هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
چگونه از اینترنت درآمد کسب کنیم؟

چگونه از اینترنت درآمد کسب کنیم؟

1400/11/17

یکی از چالش های اساسی که امروز همه با آن روبرو هستند چگونگی کسب درآمد است. امروزه کسب درآمد از شیوه های قدیمی کمی عبور کرده و رنگ و بوی آنلاین به خود گرفته است. از اواخر سال 2019 و پس از شروع پاندمی کوید 19 که کسب وکار های روتینی که به صورت سنتی کار می کردند مجبور شدند برای مدتی مغازه های خود را تعطیل کنند و از کسب درآمد عقب افتادند. در همین لحظه کسب و کار هایی هم وجود داشتند که به صورت آنلاین فعالیت می کردند و به علت تقاضای بالای مردم به درآمد بیشتری رسیدند. درست در همین مرحله تفاوت میان کسب کار آنلاین و سنتی مشخص شد و جامعه به سمت کسب و کار آنلاین هدایت شد. در این قسمت اهمیت کسب درآمد از اینترنت بیش از همیشه بیشتر شد و جامعه برای به وجود آمدن کسب و کار اینترنتی آماده شد. در این میان افرادی وجود داشتند که کسب و کار خود را به شیوه آنلاین به نحو احسن اداره کردند. امروز در برتر آموز قصد داریم درباره ی چگونه از اینترنت درآمد کسب کنیم؟ صحبت کنم و به شما یاد دهیم که اگر تا به الان کسب و کاری برای خود نداشته اید بهنرین فرصت است تا آموزش ببینید چگونه از اینترنت و فضای مجازی بتوانید درآمد خوبی داشته باشید.

آنچه که شما در این مقاله می آموزید:

  • کسب درآمد از اینترنت به چه معناست؟
  • چرا کسب و کار خود را در اینترنت راه اندازی کنیم؟
  • چگونه از اینترنت درآمد کسب کنیم؟
  • چند اشتباه رایج که به آن دچار نشوید!!

کسب درآمد از اینترنت به چه معناست؟

در قسمت ابتدایی کسب درآمد از اینترنت دوست داشتم اول راجب به این که اصلا کسب درآمد از اینترنت یعنی چی؟ صحبت کنم. آیا یعنی اینکه تا اینترنت را روشن می کنیم پول دربیاریم؟ آیا شغلی است که بتوانیم با آن جایگاه اجتماعی داشته باشیم؟

شما با داشتن تخصص کافی و پشتکار لازم می توانید یک کسب و کار در اینترنت و فضای مجازی راه اندازی کنید و از انجام دادن آن در طول مسیر دلسرد نشوید. به این نکته توجه داشته باشید که شما رقبای زیادی را در این مسیر دارید و شروع یک کسب و کار در فضای مجازی همانند اداره کردن یک فروشگاه نیاز به تجربه و صیر کافی دارد. فکر نکنید که از همان ابتدای کار می توانید به درآمد های میلیاردی برسید، بلکه به این فکر کنید با تلاش های مداوم و سخت کوشی در کارتان کسب و کار خود را افزایش دهید تا در نهایت به نتیجه مثبت و صد البته درآمد بالا برسید.

کسب درآمد از اینترنت به چه معناست؟

چرا کسب و کار خود را در اینترنت راه اندازی کنیم؟

اگر این سوال برای شما پیش آمده است، مهم ترین دلیل آن را در بخش اول توضیح دادیم که امروزه با توجه به شرایط پیش آمده، اکثر کسب و کارها به سمت مجازی شدن پیش رفتند، همچنین مردم هم به دلیل کمبود وقت و عدم اتلاف وقت ترجیح می دهند خرید های خود را از فروشگاه های آنلاین معتبر انجام دهند. این دو دلیل، دلیل محکمی برای راه اندازی کسب و کار آنلاین است. در ادامه به بررسی و ذکر نکات مهم دیگری می پردازیم:

هزینه سرمایه گذاری آن پایین است.!

برای شروع یک کسب کار در فضای مجازی شما نیاز به سرمایه اولیه زیاد برای راه اندازی کسب و کارتان ندارید. گوشی تلفن همراه شما باید پیشرفته باشد تا بتوانید در بستر فضای مجازی حضور داشته باشید و نیاز به یک اینترنت پرسرعت دارید. حالا با توجه به تخصصی که دارید باید ابزارها و موارد مورد نیاز خود را تهیه کرده باشید. این هزینه ها نسبت به شروع یک کسب و کار سنتی بسیار کمتر است. زیرا شما مواردی مانند اجاره و یا خرید ملک، استخدام کارمندان، هزینه های شارژ آب برق گاز و….. را ندارید.

برای تمام افراد جامعه هدف در دسترس است.

یکی از مزیت هایی که کسب و کار های آنلاین نسبت به کسب و کار های روش سنتی دارد این است که همواره برای تمام جامعه هدف در دسترس است. فرض کنید شما یک کسب و کار فروش محصولات کیف دارید که در محله شرق تهران فعالیت دارید. جامعه هدف شما تمام افرادی میشوند که کیف استفاده می کنند اما تنها درصدی از این افراد در شرق تهران در محدوه شما حضور دارند تا بتوانند حضوری خرید کنند. این یعنی شما جامعه هدف زیادی را از دست می دهید. اما اگر کسب و کار شما آنلاین باشد. جامعه هدف شما تمامی افرادی است که از کیف استفاده می کنند و در کل کشور حضور دارند. افراد ساکن شهر اصفهان هم میتوانند از شما خرید انجام دهند و از طریق اداره پست و یا سیستم تیپاکس آن را دریافت کنند. پس این موضوع در کسب و کار های آنلاین بسیار اهمیت دارد.

در تمامی حوزه ها می توانید فعالیت داشته باشید.

یکی از ویژگی های مثبت کسب و کار آنلاین این است که شما می توانید تقریبا درباره ی هرموضوعی که درباره ی آن تخصص دارید فعالیت داشته باشید و به کسب درآمد بپردازید. شما می توانید در حوزه های فروش، آموزش و…. فعالیت کنید و هیچ محدودیتی برای شما وجود ندارد.

چند اشتباه رایج که به آن دچار نشوید!!

معمولا در شروع کسب و کارهای اینترنتی برخی از افراد دچار اشتباهات بزرگی میشوند . در ادامه به بررسی موردی آن میپردازیم.

کسب درآمد از اینترنت تخصص نیاز ندارد: در ادامه متوجه خواهید شد که کسب درآمد از اینترنت به تخصص لازم نیاز دارد . شما با دانش کافی باید این کار را شروع کنید.

کسب درآمد از اینترنت شغل حساب نمیشود: امروزه با پیشرفت تکنولوژی مشاغل اینترنتی جزو پر اهمیت ترین مشاغل به شمار میرود و کسب درآمد از این طریق شغل محسوب میشود و می توانید درآمد قابل قبولی برای شما داشته باشد.

کسب درآمد از فضای مجازی برای افراد تنبل نیست: برای اینکه بتوانید در این فضا موفق شوید باید تلاش و کوشش کافی داشته باشید و تمامی این موارد نشان می دهد که کسب درآمد از اینترنت نیاز به توانایی و پشتکار دارد.

چگونه از اینترنت درآمد کسب کنیم؟

حالا به نکته مهم این مقاله می پردازیم و میخواهیم راجب به اصلی ترین موضوع یعنی چگونه از اینترنت درآمد کسب کنیم؟ بپردازیم. در این قسمت همراه برتر آموز باشید.

چرا کسب و کار خود را در اینترنت راه اندازی کنیم؟

کسب درآمد از اینستاگرام

یکی از روش های و ابزار های کاربردی برای کسب درآمد از طریق اینترنت اپلیکیشن اینستاگرام است. اینستاگرام یک ابزار رایگان و مناسبی است که در اختیار همه ی افراد قرار دارد و هر فردی می توانید با برنامه ریزی مناسب از طریق این ابزار به کسب درآمد بپردازد. هنرمندان، ورزشکاران، بازیگران، اینفلوئنسر ها و.. در این ابزار وجود دارند و از طریق اشتراک گذاری عکس و ویدیو و استوری به کسب درآمد میپردازند. شما برای فعالیت در اینستاگرام نیازی ندارید هزینه هایی مانند حق اشتراک و.. را بپردازید و می توانید به راحتی و رایگان و تنها با حق پرداخت اینترنت از اینستاگرام استفاده نمایید. فعالیت در اینستاگرام به چند شیوه صورت می گیرد. در شیوه اول شما می توانید فروش اینترنتی راه اندازی کنید و از طریق این پلتفرم به فروش محصولات یا خدمات بپردازید. در شیوه دوم میتوانید بلاگری یا اینفلوئنسری انجام دهید. از این طریق به جذب مخاطب بپردازید فالوور و نرخ تعامل کسب کنید. و در ادامه با گرفتن حق تبلیغات درآمد کسب کنید. تمامی این شیوه ها نیازمند صبر و تلاش و آموزش صحیح در زمینه اینستاگرام است. پس حتما آموزش اینستاگرام و آموزش بلاگری برتر آموز را مطالعه نمایید.

اگر در اینستاگرام فروشگاه اینترنتی راه اندازه کرده اید و به شیوه های پرداخت آشنا نیستید، پیشنهاد میشود مقاله معرفی درگاه های پرداخت برای فروشگاه های اینستاگرامی بپردازید.

فعالیت به عنوان فریلنسر

اگر شما تخصص خاصی در زمینه های مختلفی مانند ، سئو ، طراحی سایت ، فتوشاپ ، برنامه نویسی، دیجیتال مارکتینگ و… دارید میتوانید به عنوان فریلنسر در فضای مجازی فعالیت نمایید. فریلنسر به شخصی گفته میشود که با تخصص های خاص خود به صورت دورکار با شرکت ها و آموزشگاه های مختلف قرار داد می بندد و به کسب درآمد می پردازد. یکی از ویژگی های خوب فریلنسر بودن است که شما می توانید همزمان چند پروژه داشته باشید و به کسب درآمد بپردازید. در فریلنسری تایم اضافه برای رفت و آمد ندارید و می توانید تمام تایم روزانه خود را کار و دریافت پروژه اختصاص دهید و با توجه به توانایی خود پروژه دریافت کنید. سایت هایی زیادی در این زمینه وجود دارد که با گشت و گذار در آنها می توانید پروژه های خوبی را کسب نمایید.

تولید محتوا و وبلاگ نویسی

تولید محتوا یکی از مهم ترین ویژگی ها و فعالیت ها در هر کسب و کاری است. اگر شما تولید کننده محتوا چه به صورت متنی چه به صورت ویدیویی هستید می توانید با تولید محتوای خاص و مفید برای هر کسب و کاری به صورت دورکاری فعالیت کنید. هر سایتی به یک تولید کننده محتوا برای درج محتوا در قسمت بلاگ سایت و درج محتوا برای محصولات سایت نیاز دارد. در واقع بلاگ نویسی و تولید محتوا جزو فعالیت های قدیمی کسب وکار از اینترنت است. همچنین بجز تولید محتوا برای سایت شما می توانید برای اینستاگرام نیز تولید محتوا داشته باشید. پیشنهاد میکنم در ابتدا آموزش تولید محتوا برتر آموز را مطالعه و سپس مقاله نکات طلایی محتوا نویسی را با دقت بررسی نمایید تا بتوانید در این زمینه به خوبی فعالیت داشته باشید.

کسب درآمد از تلگرام

تلگرام هم مانند اینستاگرام یکی از پلتفرم های رایگان و مناسب برای کسب درآمد است. قبل از اینکه تلگرام فیلتر بشه و مردم نیاز داشته باشند از پروکسی و یا فیلترشکن استفاده کنند بازدهی بیشتری در فروش و کسب و کار اینترنتی داشته است، اما با توجه به محبوبیت این پلتفرم و امکانات ویژه و منحصر بفردش هنوز هم کسب و کار هایی هستند که از طریق این پلتفرم به کسب درآمد میپردازند. خیلی راحت با راه اندازی یک کانال تلگرامی می توانید به فروش محصولات و خدمات بپردازید. هرچه اعضای کانال یا به اصطلاح ممبر های شما افزایش پیدا کند در فروش شما و اعتماد سازی کاربران بسیار موثر است.

طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی فروشگاه اینترنتی یا طراحی سایت شخصی به نسبت کارهای بالا کمی سخت تر و پر هزینه تر است اما شما اگر دانش ، بودجه و زمان کافی داشته باشید می توانید یک فروشگاه اینترنتی طراحی و تاسیس نمایید و در آن به فروش کالا یا خدمات بپردازید. این روش کسب درآمد از سایر روش های بالا درآمد بالاتر و بازدهی بالاتری را دارد. شما برای اینکار باید دانش کافی در زمینه طراحی سایت با وردپرس داشته باشید و به تهیه هاست و دامنه متناسب بپردازید و پس از این مرحله باید طراحی مناسبی برای سایت خود قرار دهید. اگر در زمینه سئو موتور های جست و جو تجربه ای دارید به راحتی می توانید به سئو کردن محصولات سایت خود بپردازید و محصولات و یا خدمات خود را جزو SERP گوگل قرار دهید.

پیشنهاد میشود مقاله معرفی بهترین درگاه های پرداخت در ایران را مطالعه نمایید.

در ادامه با مقاله چگونه از اینترنت درآمد کسب کنیم؟ همراه برتر آموز باشید.

سیستم همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ

افیلیت مارکتینگ یا سیستم همکاری در فروش یکی از سیستم های درآمدزایی است که کسب و کارهای آنلاین در اختیار شما افرادی که می خواهید در بستر فضای مجازی اطلاعات کسب کنید قرار می دهد. در این سیستم اگر موفق شوید که محصولاتی از فروشگاه اینترنتی که با آن همکاری دارید را به فروش برسانید شما کمیسیون خود را دریافت خواهید کرد. فروشگاه های اینترنتی یک لینک اختصاصی در اختیار شما قرار می دهند تا از طریق آن بتوانید به فروش محصولات بپردازید. میتوانید این لینک را در شبکه های اجتماعی قرار دهید تا فروش خود را افزایش دهید. در ادامه یک نقشه راه کلی از افیلیت مارکتینگ را نشان می دهد.

ثبت نام در سیستم همکاری در فروش فروشگاه X——-> دریافت لینک اختصاصی از فروشگاه X———> بازدید کننده های شما بر روی لینک کلیک کنند——> لینک آن ها را به سمت سایت فروشگاه X هدایت کند و خرید انجام دهند.——-> تبریک!! کمیسیون خود را از فروشگاه دریافت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد میشود مقاله افیلیت مارکتینگ چیست؟ را مطالعه نمایید.

ارائه خدمات مشاوره به صورت ایترنتی

اگر شما در زمینه مشاوره دانش تخصصی دارید می توانید از طریق اینترنت به مشاوره های روانشناسی و یا مشاوره تحصیلی بپردازید. خیلی از افراد هستند که امکان مراجعه حضوری ندارند بنابراین تصمیم میگیرند آنلاین از این خدمات استفاده کنند. شما با ارائه این خدمات می توانید به صورت آنلاین به کسب درآمد از طریق فضای اینترنت بپردازید.

اگر کسب و کار شما در این زمینه رونق گرفت میتوانید با طراحی سایت به نوبت دهی و درج محتوا و مطلب بپردازید.

تهیه فیلم های آموزشی

اگر دانش خاصی در زمینه های آموزشی و پژوهشی دارید می توانید با تهیه فیلم های آموزشی و اشتراک گذاری آن با جامعه هدف مربوط به کسب درآمد بپردازید.فقط باید فیلم های آموزشی خود را با کیفیت بالا طراحی نمایید.

سخن آخر:

سعی کرده ایم به طور کامل به بررسی چگونه از اینترنت درآمد کسب کنیم؟ بپردازیم و روش های مفید کسب درآمد را بررسی نماییم. با بررسی این روش ها میتوانید به درآمد خاص از اینترنت بپردازید و لازمه رسیدن به درآمد دانش کافی و صبر و تلاش است. اگر در این زمینه تجربه ای دارید لطفا در قسمت کامنت با دوستان برترآموزی به اشتراک بگذارید.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *