هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
گوگل ادسنس چیست و چگونه می‌توان از آن درآمد کسب کرد

گوگل ادسنس چیست و چگونه می‌توان از آن درآمد کسب کرد

دسته بندی : سئو
1402/01/16

یکی از چالش‌های بسیار بزرگ کسب و کارهای مختلف، داشتن تبلیغات مناسب در سایت‌های مشترک المنافع می‌باشد. با این حال گوگل، با طراحی یک استراتژی همه جانبه و سودمند برای صاحبین کسب و کار این مشکل را به کمک گوگل ادسنس حل کرده است.

امروزه کسب و کارهای مختلف برای تبلیغات خود چالش‌های بسیار زیادی را متحمل می‌شوند. بخش اصلی چالش آن‌ها روی بازدهی می‌باشد و نه روی هزینه. اما این یک بخش ماجرا می‌باشد. 🙄 بخش دیگر ماجرا این است که برخی از سایت‌ها هزینه قابل توجهی برای برندینگ و رشد خود انجام داده‌اند. اما به بازدهی مورد نظر خود دست پیدا نکرده‌اند. آن‌ها درآمد مناسبی از تبلیغات ندارند. به همین دلیل است که باید روی دیگر موارد مانور دهند. اما گوگل ادسنس مشکل همگی را حل کرده است. 🤔

گوگل ادسنس با اجرای یک طرح تبلیغاتی جامع، دو طرف تبلیغات را به هم معرفی می‌کند، و درآمد خود را نیز به صورت موثر بین خود و سایت نشر دهنده تبلیغات تقسیم می‌کند. اما شما برای این که بتوانید سایت خود را به قدری قوی کنید که مورد توجه گوگل ادسنس قرار بگیرید، لازم است که سایت شما یک سئو قوی داشته باشد. 😃 شاید فکر کنید که با یک آموزش سئو جامع می‌توانید، نیاز خود را بر طرف سازید و یک سایت قوی مورد تایید گوگل ادسنس ایجاد کنید. اما باید به شما بگوییم که اشتباه فکر می‌کنید.

قوانین گوگل ادسنس و سئو به صورت ماهانه و بعضا هفتگی در حال تغییر می‌باشد. شما نمی‌توانید با تعریف یک استراتژی ثابت به تمامی اهداف خود دست پیدا کنید. به همین دلیل است که باید روی آپدیت اطلاعات خود و همچنین بررسی شرایط خود در کوتاه مدت توجه ویژه داشته باشید. در این مقاله به چگونگی کسب درآمد از گوگل ادسنس به صورت کامل خواهیم پرداخت. در صورتی که هر بخش از این مقاله برای شما گنگ و یا نا مفهوم بود، می‌توانید در بخش کامنت‌ها با ما مطرح کنید و تا متخصصین این حوزه در اسرع وقت پاسخ مناسب را برای شما ثبت کنند.

گوگل ادسنس چیست؟ « Google AdSense »

گوگل برای تبلیغات سایت‌های مختلف معمولا استراتژی‌های تبلیغاتی بسیار متفاوتی دارد. که یکی از آن‌ها گوگل ادسنس می‌باشد. گوگل ادسنس به سایت‌های نمایش دهنده تبلیغات اجازه می‌دهد که حوزه کاری خود را مشخص کند و تبلیغاتی که قرار است که در سایت او به نمایش درآید را شخصی سازی کنند. زمانی که ناشر Display Network را بررسی می‌کند، می‌تواند تبلیغات مناسب حوزه کاری خود را انتخاب کند. البته این تبلیغات ممکن است که در هر حالت و فرمی قرار داشته باشد. به عنوان مثال تبلیغ ممکن است که از تبلیغات بنری، ویدیویی و …. استفاده کنند. بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در حال حاضر امکان استفاده از تبلیغات متنی و صوتی « پادکست » وجود ندارد.

در حال حاضر کسب درآمد از طریق گوگل ادسنس دو راه دارد، راهکار اول این است که از استراتژی CPM  استفاده کنید. در این روش به ازای تعداد باز دیدی که هر تبلیغ دارد برای شما کسب درآمد انجام خواهد شد. به واسطه این استراتژی بیشترین سود، متعلق به ناشر تبلیغات است. و ممکن است مالک تبلیغات به بازدهی مورد نظر خود دست پیدا نکند. مگر اینکه استراتژی اصلی او آگاهی از برند باشد. اما شما می‌توانید از یک استراتژی بسیار عالی دیگر نیز استفاده کنید. شما می‌توانید با CTR تبلیغات بر اساس کلیک نیز به درآمد دریافت کنید. در این روش ممکن است که شما اندک هزینه بیشتری به ناشر پرداخت کنید. اما اطمینان خواهید داشت که تبلیغات شما بازدهی مثبت به همراه دارد.

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته توسط تیم تحقیقاتی برترآموز، در این نوع تبلیغات رقبای شما نمی‌توانند از ربات‌ و یا الگوریتم‌های اتو کلیک استفاده کنند. چرا که آیپی آن‌ها شناسایی می‌شود و پس از چند کیلک آن را Ban می‌کنند. این حوزه تبلیغاتی زیر شاخه گوگل  ADS می‌باشد و و در  سال 2014 توانست گردش مالی چند میلیادری ثبت کند. 😐  البته بهتر است که برای استفاده از آن یک استراتژی مشخص و از قبل تعیین شده داشته باشید.

گوگل ادسنس چیست؟ « Google AdSense »

آیا گوگل ادسنس برای وب سایت فارسی نیز قابل استفاده است؟

به لطف تحریم‌های ایران توسط گوگل، استفاده از خدمات گوگل ادسنس برای سایت‌های فارسی زبان امکان پذیر نیست. اما شما می‌توانید تبلیغات فارسی خود را در سایت‌های انگلیسی زبان حوزه کاری خود منتشر کنید. حتی شما می‌توانید تبلیغات خود را در سایت‌های هم زبان مانند تاجیکستان و افغانی نیز منتشر کنید. البته این موضوع بستگی به حوزه کاری شما و اهداف شما دارد. نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که شما برای تسویه حساب خود نیاز به حساب بین المللی خواهید داشت.

البته برای این موضوع راه حل‌هایی وجود دارد و شما با توجه به توانایی خود می‌توانید از این چالش بگذرید. به این نکته توجه داشته باشید که تبلیغات گوگل ادسنس به شرطی برای شما بازدهی بالا خواهد داشت که روی تمرکز خود را روی سایت‌های انگلیسی زبان قرار دهید. در حال حاضر بیش از 70 درصد مخاطبین گوگل ادسنس از زبان انگلیسی استفاده می‌کنند. حتی برخی از سایت‌های آموزش زبان انگلیسی نیز با دو زبانه کرده سایت خود، از این خدمات بهرمند شده‌اند. دقت کنید که اگر شما بتوانید سایت خود را از پایه روی زبان انگلیسی بالا بیاورید و سپس زبان دوم خود را فارسی قرار دهید، می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید.

چگونه در گوگل ادسنس ثبت نام کنیم؟

تمامی مراحلی که در این بخش بیان می‌شود، فارق از نوع سایت و همچنین حوزه فعالیت شما می‌تواند برای سایتتان کاربردی باشد. در صورتی که در هر یک از مراحل ثبت نام خود با مشکل مواجه شدید،  در بخش کامنت‌ها بیان کنید تا راه حل آن را به شما آموزش دهیم. در نهایت به این نکته توجه داشته باشید که برای ثبت نام در گوگل ادسنس و کسب درآمد از گوگل ادسنس لازم است که حداقل 6 ماه از راه اندازی سایت شما گذشته باشد و همچنین ورودی سایت شما قابل تحلیل باشد.

1.    ثبت نام در گوگل ادسنس

به آدرس http://www.google.com/adsense مراجعه کنید و در آن بخش با یک جمیل ثبت نام خود را انجام دید. سعی کنید در بخش اطلاعات خواسته شده، دقت بسیار بالایی را داشته باشید. چرا که نقش اطلاعات اولیه شما و بی توجهی به قوانین گوگل ادسنس می‌تواند برای شما مشکلات بسیار زیادی را ایجاد کند.

2.    اجازه دسترسی گوگل ادسنس به سایت خود را فراهم کنید « ثبت کد ویژه ادسنس »

در این بخش شما باید به گوگل ادسنس اجازه دهید که سایت شما را بررسی کند و از طرفی کیفیت محتوای شما را نیز تایید کند. گوگل ادسنس در قبال سایت‌هایی که تبلیغ می‌کند، حساسیت بسیار بالایی دارد و قوانین سفت و سختی نیز برای آن تنظیم کرده است. دقت داشته باشید که گوگل ادسنس به هر سایت تنها یک بار اجازه بررسی محتوا خواهد داد. در صورتی که در مرحله اول محتوای سایت شما تایید نشود، تقریبا می‌توان گفت که گرفتن تاییده برای آن محال است.

زمانی که گوگل ادسنس سایت شما را برای نمایش تبلیغات و یا تبلیغ در سایت‌های دیگر تایید کند. در این صورت یک بخش جدید به سایت شما اضافه خواهد شد که همان پنل دسترسی و انتخاب محتوای تبلیغاتی می‌باشد. البته به پنل Display Network نیز بخش‌های جدیدی برای شما اضافه خواهد شد. به عنوان مثال اگر قرار است که شما تبلیغات آموزش زبان انگلیسی قبول کنید و یا سایت شما به عنوان سایت تبلیغ شونده انتخاب شود. برای شما گزینه‌های بسیار زیادی را نمایش خواهد داد. گزینه‌هایی که می‌توانید با کسب ایده از آن تبلیغات خود را کامل‌تر کنید.

3.    تکمیل بخش اطلاعات پرداخت

تقریبا آخرین و مهمترین مرحله شما برای کسب درآمد از گوگل ادسنس، تکمیل بخش اطلاعات پرداختی می‌باشد. در این بخش از شما اطلاعات محل زندگی و یا اطلاعات یک محل قابل دسترس از شما خواهد خواست. سپس برای شما یک بسته پستی ارسال خواهد شد که در آن یک کد قرار داد. این کد همان کد فعال سازی نهایی برای گوگل ادسنس می‌باشد. بنابراین اگر شما یک سایت آموزش وردپرس دو زبانه عالی داشته باشید. باید یک آدرس خارج از ایران را انتخاب کنید و در خواست ارسال اطلاعات داشته باشید. البته در حال حاضر برخی از شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ و یا استارت آپ‌های مهاجرتی این کار را برای شما انجام خواهند داد.

زمانی که اطلاعات محل زندگی شما تکمیل شد، از شما در خواست اطلاعات بانکی خواهد شد. معمولا این مرحله بسیار ساده است و اطلاعات حساب بانکی شما به سادگی تایید می‌شود. ساده‌ترین پنل برداشت شود شما حاصل از تبلیغات گوگل ادسنس به صورت ماهانه خواهد شود و حداقل مبلغ قابل برداشت شما نیز 100 دلار خواهد بود. البته اگر حساب گوگل ادسنس شما  گردش بالایی داشته باشد، می‌توانید با اعمال در خواست تغییر مدت زمانی و همچنین و نامه نگاری‌های مستقیم، مدت زمان برداشت وجه به کف مبلغ 100 دلار را تغییر دهید.

چگونه در گوگل ادسنس ثبت نام کنیم؟

مهمترین قوانین گوگل ادسنس برای تایید پلن درآمدی و همچنین ثبت یک سایت معتبر چیست؟

1. سئو

اولین و مهمترین قانون گوگل ادسنس برای ثبت سایت شما این است که قوانین سئو در سایت شما به خوبی رعایت شده باشد. این موضوع به این منظور است که شما ورودی مناسب و قابل توجهی داشته باشید. ترافیک ارگانیک بالا برای گوگل ادسنس اهمیت بسیار زیادی دارد.

2. محتوای با کیفیت

دومین قانون گوگل ادسنس این است که شما به عنوان یک سایت ناشر تبلیغات همیشه از محتوای با کیفیت به زبان انگلیسی استفاده کنید. در صورتی که محتوای سایت شما کپی و یا اطلاعات نادرست داشته باشد، به سرعت توسط ربات‌های گوگل ادسنس که محتوای سایت شما را به صورت لحظه‌ای بررسی می‌کند، پیگیری خواهد شد.

3. مدارک هویتی کامل و داشتن حداقل سن 18 سال

افراد بالای 18 سال با داشتن مدارک هویتی رسمی و بین المللی می‌توانند، سایت خود را در گوگل ادسنس ثبت کنند و از آن کسب درآمد داشته باشند. به عنوان مثال اگر قرار است که شما به عنوان یک ایرانی ساکن ترکیه در گوگل ادسنس ثبت نام کنید، تنها مدرک ایرانی که برای شما کاربرد دارد، پاسپورت شما خواهد بود.

4. به روز رسانی مستمر محتوای در بخش های مختلف

سایت شما موظف است که محتوای خود را بر اساس قوانین سئو داخلی و همچنین کپی رایت به صورت منظم منتشر کند. اگر شما در سایت خود یک آموزش فتوشاپ بسیار قوی دارید. علاوه بر آپدیت قوی وبلاگ خود باید روی آپدیت آموزش فتوشاپ خود نیز کار کنید. در این صورت می‌توانید سایت خود را یک سایت فعال با تولید محتوای قوی نشان دهید. البته برخی از سایت‌های فروشگاهی نیز باید محتوای بخش محصولات خود را در بازه‌های زمانی بلند مدت به صورت منظم به روز کنند که این موضوع توسط خود گوگل ادسنس به آن‌ها اطلاع داده خواهد شد.

5. ریسپانسیو بودن سایت

سایت ناشر حتما برای کاربران موبایلی نیز شخصی سازی شده باشد. در این صورت می‌توانید انتظار داشته باشید که گوگل ادسنس از رابط کاربری سایت شما ایراد نمی‌گیرد.

6. استفاده از گوگل ادسنس به عنوان تنها سایت تبلیغاتی

زمانی که سایت شما در گوگل ادسنس ثبت می‌شود، حق قبول هیچ محتوای تبلیغاتی از سایت‌های دیگر را ندارد. حتی در برخی از مواقع قبول رپورتاژ نیز ممنوع است و در صورتی که این موضوع توسط گوگل ادسنس تایید شود، حساب کاربری شما برای همیشه بسته خواهد شد.

در نهایت به این نکته توجه داشته باشید که در زمان ثبت نام و همچنین در زمان تایید حساب گوگل ادسنس شما یک فایل پی دی اف حاوی قوانین و خط مشی گوگل ادسنس برای شما ارسال خواهد شد. به دلیل این که قوانین در سایت‌های مختلف متفاوت است و از طرفی آپدیت این قوانین نیز در کوتاه مدت ثبت می‌شود. فایل قوانین را برای شما قرار ندادیم، از طرف مقابل نیز خواندن این قوانین در دیگر سایت‌های اشتباه است. چرا که برخی از قوانین گوگل ادسنس شخصی سازی شده و ویژه یک حوزه کاری خاص می‌باشد.

ادسنس یوتیوب چیست؟

برخی از افراد فکر می‌کنند که خدمات گوگل ادسنس محدود به سایت‌های با محتوای متنی و یا صوتی می‌باشد. اما باید به شما بگوییم که گوگل ادسنس یک بخش محتوایی تبلیغاتی ویدیویی دارد که به صورت ویژه روی یوتیوب فعالیت می‌کند. اگر شما از حساب‌های رایگان یوتیوب استفاده کرده باشید، قطعا متوجه تبلیغات هدفمند آن شده‌اید. اما نکته بسیار مهم آن این است که تبلیغات نمایش داده شده، همگی بر اساس گوگل ادسنس می‌باشند. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، این است که شما زمانی که از یوتیوب به کسب درآمد رسیدید، می‌توانید درآمد گوگل ادسنس را نیز برای خود به دست آورید.

پیشنهاد تیم تولید محتوای برترآموز این است که از مقاله « روش کسب درآمد از یوتیوب » استفاده کنید. زمانی که حساب شما تبدیل به یک حساب سود ده شد، دقیقا زمانی است که گوگل ادسنس حساب شما را برای دو پلن تبلیغاتی فعال می‌کند. به این نکته توجه داشته باشید که به هر میزان که مخاطبین شما در یک دسته خاص قرار گرفته باشند و از طرفی با هشتگ‌های مختلف کد گزاری شده باشند، گوگل ادسنس تمایل بیشتری به استفاده از اکانت یوتیوب شما دارد.

 

به عنوان مثال اگر شما یک کانال آموزش زبان آلمانی در یوتیوب داشته باشید. و از طرفی محتوای خود را با هشتگ گذاری قوی و همچنین توضیحات جامع منتشر کنید. از طرف مقابل بازدید روزانه 2 هزار نفر را داشته باشید، بسیار بیشتر از یک بلاگر یوتیوب که بازدید روزانه 10 هزار نفر دارد، ارزشمند خواهید بود. چرا که گوگل ادسنس به دنبال مخاطبین هدفمند می‌باشد. برخی از بلاگرهای بزرگ به دلیل نداشتن انسجام محتوایی نمی‌توانند از خدمات ادسنس یوتیوب به خوبی کسب درآمد کنند. در نهایت به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که محتوای تبلیغاتی به مخاطبین کانال شما نمایش داده خواهد شد که درصد تطبیق بسیار بالایی دارد و به هیچ عنوان مخاطب شما از تماشای آن ناراضی نخواهد شد.

ساخت گوگل ادسنس برای یوتیوب به چه صورت است

برای ساخت گوگل ادسنس یوتیوب در ابتداء وارد کانال یوتیوب خود می‌شوید. سپس بخش setting   را انتخاب می‌کنید. به دنبال گزینه Channel می‌باشید و در آن بخش نیز روی گزینه Status and Features کلیک می‌کنید. سپس بخش Monetization را انتخاب می‌کنید. اگر شما قبلا حساب خود را یک حساب تجاری کرده باشید، که مراحل کاری شما بسیار ساده است. اما اگر حساب شما یک حساب معمولی باشد، در این بخش خود را تبدیل به یک YouTube Partner  می‌کنید. سپس در سایت گوگل ادسنس ثبت نام خود را به عنوان یک یوتیوبر انجام خواهید داد.

دقت کنید که اکانت یوتیوب شما و همچنین اکانت گوگل ادسنس شما از یک جمیل استفاده کرده باشند. در این صورت در بخش Get helpful AdSense info at that email address حساب گوگل ادسنس خود تقاضای اتصال حساب گوگل ادسنس خود را به حساب یوتیوب می‌کنید. برای شما یک ایمیل حاوی تاییده اتصال حساب گوگل ادسنس روی یوتیوب ارسال خواهد شد. پس تایید آن نیز روی حساب یوتیوب خود یک گزینه جدید تحت عنوان گوگل ادسنس اضافه خواهد شد که در آن بخش می‌توانید تبلیغات مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس بعد از تایید توسط گوگل ادسنس این تبلیغات روی حساب شما لحاظ خواهد شد.

در صورتی که مراحل گفته شده را انجام دادید و حساب یوتیوب شما به حساب گوگل ادسنس متصل نشد. باید از طریق یوتیوب برای حل مشکل خود اقدام به نامه نگاری کنید. حتی می‌توانید از طریق نامه نگاری با گوگل ادسنس نیز به مشکل حساب خود پی ببرید. اما اولویت اول شما باید یوتیوب باشد.

ساخت گوگل ادسنس برای یوتیوب به چه صورت است

چهار پلن اصلی گوگل ادسنس برای تبلیغات چیست؟

همانطور که می‌دانید گوگل ادسنس برای تبلیغات خود 4 پلن اصلی دارد و شما می‌توانید مناسبترین پلن با محتوای سایت خود و یا کانال یوتیوب خود را انتخاب کنید. به طبع پلن درآمدی و میزان درآمد شما نیز به واسطه این تبلیغات بسیار متنوع خواهد بود.

1.    محتوا محور

این پلن تبلیغاتی برای پیدا کردن تبلیغات هدفمند بسیار عالی می‌باشد. چرا که در این پلن تبلیغاتی شما می‌توانید به محتوای تبلیغی با احتمال موفقیت بسیار بالا دست پیدا کنید. البته به این نکته توجه داشته باشید که بخش تولید محتوای شما نیز باید به صورت کاملا دقیق و متمرکز فعالیت کند. در غیر این صورت بازدهی این پلن تبلیغاتی برای شما کم خواهد بود.

تبلیغات محتوا محور ممکن است که به صورت متن، تصویر، تصاویر متحرک، محتوای ویدیویی، محتوای کلیکی، محتوای فلش و … باشد. شما با توجه به نوع زیر ساخت‌های سایت خود انتخاب می‌کنید که کدام گزینه برای سایت شما بیشترین بازدهی را به همراه دارد.

2.    Page Level Ads

اگر بخواهیم اوج قدرت گوگل ادسنس را درک کنیم، باید به این پلن تبلیغاتی اشاره داشته باشیم. زمانی که شما این پلن تبلیغاتی را انتخاب می‌کنید، گوگل ادز با توجه به بیگ دیتایی که از کل مخاطبین شما دارد و همچنین با توجه به شناخت منحصر به فردی که از فرد مشاده کننده خدمات سایت شما دارد. به بیننده یک تبلیغ انحصاری نشان خواهد داد که احتمال عدم تایید آن توسط مخاطب کمتر از 5 درصد است. چرا که در این بخش، تبلیغات به نحوی انتخاب خواهد شد که بیشترین تناسب با نیاز مخاطب را داشته باشد. اگر شما نیز به عنوان یک تبلیغ دهنده به دنبال یک پلن با کیفیت بسیار بالا و بازدهی خیر کننده می‌باشید، این نوع تبلیغ برای شما بسیار عالی خواهد بود.

3.    جستجو محور

در این روش ناشر تبلیغات یک کوئری خاص را انتخاب می‌کند و از گوگل ادسنس می‌خواهد که تمامی تبلیغات متناسب با این کوئری را در سایت او نمایش دهد. در این روش معمولا کسب سود ناشر کمتر است، اما میزان دیده شدن و تایید تبلیغ توسط مخاطبین سایت او به مراتب بیشتر خواهد بود.

4.    ویدیو محور

زمانی که شما این پلن تبلیغاتی برای سایت خود را انتخاب می‌کنید، گوگل ادسنس برای استفاده از سایت شما و همچنین استفاده از برخی خدمات ویژه در سایت شما یک ویدیو به مخاطب نمایش خواهد داد. در صورتی که مخاطب آن را تا انتها تماشا کند، می‌تواند از خدمات شما استفاده کند. معمولا بعد 3 تا 5 ثانیه نیز کلیک بسته شدن محتوای تبلیغاتی به مخاطب نمایش داده خواهد شد. از طرفی کسانی که به دنبال یوتیوب ادسنس می‌باشند، می‌توانند از این بخش استفاده کنند.

سخن پایانی

در این مقاله به صورت کلی در مورد گوگل ادسنس و نحوه کسب درآمد از آن با شما عزیزان صحبت کردیم. قطعا روش‌های کسب درآمد از گوگل ادسنس محدود به یک مقاله نمی‌شود و در آینده نیز این مقاله آپدیت خواهد شد و همچنین مقالات دیگری نیز در این حوزه برای شما نگارش خواهد شد. در نهایت به یاد داشته باشید که شاه کلید شما برای استفاده از خدمات گوگل ادسنس، سئو به صورت حرفه‌ای خواهد بود. چرا که بر اساس بازدید و ورودی ارگانیک سایت شما ارزش گذاری خواهد شد.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *