آموزش بیزینس کوچینگ ✅| دوره Business Coaching

  • آشنایی با بیزینس کوچینگ
  • روش های بیزینس کوچینگ
  • در کجا می توان از آن استفاده کرد؟
  • آشنایی با متد F35

680000034%

4,490,000تومان

40 ساعت آموزش
24 سرفصل
3 ماه پشتیبانی
12 جلسه

همه چیز در رابطه با دوره

اگر قصد دارید یک کوچ حرفه ای در کسب و کار شوید و بتوانید به خوبی مسائل را مدیریت کنید و روز به روز پیشرفت داشته باشید قطعا باید دوره هایی را در زمینه بیزینس کوچیگ بگذرانید که در این بخش از سایت برتر آموزش به شما کامل آموزش خواهیم داد.

 

  • رهبر حرفه ای کسب و کار کیست؟
  • چطور بهترین مدیر باشیم؟
  • بیزینس کوچینگ چیست؟
  • چرا بیزینس کوچیگ؟

آموزش بیزینس کوچینگ چیست؟

قبل از اینکه پاسخ این سوال را بدهیم بهتر است تا باهم معنی و ریشه ی کلمه کُوچ، کُوچینگ و بیزینس را بررسی کنیم و بدانیم چرا باید آموزش بیزینس کوچینگ ببینیم .

مفهوم و ریشه ی لغات بیزینس و کُوچینگ

داستان پیدایش این کلمه در روستایی به نام کاکس (Kocs) واقع در کشور مجارستان که یکی از کشور های اروپای مرکزی می باشد شروع می شود.

در قرن پانزدهم میلادی در زمان حکومت ماتیاس کوروینوس (Matthias Corvinus) چرخ سازی که اهل روستای کاکس بود شروع به ساختن کالسکه هایی کرد که از کالسکه ها و درشکه های موجود در آن زمان هم بزگتر بودند وهم راحت تر؛ راز این کالسکه ها استفاده از تکنولوژی ساده ی فنر بود.در مدتی کوتاه این اختراع که با نام "کالسکه ی کاکس" شناخته می شد در سرتاسر اروپا معروف شد و این اختراع تغییرات بزرگی در دنیا ایجاد کرد.بعد ها این کلمه در زبان انگلیسی به coach تغییر شکل داد و در قرن شانزدهم اروپاییان شروع به استفاده از کُوچ های نامه رسان کردند و اکنون تمام کلمات مشابهی که در زبان انگلیسی برای موتورها یا سایر وسایل نقلیه استفاده می‌شود، ریشه در این کلمه دارد. حتی امروزه در زبان محاوره ای مجارستان کلمه "kocsi" اغلب به معنای ماشین استفاده می شود. شرکت در دوره آموزش بیزینس کوچیک در ایران بسیار مورد توجه میباشد.

اکنون در دنیای مدرن این کلمه استعاره ای از کالسکه است و وقتی در قرن هجدهم مربیان خصوصی، دانش آموزان را برای امتحانات آماده می ساختند به آن ها کُوچ می گفتند چرا که این مربیان یادگیری را آسان تر و سریع تر می کردند و کُوچ به مربیانی گفته می شد که در حوزه ی کاری خود موفق بودند و علاقه مندان به آن حوزه را کمک می کردند تا به جایگاه مطولبشان برسند.

با گذشت زمان افرادی که در حوزه‌های مدیریت مالی موفق بودند نیز از آن بهره بردند تا به افرادی کمک کنند که به کسی احتیاج داشتند تا به زندگی آن ها سروسامان بیشتری ببخشند و با کمک او به اهدافشان دست یابند این آموزش ها و کمک ها به مرور حرفه ای به نام کُوچینگ را به وجود آوردند. شما نیز میتوانید قوانین رهبری و موفقیت در کسب و کار را بخوانید تا اطلاعات بیشتری را کسب کنید.

ICF  ( فداراسیون بین المللی کُوچینگ ) ، کُوچینگ را شراکتی با مراجعین تعریف می‌کند که طی فرآیندی خلاق و تأمل ‌برانگیز، آن‌ها را ترغیب می‌ کند تا از استعدادهای حرفه‌ای و شخصی خود، بیشترین استفاده را ببرند.

آموزش بیزینس کوچینگ

اکنون به بررسی تعریف کلمه ی بیزینس میپردازیم

بیزینس به عنوان یک سازمان یا نهاد کارآفرین که در فعالیت های تجاری ، صنعتی یا حرفه ای شرکت می کند تعریف می شود و به تلاش ها و فعالیت های سازمان یافته افراد برای تولید، فروش و خدمات سودآور نیز اشاره می کند.

به بیانی ساده تر ورود به هر فعالیت یا پروژه‌ای برای کسب سود می تواند تعریفی از بیزینس باشد.

بیزینس کُوچ چه کسی است و وظایف او چیست؟

در بخش آموزش بیزینس کوچینگ Business Coaching بیزینس کوچ یا مربی کسب و کار شخصی است که با در اختیار داشتن تجربیاتی ارزشمند، به صاحبان کسب و کار کمک می کند تا در مسیر درستی برای رسیدن به موفقیت قرار بگیرند، چشم اندازی  جامع برای کار و زندگیشان تعریف کنند، نقات قوت و قابل بهبودشان را بشناسند، میان کار و زندگیشان تعادلی مطلوب برقرار کنند، انگیزه بگیرند، اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند و در نهایت کسب و کار آن ها رشد کند و به فروش بیشتری برسد.همچنین بیزینیس کُوچ ها به شما یاد می دهند تا اهدافتان را شناسایی کنید و برای رسیدن به آن برنامه ای درست طراحی و اجرا کنید.این مربیان شما را ملزم به پیروی از برنامه ای که طراحی کرده اید می کنند و شما را با تشویق کردن در ادامه دادن این مسیر همراهی می کنند.فرقی ندارد که شما در چه جایگاهی از مسیر موفقیت بیزینستان قرار دارید، همیشه می توانید با کمک گرفتن از یک بیزینس کُوچ مجرب در جایگاه بهتری قرار بگیرید.جالب است بدانید افراد موفقی چون بیل گیتس و استیو جابز هم بیزینس کُوچ داشته اند!یک بیزینس کُوچ ابتدا طی جلسه ای از شما سوالاتی در مورد کسب و کارتان می پرسد. این پرسش و پاسخ ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند چرا که بیزینس کُوچ شروع مسیر همکاری شما را با توجه به این پاسخ ها مشخص و برنامه ریزی می کند.از دیگر وظایف بیزینس کُوچ مدیریت بحران است؛ همانطور که قبلا گفتیم این شخص از تجربیات ارزشمند و زیادی برخوردار است در نتیجه می تواند راهکار های پیشگیری از بحران های احتمالی و برخورد با موانع سر راهتان را در اختیار شما قرار دهد یا اینکه اگر با یکی از این بحران ها و موانع مواجه شدید به شما کمک کند تا آن موقعیت را به بهترین نحو ممکن مدیریت کنید و پشت سر بگذارید.کُوچ ها با عنوان های مختلفی همچون کُوچ شرکتی، کُوچ مدیران ارشد، کُوچ اجرائی، کُوچ رهبری، کُوچ توسعه ی ‌سازمانی و غیره دسته بندی می شوند.

تفاوت بیزینس کُوچ و مشاور کسب و کار

در آموزش بیزینس کوچینگ صفر تا صد و کامل اشتباهی که خیلی از افراد مرتکب آن می شوند این است که بیزینس کُوچ را با مشاور کسب و کار اشتباه می گیرند اما باید توجه داشته باشید که بیزینس کُوچ به شما یاد می دهد و کمک می کند که مهارت ها و استعداد های درونی خودتان را بیابید و از آن ها در مسیر موفقیت استفاده کنید. همچنین بیزینس کُوچ خود نیز صاحب کسب و کار است یا قبلا بوده است و به همین علت بسیار با تجربه می باشد؛ اما مشاوران با علم و دانشی که دارند نصیحت ها و راه کارهایی را به شما می گویند تا شما بتوانید با استفاده از آن ها راه خودتان را پیدا کنید. گاها این نصیحت ها کارساز هستند و گاها کمک چندانی نمی توانند بکنند.با فرضیه ی دوچرخه میتوان مفهوم قابل درک تری از این تفاوت ها ارائه داد.فرضیه ی دوچرخه به این صورت است که می گوید فرض کنید می خواهید مسیری را با دوچرخه یا پیاده طی کنید. دوچرخه سواری هم لذت بخش تر است و هم سریعتر. حالا تصور کنید که شخصی همراه با شما باشد و انگیزه بیشتری برای سریع تر رسیدن، در شما ایجاد کند و پیش از رفتن به مقصد مورد نظر، پیچ و خم های مسیر را با شما در میان بگذارد، پس در واقع کُوچ مانند یک حامل است که شما را از مسیر اصلی به مسیری که دوست دارید برسید، هدایت می کند اما این شخص مشاور نیست که به شما بگوید مثلا هنگام دوچرخه سواری، چگونه روی دوچرخه بنشینید، پایتان را کجا قرار دهید و یا در چه زمانی ترمز کنید.با بیانی ساده تر شما مهارت دوچرخه سواری را کسب می کنید و استعداد آن را دارید همچنین خودتان تصمیم گرفته اید که این مسیر را با دوچرخه طی کنید و حالا کُوچ به شما می گوید از این مهارت به چه صورتی استفاده کنید و شما را با موانع مسیر آشنا می سازد. همچینین به شما یا می دهد که چگونه این مهارت را در خودتان تقویت کنید. یکی از وظایف اصلی یک کوچ تخصصی انجام سیستم سازی به بهترین شکل ممکن هست به همین خاطر باید آموزش سیستم سازی را به خوبی ببیند و اجرا کند.

فلسفه ی کُوچینگ کسب و کار

اینک با توجه به توضیحات بالا می توانیم پاسخ  سوال "بیزینس کُوچینگ چیست؟" را  بدهیم.فلسفه بیزنیس کُوچینگ این است تمامی افراد دارای مهارت ها و استعداد های منحصر به فردی هستند که باید این موارد را کشف و در مسیر رشد و حرکت به کار بگیرند.همه ی ما می توانیم مسیر دلخواه خودمان را برای زندگی و موفقیت پیش بگیریم ولی با استفاده از بیزینس کُوچینگ می توانیم رسیدن به اهدافمان را تسریع ببخشیم.هدف از کُوچینگ از بین بردن فاصله میان پتانسیل انجام دادن کار توسط افراد و عملکرد افراد است.

افراد با بیزینس کُوچینگ می توانند گزینه‌های روی میزشان را بهتر شناسایی کنند، راه‌ حل ‌های موجود را بهتر ببینند و مهارت‌های موردنیاز خودشان را رشد و توسعه دهند.

به طور خلاصه : افرادی که با وجود داشتن مهارت های لازم به نتیجه ی مطلوب نمی رسند با کمک یک بیزینس کُوچ و استفاده از صنعت بیزینس کُوچینگ مسیر درست تر و سریع تر را پیدا می کنند و در نهایت با ایجاد تغییر در رفتار خود و با انگیزه گرفتن از مربی مسیر موفقیت در کار و زندگی را طی می کنند.

راز موفقیت در رهبری کسب و کار

رهبری کسب و کار و آموزش بیزینس کوچینگ به معنای ترسیم چشم‌انداز کار و تحریک و ترغیب افراد یک مجموعه برای حرکت در راستای دستیابی به آن چشم‌انداز آرمانی است. معمولاً تمایز رهبر و مدیر که هر دو نقش کلیدی در موفقیت کسب و کار دارند کار آسانی نیست. تفاوت آن دو را می‌توان اینطور توصیف کرد که رهبر، کار درست را انجام می‌دهد و مدیر، کار را درست انجام می‌دهد. به بیان دیگر رهبر همان کسی که هدف و نقشه راه را ترسیم می‌کند و به افراد یک مجموعه شوق و انگیزه حرکت در این مسیر را القا می‌کند. رهبری کسب و کار هم قواعد خاص خود را دارد و هم به چراغ راهی چون بیزینس کوچینگ و هوش مالی نیاز دارد تا با شکوفایی درونی او زمینه ارائه بهترین عملکرد را فراهم سازند.

مشاهده بیشتر

فصل های دوره

1

فصل اول

توضیحات جلسه اول
2 جلسه
  • جلسه اول 1 ساعت و 20 دقیقه
2

فصل دوم

توضیحات جلسه دوم
2 جلسه
  • جلسه اول 1 ساعت و 30 دقیقه

مدرس دوره آموزشی

محسن حبیبی راد
(مدیر و موسس وب سایت برتر آموز )

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد.

سوالات متداول

  • سوال اول

    این موضوع کاملا بستگی به علاقه شما دارد. اگر به حل مسئله و الگوریتم و معماری نرم افزار و الگوهای طراحی و ... علاقه دارید. می‌توانید بک اند را انتخاب کنید. در غیر این صورت می‌توانید فرانت اند را انتخاب کنید. که هر دو حوزه بازار کار خوبی دارد. البته شما می‌توانید هر دو مهارت را یاد بگیرید که در این صورت شما اصطلاحا یک برنامه نویس فول استک (full stack developer) هستید و قطعا فرصت های شغلی بهتری برای شما هست.

  • سوال دوم

    این موضوع کاملا بستگی به علاقه شما دارد. اگر به حل مسئله و الگوریتم و معماری نرم افزار و الگوهای طراحی و ... علاقه دارید. می‌توانید بک اند را انتخاب کنید. در غیر این صورت می‌توانید فرانت اند را انتخاب کنید. که هر دو حوزه بازار کار خوبی دارد. البته شما می‌توانید هر دو مهارت را یاد بگیرید که در این صورت شما اصطلاحا یک برنامه نویس فول استک (full stack developer) هستید و قطعا فرصت های شغلی بهتری برای شما هست.

این دوره برای چه کسانی مناسب است؟

  • پیش نیاز یادگیری طراحی وب چیست؟
  • پیش نیاز یادگیری طراحی وب چیست؟
  • پیش نیاز یادگیری طراحی وب چیست؟
  • پیش نیاز یادگیری طراحی وب چیست؟

این دوره برای چه کسانی مناسب نست؟

  • پیش نیاز یادگیری طراحی وب چیست؟
  • پیش نیاز یادگیری طراحی وب چیست؟
  • پیش نیاز یادگیری طراحی وب چیست؟
  • پیش نیاز یادگیری طراحی وب چیست؟

نظرات دانشجویان

نظرات دانشجویان سابق در رابطه با این دوره آموزشی
محمد جواد

تمامی دوره های موجود در وب سایت برترآموز به گونه ای تهیه و تولید شده که ضمانت قطعی در کیفیت را برای شما عزیزان به همراه دارد

دانشجوی دوره
محمد جواد

تمامی دوره های موجود در وب سایت برترآموز به گونه ای تهیه و تولید شده که ضمانت قطعی در کیفیت را برای شما عزیزان به همراه دارد

دانشجوی دوره
محمد جواد

تمامی دوره های موجود در وب سایت برترآموز به گونه ای تهیه و تولید شده که ضمانت قطعی در کیفیت را برای شما عزیزان به همراه دارد

دانشجوی دوره
4/5 (8 نظر)

ويژگی های دوره

ضمانت محصول

تمامی دوره های موجود در وب سایت برترآموز به گونه ای تهیه و تولید شده که ضمانت قطعی در کیفیت را برای شما عزیزان به همراه دارد

آموزش مهارت محور

پس از تهیه دوره آموزشی و با مشاهده آن ، انجام تکالیف و تمرین های مربوط به دوره ، به طور کامل به تمامی مباحث مسلط خواهید شد

پشتیبانی تمام وقت

بلافاصله پس از تهیه دوره ، تیم پشتیبانی وب سایت برتر آموز به صورت تمام وقت پاسخگو به تمامی سوالات و مشکلات شما هستند

دسترسی کامل

پس از تهیه دوره آموزشی ، میتوانید به تمامی محتوای آن از طریق پنل کاربری خودتان دسترسی داشته باشید

همین حالا ثبت نام کنید

آموزش بیزینس کوچینگ ✅| دوره Business Coaching

  • آشنایی با بیزینس کوچینگ
  • روش های بیزینس کوچینگ
  • در کجا می توان از آن استفاده کرد؟
  • آشنایی با متد F35

680000066%

4,490,000تومان

ثبت نام

نیاز به مشاوره تخصصی دارید؟

واتس آپ پیام دهید 09368371221

آموزش بیزینس کوچینگ ✅| دوره Business Coaching

34%6800000

4,490,000تومان

ثبت نام در دوره