هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
چگونه فریلنسر برنامه نویس شویم؟

چگونه فریلنسر برنامه نویس شویم؟

1401/12/08

یکی از مشاغل محبوب و پر طرفدار امروزه برنامه نویسی نام دارد که خوب مسلما افرادی که به برنامه نویسی علاقه دارند تلاش می‌کنند در این زمینه اطلاعات خودشون رو افزایش داده تا بتونند پروژه‌های بیشتری را دریافت کنند و به صورت یک شخص فریلنسر فعالیت داشته باشند. درآمد این شغل آنقدر وسوسه انگیز است که مطمئنا تا آخر این مقاله تصمیم می‌گیرید که یک برنامه نویس باشید! برای این که داخل این مسیر قرار بگیرید و پروهژه‌های خوب برنامه نویسی دریافت کنند طبیعتا باید یکسری اطلاعات مفید بلد باشید تا بتونید طبق این موارد رفتار نماییم. اگر قصد شما این است که فریلنسر برنامه نویس موفقی بشوید ، برتر آموز همراه شماست.

چگونه فریلنسر برنامه نویس شویم؟سوالی پر تکرار که می‌خواهیم به نکات مهم آن پاسخ بدهیم.

شما با داشتن هر مهارتی می‌توانید درآمد خوبی را داشته باشید اما برنامه نویسی از آن دسته از مهارت‌هایی است که درآمد نامحدودی را برای شما دارد.

داشتن همین درآمد بی نهایت توجه افراد زیادی را جلب کرده است. زبان‌های برنامه نویسی زیادی وجود دارد که با بررسی دقیق می‌توانید بهترین آن را انتخاب نمایید.

آنچه که شما در این مقاله خواهید آموخت:

  • فریلنسر کیست؟
  • چگونه فریلنسر برنامه نویس شویم؟
  • از کجا پروژه فریلنسری برنامه نویسی دریافت کنیم؟
  • درآمد فریلنسر برنامه نویس چگونه است؟
  • مزایای فریلنسر برنامه نویس چیست؟
  • معایب فریلنسر برنامه نویس چیست؟
  • بررسی مهارت‌های مورد نیاز برای فریلنسر برنامه نویس

فریلنسر کیست؟

قبل از این که به سراغ بررسی هر موضوعی برویم ، بهتر است که راجب به مفهوم فریلنسر صحبت نماییم. فریلنسر شخصی است که به صورت دورکاری با کارفرما فعالیت می‌کند و تمامی موارد مانند ساعت کاری ، مکان کار کردن و…. برعهده فریلنسر است.

فریلنسرها بیشتر بر اساس تحویل وظیفه کار می‌کنند تا پر کردن تایم کاری مشخص!!

افراد فریلنسر به علت این که تایم کاری مشخصی ندارند می‌توانند در یک زمان مشخص چندتا پروژه داشته باشند و همین نکته باعث می‌شود تا افراد به این شغل روی بیاورند.

برای این که اطلاعات خوبی راجب به این شغل داشته باشید حتما فریلنسری چیست؟ را مطالعه نمایید.

چگونه فریلنسر برنامه نویس شویم؟

برای این که یک فریلنسر برنامه نویس شوید در درجه اول باید به یک زبان برنامه نویسی به خوبی مسلط باشید و بتوانید آن را پیاده سازی نمایید. در شغل فریلنسری توانایی شما برای انجام یک فعالیت بسیار مهم است ، پس پیشنهاد می‌شود که با بیشترین اطلاعات خود اقدام به دریافت پروژه نمایید.

پس از این که از توانایی خود در مورد زبان برنامه نویسی مطمئن شدید حالا می‌توانید به صورت پروژه‌ای با کارفرمایان ارتباط برقرار نمایید و درآمد کسب کنید. پروژه گرفتن شما تنها محدود به پروژه‌های داخل کشور نیست و می‌توانید با شرکت‌های خارجی هم ارتباط داشته باشید و به دلار حقوق دریافت نمایید!

به این نکته توجه داشته باشید که هر برنامه نویسی نمی‌تواند به همین سادگی‌ها پروژه‌های خوب فریلنسری دریافت کند و شما باید اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید.

از کجا پروژه فریلنسری برنامه نویسی دریافت کنیم؟

یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که همیشه فریلنسرها با آن درگیر هستند این است که نمی‌دانند از چه طریقی باید پروژه فریلنسری دریافت کنند. خوب در حالت کلی دریافت پروژه برای فریلنسر شدن طبق دو روش انجام می‌شود:

روش اول این است که شما به دنبال کارفرماها باشید و در روش دوم این کارفرما است که به دنبال شما می‌گردد.

به دنبال کارفرما باشید!

معمولا کارفرمایان زمانی که به نیروی کار به صورت دورکاری نیاز دارند در وبسایت‌های مختلف اعلام نیاز می‌کنند و افرادی که واجد شرایط هستند رزومه ارسال می‌کنند و در آخر افرادی که بیشترین توانایی را دارند برای مصاحبه انتخاب شده و شغل نهایی را یک نفر دریافت می‌کند.

خوب کارفرمایان آگهی‌های استخدامی خود را معمولا در وبسایت‌های مشخصی درج می‌کنند که با ثبت نام و شناسایی این سایت‌ها می‌توانید روزانه پروژه‌های زیادی را مشاهده و برای آن‌ها رزومه ارسال نمایید.

یکی از معایبی که فریلنسرها دارند این است که نمی‌توانند پروژه‌های خوب را پیدا کنند که با مطالعه مقاله بهترین سایت‌های فریلنسری ایرانی و خارجی می‌توانید بهترین سایت‌ها را شناخته و در جهت دریافت پروژه‌های خوب اقدام نمایید.

توجه کنید افرادی موفق هستند که رزومه خوبی را از خود به کارفرما نمایش بدهند ، بنابراین اگر موفق نمی‌شوید که پروژه دریافت کنید بهتر است که رزومه خود را نگاه انداخته و آن را اصلاح نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر حتما پیشنهاد می‌کنیم که آموزش رزومه نویسی را مطالعه نمایید.

کارفرما را به دنبال خود بکشانید!

اگر یکی از فعالین در زمینه برنامه نویسی هستید و اطلاعات شما بسیار بالاست دیگر نیاز نیست مانند دسته اول فقط به دنبال این باشید که آگهی‌های کارفرمایان را کنترل کنید ، این کارفرماست که به دنبال شما می‌آید.

برنامه نویسی به صورت فریلنسری برتر آموز

چجوری؟؟

برای خودتون سایت طراحی کنید!! شما به عنوان یک برنامه نویس ماهر باید یک سایت شخصی داشته باشید تا از طریق آن پروژه‌های خوب و کاربردی دریافت کنید و این شما باشید که انواع پروژه‌ها را انتخاب می‌کند. نیازی نیست که سایت شما کد نویسی خفن و اختصاصی داشته باشد با یک طراحی سایت وردپرسی هم می‌توانید نتیجه خوبی بگیرید. در آموزش وردپرس به خوبی موارد را توضیح داده‌ایم.

البته که برای این که نتیجه خیلی بهتری را دریافت کنید نیاز به سئو کردن روی کلمه کلیدی‌های مهم هم دارید که با این کار می‌توانید به طور تضمینی روزانه با کارفرماهای زیادی ارتباط بگیرید.

ارتباط با هر کارفرما یعنی دریافت یک پروژه حرفه‌ای و پولساز!!

با مطالعه آموزش سئو می‌توانید اطلاعات خیلی بهتری را دریافت کنید و در جهت بهبود سئو سایت خود استفاده نمایید.

برند سازی!!

به خودتان باور داشته باشید که با برند سازی می‌توانید درآمد خیلی عالی داشته باشید. اسم و فامیل شما می‌تواند برند خوبی برای کسبل و کارتان باشد و کارفرمایان با سرچ برند به شما دسترسی پیدا کنند.

درآمد فریلنسر برنامه نویس چگونه است؟

همانطور که می‌دانیم شغل برنامه نویسی به علت تقاضای زیاد و عرضه کم درآمد بالایی را دارد ولی این موضوع به این معنی نیست که هر برنامه نویسی درآمد عالی داشته باشد.

درآمد فریلنسر برنامه نویس به ططور مستقیم به اطلاعات و سواد او از زبان برنامه نویسی وابسته است.

برخی از افراد هستند که در یک تایم مشخص چندین پروژه را هماهنگ می‌کنند. خوب طبیعتا درآمد این افراد بالاتر است.

برای این که درآمد بالایی را داشته باشید می‌توانید به نکات زیر توجه نمایید:

برنامه ریزی دقیق داشته باشید!

شما به عنوان یک فریلنسر به علت این که تایم کاری مشخصی ندارید باید با برنامه ریزی دقیق پیش بروید و سعی کنید که از تایم روزانه خود حداکثر استفاده را داشته باشید.

مثلا تایم کاری خود را از 8 صبح شروع کرده و تا 6 بعد از ظهر سعی کنید که فرآیند کاری منظمی را طی کنید.

در حال آپدیت اطلاعات باشید!

فکر نکنید که الان به یک برنامه نویس مطرح تبدیل شده شما باید همواره در طول انجام پروژه اطلاعات خودتان را هم افزایش بدهید تا از دنیای برنامه نویش‌ها عقب نمانید.

وظیفه شناس باشید!

معمولا هر پروژه‌ای برای پایان یک ددلاین دارد که باید طبق آن عمل کنید. معمولا بیشتر کارفرماها به تایم ددلاین بسیار حساس هستند و اگر شما این مورد را رعایت نکنید ممکن است برای پروژه‌های دیگر به شما مراجعه نکنند و حتی شما را به سایر دوستان و همکاران معرفی نکتتد!

خدمات رایگان ارائه بدهید!

هر پروژه‌ای که به شما محول می‌شود می‌تواند پلی برای پروژ]‌های آینده باشد بنابراین به آن‌ها با دید مثبت نگاه کنید و سعی کنید با خدمات رایگان مانند پشتیبانی 1 ماه و مواردی مشابه تجربه کاری خوبی را برای کارفرما رقم بزنید تا شما را به سایر دوستان خود معرفی کنند.

مزایای فریلنسر برنامه نویس چیست؟

قطعا تا به این جای مقاله متوجه شدیم که چگونه فریلنسر برنامه نویس شویم؟ از این جا به بعد قرار است راجب به ویژگی‌های این شغل صحبت کنیم که اصلا فریلنسر برنامه نویش شدن چه مزایایی نسبت به این که در یک شرکت فعالیت کنیم دارد؟

شما رئیس خودتان هستید!

اگر جزو افرادی هستید که نمی‌توانید با تیم‌های مختلف ارتباط بگیرید بهترین شغل برای شما کار کردن به صورت فریلنسری است، در این حالت شما رئیس خودتان هستید و باید بتوانید تمامی موارد را مدیریت نمایید. ارتباط با کارفرما به صورت مستقیم با شخص شماست پس باید توانایی و مهارت صحبت و دریافت پروژه را داشته باشید.

اگر هنوز مطئمن نیستید که می‌توانید فریلنسر خوبی بشوید یا خیر ، می‌توانید مقاله بهترین مشاغل برای افراد درونگرا یا برونگرا را مطالعه نمایید.

تایم کاری منعطف دارید.

افراد کارمند باید هر روز یک تایم خاصی را از روز به کار خود اختصاص بدهند و خوب طبیعتا دیگر زمان کافی برای کارهای دیگری را ندارند ولی افراد فریلنسر تایم کاری منطفی را دارند می‌توانند صبح به کارهای شخصی خود برسند و شب روی پروژه کارکنند. بنابراین این یکی از مهم‌ترین مزیت‌های فریلنسری منعطف بودن تایم کاری است.

علاوه بر تایم کاری محیط کاری شما هم منعطف است ، حتی در تعطیلات و سفر هم نیاز نیست نگران این باشید که درآمد شما متوقف می‌شود می‌توانید به راحتی سفر کنید.

درآمد بالاتری خواهید داشت!

شغل کارمندی معمولا یک درآمد ثابتی دارد و شما مثلا هر ماه n تومان دریافت می‌کنید ولی در شغل فریلنسری درآمد شما کاملا منعطف است و با تلاش می‌توانید خیلی درآمد بیشتری را تجربه کنید.

می‌توانید با دریافت پروژه‌های خارجی درآمد دلاری را تجربه کنید.

برنامه نویس فریلنسر برتر آموز

می‌توانید نقش‌های مختلفی را تجربه نمایید!

در شغل کارمندی مثلا شما تا همیشه یک برنامه نویس خواهید بود مگر این که عنوان شغلی خود را عوض کنید ولی در دنیای فریلنسری می‌توانید چالش‌های زیادی را تجربه کنید و نقش‌های مختلفی را امتحان نمایید!

برای مثال می‌توانید یک برنامه نویس باشید و یا یک پروژه را داشته باشید که به عنوان برنامه نویس رفع باگ نمایید.

حتی اگر از عنوان شغلی خود راضی نیستید به راحتی می‌توانید آن را تعویض نمایید.

معایب فریلنسر برنامه نویس چیست؟

طبیعتا هر شغلی در کنار مزایای مثبتی که دارد شامل یکسری از معایب هم می‌شود که باید به خوبی این معایب را بررسی کنید چون بودن این عیب‌ها برای هر شخصی متفاوت است مثلا یک نفر می‌تواند خود را با سختی‌ها و معایب وقف بدهد و به خوبی این موضوع را مدیریت کند.

حقوق شما به کارایی شما بستگی دارد!

در مشاغل کارمندی شما اگر روی نتوانید کار کنید حقوق ماهانه خود را دریافت می‌کنید و در مشاغل فریلنسری اگر نتوانید کار خود را به خوبی انجام دهید و به وظیفه نهایی نرسید متاسفانه حقوقی هم بهتون تعلق نمی‌گیرد پس باید به این موارد توجه نمایید.

ارتباط اجتماعی شما میان افراد محدوتر است.

زمانی که به صورت فریلنسری کار می‌کنید ارتباط اجتماعی شما با سایر افراد بسیار کمتر است ، زیرا محیط کار شما فقط به حضور خودتان محدود است و از فضاهای همکارانه در شرکت‌ها دور هستید که خوب این نکته معمولا جزو معایب به شمار می‌رود البته بستگی به این دارد که شما فردی درونگرا و با برونگرا هستید.

بررسی مهارت‌های مورد نیاز برای فریلنسر برنامه نویس

خوب هر برنامه نویس فریلنسری باید یکسری از مهارت‌ها را برای بهبود فرآیند کاری خود داشته باشد:

مهارت بازاریابی برای برنامه نویس‌ها

ازآنجایی‌که برنامه نویس فریلنسر برای خودش کار می‌کند پس باید بتواند برای شغل خود بازاریابی مثبت داشته باشد تا مشتری جذب نماید.

مهارت انعقاد قرارداد برای برنامه نویس‌ها

برنامه نویس فریلنسر باید قراردادهایی بنویسد که جزئیات انتظارات مشتری، نرخ دستمزد، مهلت و سایر جزئیات روابط تجاری در این متن مشخص و روشن درج شود.

مهارت کدنویسی برای برنامه نویس‌ها

نوشتن کد، وظیفه اصلی یک برنامه نویس فریلنسر است. آن‌ها اسکریپت می‌نویسند تا برنامه‌ها، وب‌سایت‌ها و نرم‌افزارها را به‌درستی اجرا کنند، عملکردها را دنبال کنند و رابط مناسب را به کاربران نشان دهند.

سخن آخر:

در مقاله چگونه فریلنسر برنامه نویس شویم؟ سعی کرده‌ای به طور کامل به بررسی نکات مثبت و منفی بپردازیم و راهنمای خوبی برای شما دوستان عزیز باشیم. به این نکته توجه داشته باشید که شما می‌توانید در کنار شغل شرکتی و کارمندی خود هم برنامه نویس فریلنسر باشید و تمامی این موارد به این بستگی دارد که شما می‌توانید این دو شغل را کنار یک دیگر مدیریت نمایید یا خیر! درآمد این شغل نامحدود است پس سعی کنید با پرورش توانایی و استعداد خود درآمد خوبی را داشته باشید. اگر تجربه‌ای در زمینه شغل‌های فریلنسری دارید لطفا در قسمت کامنت با دوستان برتر آموزی به اشتراک بگذارید ، ممنون از توجه شما.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *