هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
چگونه بدون رزومه استخدام شویم؟

چگونه بدون داشتن تجربه شغل پیدا کنیم؟

1401/06/09

قطعا یکی از چالش‌­هایی که برای هرکس یک­بار به وجود آمده است، این است که چگونه بدون تجربه یک شغل پیدا کند، چرا که هرکس نیاز است تا از یک جاجی شروع به کار کند. زمانی که شما به دنبال یک کار در اینترنت و یا در مجله­‌های کاریابی می‌­گردید، اکثر کارفرمایان به دنبال استخدام نیروی کار با تجربه هستند و برخی دیگر نیز که نیروی بدون تجربه استخدام می­‌کنند، تحت عنوان کارآموزی از شما به معنای واقعی کلمه استفاده می‌کنند، اما حقوق و مزایای شما را به صورت کامل نمی‌­دهند که این موضوع خود مشکوک و غیر قابل تحمل است. ما در این مقاله در سایت برترآموز به شما مهارت­‌هایی را آموزش می­‌دهیم که شما بدون داشتن تجربه شغلی کافی با روی باز استخدام شوید و به مقصود خود دست پیدا کنید، حال این موضوع را به یاد داشته باشید که اعتماد به نفس شما در تمامی مراحل استخدام حرف اول را می‌زند، در نتیجه روی این ویژگی خود باید به خوبی کار کنید، که در ادامه بیشتر راجب آن توضیح خواهیم داد.

یکی از پیشنهادهای ما به شما این است که یک مهارت را به صورت کاربردی و کلیدی فرا بگیرید و با انجام یکی دو پروژه به صورت دور کاری در حوزه فریلنسری و یا دورکاری اقدام به فعالیت داشته باشید. به عنوان مثال یکی از مهارت­‌هایی که بازار کار امروز به شدت به آن نیاز دارد امنیت شبکه است، چرا که با توجه به رشد اینترنت و ابزارهای مرتبط با آن شما می‌­توانید بهترین استفاده را از آن ببرید.

شما با مراجعه به بخش محصولات وب­سایت برترآموز می­توانید از « آموزش امنیت شبکه » به صورت کاربردی و جامع استفاده کنید. چرا که این مهارت نیاز به سابقه خاصی ندارد و شما صرفا با دانش خود می‌­توانید به بهترین مزایای شغلی دست پیدا کنید. البته اگر شما به دنبال کارهای سنتی و بیشتر به کسب و کارهای آفلاین فکر می­‌کنید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا شما به بهترین نحو آماده استخدام کنیم آن هم در هر سازمانی که مد نظر شما است. البته لازم است در این مورد نیز به شما اطلاع دهیم که در بازار کار نیروی کار با ارزش با توجه به اخلاقیات و توانایی کار سازمانی تعریف می­‌شود و نه با توجه به سابقه شغلی، البته که سابقه شغلی برای هر شخصی می­‌تواند یک امتیاز محسوب شود. اما در صورتی که فاقد آن هستید، چیز زیادی را از دست نداده‌­اید، در نتیجه در تمامی مراحل جستجو کار اعتماد به نفس و روحیه خود را در بالاترین درجه و مرتبه خود نگهدارید. که این موضوع خود برای شما یک مزیت رقابتی قابل توجه است.

پیدا کردن شغل بدون رزومه

موارد موثر در استخدام به استثنای سابقه شغلی

  1. مهارت ­های نرم خود را افزایش دهید

در صورتی که شما سابقه شغلی کافی برای استخدام در یک سمت شغلی را ندارید، سعی کنید در خواست یک مصاحبه حضوری دهید. زمانی که درخواست مصاحبه حضوری شما تایید شد، شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا به بهترین نحو ممکن خود را مسئولیت پذیر، منضبط و تشنه یادگیری نشان دهید و از طرفی روی استخدام خود و شرایط مورد نیاز طرفین نیز مذاکره کنید.

زمانی که شما در یک بعد کاستی دارید باید بتوانید در ابعاد دیگر یک روحیه فوق العاده عالی و قوی از شخص نشان دهید که کارفرما را ترغیب کند تا شما را به عنوان یکی از نیروهای خود استخدام کند. در این بخش به شما توصیه می‌­کنم از بخش مقالات سایت برترآموز استفاده کنید و مقاله « چگونه به یک مذاکره کننده تبدیل شویم » به صورت کاربردی و جامع استفاده کنید و سرنخ­‌هایی بدست بیاورید تا بتوانید روی مهارت­‌ها و توانایی­‌های خود مذاکره کنید. البته این نکته را نیز مدنظر قرار دهید همانطور که در مقدمه به این موضوع اشاره شد، همانطور که نیروی کار سالم و توانا تعدادشان محدود است، کارفرمای سالم و با اخلاق نیز تعدادشان کم است در نتیجه اگر در مسیر استخدام خود رفتار نامناسب و یا برخورد نامناسبی از سمت کارفرما مشاهده نکردید، روحیه خود را از دست ندهید و به جستجوی خود ادامه دهید. بزرگترین مزیتی که شما در این مرحله می­‌توانید بابت آن احساس خرسندی کنید این است که شما در آن شرکت مشغول به کار نشدید و در طی کار دچار چالش با کارفرمای خود نشدید که این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است.

  1. رزومه ­ای از مهارت­ های خود بنویسید

اگر شما دارای رزومه و سابقه شغلی در آن جایگاه شغلی برای شما لازم است نیستید، می‌­توانید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا مهارت­‌هایی که در این حوزه برای شما مهم است را به عنوان روزمه خود عنوان کنید. برای مثال من می‌­خواهم به عنوان یک فروشنده در یک شرکت فروش لوازم خانگی استخدام شود و تا به حال هیچ­گونه سابقه‌­ای دراین حوزه و  فروش لوازم خانگی ندارم، روزمه خود را به این صورت ارسال می‌­کنم.

در بخش توانایی­‌ها گواهینامه یکی دو عدد از دوره­‌های مذاکره خود را بیان می­‌کنم، در بخش بعدی توانایی‌های فردی مانند اصول حرفه‌­ای متقاعد سازی، فن بیان، روحیه کار تیمی، آشنا با برندهای مختلف لوازم خانگی، و برخی دیگر از مهارت­‌های نرم خود را بیان می­‌کنم. از طرفی سعی می­کنم مهارت‌­های دیگر که مرتبط با فروش می‌­­باشند را به روزمه خود اضافه کنم. در مرحله آخر پس از ارسال روزمه زمانی که برای مصاحبه حضوری استخدام شدم سعی می­‌کنم یکی از کالاهایی که در  فروشگاه بیشترین فروش را دارد را به عنوان پرزنت آزمایشی فروش یاد بگیرم و در مرحله آخر ارائه دهم.

به یاد داشته باشید در پروسه روزمه خوانی از سمت کارفرما معمولا شروع رزومه به شدت مهم است و کارفرما ممکن تا انتها آن را مطالعه نکند و به بخش بایگانی انتقال دهد. سعی کنید برای شروع مهم­ترین مهارت­‌های ضروری و مورد نظر کارفرما را با توجه شغلی که در آن قصد استخدام دارید را بنویسید و از طرفی تمام سعی خود را به کار گیرید تا تخصص و مهارت­‌های ناب خود را به صورت بولد و قابل توجه بر اساس مهم­ترین استانداردها ارائه دهید. این نکته را نیز به یاد داشته باشید، که همیشه بخش اصلی کار شما با توجه بخش قبل در خواست مصاحبه حضوری است، شما نیز در رزومه خود این موضوع را به صورت مرموز بیان کنید تا کارفرما از روس حس کنجکاوی حداقل یکبار میزبان شما باشد.

  1. اولین برخورد سرنوشت شما را تعین می­ کند

یکی از مهم­ترین نکاتی که شما همیشه باید در اولین جلسه مصاحبه مدنظر خود قرار دهید، این است که برای اولین جلسه مصاحبه شما باید بهترین لباس رسمی خود را انتخاب کنید و بپوشید. ( البته این موضوع با توجه به شغلی که انتخاب می­‌کنید متغیر است؛ به عنوان مثال اگر شما قرار است برای فروشندگی لوازم ورزشی استخدام شوید باید یک لباس اسپرت مناسب انتخاب کنید.) از طرف دیگر حتما سعی کنید برای اولین جلسه مصاحبه خود از یک عطر خوشبو و تند استفاده کنید که شخص محاحبه کننده متوجه تفاوت شما با بقیه افراد شود. نکته بعدی است که هر زمانی که شما قرار مصاحبه شغلی دارید باید اندکی زودتر آنجا حاضر شوید که این موضوع نشان از خوش­ قولی و مسئولیت پذیری شما می­‌باشد.

تاثیر اولین برخورد در استخدامی

این نکته را نیز مدنظر قرار دهید، که با لبخند و اعتماد به نفس به در اولین لحظه برخورد حاضر شوید و در صورت امکان سعی کنید که با طرف مقابل دست دهید که این موضوع می­‌تواند به صورت ویژه‌­ای برای شما تاثیر گذار باشد. چرا که به قول آلمانی‌­ها کارت ویزت شما نوع دست دادن شما است. ذکر این موارد به این دلیل حائز اهمیت است که شما در اولین قرار مصاحبه خود به واسطه برخورد فوق العاده حرفه‌­ای خود می­‌توانید، نظر شخص محاحبه کننده را به خود جلب کنید و کاستی­‌های خود را به بهترین نحو ممکن، پوشش دهید. اگر شما از همان ابتدای کار به خاطر نداشتن سابقه شغلی خود را مردود بدانید و به صورت درست خود را ارائه ندهید، شکست شما قطعی است.

  1. معرفی نامه پیوست کنید

یکی از مواردی که می­تواند برای شما موثر باشد و از طرفی می­تواند روی نظر شخص مصاحبه شوند تاثیر مثبت بگذارد این است که سعی کنید از یک فرد معتبر دارای معرفی نامه باشید. به عنوان مثال من درخواست کار در یک شرکت پتروشیمی را دارم، من سابقه شغلی و تجربه کافی در این بخش ندارم. در نتیجه تمام تلاش خود را به کار می­گیرم تا با یک معرفی نامه معتبر از اساتیدی که من را آموزش داده­اند نظر کارفرما را به خود جذب کنم.

البته این موضوع را نیز می­توانید مدنظر قرار دهید در صورتی که با برخی از افراد کارکن اون مجموعه شما ارتباط دوستی دارید می­توانید از آن­ها درخواست یک معرفی نامه کنید تا شما را اندکی از دیگران متمایز کنید. اشتباه نکنید در این بخش ما قرار نیست بواسطه برخی از آشنایان خود حقی از کسی ضایع کنیم، بلکه ما قرار است چهره­ی بهتری از خود بسازیم و لاغیر.

این نکته را نیز به یاد داشته باشید، شما در صورتی که بتوانید پرزنتی مناسبی از خود داشته باشید و خود را به صورت موثر و قوی معرفی کنید، در صورتی که شما تخصص و علم کافی نیز داشته باشید، قطعا از نبود سابقه شغلی شما چشم پوشی می­کنند.

  1. انگیزه جاودانه به کارفرما نشان دهید

یکی از سوال­هایی که همیشه هر کارفرمایی ممکن است از شما داشته باشد، انگیزه شما از درخواست استخدام در این شغل چیست؟ شما برای خود در این سمت چه آینده­ای را متصور می­شوید؟

هرکارفرمایی از شما سوالاتی از این دست خواهد پرسید و انگیزه او این است که به پاسخ این سوال دست پیدا کند که شما با هدف انجام کار و رشد در این جایگاه شغلی در خواست استخدام دارید و یا به دلیل این که مزایای مناسبی برای شما دارد درخواست استخدام دارید. شما در این هنگام می­توانید با یک داستان گویی قوی و یک اراده فولادین نظر کارفرما را به خود جلب کنید. شما باید در این مرحله هدف خود را از انجام این کار درک این شغل و همچنین رسیدن به جایگاه‌­های شغلی کلان و بلند مرتبه بیان کنید.

شما در این مرحله باید به نحوی روی کارفرما و یا شخص مصاحبه کننده تاثیر بگذارید که او شگفت زده شود و شما را تنها شخصی بیابد که می‌­تواند به او اعتماد کند و کسب و کار خود را در اختیار او بگذارد.

  1. از دوره‌­های معتبر آنلاین آموزش کار استفاده کنید

برخی از مراکز کاریابی و یا برخی از مراکز فنی حرفه­‌ای دوره­‌هایی به صورت آنلاین و حضوری جهت افزایش مهارت کارجویان برگذار می‌­کنند که به آن­ها مهارت مورد نیاز هر شخص را به او آموزش می­‌دهند و از طرفی در پایان دوره آموزشی خود به او گواهینامه­‌هایی معتبر ارائه می­‌کنند که برای کارفرمایان قابل قبول است و گاها آن را به عنوان سابقه شغلی از شما پذیرا می‌­باشند. نکته مهم این است که شما از مکان معتبری آموزش­‌های خود را فرا گیرید و فرد آموزش دهنده شما نیز فردی با سابقه و قابل قبول باشد. این موضوع را به این جهت عرض می‌­کنیم که ممکن است شما هزینه کنید و در برخی ورکشاپ­‌های غیر معتبر شرکت کنید که گاها مدارک جعلی بین المللی به شما می­‌دهند اما این مدرک برای کارفرمایان هیچ ارزشی ندارد.

دوره های آنلاین برتر کشور چیست؟

  1. شبکه سازی کامل و برجسته داشته باشید

مهم­ترین خاصیت شبکه سازی برای شما به عنوان یک کارجو در این است که شما بواسطه شبکه سازی با افرادی که می­‌خواهید در جایگاه شغلی مرتبط با آن­‌ها کار کنید در این است که شما اطلاعات تجربی مناسبی در کنار آن­ها کسب ­کنید که گاها این اطلاعات می­‌تواند در مصاحبه شغلی شما بسیار موثر واقع شود.

از طرفی شبکه سازی صحیح به شما کمک می­‌کند در صورتی که یک فرصت شغلی مناسب برای شما فراهم شد، شما زودتر از دیگران راجب آن اطلاع داشته باشید در نتیجه رقابت ساده‌­تر با رقبا خود در این زمینه داشته باشید. علاوه بر این موارد داشتن شبکه قوی ارتباطی در یک حوزه منحصر به فرد می­‌تواند برای شما مانند یک مزیت رقابتی عمل کند و برای شما ارتباط بیشتری فراهم کند، که در آینده شغلی شما می­‌تواند بسیار موثر باشد. اگر شما به مباحث شبکه سازی علاقه دارید و در مورد آن اطلاعات کافی ندارید به شما توصیه می‌­کنم به بخش مقالات برترآموز مراجعه کنید و از مقاله « شبکه سازی چیست » استفاده کنید، همچنین شما می­‌توانید از مقاله­‌های مشابه نیز در این بخش استفاده کنید و اطلاعات خود را کامل­ تر و عمیق ­تر کنید.

  1. در شرکت­‌های معتبر به کارآموزی بپردازید

یکی از مواردی که متاسفانه در کشور ما به درستی بیان نشده است معنا و مفهوم کارآموزی است. در کشور ما متاسفانه کارآموزی به معنای استفاده از نیروی کار رایگان به جهت آموزش پاره وقت برخی امور است. اما کارآموزی به این معنی است که شما در کنار یک فرد متخصص اقدام به آموزش کنید و در کنار او برخی از امور را به صورت تجربی یاد بگیرید. شما می‌­توانید ساعت کاری منعطف داشته باشید و الزامی وجود ندارد که مانند کارکنان رسمی شرکت به کار بپردازید. این نکته را نیز مدنظر قرار دهید که در هر سازمان و شرکتی شما نباید اقدام به کارآموزی کنید، چرا که گاها خود اون شرکت اعتبار کافی ندارد و شما زمان و انرژی خود را به صورت رایگان در اختیار آن­ها قرار داده‌­اید.

شما قبل از کارآموزی باید تمام سعی خود را به کار گیرید تا راجب آن شرکت تحقیق کنید و بررسی کنید که آیا آن شرکت از ارزش اجتماعی و اعتبار سازمانی به اندازه کافی برخوردار است و یا قصد استفاده از شما را دارد. به عنوان مثال برخی از شرکت­‌هایی که کلا 4 نفر نیرو دارند و 3 ماه است که تاسیس شده است، قطعا مکان مناسبی برای آموزش شما نیست.

  1. دانش خود را تخصصی و عمیق کنید

فرض کنید من به عنوان یک فرد فارق التحصیل رشته روانشناسی به دنبال کار می­‌گردم و در برخی از کیلینک‌­ها نیز به مدت کوتاهی به عنوان کارآموز فعالیت داشته‌­ام، حال زمانی که برای مصاحبه اقدام می­‌کنم با برخی از سوال‌­های تخصصی به مشکل می­‌خورم و پاسخ مناسبی ارائه نمی­‌دهم. برخی در این هنگام به ادامه تحصیل فکر می­‌کنند که شاید در نگاه اول پیشنهاد مناسبی باشد.

اما این موضوع کافی نیست، سیستم آموزشی کلان ما بیشتر نمره محور فعالیت می­‌کند و شما می­‌توانید با برخی از مراکز آموزشی معتبر کشور به صورت غیر حضوری مدرک تحصیلی خود را ارتقاد دهید اما نکته مهم این است که دانش شما هنوز به بهینه سازی و ساختارمند شدن نیاز دارد. در نتیجه شما باید مطالعات خود خوان خود را افزایش دهید و به صورت خود آموز اطلاعات خود را افزایش دهید. به یاد داشته باشید در هر کسب و کاری دانش حرف اول را می‌زند و سپس مهارت و تجربه مطرح می­­‌شود، شما نیز می­‌توانید از این موضوع به نفع خود استفاده کنید و تمام تلاش خود را به کار گیرید تا با دانش عمیق خود به خواسته­‌های خود دست پیدا کنید.

  1. مزیت رقابتی برای خود تعریف کنید

فرض کنید شما یک کالا هستید و شخصی قصد خرید شما را دارد، فرد به عنوان خریدار چرا باید شما را انتخاب کنند، شما چه مزایا و ارزش افزوده‌­ای ارائه می‌­دهید که دیگران از آن بی نصیب هستند. مزیت رقابتی شما چیست؟ اگر به صورت کالا محور به خود بدون هیچ تعصبی به خود نگاه کنید، می‌­توانید به مزایای فوق العاده ای دست پیدا کنید، شما در این بخش می‌­توانید سرنخ هایی از خود بدست آورید که در مذاکره به شدت برای شما مناسب است. بهتراست با ذکر مثالی به بررسی عمیق ­تر این بخش بپردازیم.

من فردی هستم که در یک شرکت مهندسی قصد استخدام دارم، من تجربه‌­ای در این حوزه ندارم و به طبع سابقه شغلی قابلی استنادی نیز ندارم، اما می‌­توانم به خوبی با نرم­ افزارهای به روز این حوزه کار کنم، نرم افزارهایی که به سبب پیچیدگی رابط کاربردی بسیاری از افراد توانایی راه اندازی آن را نیز ندارند و نمی­‌توانند به درستی تحلیل انجام دهند و از طرفی من در مقابل این مهارتی که دارم نه تنها حقوق بیشتری در خواست نمی­‌کنم بلکه می‌­توانم به دیگران نیز به صورت رایگان خارج از تایم کاری آموزش دهم تا سطح کیفی کار در شرکت افزایش پیدا کند. به نوعی من یک تیر و دو نشان برای کارفرما می‌­باشم.

اگر شما به در مورد مزیت رقابتی اطلاعات کافی ندارید به شما توصیه می­‌کنم به بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه کرده و از مقاله « مزیت رقابتی چیست؟ » و مقاله­‌های مشابه آن به سبب درک عمیق ­تر این بخش استفاده کنید، مجددا تاکید می‌­کنم سعی کنید به خود دید کالا محور داشته باشید تا بتوانید کارفرما را بهتر متقاعد کنید.

استفاده از تست آنلاین شغل مناسب من رایگان

ممکن است که این موضوع برای شما اندکی عجیب باشد. اما زمانی شما می‌توانید بدون داشتن تجربه شغل مناسب خود را پیدا کنید که در آن شغل دانش و استعداد کافی داشته باشید. به این نکته توجه داشته باشید که هدف ما از انجام این کار است که تمام تلاش خود را به کار گیریم تا مهارت و استعداد خود را پیدا کنیم. در این صورت شما به صورت مناسب‌تری می‌توانید روی پیدا کردن کار خود مانور دهید. ممکن است که شما فکر کنید که در این مرحله لازم است که مدت زمان زیادی را صرف پیدا کردن تست‌های مناسب استعدادیابی کنید. و یا فکر کنید که باید هزینه زیادی را برای این موضوع در نظر بگیرید.

اما شما اشتباه می‌کنید، شما می‌توانید از سایت‌های به صورت رایگان استفاده کنید که می‌تواند شغل مناسب رایگان شما را به شما پیشنهاد دهد. به عنوان مثال شما می‌توانید برای این کار از سایت کار نکن  استفاده کنید. شما بواسطه این سایت می‌توانید تا بخش زیادی به آنچه که مدنظر شما است دست پیدا کنید. به این نکته توجه داشته باشید که شما قرار است در رزومه پیدا کردن شغل خود نیز به این موضوع یک اشاره کوتاه داشته باشید.

این موضوع به این دلیل برای کارفرمای شما مطرح می‌شود که به او اطمینان دهید که شما توانایی یادگیری بسیار عالی در این زمینه دارید. به نوعی او می‌تواند به بهترین شکل ممکن به شما اعتماد داشته باشد. البته خود شما نیز باید به این موضوع اشاره کنید که به سبب علاقه‌ای که نسبت به این شغل دارید، قدرت یادگیری شما بسیار بالا می‌باشد و می‌توانید در مدت زمان بسیار کوتاهی نظر مثبت او را به خود جلب کنید.

بعد از فارغ التحصیلی چگونه کار پیدا کنیم؟

یکی از سوالاتی که هر دانشجویی از خود می‌پرسد این است که بعد از فارغ التحصیلی چگونه کار پیدا کنیم؟ برای پاسخ دادن به این سوال لازم است که به چند نکته در دوران تحصیلی خود دقت کنید. به عنوان مثال زمانی که قرار است یک دانشجو فارق التحصیل  شود، معمولا باید یک دوره کار آموزی کوتاه مدت داشته باشد. البته این موضوع برای تمامی رشته‌ها نمی‌باشد. در صورتی که در رشته شما این موضوع به صورت اجبار گونه و دستور العمل نبود خود می‌توانید از آن استفاده کنید. این موضوع زمانی که قرار است شما بدون داشتن تجربه شغلی کار پیدا کنید، می‌تواند برای شما بسیار مهم و حیاتی باشد.

کارآموزی رایگان

شما با انجام این کار می‌توانید مهارت مورد نیاز کارفرمای خود را به دست آوردید. البته در برخی مواقع ممکن است که بعد از کار آموزی نیز شما را استخدام کنند. البته به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که هیچ وقت به امید استخدام در یک شرکت به صورت مدت زمان طولانی اقدام به آموزی رایگان  نکنید. چرا که این تکنیک معمولا توسط برخی از شرکت‌ها و افراد نادرست انجام می‌شود. به این نکته توجه داشته باشید که معمولا مدت کار آموزی افراد یک مدت زمانی مشخص است. این مدت زمان معمولا 1 تا 2 ماه کاری می‌باشد. با توجه به توانایی شما از هفته اول به بعد برای شما حقوق و مزایا در نظر گرفته می‌شود. در صورتی که کارفرمای شما قصد استخدام شما را داشته باشد. برای شما یک سری پارامترهای مشخص تعریف می‌کند که شما در مدت کار آموزی خود باید روی آن تسلط پیدا کنید.

در صورتی که هم قصد استخدام نداشته باشد و صرفا به عنوان آموزش از شما استفاده کند در همان ابتدای کار این موضوع به صورت کاملا واضح به سمع و نظر شما خواهد رسید. سعی کنید برای کار آموزی خود به سراغ شرکت‌ها و افراد بروید که در حوزه شغلی مد نظر شما دارای آوازه و شهرت نیکو باشند. به عنوان مثال اگر شما قرار است که در یک شرکت خودرو سازی استخدام شوید. باید به این موضوع توجه داشته باشید که این شرکت آیا در صنعت جایگاهی دارد و یا این شرکت اصلا هیچ جایگاهی در بین بازار هدف شما ندارد.

سخن پایانی

ما در این مقاله به شما نکاتی را ارائه دادیم که می­‌توانید بدون داشتن تجربه شغلی، یک شغل مناسب و با شرایط مناسب پیدا کنید. از این رو من به شما پیشنها می‌­دهم از موارد بالا برای خود یادداشت برداری کنید و برای جلسه مصاحبه خود و روزمه شغلی خود که قرار است ارسال کنید یک استراتژی و برنامه ریزی مشخص و پویا تعریف کنید. این نکته را نیز به یاد داشته باشید که مهارت­های نرم شما است که می­تواند به صورت معنا داری شما را از دیگران متمایز کند. شما باید به اندازه­‌ای خاص و درجه یک باشید که دیگران نتوانند از شما چشم پوشی کنند و شما را یک گزینه بی­نظیر برای کار خود قلمداد کنند.

واقع بین باشید قطعا شما در این مسیر ممکن است بارها نه بشنوید اما نباید این موضوع روحیه شما را تضعیف کند و از طرفی نباید شما  امید خود را برای فرستادن روزمه به شرکت­‌های قابل قبول از دست بدهید. بلاخره هر شخصی از یک­ جا شروع به کارکردن کرده است، شما نیز مانند دیگران. نکته بسیار مهم پایانی این که همانطور که کارفرما شما را بررسی می‌­کند شما نیز کارفرما را بررسی کنید که بعد از استخدام شما به تعهدات خود پایبند باشد و امتیازات و حقوق شما را به رسمیت بشناسد. این مقاله را برای دوستان خود که هنوز روزمه قابل توجهی ندارند و به دنبال کار هستند بفرستید تا بتوانند شغل مورد نیاز خود را هر چه سریع تر پیدا کنند.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *