن موبایل معمولا دست شما برای این موضوع محدود خواهد بود. در بخش‌های بعدی این موضوع را بیشتر باز خواهیم کرد.
  5. شما در پوش نوتیفیکیشن وب می‌توانید از تبلیغات بنری مناسب استفاده کنید. اما باید توجه داشته باشید که در پوش نوتیفیکیشن موبایل امکان استفاده از تبلیغات بنری وجود ندارد. به این نکته توجه داشته باشید که هدف از نوتیفیکیشن صرفا یک یادآوری ساده است، در نتیجه سعی کنید که برای آن یک استراتژی مناسب استفاده کنید.

تفاوت پوش نوتیفیکیشن با ارسال پیام تبلیغاتی در چیست؟

تفاوت پوش نوتیفیکیشن با پیام تبلیغاتی

محدودیت تعداد کلمات

از مهمترین تفاوت‌های پوش نوتیفیکیشن با ارسال پیام تبلیغاتی این است که تعداد کاراکترهای شما محدود است. اما در ارسال پیام تبلیغاتی شما در محدودیتی در تعداد کاراکتر نخواهید داشت اما تعداد کاربرانی که شما می‌توانید پوشش دهید، به نسبت پوش نوتیفیکیشن بسیار کمتر است. شما با پوش نوتیفیکیشن می‌توانید به مخاطبین هدفمند بسیار بیشتری دسترسی داشته باشید و این موضوع می‌تواند روی بازدهی شما تاثیر بسیار مثبتی داشته باشد. البته به این نکته توجه داشته باشید که شما در پوش نوتیفیکیشن می‌توانید تعداد کاراکتر زیادی استفاده کنید، اما برای شما بازدهی مناسبی نخواهید داشت.

انتخاب کاربران برای دریافت یا عدم دریافت پوش نوتیفیکیشن

یکی از مهمترین تفاوت‌های پوش نوتیفیکیشن با ارسال پیام تبلیغاتی در این است که شما به مخاطب خود اجازه انتخاب می‌دهید. همین موضوع منجر به این می‌شود که رضایت مخاطب را بهتر به دست آورید. توجه داشته باشید که اکثر افراد معمولا بدون بازکردن یک پیام تبلیغاتی آن را اسپم می‌کنند. به همین علت نیز بازدهی پیام تبلیغاتی به نسبت پوش نوتیفیکیشن معمولا بیشتر خواهد بود.

از مهمترین نکاتی که شما در ارسال پیام تبلیغاتی باید به آن توجه داشته باشید این است که بر اساس قانون ارسال بیشر از حد پیام تبلیغاتی غیر قانونی است. علت انتخاب کاربران برای ارسال پوش نوتیفیکیشن دقیقا همین نکته است. البته شما ممکن است که در ارسال پیام تبلیغاتی نیز شخصی سازی داشته باشید. اما نمی‌توانید به دقت و کیفیت پوش نوتیفیکیشن انجام دهید.

 در نهایت به این نکته توجه داشته باشید که در پوش نوتیفیکیشن اگر، نوتیف شما را مسدود کنند، دیگر برای آن‌ها ارسال نمی‌شود و برای شما نیز هزینه‌ای نخواهد داشت. اما در ارسال پیام تبلیغاتی شما متوجه نمی‌شوید که سر شماره شما بلاک شده است و در نتیجه تبلیغات شما برای بخش قابل توجه‌ای از افراد صرفا هزینه خواهد داشت و بازدهی آن نزدیک به صفر خواهد بود. البته اگر شخص مورد نظر سر شماری تبلیغاتی را از قبل توسط اپراتور خود مسدود نکرده باشد.

چگونه بازدهی پوش نوتیفیکیشن خود را افزایش دهیم؟

شما تا این قسمت از مقاله به صورت کامل و جامع با پوش نوتیفیکیشن آشنا شدید. حال سوال اصلی این است که چگونه می‌توان بهترین بازدهی را از پوش نوتیفیکیشن دریافت کرد. به نکاتی که در این بخش گفته می‌شود توجه کنید و تمام تلاش خود را به کار گیرد که از تمامی این نکات در یک قالب واحد و سازگار استفاده کنید.

1.   از چه دستگاهی قرار است که برای ارسال نوتیفیکیشن خود استفاده کنید؟

شما به صورت کلی متوجه شدید که می‌توان پوش نوتیفیکیشن برای سیستم‌های مختلف ارسال کرد. حال نکته اصلی و اساسی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که چگونه می‌تواند بهترین بازدهی را از این اتفاق داشته باشیم؟ چگونه می‌توانیم بهترین طراحی را برای دستگاه گیرنده مورد نظر انجام دهیم. به صورت کلی شما متوجه شدید که ارسال پوش نوتیفیکیشن در وب با موبایل متفاوت است. در نتیجه با شناسایی و انتخاب دستگاه دست شما بازتر خواهد بود.

2.   زمان ارسال نوتیفیکیشن بسیار مهم است

به این نکته توجه داشته باشید که ارسال نوتیف شما زمانی بیشترین کاربرد را دارد که کاربر شما مشغول استفاده از تلفن همراه و یا وب خود باشد. در غیر این صورت به سادگی از کنار آن رد خواهد شد و آمار بازدهی شما بسیار پایین خواهد آمد. در نهایت به این موضوع توجه داشته باشید که برای افزایش بازدهی کار خود سعی کنید که در میان روز ساعت 11 تا 2 بعد از ظهر از این تکنیک استفاده کنید.

از طرفی می‌توانید در شب نیز بازه زمانی 8 شب تا 11 شب را انتخاب کنید. چرا که معمولا در این مدت زمان افراد در حال کار با موبایل و لپ تاپ می‌باشند. البته اگر شما پرسونای مشتری خود را به صورت تخصصی تهیه کرده‌اید و اطلاعات جامع‌تری در مورد او دارید، داستان کاملا فرق می‌کند و باید بر اساس نیاز او این کار را انجام دهید.

3.   اگر سیستم عامل مخاطبین شما IOS است بهتر است که از ارسال نوتیفیکیشن استفاده نکنید

 بر اساس بررسی‌های صورت گرفته توسط آژانس‌های تبلیغاتی، معمولا مخاطبینی که از سیستم عامل Ios استفاده می‌کنند بازدهی مناسبی از این موضوع دریافت نمی‌کنند. علت این موضوع نیز این است که ارسال پوش نوتیفیکیشن در ابتدای برای اندروید شخصی سازی شده است. از طرفی فعلا شرکت اپل نیز به آن تمایلی ندارد و فکری برای استفاده از آن نکرده است. در نهایت اگر مشتریان شما از آیفون استفاده می‌کنند، بهتر است که از پلن‌های تبلیغاتی دیگر استفاده کنید.

پوش نوتیفیکیشن در ایفون

4.    به مکان کاربران خود توجه داشته باشید

سعی کنید زمانی که قرار است ارسال نوتیفیکیشن خود را برنامه‌ریزی و شخصی سازی کنید. اولین چیزی که به آن توجه می‌کنید موقعیت مکانی کاربران شما باشد. علت این موضوع نیز کاملا آشکار است. فرض کنید که شما یک شرکت فروشنده محصولات شوینده در شرق اصفهان می‌باشید. اگر  نوتیفیکیشن خود را برای یک فرد در تهران ارسال کنید. بازدهی صفر خواهد بود! در نتیجه سعی کنید که اولویت اول خود را تعریف این موضوع قرار دهید.

5.    در دنیای دیجیتال محتوا همه چیز است.

پوش نوتیفیکیشن یکی از ابزارهای دنیای دیجیتال است. اگر قرار است که بهترین بازدهی را داشته باشید، بهتر است که تمام تلاش خود را به کار گیرید تا ارائه یک محتوای جذاب نظر مخاطبین خود را به خود جلب کنید. به این موضوع توجه داشته باشید که به هر میزان که محتوای شما جذاب‌تر باشد. احتمال موفقیت آن نیز به صورت قابل توجه‌ای افزایش خواهد یافت. در نتیجه پیشنهاد ما به شما این است که از مقاله « تبلیغات موضوعی چیست؟ » به صورت کامل و جامع استفاده کنید.

6.    به حریم خصوصی مخاطبان خود احترام بگذارید

اگر شما قصد دارید که یک مخاطبان شما از نوتیف شما همیشه استقبال کنند و برندینگ شما مورد تاثیر منفی قرار نگیرد. بهترین کار این است که امکان میوت کردن نوتیفیکیشن برای مخاطبان خود فعال بگذارید. این موضوع به آینده شما بسیار کمک خواهد کرد.

پوش مسیج چیست؟ چگونه آن را خلاقه با نرخ تبدیل بالا استفاده کنیم؟

گاها برخی افراد از ما سوال می‌کنند، پوش مسیج چیست و چه تفاوتی با پوش نوتیفیکیشن دارد. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که پوش مسیج همان پوش نوتیفیکیشن است که اندکی کاراکترهای آن بیشتر شخصی سازی شده است. شما برای طراحی یک پوش مسیج مناسب اول از همه باید یک سناریو تعریف نمایید. شما باید بررسی کنید که این پوش نوتیفیکیشن یا همان پوش مسیج قرار است که در کدام صفحه نمایش داده شود. دومین نکته‌ای که باید به آن توجه نمایید فراخوان عمل مناسب برای آن می‌باشد. همانطور که می‌دانید یک فراخوان عمل زمانی بازدهی مناسب دارد که از سناریو آن برای مخاطب قابل درک باشد و از همه مهمتر مخاطب برای آن آماده باشد. در غیر این صورت ممکن است فراخوان عمل شما بازدهی مناسبی را به ثبت نرساند.

سومین نکته در این است که متن مورد نظر خود را به نحوی برای مخاطبین خود شخصی سازی کنید که بیشترین تاثیر را داشته باشد. در این صورت می‌توانید اطمینان داشته باشید که پوش نوتیفیکیشن به درستی دیده خواهد شد. برای این منظور لازم است بررسی نمایید که کدام ایموجی‌ها می‌تواند بیشتری اکشن از مخاطبین شما را دریافت کند. متاسفانه امروزه به این موضوع توجه زیادی نمی‌شود. به همین دلیل است که پوش نوتیفیکیشن برخی از سئوکاران نیز نتیجه مناسبی در پی ندارد. یکی دیگر از نکاتی که می‌تواند پوش مسیج شما را جذاب‌تر کند، استفاده از مناسبت‌های زمانی مناسب آن می‌باشد. در برخی مواقع اگر افراد بتوانند یک رویداد مهم را مورد بررسی قرار دهند، احتمال دیده شدن و تایید شدن پوش مسیج ان ها از سمت مخاطبین افزایش پیدا خواهد کرد.

به عنوان مثال اگر شما قرار است که در یک سایت بدنسازی از پوش نوتیفیکیشن استفاده کند. شما باید بررسی کنید که نزدیکترین رویداد مهم بدنسازی چیست. به عنوان مثال مستر المپیا یکی از مهمترین رویدادهای تاریخی است که می‌توانند پوش نوتیفیکیشن خود را به آن مرتبط کنند. تحت عنوان یک تیتر خبری که بتواند نظر مخاطبین خود را به خود جلب کند، در این صورت احتمال اکشن مخاطبین شما افزایش پیدا خواهد کرد.

سخن پایانی

شما در این مقاله به صورت جامع و کامل با پوش نوتیفیکیشن آشنا شدید. به عنوان آخرین نکته در این مقاله سعی کنید که از نوتیفیکیشن به صورت هدفمند استفاده کنید. از طرفی نوتیف خود را  همراه با یک کال تو اکشن مناسب برای مخاطبان خود ارسال کنید. چرا که در این صورت احتمال بازدهی شما به صورت قابل توجهی افزایش خواهید یافت. به یاد داشته باشید که هر ابزاری زمانی که به بازار معرفی می‌شود، موافقان و مخالفان بسیار زیادی دارد. از این روی سعی کنید که با یک دید جامع نسبت به این موضوع اقدام کنید.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *