490,000تومان
دوره آموزش تولید محتوا به صورت صفر تا صد، دوره کامل و فوق العاده آموزش تولید محتوای متنی، صوتی و ویدیویی ( تصویری ) برای سایت که به نوعی دوره آموزش تولید محتوای دیجیتالی برای سایت میباشد را در این پکیج بینظیر برای شما آماده کرده ایم.
در دنیایی از شغل های دیجیتال و افرادی که فریلنسری را به کار های دیگر ترجیح می دهند یکی از مشاغل پر طرفدار تولید محتواست. برای شروع به کار در این زمینه ابتدا باید مفهوم کلمه ی محتوا را بدانیم.
تعاریف بسیار زیادی از تولید محتوا تا کنون ارائه شده است اما در مجموع و به صورت کلی "محتوا مجموعه اطلاعاتی است که با هدفی خاص و به صورت متن، صوت و یا تصویر به دست مخاطب می رسد."
در ادامه تعریف محتوا را از دید چند نویسنده و بزرگان این عرصه بررسی می کنیم. شما اگر آموزش سئو را یاد داشته باشید میتوانید به خوبی محتوانویسی هم کنید.
آوینا کائوشیک: «محتوا هر چیزی است که به زندگی خواننده ارزشی می افزاید. این ارزش ها با کمک کردن به مخاطب در انجام بهتر شغل خود، دقیق تر شدن آن ها، خنداندن، سرگرم کردن آن ها و آموزش فراهم میشود.»
کوهن: «محتوا اطلاعات با کیفیت و مفیدی است که داستان را به شیوه ای متناسب با هدف ایجاد یک احساس و یا ایجاد تعامل انتقال میدهد. »
کاترین آراگون: «محتوا هر گونه اطلاعاتی است که اعتماد و اعتبار را برای مشتریان ایده آل خود فراهم می کند.»
جو پولیزی: «اطلاعات جذابی که آموزنده، جالب و سرگرم کننده است.»
بری فلدمن: «تعریف ساده آن، پاسخ به سؤالات مشتریان است.»
همانطور که گفتیم محتوا می تواند در قالب متن، صوت و یا تصویر ارائه شود.
حالا که می دانیم محتوا و انواع آن چیست؟ وقت آن رسیده است که با اصول اولیه ی تولید محتوا آشنا شویم.
یکی از راه های انتقال محتوا به مخاطب از طریق متن و با استفاده از سایت ها می باشد و یکی از موارد مهمی که باید در آموزش تولید محتوا برای سایت وجود داشته باشد بی شک اصول اولیه ی تولید محتواست.
اولین اصل در تولید محتوا داشتن یک هدف و موضوع مشخص است. تولید محتوا در زمینه های پراکنده و بی هدف مخاطب را خسته و گیج می کند. هر کاربری که وارد سایت شما می شود باید بداند که در این مطالب چه چیزهایی را می تواند پیدا کند. با مشخص کردن هدف و موضوع مناسب کاربرانی که به محتوای شما نیاز دارند راحت تر شما را پیدا خواهند کرد.
"عدو شود سبب خیر" جمله ای است که درست در همین جا بکار می آید، هرگز فراموش نکنید که به محتوای رقبای خود سر بزنید، از آن ها یاد بگیرید و ایده بگیرید. اگر مخاطب جذب رقیب شما شده است شما به راحتی با بررسی محتوای رقیب می توانید متوجه شوید که باید چه کار کنید و حالا می دانید که چقدر باید بهتر باشید. کاستی ها و اشکالات رقبا را بیابید و در محتوای خود آن ها را برطرف کنید. علاوه بر این حس رقابت انگیزه ی بسیار قوی ای را می تواند در اشخاص ایجاد کند که گاها نیاز به وجود انگیزه ای با این قدرت بسیار حس می شود.
آنچه مخاطب جست و جو می کند تیتر محتوای شماست. اما اگر شما فقط تیتر ها را در محتوای خود ردیف کنید مخاطب را دست خالی برمیگردانید و این کار اعتماد میان شما و مخاطب را از بین می برد؛ پس خیلی خیلی مهم است که در محتوای خود به توضیح جزئیات نیز بپردازید. تیتر ها همه جا یافت می شوند ولی جزئیات نه، در نتیجه با پرداختن به جزئیات سایت خود را به سایتی محبوب و متمایز تبدیل کنید. سایتی که به کاربر پاسخ مورد نیازش را بدهد سایت پرطرفداری خواهد بود.
دنیای محتوا پر از مطالب و موضوع های تکراری است. هر روز در سرتاسر اینترنت تیتر های مشابهی را می بینیم. یکبار روی یکی از آن ها کلیک می کنیم، مطالعه می کتیم و آن را کنار می گذاریم اما اگر در میان این همه تیتر مشابه تیتر متفاوتی ببینیم، یا مقاله ای ببینیم که با دید دیگری موضوع را بررسی کرده است مجددا مجاب می شویم که آن مطلب را هم بررسی کنیم.
علاوه بر این ها بررسی موضوعات با دید متفاوت خلاقیت و استعداد شما را در تولید محتوا به مخاطب ثابت می کند.
انتخاب تیتر های درست و چگونگی نوشتن متن های تک و جذاب از مواردی است که در آموزش تولید محتوا برای سایت به آن پرداخنه ایم.
هدفت رو مشخص کن | رقبا رو دست کم نگیر |
متفاوت باش | جزئیات رو فراموش نکن |
تا اینجای کار اصول کلی یک محتوای خوب را با یکدیگر فراگرفتیم؛ اما نکته ای که باید همیشه به آن توجه کنید این است که یک محتوای خوب بدون رعایت اصول سئو جایگاه خوبی در گوگل نمی تواند پیدا کند. احتمالا شما با خواندن این جمله یاد آن سخن معروف میفتید که می گویند محتوارا برای کاربر باید نوشت. ما نیز با این جمله موافق هستیم ولی با پرداختن به مواردی که در ادامه صحبت می کنیم، متوجه خواهید شد که بدون رعایت اصول سئو در واقع محتوای شما ناقص است. برای یادگیری اصول سئوی محتوا شما باید یک آشنایی حداقلی با آموزش سئو داشته باشید.
کلمه کلیدی همینطوری و بدون هیچ مطالعه ای انتخاب نمی شود. بلکه باید قبل از انتخاب سند استراتژی سئو به صورت کامل تدوین گردد، هدف از این کلمه مشخص شود و ارتباط آن با موضوع سایت تعیین گردد. قطعا انتخاب یک کلمه کلیدی غیرمرتبط با سایت اصلا گزینه درستی نیست و می تواند تمامی زحمات شما را در تولید محتوا از بین ببرد. فرض کنید شما یک سایت در حوزه آموزش اینستاگرام دارید و در این سایت لابلای مطالب خود مطالب گل و گیاه نیز قرار دهید. در چنین مواردی قطعا نتیجه مطلوبی از تولید محتوا نخواهید گرفت.
در نظر داشته باشید هنگام انتخاب کلمه کلیدی، هدف کاربر از سرچ و کنیبال را نیز مورد توجه قرار دهید.
برای تعیین موضوع مناسب، می توانید از رقبا ایده بگیرید و همچنین به نوار جست و جو و پیشنهاداتی که خود گوگل به شما ارائه می کند، توجه داشته باشید. در واقع شما باید قبل از تولید محتوای دقیق و اصولی، یک تحقیق مناسب انجام دهید.
در مرحله بعدی از سئوی محتوا، باید یک مسیر کلی برای محتوا داشته باشیم. در واقع شما باید بدانید مخاطب از سرچ یک کلمه به دنبال چه چیزی است و می خواهد چه چیزی را بداند. با دانستن این موضوع فرایند تولید محتوا هرچه بهتر خواهد شد. یعنی در واقع شما قبل از اینکه محتوای خود را استارت بزنید، یک مسیر کلی به همراه تیترهای تولید محتوا را برای خود آماده خواهید کرد. از این طریق فرآیند تولید محتوا بهتر پیش خواهد رفت و این یکی از مهمترین اصولی است که در آموزش تولید محتوا باید به آن دقت نمایید.
در آموزش تولید محتوا بسیار گفته شده است که هر چه محتوای نوشته شده دارای عنوان جذاب تر و گیراتری باشد، احتمال اینکه کاربر در صفحه ما حضور داشته باشد و مقاله را انتها بخواند بیشتر است. به همین دلیل شما باید سعی کنید یک عنوان بسیار زیبا بنویسید و با یک شروع طولانی و بسیار عالی سعی کنید محتوا را هر چه بیشتر برای خواننده جذاب کنید. برای اینکه هر چه بهتر بتوانید عنوان های عالی بنویسید توصیه می کنم مقاله آموزش عنوان نویسی را مطالعه نمایید.
استفاده از تصاویر بهینه شده یکی از مهمترین قسمت های سئوی محتوا و همچنین زیبایی نوشته است. یک تصویر مناسب به اندازه صدها کلمه می تواند ارزش را به مخاطب منتقل کند. لگوریتم های گوگل نیز به تصاویر اهمیت زیادی می دهند و نیاز است در کنار نوشتن مقاله و محتوای مناسب، تصاویر باکیفیت و در راستای موضوع پیدا کنید تا به صورت بهتر منظور کلام را منتقل کنند. برای اینکه تصاویری که ما در محتوای خود استفاده می کنیم برای ربات های گوگل قابل درک باشد، از یک سری اصول باید پیروی کنیم. در مقاله بهینه سازی تصاویر برای وب این نکات به صورت کامل گفته شده است.
در این قسمت از مقاله ی آموزش تولید محتوا برای سایت به درآمد و بازار کار محتوا نویسی می پردازیم.
با توجه به اینکه در عصر اطلاعات زندگی میکنیم و دائماً در حال تبادل اطلاعات با یکدیگر هستیم محتوا نویسی از دسته شغل هایی است که بازار کار بسیار خوبی دارد.
دوره های تولید محتوا به منظور آموزش تولید محتوا برای سایت تولید می شوند که تمرکز آن ها روی آموزش مسیر نگارش محتوای ارزشمند، استانداردهای جلب رضایت کاربر، درک الگوریتم های گوگل، اصول سئو، خوانایی محتوا، بررسی نیاز های کاربران، مفهوم گرایی و .... می باشد.
یکی از مسائل بسیار مهم درفضای سئو و رتبه گرفتن در SERP گوگل این است که شما تولید محتوای بسیار خوبی برای وبسایت خود داشته باشید.
درآموزش سئو شما یاد میگیرید که چگونه و با انجام چه روشهایی رتبه خوبی را در گوگل کسب کنید که یکی از از این روشها تولید محتوا در سایت است و طبیعتا شما برای همین تولید محتوا نیاز به آموزش دارید.
برای تولید محتوا در سایت باید به این دقت کنید که در مرحله اول دید کلی روی موضوع سایت داشته باشید و سپس به دنبال موضوعات مرتبط و جدید در حوزه محتوای سایت باشید. تمامی محتواهایی که در سایت شما منتشر میشود باید به موضوع سایت مربوط و از درجه کیفی بالایی برخورددار باشد. برای تولید محتوا در سایت شما نیاز دارید تا بدانید که برای چه اشخاصی محتوا تولید میکنید. پس قبل از هر چیزی سعی کنید جامعه هدف را بشناسید و با آن به خوبی ارتباط برقرار کنید. حالا که نیاز جامعه را شناسایی کردید نوبت به این میرسد با تولید محتوا نیاز جامعه را پاسخ بدهید.
شما باید موضوعاتی را برای تولید محتوا انتخاب نمایید که همگی سرچ بالایی دارند و کاربران به مطالعه این موارد نیاز دارند.
طبیعتا بله!
شما در وبسایت خود در مرحله اول باید از تولید محتوای متنی و سپس در کنار آن از سایر روشهای تولید محتوا مانند ویدیویی ، تصویر ، پادکست و... استفاده نمایید.
البته برای این که تولید محتوای متنی مناسبی برای سایت خود داشته باشید و از آن نتیجه بهینه بگیرید باید به چند نکته توجه ویژه داشته باشید که در دوره آموزش تولید محتوای متنی به خوبی به آن اشاره کردیم :
در تولید محتوای متنی به دنبال بهترین و جدیدترین موضوعات باشید که کاربر آنها را در گوگل سرچ میکند. زیرا شما با تولید محتوا قصد دارید ترافیک کاربران را به سمت سایت هدایت نمایید بنابراین نیاز دارید تا موضوعات ترند انتخاب نمایید.
اگر با موضوعی آشنایی ندارید لطفا دست به قلم نشوید و سعی کنید تا حد زیادی روی موضوعی که قرار است برای آن تولید محتوا داشته باشید اطلاعات خوبی کسب کنید زیرا شما میخواهید همین اطلاعات را با بیانی زیبا به جامعه هدف منتقل نمایید.
بعد از اتمام محتوا و قبل از انتشار چند بار محتوا را مطالعه نمایید تا هم ایرادات فنی و نگارشی را برطرف کرده و هم متوجه بشوید که آیا مفهوم محتوا به اندازه کافی برای کاربران واضح است یا خیر!
سعی کنید در محتوای متنی تیتربندی واضح و مشخصی داشته باشید تا چشم کاربر از مطالعه یکنواخت خسته نشود.
اگر در زمینه داستان سرایی توانایی دارید میتوانید یکسری از مقالات و محتواهای خود را طبق این موضوع بازنویسی نمایید. تولید محتوا به سبک داستان سرایی همیشه برای کاربران جذاب میباشد.
اگر موضوع قابلیت طنزپردازی داشت حتما سعی کنید در محتواهای متنی خود کمی طنزپردازی نمایید تا کاربر حس خوبی را از مطالعه مقاله شما داشته باشد.
تولید محتوای متنی شما باید برای کاربر مفید و مناسب باشد و براساس قوانین و الگوریتمهای گوگل نوشته شود. پس در درجه اول محتوایی را بنویسید که کاربر با مطالعه آن نیازش برطرف شود و سپس زمانی که الگوریتمهای گوگل آن را بررسی میکند امتیاز خوبی را برای حضور در صفحات برتر گوگل جذب نماید.
سعی کنید جدول زمانبندی تولید محتوا داشته باشید و تمامی محتواهای سایت خود را در ساعت و زمان معین منتشر نمایید تا الگوریتمها طبق زمان مشخصی سایت و محتوای شما را ایندکس نمایند.
تولید محتوای متنی به جز سایت در شبکههای اجتماعی نیز کاربرد دارد که خوب طبیعتا نوع استفاده از آن متفاوت است ولی با مطالعه آموزش اینستاگرام میتوانید اطلاعات خوبی درمورد آن داشته باشید.
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد.
این موضوع کاملا بستگی به علاقه شما دارد. اگر به حل مسئله و الگوریتم و معماری نرم افزار و الگوهای طراحی و ... علاقه دارید. میتوانید بک اند را انتخاب کنید. در غیر این صورت میتوانید فرانت اند را انتخاب کنید. که هر دو حوزه بازار کار خوبی دارد. البته شما میتوانید هر دو مهارت را یاد بگیرید که در این صورت شما اصطلاحا یک برنامه نویس فول استک (full stack developer) هستید و قطعا فرصت های شغلی بهتری برای شما هست.
این موضوع کاملا بستگی به علاقه شما دارد. اگر به حل مسئله و الگوریتم و معماری نرم افزار و الگوهای طراحی و ... علاقه دارید. میتوانید بک اند را انتخاب کنید. در غیر این صورت میتوانید فرانت اند را انتخاب کنید. که هر دو حوزه بازار کار خوبی دارد. البته شما میتوانید هر دو مهارت را یاد بگیرید که در این صورت شما اصطلاحا یک برنامه نویس فول استک (full stack developer) هستید و قطعا فرصت های شغلی بهتری برای شما هست.
تمامی دوره های موجود در وب سایت برترآموز به گونه ای تهیه و تولید شده که ضمانت قطعی در کیفیت را برای شما عزیزان به همراه دارد
پس از تهیه دوره آموزشی و با مشاهده آن ، انجام تکالیف و تمرین های مربوط به دوره ، به طور کامل به تمامی مباحث مسلط خواهید شد
بلافاصله پس از تهیه دوره ، تیم پشتیبانی وب سایت برتر آموز به صورت تمام وقت پاسخگو به تمامی سوالات و مشکلات شما هستند
پس از تهیه دوره آموزشی ، میتوانید به تمامی محتوای آن از طریق پنل کاربری خودتان دسترسی داشته باشید
490,000تومان
واتس آپ پیام دهید 09368371221
تمامی دوره های موجود در وب سایت برترآموز به گونه ای تهیه و تولید شده که ضمانت قطعی در کیفیت را برای شما عزیزان به همراه دارد
دانشجوی دورهتمامی دوره های موجود در وب سایت برترآموز به گونه ای تهیه و تولید شده که ضمانت قطعی در کیفیت را برای شما عزیزان به همراه دارد
دانشجوی دورهتمامی دوره های موجود در وب سایت برترآموز به گونه ای تهیه و تولید شده که ضمانت قطعی در کیفیت را برای شما عزیزان به همراه دارد
دانشجوی دوره