هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
معرفی درگاه پرداخت برای فروشگاه های اینستاگرامی

معرفی درگاه پرداخت برای فروشگاه های اینستاگرامی

دسته بندی : اینستاگرام - کسب و کار
1400/11/05

بسیار از کسب و کار ها هستند که امروزه از طریق پلتفرم های شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام کسب و کارهای کوچک و بزرگی را بنا کرده اند و از این طریق هم از کار خود با فروش اجناس به مشتریان در آمد کسب می کنند. همانطور که همه ما می دانیم فروش اینستاگرام با فروش سایت متفاوت است. شما در سایت تنها نیاز داشتید که یک وب مستر یا پشتیبان داشته باشید تا سفارشات را جمع آوری و به مسئول مربوطه انتقال دهید. موجودی یا عدم موجودی ، قیمت، توضیحات همگی در سایت وجود دارد و برای پرداخت هم کاربر به آسانی وارد درگاه شده و مبلغ را واریز می کند. اما در فضای شبکه های اجتماعی شما بنابر حجم سفارشات خود باید ادمین استخدام کنید و به سفارش گیری از مشتری بپردازید. در این میان وقتی مشتری ها سفارشات خود را اعلام می کنند باید هزینه سفارش را پرداخت کنند تا شما سفارش را نهایی کنید. در این میان نیاز دارید شماره کارت به مشتری اعلام کنید.

سپس مشتریان عزیز با ارسال فیش واریزی به شما سفارش خود را ثبت می کنند. چالش کار اینجا برای کسب و کارهای اینستاگرامی به وجود می آید که باید بارها و بارها در طول روز فیش های واریزی رو با بانک خود چک کنند تا فیشی نادرست و جعلی نباشد. مداوم چک کردن این کارها برای کسب و کارهایی که در اینستاگرام گسترده هستند بسیار زمانبر و خسته کنند خواهد بود. پس نیاز داشتن درگاه پرداختی مانند سایت حس میشود که کاربر به راحتی با وارد شدن به درگاه هزینه خرید خود را پرداخت کند و شماره پیگیری داشته باشند، بدین صورت زحمت چک کردن مداوم بانک برای شما کم میشود.

این خوشبیتاته ترین حالتی بود که کاربران به کسب و کار شما اعتماد کنند و به راحتی برای شما فیش واریزی بفرستند. در بسیاری از همین کسب و کارها در ابتدای راه موفق به فروش نمی شوند زیرا کاربران اعتماد نمیکنند که هزینه واریز کنند، اما با داشتن درگاه پرداختی این اعتماد سازی کمی راحت تر میشود و افراد می دانند که با داشتن شماره پیگیری از طرف درگاه درصورتی که کسب و کار کلاه بردار باشد می توانند از درگاه واسط شکایت کنند. پس در واقع داشتن نماد برای شما اعتماد سازی هم می کند.

حالا شاید فکر کنید که اضلا چطور می توان برای پرداخت فروشگاه های اینستاگرامی درگاه قرار دارد، اگر صاحب کسب و کار آنلاین در اینستاگرام هستید و با این معضل روبرو هستید، پیشنهاد میشود  مقاله معرفی درگاه پرداخت برای فروشگاه های اینستاگرامی را مطالعه نمایید و برای همکاران خود در این زمینه ارسال نمایید.

آنچه که شما در این مقاله می آموزید:

  • درگاه پرداخت چیست؟
  • چرا برای اینستاگرام درگاه پرداخت بگیریم؟
  • انواع درگاه های پرداختی
  • معرفی درگاه پرداخت برای فروشگاه های اینستاگرامی
  • چگونه درگاه پرداخت های جعلی را تشخیص دهیم؟

درگاه پرداخت چیست؟

اگر با درگاه پرداختی آشنا نیستید در ابتدا به توضیح مختصری از آن می پردازیم. درگاه پرداختی فضایی است که کاربران پس از خرید در سایت شما به این فضا ارجاع داده میشوند و پس از درج شماره کارت و رمز کارت و زدن دکمه تایید به سایت شما هدایت میشوند و کد پیگیری پرداخت دریافت خواهند کرد.

شما با داشتن یک سرویس مطمئن درگاه پرداخت حس اعتماد را به مشتریان خود القا می کنید و تجربه ای خوشایند برای آنها رقم می زنید. کسب و کارهایی که درگاه پرداخت دارند نسبت به کسب و کارهایی که از کارت به کارت برای تسویه فاکتور ها استفاده می کنند، حس اعتماد بیشتری را به مشتری القا می کنند.

در درگاه های پرداخت کلیه کارت های بانکی عضو شتاب می توانند با داشتن رمز دوم پویا خرید کنند.

درگاه پرداخت چیست؟

چرا برای اینستاگرام درگاه پرداخت بگیریم؟

اگر از ابتدای مقاله همراه برتر آموز بوده اید پس باید تا حدودی برای این پرسش قانع شده باشید و تا الان لزوم دریافت درگاه پرداخت را متوجه شده باشید در ادامه هم به بررسی پاره ای از نکات دریافت درگاه الکترونیکی می پردازیم:

  1. با داشتن درگاه پرداختی برای مشتریان خود اعتماد سازی می کنید.
  2. به جای اینکه شماره کارت ارسال کنید، لینک درگاه پرداخت رو میفرستید.
  3. به جای چک کردن مداوم بانک با فیش های واریزی پنل درگاه الکترونیکی خود را چک کنید و این امکان را دارید که گزارش آنلاین تهیه کنید.
  4. با داشتن درگاه پرداختی خرید امن را برای مشتری ایجاد کنید.
  5. می توانید برای خرید هر محصول لینک جداگانه ای با قیمت همان محصول داشته باشید.
  6. و…….

این موارد مهم ترین نکاتی بود که هر کسب و کار آنلاینی را مجاب به دریافت درگاه الکترونیکی می کند.

انواع درگاه های پرداختی

درگاه های پرداخت به دو دسته درگاه پرداخت واسط و مستفیم تقسیم میشود. که در ادامه به توضیحات مختصر میپردازیم:

درگاه پرداخت مستقیم:

همانطور که از اسم این درگاه هم مشخص است شما یه طور مستقیم بانک ارتباط میگیرد و از بانک درگاه دریافت می کنید. درگاه های بانک سامان، ملی ، ملت، پاسارگاد و….. همگی نمونه های درگاه های پرداخت مستقیم هستند. از شروط اولیه داشتن این درگاه داشتن نماد الکترونیکی ،  داشتن سند ملکی یا اجاره نامه، داشتن حساب بانکی در بانک مربوطه و…. است. البته شایان به ذکر است که درگاه های پرداخت مستقیم به کسب و کارهایی داده میشود که علاوه بر داشتن شرایط بالا وبسایت ایندکس شده در موتور های جست و جو داشته باشند. بنابراین این گزینه برای فروشگاه های اینستاگرامی نمیباشد ولی اگر کسب و کار شما در فضای وب وجود دارد پیشنهاد میشود که حتما مقاله معرفی بهترین درگاه های پرداخت در ایران را مطالعه نمایید و با نمونه های پرداخت مستقیم در آن آشنا شوید.

درگاه پرداخت واسط :

در این درگاه پرداخت یک پلتفرم واسطی میان شما و بانک قرار میگیرد و به کسب و کار شما درگاه الکترونیکی تعلق میگیرد. برای گرفتن درگاه آنلاین واسط بر خلاف درگاه مستقیم دیگر نیازی به داشتن نماد الکترونیکی ، سند اجاره نامه و داشتم حساب بانکی در یک بانک خاص نیست و شما می توانید بدون این موارد در سریع ترین زمان درگاه کسب کنید. یکی از تفاوت های عمده این دو درگاه داشتن کارمزد پرداخت است که درگاه آنلاین واسط برای هر پرداخت از شما کارمزد 0.5 تا 1 درصدی را دریافت میکند که البته بسته به شرکت ارائه دهنده درگاه این رقم میتواند متفاوت باشد.

به هر حال درگاه پرداخت واسط بهترین گزینه برای شما فروشگاه های اینستاگرامی است که می توانید برای کسب و کار خود دریافت نمایید. در ادامه به معرفی برخی از ویژگی های این درگاه ها می پردازیم و شما می توانید بنابر نیاز هرکدام را برای کسب و کار خود انتخاب نمایید.

معرفی درگاه پرداخت برای فروشگاه های اینستاگرامی

درگاه pay.ir

این درگاه یکی از درگاه های آنلاین واسط است که کاربران زیادی از آن استفاده می کنند، این درگاه فقط برای سایت های اینترنتی ارائه میشود و کارمزد آن تقریبا نسبت به درگاه های دیگر کمتر است و تفریبا حدود 1 درصد است که البته برای مطمئن شدن میتوانید با این درگاه ها صحبت کنید.

این درگاه کیف پول اختصاصی برای شما ارائه میدهد که به راحتی بتوانید از آن استفاده کنید و پول های خود را جا به جا کنید. اگر سن شم کمتر از 18 سال است این درگاه گزینه خوبی برای شما به شمار نمیرود زیرا به افراد زیر 18 سال درگاه داده نمی شود.

درگاه زرین پال

زرین پال یکی از درگاه های واسط آنلاین قدیمی با 10 سال سابقه کار در این زمینه است که خدمات خوبی را ارائه میدهد. تا 1 ماه استفاده از این درگاه رایگان است. این درگاه هم مانند سایر درگاه های واسط کارمزدی را شامل میشود که معمولا کارمزد آن مناسب است و 1 درصد است. اگر از زرین کارت ارائه دهنده زرین پال استفاده کنید کارمزد شما به کمتر از 1 درصد نیز میرسد.

این درگاه تنها برای افرادی که سایت دارند نیست و به سایر افراد نیز ارائه میشود.

درگاه اینستاگرام

درگاه اینستاگرام

درگاه آیدی پی

آیدی پی هم یکی از درگاه های محبوب در بین کسب و کار ها است که علاوه بر سایت های اینترنتی به بقیه افراد نیز درگاه ارائه می دهد. تنها کافیست شما شماره حساب و شماره شبا خود را به کارشناسان آیدی پی ارائه دهید تا این اعداد به یک آیدی کوچک تبدیل شود و در اختیار شما قرار گیرد.

شما میتوانید تا 50 میلیون روزانه در این درگاه تراکنش داشته باشد. تسویه حساب این درگاه سریع تر است به طوریکه تمامی پرداختی هایی که تا قبل از ساعت 22 انجام شود روز بعد قبل از ساعت 16 به حساب شما واریز میشود. کارمزد این درگاه 1 درصد است. سیستم تسویه حساب خودکار دارد. برای ورود به درگاه هم میتوانید از اسکن QR Code استفاده کنید. به فروشنده و خریدار پیامک ارسال میکند.

درگاه بیت پی

بیت پی هم یکی از درگاه های قدیمی به شمار می رود. این درگاه بسیار سریع است، پشتیبانی 24 ساعته و حتی در ایام تعطیل دارد که این مزیت مهم به شمار میرود. نسبت به هر تراکنش نرخ کارمزد آن متفاوت است. از بانک ملت به شما درگاه اختصاصی داده میشود.

درگاه نکست پی

نکست پی نسبت به سایر درگاه کمی جدیدتر است ولی در تایم کم توانسته است محبوب شود. در کمتر از 5 دقیقه می توانید این درگاه را برای سایت و یا کسب و کار خود تهیه نمایید، که این مزیت مهم محسوب میشود.

تا 45 روز اول استفاده از آن برای شما کارمزدی ندارد و تسویه حساب آن در زمان کوتاهی انجام پذیر است.

چگونه درگاه پرداخت های جعلی را تشخیص دهیم؟

هنگامی که وارد درگاه پرداخت میشوید به آدرس بالای صفحه با به عبارتی به URL توجه کنید، زیرا درگاه های جعلی آدرس متفاوتی دارند که معمولا به اضافه یا کم کردن یک حرف a با e طراحی میشود تا توجه کاربر  را جلب نکند.

درگاه های پرداختی که فاقد SSL هستند.

شماره کارت و اطلاعات خود را اشتباه وارد کنید اگر ارور، خطا دریافت نکردید و به جاش پیام عملیات موفق آمیز بود گرفتید، یعنی درگاه جعلی است.

سخن آخر :

سعی کرده ایم به طور کامل به توضیح معرفی درگاه پرداخت برای فروشگاه های اینستاگرامی بپردازیم و با ذکر دلایل مهم و کاربردی اهمیت داشتن درگاه پرداختی را برای شما کسب و کار آنلاین شرح دهیم. اگر شما تجربه ای در زمینه فروش اینستاگرامی با داشتن درگاه های پرداختی دارید لطفا در قسمت کامنت با دوستان برتر آموزی به اشتراک بگذارید. همچینین به شما دوستان پیشنهاد میشود حتما آموزش اینستاگرام را مطالعه نمایند تا دانش خود را ارتقا دهند. ممنون از توجه شما به برتر آموز

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *