هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
یادگیری زبان انگلیسی با انیمیشن

یادگیری زبان انگلیسی با انیمیشن

دسته بندی : مقالات
1401/03/28

یادگیری زبان دوم ، از جمله انگلیسی، برای موفقیت این روزها ضروری است. امروزه ما در سطح جهانی کار می کنیم و یاد می گیریم. ما همچنین از علم، فناوری، فرهنگ و سرگرمی های خارجی هر روز استفاده می کنیم، بنابراین انگلیسی بیشتر از همیشه مفید است. به لطف یادگیری زبان انگلیسی از سنین پایین، حتی یک کودک خردسال می‌تواند از آثار فرهنگی و هنری انگلیسی زبان لذت ببرد، با همسالان خود از کشوری دیگر دوست شود یا به سادگی به جهان از منظری وسیع‌تر نگاه کند. علی الخصوص یادگیری زبان انگلیسی با انیمیشن برای کودکان!

یادگیری زبان انگلیسی با انیمیشن

متأسفانه بسیاری از کودکان یادگیری از جمله یادگیری زبان های خارجی را خسته کننده و دشوار می دانند. برای جلوگیری از این امر، شایسته است روش‌ های یادگیری صحیح را انتخاب کرده و آنها را با علایق و سطح مهارت کودک تطبیق دهید و سعی کنید زبان انگلیسی را به روشی لذت‌بخش آموزش دهید. یکی از بهترین راه ‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی از سنین پایین، تماشای انیمیشن با فرزندتان است که انگلیسی را آموزش می‌دهند. یادگیری از این طریق برای کودک شما لذت بخش و سرگرم کننده خواهد بود. علاوه بر این، هنگام تماشای کارتون ها، کودک شما کلمات مفید بسیاری را می آموزد و می تواند در موقعیت های روزمره از آنها استفاده کند. در برتر اموز قصد داریم به طور کامل این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم.

استفاده از کارتون و سریال برای یادگیری زبان انگلیسی

بهترین کارتون ها و سریال ها برای یادگیری زبان انگلیسی را کشف کنید و همین امروز با فرزندتان تماشای آن ها را شروع کنید!

جدا از این کارتون ها برای یادگیری زبان انگلیسی بزرگتر ها نیز به اندازه سایر نمایش ها یا فیلم ها عالی هستند، زیرا چیزهای زیادی می توانید از محتوای کودکان بیاموزید. حتی برخی از کارتون ‌ها برای مخاطبان بزرگسال ارائه می ‌شوند، بنابراین ممکن است در حین استفاده از آنها برای یادگیری زبان انگلیسی، با تم‌ های شدید یا یک یا دو شوخی نامناسب مواجه شوید. در این راستا در ادامه کمی بیشتر در مورد برخی از بهترین کارتون ها برای یادگیری زبان انگلیسی و اینکه چرا باید یادگیری زبان انگلیسی با انیمیشن را به برنامه یادگیری زبان خود اضافه کنید، صحبت کرده ایم.

مزیت یادگری زبان انگلیسی با انیمیشن

کارتون‌ها و انیمیشن‌های کودکانه، به هر زبانی، با هدف اصلی آموزش نحوه برقراری ارتباط، یادگیری کلمات، اعمال و حتی اخلاق به کودکان ساخته می‌شوند. به همین دلیل، آنها به شدت به هر کسی که به دنبال یادگیری یک زبان جدید است توصیه می شود.

از آنجایی که انیمیشن ها عمدتا برای کودکان هستند، کلمات تکراری زیادی در آن ها وجود دارد تا به تثبیت واژگان در ذهن شما کمک کند.

بسیاری از کارتون ‌ها و انیمیشن‌ های کودکان اقداماتی را نشان می‌ دهند که شخصیت‌ ها در مورد آن صحبت می‌کنند، مانند کاراکتر در مورد «صبح بیدار شدن» در هنگام بیدار شدن و بلند شدن از رختخواب. این باعث می شود مطالب را سریعتر جذب کنیم و با تجسم آن در حال یادگیری هستیم.

تعامل با کودکان را جدی بگیرید

کارتون ‌ها و انیمیشن ‌های کودکان اغلب دارای یک عامل هستند که آن ‌ها را از دیگر برنامه ‌ها و فیلم‌ های تلویزیونی متمایز می‌کند: کاراکترها با بینندگان تعامل دارند. و این تعامل بیننده را وادار می کند تا با پاسخ دادن بلند به سوالات، تلفظ خود را تمرین کند.

صداپیشگان باید همیشه با استفاده از صدای خود نشان دهند که شخصیت چه احساسی دارد – و شما می توانید در هنگام یادگیری زبان انگلیسی از آن به نفع خود استفاده کنید! در یک کارتون، شخصیت ها لحن زیادی در گفتار خود دارند و هر کلمه ای که گفته می شود حس خاصی را منتقل می کند. سعی کنید به این نکات ظریف توجه کنید و آنها را تکرار کنید – نتایج شگفت انگیزی در صحبت کردن خود خواهید دید.

یادگیری زبان انگلیسی با انیمیشن

و یکی از بهترین دلایل یادگیری زبان انگلیسی با تماشای کارتون و انیمیشن کوتاه بودن آنهاست. بیشتر قسمت ها حدود 20 دقیقه هستند و در مدت زمان کوتاهی چیزهای زیادی یاد خواهید گرفت.

نحوه استفاده از کارتون و انیمیشن برای یادگیری زبان انگلیسی

تا جایی که می توانید دیالوگ ها را تکرار کنید. از اینکه در این کار احمقانه به نظر برسید یا اشتباه تلفظ کنید نترسید: دهان شما عادت ندارد کلمات را به این شکل بیان کند، اما این فقط یک تمرین است.

یک دفترچه داشته باشید و همیشه به یاد داشته باشید که کلمات جدیدی را که یاد می گیرید یادداشت کنید.

وقتی در حال تماشای چیزی در مورد یک روال روزمره جدید هستید، سعی کنید آن را از روی صفحه نمایش بردارید. آیا شخصیت کلمه ای گفت که شما نمی دانستید در مورد باغبانی، مشق شب، خرید و غیره است؟ پس از یادداشت برداری در دفترچه یادداشت خود، به این فکر کنید که وظیفه ای را که شنیدید – به زبان انگلیسی – انجام می دهید!

سعی کنید حداقل یک قسمت در روز را تماشا کنید، انیمشین ها کوتاه هستند و به راحتی در هر روتینی قرار می گیرند.

یادگیری زبان انگلیسی با روش تماشا کارتون و انیمیشن

روش یادگیری تکرار بر اساس تماشای همان قسمت 3 یا حتی بیشتر است.

روش یادگیری زبان انگلیسی با کارتون و انیمیشن شامل تماشای اپیزود برای اولین بار به زبان مادری است تا بفهمید در 20 دقیقه آینده چه چیزی را نشان می دهد. سپس شما از قبل دانش را خواهید داشت و خیلی گیج نمی شوید.

یادگیری زبان انگلیسی با انیمیشن

برای بار دوم همان قسمت را به زبان انگلیسی با زیرنویس به زبان مادری خود تماشا می کنید. این مرحله دوم بسیار مهم است زیرا گوش شما شروع به انطباق با زبان انگلیسی می کند.

در مشاهده سوم، با زیرنویس انگلیسی تماشا کنید. توجه داشته باشید که اگر از قبل دانش کاملی از زبان انگلیسی دارید، می توانید مرحله 1 را نادیده بگیرید.

اما هنگام یادگیری زبان انگلیسی از کارتون و انیمیشن فرار نکنید، حتی اگر سطح پیشرفته ای دارید، زیرا همیشه چیز جدیدی یاد خواهید گرفت! البته که در بسیاری از مراکز اموزش زبان انگلیسی از انیمیشن برای اموزش استفاده میکنند.

نکات مهم یادگیری زبان انگلیسی با کمک انیمیشن و کارتون

  • برای یادگیری زبان انگلیسی، کارتون ها و انیمیشن های ساده تر و جذاب تر را انتخاب کنید.
  • اگر کارتون ها و دیالوگ های آنها سخت باشد، یادگیری شما سخت می شود، زیرا از سرعت بالای صحبت کردن، کلمات و عبارات ناآشنا و عدم یادگیری دلسرد می شوید. در حالی که فیلم های سرگرم کننده تر یادگیری موثرتری دارند.
  • جملات کوتاهی را که می شنوید یک بار تکرار کنید. این جملات معمولا بسیار کاربردی هستند و یادگیری آن ها به شما کمک زیادی در مکالمه می کند و برای مدت طولانی در ذهن شما باقی می ماند.
  • هر کارتون یا انیمیشن را حداقل دو بار تماشا کنید و همانطور که گفته شد بهتر است انیمیشن ها را بار اول با زیرنویس انگلیسی و بار دوم بدون زیرنویس تماشا کنید.
  • ترجیحا یک فرهنگ لغت همراه خود داشته باشید. یک دیکشنری آفلاین (ما پیشنهاد می کنیم Google Translate Offline) را روی تلفن خود نصب کنید و کلمات یا عباراتی را جستجو کنید که بیشتر استفاده می شوند و معنی آنها را نمی فهمید (اگر آنها را یادداشت کنید بهتر است!)

یادگیری زبان انگلیسی با انیمیشن

بهترین انیمیشن ها برای کودکان برای یادگیری زبان انگلیسی

در زیر می توانید تعدادی از جالب ترین و کاربردی ترین سریال ها و کارتون های کودکانه را که به اعتقاد ما برای یادگیری زبان انگلیسی بهترین هستند را مشاهده کنید. با فرزندتان کشف کنید که کدام کارتون را بیشتر دوست دارید. چه کسی می داند، شاید فرزند شما به زودی می تواند یک شخصیت جدید و مورد علاقه انگلیسی زبان از یک کارتون داشته باشد و شروع به صحبت در مورد آنها با اشتیاق به زبان انگلیسی کند؟

  • پپا پیگ

ماجراهای پپا پیگ و خانواده بامزه اش توسط کودکان در سراسر جهان مشتاقانه دنبال می شود و این کارتون در همه جا بسیار محبوب است. این محصول بریتانیایی اولین بار در سال 2004 پخش شد و از آن زمان تاکنون 303 قسمت داشته است.

توضیحات انیمیشن

هدف این کارتون عمدتا کودکان پیش دبستانی است که به تازگی ماجراجویی خود را با زبان انگلیسی شروع می کنند. اپیزودها فقط 5 دقیقه طول می کشند – به اندازه ای کوتاه که کودکان پیش دبستانی تمام توجه خود را روی آنها متمرکز کنند. علاوه بر این، ماجراهای پپا در کارتون همیشه ساده و قابل درک است و شخصیت ها از ساده ترین و رایج ترین واژگان انگلیسی استفاده می کنند. مزیت دیگر این واقعیت است که آنها انگلیسی خالص را بدون هیچ گونه عامیانه و با سرعتی آهسته برای درک کودک صحبت می کنند.

  • خیابان کنجد (سسمی استریت)

این انیمیشن اولین بار در سال 1969 پخش شد و یک کارتون کلاسیک واقعی در میان برنامه های یادگیری زبان انگلیسی است. هدف اصلی این محصول آمریکایی که دارای 4300 قسمت است، آموزش از طریق بازی است که با سطح کودکان بزرگتر و کوچکتر سازگار شده است.

توضیحات انیمیشن

دنبال کردن ماجراهای شخصیت های بامزه ساکن در خیابان کنجد آسان است و فرزند شما مشکلی برای دنبال کردن داستان بدون تسلط نداشتن به زبان انگلیسی نخواهد داشت. علاوه بر این، مدت زیادی طول نمی کشد تا کسی را متقاعد کنیم که شخصیت هایی مانند المو، Kermit کوکی یا مانستر را دوست داشته باشند. ما مطمئن هستیم که یادگیری زبان انگلیسی با شخصیت های خیابان کنجد برای فرزند شما بسیار سرگرم کننده است و به پیشرفت سریع زبان کمک می کند.

  • مارتا صحبت می کند

مارتا صحبت می کند همانطور که از نامش پیداست یک کارتون برای کودکان به زبان انگلیسی است که هدف آن تشویق آنها به تماشای فعال و تلفظ کلمات انگلیسی تازه آموخته شده است. این کارتون داستان سگی را روایت می کند که پس از خوردن سوپ الفبا یاد گرفته است که صحبت کند.

توضیحات انیمیشن

این کارتون به ویژه برای کودکان بسیار کم سن توصیه می شود، زیرا هر قسمت بر عبارات جدیدی تمرکز دارد که چندین بار در طول قسمت در زمینه های مختلف تکرار می شوند. این کار باعث می‌شود که بچه ‌ها راحت ‌تر آن‌ ها را به خاطر بسپارند و در پایان قسمت به درستی آن ‌ها را تلفظ کنند. مارتا صحبت می کند یک داستان بسیار هوشمندانه برای کودکان پیش دبستانی است که می خواهند کلمات جدید انگلیسی را یاد بگیرند تا بتوانند بعدا در زندگی روزمره خود از آنها استفاده کنند.

  • آرتور

این سریال انیمیشن کانادایی آمریکایی برای کودکان در مورد ماجراهای آرتور یکی دیگر از گزینه های عالی برای یادگیری زبان انگلیسی از سریال های تلویزیونی برای کودکان است. این کارتون اولین بار در سال 1996 پخش شد و تاکنون 246 قسمت از آن پخش شده است.

توضیحات انیمیشن

شخصیت اصلی، آرتور، با پدر و مادر و خواهرش در شهری با حیوانات شاد زندگی می کند و مانند حیوانات دیگر به مدرسه می رود. با این حال، آرتور و دوستانش به جای اینکه بعد از مدرسه به خانه بروند. دائماً برای یافتن پاسخ سؤالات مهم به مأموریت های پلیسی می روند. این کارتون انگلیسی برای کودکان نه تنها به یادگیری زبان انگلیسی کمک می کند. بلکه به بسیاری از مسائل مهم زندگی مانند شخصیت، علایق و بیماری نیز می پردازد. این یک گزینه بسیار جالب برای کودکان کمی بزرگتر است که می خواهند جهان بینی خود را کمی گسترش دهند.

  • اتوبوس مدرسه جادویی

کدام کودک دوست ندارد در مدرسه یا پیش دبستانی در اتوبوس مدرسه جادویی سوار شود و دنیا را از منظری کاملا جدید بشناسد؟ اتوبوس مدرسه جادویی چنین امکانی را ارائه می دهد. شخصیت های اصلی این داستان آمریکایی-کانادایی برای کودکان که اولین بار در سال 1994 پخش شد.

توضیحات انیمیشن

خانم فریزل و کلاسش هستند که به سفرهای هیجان انگیزی در اعماق بدن انسان، داخل زمین، فضا یا داخل کابل های برق می روند. با تماشای این داستان، کودک شما می‌ تواند با خیال راحت در این ماجراجویی ‌های شگفت ‌انگیز شرکت کند و با استفاده از واژگان انگلیسی، چیزهای زیادی در مورد نحوه عملکرد دنیای اطرافش بیاموزد. این داستان دنیا را به زبان انگلیسی به شیوه ای کاملا واقعی توصیف می کند و به کودکان امکان می دهد واژگان پیشرفته تری را بیاموزند که بعدا می توانند در موقعیت های مختلف از آن استفاده کنند.

  • زمان ماجراجویی

زمان ماجراجویی یکی از معروف ترین سریال های کارتونی حال حاضر است. این فیلم توسط پندلتون وارد ساخته شده است و داستان جیک و سگ جادویی اش فین را روایت می کند که به زندگی خود در سرزمین اوو ادامه می دهند. این سریال در واقع از بازی نقش آفرینی به نام “Dungeons & Dragons” الهام گرفته شده است.

توضیحات انیمیشن

با نگاهی به گذشته، این مجموعه به بسیاری از داستان های هیجان انگیز با شخصیت های دوست داشتنی و قابل ربط می پردازد. این رویکرد مکالمات و سخنرانی ها را متنوع تر و در عین حال ساده تر و قابل درک تر می کند. زبان آموزان نه تنها از داستان های عالی لذت خواهند برد، بلکه از بحث های انگلیسی تقریباً معتبر و روزانه نیز لذت خواهند برد.

  • ورد پارتی

ورو پارتی  با نام خود مطابقت دارد و هدف آن آموزش کلمات جدید به بینندگان کوچکتر است. این کارتون به موضوعات ساده و روزمره می پردازد. مانند ورود اسرارآمیز برخی اثاثیه در قسمت اول و شخصیت ها (کیپ، بیلی، لولو و فرانی) که در حال بررسی این رویداد هستند.

توضیحات انیمیشن

به خاطر داشته باشید که این کارتون برای کودکان بسیار کوچکتر است، بنابراین ممکن است برای بینندگان بزرگتر کمی احمقانه به نظر برسد.

چگونه از آن استفاده کنید: اگر می توانید کمتر از 50٪ از صحبت های آنها را بفهمید. سعی کنید به نحوه عملکرد شخصیت ها و احساس آنها توجه کنید. آیا کسی غمگین، عصبانی، گرسنه است…؟ سعی کنید بفهمید چه اتفاقی در حال رخ دادن است که شخصیت اینطور عمل می کند و به کلماتی که برای بیان خود استفاده می کند توجه کنید.

  • انیمیشن پرندگان خشمگین

این یک انیمیشن عالی برای یادگیری و تقویت عبارات و جملات روزمره انگلیسی است! داستان انیمیشن در جزیره ای مملو از پرندگان شادی می گذرد که در صلح و آرامش با هم زندگی می کنند. اما وقتی خوک ‌های سبز مرموز به جزیره می ‌آیند، سه پرنده به نام‌های «رد»، «چاک» و «بمب» باید بفهمند که خوک ‌ها در جزیره به دنبال چه هستند.

توضیحات انیمیشن

پرندگان خشمگین که در سال 2009 ساخته شد، به محض عرضه بسیار محبوب شد و به یکی از محبوب ترین بازی ها تبدیل شد.

فیلم «پرندگان خشمگین» شبیه به بازی خود است. فیلمسازان آن تمام تلاش خود را برای بهبود فیلم انجام داده اند. آنها یک پس زمینه ابتدایی ایجاد کردند. صحنه های اکشن و کمی موسیقی را به داستان اضافه کردند و ویژگی های شخصیتی پرندگان را توصیف کردند. یک انیمیشن بسیار زیبا و لذت بخش برای یادگیری زبان انگلیسی است!

  • ماشین 1

لایتنینگ مک کوئین یک ماشین مسابقه تازه کار است که تنها هدفش برنده شدن حتی با زیر پا گذاشتن اخلاق خودش است. یک روز پس از چندین پیروزی متوالی، رقیب او چیک هیکس برنده می شود که مک کوئین را عصبانی می کند. مک کوئین تصمیم می گیرد تلافی کند، اما در یک حرکت غافلگیرکننده وارد یک شهر قدیمی به نام رادیاتور بهار می شود.

توضیحات انیمیشن

به دلیل سرعت او، یک گروهبان در منطقه او را دستگیر می کند و دکتر هادسون هورنت، رئیس دادگستری، به او دستور می دهد تا جاده اصلی را تعمیر کند. مک کوئین سعی می کند توضیح دهد که اشتباهی وارد شهر شده و باید مسابقه دهد، اما به دلیل عدم دسترسی به رسانه های ارتباطی، هیچ کس او را باور نمی کند.

  • فردیناند

فردیناند یک انیمیشن کمدی کامپیوتری آمریکایی برای یادگیری زبان انگلیسی است. این فیلم بر اساس کتاب فردیناند نوشته مونرو لیف ساخته شده است. این فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین انیمیشن بلند در نودمین دوره جوایز اسکار شده است.

توضیحات انیمیشن

فردیناند گاو نر با قلبی مهربان و عاشق گل است. دوستی با انسان ها و سایر حیوانات را به جنگیدن با آنها ترجیح می دهد.

نویسنده : پریسا نصرتی

سلام من 9 سال سابقه تولید محتوای یونیک (ترجمه شده) دارم و به وردپرس و محتوای سئو شده تسلط کامل دارم. طی این سال ها در زمینه های مختلفی تولید محتوا انجام دادم اما در زمینه ارز دیجیتال، پزشکی و شیمی هیچ تخصصی ندارم. در سایر زمینه ها تخصص کامل دارم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *