هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
چگونه یک سایت کوچک و نوپا با سایت بزرگ در سئو رقابت کند

چگونه یک سایت کوچک و نوپا با سایت بزرگ در سئو رقابت کند

دسته بندی : سئو
1402/02/01

یکی از مهمترین چالش‌های هر سئو کار این است که چگونه با رقبای اصلی خود بواسطه یک سایت تازه ثبت شده رقابت کند. با مطالعه این مقاله می‌توانید چند استراتژی اصلی به دست آورید و سایت مورد نظر خود را تبدیل به یک سایت چابک و سریع در حوزه سئو نمایید.

سلام بر دنبال کنندگان سایت برترآموز، 😏🖐🏻 ما اومدیم با یک مقاله بسیار جذاب و کاربردی در حوزه سئو. در این مقاله قرار است که به بررسی مهمترین المان‌های سئو در یک سایت نوپا بپردازیم. در این مقاله قرار است بررسی کنیم که چگونه یک سایت کوچک و نوپا با سایت بزرگ در سئو رقابت کند؟ 🤔 سئوکاران بی‌تجربه فکر می‌کنند که تنها راه افزایش اعتبار سئو برای سایت‌های نوپا تبلیغات است و بس. این روش بسیار خوب است، اما نکته بسیار مهم آن هزینه بالای آن می‌باشد.

ممکن است که هر شخصی نتواند هزینه بالای تبلیغات را پرداخت کند. در این صورت راه حل چیست؟ به پاسخ این سوال تا پایان این مقاله دست پیدا خواهید کرد. قبل از شروع مهمترین نکات اصلی این مقاله به بهتر است که چند نکته بسیار مهم به شما آموزش دهیم. هوش مصنوعی گوگل و همچنین انواع الگوریتم‌های گوگل به سایت‌های نوپا معمولا پوینت‌های مثبت زیادی می‌دهند تا رشد قوی در حوزه سئو تجربه کنند. همچین چابکی و کوچک بودن آن‌ها به این معنی است که شما می‌توانید یک بازدهی بسیار عالی از سئو داخلی و سئو تکنیکال آن داشته باشید. البته در بخش آموزش سئو بیشتر در این مورد صحبت کرده‌ایم.

نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که سئو زمانی می‌تواند برای کاربردی باشد که آپدیت‌های هسته گوگل توجه ویژه داشته باشید. سایت‌های کوچک و نوپا به دلیل این که بک لینک‌های بسیار کمتری به نسبت رقبای بزرگ خود دارند و از طرفی حجم محتوای بسیار کمی که دارند. در برابر آپدیت‌ها و همچنین نوسانات جایگاه خود ممکن است که آسیب پذیر باشند. به همین دلیل است که شما به عنوان یک سئو کار با تجربه بهتر است که تصمیمات استراتژیک سئو خود برای یک سایت نوپا را در زمان آپدیت‌های اصلی گوگل نگیرید.

مهمترین پیش نیاز رشد قوی و سریع یک سایت نوپا در حوزه سئو چیست؟

قبل از که به بررسی پاسخ سوال « چگونه یک سایت کوچک و نوپا با سایت بزرگ در سئو رقابت کند » بپردازیم. لازم است که پیش نیازهای یک سایت کوچک و نوپا را بررسی کنیم. به عنوان مثال اگر شما دوست دارید که مسیر تهران به مشهد را در 6 ساعت با ماشین خود بروید. باید بررسی کنید که آیا ماشین شما توانایی رسیدن به چنین سرعت بالایی را دارد و یا خیر. در صورتی که  ماشین شما قدرت و توانایی حرکت با سرعت بالا را داشته باشید، مهارت شما در رانندگی مهم خواهد شد. در صورتی که ماشین شما چنین قدرت و توانایی نداشته باشد، کاملا طبیعی است که نتوانید به هدف خود دست پیدا کنید. شما حال این موضوع را در مورد سایت خود به صورت ویژه بررسی کنید.

مهمترین پیش نیاز رشد قوی و سریع یک سایت نوپا در حوزه سئو چیست؟

1.    روی نظرات مخاطبین خود توجه ویژه داشته باشید

اگر قرار است که سایت شما در مدت زمان کوتاهی مخاطبین زیادی را به خود جلب کند، باید مورد علاقه او باشد. اگر به خاطر داشته باشید، در بخش قبلی به شما گفتیم که گوگل به سایت‌های نوپا معمولا فرصت‌های زیادی برای رشد می‌دهد. الگوریتم‌های مختلف آن به شما مخاطبین را هدیه می‌دهد. اگر شما یک سئو کار حرفه‌ای باشید، قطعا از این فرصت استفاده می‌کنید. در غیر این صورت ممکن است که حتی نرخ پرش و اسپم اسکور سایت خود را افزایش دهید و سرعت رشد خود را متوقف کنید.

برای این موضوع باید روی پرسونای مخاطبین و همچنین آموزش وردپرس سایت خود به صورت ویژه تمرکز داشته باشید. در غیر این صورت ممکن است که به نتایج مورد نظر خود دست پیدا نکنید. یکی از بخش‌های دیگری که بررسی آن مجدد به شما کمک خواهد کرد. طراحی مناسب UI – UX سایت شما می‌باشد. این موضوع زمانی برای شما پاسخگو خواهد بود که روی مخاطبین خود شناخت کافی داشته  باشید. بخش به بخش سایت خود را باید از دیدگاه مخاطبین خود بررسی کنید.

دقت کنید که در این بخش موضوع ما خرید مخاطب نیست، بلکه هدف ما آگاهی از برند می‌باشد. اگر شما نتوانید استراتژی مناسبی برای این موضوع ثبت کنید. در این صورت نمی‌توانید اطمینان داشته باشید که بازدهی عالی نیز به دست می‌آورید. در سایت‌های بزرگ معمولا به نظرات مخاطبین توجه کافی نمی‌شود و معمولا با قدرت برند و یا تخفیف دادن سعی در نگه داشتن مخاطب دارند. اما شما به عنوان یک سایت نوپا باید از این استراتژی به عنوان نقطه قوت خود استفاده کنید. در این صورت می‌توانید به یک بازدهی بسیار عالی دست پیدا کنید.

2.    روی اولین بخش‌های تولید محتوای خود حساسیت ویژه داشته باشد.

ممکن است که به عنوان یک سایت نوپا هزینه‌های شما بسیار بالا و درآمد شما نیز محدود باشد. اما زمانی که قرار است سایت خود طراحی کنید و برای هر بخش‌ آن یک پلن محتوایی داشته باشید. باید از یک متخصص Content Marketing استفاده کنید. به این موضوع توجه داشته باشید که داشتن یک تایپیست نمی‌تواند برای شما بازدهی بالایی را ثبت کند. اگر شما به دنبال افزایش قدرت سئو داخلی سایت خود می‌باشید، باید به صورت ویژه روی کیفیت محتوایی خود تمرکز داشته باشید و از قلمی روان با توجه به المان‌های سئو داخلی استفاده کنید.

به این موضوع توجه داشته باشید که هدف ما این نیست که در مورد استراتژی تولید محتوا با شما صحبت کنیم. در بخش‌های بعدی برای پاسخ به سوال « چگونه یک سایت کوچک و نوپا با سایت بزرگ در سئو رقابت کند » به صورت ویژه در مورد آن صحبت خواهیم کرد. به عنوان مثال اگر قرار است که فردی در مورد آموزش اینستاگرام برای صفحات اصلی سایت شما تولید محتوا انجام دهد.  در این صورت لازم است که تمام توان خود را به کار گیرید تا تولید کننده محتوای شما اولا پارامترهای سئو داخلی را درک کند. دوما او باید دید درستی روی محتوای موجود در سطح وب داشته باشد. تولید کننده محتوای شما باید یک محتوای دست اول و یونیک تحویل شما دهد. در غیر این صورت کار برای سایت نوپای شما بسیار سخت خواهد شد.

در نهایت به یاد داشته باشید که با توجه به الگوریتم MUM و همچنین هوش مصنوعی ویژه گوگل که قدرت یادگیری بالایی در مورد مفاهیم دارد. به هر میزان که روی تولید محتوا هزینه بیشتر، دقت و وسواس بالاتری داشته باشید. به شما اطمینان می‌دهم که بازدهی شما به مراتب سریعتر و همچنین سرعت رشد شما در حوزه سئو بیشتر خواهد بود.

3.    روی طراحی و پارامترهای گرافیکی سایت خود تمرکز ویژه داشته باشید

سایت‌های نوپا معمولا صفحه اصلی بسیار جذابی دارند. اما زمانی که دیگر بخش‌های آن را بررسی می‌کنید، طراحی زیبا و یا رابط کاربری مناسبی ندارند. شما به عنوان یک سایت نوپا باید به نحوی مخاطب خود را شوکه کنید که او به غیر از سایت شما نتواند به هیچ سایت دیگری فکر کند. به این موضوع توجه داشته باشید که برخی از موارد شما خود می‌توانید با یاد گرفتن اصول گرافیکی در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید و حتی از قدرت خلاقیت خود نیز بیشتر استفاده کنید. به عنوان مثال اگر قرار است که برای مقالات خود از عکس استفاده کنید.

شما می‌توانید با یک آموزش فتوشاپ حرفه‌ای، زیبایی این تصاویر را دو چندان کنید. به یاد داشته باشید که در این صورت طراحی و زیبایی صفحه وبلاگ شما چند برابر شده است. این موضوع در مورد صفحات محصول شما به صورت قابل توجه‌ای صادق خواهد بود. اگر شما نیم نگاهی به سرعت رشد اینستاگرام داشته باشید. متوجه خواهید شد که قدرت تصاویر و المان‌های گرافیکی روی سایت‌های مختلف تا چه میزانی می‌باشد. سعی کنید که در مورد طراحی هر صفحه و پارامترهای گرافیکی آن از مخاطبین و دوستان خود سوال کنید. در اینصورت استراتژی شما برای حل چالش « چگونه یک سایت کوچک و نوپا با سایت بزرگ در سئو رقابت کند » بسیار ساده خواهد بود.

در نهایت به یاد داشته باشید که سایت شما بدون داشتن این سه مورد اصلی ممکن است که راه بسیار سختی برای پیروزی داشته باشد. بر اساس بررسی‌های صورت گرفته توسط تیم تحقیقاتی برترآموز. سایت‌های نوپا معمولا در این سه پارامتر بیشترین ضعف را دارند. شما به عنوان یکی از مخاطبین برترآموز نباید این مشکلات را داشته باشد.

روی طراحی و پارامترهای گرافیکی سایت خود تمرکز ویژه داشته باشید

اولین استراتژی سایت‌های نوپا کسب اعتبار از کلمات کلیدی طولانی است

زمانی که یک سایت نوپا وارد فضا وب می‌شود، قطعا اعتبار بسیار پایینی دارد و نمی‌تواند در روی کلمات کلیدی اصلی کسب اعتبار بالایی داشته باشد. به عنوان مثال اگر سایت شما در حوزه آموزش زبان انگلیسی فعال است. در 3 تا 7 ماه اول فعالیت خود نمی‌توانید روی کلمه کلیدی « آموزش زبان انگلیسی » حتی صفحه اول نیز باشید. در این صورت شما یک استراتژی طلایی برنده خواهید داشت و آن هم بررسی و به دست آوردن کلمات کلیدی طولانی می‌باشد. البته هر کلمه کلیدی نمی‌تواند برای شما بازدهی بسیار عالی داشته باشد. چرا که کلمه شما باید جستجو بالایی نیز داشته باشد.

به عنوان مثال « آموزش زبان انگلیسی به صورت ساده در 3 ماه » این کلمه کلیدی شاید به نظر خیلی طولانی باشد. اما چند نکته بسیار مهم دارد. اولا زمانی که شما روی این کلمه کلیدی رتبه دار باشید، به این معنی است که کلمه کلیدی اصلی خود را پوشش داده‌اید. دوما اگر شما از کال تو اکشن مناسب برای مخاطبین خود استفاده کرده باشید، فروش و برندینگ شما به نحو عالی انجام شده است. سوما شما برای کسب رتبه روی کلمات کلیدی اصلی خود نیز یک اعتبار حداقلی به دست آورده‌اید. از طرفی حتی اگر شما بخواهید که روی تک کلمه کلیدی نیز رتبه دریافت کنید. بدون داشتن اعتبار مناسب روی کلمات کلیدی بلند آن، کار شما تقریبا محال خواهد بود.

از طرفی به هر میزان که شما روی کلمات کلیدی طولانی و یا سوالات مخاطبین خود رتبه بهتر کسب کنید. این موضوع روی برندینگ و آگاهی از برند شما به صورت ویژه تاثیر گذار خواهد بود. ابزارهای بسیار مختلفی نیز برای پیدا کردن این کلمات کلیدی وجود دارد. مجدد روی این موضوع تاکید می‌کنم که اولویت روی کلمات کلیدی است که جستجو بالایی دارند. و یا کلمات کلیدی که در حال ترند شدن می‌باشد. به عنوان مثال زمانی که مهاجرت در کشور در حال اوج گرفتن است. در این صورت شما می‌توانید از کیبورد « آموزش زبان انگلیسی ویژه مهاجرت در 1 ماه » استفاده کنید. در این صورت بازدهی شما به صورت تصاعدی افزایش پیدا خواهد کرد.

دومین استراتژی برای افزایش قدرت سئو سایت‌های نوپا استفاده از سوشال سیگنال به صورت پیوسته است

یکی از مهمترین چالش‌ها در کسب و کارهای آنلاین این است که چگونه ترافیک ارگانیک مستمر دریافت کنند. ساده‌ترین روش آن این است که یک بودجه بسیار زیاد برای تبلیغات صرف کنید. اما یک راه ساده‌تر به هزینه کمتر نیز وجود دارد و آن هم استفاده از سوشال سیگنال به صورت مستمر می‌باشد. البته سوشال سیگنالی با توجه به سایز سایت شما. به عنوان مثال اگر سایت شما تنها 3 ماه است که تاسیس شده است، شما برای سوشال سیگنال باید به سراغ شبکه‌های مجازی باشد که به شما 100 تا 200 جستجوی برند و بازدید ارگانیک بدهد.

در غیر این صورت ممکن است که گوگل روی سایت شما اندکی حساس شود. شاید فکر کنید که بازدهی بیشتر به این معنی است که قدرت سئو شما بسیار زیادی می‌شود و جایگاه سایت شما را بهبود می‌بخشد. اما باید به شما بگوییم که این گونه نیست و حتی می‌تواند این رفتار را نوعی اسپم بداند. البته به یاد داشته باشید که برای رشد بهتر قدرت سئو خود در این حوزه می‌توانید از برخی از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه و یا سئو کلاه خاکستری نیز استفاده کنید. البته به شرطی که تمامی جوانب کار خود را به درستی بررسی کنید. در غیر این صورت ممکن است که نه تنها به نتایج مثبت دست پیدا نکنید. بلکه سایت شما دچار امتیاز منفی نیز بشود.

سوشال سیگنال زمانی برای شما بازدهی بسیار عالی دارد که به صورت مستمر باشد. در غیر این صورت ممکن است که بازدهی آن بعد از مدت زمان کوتاهی از بین برود. اگر بتوانید برای این موضوع یک چرخه کوتاه مدت 4 تا 6 هفته‌ای تعریف کنید، در این صورت بازدهی شما بسیار بهتر خواهد بود. از طرفی در این مدت زمان شما می‌‌توانید روی فضای مجازی و همچنین شبکه سازی سایت خود نیز کار کنید. در این صورت مسیر شما برای حل چالش « چگونه یک سایت کوچک و نوپا با سایت بزرگ در سئو رقابت کند » بسیار هموارتر خواهد بود.

سومین استراتژی برای رشد سئو سایت‌های نوپا استفاده از رپورتاژ‌های چند لایه و تک لایه است

قطعا یکی از بهترین استراتژی‌های سئو برای کسب اعتبار رپورتاژ رفتن می‌باشد. اما اینکه که رپورتاژ خود را به چه نحوی نگارش کنید و در چه سایتی نیز آن را منتشر کنید، بسیار مهم است. به عنوان مثال اگر قرار است که یک رپورتاژ در مورد آموزش زبان آلمانی بروید. بهترین حالت ان زمانی که رپورتاژ خود را در سایت‌های فروش بلیط آنلاین هواپیما و یا سایت‌ها مهاجرت به آلمان ثبت کنید. دقت کنید که رپورتاژ رفتن در سایت‌های خبری خوب است و حتی می‌توانید یک بازدهی نسبی نیز برای شما داشته باشد. اما تاثیر آن تنها روی سئو سایت شما است. شما در باید برای ثبت رپورتاژ خود به مخاطبین خود نیز توجه کافی داشته باشید. در غیر این صورت ممکن است که بازدهی مورد انتظار خود را به دست نیاورید.

در بخش « آموزش رپورتاژ آگهی صفر تا صد » به صورت کامل و جامع در این رابطه با شما عزیزان صحبت کرده‌ایم. به این نکته توجه داشته باشید که بدون داشتن استراتژی مناسب رپورتاژ آگهی شما، تنها صرف هزینه است. این موضوع برای سایت‌های نوپا ممکن است که عوارض جدی‌تری داشته باشد. به عنوان مثال یکی از کارهایی که شما برای رپورتاژ آگاهی سایت‌های نوپا می‌توانید انجام دهید، استفاده از کال تو اکشن و پرزنت غیر مستقیم است. در این صورت می‌توانید اطمینان داشته باشید که بازدهی کار شما بسیار بالا باشد. شما باید به نحوی رپورتاژ آگاهی خود را منتشر کنید، که حضور شما کم رنگ باشد.

دقت کنید بک لینک‌های رپورتاژ آگاهی معتبر است و می‌تواند سئو سایت شما را تقویت کنید. اما نکته بسیار مهم این است که اگر شما تنها 5 مخاطب وفادار از رپورتاژ آگهی خود صرف کنید و به صورت روزانه افزایش ترافیک ارگانیک داشته باشید. در این صورت بازدهی رپورتاژ آگهی شما بیشتر خواهد بود. دقت کنید که رپورتاژ آگهی در سایت‌های نوپا معمولا تاثیر بالاتری دارند و هر چه سایت شما رشد می‌کند تاثیر آن کمتر می‌شود. به همین دلیل است که شما باید روی کسب موارد جانبی و افزایش مخاطبین خود نیز تمرکز ویژه داشته باشید.

سومین استراتژی برای رشد سئو سایت‌های نوپا استفاده از رپورتاژ‌های چند لایه و تک لایه است

چهارمین استراتژی سایت‌های نوپا استفاده از نیچ مارکتینگ است

زمانی که شما از وبمستران اصلی گوگل در مورد « چگونه یک سایت کوچک و نوپا با سایت بزرگ در سئو رقابت کند » سوال می‌کنید. معمولا یک گزینه بسیار مهم را به شما یادآور می‌شوند و آن هم استراتژی نیچ مارکتینگ است. ممکن است که شما در سایت خود خدمات بسیار متفاوت و گوناگونی را ارائه کنید. این موضوع تناقضی با نیچ مارکتینگ ندارند. اما شما باید روی یک دسته بندی خاص و همچنین روی یک سری کلمات کلیدی خاص کسب رتبه کنید و سپس به سراغ دسته بندی‌های بعدی خود بروید. شما باید حوزه اصلی خود را به گوگل بفهمانید و سپس به سراغ دیگر دسته بندی‌ها خود بروید.

البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که نیچ مارکتینگ به این معنی نیست که شما لینک یک دسته بندی خود بشوید و سپس سراغ بقیه موارد بروید. بلکه این گزینه به این معنی است که شما در لیست 5 تا 7 لینک برتر قرار بگیرد و سپس به سراغ تقویت دیگر دسته بندی‌ها بروید. به این نکته توجه داشته باشید که نوع محتوا و همچنین استراتژی بازاریابی شما نیز باید تاکید کننده بر روی این موضوع باشد. اگر قرار است که روی آموزش سئو کار کنید، باید به گوگل بفهمانید که سئو حوزه کاری اصلی شما می‌باشد. اما تخصص شما به نحوی است که می‌توانید روی طراحی سایت نیز مشاوره بدهید.

نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که سایت شما زمانی می‌تواند یک اعتبار بسیار عالی به دست آورد که در حوزه کاری خود جامع عمل کند. به عنوان مثال اگر قرار است که شما خود را به عنوان یک متخصص سئو به گوگل معرفی کنید. در این صورت شما باید به صورت تخصصی به بررسی سئو داخلی، سئو تکنیکال و سئو خارجی بپردازید. اگر قرار باشد که به صورت سطحی روی یک موضوع نیچ عمل کنید، این استراتژی برای شما کارساز نخواهد بود.

سخن پایانی

در این مقاله به صورت جامع و کامل به بررسی سوال « چگونه یک سایت کوچک و نوپا با سایت بزرگ در سئو رقابت کند » پرداختیم. در صورتی که در مورد هر بخش از این مقاله سوال و یا چالشی داشتید، می‌توانید در بخش کامنت‌ها با ما مطرح کنید. با این حال پیشنهاد تیم تحقیقاتی برترآموز بر این است که استراتژی اصلی خود را برای سئو سایت‌های نوپا با ما و دیگران به اشتراک بگذارید. چرا که ممکن است دیگران استراتژی شما را کاملتر و کاراتر کنند. به این موضوع توجه داشته باشید که اولین اقدامات شما برای سایت‌ها نوپا بسیار مهم و ضروری است.

به عنوان مثال اگر شما روی ساختار سایت خود تمرکز کافی نداشته باشید. زمانی که بهترین مقاله سئو شده را نیز قرار می‌دهید و ایندکس نمی‌شود. این موضوع روی سئو سایت شما تاثیر منفی می‌گذارد. به همین دلیل است که است که شما باید از چابکی سایت خود به نحو احسنت استفاده کنید. پتانسیل سایت شما زمانی آزاد می‌شود که برای هر عمل خود یک برنامه ریزی قابل اجرا داشته باشید.

یکی زا معضلات بسیار بزرگ در حوزه برون سپاری سئو سایت این است که افراد سئو چند سایت را به صورت همزمان قبول می‌کنند. اما به صورت مستر برای آن زمان صرف نمی‌کنند. اما در این بازه زمانی کوتاه روی آن سرمایه گذاری فراوانی می‌کنند و انتظار نتیجه عالی نیز دارند. در صورتی که این موضوع منطقی نخواهد بود و نتیجه مطلوبی نیز در پی ندارد. به یاد داشته باشید که موضوع زمان و پیوستگی در سئو یک سایت برای گوگل بسیار با اهمیت و حیاتی می‌باشد.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *