هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام

چگونه به کنکور تیر ماه برسیم + رتبه برتر شو💪

دسته بندی : تحصیلی
1401/12/13

چگونه به کنکور تیر ماه برسیم ،یکی از سؤالات همیشگی دانش آموزان پایه دوازدهمی که همیشه ذهن آن‌ها را درگیر کرده است و البته که در ماه‌های بهمن و اسفند ماه به این سؤال بسیار فکر می‌کنند و همیشه برای شروع کردن تردید دارند. بدون هیچ اضافه گویی در همین اول بهت بگم که هر وقت شروع کنی قبل از فروردین میتونی به کنکور تیر برسی اما با توجه به شرایط و ضوابطی که ما برات تعیین می‌کنیم و قول میدیم که اگر بهش پایبند باشی قطعاً که رتبه خوب رو تو مشتت می‌گیری؛ ما در این مقاله از سایت برتر آموز قصد بر آن داریم که به سؤال چگونه به کنکور تیر ماه برسیم پاسخ دهیم؛ در ادامه پیشنهادات و نکات تجربی خدمت شما عنوان می‌شود که بهتر است نکته برداری کنید.

اول از هر چیزی خدمتت باید بگم که اصلاً کنکور پروسه یک الی دو ماه نیست پس فکر نکن که بعد از فروردین بشینی برای کنکور بخونی که اصلاً از این خبرا نیست ولی قبل از فرودین ماه رو بهت قول میدم که اگر خیلی قدرتمند بخونی شاید به‌اندازه 8 ماه برات اثر داشته باشه، شاید الان برات غیرمنطقی باشه ولی الان برات با مثال شرح میدم.

سالانه دانش آموزان زیادی از مرداد ماه برای تیر ماه سال بعد در کلاس‌های کنکور و آموزشگاه‌ها نیز ثبت نام می‌کنند و با آن‌ها نیز پیش می‌روند؛ نکته اساسی آن است که آن‌ها از مرداد ماه مطالعه داشته‌اند تا نیمه دوم سال؛ حال این سؤال مطرح می‌شود که آیا تمامی مباحثی که قبلاً مطالعه کرده‌اند را به یاد خواهند داشت؟ آیا مرور کرده‌اند؟ قطعاً که نیمی از دانش آموزان به این موضوع اهمیت نمی‌دهد.

حالا نقش شما چیست که می‌خواهید تازه شروع کنید برای کنکور؟ قطعاً که شما می‌توانید باقدرت مطالب اصلی را مطالعه کنید و از آن‌ها چند قدم جلوتر باشید( اما و اما توجه کن که ساعت مطالعه بالا و تعداد تست بالا برای شما قطعاً مهم است؛ سعی که مباحث بنیادی که خدمتت در بخش‌های بعدی میگیم رو به‌خوبی مطالعه کنی).

اگر شما همین الان از استادهای برتر کنکور ایران و البته افرادی که در این عرصه سر رشته ایی دارند، سؤال کنید که چه دسته ایی از دانش آموزان در کنکور موفق هستند؛ قطعاً به شما پاسخ خواهند داد که آن دسته از دانش آموزان که ماه‌های آخر کنکور را جدی‌تر گرفته‌اند( نزدیک به 4 الی 5 ماه آخر)، پس اصلاً نگو نمیشه و… بر فرض مثال تو الان فروردین سال 1402 داری این مقاله رو میخونی و اینکه با خودت میگی که ای بابا نمیتونم و… تو تلاشت رو بکن برای تیر ماه( یعنی 100 درصد تواناییت رو بزار) حالا رتبه‌خوبی نتوستی به دست بیاری، بخون برای کنکور دی ماه. بهت قول میدم که رتبه برتر میشی، پیشنهاد میشه مقاله شروع کردن برای کنکور  رو هم مطالعه کنی دوست عزیز.

مهمترین نکات کنکور تیر ماه

تأثیر مثبت آموزش در رسیدن به کنکور تیر ماه:

ابتدا باید بهت بگم که هر کی میگه آموزش مناسب نیست و کتاب رو بخونی میتونی کنکور رو خوب بشی و رتبه برتر شهر بشی و… اینا همش الکی هستش، کتاب ملاک اصلی کنکور هستش اما این جا یک سؤال مطرح میشه و اون اینه که آیا فقط کتاب رو بخونم میتونم به سؤال کنکور جواب بدم؟  بزار من بهت بگم، شاید از هر درس 10 درصد بتونی به دست بیاری، اگر به رتبه برترها نگاه کن برای هر درس چندین کتاب آموزشی خریدن و… پس این جمله که بدون آموز مناسب میتونم رتبه برتر بشم رو کاملاً از سرت بیار بیرون.

حال باید توجه کنید که آموزش مناسب تأثیر مستقیم بر سؤال ابتدای مقاله ما یعنی چگونه به کنکور تیر ماه برسیم تأثیر مثبت دارد؛ آموزشی شیمی و آموزش فیزیک دو آموزش برتر سایت ما هستند که توسط تاپ ترین استادان کشور برای شما تهیه شده است، البته که ویژگی یک آموزش خوب وجود جزوه آموزشی می‌باشد. جزوه آموزشی همواره سبب می‌شود که شما به سؤالات سطح بالا و سؤالاتی که در کنکور احتمال مطرح شدنش بالا است رو به رو شوید و قطعاً که با آشنا شدن و فرا گرفتن روش حل آن‌ها قطعاً در کنکور موفق خواهید شد.

البته بهت بگم که آموزش مگه بدون پشتیبان هم میشه؟ قطعاً نه، مشکل و سؤال درسی داشتی میتونی از پشتیبان دوره بپرسی و سریعاً هم رفع اشکال کنی، پس از این بخش مهم قطعاً فاکتور بگیر برای خودت و چند پله نسبت به رقبا بیا بالا.

 

چگونه به کنکور تیر ماه برسیم ؟ رمز و راز رسیدن به کنکور تیر ماه:

خب تا به الان هر چیزی که باید میدونستی رو بهت گفتیم و حالا نوبت آن فرا رسیده است که به سؤال اصلی خودمان چگونه به کنکور تیر ماه برسیم پاسخ دهیم، باز هم تأکید می‌کنیم که در این بخش نکات مهمی ذکر خواهد شد و بهتره که قلم و دفتر کنارت باشه و اون ها رو یادداشت کنی:

  • ذهنیت مثبت: داشتن ذهنیت مثبت از هر چیزی برای شما واجب‌تر است، اینکه فکر کنید در کنکور موفق نمی‌شوید و… اصلاً ملاک نیست، بر فرض مثال شما بر کنکور اول خود موفق نشدید، دنیا که به آخر نرسیده برای کنکور بعدی تلاش می‌کنید. به شما قول میدهیم که اگر همان تلاش ابتدایی خود را در ادامه راه صرف کنید در بهترین دانشگاه‌های ایران پذیرش میشوید( خیلی از رتبه برترها و رتبه تک رقمی های کنکور، یک الی چند سال پشت کنکور موندن)، انگیزه داشتن برای ادامه راه خیلی مهمه؛ پیشنهاد میشه تأثیر گذار ترین جملات انگیزشی را مطالعه کنید.

در انتهای این بخش خدمتتون باید بگم که اگر شما مطالعه نمی‌کنید حداقل وقت آزاد خودتان را صرف یک چیزی کنید؛ قطعاً که در دوران طلایی جوانی نگذارید وقت شما به بیهودگی تمام صرف شود.

 

  • برنامه ریزی درسی داشته باشید: مگر می‌شود که دانش آموز کنکوری باشید و برنامه نداشته باشید؟ قطعاً که خیر، شما باید یک برنامه برای خود تنظیم کنید. در این برنامه قطعاً که باید نوع دروس که باید مطالعه شود به همراه ساعت مطالعه مد نظر شما و از طرفی زمانی که باید برای آزمودن و تعداد آن‌ها بگذارید مشخص شود؛ قطعاً که کسانی در کنکور موفق می‌شوند که سخت گیری‌های بیشتری در برنامه خود داشته باشند.

نکته طلایی برای برنامه ریزی اون هستش که اصلاً نباید به‌یک‌باره به خودتون فشار بیارید یعنی اینکه نشینی یک روز 10 ساعت بخونی و روز بعد 2 ساعت؛ اصلاً که این جوری نباید باشه و به‌اصطلاح به این روند مطالعه( روش مطالعه سینوسی هم میگویند) خب دیگه این بخش داره زیاد طولانی میشه و اگر اطلاعات بیشتر میخوای بهتره به سراغ روش برنامه ریزی کنکور  بری.

بهترین راه برای آماده شدن برای کنکور

  • دسته بندی دروس و فصل‌های مهم: یکی از بنیادی‌ترین بخش‌ها در راستای پاسخ به سؤال چگونه به کنکور تیر ماه برسیم این بخش می‌باشد. لطفاً تمام هوش و حواست رو جمع کن دوست خوبم.

ابتدا باید بدونیکه توی رشته مد نظر خودت کدوم درسا محاسباتی هستند؛ به‌عنوان مثال در رشته ریاضی دروسی همانند حسابان، هندسه، گسسته  و فیزیک و البته شیمی از دروس‌هایی هستند که محاسباتی هستند؛ در رشته تجربی ریاضی و فیزیک و شیمی و در رشته انسانی ریاضی آمار و احتمال از جمله دروس محاسباتی تلقی می‌شوند.

این نوع از دروس‌ها باید هر روز و به همراه یاد آوری فرمول‌ها مطالعه شود، اما معضل اصلی دانش آموزان آن است که  دروس محاسباتی همانند ریاضی سخت هستند.

خب عزیزان آیا ریاضی فقط برای شما سخت است؟ قطعاً که برای تمامی دانش آموزان سخت بوده و بهتره که برای این نوع از دروس وقت بگذارید و درصد خوبی به دست بیاورید.

حال برای دروس حفظیات و مفهومی هم باید دسته بندی‌هایی داشته باشید؛ البته دروس‌هایی همانند زیست شناسی و منطق و فلسفه و… قلق خواص مطالعاتی دارند؛ مثلاً زیست شناسی توجه کردن به شکل‌ها کتاب درسی و نوشته‌های زیر آن هر ساله سؤالات قابل توجهی از کنکور را شکل می‌دهد و بهتر است که شما مطالعه دقیقی بر روی این موارد داشته باشید.

 

  • فصول کتاب را دسته بندی کنید از پر سؤال‌ترین مبحث کنکور تا انتها: بخش جذاب طراحان کنکور قطعاً که ثابت هستند و اصلاً که جا به‌جا هم نمی‌شوند؛ برای مثال شیمی دو فصل مهم اسید و باز و الکتروشیمی دارد که همانند دو بردار شیمی در دبیرستان می‌مانند( لقبی که استادان مطرح بر روی آن گذاشته‌اند) حال تصور شما بر این است که طراحان کنکور از این فصل‌ها سؤالات کمی طرح می‌کند؟ قطعاً که خیر، به هیچ وجه قطعاً سؤال مستقیم از این بخش‌ها خواهد داد.

پس شما در هر رشته ایی که مطالعه می‌کنید بهتر است که فصل‌های مهم و پر سؤال کنکوری را اولویت قرار داده و به‌خوبی مطالعه کنید؛ قطعاً که از این کار پشیمان نمی‌شوید( قطعاً که در کنکور شاید شما به مطالعه تمامی مباحث نرسید و بهتر است که ابتدا مباحث مهم را مطالعه کنید).

اشتباه مرگبار کنکوری‌ها: حذف کردن فصول پایه و بنیادی از جمله موارد مرگبار کنکور است؛ به‌عنوان مثال از پر سؤال‌ترین بخش یک کتاب ممکن است که آزمودن ترکیبی و شمارشی مطرح شود؛ به مثال زیر توجه کنید.

مثلاً تست‌های زیادی را شاید دیده باشید که در صورت سؤال مطرح شده چند جمله زیر درست می‌باشد ممکن است که در یکی از گزینه‌ها نکته ایی استفاده شده باشد که شما آن را حذف کرده‌اید، حال به نظر شما باید به این آزمودن پاسخ دهید؟ دانش آموزان در این بخش دو دسته هستند دسته اول که خیلی به‌ظاهر شجاع و به آزمودن پاسخ می‌دهند و دسته دوم دانش آموزان از این آزمودن سریعاً می‌گذرند.( پیشنهاد می‌شود به آزمودن پاسخ ندهید عزیزان)

 

  • افزایش ساعت مطالعه: برای پاسخ به چگونه به کنکور تیر ماه برسیم قطعاً با افزایش ساعت مطالعه هم بی‌تأثیر نیست دوست کنکوری عزیز؛ قطعاً که باید افزایش ساعت مطالعه داشته باشی؛ قطعاً که نمیشه باروزی 4 ساعت مطالعه رتبه برتر شد باید حداقل روزانه 7 ساعت الی 8 ساعت مطالعه مفید داشته باشید یعنی اینکه آزمودن بزنی و روتین داشته باشید و اینکه بتونی قشنگ تست‌ها رو تحلیل کنی به‌درستی و اصلاً نگران هیچ چیزی هم نباشی دوست خوبم.

اما اینکه ساعت مطالعه‌ات رو ببری بالا یک‌باره است؟ قطعاً که خیر، شما باید نمه نمه این موضوع رو حل کنید و اگر بخواهی در پروسه زمانی کنکور با هر بخشی یک‌باره رفتار کنی قطعاً به کنکور می‌بازی عزیز؛ بهتره که روش افزایش ساعت مطالعه برای کنکور رو کاملاً بخونی و از طرفی راز مطالعه رتبه برترها رو هم بدونی دوست عزیز.

 

انتخاب منبع مناسب برای مطالعه و رسیدن به کنکور تیر ماه:

همان‌طور که قبلاً هم گفتیم اصلی‌ترین منبع برای کنکور کتاب است ولی کافی نیست باید کتاب‌های کمک درسی متنوعی رو مطالعه کنید و بادید طراح هم به‌خوبی آشنا شی. خب چجوری باید بهترین کتاب کمک درسی مربوطه رو انتخاب کنیم؟ بزار اول بهت بگم که یه وقت نری کتاب‌های رتبه برترهای کنکور رو بخری جون باید با سطح ابتدایی خودت پیش بری، یعنی اول از کتاب‌های آموزشی شروع کنید و نکته یاد بگیری و با تست ها آشنا بشی و بعدش بری سراغ آزمودن‌های سنگین و از طرفی بتونی اون ها رو تحلیل کنی.

برای شروع کار کتاب‌های مبتدی باید داشته باشید( که میتونید با جست و جو از پایه ایی ترین کتاب‌ها خبر دار بشید) با آزمودن‌های آموزشی شروع کنید و اون ها رو بررسی کنید و ببینید که طراح چجوری به یک موضوع دید داره و نگاه میکنه)؛ حالا بعدش برید سراغ کتاب‌های سنجشی یعنی وقتی که نسبتا سطح خوبی داشتید برو سراغ کتاب‌های سطح بالا و آزمودن هاشو بزن، قطعاً میبینی که چقدر خفن شدی و به خودت افتخار می‌کنی.( لطفاً از تست زدن اصلاً نترس، کسانی که وقت زیادی برای مطالعه هر درس گذاشتن و البته که در کنکور هم موفق نشدن تنها یک دلیل داشت و اون هم اینه که زمان کمتری به آزمودن زدن ارائه دادن، آزمودن زدن از هر خوندنی واجب‌تره و تست زدن از هر مرور مطلب هم واحب تره پس لطفاً از این بخش زود نگذر رفیق)

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *