هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
چگونه کمپین نوروزی ایجاد کنیم؟

چگونه کمپین نوروزی ایجاد کنیم؟

1400/12/26

با نزدیک شدن به سال و نو و ایجاد حس و حال نوروزی کسب و کار ها به دنبال این هستند که در انتهای سال فروش خوبی را تجربه کنند. در واقع خود جامعه هدف هم در روزهای پایانی سال به دنبال خرید با قیمت و کیفیت مناسب هستند. این موضوع یعنی این که جامعه هدف به خرید نیاز پیدا کرده است و اگر شما فروشنده کالاهای مورد نیاز جامعه هدف هستید میتوانید نیاز این افراد را برآورده کنید و حس فروش خوب را تجربه کنید. شرکت های بزرگی همچون دیجی کالا کمپین های نوروزی فوق العاده قوی ای را ایجاد میکنند تا رکورد فروش سالانه خود را بزنند. اگر شما هم صاحب فروشگاه آنلاین هستید و تا به الان استراتژی ای برای فروش نداشته اید در ادامه با من و برتر آموز همراه باشید تا به توضیح چگونه کمپین نوروزی ایجاد کنیم؟ بپردازیم

آنچه که شما در این مقاله می آموزید:

  • کمپین چیست؟
  • چرا کمپین نوروزی ایجاد کنیم؟
  • چگونه کمپین نوروزی ایجاد کنیم؟ (مراحل ساخت)
  • چگونه کمپین نوروزی را اطلاع رسانی نماییم؟

کمپین چیست؟

کمپین های دیجیتال مارکتینگ  به طور کلی به انجام یک سری فعالیت ها و برنامه ریزی های سازمان یافته و برنامه ریزی شده که هدف یک کسب و کار را پیش میبرد، کمپین گفته میشود. در واقع یک کمپین، یکسری فعالیت ها است که شما را به اهداف تجاری خود نزدیک میکند. حالا این هدف برای هر کسب و کاری متفاوت است.

  1. یک کسب و کار فقط میخواهد کمپین طراحی کند تا مشتری بالقوه جذب کنید.
  2. کسب و کار دیگر مشتری های بالقوه را تشویق و آن ها را به بالفعل تبدیل میکند.
  3. کسب و کار دیگر تنها به فروش فکر میکند و میخواهد فقط به حاشیه سود بالا برسد حالا یا از طریق مشتری های جدید یا خرید دوباره مشتری های قبلی.
  4. کسب  و کار دیگر تنها هدف معرفی برند را دارد، یعنی بیشتر روی مرحله آگاه سازی از برند کار میکند حتی اگر به فروش هم نرسد موردی ندارد زیرا هدف از طراحی کمپین مورد دیگری بوده است.
  5. یک کسب و کار تنها به دنبال ریتارگتینگ است و فقط میخواهد مشتری های قدیمی خود را به خرید دوباره تشویق کند. اگر در مورد ریتارگتینگ اطلاعاتی ندارید پیشنهاد میشود حتما مقاله ریتارگتینگ چیست؟ را مطالعه نمایید.
  6. و یا یک کسب و کار دیگر به برقراری یک قیف فروش صحیح فکر میکند.

ولی شما قرار است که کمپین نوروزی ایجاد کنید و هدف اصلی در کمپین های نوروزی برخوردداری از فروش بیشتر و بهتر است.

چرا کمپین نوروزی ایجاد کنیم؟

همانطور که میدانید طبق رسوم و آیین گذشته ما بیشتر مردم در روز های پایانی به سال سعی در خرید اجناس و کالاهای جدیدی با قیمت و کیفیت مناسب را دارند. خوب دقیقا وقتی که این همه نیاز برای خرید در بین جامعه هدف مشهود است چرا شما با برگزاری کمپین های نوروزی این نیاز ها را برطرف نکنید و فروشی فوق العاده را برای خود رقم نزنید؟؟ چه کسب و کار شما به صورت آنلاین و فروشگاه اینترنتی است و چه به صورت سنتی مشغول به فعالیت هستید میتوانید کمپین نوروزی برای خود ایجاد کنید!

پیشنهاد میشود مقاله مدیران خوب چه ویژگی هایی دارند؟ را مطالعه نمایید.

چگونه کمپین نوروزی ایجاد کنیم؟ (مراحل ساخت)

خب در این مرحله میخواهیم به این موضوع برسیم که چگونه کمپین نوروزی ایجاد کنیم؟ و چگونه باید این کمپین ها را اداره کنیم؟

هدف گذاری کنید.

مهم ترین نکته در طراحی هر کمپین این است که با هدف گذاری به کمپین خود ادامه دهید. بارها دیده شده است که کسب و کارها بدون تعیین هدف به طراحی کمپین پرداختند ولی در نهایت با شکست مواجه شده اند چون فکر میکنند تعیین هدف مسئله مهمی نخواهد بود و میتوان به سادگی از آن گذشت. کاربران در طول کمپین و بازاریابی ها هدف شما را دنبال خواهند کرد و اگر شما بی هدفی را دنبال کنید در نتیجه کمپین هم به بی هدفی کشیده شده و منحل میشود.

اگر با طراحی کمپین میخواهید باشگاه مشتریان کسب و کار خود را گسترش دهید، حتما باید نکات باشگاه مشتریان را به خوبی رعایت کنید. اگر میخواهید این کار را انجام دهید ولی با اصول باشگاه مشتریان آشنا نیستید، برتر آموز آموزش ویژه باشگاه مشتریان چیست؟ را برای شما تهیه کرده است. حتما مطالعه نمایید.

با اهمیت هدف گذاری آشنا شدیم و شما به عنوان دیجیتال مارکتر وظیفه دارید همواره در طول برگزاری کمپین افراد را از هدف خود آگاه کنید و حواستان باشد که کمپین از هدف اصلی خود خارج نشود.

لیست محصولات خود را به طور دقیق داشته باشید!

قبل از شروع هر کمپینی میبایست لیست دقیقی از تعداد و موجودی محصولات خود داشته باشید و طبق آنها برنامه ریزی کمپین بفرمایید. این که وسط کمپین متوجه شوید که موجودی کالایی کم آمده و شما از آن سفارش گرفتید و یا بخواین کالا های جدید را در اواخر کمپین اضافه کنید روشی پسندیده نیست و همگی موجب بی اعتمادی مشتری ها به شما میشود. پس از اینکه موجودی و تعداد محصولات خود را لیست کردید همگی را به صورت دقیق در سایت خود اعلام نمایید. از وب مستر خود بخواهید تا موجودی تمامی کالا ها را چک کند تا در حین برگزاری کمپین و خرید مشتریان عزیز مشکلی به وجود نیاید.

تشکیل کمپین

مبالغ تخفیف را از قبل مشخص کنید.

پس از اینکه کالا های خود را لیست کردید حال نوبت به آن رسیده است که با حساب و کتاب بررسی کنید که چه میزان میتوانید تخفیف گزاری نمایید. دقت کنید که تخفیف های معقول و مناسبی را قرار دهید تا کاربر جذب شده و ترغیب شود از شما خرید نماید. حنما قبل از اینکه وارد کمپین های نوروزی شوید تخفیف های خود را مشخص کنید تا در حین برگزاری کمپین دچار مشکل نشوید. اینکه تخفیف های شما مدام در طول برگزاری کمپین کم یا زیاد شود از اعتبار کسب و کار شما کم شده و اعتماد مشتری ها را از دست میدهید برای همین تاکید میشود که از قبل برای تخفیف گزاری های خود برنامه داشته باشید. در این راستا پیشنهاد میشود حتما مقاله تخفیف گذاری اشتباه چیست؟ را مطالعه نمایید تا اگر در این موضوع ضعف دارید متوجه مشکلات خود شوید!!

کمپین نوروزی خود را در شبکه های اجتماعی معرفی نمایید!

شبکه های اجتماعی به فروش شما بسیار کمک میکنند. اگر با بازاریابی شبکه های اجتماعی آشنا باشید متوجه هستید که میتوانید ترافیک مفیدی از کاربران را به سمت سایت خود هدایت کنید. بنابراین قبل از شروع کمیپن های نوروزی و یا در حین برگذاری این کمپین ها لطفا در شبکه های اجتماعی خود از جمله اینستاگرام به کاربران اعلام کنید که در حال برگزاری یک کمپین خوب تخفیفی هستید تا کاربران خرید خود را نگه داشته و هنگام شروع کمپین انجام دهند. لطفا هنگام اطلاع کمپین های نوروزی خوش قول باشید و در تاریخ شروع کمپین نوروزی بد قولی نکنید تا همه موارد به درستی انجام گیرد.

در وبسایت خود حال و هوای نوروزی ایجاد کنید!

حتما در سایت خود از بنر های نوروزی استفاده کنید تا به محض اینکه کاربر وارد سایت شما میشود متوجه تغییرات و به وجود آمدن کمپین های نوروزی شود. این مورد روی فروش شما بسیار تاثیر دارد، همچنین میتوانید با مشخص نمودن مواردی مانند بنر های مشخص اعلام کنید که کالاهایی که این بنر را دارند جزو تخفیفات نوروزی هستند!!

در صورت امکان ارسال رایگان ایجاد کنید!

ارسال رایگان و هزینه حمل و نقل صفر بسیار روی فروش تاثیر گزار است بنابراین به افراد توصیه میشود که هنگام تحفیف گذاری اگر برایشان امکان پذیر بود هزینه حمل و نقل را صفر در نظر بگیرند و یا برای اینکه کاربران به خرید تشویق شوند برای 100 سفارش اول هزینه ارسال به صورت خودکار صفر باشد. این نکته بسیار حائز اهمیت است و روی فروش تاثیر میگذارد.

کمپین نوروزی را به روز های آخر موکول نکنید!

درست است که اسم این کمپین نوروزی است و برای یال نو صورت میگیرد اما تاریخ شروع کمپین را به روز های آخر سال موکول نکنید. به چند دلیل. اول اینکه ممکن است بقیه وبسایت ها زود تر شروع به تخفیف گذاری کنند و جامعه هدف به سمتشان حرکت کند و خرید های خود را نهایی کنند. پس دیگر نیازی ندارند از شما خرید انجام دهند. نکته بعدی اینکه شما باید زمان ارسال و پردازش کالا را در نظر بگیرید. سفارش های مشتری باید در زمان معینی به دست آنها برسدپف با توجه به کارکرد و تعطیلی اداره پست و تیپاکس باید کمپین خود را در روزهای آخر به اتمام رسانده و فقط به ارسال و پردازش کالا ها بپردازید تا سفارش ها به دست مشتری برسد.

چگونه کمپین نوروزی را اطلاع رسانی نماییم؟

خب تا به این مرحله با توضیح کمپین نوروز آشنا شدیم و یاد گرفتیم که چگونه کمپین نوروزی ایجاد کنیم؟ در این مرحله میخواهیم آموزش ببینیم که وقتی کمپین نوروز را ایجاد کردیم، چگونه این کمپین را اطلاع رسانی کنیم تا مشتری ها و جامعه هدف از وجود چنین کمپینی مطلع شوند.

اطلاع رسانی با اسمس مارکتینگ!

یکی از روش های خوبی که شما میتوانید با استفاده درست از آن به اطلاع رسانی درباره کمپین نوروزی خود بپردازید، اسمس مارکتینگ یا همان بازاریابی پیامکی است. بازاریابی پیامکی یک روش بسیار خوب و کم هزینه است که به وسیله آن به جذب مخاطب بپردازید. فقط دقت کنید که متن جذاب بنویسید و به صورت صحیح بازاریابی پیامکی خود را اجرا نمایید. اگر در باره اطلاعات ندارید پیشنهاد میشود قبل از ارسال اسمس مقاله ی راهنمای جامع بازاریابی پیامکی را مطالعه نمایید.

اطلاع رسانی با ایمیل مارکتینگ!!

شما میتوانید از طریق ایمیل مارکتینگ هم به جذب مشتری برای کمپین نوروز بپردازید. بدین صورت که در ایمیل مارکتینگ به جای ارسال متن میتوانید بنر های جذابی را ارسال کنید و مشتری را تشویق کنید که به وبسایت شما سر بزند. در ارسال حجم بنرها دقت کنید تا مشتری بتواند با کمترین سرعت اینترنت آن را دانلود کند. در این باره پیشنهاد میشود که حتما در ابتدا مقاله ایمیل مارکتینگ چیست؟ را مطالعه نمایید. و اگر هنگام ارسال ایمیل مارکتینگ با مشکل مواجه شدید مقاله جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ها را مطالعه نمایید.

اطلاع رسانی در وبسایت و شبکه های اجتماعی!

میتوانید با استفاده از پاپ های جذاب و کاربردی بدون اینکه مزاحمتی را ایجاد کنید به مشتریانی که وارد وبسایت شده اطلاع رسانی کنید که تخفیفات و کمپین نوروزی از چه تاریخی شروع میشود و در صورت نیاز می توانند شماره تماس و آدرس ایمیل از افراد دریافت کنید و روز کمپین برای آنها خبرنامه بفرستید. در این راستا پیشنهاد میشود مقاله پاپ آپ چیست؟ را مطالعه کرده و هنگام طراحی پاپ آپ به آن اهمیت بدهید.

تست موفقیت کمپین چگونه است؟

همانطور که در بالاتر هم گفته شد اگر در انتهای کمپین و با بررسی پارامتر های دارا متوجه شدید شما به هدف خود نزدیک بودید (حالا یا از میزان فروش، تعداد مشتری های جذب شده، تعداد آگاهی از برند و…. ) پس قطعا کمپین با موفقیت اجرا شده و شما موفق بودید و بودجه مالی و زمانی خود را با هدف صرف کرده اید. اگر از این موارد دور بودید باید پارامتر های کمپین خود را بررسی کنید و علت را جویا شوید تا در کمپین های بعدی این مشکل را حل کنید.

سخن آخر : 

سعی کرده ایم به طور کامل درباره ی پرسش چگونه کمپین نوروزی ایجاد کنیم؟ صحبت کرده و نکات کاربردی را در این زمینه بیان کنیم. اگر شما قصد دارید کمپین نوروزی برگزار کنید امروز بهترین فرصت برای آن است. سعی کنید علاوه بر کمپین نوروزی سایر کمپین های دیجیتال مارکتینگ را برای فروش بیشتر و بهتر تجربه نمایید. اگر تجربه ای مشابه در این زمینه را دارید لطفا در قسمت کامنت با دوستان برتر آموزی به اشتراک بگذارید. شما میتوانید بهترین دوره های آموزشی در ایران همانند آموزش دیجیتال مارکتینگ و… را در برتر آموز مطالعه نمایید. ممنون از توجه شما.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *