آموزش امنیت شبکه از پایه تا پیشرفته VIP

  • آموزش امنیت شبکه های کامپیوتری
  • آموزش تست نفوذ در وب و راه های کنترل آن
  • آموزش سناخت انواع هک و راه های مقابله با آن
  • آموزش امنیت زیرساخت شبکه
  • آموزش امنیت شبکه های بیسیم
40 ساعت آموزش
24 سرفصل
3 ماه پشتیبانی
12 جلسه

همه چیز در رابطه با دوره

آموزش امنیت شبکه اولین و مهم ترین بخش هر سازمان برای جلوگیری از  نفوذ هکرها و حملات سایبری است. به لطف پیش‌بینی‌ها انتظار می‌رود جرائم اینترنتی در سال 2021 به ارزش 6 تریلیون دلار در سرتاسر جهان خسارت وارد کند، بنابراین می‌توان فهمید که چرا آموزش شبکه و امنیت از اهمیت بالایی برخوردار است. با این حال، درست مانند انواع مختلف حملات سایبری، مجموعه‌ای سرگیجه آور از گواهینامه‌های در زمینه آموزش امنیت شبکه و هک برای انتخاب وجود دارد.

آموزش امنیت و شبکه - برتر آموز

اگرچه داشتن این همه انتخاب برای امنیت سایبری مسلماً چیز خوبی است، اما این دوره‏های آموزشی بسیار زیاد و متنوع است  و انتخاب آن‏ها بسیار چالش برانگیز است؛ بنابراین برای انتخاب یکی از گواهینامه‏ها در زمینه آموزش شبکه و امنیت باید این سؤال‌ها را از خود بپرسید. بهترین گواهینامه‌های آموزش امنیت شبکه کدامند؟ کدام یک برای شما و سازمان شما مناسب است؟ آیا یک از برترین گواهینامه‌های آموزش امنیت سایبری به طور جهانی و بین المللی قابل استفاده است؟

آموزش امنیت شبکه

در این مقاله سایت آموزشی برتر آموز، ما در صدد توجه ویژه به گواهینامه‌ها در زمینه آموزش شبکه و امنیت هستیم، از جمله اینکه آن‌ها چه دوره‏هایی هستند، چرا لازم هستند و چگونه یک دوره صحیح را انتخاب کنیم؛ اما قبل از اینکه به معرفی بهترین گواهینامه‌ها در زمینه آموزش شبکه و امنیت شویم، بیایید اصول امنیتی شبکه را مرور کنیم.

اکثر کارشناسان، امنیت شبکه را به عنوان سیاست‌ها، اقدامات و تدابیر محافظتی جهت محافظت از زیرساخت‌های شبکه در برابر تجاوز، دسترسی غیرقانونی، سو استفاده، تغییر، تخریب یا جمع آوری و انتشار غیر مجاز داده‌ها، تعریف می‌کنند. فرآیند امنیت شبکه با استفاده از  مجموعه‏ای از سیستم‏های سخت افزاری، نرم افزارهای امنیتی و دانش و اطلاعات کاربر از روش‏ها و فنون انجام می‏شود.

بسیاری از جنبه‌های زندگی ما به دنیای دیجیتال پیوند خورده است. ما از اینترنت برای انجام معاملات مالی، برقراری ارتباط با خانواده و همکاران، خریدها، جستجوی سرگرمی و تحقیق استفاده می‌کنیم؛ بنابراین بسیاری از اطلاعات شخصی ما به صورت آنلاین وجود دارد، از جمله تاریخ تولد و سایر اطلاعات کارت‏های شناسایی، سابقه سلامت، اطلاعات حساب‌های بانکی، قبض‌های خدمات و موارد مختلف دیگر. بخش امنیت شبکه در طراحی سایت و آموزش وردپرس به کار شما خواهد آمد و باید از دانش کافی برخوردار باشید.

همه این داده‌ها و معاملات در معرض خطر هکرها و مجرمان سایبری است. هر چه بیشتر زندگی ما را به اینترنت پیوند خورده باشد، خطر سرقت اطلاعات ما بیشتر خواهد بود. علاوه بر این، اهمیت مداوم اینترنت اشیا به معنای اعتماد بیشتر به شبکه‌های بی سیم است که فقط باعث افزایش فضای تهدید می‌شود و مجرمین مجال راه و فرصت بیشتری برای ارتکاب تقلب پیدا می‏کنند. در چنین شرایطی، آنچه برای زندگی شخصی و تجاری ما بسیار مهم است، امنیت شبکه است؛ بنابراین، باید بدانیم چند نوع امنیت شبکه وجود دارد؟  یک منبع کامل از ابزارها، روش‌ها و روش‌های امنیتی شبکه برای متخصصان امنیت سایبری در دسترس است. در ادامه یک نمای کلی از این منابع در اختیار شما قرار می‏دهیم:

 نرم افزارهای امنیت شبکه :

منابع نرم افزار امنیتی شامل آنتی ویروس، ضد بدافزار و ضد جاسوس افزار است. این ابزارها به طور جداگانه یا مشترک در دسترس هستند که به طور مداوم توسط متخصصان نرم افزار به روز می‌شوند تا از آخرین تهدیدات شبکه جلوگیری کنند. این برنامه‌ها شبکه شما را کنترل می‌کنند، افراد متجاوز، بدافزار و ویروس‌ها را مسدود می‌کنند.

 محافظت از طریق رمز عبور:

این نوع امنیت یک اقدام ساده اما بسیار مهم است. گذر واژه‌های قوی روشی ارزان و در عین حال مؤثر برای ایمن نگه داشتن سیستم ها، برنامه‌ها و شبکه‌ها هستند و برای استفاده از رمزهای عبور قوی، لازم نیست که یک متخصص امنیت سایبری باشید.

 فایروال‌ها برای امینت شبکه :

اگر شبکه خود را به عنوان یک کلوپ شبانه منحصر به فرد تصور می‌کنید، دیوار آتش فریبنده خواهد بود، در مسیر فعالیت شبکه کار می‌کند و مانع موارد نامطلوب و تهدید آمیز می‏شود. آن‌ها ترافیک (ورودی و خروجی شبکه) را فیلتر می‌کنند، بر اساس سیاست‌های از پیش تعیین شده، از ورود کاربران غیر مجاز جلوگیری می‌کند.

آموزش شبکه و امنیت

 نرم افزار امنیت ایمیل:

ایمیل در هر شبکه‌ای یک نقطه بسیار آسیب پذیر است. مجرمان اینترنتی دوست دارند نامه‌های ساختگی ارسال کنند که به نظر می‌رسد نامه نگاری شرکت‌ها و مؤسسات مالی قانونی است؛ اما فقط یک کلیک از پیوند تعبیه شده در این ایمیل‌های جعلی می‌تواند برای به خطر انداختن سیستم شما کافی باشد. برای این منظور، نرم افزار امنیتی ایمیل نه تنها می‌تواند تهدیدات ورودی را فیلتر کند، بلکه حتی می‌تواند از انتقال داده‌های خاصی جلوگیری کند.

 شبکه‌های تقسیم شده:

این فرایند ترافیک را بر اساس معیارهای مشخص و از قبل تعیین شده تقسیم می‌کند. شبکه‌های تقسیم شده برای محدود کردن ورود کاربران به یک منطقه، به ویژه منطقه‌ای که برای انجام کار خود به آن‌ها احتیاج دارند کاربرد دارد. محدود کردن کاربران به این روش موجب کاهش نقاط ضعف کلی شبکه کمک می‌شود.

 مشاغل و حقوق امنیت شبکه:

با افزایش جرایم اینترنتی، تقاضای برای متخصصان امنیت شبکه افزایش یافته است. نه تنها فرصت‌ها برای این نوع تخصص زیاد است، بلکه امنیت شغلی آن کاملاً خوب است و دستمزذ آن نیز بالا است. در ادامه نمونه‌ای از مشاغل محبوب امنیت سایبری آورده شده است:

  • مدیر امنیت اطلاعات
  • مهندس امنیت سایبری
  • مهندس امنیت برنامه
  • تحلیلگر امنیت سایبری
  • تست نفوذ
  • مهندس امنیت شبکه

معرفی بهترین گواهینامه‌ها در زمینه آموزش شبکه و امنیت

قبل از اینکه در زمینه شغل امنیت شبکه درآمد بالایی کسب کنید، باید ابزارها و مهارت‌های لازم را بیاموزید. اینجاست که آموزش امنیت شبکه و هک آغاز می‌شود. دوره‌های آموزش امنیت شبکه نه تنها دانش اساسی را برای این موقعیت‌ها به شما ارائه می‌دهند، بلکه گواهینامه ارزشمند دریافت می‏کنید که به کارفرمایان احتمالی نشان می‌دهد که شرایط لازم را دارید.

در ادامه بیایید برخی از گواهینامه‌های اصلی در زمینه آموزش شبکه و هک را بررسی کنیم:

. 1 هکر اخلاقی دارای مجوز (CEH):

افرادی که این گواهینامه را دارند، به نام هکرهای کلاه سفید معروف هستند. آن‏ها در زمینه امنیت شبکه های فناوری اطلاعات تخصص دارند. این افراد با نفوذ به سیستم های فناوری اطلاعات معایب و نقاط ضعف آنها را پیدا کرده و به مدیریت گزارش می دهند. مشاغل و سازمان‌ها آن‌ها را استخدام می‌کنند تا نقاط ضعف را در سیستم پیدا کنند و نحوه رفع آن‌ها را بفهمند. وقتی مدیران متوجه اهمیت امنیت سایبری می‏شوند، تعجب آور نیست که این گواهینامه بسیار مورد مهم است.

2 گواهینامه حرفه‌ای امنیت سیستم‌های اطلاعاتی (CISSP):

این گواهینامه را  متخصصان باتجربه امنیتی برای توسعه و مدیریت فرآیند‏های امنیتی، سیاست‌ها و استانداردهای سازمان استفاده می‏کنند. این دوره آموزش امنیت شبکه مناسب برای متخصصان امنیت فناوری اطلاعات است که می‌خواهند شغل خود را به سطح بالاتر ارتقا دهند.

 3 گواهینامه مدیر امنیت اطلاعات (CISM):

این گواهینامه یک منبع مهم اطلاعات برای متخصصان فناوری اطلاعات است که مسئولیت مدیریت امنیت در سطح شرکت را دارند. آن‌ها سیستم‌های امنیتی را مدیریت، توسعه و نظارت می‌کنند و بهترین شیوه‌های سازمانی را توسعه می‌دهند.

4 گواهینامه حرفه‏ای امنیت Cloud(CCSP):

این گواهینامه به لطف بسیاری از سازمان‌هایی که به طور فزاینده‌ای از شبکه ابری استفاده می‌کنند، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این دوره برای متخصصان IS و IT است که بهترین روش‌ها را برای معماری امنیت ابری، طراحی، عملیات و تنظیم خدمات ارائه می‌دهد. اگر با سیستم عامل‌های ابری کار می‌کنید، این نوع آموزش یک ضرورت است.

5 گواهینامه نظارت و بررسی سیستم‌های اطلاعاتی (CISA):

این گواهینامه برای متخصصان IS مناسب است که بیشتر روی کنترل ممیزی، اطمینان و امنیت متمرکز هستند. این دوره آموزش شبکه و امنیت، مهارت‌های لازم برای اداره و کنترل فناوری اطلاعات شرکت و انجام یک ممیزی امنیتی مؤثر را برای شما فراهم می‌کند.

6 گواهینامه آموزش COBIT 5:

ناظران فناوری اطلاعات، توسعه دهندگان، مدیران و رهبری بیشترین بهره را از این گواهینامه می‌برند. COBIT 5 با تلفیق آخرین افکار و نظریه‌های مربوط به حاکمیت شرکتی، ارزش اطلاعات را به حداکثر می‌رساند. این گواهینامه تکنیک‌های مدیریت را در بر می‌گیرد و اصول، روش‌ها و ابزارها و مدل‌های تحلیلی پذیرفته شده جهانی را ارائه می‌دهد که همگی برای کمک به افزایش اعتماد سازمان و افراد به سیستم‏های اطلاعاتی و همچنین ارائه ارزش برای آن‌ها طراحی شده است.

7 گواهینامه ترکیبی TIA + Security +:

این گواهینامه دانش و آموزش مدیریت خطرات، کدینگ، مدیریت بررسی هویت شبکه ، نظارت بر دسترسی شبکه و حفظ امنیت آن، شناسایی خطرات حتمالی و کاهش آن را فراهم می‌کند. این دوره آموزش شبکه و امنیت برای افراد سطح بالای فناوری اطلاعات مناسب است.

آموزش امنیت شبکه - برتر آموز

اینکه کدام یک از گواهینامه‌ها را انتخاب کنید به موقعیت شغلی شما بستگی دارد. به عنوان مثال، دو گواهینامه آخر برای متخصصان سطح بالای فناوری اطلاعات مناسب است، در حالی که گواهینامه‏هایی مانند CISM و CISSP برای کارشناسان امنیتی با تجربه تر است.

برای یک متخصص IT که می‌خواهد فردی کاملاً مسلط باشد، راهی بهتر از این نیست که به تدریج در تمام رشته‌های فوق گواهینامه بگیرید. حتی افراد با تجربه در زمینه امنیت سایبری نیز نیازمند برخی مهارت‌ها و دانش روز هستند. همیشه چیز جدیدی برای یادگیری وجود دارد که می‏تواند یادگیری یک تهدید سایبری تازه کشف شده باشد یا یک وسیله جدید برای مبارزه با آن‌ها باشد. صعود به سطوح بالای امنیت شبکه نه تنها جایگاه شما در سازمان را بهبود می‌بخشد، بلکه اگر تصمیم بگیرید موقعیت کاری دیگری را در جای دیگری پیدا کنید، به راحتی برای شما امکان‌پذیر خواهد بود. دوره‏های آموزش شبکه و امنیت مهارت، قدرت و آزادی در انتخاب شغل را برای شما ارمغان می‌آورد.

 چگونه بهترین دوره آموزش شبکه و امنیت را انتخاب کنیم؟

انتخاب ایده آل ترین دوره آموزش امنیت سایبری برای نیازهای شما کار سختی به نظر می‌رسد. همیشه به یاد داشته باشید که یک برنامه آموزش امنیت شبکه به خوبی طراحی شده شما را در معرض چندین فرآیند قرار می‌دهد و به شما امکان می‌دهد فراتر از تکنیک‌های اساسی امنیتی فکر کنید و از نفوذ یک مهاجم سایبری باهوش به شبکه شما جلوگیری کنید.

آنچه در هنگام انتخاب یک دوره آموزش شبکه و امنیت باید به دنبال آن باشید:

  1. مطالب و موضوعات:

قبل از ثبت نام، مطالب و مباحث دوره‌هایی را که می‌خواهید در آن ثبت نام کنید بررسی کنید. دوره‌های آموزش امنیت شبکه به عنوان بخشی از برنامه‌های دریافت مدرک و گواهینامه به طور کلی از طریق دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی مرتبط قابل دسترسی است. همچنین می‌توانید به بسیاری از کلاس‌های آموزش شبکه و امنیت به‌صورت آنلاین دسترسی داشته باشید.

  1. آموزش عملی:

دوره یا برنامه آموزشی مورد نظر شما، مانند آموزش مهندس امنیت شبکه، باید دارای ویژگی‌های عملی باشد. این شیوه آموزش امنیت سایبری به شما کمک می‌کند تا آزمایش و خطا را تجربه کنید، از اشتباهات خود بیاموزید و از اختلافات احتمالی بین تئوری و سناریوهای واقعی مطلع شوید.

  1. روش‌های آموزش:

روش‌های تدریس دوره آموزش امنیت شبکه و هک نیز مهم است. امتحانات صدور گواهینامه باید یکپارچگی بالایی داشته باشد و افراد نباید این برنامه را محدود یا غیرقابل دسترسی بدانند. برنامه‌های آموزشی باید از طریق خودآزمایی آنلاین و با کمک مربی و آموزش حضوری در دسترس باشند.

  1. نظارت بر امتحان:

نظارت امتحان آنلاین با نظارت امتحان حضوری متفاوت است. شرکت کنندگان آزمون‌های آزمایشی آنلاین را از یک مکان از راه دور انجام می‏دهند و ناظران از طریق میکروفون، وب کم و دسترسی به صفحه داوطلب به‌صورت آنلاین آن‌ها را کنترل می‌کنند.

  1. اعتبارسنجی، شناسایی و تأیید:

اعتباربخشی سیستمی راهی برای برای اندازه گیری کیفیت آموزش شبکه و امنیت است. اطمینان حاصل کنید که موسسه‌ای که برای صدور گواهینامه خود انتخاب کرده‌اید توسط آژانس‌های مناسب به خوبی شناخته شده و معتبر شناخته شده است.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][cdb_course_lessons arrow_sections="true" title="محتوایات دوره آموزش امنیت شبکه"][cdb_course_lesson badge="video" title="دوره آموزش امنیت شبکه" subtitle="صفر تا صد روش های آموزش امنیت شبکه"]متن این بخش ...

[/cdb_course_lesson][/cdb_course_lessons][/vc_column][/vc_row]

مشاهده بیشتر

فصل های دوره

1

فصل اول

توضیحات جلسه اول
2 جلسه
  • جلسه اول 1 ساعت و 30 دقیقه
2

فصل دوم

توضیحات جلسه دوم
2 جلسه
  • جلسه اول 1 ساعت و 40 دقیقه

مدرس دوره آموزشی

محسن حبیبی راد
(مدیر و موسس وب سایت برتر آموز )

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد.

سوالات متداول

  • سوال اول

    این موضوع کاملا بستگی به علاقه شما دارد. اگر به حل مسئله و الگوریتم و معماری نرم افزار و الگوهای طراحی و ... علاقه دارید. می‌توانید بک اند را انتخاب کنید. در غیر این صورت می‌توانید فرانت اند را انتخاب کنید. که هر دو حوزه بازار کار خوبی دارد. البته شما می‌توانید هر دو مهارت را یاد بگیرید که در این صورت شما اصطلاحا یک برنامه نویس فول استک (full stack developer) هستید و قطعا فرصت های شغلی بهتری برای شما هست.

  • سوال دوم

    این موضوع کاملا بستگی به علاقه شما دارد. اگر به حل مسئله و الگوریتم و معماری نرم افزار و الگوهای طراحی و ... علاقه دارید. می‌توانید بک اند را انتخاب کنید. در غیر این صورت می‌توانید فرانت اند را انتخاب کنید. که هر دو حوزه بازار کار خوبی دارد. البته شما می‌توانید هر دو مهارت را یاد بگیرید که در این صورت شما اصطلاحا یک برنامه نویس فول استک (full stack developer) هستید و قطعا فرصت های شغلی بهتری برای شما هست.

این دوره برای چه کسانی مناسب است؟

  • پیش نیاز یادگیری طراحی وب چیست؟
  • پیش نیاز یادگیری طراحی وب چیست؟
  • پیش نیاز یادگیری طراحی وب چیست؟
  • پیش نیاز یادگیری طراحی وب چیست؟

این دوره برای چه کسانی مناسب نست؟

  • پیش نیاز یادگیری طراحی وب چیست؟
  • پیش نیاز یادگیری طراحی وب چیست؟
  • پیش نیاز یادگیری طراحی وب چیست؟
  • پیش نیاز یادگیری طراحی وب چیست؟
4.5/5 (2 نظر)

ويژگی های دوره

ضمانت محصول

تمامی دوره های موجود در وب سایت برترآموز به گونه ای تهیه و تولید شده که ضمانت قطعی در کیفیت را برای شما عزیزان به همراه دارد

آموزش مهارت محور

پس از تهیه دوره آموزشی و با مشاهده آن ، انجام تکالیف و تمرین های مربوط به دوره ، به طور کامل به تمامی مباحث مسلط خواهید شد

پشتیبانی تمام وقت

بلافاصله پس از تهیه دوره ، تیم پشتیبانی وب سایت برتر آموز به صورت تمام وقت پاسخگو به تمامی سوالات و مشکلات شما هستند

دسترسی کامل

پس از تهیه دوره آموزشی ، میتوانید به تمامی محتوای آن از طریق پنل کاربری خودتان دسترسی داشته باشید

همین حالا ثبت نام کنید

آموزش امنیت شبکه از پایه تا پیشرفته VIP

  • آموزش امنیت شبکه های کامپیوتری
  • آموزش تست نفوذ در وب و راه های کنترل آن
  • آموزش سناخت انواع هک و راه های مقابله با آن
  • آموزش امنیت زیرساخت شبکه
  • آموزش امنیت شبکه های بیسیم

685,000تومان

ثبت نام

نیاز به مشاوره تخصصی دارید؟

واتس آپ پیام دهید 09368371221

آموزش امنیت شبکه از پایه تا پیشرفته VIP

685,000تومان

ثبت نام در دوره