هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
چگونه شاد باشیم!

چگونه شاد باشیم! بهترین راه حال های شاد بودن در سال 2023

دسته بندی : موفقیت
1401/11/30

 شما با مطالعه این مقاله می‌توانید شادی را به صورت واقعی تجربه کنید.

تمام هدف ما بر این است که بررسی کنیم، چگونه شاید باشیم، بدون این که از تنبل شویم و یا زیاده روی کنیم.

سلام بر دنبال کنندگان سایت برترآموز 😃👋🏻 ما اومدیم با یک مقاله به شدت مهم و کاربردی در حوزه موفقیت فردی. ما قرار است که به یک سوال بسیار بزرگ پاسخ دهیم. چگونه شاد باشیم؟ به نظر شما چگونه می‌توان شاد بود، بدون این که ذهن ما و حتی جسم ما در مقابل آن مقاومت کند. شاید فکر کنید که شاد بودن فقط در ایران یک چالش بزرگ است. اما باید به شما بگوییم که افسردگی و احساس غم داشتن امروزه بعد از چاقی بزرگترین عامل مرگ و میر بشر است. به این نکته توجه داشته باشید که شاد بودن اصول و روش خود را دارد.

ممکن است که فکر کنید آیا شاد بودن لازم است، آیا بدون شادی نمی‌توان به اهداف خود است پیدا کرد. آیا بدون شادی نمی‌توان زندگی خوب را تجربه کرد. باید به شما بگوییم که خیر. شاد بودن برای شما مزایای بسیار زیادی دارد که در بخش‌های بعدی برای شما در مورد آن صحبت خواهیم کرد. اما قبل از هر چیزی به این نکته توجه داشته باشید که اطرافیان و از طرفی ورودی های ذهن شما روی شادی شما به شدت تاثیر گذار است. به عنوان مثال زمانی که صحبت از شادی می‌کنیم باید به چند نکته بسیار مهم و ضروری توجه داشته باشید.

اولین نکته این است که سعی کنید برای مدتی فضای مجازی را کمتر رصد کنید. دومین نکته این است که سعی کنید به اطرافیان خود بگویید که در حال تغییر می‌باشید. در نهایت به این نکته توجه داشته باشید که شاد بودن یک فرآیند درونی است و نمی‌توان ناگهان از یک فرد غمگین به یک فرد شاد تبدیل شد.

چرا باید شاد باشیم؟

اگر بخواهیم در مورد مزایای شاد بودن برای شما صحبت کنیم، باید چند کتاب به شما معرفی کنیم و از طرفی چندین مقاله نیز برای شما به رشته تحریر درآوریم. اما در این بخش قصد داریم که به صورت خلاصه به بررسی چند دلیل بسیار مهم برای شاد بودن بپردازیم. دقت کنید، هدف ما از پاسخ به سوال چگونه شاد باشیم، روانشناسی زرد نیست. بلکه هدف ما کمک به شما عزیزان در این زمان است که از هر سمتی در حال بمباران اخبار منفی می‌باشید.

  1. شاد بودن به صورت جدی روی سلامت روان ما و سلامت جسم ما تاثیر دارد.
  2. شاد بودن به سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند که قدرت بسیار بالاتری داشته باشد.
  3. شاد بودن احتمال موفقیت ما را افزایش می‌دهد. « البته بین شاد بودن و سرخوشی تفاوت‌های بسیار زیادی می‌باشد. »
  4. شاد بودن روابط اجتماعی ما را قدرتمند خواهد کرد.
  5. شاد بودن زندگی شخصی ما را از کرختی نجات خواهد داد.
  6. شاد بودن بهره وری ما را به صورت قابل توجه افزایش خواهد داد.
  7. شاد بودن خلاقیت ما را افزایش می‌دهد.
  8. شاد بدون توانایی حل مسئله ما را نیز افزایش می‌دهد.
  9. شاد بودن مدت زمان کار کردن ما را کاهش می‌دهد، اما درآمد ما را کم نمی‌کند.
  10. شاد بودن کمک به افزایش قدرت اراده ما می‌کند.
  11. شاید بدون کمک به مدیریت احساسات ما می‌کند.
  12. شاد بودن کمک به …

اگر دقت کرده باشید، شادی روی زندگی از جهات مختلف تاثیر می‌گذارد. اما سوال ما از شما این است که چرا ما شاد نیستم؟ به نظر شما چرا پاسخ به سوال چگونه شاد باشیم، تا این اندازه سخت است؟ به نظر شما چرا باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا روی شادی خود تمرکز داشته باشیم.

چرا باید شاد باشیم؟

 

شادی چیست؟

اگر شما به دنبال پاسخ چگونه شاد باشیم، می‌باشید باید قبل از هر چیزی یک تعریف کامل و جامع از آن داشته باشید. در حالت عادی شادی و رضایت را برابر می‌دانند. در صورتی که اینگونه نیست. شاید و رضایت داشتن شاید به هم نزدیک باشند، اما یکسان نیستند. شادی یک احساس درونی است که به شما کمک می‌کند در لحظه حال انرژی مثبت، امید به آینده، رضایت، آرامش و خوشحالی را تجربه کنید. دقت کنید که شادی مجموعه‌ای از احساسات مثبت است که برای چند لحظه ظاهر می‌شود و پس از مدت کوتاهی از بین می‌رود.

شادی احساسی درونی است که می‌تواند به صورت قابل توجه روی آینده شما تاثیر داشته باشد. از طرفی نکته بسیار مهم این است که شادی می‌تواند شما را منطقی‌تر کند. شاید فکر کنید که شادی چیزی است که شما را از منطق دور می‌کند. در صورتی که اینگونه نیست، شادی می‌تواند برای شما یک احساس بسیار جذاب ایجاد کند و از طرفی می‌تواند شما را فکر کردن یاری کند. چرا که ذهن شما خالی شده است و شما می‌توانید بهتر فکر کنید. البته توجه داشته باشید که شادی ناخودآگاه تشکیل می‌شود.

بله درست متوجه شدید، شاید یک احساس غیر قابل کنترل است و شما باید با خوراک درست به ذهن خود از طرفی با آرامش آن را تجربه کنید. در غیر این صورت نمی‌توانید به درستی آن را درک کنید. به این نکته توجه داشته باشید که شاید می‌تواند برای شما در لحظه خلق شود، اما شما آن را نادیده بگیرید. در این صورت شما دچار افسردگی عمیق می‌باشید. در نهایت به این موضوع توجه داشته باشید که کرختی و از طرفی بی برنامه بدون می‌تواند به صورت جدی روی احساسات شما تاثیر منفی داشته باشد و مانع از درک درست شما از شادی بشود.

چگونه شاد باشیم؟

ما در این بخش قرار است که به شما چند تکنیک بسیار جذاب در مورد شاد بودن آموزش دهیم. اولین نکته که باید به آن توجه داشته باشید این است که شادی یک شبه به دست نمی‌آید. شما باید شادی را به صورت ناخودآگاه خلق کنید و از آن را نگهدارید. از طرفی شادی مصنوعی برای شما دوامی نخواهد داشت و حالت شما را بسیار بدتر خواهد کرد. در نتیجه سعی نکنید که با هیچ داروی پزشکی و یا هیچ تلقینی آن را به دست آورید. شما فضای  ذهنی خود را آماده کنید و اندکی تلاش کنید، شادی را تجربه خواهید کرد.

1.    مقایسه نکنید

امروزه در فضای مجازی  و یا فضای واقعی همه در تلاش می‌باشند تا خود را به بهترین شکل ممکن نشان دهند و به شما بگویند که همه چیز برای آن‌ها عالی است. آن‌ها سعی می‌کنند که زندگی خود را به نحوی نشان دهند که همه چیز برای آن‌ها رضایت بخش می‌باشد. اما باید به شما بگوییم که اینگونه نیست. چرا که هر آدمی در زندگی خود چالش‌هایی دارد که برای کسی بازگو نمی‌کند، دلیل آن هم این است که افراد مختلف کاری برای آن‌ها نمی‌توانند انجام دهند. از طرفی فکر می‌کنند که بیان ضعف‌های آن‌ها، باعث کاهش شخصیت آن‌ها می‌شود.

به عنوان مثال ممکن است که یک شخص در اینستاگرام برای فروش آموزش زبان انگلیسی خود افرادی را به شما نشان دهد که در مدت زمان بسیار کوتاه با زمان کم توانسته‌اند، زبان انگلیسی را به خوبی یاد بگیرند. شما خود را به صورت دائم با آن‌ها مقایسه می‌کنید و شروع به خود خوری می‌کنید که چرا شما نمی‌توانید این کار را انجام دهید. و یا بدتر از همه چرا شما نتوانسته‌اید با همان دوره آموزشی زبان انگلیسی خود را خوب کنید. باید به شما بگوییم که این دقیقا همان جایی است که شما ضربه خواهید خورد. در این جا شادی برای شما معنایی ندارد.

از طرفی به این نکته توجه داشته باشید که شاد بودن زمانی برای شما امکان پذیر است که به این درک دست پیدا کنید که هر کسی منحصر به فرد است. زمانی که شما به این یقین دست پیدا کنید. در این صورت متوجه خواهید شد که شما بدون هیچ مشکلی می‌توانید نسبت به گذشته خود رشد پیدا کنید. با توجه به این موضوع  شادی برای شما قابل احساس خواهد شد. در اینصورت شادی برای شما قابل استفاده خواهد شد و ضمیر ناخودآگاه شما برای شما خلق شادی خواهد داشت.

مقایسه عکس هم نداشته باشید

یکی از چالش‌هایی که متاسفانه برخی از افراد برای احساس شادی دارند، استفاده از شادی استراتژی مقایسه عکس است. به عنوان مثال برای اینکه از زندگی خود احساس رضایت و شادی داشته باشند به سراغ اخباری می‌روند که در آن زندگی افراد پایین‌تر از آن‌ها را به نمایش گذاشته است. به عنوان مثال شما در حال حاضر یک کارمند می‌باشید و از شرایط کاری خود راضی نمی‌باشید. برای رضایت خود به سراغ بررسی مشکلات افراد بیکار و یا به سراغ بررسی افراد می‌روید که درآمد بسیار پایین‌تر از شما دارند.

این همان سرخوشی است که می‌تواند شما را از زندگی عقب نگه دارد. این جنس شادی دقیقا همان جنس شادی‌هایی است که مصنوعی می‌باشد. از طرفی به این نکته توجه داشته باشید که شما با مقایسه کردن غم دیگران و یا ضعف دیگران به دنبال ایجاد موقعیت شاد برای خود می‌باشید. این شادی هیچ ارزشی ندارد. این همان چیزی است که می‌تواند به معنای واقعی کلمه شما را از زندگی عقب نگه دارد. این همان چیزی است که منجر به پاسخ اشتباه به سوال « چگونه شاد باشیم » شود.

 

2.    سعی کنید درگیر اخبار منفی نشوید

به این نکته توجه داشته باشید که سود شرکت‌های خبری در این است که توجه شما را به خود جلب کنند. برای این که در اهرم دارند یکی ترس است و دیگری طمع. این دو اهرم ممکن است که برای موارد بسیار متفاوت استفاده شوند. به عنوان مثال ممکن است که از ترس شما برای فقیر شدن و یا از طمع شما برای پولدار شدن استفاده کنند. در این صورت شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا آن‌ها را نادیده بگیرید و حتی اگر می‌توانید آن‌ها را از زندگی خود حذف کنید.

شاید با خود فکر کنید پاسخ سوال « چگونه شاید باشیم » یک استراتژی بسیار سخت و نشدنی است. اما باید به شما بگوییم بر عکس پاسخ به سوال « چگونه شاد باشیم » بسیار ساده است. البته به شرطی که شما درک درستی از آن داشته باشید. توجه داشته باشید که شاد بودن نیاز به آرامش دارد. زمانی که شما اخبار مختلف را بررسی می‌کنید ذهن شما آرامش خود را از دست می‌دهد. شما می‌توانید به جای اخبار کارهای بسیار مفید دیگری انجام دهید که دوست دارید.  فرض کنید که شما یک سئو کار می‌باشید.

به جای پیگیری کردن اخبار مختلف در زمینه اقتصاد و حوادث شما می‌توانید یک کار بسیار ساده انجام دهید و آن هم این است که از یک « آموزش سئو » جامع و کامل استفاده کنید. در زمان‌های استراحت خود شروع به دیدن آن کنید. در این صورت هم دانش شما افزایش پیدا کرده است و از طرفی شما توانسته اید یک کار مفید در جهت توسعه کسب و کار خود انجام دهید. و یا ساده‌تر از آن سعی کنید کسانی را دنبال کنید که به شما آموزش‌های مناسبی در جهت کار شما ارائه می‌دهند.

مقایسه عکس هم نداشته باشید

3.    برای شاد بودن سعی کنید که از یک نواختی فرار کنید

معمولا زمانی که افراد به روانکاو برای شاد بودن مراجعه می‌کنند و سوال می‌کنند که « چگونه شاد باشیم » اولین چیزی که روانکاو در جواب آن‌ها می‌گوید این است که برنامه یک روز شما چیست؟ شما چه میزان زمان خالی دارید؟ آیا یکنواختی در زندگی شما جاری است؟ آیا هر روز مشغول انجام یک کار تکراری می‌باشید، بدون این که درک درستی از آن داشته باشید. به این موضوع فکر کنید که آیا می‌توانید در برنامه زندگی خود تغییری ایجاد کنید که شما را متحول کند؟

اگر پاسخ آن‌ها به این سوالات به نحوی باشد که نشان از یک روتین ثابت بدون برنامه باشد، معمولا پاسخ روانکاو این است که زندگی خود را دستخوش تغییر کنید و یا سعی کنید که فشار کاری خود را افزایش دهید. درست متوجه شوید بیشتر کار کنید تا شادتر باشید. دلیل آن‌هم این است که این فشار کاری بیشتر باعث می‌شود که شما تلاش کنید از خلاقیت خود استفاده کنید و کسب و کار خود را سازماندهی کنید. در این صورت شادی نیز به عنوان حل این چالش بزرگ پاداش شما خواهید بود.

سعی کنید به این موضوع توجه داشته باشید که شادی یک امر درونی است که ذهن شما برای شما به عنوان پاداش در نظر گرفته است. البته توجه داشته باشید که برخی از هورمون‌ها ممکن است که به صورت بازه‌ای برای شما شادی ایجاد کنند. اما این شادی پایدار نخواهد بود  و از طرفی شما نمی‌توانید به صورت بلند مدت روی آن حساب کنید. شاید یک احساس غیر قابل تعدیل است که نیاز به جرقه‌های ناخودآگاه شما دارد.

4.    برای زندگی خود هدف پیدا کنید

شاید بتوان گفت یکی از بهترین پاسخ‌ها برای سوال « چگونه شاد باشیم » این است که هدف پیدا کنید و سعی کنید برای رسیدن به آن برنامه ریزی داشته باشید. به عنوان مثال اگر شما به دنبال این می‌باشید که به عنوان یک خانوم خانه دار شاد باشید، بهترین کار این است که در وهله اول یک برنامه ریزی برای وظایف خود داشته باشید. سپس آن‌ها را فشرده کنید تا یک زمان قابل توجه از آن برای شما خالی شود. در نهایت تمام تلاش خود را به کار گیرید تا یک هدف برای زمان خالی خود ترسیم کنید.

به عنوان مثال سعی کنید که در یک رشته ورزشی خاص فعالیت کنید. می‌توانید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا یک کار پاره وقت انجام دهید. این موضوع برای شما سخت نخواهید بود به شرطی یک دانش حداقل داشته باشید. به عنوان مثال شما می‌توانید آموزش فتوشاپ ببینید و سعی کنید که چند پروژه برای خود پیدا کنید و به صورت فیری لنسری آن را ادامه دهید. دقت کنید مسیر زندگی شما زمانی برای شما شاد و رضایت بخش خواهد شد که صبح که از خواب بلند می‌شوید برای روز خود یک برنامه داشته باشید. از کمبود زمان نترسید چرا که زمان قابلیت کش آمدن دارد.

اگر شما در مورد قانون پارکینسون در بعد زمان تحقیق کنید، متوجه خواهید شد که زمان یک عامل کمی نیست. بلکه زمان یک عامل کیفی است که ذهن شما می‌تواند آن را بر اساس نیاز خود شخصی سازی کند و از طرفی قابلیت‌های را شما را نیز در راستای آن افزایش دهید. پاسخ به سوال « چگونه شاد باشیم » به این دلیل در برخی مواقع سخت است که شما باید برای آن در زندگی خود تغییر ایجاد کنید. در غیر این صورت ممکن است به آن چه که می‌خواهید دست پیدا نکنید.

5.    بازی کنید

یکی از چیزهایی که متاسفانه امروزه برای فرزندان ما اندکی گنگ و یا نامفهوم است بازی کردن است. فرزندان ما و حتی خود ما مدت زمان بسیار زیادی را در فضای مجازی مشغول لایک کردن و بررسی کردن اخبار مختلف می‌باشیم. اما غافل از اینکه از کار می‌توانید در ساده‌ترین حالت برای بازی کردن استفاده کنیم. بازی کردن  را دست کم نگیرید و فکر نکنید که بازی کردن ویژه کودکان می‌باشد. بلکه بازی کردن یک پروسه بسیار مهم و کاربردی دارد. شما می‌توانید از این موضوع استفاده کنید به شرطی که بتوانید یک انتخاب مناسب داشته باشید.

زمانی که شما از یک روانشناس خبره سوال کنید که « چگونه شاد باشیم » قطعا در جواب از شما سوال خواهد کرد در هفته تا چه میزان بازی می‌کنید. دقت کنید مهم نیست که بازی شما فیزیکی است و یا بازی شما مجازی است. مهم این است که این بازی چگونه قرار است که شما را به چالش بکشید. به این نکته توجه داشته بشاید که بازی کردن زمانی برای شما مفید فایده خواهد بود که یک استراتژی مناسب برای انجام آن داشته باشید. به عنوان مثال شطرنج بازی کردن، خوب است.

 اما اگر شما استراتژی نداشته باشید و یا شناخت درستی از خود نداشته باشید، فقط ذهن و اعصاب شما را خورد خواهد کرد. اصلا بازی کردن با کامپیوتر خوب است. به شرطی که شما یک برنامه مناسب داشته باشید که چرا باید الان بازی کنید و یا اینکه اصلا چرا باید این بازی را به عنوان بازی اصلی و مطرح خود انتخاب کنید. دقت کنید هدف ما این است که بازی کنیم تا برای دقایقی ذهن خود را آرام کنیم.

بازی کنید

6.    مدیتیشن کنید

شاید برای شما عجیب باشد که به شما بگوییم برای شادی باید مدیتیشن کنید. اما اگر شما از یک مستر مایند سوال کنید که « چگونه شاد باشیم » قطعا یکی از پاسخ‌های بسیار مهم او به شما این خواهد بود که شما باید مدیتیشن کنید. مراقبه به ذهن شما کمک خواهد کرد که درک بسیار بهتری از محیط اطراف خود داشته باشید و از طرفی در زمان درست متوجه شادی بشوید. همانطور که ما در بخش‌های قبلی نیز به شما گفتیم شما برای درک شادی نیاز خواهید داشت که در برخی مواقع حضور آن را درک کنید و یا عکس العمل مناسبی به آن نشان دهید.

امروزه افراد زیادی به صورت فشرده مشغول کار می‌باشند. این افراد ممکن است که تمام تلاش خود را به کار گیرند تا زندگی خود را سرو سامان دهند. این افراد از هر فرصتی برای کار کردن استفاده می‌کنند. این موضوع بسیار خوب و جذاب است. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که فرصتی برای داشتن یک ذهن آرام نیز داشته باشید.  در این صورت شما می‌توانید هم به درستی فکر کنید و هم می‌توانید به درستی شادی داشته باشید. اگر شما در زندگی خود شادی را تجربه نکنید، کار کردن شما چه مزیتی برای شما خواهید داشت.

 به این سوال فکر کنید که اگر شما نتوانید به درستی زندگی خود را درک کنید، کار کردن چه مزیتی برای شما خواهد داشت. اگر شما برای آرام کردن ذهن خود و از طرفی مدیتیشن کردن هیچ ایده‌ای ندارید به شما پیشنهاد می‌کنم که به بخش مقالات سایت برترآموز بروید و در آن بخش از مقاله « انواع مدیتیشن » به صورت کامل و جامع استفاده کنید. در این مقاله ما برای شما چند تمرین مناسب و کوتاه قرار داده‌ایم.

7. نسبت به برخی مسائل بی تفاوت باشید

شاید این موضوع به نظر شما عجیب باشد، اما تا زمانی که یاد نگیرید نسبت به برخی اخبار بی تفاوت باشید، به آرامش و شاد بودن نخواهید رسید. امروزه شبکه‌های اجتماعی و همچنین فضای مجازی دائما در حال مخابره اخبار منفی می‌باشد. این اخبار منفی ممکن است که درست و یا غلط باشد. اما نکته بسیار مهم آن در این است که در زندگی شما هیچ تاثیری ندارد. زمانی که به این درک نرسید که این اخبار نه تنها در زندگی شما تاثیر مثبت ندارد که با اضطراب و نگرانی شما را آزرده خاطر نیز خواهد کرد. نمی‌توانید به یک جمع بندی مناسب دست پیدا کنید. به همین دلیل است که شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا نسبت به توجهی به این اتفاقات تمرین کنید.

همواره به این موضوع فکر کنید که این فکر ویژه و یا این تغییرات در زندگی شما چه نتایجی را به دنبال دارد. به عنوان مثال زمانی که متوجه می‌شوید که فلان جرم و جنایت در کشوری دیگر در حال ارتکاب است، آیا در زندگی شما تفاوتی ایجاد می‌شود. یکی دیگر از اخباری که معمولا در زندگی افراد بسیار پر رنگ است، حواشی زندگی افراد معروف می‌باشد. آیا با بررسی این اخبار می‌توان به این نتیجه رسید که زندگی شما خوب است و یا بد. قطعا شما بخواهد مقایسه کردن را شروع کنید، اتفاقات جذابی در انتظار شما نخواهد بود و آرامش و شاد بودن شما نیز از بین خواهد رفت.

یکی از مواقعی که شاد بودن با استفاده از تکنیک بی تفاوتی امکان پذیر است، بخشش دیگران است. دقت کنید که شما قرار نیست که اون اتفاق خاص را فراموش کنید، بلکه قرار است که دیگر برای آن اتفاق ویژه خودتان را سرزنش نکنید. چرا که در بیشتر مواقع دلخوری ما از دیگران به این دلیل است که حق ما را ضایع کردند  و یا احترام کافی به ما نگذاشتند. در این صورت باید نسبت به آن ها بی تفاوت باشید تا بتوانید به یک جمع بندی مناسب دست پیدا کنید. همواره به یاد داشته باشید که بخشش برای آرامش خود است و نه خدمت به دیگران.

چگونه شاد باشیم و بخندیم

تا این بخش از مقاله به صورت کلی با مفهوم شاد بودن آشنا شدید، اما نکته بسیار مهم آن در این است چگونه علاوه بر شاد بودن بخندیم. یکی از موضوعاتی که امروزه بسیار سخت شده است، خندیدن می‌باشد. این موضوع می‌تواند دلایل بسیار زیادی به همراه داشته باشد که قصد نداریم در مورد آن صحبت کنیم. اما نکته بسیار مهم آن در این است که هر لحظه خود به درستی استفاده نماییم. برای این منظور می‌توانیم از چند ویژگی و امکانات که در حال حاضر داریم استفاده کنیم. اولین و مهمترین ویژگی که در حال حاضر در دسترسی ما می‌باشد، شبکه‌های مجازی می‌باشد. به جای این که به دنبال اخبار زرد باشیم، به سادگی می‌توانیم با استفاده از اخبار مثبت حال و هوای خود را اندکی تغییر دهیم.

از طرفی می‌توانیم با استفاده از فیلم‌هایی ک در یوتیوب آموزش خنده میدهد را استفاده نماییم. شاید در نگاه اول این موضوع از نظر شما تمسخر آمیز باشد، اما زمانی که آن را به صورت دقیق بررسی می‌کنید با این مشکل کنار خواهید آمد. نکته بعدی که امروزه باید به آن توجه نمایید، موضوع اپلیکیشن‌های موبایلی برای خندیدن می‌باشد. برخی از اپ‌های بسیار معروفی انگلیسی زبان و فارسی زبان صرفا برای یاد آوری خندیدن طراحی می‌شوند. البته برای این موضوع یک محرک نیز تعریف خواهند کرد که خنده برای شما لذت بخش باشد. به همین دلیل است که شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا با استفاده از تمامی امکانات بیشتر بخندید.

چرا که بعد از خندیدن به عنوان عادت شما می‌توانید احساس رضایت بیشتری به دست آورید. از طرفی در برنامه ریزی‌های خود نیز موفق‌تر عمل خواهید کرد. به همین دلیل است که امروزه شاد بودن و خندیدن امری جدایی ناپذیر از زندگی ما گشته و همه افراد باید برای آن یک برنامه ریزی مناسب انجام دهند. دقت کنید که اگر برای شاد بودن و خندیدن برنامه ریزی نکنید، به سادگی کیفیت ارتباط شما تغییر خواهد کرد. چرا که ذهن شما به صورت ناخودآگاه برای استرس و اضطراب بیشتر شما را برنامه ریزی خواهند کرد. چرا که  وظیفه او بقاست و نه شاد کردن شما.

سخن پایانی

ما در این مقاله به صورت اجمالی در مورد « چگونه شاد باشیم » صحبت کردیم. نکته بسیار مهم که شما باید به آن توجه داشته باشید این است که شاد بودن نیاز به تمرین دارد. اگر شما یک شخصیت غمگین و یا افسرده دارید باید برای شاد بدون تمرین کنید. از دوستان خود سوال کنید که « چگونه شاد باشیم » ممکن است که دوستان شما با توجه به شناختی که از شما دارند یک پاسخ عالی در این باره به شما بدهند.

از طرفی خوشحال می‌شویم که در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید که تکنیک شما برای شاد بودن چیست؟ شما چگونه شادی را تجربه می‌کنید. آیا شادی شما پایدار است و یا بسیار زود از بین میرود. نظرات شما ممکن است به دیگران نیز در این باره کمک کند.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *