هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام

کسب درآمد از دیجیتال مارکتینگ با روش های مختلف و جدید 2023

1400/10/11

کسب درآمد از دیجیتال مارکتینگ- دیجیتال مارکتیگ به روش فروش محصولات و خدمات از طریق کانال هایی مانند شبکه های اجتماعی، سئو، ایمیل و اپلیکیشن های موبایل است. اصولاً دیجیتال مارکتینگ هر شکلی از بازاریابی است که شامل دستگاه های الکترونیکی می شود. می توان دیجیتال مارکتینگ را به صورت آنلاین و آفلاین انجام داد، و در واقع، هر دو نوع برای انجام بازاریابی کارآمد و جامع مهم هستند.

برخی از کارشناسان بازاریابی توسط دیجیتال مارکتینگ را یک تلاش جدید می دانند که از روش هایی برای نزدیک شدن به مشتریان و روش های جدیدی برای درک نحوه رفتار مشتریان در مقایسه با بازاریابی سنتی استفاده می کند.

دیجیتال مارکتینگ بخش خاصی از مکان های حضور مشتری را هدف قرار می دهد و به صورت تعاملی اجرا می شود. برخلاف بازاریابی های سنتی که همه چیز یک طرفه بود، در حال حاضر دیجیتال مارکتینگ و بسترهایی که ایجاد کرده باعث شده که یک تعامل دو طرفه بین فروشنده و مصرف کننده ایجاد شود. دیجیتال مارکتینگ در حال رشد است و شامل تبلیغات موتورهای جست و جو، تبلیغات ایمیلی و هر چیزی که مارکتینگ را با بازخورد مشتری یا تعامل دو طرفه بین فروشنده و مصرف کننده ترکیب می کند می شود.

بازاریابی اینترنتی با بازاریابی دیجیتال متفاوت است. بازاریابی اینترنتی تبلیغاتی است که صرفاً در اینترنت انجام می شود، در حالی که بازاریابی دیجیتال می تواند از طریق دستگاه های تلفن همراه، در سکوی مترو، در یک بازی ویدیویی یا از طریق یک برنامه تلفن هوشمند انجام شود.

در ادامه می خواهیم از روش های دیجیتال مارکتینگ برای کسب درآمد صحبت کنیم. پس تا انتها در سایت برترآموز همراه ما باشید.

کسب درآمد از دیجیتال مارکتینگ

کسب درآمد از دیجیتال مارکتینگ: طراحی سایت

جامعه جهانی و همجنین کسب و کارهای موجود در کشور آهسته آهسته به سوی آنلاین شدن و تجارت الکترونیک پیش می روند به گونه ای که پیش بینی می شود کسب و کارهای اینترنتی در طی سال های آتی بخش بزرگی از بازار را اشغال کرده و سهم زیادی در بهبود اقتصاد داشته باشند. پس لازم است تا کسب و کارهای سنتی تا جایی که برایشان میسر است به این عرصه پا بگذارند.

حضور در این عرصه با شروع طراحی یک سایت آغاز می شود. اگر خود شما حساب کنید می بینید که کسب و کارهای فوق العاده زیادی به سایت نیازمندند و این یعنی اینکه شما با ورود به این عرصه، به بازاری بکر و پر از متقاضی برخورد خواهید کرد. پس اگر در طراحی سایت کد نویسی شده یا بدون کد نویسی مهارت دارید، بهتر است کسب و کار اینترنتی خود را شروع کرده و با طراحی یک سایت، خدمات دهی در بخش طراحی وب را آغاز کنید.

اگر در طراحی سایت تخصص خاصی ندارید خیلی نگران نباشید. مانند گذشته نیست که برای یادگیری یک علم جدید می بایست کلی جستجو کنید تا موسسات آموزشی را پیدا کنید یا یک فرد متخصص که به شما آموزش دهد را پیدا کنید. می توانید به راحتی در یوتیوب و آپارات طراحی سایت را سرچ کرده و از 0 تا 100 آن را طی یک یا چند ماه یاد بگیرید.

بعد از یادگیری طراحی سایت باید متخصص شوید و قدری تجربه کسب کنید. برای همین پیشنهاد می شود که یک سایت برای خودتان طراحی کرده تا با طراحی سایت و مشکلات آن دست و پنجه نرم کنید. سپس می توانید وارد بازار کار شوید. اینکه پروژه پیدا کنید یا نه یا چه پروژه های گرانی پیدا کنید کاملا به خود شما مربوط است. معمولا ارتباطات خیلی مهم است و اگر شما با افراد صاحب کسب و کار زیادی آشنا باشید می توانید آن ها را پرزنت کرده و برای آن ها طراحی سایت انجام دهید.

معمولا طراحی سایت بین 1 تا 7 میلیون بابت هر پروژه درآمد دارد و اینکه چقدر بگیرید به خودتان بستگی دارد. اما پیشنهاد می شود که رقمی منصفانه بگیرید که هم قیمت بازار خراب نشود و هم شما درآمد داشته باشید و هم مشتری شما صاحب سایت شود. در اوایل کار بهتر است به صورت رایگان برای چند نفر از آشنایان سایت طراحی کنید تا کیفیت کارتان را ببینند و نمونه کار جمع آوری کنید اما در ادامه می توانید به بازار ورود کنید.

پروژه های طراحی سایت را می توان با استفاده از روش های زیر جذب کرد:

  • ارتباطات قبلی که در مورد آن صحبت کردیم.
  • سئو
  • تبلیغات اینترنتی. در مقالات آموزش تبلیغات و تبلیغات گوگل ادز در مورد تبلیغات و تبلیغات گوگل صحبت کرده ایم که می توانید تبلیغات بهتری داشته باشید.
  • بازاریابی آفلاین با استفاده از تبلیغات بنری و پخش تراکت و موارد اینچنینی

کسب درآمد از دیجیتال مارکتینگ: سئو و بهینه سازی

امروزه رقابت در کسب و کارهای اینترنتی در حوزه های مختلف، بسیار بالا رفته و همه قصد دارند صفحات و جایگاه های اول را تصاحب کنند. اگر از علم سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو چیزهایی بلدید می توانید کار خود را شروع کرده و به سایت ها و کسب و کارهای آنلاینی که به این علم نیاز دارند کمک کنید.

الیته یادتان باشد برای ایجاد کسب و کار اینترنتی و دریافت پروژه در این حوزه باید حرفه ای باشید و تاب و توان مقابله با مشکلات رو به رو را داشته باشید. برای اینکه در این حرفه متخصص شوید، لازم است تا مطالعات زیادی در زمینه سئو داشته باشید و همواره با مخاطبین در ارتباط باشید. برای یادگیری سئو می توانید از سلسله مقالات زیر استفاده کنید:

پس از یادگیری سئو می توانید از روش های مختلفی مانند جذب پروژه سئو، انجام سئو سایت به صورت فریلنسری و پروژه ای، فروش آموزش های سئو، مشاوره سئو و سایر روش های موجود درآمد داشته باشید. سئو یک رشته پولساز برای درآمدزایی است و اگر شما آن را بلد باشید می توانید از روش های دیگر مانند ساخت سایت برای خودتان و سئو آن استفاده کنید. وقتی سایت بزنید و آن را سئو کنید فروش خواهید داشت و این فروش تماما برای شمایی است که سایت را زده و آن را سئو کرده اید.

کسب درآمد از دیجیتال مارکتینگ: طراحی اپلیکیشن

سایت هایی که اپلیکشن های اختصاصی کاربران را ایجاد می کنند درآمد خوبی دارند، اگر در برنامه نویسی تخصص دارید می توانید کسب و کار اینترنتی خود را در این حوزه شروع کنید. از دیگر خدماتی که با راه اندازی چنین بستری می توانید ارائه دهید، ارائه خدمات برنامه روبات تلگرام یا روبات اختصاصی اینستاگرام است. مطمئناً افراد و شرکت های مختلفی که به این نوع برنامه نویسی نیازمند هستند، حاضر هستند تا پول خوبی بابت آن بپردازند. لازمه شروع این کار تخصص برنامه نویسی اندروید و سایر زبان های برنامه نویسی تحت وب است.

می توانید سفارش ساخت اپلیکیشن بگیرید یا می توانید برای خودتان اپلیکیشن و بازی طراحی کرده و با فروش آن ها یا ارائه رایگان همراه با تبلیغات درآمد داشته باشید. پیشنهاد می کنیم برای این کار وارد بازار بین المللی شده و اپلیکیشن یا بازی خود را در گوگل پلی قرار دهید. هرچند که مثل همه، به علت تحریمات مشکلاتی وجود دارد، اما می توان با دور زدن تحریم ها، درآمد دلاری داشت.

برای طراحی اپلیکشن لازم است که ابتدا برنامه نویسی یاد بگیرید. مهم نیست که رشته تحصیلی شما برنامه نویسی است یا آن را از طریق یوتیوب یاد گرفته اید. در نهایت باید بتوانید کدهای الگوریتمی خوب بنویسید. وقتی اپلیکشن های خوبی بسازید و ایده های خوب داشته باشید، اپلیکیشن شما معروف و پرفروش خواهد شد و شما می توانید ضمن کسب درآمد بیشتر با سرمایه جذب شده یک استودیو برنامه نویسی ساخته و اپلیکشن و بازی های بیشتری توسعه دهید.

البته ما سعی می کنیم همه چیز را خوشبینانه توضیح دهیم اما باید در نظر داشته باشید که اگر به این کار علاقه دارید، سختی های زیادی برای یادگیری و متخصص شدن وجود دارد و پس از آن نیز مشکلاتی مانند تحریم ها احتمال دارد که گریبانگیرتان شود پس باید امید خود را از دست ندهید و فعالیت خود را ادامه دهید.

افرادی هستند که می خواهند برنامه نویسی را آغاز کنند اما نمی توان سریع کد بزنند و به همین دلیل خسته شده و در بدو ورود از ادامه کار منصرف می شوند. پس باید بدانید که این کار سختی های خودش را دارد اما درآمد بسیار سرشاری را نصیب متخصصین خواهد کرد.

کسب درآمد از دیجیتال مارکتینگ

کسب درآمد از دیجیتال مارکتینگ: تولید محتوا

تولید محتوا برای یک سایت امری واجب محسوب می شود که تولید مستمر و همیشگی آن موجب بهبود بهره وری کسب و کار می شود. شرکت های زیادی نیاز به تولید کننده محتوای خوب دارند. اگر خوب کار کنید درآمدی مناسب از این بخش به دست می آورید.

تولید محتوا عامل اصلی سئو سایت و اگر شما به یک کارشناس تولید محتوا تبدیل شوید می توانید درآمدهای مناسبی کسب نمایید. نکته مهم در مورد تولید محتوا این است که به علت اینکه زیاد سنگین نیست می توانید از آن به عنوان شغل دوم استفاده کنید. در صفحه آموزش تولید محتوا در سایت می توانید به صورت کامل محتوا نویسی را آموزش ببینید و شغل دوم خود را همین الان استارت بزنید.

برای اینکه از تولید محتوا درآمد داشته باشید روش های مختلفی وجود دارد. اولین روش این است که به عنوان نیروی تولید محتوا در شرکت های مختلف استخدام شوید. سایت های استخدامی زیادی وجود دارن که با حضور در آن ها می توانید کارفرماهایی را جذب نمایید. نکته مهم داشتن یک رزومه خوب و باکیفیت است و در مقاله آموزش رزومه نویسی به شما آموزش داده ایم که چگونه می توانید یک رزومه عالی داشته باشید که به استخدام شما در یک شرکت خوب کمک می کند.

کسب درآمد از دیجیتال مارکتینگ: پشتیبانی سایت

وقتی یک سایت فروش و بازدید بالایی داشته باشد نیاز به نگهداری آن دو چندان می شود. پشتیبانی سایت یکی از محبوب ترین و مورد احتیاج ترین کسب و کارهای اینترنتی است که راه اندازی آن نیاز است. با ارائه خدمات پشتیبانی سایت، می توانید طیف بزرگی از خدماتی را که جامعه وبمستران به آن احتیاج دارند ارائه دهید. از جمله این خدمات می توان به موارد زیر اشاره کرد.

پاکسازی ویروس

ویروس ها و بدافزارها هیچ جا دست از سر انسان ها بر نمی دارند. آن ها هر روز پیشرفته تر می شوند و به دنبال چیزها و مبالغ بیشتری برای باج هستند. طبق آخرین آمار بر اثر بی احتیاطی مدیران سایت ها، روزانه 40 هزار سایت به طرق مختلف هک می شوند که از این تعداد بخشی از آن ها با انجام کارهای حرفه ای قابل بازگردانی هستند. اگر در این حوزه شروع به پشتیبانی دهی نمایید، افراد زیادیی را می یابید که برای برگشت همه چیز حاضرند کارهای زیادی انجام دهند.

در مقالات زیر در مورد ایمن نگاه داشتن سایت صحبت کرده ام.

پشتیبانی آنلاین

امروزه بحث پشتیبانی برخط یکی از مورد احتیاج ترین موارد در کسب و کارهای نوپا است. دغدغه بیشتر کاربران خریدار و صاحبان انواع بیزینس ها ارائه پشتیبانی مناسب و قابل قبول قبل از خرید، به هنگام خرید و پس از خرید می باشد. با ارائه خدمات پشتیبانی سایت می تواند در بخش پشتیبانی آنلاین فعالیت کرده و به کسب درآمد از اینترنت در خانه بپردازید.

نصب قالب و پلاگین های مختلف و پاکسازی سایت

یکی از راههایی که می توانید از آن درآمد داشته باشید این است که چند پلن داشته باشید که در آن پلن ها خدمات پشتیبانی از قالب، نصب قالب و پلاگین های مختلف و همچنین پاکسازی سایت از کدهای اضافه یا سایر مشکلات موجود می نمایید. می توانید سایت بزنید و خدمات خود در این حوزه را راه اندازی نمایید. می توانید بابت هر پلن ماهانه از 500 هزار (کمتر و بیشتر شدن مبلغ بر عهده خودتان است و با توجه به تخصص و تجربه و شرایط اقتصادی تعیین می شود) شروع کرده و پلن های گران تری نیز ارائه دهید.

افزودن امکانات کدنویسی یا بدون کدنویسی به سایت

بعضی از مدیران سایت های مختلف هستند که بنا به علاقه یا نیاز می خواهند که امکاناتی به سایت آن ها اضافه کنید. شاید افزودن آن آپشن به سایت نیازمند کدنویسی باشد و شاید هم نیازمند استفاده از پلاگین های وردپرس است. در هر صورت باید علم آن را به دست آورید و سپس می توانید پروژه بگیرید. پروژه افزودن امکانات بیشتر به سایت از حدود 2 میلیون (باز هم کم و بیش) شروع شده و بسته به امکانات مورد نیاز بالاتر هم می رود.

برای محاسبه دستمزد خود بهتر است مواردی چون میزان سختی پروژه، زمانی که برای آن وقت می گذارید (به صورت ساعتی یا روزانه یا ماهانه) و سطح تخصص و تجربه خود را بررسی نمایید. سپس می توانید پروژه های مناسب با درآمدهای مناسب جذب کنید.

افزایش سرعت سایت

سرعت سایت خیلی مهم بوده و یکی از مهم ترین فاکتورهای سئو است. گوگل به مبحث سرعت خیلی اهمیت می دهد چراکه هرچه سرعت سایت بیشتر و بهتر باشد، کاربران راضی تر خواهند بود و کاربران راضی تر از گوگل نیز بابت پیشنهاداتی که ارائه داده است راضی تر خواهند بود. پس سرعت پاشنه آشیل بسیاری از سایت هاست و شما می توانید با یادگیری بهینه سازی سرعت سایت در این زمینه فعالیت نمایید.

در سه مقاله پلاگین های افزایش سرعت سایت، روش های افزایش سرعت سایت های وردپرسی و ابزارهای تست سرعت سایت در مورد روش ها و راهکارهای افزایش سرعت سایت، تست سرعت سایت و دریافت پیشنهادات افزایش سرعت سایت صحبت کرده ایم.

برای انجام بهینه سازی سرعت سایت نیازمند دانش در مورد هاست، پلاگین های مختلف و همچنین دانش در مورد وردپرس و کدنویسی هستید.

ادمین سایت

وظیفه ادمین سایت این است که سایت را آپدیت کند، تولید محتوا انجام دهد، سرعت سایت را در وضعیت مناسبی قرار دهد و موارد مربوط به دیزاین سایت را انجام دهد. برای اینکه شما یک ادمین سایت خوب شوید باید دانش هایی مانند وردپرس، توسعه وردپرس، تولید محتوا، سئو، بهبود سرعت سایت هستید. البته همه آن ها لازم نیست، اما برای اینکه به یک حرفه ای تبدیل شوید می توانید همه آن ها را یاد گرفته تا هم یک ادمین سایت درجه یک شده و هم پروژه های تولید محتوا، بهبود سرعت سایت و موارد دیگر را انجام دهید. بدین ترتیب با یک تیر دو نشان می زنید.

ریدیزاین

ریدیزاین یا بازطراحی به انجام کارهایی می گویند که سایت را از حالت قبلی و قدیمی به یک حالت جدید تبدیل می کنیم. مانند یک نوع آریشگاه رفتن یا پوست انداختن است. ریدیزاین تفاوت زیادی با طراحی سایت ندارد اما معمولا کارهای آن سبک تر است چون سایت از قبل ساخته و طراحی شده و شما باید بخش هایی از آن را درست کنید. برای شروع ریدیزاین کار باید دانش هایی همچون طراحی سایت وردپرسی و مواردی مانند کار با پلاگین ها و هاست ها را بلد باشید.

ریدیزاین یک کار خیلی فراگیر نیست و بهتر است در حوزه طراحی سایت یا سایر حوزه های خدماتی دیجیتال مارکتینگ فعالیت کرده و در کنار آن پروژه های بازطراحی نیز دریافت نمایید. ریدیزاین یک پیشنهاد خوب برای کارفرماهایی است که قبلا سایت زده اند و می خواهند دوباره سایت جدید و بهتری طراحی کنند. اما بودجه آنچنانی برای این کار ندارند. به همین دلیل می توانید ریدیزاین را پیشنهاد کنید که به صرفه تر و اقتصادی تر است.

البته در نظر داشته باشید ابتدا طراحی کامل سایت را پیشنهاد دهید چون گران تر بوده و حاشیه سود بیشتری هم دارد اما اگر دیدید کارفرما شل است یا بودجه کافی ندارد و می خواهد شما را پس بزند می توانید بازطراحی را به وی پیشنهاد نمایید.

کسب درآمد از دیجیتال مارکتینگ

کسب درآمد از دیجیتال مارکتینگ: هاستینگ، خرید و فروش دامنه

رشد بسیار بالای سایت های اینترنتی، احتیاج کسب و کارها را به خدمات میزبانی و دامنه چندین برابر کرده است. یک سایت بدون میزبانی و دامنه پا به عرصه وجود نمی گذارد و اگر در این حوزه توانایی داشته باشید می توانید به ایجاد کسب و کار اینترنتی در این حرفه و مدیریت آن بپردازید. شما نقش یک واسطه را بازی می کنید و نیازی به سرمایه های آنچنانی برای شروع ندارید. علاوه بر آن اگر خدمات دهی شما مناسب و پر سرعت باشد، درآمدی بالا عایدتان خواهد شد. در مقاله هاست چی بخرم در مورد نکاتی که باید یک متخصص هاست بداند صحبت کرده ایم.

کسب درآمد از دیجیتال مارکتینگ: طراحی اختصاصی گرافیک، قالب و افزونه

در میان این همه کسب و کار پا به عرصه گذاشته، عده زیادی سعی دارند تا چه به لحاظ شکیل بودن و چه به لحاظ فنی از سایر سایت ها متمایز باشند. قیمت طراحی گرافیک یا برنامه نویسی اختصاصی قالب و افزونه از 200، 300 هزار تومان آغاز شده و تا چندین میلیون تومان ادامه پیدا می کنند که اگر کارتان را بلد باشید و حرفه ای طراحی کنید، درآمدی بسیار بالا کسب می کنید. پس اگر در این حوزه حرفی برای زدن دارید، همین آلان از جای خود برخیزید و کسب و کار اینترنتی خود را به پا کنید.

نتیجه گیری و پایان

ایده هایی که ما ارائه دادیم تنها بخش کوچکی از حوزه خدمات دهی آنلاین بود و با کمی تحقیق در مورد وضعیت کنونی بازار می توانید ایده های بسیار زیادی را برای ارائه خدمات آنلاین پیدا کنید که بعضاً در ایران اجرا هم نشده اند. کسب درآمد از دیجیتال مارکتینگ روش های بسیار مختلفی دارد که ما سعی کردیم با استفاده از نیچ مارکتینگ بهترین و بکرترین آن ها را به شما پیشنهاد دهیم. اگر نظر یا تجربه ای در مورد راه های معرفی شده در بخش کامنت ها با ما همراه باشید.

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *