هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
چگونه کسب و کار سنتی خود را به آنلاین تبدیل کنیم؟

چگونه کسب و کار سنتی خود را به کسب و کار آنلاین تغیر دهیم؟

1401/05/29

بعد از ویروس کرونا تقریبا اهمیت کسب و کار آنلاین برای همه آشکار شد. اما ویروس کرونا یک محرک اجتماعی بود برای توجه بیشتر به تغییر ماهیت کسب و کارهای سنتی به کسب و کارهای آنلاین در ایران و جهان. چرا که کسب و کار آنلاین تقریبا از سال 2000 به صورت جدی در تمامی کشورهای توسعه یافته در حال گسترش می­­‌باشد. به لطف اینترنت در حال حاضر بزرگترین و معتبرترین تولید کنندگان دنیا در حوزه­‌های مختلف، کالا و خدمات خود را به صورت آنلاین به فروش می­‌رسانند.

شما اگر بررسی داشته باشید، بزرگترین فروشگاه دنیا آمازون می­‌باشد ( آمازون هیچ شعبه فیزیکی جهت فروش ندارد ). ؛که اگر بخواهیم به صورت حدودی به شما بگوییم به طور میانگین در ثانیه چیزی حدوده 5000 دلار درآمد خالص دارد. شما چه کسب و کاری را می‌­توانید پیدا کنید، که چنین ورودی سرمایه‌­ای داشته باشد. اگر بخواهیم به نمونه­‌های داخلی اشاره داشته باشیم می‌­توانیم به دیجی­کالا اشاره کنیم که روزانه گردش مالی فوق العاده بالایی دارد. به نحوی که  یکی  از فروشندگان ( به صورت همکاری در فروش ) که با دیجی کالا همکاری می‌­کند، ماهانه 4 میلیارد تومان درآمد دارد. دقت کنیم نگفتیم کل مجوعه دیجی کالا، گفتیم شخصی که به عنوان فروشنده در دیجی­کالا فعالیت می­‌کند. اگر شما به مباحث همکاری در فروش و افلیت مارکتینگ علاقه ­مند هستید به شما توصیه می­‌کنم به بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه کنید و از مقاله افلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش  استفاده کنید.

اگر بخواهیم درباره مزایای کسب و کار آنلاین به شما توضیح دهیم قطعا ساعت‌­ها می‌­توان صحبت کرد و اگر بخواهیم راجب معایب کسب و کار سنتی نیز صحبت کرد، قطعا موارد زیادی وجود دارد. در بخش‌­های بعدی به بررسی دقیق ­تر این نکات می‌­پردازیم. ما در این مقاله به صورت گام به گام به شما آموزش چگونگی تغیر کسب و کار آفلاین به آنلاین را آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید تا شما را اصول و نکات کاربردی این حوزه آشنا کنیم.

نخستین گام برای تغیر کسب و کار سنتی به کسب و کار آنلاین چیست؟

 شاید شما درباره تغیر کسب و کار سنتی خود به کسب و کار آنلاین کلی ابهام  و چالش داشته باشید. اما این نکته مهم و کاربردی را به یاد داشته باشید که سرعت و قدرت پردازش شما در کسب و کار آنلاین اصلا قابل مقایسه با کسب و کار سنتی نیست.

اما در ابتدای کار شاید به جهت تغیر ساختار شما مشکلات زیادی داشته باشید، که بیشتر راجب آن صحبت خواهیم کرد. منظور ما از مشکل این است که شما به لحاظ زمان بندی به مشکل بخورید و سیستم کسب و کار شما اندکی کند شود.

  1. تشکیل پایگاه داده

شما در ابتدای امر باید تمام تلاش خود را به کار گیرید و تمامی اطلاعاتی که روی کاغذ ثبت شده است مانند موجودی کالا، حساب­‌های باز­، فاکتور­های خرید و فروش، انواع فرم­‌های مالی و… همگی آن­ها را به صورت کد­های دیجیتالی در بیاورید. منظور ما این است که شما تمامی اطلاعات خود را در قالب­‌های طبقه ­بندی­ شده مانند موجودی انبار آنلاین ، سیستم حسابداری هوشمند و… تعبیه کنید. یکی از مهم­ترین نکات این بخش این است که شما ممکن است به سبب حجم کاری بالا بخواهید، بخشی از کار خود را به صورت آنلاین و بخشی از کار خود را به سنتی نگه داری کنید.

این کار برای شما به شدت اشتباه است، چرا که یکسان سازی داده در گزارش دهی و طراحی استراتژی­‌های دیجیتال مارکتینگ از اهمیت بالایی برخوردار است. در صورتی که در مراحل ابتدایی نیاز به نیروی کمکی داشتید می‌­توانید به صورت قراردادی با مجموعه‌­های طراحی کسب و کار آنلاین همکاری کنید که فشار کاری شما کم­تر شود. درنتیجه شما بهتر می‌­توانید روی تولیدات خود متمرکز بمانید و این برون سپاری به چابکی کسب و کار شما نیز کمک شایانی می­‌کند. البته به یاد داشته باشید، این برون سپاری به صورت موقت انجام شده است و شما باید مجدد هدایت کسب و کار خود را در حوزه آنلاین نیز به عهده بگیرید.

  1. یک سایت قوی تاسیس کنید

گام بعدی شما تهیه یک شعبه آنلاین در بستر اینترنت است. سایت شما به منزله فروشگاه شما در بستر گوگل است. شما در این مرحله باید تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا به صورت کاملا اصولی و منطقی سایت خود را راه اندازی کنید. شاید شما از برخی از همکاران خود شنیده باشید که به واسطه درآمد از سایت خود صرفا درآمدهای چند صد میلیونی داشته باشند و همچنین از برخی دیگر همکاران خود شنیده باشید که سایت آن­‌ها یک چاه عمیق برای پولسوزی است.

اگر دقت کنید ما در ابتدای امر به شما توصیه کردیم که اصولی سایت خود را بالا بیاورید. شما برای این که یک سایت خوب  داشته باشید، صرفا چندین میلیون هزینه کردن روی طراحی سایت کافی نیست. شما یک سایت با طراحی فوق­ العاده داشته باشید این موضوع  خوب است اما کافی نیست بگذارید با یک مثال برای شما بهتر توضیح بدهم. فرض کنید شما یک مغازه فروش جواهرات با یک طراحی استثنایی و سیستم کاملا هوشمند راه اندازی می­‌کنید.

روش های تغییر کسب و کار سنتی به آنلاین

شما برای مغازه جواهرات خود بهترین گل­‌ها، رنگ‌­ها، نیرو­های فروش را استفاده می­­‌کنید، همچنین شما با چندین شرکت خارجی نیز همکاری می‌­کنید و بهترین و به روز­ترین محصولات را نیز استفاده می­‌کنید، اما فروش ندارید!!!!! به نظر شما علت چیست؟؟؟ علت این است که شما مغازه خود را در یک بیابان که کسی از آنجا رد نمی‌­شود، پشت یک تپه بلند ساخته‌­اید. خوب طبیعی است که کسی از حضور شما اطلاع نداشته باشد.

حال اگر شما یک مغازه معمولی در پاساژ طلا فروشی شهر خود داشته باشید، داستان کاملا متفاوت است. برای سایت شما هم به همین منزله است. زمانی که شما سایت خود را به بهترین نحو طراحی می‌­کنید باید یک سئو قوی داشته باشید. یک سئو قوی به منزله خرید یک مغازه در بهترین پاساژ طلای شهر، در بهترین نقطه پاساژ است. مجموعه برترآموز به دلیل اهمیت این موضوع برای شما یک دوره آموزش سئو به صورت پیشرفته طراحی کرده است. شما می­توانید از بخش « آموزش سئو » استفاده کنید و در صورت تمایل برای تهیه دوره آموزشی سئو به پشتیبانی واتساپ سایت پیام دهید.. همچنین اگر شما نیاز به مشاروه تخصصی در این حوزه داشته باشید می­توانید، می­توانید از طریق بخش پشتیبانی سایت از همکاران ما راهنمایی دریافت کنید.

  1. شبکه اجتماعی فعال داشته باشید

اگر بخواهیم یکی از مهم­ترین و کاربردی ­ترین نکات تبدیل کسب و کار سنتی به کسب و کار آنلاین را به شما آموزش بدهیم، قطعا همین بخش است. شما برای این که یک کسب و کار آنلاین داشته باشید، نیاز دارید تا از انواع مختلف شبکه‌­های اجتماعی استفاده کنید. اگر بخواهید در یکی از شبکه‌­های اجتماعی فعال باشید به شما توصیه می­‌کنم که از اینستاگرام استفاده کنید.

اگر شما در کشورهای توسعه یافته­ تر زندگی می­‌کردید، پشنهاد ما ممکن بود تغیراتی داشته باشد. اما در ایران به سبب فیلتر بودن اکثر شبکه­‌های اجتماعی به شما توصیه می‌­کنم که در ابتدا از اینستاگرام استفاده کنید. چرا که اینستاگرام بالاترین کاربر را در ایران دارد. ( این نسبت بر اساس جمعیت به یوزر تعریف شده است ) شما برای این که بتوانید وردی بیشتری داشتبه باشید، نیاز دارید که در چشم کاربر آشنا باشید. باید در شبکه‌­های اجتماعی فعال باشید و دیگران در مورد شما صحبت کنند. بله درست متوجه شدید، دیگران راجب شما صحبت کنند. شما برای این موضوع نیاز دارید که یک شبکه قوی اینستاگرام تشکیل دهید. این نکته مهم را به یاد داشته باشید مدیریت صحیح اینستاگرام شما از داشتن آن مهم­تر است. چرا که در اینستاگرام رقابت بسیار شدید و پیچیده است.

شما برای این که در این حوزه رشد کنید، باید از مزیت رقابتی خود استفاده کنید. شما باید مخاطبان خود را با خود به بهترین شکل ممکن آشنا کنید. برای مخاطبان خود ارزش قائل باشید و با برگزاری مسابقات و قرعه کشی­‌های مختلف سعی کنید که دل او را بدست بیاورید. برای دانستن اصول و تکنیک‌های مربوط به اینستاگرام، می توانید به صفحه آموزش اینستاگرام مراجعه نمایید و اصول آن را به صورت کامل یاد بگیرید.

همواره این نکته را به یاد داشته باشید که یک رشد پایدار و با کیفیت بسیار بهتر از رشد­های مقطعی و گذرا می‌­باشد. این موضوع را به این دلیل به شما می‌­گوییم که متاسفانه برخی از صاحبین کسب و کار با مخاطبین فیک و یا تبلیغات اشتباه صرفا فالور بالا دارند، اما بازدهی این فالور بسیار پایین است. شما به اینستاگرام ورود کرده‌­اید برای فروش بیشتر نه این که صرفا یک گزارش عالی از رشد فالورهای خود داشته باشید. همچنین شما می­توانید با استفاده از دوره آموزشی « آموزش بلاگری » در حوزه اینستاگرام به یک شهرت مجازی دست پیدا کنید. به علاوه این موضوع برای شما می‌­تواند یک جریان درآمد جانبی عالی نیز به وجود بیاورد. از طرفی شما برای تبلیغات خود نیز می‌­توانید از بلاگرهایی با کیفیت بالا استفاده کنید، چرا که شما در این حوزه اطلاعات عالی دارید.

  1. تولید محتوا همه جانبه داشته باشید

شما برای این که بتوانید با مخاطب خود در حوزه آنلاین ارتباط برقرار کنید نیاز به یک ابزار دارید و این ابزار برای شما، محتوا است. شما زمانی که فروشگاه فیزیکی دارید، ابزار برقراری ارتباط شما با مشتری فروشندگان شما هستند، که آن­‌ها نیز برای ارتباط موثر از یک محتوای قوی استفاده می­کنند.

کسب و کار آنلاین همیشه یک قانون ثابت و پایدار دارد. « The Content Is King » این عبارت به این معنی است که محتوا پادشاه است. بله درست متوجه شدید پادشاه در حوزه کسب و کار آنلاین محتوا است. شما باید محتوایی که برای شبکه­‌های اجتماعی خود استفاده می­‌کنید با محتوایی که برای سایت خود تهیه می­‌کنید، با محتوایی که برای فروشندگان خود تهیه می‌کنید تفاوت داشته باشد.

این ابزار مانند یک تیغ دو لبه است، اگر شما بدانید که چگونه از آن استفاده کنید، قطعا رشد تساعدی و فروش عالی خواهید داشت، اما اگر شما ندانید که چگونه  آن را مدیریت کنید. قطعا به هدر رفت منابع شما منجر خواهد شد. اگر شما علاقه­ مند هستید که به صورت اصولی و برنامه ریزی شده تولید محتوا کنید به شما توصیه می­‌کنم که از هرم بازاریابی محتوا استفاده کنید. شما در این روش با انواع برنامه ریزی در این حوزه و از طرفی انواع طبقه بندی محتوا بیشتر و بهتر آشنا خواهید شد. ما در سایت برترآموز به جهت اهمیت این موضوع برای شما یک مقاله تحت عنوان « هرم بازاریابی محتوا » طراحی و تدوین کرده‌­ایم که شما می‌­توانید از بخش مقالات سایت برترآموز به آن دسترسی داشته باشید. همچنین می‌توانید برای آموزش هر چه بهتر اصول تولید محتوا به صفحه آموزش تولید محتوا مراجعه کنید و اصول تولید محتوای حرفه ای را فرا بگیرید.

  1. یک استراتژیست بازاریابی آنلاین استخدام کنید

اگر شما به کسب و کارهای آنلاین موفق نگاهی داشته باشید، مشاهده می­‌کنید که یک مدیر بازاریابی موفق و یا بهتر است بگوییم یک استراتژیست بازاریابی آنلاین موفق دارند. شما نیز برای تبدیل کسب و کار سنتی خود به کسب و کار آنلاین نیاز دارید که یک مدیر بازاریابی قوی تمامی چهار مرحله قبلی شما را مانند یک پازل کنار هم بگذارد و با طراحی پلن­‌های تبلیغاتی و کمپین­‌های تبلیغاتی فوق­ العاده به اهداف کلان شما جامعه عمل بپوشاند.

به یاد داشته باشید شما برای این که بتوانید یک کسب و کار آنلاین موفق داشته باشید باید بتوانید برای خود یک برند قوی ایجاد کنید و این برندینگ قوی حاصل دسترنج یک استراتژیست بازاریابی آنلاین می­‌باشد. ممکن است بگویید که در کسب و کار سنتی ما به سبب قدمت و سابقه طولانی مدتی که داریم یک برند شناخته می‌­باشیم. حرف شما کاملا صحیح است. اما مخاطب و مشتری شما در حوزه آنلاین با مشتری شما در حوزه کسب و کار سنتی متفاوت است. البته کار شما برای برندینگ ساده‌­تر است اما به هرحال شما نیاز به یک مدیر قوی برای مدیریت فضای جدید که شما به آن گام نهادید دارید.

استراتژیست بازاریابی شبکه اجتماعی در کسب و کار آنلاین

یک استراتژیست بازاریابی آنلاین وظیفه دارد که کسب و کار شما به صورت دقیق بررسی کند و بهترین راه عرضه شما به بازار آنلاین را نیز طراحی کند. این موضوع، موضوعی نیست که شما به عنوان یک مدیری کسب و کار سنتی آن را خود انجام دهید. شما ممکن است در کسب و کار سنتی خود نابغه باشید، اما این موضوع ممکن است در دنیای آنلاین صحیح نباشد. چرا که شما شاخت درستی از فضای کسب و کار آنلاین ندارید. شما شناخت درستی از ابزار­های تبلیغات آنلاین ندارید. این ابزار معمولا دائما با یک الگوریتم قوی تر و هوشمندی بیشتر به روز می‌شوند و شما نمی‌­توانید تحلیل درستی از آن داشته باشید.

شما برای این که یک مدیر بازاریابی آنلاین قوی استخدام کنید، بیش از آنکه به مدارک تحصیلی وسابقه کار او نگاه کنید، به این موضوع توجه کنید که آشنایی این فرد با ماهیت کسب و کار شما به چه میزان است. به این موضوع توجه کنید که برای رشد کسب و کار شما چه پلن­‌های تبلیغاتی دارد. به این موضوع توجه کنید که او به چه اندازه از ابزارهای بازاریابی آنلاین اطلاع دارد. به این موضوع توجه کنید که او تا چه میزان رقبا شما را می­‌شناسد.

با توجه به موارد بیان شما، شما متوجه شدید که استخدام و همکاری با یک استراتژیست بازاریابی با استخدام یک مدیر میانی و یا گاها یک مدیر عالی  اندکی متفاوت است و شما باید به این نکات ریز حتما توجه کنید.

حساسیت‌های کسب و کار آنلاین چیست؟

امروزه همه افراد به دنبال فروش آنلاین کالا و خدمات خود می‌باشند. زمانی که با آن‌ها صحبت می‌کنید، متوجه می‌شوید که تغییر کسب و کار سنتی به آنلاین را مانند غول چراغ جادو می‌دانند. فکر می‌کنند، زمانی که کسب و کار خود را تغییر دادند سیل مشتری است که به کسب و کار آن‌ها وارد می‌شود. در صورتی که کاملا اشتباه فکر می‌کنند. ما در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی نکاتی بپردازیم که ممکن است از دید شما پنهان مانده باشد.

کسب و کار آنلاین نیز مانند کسب و کار آفلاین حساسیت‌ها و نکات ویژه‌ای دارد که شما باید به آن‌ها اهمیت بدهید. به یاد داشته باشید که نکاتی که در این بخش برای شما بیان می‌شود. نیازمند تحلیل دقیق و شخصی سازی بر اساس کسب و کار شما می‌باشد. امروزه تمام افرادی که فکر می‌کنند مسیر کسب و کار آنلاین را می‌شناسند. معمولا یک مشکل دارند و آن‌ هم عدم توجه به متغیرهای بازار و اقتصاد است.

تمرکز بر روی دو شبکه داخل و خارج

زمانی که شما به عنوان یک ایرانی تلاش برای راه اندازی کسب و کار آنلاین دارید. باید به این نکته توجه داشته باشید که فیلتر شدن همیشه در کمین شما است. این فیلتر شدن ممکن است که از جهات مختلفی کسب و کار آنلاین شما را تحت تاثیر قرار دهد. شما نیز باید برای آن یک برنامه ریزی جامع و کامل داشته باشید. از این رو شما باید به این موضوع فکر کنید که اگر اینترنت شما به صورت ملی شد و ارتباط شما با اینترنت جهانی قطع شد. چگونه می‌توانید به این موضوع یک واکنش مناسب نشان دهید. چگونه برای این موضوع یک برنامه ریزی انجام داده‌اید.

همانطور که می‌دانید زمانی که شرایط ایران به حالت فوق العاده تغییر پیدا می‌کند. معمولا اولین گام قطع شدن ارتباط جهانی است. از این رو شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید که برای کسب و کار خود یک برنامه ریزی شرایط بحرانی داشته باشید. البته این موضوع برای شما مزایایی نیز دارد، که در مقالات بعدی به صورت مفصل درمورد آن صحبت خواهیم کرد. البته به این موضوع نیز توجه داشته باشید که شما باید در شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی نیز یک فعالیت مناسب داشته باشید. شما لازم نیست که برای این موضوع تولید محتوای کاملا مجزا داشته باشید.

بلکه می‌توانید از محتوای که برای شبکه‌های اجتماعی خارجی خود مانند اینستاگرام و فیسبوک و… انجام می‌دهید نیز برای شبکه‌های اجتماعی داخلی استفاده کنید. این موضوع به این دلیل حائز اهمیت است که اول شما به مشتریان بیشتری دسترسی خواهید داشت. دوما شما می‌توانید در شرایط بحرانی و قطع اینترنت نیز یک فروش حداقلی داشته باشید. از این رو سعی کنید که رشد خود را به صورت همزمان بررسی کنید و برای آن برنامه ریزی داشته باشید.

بک آپ داشته باشید

زمانی که شما به کسب و کار آنلاین فکر می‌کنید، اولین موضوعی که باید به آن بدون هیچ تعصبی فکر کنید. از بین رفتن اطلاعات و اسناد کسب و کار شما می‌باشد. شاید این موضوع برای شما محال به نظر برسد. اما بر اساس بررسی‌های صورت گرفته معمولا 15 درصد سایت‌‌های فروش آنلاین معمولا یک بار این اتفاق را تجربه کرده‌اند. از این رو شما باید همیشه اطلاعات بسیار مهم خود را در یک فضای سخت افزاری و یک نرم افزاری پشتیبان گیری کنید.

البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که شما برای اینکه کسب کار سنتی خود را به کسب و کار آنلاین تغییر دهید. همانطور که برای مغازه خود از قفل و گاها نگهبان استفاده می‌کنید. برای امنیت کسب و کار آنلاین خود نیز باید از متخصصین امنیت شبکه استفاده کنید. در صورتی که شما در مراحل ابتدایی کسب و کار خود می‌باشید. می‌توانید از دوره آموزشی « آموزش امنیت شبکه » سایت برترآموز نیز استفاده کنید. به یاد داشته باشید که خطر هکرها همیشه برای هر سایت و فروشگاهی وجود دارد. در نتیجه سعی کنید همیشه یک حداقل‌ استاندار را رعایت کنید.

نکات تکمیلی تبدیل کسب و کار سنتی به کسب و کار آنلاین

  1. مشتریان هدف خود را مشخص کنید

زمانی که شما بیزینس و کسب و کار خود را آنلاین کردید، دیگر مانند کسب و کار سنتی خود به تعداد مشتری محدود با یک فرهنگ و طبقه اجتماعی مشخص دسترسی ندارید، بلکه به تعداد نامحدود مشتری با فرهنگ­‌های مختلف و با آداب اجتماعی مختلف دسترسی دارید. به عنوان مثال زمانی که شما در یک منطقه میانی تهران یک روسری فروشی دارید، مشخص است مشتریانی که به شما مراجعه می­‌کنند معمولا از طبقه متوسط جامعه هستند و خرید را بر اساس دو فاکتور نیاز و قیمت انجام می­‌دهند.

اما اگر شما در شمالی­‌ترین قسمت تهران یک روسری فروشی داشته باشید، مشتریان شما معمولا متعلق به طبقات بالای جامعه هستند و آن­ها بیشتر بر اساس کیفیت و لذت خرید می­‌کنند. قطعا شما به عنوان فروشند در هریک از دو موقعیت قبل دارای یک استراتژی و یک مدل متفاوت  فروش کالا می‌­باشید. فروشگاه آنلاین دارای یک مکان خاص نیست اما شما باید بتوانید مشخص کنید که دقیقا قرار است به چه کسی کالا و خدمات خود را عرضه کنید.

زمانی که شما مخاطب هدف خود را شناسایی کردید، دیگر برای جذب او به صورت هدفمند و با برنامه ریزی تولید محتوا انجام می‌­دهید. تبلیغات خود را بر اساس استراتژی و منطق صحیح انجام می‌­دهید. شما در کسب و کار آنلاین همیشه باید اول برای یک دسته بندی به خصوص از مشتریان برنامه ریزی کنید، در مرحله بعد زمانی که شما برندینگ قوی انجام دادید می‌­توانید برای مشتریان دیگر نیز برنامه ریزی انجام دهید.

  1. پشتیبانی قوی داشته باشید

یکی از مهم­ترین نکات تکمیلی در تبدیل کسب و کار سنتی به کسب و کار آنلاین داشتن تیم پشتیبانی قوی است. چرا که زمانی که شما دارای یک کسب و کار سنتی می­‌باشید، قلب تپنده کسب و کار شما نیروی فروش شما است. اما در کسب و کار آنلاین دیگر فروشنده‌­ای با مخاطب شما در ارتباط نیست و این شمایید که باید برنامه ریزی کنید، برای ارتباط تیم پشتیبانی خود با کابران سایت خود و یا مخاطبان شبکه­‌های اجتماعی خود.

به یاد داشته باشید در کسب و کار آنلاین پشتیبانان شما باید مانند مشاوران فروش شما دارای توانایی برقرار ارتباط موثر و توانایی مذاکره بسیار بالایی باشند. از طرفی باید بتوانند مشتریان شما را به بهترین نحو ممکن متقاعد کنند.

مهارت متقاعد سازی همیشه یکی از مهم­ترین و کاربردی­­ترین مهارت­­‌های نرم برای هرفردی است. این مهارت برای هر فروشنده و اپراتوری از اهمیت بالاتری نیز برخوردار است. به همین جهت به شما توصیه می‌­کنم به بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه کنید و از مقاله « اصول متقاعد سازی مشتری چیست؟ » استفاده  کنید و از نکات مهم این مقاله برای خود و آموزش پرسنل خود استفاده کنید.

یکی از مهم­ترین و ریزترین نکاتی که شما باید به آن توجه کنید این است که شما باید در بخش­‌های مختلف سایت خود و همچنین برای تولید محتوای شبکه­­‌های اجتماعی خود کال تو اکشن‌های متفاوتی را تعریف کنید.

شما به واسطه کال تو اکشن، مسیر ارتباطی یک طرفه با مخاطب خود را تبدیل به یک مسیر دو طرفه می‌­کنید که در این زمان هنر تیم پشتیبانی شما کارساز می­‌شود. در این مرحله است که تیم پشتیبانی شما باید از یک مشتری بالقوه یک مشتری بالفعل بسازد. به یاد داشته باشید در این بخش خلاقیت مدیر بازاریابی آنلاین شما بسیار مهم است، در این بخش باید شما بواسطه هماهنگی بین تیم پشتیبانی و تیم تولید محتوای خود یک اکو سیستم فروش بهینه طراحی کنید.

سخن پایانی

ما در این مقاله شما را با اصول تغیر کسب و کار سنتی به کسب و کار آنلاین آشنا کردیم. اما لازم است به شما بگوییم که برخلاف چیزی که در شبکه­‌های مجازی و تبلیغات به شما اطلاع می‌­دهند. فرآیند رشد در کسب و کار آنلاین نیز مانند رشد در کسب و کار سنتی فرآیندی زمان­بر است. با این تفاوت که رشد در  کسب و کار سنتی نموداری خطی دارد، اما رشد در کسب و کار آنلاین نمودار نمایی دارد و با گذشت زمان، رشد شما با یک نسبت ثابت نسبت به زمان تغیر نمی­‌کند.

بلکه شیب خط رشد شما در کسب و کارآنلاین با گذشت زمان به صورت تساعدی تغیر می­‌کند و این نکته باعث شده است که دیدگاه­‌ها به سمت کسب و کار آنلاین همیشه مثبت باشد. یکی دیگر از نکاتی که باید به شما یادآور شویم این است که در کسب و کار­های آنلاین به سبب رشد سریع تکنولوژی شما باید همیشه خود را به روز نگه­دارید و تمام سعی خود را به کار گیرید که از الگوریتم­­‌های ایجاد شده برای سایت خود و یا شبکه­‌های اجتماعی خود درسریع­ترین زمان ممکن آگاه شوید. این موضوع به این دلیل حائز اهمیت است که در صورتی که شما دیر به آگاهی لازم برسید ممکن است که زحمات شما و سرمایه شما در معرض خطر قرار بگیرد.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *