هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
چگونه نمونه کار خوب بسازیم؟ برتر آموز

چگونه نمونه کار خوب بسازیم؟

دسته بندی : کسب و کار
1401/11/24

ممکن است افراد بعد از این که آموزش‌های مختلفی را مشاهده می‌کنند و به سطح خوبی از اطلاعات می‌رسند اما باز هم توانایی پیدا کردن شغل مناسب را ندارند و نمی‌تواند برای خود درآمدزایی داشته باشند. انسان‌ها در این زمینه به دو دسته تقسیم می‌شوند ، دسته اول کلا کار کردن را رها می‌کنند و به دنبال حرفه‌ی دیگری می‌گردند ، دسته دوم سعی می‌کنند تا ایراد کار خود را پیدا کنند و سپس در جهت مسیر درست حرکت کنند. اگر شما جزو دسته دوم هستید به مقاله درستی سر زدید چون قرار است موارد زیادی را با یک دیگر بررسی نماییم. پس همراه من و برتر آموز باشید.

چگونه نمونه کار خوب بسازیم؟ سوالی مهم که امروزه تمامی افراد به دنبال این هستند که نمونه کار خوبی را در رزومه خود داشته باشند.

یک نمونه کار حرفه‌ای می‌تواند نظرات کارفرماهای زیادی را به سمت شما جلب کند که طبیعتا این موضوع بسیار خوب است.

فرقی ندارد که شما در چه زمینه‌ای تلاش می‌‌کنید مهم این است که آن را به بهترین نحو ممکن انجام بدهید.

آنچه که شما در این مقاله خواهید آموخت :

  • نمونه کار چیست؟
  • چگونه نمونه کار خوب بسازیم؟

نمونه کار چیست؟

پورتفولیو یا نمونه کار چیست؟ سوالی مهم کهب ه شما در ادامه پاسخ خواهیم داد. در واقع نمونه کار یک فعالیتی است که شما در راستای آموزشی که دیدید ، توانایی‌هایی که دارید و مهارت‌هایی که کسب کردید و تحصیلاتی که مطالعه کردید به نمایش می‌گذارید.

کارفرماها با مشاهده نمونه کار می‌توانند در مورد شما تصمیم گیری داشته باشند و اگر توانایی‌هایی که دارید متناسب با نیاز شغلی بود شما استخدام خواهید شد.

آیا در تمامی مشاغل ما نیاز به نمونه کار داریم؟

بله در اکثر مشاغل شما نیاز دارید که نمونه کار در رزومه خودتون داشته باشید تا بر اساس این نمونه کارها بین چندین کارجو برای استخدام قضاوت بشوید. حتی اگر به صورت فریلنسری فعالیت می‌کنید هم نیاز به نمونه کار دارید.

ما در برتر آموز قصد داریم به شما نحوه این که چگونه نمونه کار خوب بسازیم؟ را توضیح بدهیم پس ا گر شما هم به نمونه کار نیاز دارید همراه ما باشید.

چگونه نمونه کار خوب بسازیم؟

قبل از این که به سراغ بررسی مراحل تهیه نمونه کار خوب برویم بهتر است بدانیم که آیا شغل شما نیاز به نمونه کار دارد یا خیر؟

به طور کلی موارد زیر مشاغلی هستند که توضیه می‌شود اگر تازه کار هستنید نمونه کار بوجود بیاورید و اگر در این زمینه سالهاست فعالیت می‌کنید از نمونه کارهای قدیمی کمک بگیرید.

  • طراح سایت
  • دیجیتال مارکتر
  • متخصص سئو
  • عکاس
  • طراح گرافیک
  • توسعه دهنده نرم افزار
  • برنامه نویس
  • نویسنده یا متخصص محتوا
  • ویراستار
  • کارگردان
  • مدل
  • بازیگر
  • فیلمبردار
  • هنرمند
  • آرایشگر
  • متخصص زیبایی

حالا به سراغ تک تک مراحل برای تهیه یک نمونه کار مناسب و قوی برویم :

جمع آوری اطلاعات در مورد بازار کار

قبل از این که به سراغ تهیه هر نمونه کاری برویم شما باید راجب به بازار کاری که قرار است درباره آن فعالیت کنید اطلاعات داشته باشید تا نمونه کار را طبق آن تحویل بدهید.

شاید خواندن این جمله برای شما تعجب برانگیز باشد که ممکنه کسی روی بازار کار اشراف نداشته باشد؟

بلهههه

شما یک طراح سایت رو در نظر بگیر که شخصی تازه کار و به دنبال دریافت پروژه هست. این شاخص باید چندین نمونه سایت به عنوان نمونه کار داشته باشه ، این چند تا سایت می‌تونه سایت‌های الکی و فقط جهت نمایش یا پروژه دوست و آشنا باشه ولی باید زمانی که درگوگل www. سایت مورد نظر .com سرچ می‌کنیم اسم سایت رو نمایش بده ، حالا شما این فرد رو در نظر بگیر که از روی سایتی که طراحی کرده اسکرین شات گرفته و پرینتش رو برای کارفرما آورده !!!! این یعنی این فرد هیچ شناختی از بازار کار و محیطی که قراره کار دریافت کنه نداره.

از این نمونه‌ها در همه مشاغل‌ها به شدت پیدا میشه. برای همین به این مورد توجه کنید.

نمونه کار باید ضمیمه رزومه شما باشد!

قاعدتا شما نمی‌توانید یک نمونه کار بی نام و نشان را برای کارفرما وش رکت مورد نظر ارسال کنید و این نمونه کار باید حتما ضمیمه رزومه شما باشد. روزمه شما یک اطلاعات کامل در مورد فعالیت‌های شما است و با داشتن نمونه کار پکبج کامل می‌شود.

اگر رزومه ندارید و یا اصلا رزومه مناسبی ندارید اول روی این قضیه کار کنید تا نمونه کار شما موفق باشد. در آموزش رزومه نویسی فوت و فن‌های لازم به شما یاد داده شده است.

نمونه کار خوب برتر آموز

فضای ارائه نمونه کار خود را انتخاب کنید.

همانطور که در مثال بالا دیدم طراح سایت محترم اصلا فضای مناسبی را برای ارائه کار خودش انتخاب نکرده بود. در واقعیت ارائه نمونه کار در فضای مناسب از اهمیت بالایی برخورددار است.

مثلا اگر تولید کننده محتوا هستید باید لینک تعدادی از بهترین محتواهای خود را در رزومه قرار بدهید و یا اگر محتوای شما فایل دارد فایل آن را در رزومه قرار بدهید تا کارفرما محتوای شما را مطالعه نماید ، این که مثلا خلاصه‌ای از محتوای خود را به کارفرما تعریف کنید برای شما نمونه کار محسوب نمی‌شود. در آموزش تولید محتوا ما اطلاعات خوبی را در این مورد در اختیار شما قرار داده‌ایم.

پس نمونه کار شما می‌تواند به صورت کاغذی یا آنلاین باشد ولی به این بستگی دارد که نوع نمونه کار شما چگونه است و چه فضایی را برای این که به بهترین نحو نمایش داده بشود را نیاز دارد.

نمونه کار شما باید شامل بهترین پروژه‌ها باشد.

اگر فردی هستید که از قبل در زمینه تخصصی مثلا سئو کار کردید پس نمونه کار دارید ، نمونه کار شما کلمات کلیدی هستند که اگر الان در گوگل سرچ کنیم جزو نتایج برتر است.

برای مثال به کارفرما می‌گویید کلمه آموزش سئو را در گوگل سرچ کند و نتیجه را در SERP گوگل مشاهده نماید. نمونه کاری که برای کارفرما قرار می‌دهید باید بهترین ورژنی باشد که شما تا به الان انجام داید.

اگر نمونه کار و رزومه شما قوی است پیشنهاد می‌شود با دقت و وسواس زیاد بهترین آن‌ها را انتخاب نمایید و سعی کنید تا کارفرما را تحت تاثیر قرار بدهید.

ممکن است اصلا نمونه کار شما کم باشد و این موضوع ایرادی ندارد و از همان تعداد نمونه کار استفاده کنید و سعی کنید که نتیجه خوبی را به کارفرما نمایش بدهد.

اگر اصلا نمونه کار ندارید و صرفا با آموزش می‌خواهید شغل داشته باشید پیشنهاد می‌شود چند نمونه برای خود نمونه کار ایجاد نمایید.

مثلا اگر عکاس محصول هستید ، سعی کنید با عکس برداری از محصولات مختلف به صورت رایگان برای خود نمونه کار ایجاد نمایید.

به هر حال شما برای ادامه مسیر خود به نمونه کار نیاز دارید پس از همین الان شروع نمایید.

هیچ موقع نمونه کار خود را رها نکنید!

بارها رزومه‌هایی را مشاهده کردیم که نمونه‌ کارهای خوبی در آن وجود داشته ولی اصلا توضیحاتی درباره آن داده نشده و کارفرما باید طبق برداشت آزاد خود در مورد نمونه کارها قضاوت کند.

اگر نمونه کاری قرار می‌دهید سعی کنید برای آن توضیحات مخصوص و مربوط هم قرار بدهید تا اشخاص پس از مشاهده اطلاعات کافی در این مورد را کسب کنند.

نمونه کار شما باید جذاب باشد!!

یک روز سخت کاری را در نظر بگیرید که کارفرما می‌خواهد رزومه‌های ارسالی برای شرکت را بررسی کند. اگر نمونه کاری را که در رزومه قرار داده‎‌اید از لحاظ بصری جذاب نباشد شما امتیاز لازم را از دست می‌‌دهید. به همین راحتی !!!

پس سعی کنید نمونه کار خود را جذاب طراحی کنید و یا در قالب یک فضای جذاب به کارفرما ارائه بدهید تا نتیجه خوبی را برای شما به همراه داشته باشد.

نمونه کارهای خود را شخصی سازی نمایید.

اگر این امکان برای شما فراهم است سعی کنید نمونه کارهای خود را برای شرکت‌هایی که قصد دارید در آن استخدام بشوید شخصی سازی نمایید.

چگونه ؟؟

برای مثال برخی از شرکت‌ها هستند که در کار به بعضی از موارد حساسیت دارند و یا اگر مورد X را در نمونه کار شما مشاهده کنند حتما استخدام می‌شوید.

اگر نمونه کار شما منعطف است سعی کنید مواردی را که نیاز است در نمونه‌ی کاری خود شخصی سازی نمایید و از امتیاز آن استفاده نمایید.

نمونه کار شما باید همیشه آپدیت باشد!

با توجه به فعالیت‌هایی که انجام می‌دهید و مشاغلی که دارید سعی کنید نمونه کار خود را همواره آپدیت نگه دارید. این کار اصلا سخت نیست فقط کافیه در دوره‌های زمانی مشخصی نمونه کارهای جدید و با کیفیت را جایگزین نمایید و یا نمونه کارهای قبلی خود را بهبود بدهید. بنابراین اصلا نمونه کارهای خود را رها نکنید.

نام شما همواره روی این نمونه کارها قرار دارد پس برای شما اعتبار است. به نمونه کارهایی که دارید اهمیت بدهید.

همیشه باید به نمونه کارهای خود اشراف داشته باشید!

افرادی را در مصاحبه‌های شغلی مشاهده می‌کنیم که اصلا با نمونه کارهای خودشون یا آشنایی ندارند و یا فراموش کردند که چه نمونه کاری را انتخاب کردند. این موضوع یک نکته کاملا منفی برای شما است و معمولا دید مثبتی را از جانب کارفرما برای شما ایجاد نمی‌کند.

طراحی نمونه کار برتر آموز

نمونه کارهای خود را ساماندهی نمایید.

شما وظیفه دارید تا نمونه کارهای خود را مرتب نمایید تا کارفرما بتواند به راحتی اطلاعاتی را که نیاز دارد پیدا نماید. بهتر این است که رزومه، بیوگرافی و فهرست مهارت‌های خود را در ابتدای کار قرار دهید و سپس موارد دیگر را بر اساس آنچه که فکر می‌کنید مهم‌تر است، مرتب کنید. تمام اطلاعات خود را به دسته‌های مختلف تقسیم کنید و آنها را به ترتیبی منطقی و قابل رویت کنار هم قرار دهید.

برای مثال، می‌توانید پورتفولیو خود را از جدیدترین تا قدیمی‌ترین کارها دسته‌بندی کنید تا کارفرمایان بتوانند پیشرفت شما را در این مدل مشاهده کنند. برای مشاهده آسان صفحات پورتفولیو خوب است برای هر صفحه، عنوان و فهرست مطالب ایجاد کنید و صفحات را نیز شماره‌گذاری کنید.

قبل از مصاحبه نمونه کارهایی را که ارسال کردید مرور کنید.

یکی از مواردی که وجود دارد این است که معمولا افراد اصلا اشراف خوبی روی نمونه کارهای خود ندارند پس بنابراین توصیه می‌شود اگر به مصاحبه شغلی دعوت شدید سعی کنید از قبل نمونه کارهای خود را بررسی کنید تا بتوانید از آن در جلسه مصاحبه دفاع کنید.

برای این که اطلاعات خوبی را بدست بیاورید مقاله نکات مهم مصاحبه را مطالعه نمایید.

سخن آخر:

سعی کرده‌ایم در مقاله چگونه نمونه کار خوب بسازیم؟ اطلاعات دقیق و خوبی را در اختیار شما دوستان عزیز قرار بدهیم و اهمیت داشتن نمونه کار خوب را درک کرده باشید.

قطعا می‌دانید که با نمونه کار قوی شغل‌های خوبی برای شما وجود دارد که می‌توانید درآمد خوبی را داشته باشید. اگر تجربه‌ای در زمینه‌ای چگونه نمونه کار خوب بسازیم؟ دارید لطفا در قسمت کامنت با دوستان برتر آموزی به اشتراک بگذارید. ممنون از توجه شما به برتر آموز.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *