آموزش زبان ترکی استانبولی ویژه سفر از مبتدی

  • الفبا و اعداد زبان ترکی
  • جمله های ساده به دو صورت مثبت و منفی
  • سوالی کردن جملات
  • پسوند ضمایر شخصی
  • آموزش نحوه صحیح پیدا کردن لغات
  • مالکیت ها و اضافه شدن حروف
40 ساعت آموزش
24 سرفصل
3 ماه پشتیبانی
12 جلسه

همه چیز در رابطه با دوره

صفر تا صد آموزش زبان ترکی استانبولی

تاریخ زبان ترکی استانبولی: به منظور بیان مطالبی در جهت آموزش زبان ترکی استانبولی ابتدا به صورت اجمالی با تاریخچه این زبان اصیل و غنی آشنا خواهیم شد. جالب است بدانید که در دوران حکومت عثمانی، زبان های فارسی و عربی با زبان ترکی درآمیختند و بیش از 80 درصد از واژه‌های زبان ترکی با زبان های فارسی و عربی تلفیق شد و این زبان به ترکی عثمانی معروف شد. جالب است بدانید که این زبان مخصوص تحصیل‌کرده‌ها، درباریان و قشر مرفه جامعه بود و زبان ترکی قدیمی، زبانی بود که عوام به آن صحبت می‌کردند. ترکی عثمانی در آن دوران با رسم‌الخط فارسی نگاشته می‌شد. سرانجام در سال 1928 جنبش زبان توسط کمال آتاتورک اتفاق افتاد و طی آن رسم‌الخط زبان ترکی به لاتین تغییر یافت و واژه‌های اصیل ترکی جای واژه‌های بیگانه را گرفتند. امروزه زبان اصلی بیش از 70 میلیون نفر ترکیه‌ای است و تقریبا 17 میلیون نفر هم به عنوان زبان ثانویه خود از آن بهره میگیرند. گفتنی است که آموزش زبان ترکی استانبولی به دلیل تشابهات واژگانی و دستوری بسیار برای فارسی‌ زبانان هم کار چندان دشواری نیست. شما میتوانید آموزش زبان ترکی را مشاهده کنید.

آموزش زبان ترکی استانبولی

نکات مهم آموزش زبان ترکی استانبولی

آیا دوست دارید زبان شیرین ترکی استانبولی را آموزش ببینید؟ پس با ما همراه شوید تا در این قسمت از مقاله به بیان نکات مهمی در رابطه با اصول یادگیری و آموزش زبان ترکی استانبولی بپردازیم که می توانند کمک شایانی به شما بکنند. سایت برتر آموز به صورت حرفه ای در زمینه آموزش زبان آلمانی و آموزش زبان انگلیسی دوره های آموزشی برگزار میکند.

احتمالا فراگیری زبان ترکی استانبولی در وهله اول کمی سخت و چالش دار به نظر خواهد رسید. اما اگر با برخی از قواعد آن آشنا شوید، به سرعت با نظم و تکنیک این زبان خو گرفته و آن را به رسمیت خواهید شناخت. تقریبا هیچگونه استثنایی در این میان وجود ندارد و شما خواهید دید که این قاعده و قانون ها ساده تر از آن چیزی هستند که فکر می کردید.

دقت داشته باشید که در این زبان هر حرف، تنها با یک صدا مطابقت دارد!

ترکی استانبولی کاراکترهایی دارد که یادگیری آن را آسانتر می کنند به خصوص زمانی که به الفبای لاتین مسلط باشید. به این صورت که هر حرف فقط و فقط با یک صدا تطابق دارد و بالعکس. بنابراین به عنوان مثال، در زبان انگلیسی شین به صورت (sh) نوشته میشود و در واقع یک صدا و دو حرف دارد، اما در زبان ترکی این صدا مربوط به حرف (ş) می باشد. یا مثلا در زبان انگلیسی، حرف (x) در کلمه taxi متشکل از دو صدای (k) و (s) است، در حالی که در زبان ترکی همین صدا با دو حرف نوشته می شود (taksi) . مزیت دیگر این زبان استفاده کردن از الفبای لاتین است، پس لازم نیست الفبای ناشناخته و جدیدی را آموزش ببینید.

آموزش زبان ترکی استانبولی برای زندگی در ترکیه بسیار ضروری می باشد. چرا که ترکیه جزو آن دسته کشورهایی است که دانستن زبان انگلیسی برای زندگی و کسب و کار در آن چندان به کارتان نخواهد آمد.

مردم ترکیه عمدتا به زبان ترکی استانبولی تکلم میکنند و می نویسند. لذا انگلیسی و سایر زبانها تنها جنبه توریستی داشته و کاربرد کمتری در این کشور دارند. حتی اینطور بگوییم که عموم مردم حتی کمترین آشنایی نیز با زبان انگلیسی ندارند.  پس اگر قصد دارید که این کشور را برای زندگی ، تجارت و یا تحصیل انتخاب کنید، حتما باید یادگیری زبان اصلی آن را، در اولویت کارهای خود قرار دهید. ترکی زبان رسمی و مادری مردم ترکیه است و یکی از کهن ترین زبانهای دنیا به شمار می آید. مردمان بخش هایی از ترکستان چین و قسمتهایی از خاورمیانه نیز به این زبان صحبت میکنند.

نحوه ی آموزش زبان ترکی استانبولی چگونه است؟

آموزش زبان ترکی استانبولی عمدتا با تکنیک و راه و روش کتابهای HİTİT ،İSTANBUL  انجام میگردد. البته کتابها و نرم افزارهای دیگری نیز در بازار یافت میشود.

مجموعه HİTİT  بیشتر برای آموزش حرفه ای و پیشرفته و کمی دشوارتر بکار میروند. این کتاب ها سه جلد هستند و پس از اتمام جلد اول، زبان آموز تقریبا به پنجاه درصد از زبان ترکی استانبولی تسلط خواهد داشت.

برای آن دسته از افراد که میخواهند در دانشگاه ها و مدارس ترکیه به تحصیلات خود ادامه دهند، آموزش زبان ترکی استانبولی این کتاب بسیار مفید و مثمر ثمر خواهد بود و با اتمام جلد دوم دیگر به طور کامل و تخصصی به زبان ترکی مسلط خواهید شد.

اما İSTANBUL کتابی است که نسبتا سبک تر و مکالمه محور تر می باشد و برای افراد مبتدی مناسب است. این مجموعه هم با سه جلد کتاب آموزش های خود را به صورت قدم به قدم پیش میبرد و با اتمام جلد دوم ، تقریبا با نصف اصطلاحات و جملات زبان ترکی آشنا خواهید شد. این کتاب بیشتر برای کسانی که به تازگی اقامت در ترکیه را انتخاب کرده اند و برای مکالمات تجاری ابتدایی بسیار کاربردی است.

البته برخی موسسات و آموزشگاه های آموزش زبان ترکی استانبولی هم هستند که جزوات خود را به زبان آموزان تدریس می کنند. برای اینکه بتوانید زبان ترکی استانبولی را به صورت جامع و کامل فرا بگیرید، گذراندن هر یک از این دوره ها تا پایان الزامی است. اما اگر با توجه به علاقه و نیازی که دارید و میخواهید مقداری زبان ترکی بلد باشید، نصف هر دوره برای شما کافی خواهد بود.

در واقع برای یادگیری کافی این زبان چنانچه تقریبا ۶ ماه به طور مداوم وقت بگذارید میتوانید این زبان را کاملا متوجه شده و صحبت کنید. اما برای فهمیدن و تسلط کامل و یا یادگیری تمام لغات و اصطلاحات تخصصی تقریبا به یک سال زمان نیاز خواهید داشت.

شایان ذکر است که اگر اجازه اقامت در ترکیه را داشته باشید ، می توانید از کلاسهای رایگان شهرداری نیز برای یادگیری این زبان استفاده کنید.

 TOMER چیست؟

TÖMER  که مختصر شده ی عبارت Türkçe Öğretim Merkezi  بوده و مدرک تاپ ترین سطح زبان ترکی استانبولی (در حد IELTS  در زبان انگلیسی) از دانشگاه آنکارا است.

برای راهیابی به دانشگاههای ترکیه داشتن مدرک تومر یا معادل آن ( C1 ) الزامی است. لذا برای اقامت و زندگی و یا تجارت در ترکیه ملزوم و نیازمند به داشتن این مدرک نیستید.

شایان ذکر است ایرانیانی که به این زبان تسلط کاملی داشته باشند ، از لحاظ کاریابی و ورود به جامعه و همکاری با ترک زبانان از شانس بیشتری برخوردار خواهند بود. حتی برای آموزش به هموطنان خود نیز میتوانند از این مهارت خود استفاده کنند. چرا که در سال های اخیر شمار مهاجرت ایرانیان به ترکیه بسیار افزایش یافته است. مترجم همراه ، تور لیدر ، تدریس ، کار در دفاتر تجاری بین ایران و ترکیه از جمله فرصت های شغلی هستند که با بلد بودن زبان ترکی استانبولی می توان تصاحب کرد.

زبان ترکی استانبولی - برتر آموز

برخی از اصطلاحات پر کاربرد در زبان ترکی استانبولی

Nasılsın : چطوری؟

Günaydın: صبح بخیر

İyiyim, teşekkür ederim: خوبم، متشکرم

کلمات پرسشی به زبان ترکی استانبولی:

Ne? : چی؟

Kim : چه کسی؟

Nerede : کجاست؟

Nasıl : چطور، چگونه؟

Ne zaman : کی، چه وقت ؟

Kaç : چند؟

Kaç tane : چند تا؟

Ne kadar: چقدر؟

Hangi :کدام؟

Neden :برای چه؟

Niye :چرا؟

Nereden : از کجا؟

Adınız ne :اسمتان چیست؟

Affedersiniz , Pardon : ببخشید

Evet : بله

Hayir : خیر

Arkadaş : دوست

روزهای هفته زبان ترکی استانبولی :

Gün : روز

Bugün : امروز

Yarın : فردا

Dün : دیروز

Pazar : یکشنبه

Pazartesi : دوشنبه

Salı : سه شنبه

Çarşamba : چهارشنبه

Parşembe : پنجشنبه

Cuma : جمعه

Cumartesi : شنبه

میزان محبوبیت زبان ترکی استانبولی در بین ایرانیان

ایرانیان علاقه فراوانی به فرهنگ و زبان مردم ترکیه دارند که این علاقه می تواند دلایل مختلفی از جمله ترک زبان بودن بخشی از جامعه در ایران، سهولت یادگیری و آموزش زبان ترکی استانبولی، اخذ اقامت ساده تر ترکیه نسبت به سایر کشورها، سفر کم هزینه تر به ترکیه و مواردی از این قبیل داشته باشد.

همچنین زبان ترکی استانبولی در جایگاه 12ام  زبان های رایج دنیا قرار دارد و پس از زبان عربی، از کامل ترین زبان های دنیا شناخته میشود و از لحاظ صرف افعال گوناگون، لغات و اصطلاحات، بسیار غنی است. در دنیای امروز که یادگیری زبان های مختلف به غیر از زبان مادری، امتیاز بزرگی محسوب شده و موجب پیشرفت و ارتقا در کار و زندگی می شود، آموزش زبان ترکی استانبولی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

از جمله دلایل جذابیت زبان ترکی استانبولی برای ایرانیان می توان موارد زیر را نام برد:

  1. یادگیری زبان ترکی استانبولی همه گیر یا به عبارتی اشباع نشده است:

آموزش زبان ترکی استانبولی از آن جایی که در مقایسه با سایر زبان های معروف دنیا به خصوص انگلیسی، شمار افرادی که به زبان ترکی استانبولی مسلط هستند، بسیار کم است، اگر شما اقدام به یادگیری این زبان کنید، در واقع به مهارتی خاص و منحصر بفرد دست یافته اید که کمتر کسی از آن بهره می برد. افزون بر این، فرصت های شغلی متعددی نیز در انتظار شما خواهد بود، چرا که در سطح جهانی زبان ترکی استانبولی فعلا به اشباع نرسیده است.

  1. دستور زبان آسان ترکی استانبولی:

از جمله اصلی ترین دردسرهای موجود بر سر راه یادگیری زبان های مختلف، دستور زبان دشوار و وجود قواعد و استثناهای بی شمار موجود در آن هاست. اما خوشبختانه در زبان ترکی استانبولی کمتر با این استثناها مواجه می شوید. تنها کافیست که یک بار برای همیشه گرامر و دستور زبان ترکی را آموزش ببینید تا از آن پس هر جمله ای را که بخواهید به زبان ترکی استانبولی بیان کنید.

  1. تلفظ های مشترک:

آموزش زبان ترکی استانبولی چنانچه در کنار زبان فارسی به زبان های دیگری همچون زبان عربی یا انگلیسی نیز تسلط دارید؛ بی شک یادگیری زبان ترکی استانبولی برای شما بسیار آسان تر خواهد شد. چرا که برخی از کلمات و اصطلاحات در زبان ترکی استانبولی تلفظ و مفهوم یکسان و مشترکی با زبان های دیگر به خصوص انگلیسی و عربی دارند.

دقت داشته باشید که اغلب مردم ترکیه اصلا تسلطی بر زبان انگلیسی نداشته و آن را یا به کلی متوجه نمی شوند و یا خیلی ضعیف هستند. لذا اگر قصد مسافرت یا مهاجرت به این کشور را دارید باید زبان ترکی را یاد بگیرید، چرا که در این سفر نیاز به برقراری ارتباط با کسانی خواهید داشت که نمی توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند، پس قطعا با مشکل مواجه می شوید.

مشاهده بیشتر

فصل های دوره

1

فصل اول

توضیحات جلسه اول
2 جلسه
  • جلسه اول 1 ساعت و 30 دقیقه
2

فصل دوم

توضیحات جلسه دوم
2 جلسه
  • جلسه اول 1 ساعت و 30 دقیقه

مدرس دوره آموزشی

محسن حبیبی راد
(مدیر و موسس وب سایت برتر آموز )

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد.

سوالات متداول

  • سوال اول

    این موضوع کاملا بستگی به علاقه شما دارد. اگر به حل مسئله و الگوریتم و معماری نرم افزار و الگوهای طراحی و ... علاقه دارید. می‌توانید بک اند را انتخاب کنید. در غیر این صورت می‌توانید فرانت اند را انتخاب کنید. که هر دو حوزه بازار کار خوبی دارد. البته شما می‌توانید هر دو مهارت را یاد بگیرید که در این صورت شما اصطلاحا یک برنامه نویس فول استک (full stack developer) هستید و قطعا فرصت های شغلی بهتری برای شما هست.

  • سوال دوم

    این موضوع کاملا بستگی به علاقه شما دارد. اگر به حل مسئله و الگوریتم و معماری نرم افزار و الگوهای طراحی و ... علاقه دارید. می‌توانید بک اند را انتخاب کنید. در غیر این صورت می‌توانید فرانت اند را انتخاب کنید. که هر دو حوزه بازار کار خوبی دارد. البته شما می‌توانید هر دو مهارت را یاد بگیرید که در این صورت شما اصطلاحا یک برنامه نویس فول استک (full stack developer) هستید و قطعا فرصت های شغلی بهتری برای شما هست.

این دوره برای چه کسانی مناسب است؟

  • پیش نیاز یادگیری طراحی وب چیست؟
  • پیش نیاز یادگیری طراحی وب چیست؟
  • پیش نیاز یادگیری طراحی وب چیست؟
  • پیش نیاز یادگیری طراحی وب چیست؟

این دوره برای چه کسانی مناسب نیست؟

  • پیش نیاز یادگیری طراحی وب چیست؟
  • پیش نیاز یادگیری طراحی وب چیست؟
  • پیش نیاز یادگیری طراحی وب چیست؟
  • پیش نیاز یادگیری طراحی وب چیست؟

نظرات دانشجویان

نظرات دانشجویان سابق در رابطه با این دوره آموزشی
محمد جواد

تمامی دوره های موجود در وب سایت برترآموز به گونه ای تهیه و تولید شده که ضمانت قطعی در کیفیت را برای شما عزیزان به همراه دارد

دانشجوی دوره
محمد جواد

تمامی دوره های موجود در وب سایت برترآموز به گونه ای تهیه و تولید شده که ضمانت قطعی در کیفیت را برای شما عزیزان به همراه دارد

دانشجوی دوره
محمد جواد

تمامی دوره های موجود در وب سایت برترآموز به گونه ای تهیه و تولید شده که ضمانت قطعی در کیفیت را برای شما عزیزان به همراه دارد

دانشجوی دوره
5/5 (2 نظر)

ويژگی های دوره

ضمانت محصول

تمامی دوره های موجود در وب سایت برترآموز به گونه ای تهیه و تولید شده که ضمانت قطعی در کیفیت را برای شما عزیزان به همراه دارد

آموزش مهارت محور

پس از تهیه دوره آموزشی و با مشاهده آن ، انجام تکالیف و تمرین های مربوط به دوره ، به طور کامل به تمامی مباحث مسلط خواهید شد

پشتیبانی تمام وقت

بلافاصله پس از تهیه دوره ، تیم پشتیبانی وب سایت برتر آموز به صورت تمام وقت پاسخگو به تمامی سوالات و مشکلات شما هستند

دسترسی کامل

پس از تهیه دوره آموزشی ، میتوانید به تمامی محتوای آن از طریق پنل کاربری خودتان دسترسی داشته باشید

همین حالا ثبت نام کنید

آموزش زبان ترکی استانبولی ویژه سفر از مبتدی

  • الفبا و اعداد زبان ترکی
  • جمله های ساده به دو صورت مثبت و منفی
  • سوالی کردن جملات
  • پسوند ضمایر شخصی
  • آموزش نحوه صحیح پیدا کردن لغات
  • مالکیت ها و اضافه شدن حروف

550,000تومان

ثبت نام

نیاز به مشاوره تخصصی دارید؟

واتس آپ پیام دهید 09368371221

آموزش زبان ترکی استانبولی ویژه سفر از مبتدی

550,000تومان

ثبت نام در دوره