هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام

کم کردن حجم عکس آنلاین (معرفی 10 سایت برتر)

دسته بندی : کسب و کار
1401/03/09

یکی از مواردی که به عنوان یک چالش است و افراد زیادی را درگیر خود کرده است، کم کردن حجم عکس میباشد. در بسیاری از سایت ها ، برنامه ها ، شبکه های اجتماعی و… نیاز است تا عکسی را با کیفیت مشخصی ارسال و یا آپلود نمایید. خوب برای اینکه حجم این عکس ها را کاهش دهید 2 تا چالش برای شما به وجود میاید. اول اینکه ابزار مناسبی را برای این کار انتخاب کنید ، دوم آنکه کیفیت عکس را از دست ندهید. خوب می دانیم که هر چه حجم عکسی را کم کنیم ممکن است کیفیت آن هم کاسته شود که این اتفاق نباید بیفتد. برای مثال در امتحانات آنلاین دانشگاه ها که دانشجو ها باید از پاسخنامه های خود عکس بگیرند و سپس آپلود نمایند ، هر سایتی از یک حجم خاصی پشتیبانی می کند و اگر حجم عکس ها از یک مقدار مشخصی بیشتر شود ، بارگذاری نخواهد شد. خوب در همین میان لزوم دانستن یک ابزار آنلاین برای کم کردن حجم عکس ها مشخص شد. خوب در این سری از مقالات آموزشی برتر آموز میخواهیم به بررسی 10 سایت برتر برای کم کردن حجم عکس آنلاین بپردازیم. حتما پس از بررسی سایت های زیر بنابر نیاز خود یکی از سایت ها را انتخاب و در Bookmark مرورگر خود قرار دهید تا در صورت نیاز به آسانی به آن دسترسی داشته باشید. با برتر آموز همراه باشید.

آنچه که شما در این مقاله می آموزید:

  • کم کردن حجم عکس آنلاین

قبل از اینکه به سراغ توضیح سایت های مورد نظر برویم لازم است که درباره ی پیسکل تصاویر کنیم تا با موضوع آشنا باشید. پیکسل به نقاطی گفته می شود که از کنار هم قرار گرفتن آنها تصاویر به وجود می آید. هر کدام از پیکسل ها  ترکیب رنگی پایه قرمز، سبز و آبی را نشان می دهد. بر اساس این 3 ترکیب پایه رنگی برای ذخیره هر کدام از این پیکسل ها به ۳ بایت نیاز داریم. عکس های بزرگ از میلیون ها یا حتی بیشتر پیکسل تشکیل شده اند و این موضوع یعنی این که این تصاویر حجم زیادی را شامل می شوند. بر اساس اسن توضیحات پس عکس ها از حجم زیادی برخورد دار هستند که گاهی اوقات نیاز است برای ادامه فعالیت حجم این عکس ها را کاهش دهیم. اصولا وب مستر ها به یکی از این ابزار ها نیاز دارند. به علت اینکه هاست سایت ها فضای محدودی برای آپلود دارند نمیتوان عکس های پر حجم را در سایت قرار داد زیرا به سرعت سایت را کاهش می دهند بنابراین باید توسط ابزار های معرفی شده در زیر حجم تصاویر را کاهش داد.

کم کردن حجم عکس آنلاین

1. کاهش حجم تصاویر در سایت Compressnow

یکی از سایت های خوب و کاربردی در زمینه کاهش حجم تصاویر سایت کاربردی Compressnow میباشد. شما در این سایت می توانید انواع فرمت تصاویر مانند JPG, JPEG, GIF, PNG را به آسانی فشرده نمایید. توجه نمایید که حجم تصاویر شما نباید بیشتر از 9 مگابایت باشد زیرا این سایت پشتیبانی نخواهد کرد. چگونه از این سایت استفاده کنیم؟

compressnow

تنها کافیست وارد سایت شوید سپس با استفاده از قابلیت درگ اند دراپ تا ده تا از عکس های خود را در این قسمت قرار دهید. بعد از اینکار روی دکمه Upload Image کلیک نمایید تا عکس ها وارد سرور سایت بشوند. یک قسمتی برای شما در وسط سایت به نام Compression level قرار گرفته است که حالت یک اهرم دارد. در این قسمت شما خودتان مشخص می کنید که تصاویر تا چه اندازه ای حجمشان کم شود. برای مثال در سایت دانشگاه عکس های زیر 200 کیلوبایت مورد پذیرش است. خوب بسیار راحت در این جا دکمه اهرم Compression level  را تا جایی تنظیم می کنید که تصویر شما را زیر 200 کیلوبایت نمایش بدهد. پس از اینکه اندازه مورد نظر خود را پیدا کردید کافیست روی دکمه Compress now کلیک کنید تا تصویر شما به همان اندازه تبدیل شود. حال در سمت راست سایت تصویر بهینه شده شما وجود دارد که با کلیک بر روی آن میتوانید فایل زیپ شده تصویر خود را دانلود نمایید.

پیشنهاد میشود مقاله معرفی سایت برای دانلود عکس رایگان را مطالعه نمایید.

2. کاهش حجم تصاویر در سایت Imagecompressor

سایت Imagecompressor یکی از سایت های کاربردی برای کاهش حجم تصاویر حساب می شود که محبوبیت خوبی در این زمینه دارد. برای استفاده از آن کافیست تنها وارد وبسایت شده روی گزینه آپلود فایل کلیک نمایید و تصاویر مورد نظر خود را آپلود نمایید.

Imagecompressor

پس از اینکه فایل خود را آپلود کرده اید کافیست با اسکرول به پایین صفحه مراجعه نمایید تا با قسمت Quality مواجه شوید. در این قسمت شما میتوانید حجم عکس مورد نظر خودتان را در این بخش اعمال کنید تا به کیفیت مورد نظر خود برسید. برای اینکه ببینید با زوم کردن عکستان پیکسل پیکسل می شود یا نه کافیست دکمه وسط ماوستان را بچرخانید تا عکس زوم شود. بعد از انجام تنظیمان روی دکمه دانلود کلیک کنید تا عکس روی سیستم ذخیره شود.

Imagecompressor2

3. کاهش حجم تصاویر در سایت Squoosh

سایت Squoosh یکی از سایت های آنلاین و کاربردی جهت کاهش حجم تصاویر میباشد. شما انواع فرمت عکس های PNG، JPEG، BMP، WebP را میتوانید در این سایت قرار بدهید. در این سایت هم میتوانید از خاصیت درگ اند دراپ استفاده کنید و تصویر مورد نظر  خود را قرار دهید.

Squoosh

زمانی که عکس آپلود می شود بلافاصله برای شما میزکار جدیدی باز شده و تصویر خود را در این صفحه میتوانید ویرایش نمایید. با استفاده از از ابزار های موجود در سمت چپ شما می توانید حجم اصلی عکس را مشاهده کرده و در سمت راست می توانید میزان Compress یا همان فشردگی عکس را مشاهده نمایید. در این قسمت سایت به صورت خودکار کار کاهش حجم تصویر را برای شما انجام داده است اما ممکن است ما به یک حجم دیگری به جز حجمی که سایت به صورت خودکار انجام داده است نیاز داشته باشیم که باید از تنظیمات این کار را انجام بدهیم.

پیشنهاد میشود مقاله کاربردی نکات طلایی محتوا نویسی را مطالعه نمایید.

Squoosh2

در قسمت سمت راست شما بخشی به نام quality یا کیفیت را مشاهده می نمایید که با تکان دادن اهرم میتوانید این کیفیت را کاهش و با افزایش بدهید. در این ابزار شما میتوانید سایز عکس هم تغییر بدهید. برای تغییر اندازه عکس هم کافی است که چک باکس Resize را کلیک کنید و در کادر Width و Height اندازه های دلخواه خود را وارد کنید.

4.کاهش حجم تصاویر در سایت Compressor

Compressor هم یکی از سایت های خوب و با کیفیت در زمینه کاهش حجم آنلاین عکس می باشد که قابلیت پشتیبانی از انواع فرمت های JPEG، PNG، GIF و SVG را دارد. به آسانی می توانید تصویر خود را در این سایت آپلود کنید. پس از آپلود کردن سایت Compressor به صورت پیش فرض حجم عکس شما را کم میکند ولی اگر به حجم کمتر و یا بیشتری نیاز دارید میتوانید از طریق بخش Custom تغییرات مورد نظر خود را شخصی سازی و سپس اعمال نمایید و در نهایت از کادر دانلود، تصویر خود را دانلود نمایید. در تصویر زیر فضای سایت Compressor به خوبی معرفی شده است.

Compressor

5.کاهش حجم تصاویر در سایت Reduceimages

شما در سایت Reduceimages هم مانند سایت های معرفی شده بالا میتوانید تصاویر خود را به صورت رایگان ویرایش کنید. تنها کافیست وارد سایت شوید و با قابلیت درگ اند دراپ ، تصویر خود را آپلود نمایید. پس از اینکار کافیست کمی به سمت پایین سایت اسکرول نمایید سپس عبارت Choose new size and format را مشاهده می نمایید که در این قسمت می توانید طول و عرض مورد نظر خود را در همین جا اعلام نمایید. در قسمت Final Format فرمت فایل های خود را انتخاب کنید ، سپس در قسمت Quality کیفیت عکس خود را به صورت درصد وارد کنید (برای مثال 50 درصد) و در قسمت Background color رنگ پس زمینه عکس را انتخاب کنید (موجود در دو رنگ سیاه و سفید) و در انتها دکمه Resize را کلیک کنید. معمولا سایت هایی که تغییر سایز تصویر آنلاین دارند کار شما را راحت تر میکنند و دیگر نیاز نیست از طریق ابزار هایی مانند فتوشاپ و یا Paint این کار را انجام دهید. در تصویر زیر این ویژگی ها به خوبی نمایش داده شده است.

Reduceimages

6.کاهش حجم تصویر در سایت Imageresize

در سایت imageresize شما میتوانید هم عکس های ذخیر در سیستم خود و هم تصاویر آنلاین را کاهش حجم بدهید. وقتی تصایر خود را در سایت آپلود می کنید یک میز کار کاملا کامل در اختیار شما قرار می گیرد که میتوانید هر ویرایشی که دارید در همین سایت روی تصویر خود اعمال نمایید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید بخش های Crop ، Flip ، Rotate و….. برای شما قرار گرفته شده است. در قسمت پایین صفحه اندازه تصویر و کیفیت تصویر را میتوانید مشخص کنید و در فرمت مشخص خود ذخیره کرده و سپس دانلود نمایید.

Imageresize

7.کاهش حجم تصاویر در سایت Resizeimage

در سایت Resizeimage شما میتوانید مانند سایت های معرفی شده تغییرات زیادی را روی تصویر خود اعمال نمایید. این سایت جزو یکی از سایت های کامل برای تغییرات در سایت به شمار میرود. این سایت از بخش های زیر تشکیل شده است.

1. Upload an image ( در این قسمت عکس مورد نظر خود را در سایت آپلود نمایید.)

2. Crop your image( optional )

3. Rotate your image( optional )

4. Resize your image

5. Make background transparent( optional ) [ Show Options ]

6. Select the output image format

7. Optimize your image( optional )

در تصویر زیر نمای کلی این سایت معرفی شده است.

Resizeimage

8.کاهش حجم تصاویر در سایت Picresize

سایت Picresize هم یکی از سایت های خوب و کاربردی برای شما برای کاهش حجم تصاویر به صورت آنلاین است. در سایت می توانید به جای آپلود کردن هم از لینک مستقیم استفاده کنید و حجم تصویر مورد نظر خود را کاهش بدهید. در ابدا تصویر خود را آپلو نمایید سپس وارد میز کار میشوید. در این مرحله میتوانید انوع ویرایش ها را روی تصویر خود اعمال نمایید. میز کار شما موارد زیر را شما میشود.

  1. Crop and Rotate Your Picture
  2. Resize Your Picture
  3. Choose Special Effect

در این مرحله می توانید عکس را به صورت ۹۰ درجه بچرخانید ، درصد کاهش سایز عکس را وارد کنید (برای مثال 50 درصد)، به عکستان افکت های مختلف بدهید، یکی از فرمت های JPEG، PNG، GIF را برای فرمت نهایی تصویر خود انتخاب نمایید.  در نهایت کیفیت عکس را مشخص کنید.

پیشنهاد میشود مقاله کاربردی آموزش فروش صحیح را مطالعه نمایید.

9.کاهش حجم تصاویر در سایت compressjpeg

سایت compressjpeg هم مانند سایت های بالا با طراحی رابط کاربری مشابه به شما خدمات رایگان کم کردن حجم عکس آنلاین ارائه میدهد که میتوانید به آسانی از آن استفاده نمایید. فقط کافیست عکس خود را در سرور آن آپلود کرده و سپس حجم تصویر مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

10.کاهش حجم تصاویر در سایت imageoptimize

این سایت هم یکی از منابع کاربردی برای کم کردن حجم عکس آنلاین میباشد. البته با طراحی UX پایینی که دارد ممکن است ترجیح شما سایر سایت ها باشد اما تمامی این موارد سلیقه ای است.

سخن آخر:

در این سری از مقالات برتر آموز سعی کرده ایم به طور کامل درباره ی کم کردن حجم عکس آنلاین صحبت کنیم و ابزار های کاربردی ای را به شما دوستان عزیز معرفی نماییم. همانطور که مشاهده کرده اید این سایت ها با یک دیگ تفاوت زیادی ندارند و بنابر تجربه و سلیقه خود در استفاده از آنها می توانید از یک و یا دو سایت به صورت دائم برای کار های خود انتخاب نمایید. اگر جز موارد توضیح داده شده سایت دیگری را می شناسید که از کیفیت کاربردی برخورددار و به صورت رایگان سرویس ارائه می دهد ، لطفا در قسمت کامنت آن را به دوستان برتر آموزی معرفی نمایید. همچنین شما میتوانید بهترین دوره های آموزشی در ایران همانند آموزش دیجیتال مارکتینگ ، آموزش سئو و… را در برتر آموز مطالعه نمایید. ممنون از توجه شما.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *