هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
گوگل ادموب چیست؟

گوگل ادموب چیست؟ نحوه کسب درآمد از تبلیغات ادموب

دسته بندی : کسب و کار آنلاین
1401/05/26

امروزه تلفن­‌های هوشمند جزئی جدایی ناپذیر از زندگی همه­‌ی ما شده‌­اند. شما اگر نگاهی به آمار تولید تلفن­‌های همراه و همچنین میزان فروش آن داشته باشید، متوجه می­‌شوید که میزان استفاده ما از تلفن همراه تقریبا به اندازه میزان مصرف ما از مواد غذایی است. زمانی که ما به چنین وسیله‌­ای تا این اندازه نیازمند هستیم، می‌­توان به این نتیجه رسید که بهترین مکان برای تبلیغات و رقابت­‌های تبلیغاتی دقیقا همین تلفن­­‌های هوشمند است. از این رو گوگل که یکی از پیشروترین شرکت­­‌ها در حوزه تکنولوژی است از این فرصت به بهترین نحو ممکن استفاده می­‌کند. ‌شما امروزه زمانی که از برنامه­‌های تلفن همراه استفاده می‌­کنید، مشاهده می­‌کنید که هنگام استفاده شما و یا گاها قبل از استفاده از برنامه به شما تبلیغاتی نشان داده می‌­شود. که این موضوع به دلیل خدمات گوگل ادموب می­‌باشد.

شرکت­‌های بسیاری برای این که بهتر و دقیق­ تر دیده شوند از این پلن تبلیغاتی استفاده می­‌کنند. همچنین گوگل ادموب به دلیل ویژگی­‌های منحصر به فردی که دارد. هم از طرف تبلیغ کنندگان و هم از طرف تبلیغ پذیرندگان مورد استقبال ویژه‌­ای قرار گرفته است. از طرفی همه ما در ایران به درآمد دلاری فکر می­‌کنیم، یکی از گزینه­‌هایی که به عنوان درآمد دلاری مورد توجه توسعه دهندگان اپلیکیشن­‌های تلفن همراه می‌­باشد، همین گوگل ادموب می‌­باشد.

ما در این مقاله قصد داریم به شما روش استفاده از این برنامه و همچنین روش‌­های درآمدزایی گوگل ادموب را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید تا شما را با دنیای گوگل ادموب بهتر و عمیق ­تر آشنا کنیم. همچنین اگر شما به درآمد دلاری و مشاغل آنلاین علاقه مند هستید می­‌توانید به بخش مقالات برترآموز مراجعه کنید و از مقاله « معرفی 10 شغل برتر و پردرآمد اینترنتی » استفاده کنید. ما در این مقاله به شما بهترین روش‌­های کسب درآمد دلاری و ریالی را آموزش می­‌دهیم.

گوگل ادموب ( Google Admob ) چیست؟

گوگل ادموب یک پلتفرم تبلیغاتی است که وظیفه آن نمایش تبلیغات در بستر اندروید و IOS می­‌باشد. مهم­ترین ویژگی این پلتفرم این است که تبلیغات شما را بر اساس الگوریتم­‌های هوشمند نمایش می­‌دهد. تبلیغات به واسطه، سیستم مزایده‌­ای نمایش داده می­‌شود. این موضوع برای شما به عنوان نمایش دهنده تبلیغات بیشترین درآمد را به همراه دارد و همچنین برای صاحب تبلیغات نیز به دلیل نمایش به مخاطبان هدف بیشترین رضایت را به همراه دارد. در سیستم مزایده­‌ای رقابت تبلیغات برای نمایش به صورت قابل توجه‌­ای بالا است.

زمانی که شما یک اپلیکیشن را نصب می­‌کنید این که کدام یک از تبلیغات را به شما نمایش دهد به سه عامل بستگی دارد.

  1. کیفیت تبلیغ

از نظر گوگل ادموب کیفیت تبلیغ بر اساس عوامل مختلفی تعین می‌­شود اما از مهم­ترین آن­ها می­‌توان به نرخ کلیک مورد انتظار، مرتبط بودن تبلیغ، تجربه کاربری در صفحات فرود اشاره کرد. زمانی که گوگل ادموب این موارد را تحلیل کرد به نرخ پیشنهادی شما به ازای هر کلیک ( CPC ) توجه می‌­کند. با توجه به نتیجه تحلیل بدست آمده، جایجگاه شما را برای نمایش تبلیغ نسبت به رقبا به دست می‌­آورد.

  1. نرخ کلیک مورد انتظار

گوگل ادموب از ابزارهای آماری برای تعین نرخ کلیک مورد انتظار استفاده می­‌کند و بدین وسیله نرخ کلیک مورد انتظار در یک تبلیغ را در سیستم مزایده­‌ای خود مشخص می‌­کند. اساس و بنیار کارکرد این ابزارهای آماری، بازده تبلیغات مشابه قبلی شما می­‌باشد و بواسطه آن­ها تحلیل خود را به صورت منصفانه و به واقعیت نزدیک­ تر ارائه می­‌کند.

  1. مرتبط بودن تبلیغ

در این بخش گوگل ادموب به بررسی میزان مرتبط بودن کلمات کلیدی متن تبلیغی شما و ماهیت متن تبلیغی شما با اپلیکیشن مورد استفاده  کاربر می‌­پردازد. با این کار بازدهی تبلیغات به صورت قابل توجه­‌ای رشد می­‌کند و از طرفی کاربر نیز به دلیل نمایش محتوا نامربوط آزرده نمی‌­شود. به عنوان مثال اگر شما از یک برنامه خبری مرتبط با بازارهای مالی استفاده می­‌کنید، گوگل ادموب به شما تبلیغات بروکرهای مختلف در این حوزه را نمایش می­‌دهد.

ما در این مقاله قرار است به شما به صورت تخصصی، نحوه کسب درآمد از گوگل ادموب را آموزش دهیم که برای رسیدن به این هدف نیاز است شما با این پلتفرم به صورت کاربردی آشنا شوید.

چرا استفاده از گوگل ادموب ضروری است

قطعا یک استراتژیست بازاریابی برای تبلیغات خود به گونه­‌ای برنامه ریزی می­‌کند که به بیشترین مخاطب به صورت هدفمند دست پیدا کند. کسی که استراتژیست بازاریابی یک شرکت تولید کننده نرم‌­افزار تحلیل داده است قطعا برای تبلیغات خود به سراغ تبلیغ در محیط‌­­های تحلیل داده می­‌رود او هیچ گاه به سراغ تبلیغات در محیط­ های ورزشی نمی­رود.

تا این قسمت تمامی موارد اصولی است اما مشکل از جایی شروع می­‌شود که شما دسترسی محدودی به مخاطب هدفمند دارید؛ برای افزایش دسترسی خود به مخاطب هدفمند نیاز دارید که به سراغ گوگل ادموب بروید و با برنامه‌­هایی که در این حوزه کار می­‌کنند وارد مذاکره شوید. حال از سمت دیگر ماجرا، چرا باید یک توسعه دهنده نرم­ افزاد و یا یک برند بیزینسی به شما اجازه دسترسی به مخاطبان خود را بدهد. در این هنگام گوگل ادموب به عنوان یک واسطه برای شما این کار را انجام می­‌دهد.

روش های کسب درآمد از گوگل ادموب

او با تعین یک نرخ قابل قبول دو طرف را به هم وصل می‌­کند و یک معامله با سه برنده به دست می­‌آورد. شما به عنوان یک تبلغ کننده به مخاطبان هدفمند بیشتری دست پیدا کردید، شرکت طراحی کننده نرم افزار و یا صاحب بیزینس به درآمد جانبی دست پیدا کرده است. کاربری که از برنامه استفاده می‌­کند، می‌­تواند برای بهبود کیفیت اطلاعات و یا خدمات مورد نیاز شما از تبلغیات مرتبطی که به او نمایش داده می­‌شود استفاه کند. گوگل ادموب به واسطه این کار زنجیره ارتباطی کاربر با اپلیکیشن را نیز قوی تر و محکم ­تر نیز می­کند.

یکی از بهترین راه­‌های دسترسی به مخاطب هدفمند لینک سازی خارجی برای سایت فروشگاهی می‌­باشد. شما برای دسترسی به این منظور باید رپورتاژ نویسی حرفه‌­ای و اصولی انجام دهید. از این رو ما در مجموعه برترآموز برای شما یک دوره آموزش رپورتاژ  طراحی کرده‌­ایم که می‌­تواند به صورت قابل توجه­‌ای به رشد مخاطبین هدفمند شما و همچنین رشد کسب و کار شما کمک کند.

اساس و اصول کاری گوگل ادموب چیست؟

شما برای اینکه به کسب درآمد از گوگل ادموب برسید، نیاز است که نحوه کار گوگل ادموب و حوزه کاری آن را به خوبی درک کنید. ما در این بخش قرار است به شما این موارد را آموزش دهیم. اگر شما تا این قسمت از نحوه کار گوگل ادموب تصویر درستی ندارید به دو برنامه کاربردی Cast Box  و MX Player  دقت کنید، زمانی که مشغول استفاده از این برنامه هستید به صورت رندوم به شما تبلیغاتی را نمایش می‌­دهد. این نمایش تبلیغات در برنامه­‌های کاربردی انحصاری مانند Market 24h Clock هدفمندتر است و صد البته نرخ کلیک بسیاری بالاتری نیز دارند.

شیوه تبلیغاتی در گوگل ادموب مسیری دو طرفه است. در یک طرف کسانی وجود دارند که می­خواهند تبلیغ کنند ( البته به صورت هدفمند برای مخاطب خاص ) و در طرف دیگر کسانی هستند که می­‌خواهند از برنامه خود درآمد دلاری داشته باشند. نکته مهم در این است که دو طرف به مخاطبان هدفمند دست پیدا می­‌کنند و این نکته هم در بازاریابی و هم در جذب مخاطب فعال از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر بخواهیم شیوه فعالیت در این پلتفرم را بدانیم، حالتی مانند فعالیت در گوگل ادسنس است.

حال برای کسب درآمد از اپلیکیشن خود باید به سایت https://admob.google.com/hom مراجعه کنید و سپس با معرفی اپلیکیشن خود و گرفتن تاییده از گوگل به کسب درآمد دلاری از گوگل ادموب بپردازید. یکی از مهم­ترین سوالاتی که در این بخش مطرح می‌­شود این است که آیا به عنوان یک ایرانی می­‌توانیم از این خدمات بهره ببریم؟ آیا ما می‌­توانیم به کسب درآمد دلاری بپردازیم؟

پلن های کسب درآمد از گوگل ادموب

متاسفانه ما به عنوان یک ایرانی ­نمی­‌توانیم در گوگل ادموب به صورت مستقیم به کسب درآمد بپردازیم، چرا که اولا ما به عنوان یک ایرانی تحریم هستیم و ثانیا ما به حساب­‌های ارزی دسترسی نداریم. اما ناامید نشوید. بسیاری از شرکت­‌ها به صورت غیر مستقیم مشغول تبلیغات هستند. به عنوان مثال اسنپ و تپسی استارتاپ­‌های دانش بنیان داخلی هستند، اما تبلیغات خود را برخی از برنامه­‌های عمومی مانند پلیرها به ایرانی­‌ها نمایش می‌­دهند.

شما برای آشنایی با روش­ های غیر مستقیم می­‌توانید به مشاورین تخصصی این حوزه مراجعه کنید، اما بازهم شما باید تا پایان این مقاله را مطالعه کنید چرا که شما باید برای کسب درآمد خود پلن و برنامه مشخص از قبل تعریف شده داشته باشید.

انواع پلن­های تبلیغاتی گوگل ادموب چیست؟

حال شاید برای شما سوال باشد که انواع پلن­‌های تبلغاتی در گوگل ادموب چیست؟ آیا من به عنوان یک کاربر می­‌توانم از گوگل ادموب درآمد داشته باشم؟ تا پایان این بخش با ما همراه باشید تا پاسخ سوال خود را بگیرید.

پاداش دهنده­ « rewarded »

اگر شما هم به بازی­‌های موبایلی و یا اپلیکشین­‌های دانلود علاقه داشته باشید، قطعا مشاهده کرده‌­اید که برای بدست آوردن سکه­‌های اون بازی و یا گاها برای انجام برخی از مراحل بالاتر و یا برای دسترسی به برخی از امکانات بیشتر باید یک ویدیو 15 تا 30 ثانیه‌­ای تماشا کنید. این تبلیغات معمولا به نسبت دیگر پلن­‌های  تبلیغاتی هدفمندی کم­تری دارند و شما نمی‌­توانید به ویژگی‌­های دقیق مخاطب خود دسترسی داشته باشید، چرا که هر شخصی و با هر مشخصاتی می­‌تواند از این بازی­‌ها استفاده کند.

شما به عنوان استفاده کننده می‌­توانید با توجه به زمان و انرژی که می­‌گذارید، این برنامه­‌ها را به صورت پیشرفته ارتقا دهید و سپس اکانت خود را بفروش برسانید مانند بازی Clash Of Clans که شما به واسطه زمان و برخی از استراتژی­‌های خود اکانت را رشد می‌­دهید و سپس اقدام به فروش آن می­‌کنید. اگر شما به درآمد آنلاین از تبلیغات فکر می­‌کنید یکی از روش­‌هایی که می‌توان از آن استفاه کرد، شهرت مجازی است. شما برای رسیدن به شهرت مجازی باید یک بلاگر حرفه­‌ای باشید. از این رو ما در مجموعه برترآموز اقدام به طراحی و تدوین یک دوره تخصصی و جذاب تحت عنوان  آموزش بلاگری   کرده‌­ایم. شما به واسطه این دوره­ می­‌توانید به درآمدهای چند ده میلیونی دست پیدا کنید.

بنر Banner

معمولا در بین پلن­‌های تبلیغاتی گوگل ادموب این روش یکی از مورد استقبال ­ترین روش­‌های تبلیغاتی است، چرا که شما دسترسی مناسبی به ویژگی­‌های مخاطب خود دارید و از طرفی می‌توانید گزینش شده ­تر و هدفمندتر به تبلیغات بپردازید. همانطور که از اسم این روش هم پیدا است معمولا در قسمت‌­هایی از صفحه بنرهای مستطیلی کوچکی قرار می‌­دهد که مخاطب در صورت نیاز روی آن­‌ها کلیک می­‌کند. در صورتی که مخاطب به آن­ها علاقه­‌ای نداشته باشد می ­تواند آن­ها را ببندد. اما گوگل ادموب از کاربر سوالی مبنی بر علت بستن بنر می‌­کند تا در مراحل بعدی تبلیغاتی هدمند را به فرد نمایش دهد. درهر صورت شما با این روش به بازخورد بهتر و مخاطب هدفمند بیشتری دسترسی پیدا می­‌کنید.

میان برنامه­ای interstitial

در این روش زمانی که مخاطب مشغول کار با برنامه است، تصویری به صورت تمام صفحه به وی نشان داده می­‌شود که کار با برنامه را مختل می­‌کند. زمانی که کاربر برای بستن آن رو آن ضربه میزند به برنامه دیگری منتقل می­‌شود. این روش معمولا روش مورد پسنده مخاطب نیست و به نوعی با اجبار منجر به اکشن می­‌شود که اصلا روش درست و پسندیده‌­ای نیست. معمولا به دلیل تعداد زیاد این تبلیغات نیز اکثر کاربران از وجود آن­ها گله دارند و گاها حتی برنامه خود را نیز تغیر می­‌دهند. این برنامه­‌ها معمولا برنامه­‌هایی هستند که خدمات پولی را به صورت رایگان ارائه می‌­دهند مانند برنامه­‌های دانلود ویدیو از سرویس‌­های اشتراکی مانند یوتیوب و یا فیلترشکن­‌هایی که به شما به صورت رایگان خدمات می‌­دهند.

بومی  native

این تبلیغات به صورت مستقیم توسط سازندگان و توسعه دهندگان اپلیکیشن به عنوان بخشی غیرقابل حذف از برنامه طراحی می­‌شوند و به صورت خودکار برای کاربر نمایش داده می­‌شود. معمولا این روش بیشتر برای توسعه دهندگان اپلیکیشن­‌های تلفن همراه مورد استقبال قرار می­‌گیرد چرا که به واسطه این روش می­‌توانند کسب درآمد هدفمند و هوشمندانه ­تری داشته باشند. معمولا برای افزایش تعامل با برند نیز از این تبلیغات استفاده می­‌شود.

مزیت استفاده از گوکل ادموب چیست؟

شما تا این قسمت با پلن­‌های درآمدی از گوگل ادموب آشنا شده‌­اید و همچنین ساختار کلی آن را نیز درک کرده‌­اید. اما سوال اصلی در حال حاضر این است که چرا استراتژیست­‌های بازاریابی تا حد قابل توجه­‌ای به تبلیغ به واسطه این روش نیازمندند. با ما تا پایان این بخش همراه باشید، پاسخ سوال خود را دریافت خواهید کرد.

یکی از دلایل محبوبیت گوگل ادموب وجود ابزارهای پیشرفته تحلیلی به جهت تبلیغات بهینه است که شما به واسطه دسترسی به این ابزار به صورت قابل توجه­‌ای در زمان و انرژی خود صرفه جویی می­‌کنید. همچنین شما می­‌توانید تبلیغات خود را در برنامه­‌هایی نشان دهید که با محتوای بیزنیس و کسب و کار شما همخوانی دارند، این موضوع به این جهت حائز اهمیت است که برای شما مخاطب هدفمند فراوانی را جذب می­‌کند. به هرمیزان که دسترسی شما به مخاطب هدفمند بیشتر باشد، به این معنی است که شما در تبلیغات موفق­تر بوده ­اید و از طرفی میزان رضایت کاربر نیز از این هماهنگی برای نشان دادن تبلیغات بیشتر است.

در ادامه به برخی از این مزایا به صورت مختصر اشاره می‌­کنیم:

  1. ورود به فضای رقابتی و افزایش اعتبار تبلیغات شما
  2. فروش کالا و خدمات به صورت تساعدی
  3. توانایی استفاده از شبکه­‌های تبلیغاتی به صورت چندگانه
  4. توانایی انتخاب بین فرمت­‌های تبلیغاتی متفاوت
  5. مدیریت منابع بهینه به جهت تبلیغات بیشتر
  6. اثرپذیری بالا
  7. توانایی استفاده از استراتژی­‌های تبلیغاتی متفاوت
  8. دسترسی به ناشر
  9. توانایی تحلیل هنگام آگهی
  10. توانایی تحلیل بعد از آگهی
  11. ارائه گزارش‌­های بهینه و جامع از تبلیغات
  12. صرفه جویی در منابع مالی
  13. بالابردن میزان درگیری مخاطب با آگهی تبلیغی
  14. محافظت از برند
  15. درک مناسب مخاطب از شما

اگر بخواهیم این لیست را ادامه دهیم، قطعا موارد بسیاری را می‌­توانیم به این لیست اضافه کنیم. هدف ما از بیان این بخش این است که شما به این موضوع واقف باشید که سرمایه گذاری روی تبلیغات گوگل ادموب بیش از آنکه به نفع گوگل ادموب باشد به نفع آگهی دهنده است. از طرف دیگر کسب درآمد از گوگل ادموب نیز برای توسعه دهندگان اپ­‌های اندورید و IOS میزان قابل توجه‌­ای است که در بخش بعدی، به آن می­‌پردازیم. یکی از مواردی که شما در طراحی تبلیغات خود برای گوگل ادموب باید به آن توجه کنید، توجه به نظریه تناقض انتخاب است. از این رو شما می­‌توانید با مراجعه به بخش مقالات سایت برترآموز و استفاده از مقاله « تناقض انتخاب در بازاریابی » به  دیدگاه مناسبی به جهت درک رفتار کاربر دست پیدا کنید و از طرفی این امر منجر به  افزایش نرخ تبدیل شما می­‌شود.

اساس تعرفه تبلیغات گوگل ادموب ( Google Admob   )

تعرفه تبلیغاتی به ازای هر تبلیغ به 3 روش ارزش گذاری می‌­شود. در روش اول مبلغی بین 5 سنت تا یک دلار به ازاء هر کلیک بر روی تبلیغ که به ( CPC ) شناخته می­‌شود. در روش دوم به ازاء هر 1000 نمایش مبلغی در حدود یک دلار از شما دریافت می­‌کند که به ( CPM ) شناخته می‌­شود و در روش سوم که مبلغی بین 5 سنت تا یک دلار به ازاء هر تعامل در برنامه برای شما ثبت می­شود که به ( CPE ) شناخته می‌­شود. شما با توجه به پلن درآمدی خود می­‌توانید از موارد ذکرشده استفاده کنید. حداقل تسویه در گوگل ادموب مبلغ 100 دلار آمریکا می‌­باشد و در صورتی که طی یک ماه (21 هر ماه میلادی ) مبلغ شما به حد نصاب 100 دلار آمریکا نرسد، به صورت خودکار با شما تسویه انجام می‌­شود.

از طرفی اگر برای شما نحوه شراکت با گوگل ادموب مسئله است، شراکت با گوگل ادموب به صورت 70 – 30 می‌­باشد. به هر میزان که درآمد شما باشد، مبلغ 30 درصد را به عنوان کارمزد و واسطه­ گری بین شما و تبلیغ کننده از شما کسر می­‌کند.

تفاوت‌های گوگل ادموب و گوگل ادسنس ( Google AdSense )

شما تا این قسمت از مقاله به صورت کاربردی در مورد گوگل ادموب اطلاعاتی به دست آوردید. اما برخی از متخصصین حوزه تبلیغات زمانی که گوگل ادموب را به شما پیشنهاد میدهند، در کنار آن یک گزینه جایگزین نیز برای شما دارند. گزینه جایگزین آن گوگل ادسنس می‌باشند. ما در این قسمت قصد داریم به صورت جامع به مقایسه کاربردی گوگل ادموب و گوگل ادسنس بپردازیم.

گوگل ادسنس چیست؟ ( Google AdSense )

ما برای اینکه بتوانیم به صورت جامع یک مقایسه بین گوگل ادموب و گوگل ادسنس داشته باشیم. نیاز است که قبل از هر چیز به یک تعریف واحد از این دو دست پیدا کنیم. گوگل ادسنس یکی از سرویس‌های تبلیغاتی گوگل است، که به نمایش دهندگان یک تبلیغ هزینه‌ای را پرداخت می‌‌کند. البته باید به این نکته اشاره داشته باشیم که تبلیغات شما می‌تواند از هر جنس محتوایی باشد. « محتوای متنی، محتوای صوتی »

البته به این نکته توجه داشته باشید که گوگل ادموب و گوگل ادسنس هر دو از ابزارهای Google Ads  می‌باشند. در نتیجه به یاد داشته باشید که استراتژی کلی یکسان است، اما در جزئیات تفاوتی وجود دارد. این تفاوت می‌تواند به صورت مستقیم روی بازدهی کار شما تاثیر گذار باشد.

حداقل ترافیک مورد نیاز برای تبلیغات چه میزان است؟

زمانی که شما به فکر تبلیغات آنلاین از طریق سرویس‌های مختلف گوگل می‌باشید. ممکن است که یکی از دغدغه‌های همیشگی شما میزان ترافیک مورد نیاز شما برای تبلیغات باشد. شما برای تبلیغات در گوگل باید از ابتدا حسابی در گوگل ادسنس ثبت کنید. پس از این کار دیگر شما نیازی به حداقل ترافیک برای نمایش نخواهید داشت. سازوکار هر دو ابزار به صورت مشابه می‌باشد.

میزان سهم درآمد نمایش دهنده تبلیغ در گوگل ادموب و گوگل ادسنس به چه صورت است؟

معمولا نرخ تبلیغ در این بخش ممکن است با توجه به نوع تبلیغ شما عددی نزدیک به همی باشد. اما برای نمایش دهنده، تبلیغات این عدد متفاوت است. گوگل برای ناشرانی که از ابزار گوگل ادموب برای تبلیغ استفاده می‌کنند. سیستم تقسیم درآمد 60 به 40 را انتخاب کرده است. در این صورت اگر شما از ابزار گوگل ادموب استفاده کنید، 60 در صد از سود تبلیغات متعلق به شما می‌باشد.

اما اگر شما به عنوان ناشر تبلیغات از گوگل ادسنس استفاده کنید، میزان سهم شما از تبلیغات عدد 68 درصد می‌باشد. که این عدد برای شما یک عدد قابل توجه و وسوسه انگیز می‌باشد. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که گوگل ادسنس از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند. این نکته ممکنه است برای برخی از سایت‌های یک نکته مثبت باشد، به دلیل این که فضای رقابتی ساده و سالم‌تری را تجربه خواهند کرد. از طرفی ممکن است که برای برخی از سایت‌ها این موضوع یک نکته منفی باشد.

کیفیت تبلیغات و پلن تبلیغاتی گوگل ادموب و گوگل ادسنس به چه صورت است؟

همانطور که در بخش قبلی نیز به این موضوع اشاره کردیم. هر دو این ابزار متعلق به شرکت گوگل می‌‎باشد، در نتیجه کیفیت تبلیغات به صورت یکسان می‌باشد. اما در مورد پلن‌های تبلیغاتی باید به این موضوع اشاره کرد که برای تبلیغات در گوگل ادموب پلن تبلیغاتی به صورت CPC  و CPM  می‌باشد. اما برای گوگل ادسنس پلن اصلی تبلیغاتی به صورت CPC می‌باشد.

پرداخت هزینه ناشران در این دو ابزار به چه صورت است؟

معمولا هر دو این ابزار به صورت یکسان دارای یک پلن پرداختی می‌باشند. اما در جزئیات اندک تفاوتی با یک دیگر دارند. به عنوان مثال برداشت وجه از گوگل ادموب به صورت ماهیانه حداقل 20 دلار می‌باشد. اما برای حساب گوگل ادسنس برداشت وجه به صورت ماهیانه با حداقل مبلغ 10 دلار می‌باشد.

سخن پایانی

شما امروزه برای دیجیتال مارکتینگ نیاز به ابزار نوین برای تبلیغات خود دارید. یکی از بهترین ابزار برای تبلیغات آنلاین قطعات خدمات گوگل ادموب ­( Google Admob  ) می­‌باشد. شما به عنوان یک تبلیغ دهنده به جهت دسترسی به مخاطب به صورت هدفمند می­‌توانید بهترین بازدهی از تبلیغات خود را بگیرید. اما نکته مهم که در این بخش به آن باید اشاره کنیم، این است که شما باید تبلیغات خود را به صورت حرفه­‌ای و متناسب با کاربر طراحی کنید. متاسفانه برخی از تبلیغات در مکان درست انجام می­‌شوند ولی چون محتوای جذابی ندارند، بازدهی مناسبی نیز ندارند. این موضوع به سبب ضعف مشکل در بستری که شما تبلیغات می‌کنید نیست، بلکه به دلیل کم­کاری شما در طراحی درست تبلیغات است.

حال اگر بخواهیم به سمت دیگر این معامله نگاه کنیم، باید به تبلیغ پذیر نیم ­نگاهی داشته باشیم. شما به عنوان یک توسعه دهنده و طراح اپلیکیشن­‌های تلفن همراه می­توانید به درآمدهای قابل توجه دست پیدا کنید.

به عنوان مثال برخی از فیلترشکن­‌های داخلی درآمد ماهیانه بین 1500 تا 2500 دلار از تبلیغات گوگل ادموب دارند، که می­‌توان این اعداد را به عنوان یک درآمد جانبی عدد مناسبی دانست. به یاد داشته باشید شما برای ثبت اپ خود در گوگل ادموب باید آن را ابتدا در اپ استور و یا گوگل پلی ثبت کنید. از این رو به استانداردهای مدنظر این دو برنامه باید توجه ویژه‌­ای داشته باشید. البته این نکته را نیز مدنظر قرار دهید، یکی از مهم­ترین مسائلی که شما باید به آن توجه کنید این است که برنامه­‌ای را طراحی کنید که کاربر شما به صورت کلی میزان تعامل بالایی با شما داشته باشد، چرا که این فاکتور می­‌تواند تبلیغات با کیفیت تری نسبت به سایرین به شما تخصیص دهد. امیدوارم این محتوا را با دیگر دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید و چنانچه سوال و یا نظری درباره محتوای نوشته شده دارید، در قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید.

 

 

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *