هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
گوگل لنز چيست ؟ چه كاربردی دارد ؟ تما ويژگی های اين نرم افزار

گوگل لنز چيست ؟ + كاربرد های اين سرويس گوگل و آموزش فعال كردن آن

دسته بندی : فناوری
1400/07/13

همه ی ما افرادی كه در اينترنت فعاليت هایی را داريم و با آن كار های روز مره خود را انجام ميدهيم با سرويس گوگل آشنا هستيم . سرويس گوگل يكی از بزرگترين و اولين سرويس اينترنتی دنيا است كه در رده ی دنيا قرار دارد و هيچ سايتی نميتواند با آن رقابت كند . گوگل خدمات بسيار زيادی برای كاربران خود ارائه داده است و سرويس های ديگر همچون يوتيوب و جيميل و ايميل و … . ما در اين مقاله از سايت برتر آموز قصد بر شرح دادن گوگل لنز را داريم و تمام جوانب را برای شما بررسی كرده و نتيجه آن را برای شما اعلام خواهيم كرد .

گوگل لنز چيست ؟

گوگل لنز چيست ؟ چه كاربردی دارد ؟ تما ويژگی های اين نرم افزار

گوگل لنز يكی از ايده های بزرگ شركت گوگل بوده است كه در سال 2017 در همايشی معرفی شده بود ، و امروز اين قابليت توانسته عرضه شود و اينكه ميتواند بر روی تمام دستگاه ها اعمال گردد .( تمام افراد ميتوانند با وارد شدن به گوگل پلی و فروشگاه های موبايل هوشمند خود اين نرم افزار را دانلود كرده و از آن استفاده كنند )

اين نرم افزار يكی از قدرتمند ترين آپشن های گوگل است كه خيلی پيشرفته تعريف شده است ، و اما به صورت ساده برای بيان كار اين نرم افزار بايد عنوان كرد كه شما در ابتدا وارد برنامه شده و دوربين شما برای شما باز خواهد شد و دوربين خود را بر روی شی مورد نظر تنظيم كرده و گوگل تمام اطلاعات مربوطه به آن اشيا را در اختيار شما خواهد گذاشت . ( توجه داشته باشيد كه برای اسكن دقيق چند بار اين مرحله بايد انجام شود تا با خطای نسبتا كمتری مواجه شويد )

برای درك بهتر شما از اين موضوع ما برای شما يك مثل خواهيم زد : تصور كنيد شما گوگل لنز را باز كرده ايد و دوربين خود را بر روی موبايل خود تنظيم كرده ايد ، اطلاعات دريافت شده توسط اين نرم افزار تمام آنها را پردازش كرده و اطلاعات نهایی را برای شما ارائه خواهد داد برای مثال آنكه مدل اين موبايل چيست و تمام فروشگاه های مرتبط نزديك را به نمايش در می آورد و تمام آپشن های آنها را به نمايش در می آورد و … . يكی‌ ديگر از ويژگی های بسيار كاربردی اين نرم افزار اسكن كد های ‌باركد است ، شما وارد مكانی شده ايد و برای اينكه به وای فای آن محل متصل شويد بايد كد مورد نظر را اسكن كرده و به شبكه مورد نظر نيز متصل شويد .

گوگل لنز به صورت كلی تنها محدود به آپشن های بسيار كوچكی نيست ، بلكه تمام اطلاعات مورد كالا را دريافت كرده و اينكه پيشنهاد بسيار مهم را ارائه خواهد كرد .

قدرت گوگل لنز چقدر است ؟

اين نرم افزار دارای قدرت های بسيار زيادی است ، به آن معنا كه شما ميتوانيد تمام رستوران های نزديك و يا اينكه كتابخانه ها و يا ارگان های نزديك را به شما نشان خواهند داد ، شما در ابتدای ورود خود به اين نرم افزار از شما سوال ميپرسد كه برای چه به اين نرم افزار ورود كرده ايد و با پاسخ شما اطلاعات بهتری ميتواند برای شما ارائه كند ، اما سوال كاربران آن است كه قدرت اين نرم افزار در چه حدی است ؟ آيا بسيار دقيق است و دچار اختلال نميشود ؟ بايد به اين موضوع به صورت منطقی نگاه كنيد به اين دليل كه همه برنامه های آنلاين دچار اختلال ميشود ولی قدرت تشخيص اين نرم افزار آن است كه ميتواند نوشيدنی ها را بررسی كنند . ( برای آزمون خطا اين نرم افزار شما ميتوانيد يك نوشيدنی همانند نوشابه را ر دوربين تنظيم كنيد و اينكه نرم افزار شايد نوشيدنی را تشخيص ندهد ولی نوشابه های مرتبط را برای شما به نمايش در می آيد البته يكی ديگر از آپشن ها آن است كه شما ميتوانيد با زدن بر روی يك نقطه تمام اطلاعات نظير نحوه ساخت و … را بفهميد و اينكه اطلاعات بسيار جالبی را برای شما ارائه خواهد داد  )

 

قابليت های گوگل لنز به چند دسته تقسيم ميشود ؟

گوگل لنز چيست ؟ چه كاربردی دارد ؟ تما ويژگی های اين نرم افزار

تا به اينجای مقاله بسياری از موارد مهم برید شما عنوان شده است و حال نوبت آن رسيده كه قابيلت های اين نرم افزار را برای شرح دهيم ، البته توجه داشته باشيد كه برخی از مراحل مهم است و ممكن است كه شما  آنها را فراموش كنيد برای جلوگيری از اين كار ميتوانيد آنها را يادداشت كنيد و در صورت نياز به آنها مراجعه كنيد :

  • جست و جو كردن كلمه ایی يا متن : يكی از ويژگی های اين نرم افزار آن است كه شما ميتوانيد با تنظيم دوربين خود بر روی متنی كلمه مورد نظر خود را هايلات كرده و در سرويس های گوگل آن را سرچ كنيد .

 

  • كپی كردن متنی : برای همه ی ما افراد پيش آمده است كه بخواهيم متنی را كپی كنيم و يا از آن استفاده كنيم ولی اين امر ممكن نيست ، برای راحت كردن از اين ويژگی نرم افزار استفاده ميكنيم ولی چگونه ؟ برای درك بهتر برای شما يك مثال خواهيم زد ، توجه كنيد شما پسورد وای فای خود را ميخواهيد هميشه داشته باشيد با اسكن كردن رمز و هايلات كردن آن ميتوانيد در بخش رمز ها و وای فای آن را ذخيره كرده و هميشه به آن دسترسی پيدا كنيد .

 

  • خريدن كالا ها‌ : يكی از ويژگی های بسيار عالی گوگل لنز آن است كه شما ميتوانيد برای خريد كالا از آن كمك بگيرد ، ابتدا تصور كنيد وارد فروشگاهی شده ايد و از آن جنسی كه مد نظر داريد عكس گرفته و آن را در نرم افزار وارد كنيد و اطلاعات مورد نظر پردازش ميشود ، در مرحله آخر تمام نظرات اين محصول و قيمت آن در فروشگاه های ديگر برای شما به نمايش در می آيد . ( ممكن است كه در برخی‌ ديگر از فروشگاه مقدار قيمت آن كمتر باشد )

 

  • آگاهی محيط و پردازش آن : در آخرين قابليتی كه ميخواهيم برای شما عرض كنيم تمام قدرت اين لنز را برای شما شرح خواهد داد ، شما با وارد شدن و باز كردذن دوربين خود فيلمی از محيطی كه قرار داريد ضبط و مورد پردازش قرار ميدهيد و بعد از چند ثانيه تمام اطلاعات از نوع محل و يا اينكه چه اجسامی در آنجا قرار دارند و يا اينكه نوع حيوانات موجود در فيلم و … را برای شما بررسی و ويژگی های آن را شرح ميدهد .

گوگل لنز را چگونه دريافت كنيم ؟

اين نرم افزار نتيجه بسيار خوبی برای موبايل هایی با سيستم عامل اندرويد دارد ، و همه ی افراد ميتوانيد با داشتن يك حساب گوگل در گوگل پلی شرع به دانلود كردن اين نرم افزار كنند و يا اينكه بتوانند در با چند راهكار ديگر آن را دانلود كنيد . ( شما ميتوانيد با وارد شدن به سايت گوگل و وارد شدن به بخش نرم افزار ها اين برنامه را دانلود كرده و از آن استفاده كنيد ، توجه داشته باشيد كه سيستم عامل مورد نياز را برای دانلود لحاظ كرده باشيد )

 

گوگل فوتو چيست ؟ چه ارتباطی با اين نرم افزار دارد ؟

گوگل لنز چيست ؟ چه كاربردی دارد ؟ تما ويژگی های اين نرم افزار

اين برنامه برخی از آپشن های بسيار مهمی دار كه به فرد اطلاعات بسيار مهم هم ميدهد همانند همه آپشن های آن ، گوگل فوتو به آن معنا است كه شما ميتوانيد ساختمان های تجاری اطراف را بررسی كرده و اطاعت هایی‌همچون ارگان و نوع و ساعات بازگشایی و نوع كاركنان آنها را بررسی كنيد ، اما گوگل فوتو از نرم افزار لنز هم كمك ميگريد به‌ آن دليل كه اجسامی‌و اشيایی در ساختمانی‌ وجود دارد و شما ميخواهيد از آن اطلاعاتی كسب كرده باشيد و فقط شما بايد بر روی آيكون لنز كليك كرده و ادامه فرايند در چند ثانيه ديگر برای شما به نمايش در می‌ آيد . (گوگل اطلاعات تکمیلی و پیشنهادات خود را به شما ارائه می ‌کند )

 

چه آپشن هایی در آينده به اين سرويس گوگل نيز اضافه ميشود ؟

شركت گوگل برای اين نرم افزار و يا به نوعی آپشن آينده درخشانی‌ را در نظر گرفته به آن صورت كه در آينده افراد ميتوانند حساب های خود را بسيار قدرتمند طراحی كرده و به همين سبب اطلاعات بانكی خود را وارد كنند ولی چرا ؟ به آن دليل كه برای تسويه حساب و يا پرداخت از اين آپشن استفاده بكنند و با اسكن دستگاه ها بتواند انتقال وجه و يا ارز های ديجيتال خود را به راحتی امكان پذير سازد ، اما يكی ديگر از نكاتی كه بسيار بر روی آن تاكيد ميشود بخش هایی طراحی شود كه برای آموزش استفاده شود ( به‌آن معنا كه شما مسائل رياضی را در با دوربين گوگل لنز تنظيم كرده و آن جواب را برای شما به اشتراك بگذارد و اينكه راه حل ها را هم توضيح و شرح دهد )

 

سخن پايانی :

اميدوار هستيم از اين مقاله از سايت برتر آموز نهايت بهره را كسب كرده باشيد ، در انتهای مطلب چند نكته مهم را برای شما شرح دهيم كه عبارت اند از شما برای دانلود اين نرم افزار از سايت ها مطمئن استفاده كنيد به اين دليل كه برخی از سايت ها سو استفاده كرده و برنامه های ويروسی را به دستگاه شما وارد ميكند ، برای نهايت استفاده از اين نرم افزار بايد آن را به آخرين نسخه بروز رسانی كرده باشيد ، سرويس های مرتبط همچون MAP را هم بروز رسانی كرده باشيد كه به راحتی بتوانيد از اين نرم افزار استفاده كرده و نهايت اطلاعات را كسب كنيد و در مورد آخر هم باد عنوان كرد كه ميتوانيد زبان آن را بر روی فارسی تنظيم كنيد .

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *