هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
Obesity methods

چگونه از شر لاغری خلاص شویم | همه چیز درباره روش های چاقی

دسته بندی : سلامت
1400/06/11

درست شنیده اید چرا که در این مقاله از سایت برتر آموز می خاهیم روش های چاقی را برایتان شرح دهیم. اگر جزء افرادی هستید که لاغری رنج می برید این مقاله را دنبال کنید زیرا خبرهای خوبی برایتان داریم.

Obesity methods1

روش های چاقی

علی رغم تعداد زیادی از مردم که به دنبال لاغر شدن هستند، عده ای دیگر هم هستند که دوست دارند کمی چاق شوند. البته لازم به ذکر است که چاق یاد می تواند عوارض بدی برای بدن داشته باشد.

همانطور که برای لاغر شدن احتیاج است اصول غذایی را رعایت کرده و ورزش های زیادی انجام داد، این موضوع برای چاق شدن هم صدق می کند.

بعضی بر این باورند که برای چاق شدن کافیست غذا زیاد بخورند تا معده آن ها بزرگ شود.

اینطور نیست شما باید با حفظ ایمنی سیستم بدن، باید به چاقی اقدام کنید و همچنین اعمالی انجام ندهید که خسارات جبران ناپذیری به بدنتان وارد شود.

برای خلاص شدن از شر لاغری ما 14 نوع مواد غذایی را به شما معرفی می کنیم تا روند کار برایتان آسان تر و لذت بخش تر باشد.

اسموتی های پروتئینی

امروزه اسموتی های زیادی در بازار به فروش می رسند اما باید توجه داشت که اسموتی هایی که در بازار عرضه می شوند از حجم زیادی شکر برخوردار است و استفاده از آن ها برا روش های چاقی کاملا مضر است.

سعی کنید تا حد الا مکان خودتان در منزل اسموتی درست کنید. اسموتی های خانگی سرشار از پروتئین می باشد که برای سلامت بدن بسیار ضروری می باشند. در ادامه چند نوع طعم اسموتی را به شما پیشنهاد می کنیم که می تواند به چاقی شما کمک زیادی کند.

شیک شکلات و موز و آجیل

شکلات، موز و آجیل سرشار از چربی هستند و به راحتی می توانند به چاق شدن بدن کمک کند. برای تهیه این شیک کافیست شکلات، آجیل و موز را باهم ترکیب کرده و نوش جان کنید.

شیک وانیل و توت

یک نوع شیک دیگر که می تواند سریعتر بدن را فرم دهد، شیک وانیل و توت می باشد. برای تهیه شیک وانیل و توت هم می توانید از توت منجمد و هم تازه استفاده کنید و کافیست مقداری توت و یک فنجان ماست و همچنین وانیل را با هم ترکیب کرده و میل کنید.

شیک شکلات و فندق

از آنجایی که بعضی از شیک ها دارای طبع گرم هستند، ممکن است برای افراد حساسیت های پوستی ایجاد کرده و باعث جوش در صورت افراد می شوند. برای تهیه شیک شکلات و فندق کافیست 2 لیوان سر خالی شیر و فندق و شکلات را باهم ترکیب کنید و نوش جان فرمایید.

شیک سیب و کارامل

یک مقدار سیب و یک فنجان ماست و شکر را باهم مخلوط کنید تا شیک سیب و کارامل داشته باشید.

Obesity methods63

شیر

از دیگر مواد غذایی که می تواند به چاقی کمک کند، استفاده شیر پرچرب است. از گذشته تا به امروز از شیر به عنوان بزرگ کننده عضله استفاده می کنند. شیر دارای پروتئین، کربوهیدرات و چربی می باشد که برای بدن کاملا ضروری است. از آنجایی که شیر دارای کازئین و پروتین است به راحتی می تواند وزن شما را افزایش دهد.

بهتر است از شیر در حین ورزش و یا به صورت میان وعده استفاده کنید. مطمئن باشید بعد چند ماه نتیجه آن در بدن خود احساس خواهید کرد.

برنج

برنج سرشار از نشاسته و کربوهیدرات است و به عنوان ماده غذایی که می تواند افزایش وزن به همراه داشته باشد، معرفی شده است. به طور کلی یک فنجان برنج پخته شده از 43 گرم کربوهیدرات برخودار است. شما با ساتفاده یک وعده غذایی از برنج می توانید در عرض یک ماه چندین کیلو افزایش وزن داشته باشید.

یکی از راههایی که باعث می شود همیشه برنج در دسترس داشته باشید، این است که در ابتدای هفته برای خود برنج آماده کنید و داخل یخچال نگهداری کنید. سپس هر وقت که میل به خوردن داشتید از آن میل کنید. به یاد داشته باشید همان قدر که برنج از خاصیت برخوردار است، مصرف بیش از حد آن می تواند آسیب های جدی به بدن وارد کند. سعی کنید در تمامی مواد غذایی تعادل را حفظ کرده تا دچار مسمومیت غذایی نشوید

آجیل ها و کره بادام زمینی

یکی از بهترین وعده ها برای چاق شدن، آجیل و کره بادام زمینی است. برای آن مه بتوانید با خوردن بادام چاق شوید، کافیست یک مشت از آن را در حین انجام کار و یا با صبحانه میل کنید و یک مشت بادام حدود 7 گرم پروتئین و 18 گرم چربی دارد. شما با خوردن آجیل می توانید به راحتی کمبود غذایی را در بدن خود جبران کنید. به یاد داشته باشید که آجیل ها از کره بادام زمینی بیشتر انرژی دارند و باعث می شوند زودتر چاق شوید. سعی کنید یک مشت آجیل را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

گوشت قرمز

از دیگر مواد غذایی که می تواند در روش های چاقی کمک زیاد کند، گوشت قرمز می باشد. بیشتر ورزشکاران از گوشت قرمز برای عضله سازی استفاده می کنند. گوشت قرمز سرشار از کراتین خوراکی و مکمل های عضله سازز است. اگر تا کنون از گوشت قرمز استفاده نمی کردید، آن را حتما در برنمه غذایی خود قرار دهید. به یاد داشته باشید برای آنکه بتوانید زودتر چاق شوید بهتر است قسمت پرچرب گوشت را انتخاب کنید. گوشت های چرب منبع بسیار خوبی برای دریافت پروتئین می باشند. از آنجایی که کالری گوشت بسیار است باعث افزایش وزن می شود.

سیب زمینی و نشاسته

سیب زمینی سرشار از نشاسته است. یکی از ارزان ترین راه ها برای افزایش وزن استفاده از سیب زمینی می باشد. سیب زمینی به ذخیره شدن گلیکوژن در بدن کمک می کند و همین امر باعث شده تا به یکی از چاق کننده ها تبدیل شود. گلیکوژن جز مواد غذایی است که می تواند انرژی بدن را تا حد زیادی تامین کند. از دیگر مواد غذایی که سرشار از نشاسته می باشد و باید از آن ها در برنامه غذایی خو استفاده کنید، به شرح زیر می باشد.

  • بلغور جو دو سر
  • ذرت
  • گندم سیاه
  • سیب زمینی
  • سیب زمینی شیرین
  • کدو حلوایی
  • انواع لوبیا و حبوبات

مکمل های پروتئین

برای افراد ورزشکار که می خواهند سریعتر چاق شوند و عضله داشته باشند از مکمل های پروتئین استفاده می کنند. برای مواقعی که ورزش های قدرتی انجام می دهید، استفاده از مکمل های پروتئینی بهترین گزینه است. بعضی از افراد بر این باورند که پروتئین وی ناسالم است و برای بدن ضرر دارد، اما این باور کاملا اشتباه بوده چرا که پروتئین وی از لبنیات به دست می آید و برای بهبود بسیاری از بیماری ها ضروری می باشد. در هنگام ورزش بدن شما احتیاج زیادی به مکمل های پروتئین دارد. شما می توانید از مکمل وی قبل یا بعد تمرین استفاده کنید همچنین مصرف آن در دیگر ساعات روز موردی ندارد.

Obesity methods77

میوه های خشک

میوه های خشک جزء مواد غذایی هستند که کالری زیادی دارند. این میان وعده ها می توانند آنتی اکسیدان های زیادی برای بدن تامین کنند. به یاد داشته باشید که قند وجود در میوه های خشک بسیار زیاد است که این موضوع باعث افزایش وزن می شود. بعضی از افراد بر این باورند که میوه ها با خشک شدن فیبر خود را از دست می دهند اما این باور بسیار غلط است زیرا میوه ها بعد از خشک شدن فیبر و مواد معدنی خود را حفظ می کنند. سعی کنید در برنامه غذایی خود، جایی برای مواد غذایی برجای گذارید.

نان سبوس دار

نان سبوس دار از کربوهیدرات های مفید برای افزایش بدن هستند. این نوع نان را می توانید با تخم مرغ، گوشت و پنیر به عنوان میان وعده استفاده کنید. در هنگام خرید نان سبوس دار به این نکته توجه کنید که حتما از انواع سبوس و با آرد کامل پخته شده باشد.

غلات کامل

غلات کامل شامل: کربوهیدرات، کالری، مواد مغذی، فیبر و آنتی اکسیدان می باشند. به این نکته توجه کنید از فرآورده هایی که سرشار قند هستند برای روش های چاقی پرهیز کنید زیرا این مواد باعث می شود تا دچار چاقی بیش از حد شوید. کامل ترین غلات ها که از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار هستند عبارتند از:

  • گرانولا
  • بلغور جو دو سر
  • سبوس

در هنگام خرید غلات توجه داشته باشید که حتما تصفیه شده و فاقد قند اضافی باشند.

شکلات تلخ

شکلات تلخ تا حد زیادی می تواند آنتی اکسیدان بدن را فراهم سازد. برای خرید شکلات تلخ سعی کنید آن هایی را تهیه کنید که از درصد بالای 70 برخوردار هستند. هر 100 گرم شکلات تلخ می تواند 600 گرم کالری برای بدن به وجود آورد. شکلات تلخ سرشار از فیبر، منیزیم . آنتی اکسیدان می باشد.

ماست پرچرب

ماست پرچرب از جمله مواد غذایی سالم و پر کالری می باشد. این نوع ماده غذایی کمک زیادی به افزایش وزن کرده و هم به عنوان میان وعده و هم وعده اصلی مورد استفاده قرار می گیرد.

سخن پایانی

برای اضافه کردن وزن هیچ گاه به سمت مواد غذایی که چربی کاذب به همراه دارند نروید. اگر می خواهید به همراه چاقی، عضله هم بسازید سعی کنید ورزش را فراموش نکنید. امیدواریم توانسته باشیم با ارائه روش های چاقی اطلاعات خوبی برای شما به اشتراک گذاشته باشیم. از این که تا پایان مقاله همراه ما بوده اید از شما سپاسپگزاریم. ­

نویسنده : معصومه آغاز

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *