سبد خرید شما خالی است.

ورود | ثبت نام
plp در سئو

plp چیست و اهمیت آن در سئو

دسته بندی : سئو
1403/09/03

صفحات محصول در طراحی سایت فروشگاهی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. به همین دلیل در زمان طراحی سایت باید تلاش کنیم تا از روش‌های مختلف، کاربران را به آن صفحات هدایت کنیم. PLP در سئو یکی از راهکار‌های اساسی و اثربخش برای جذب کاربر به جزئیات هر محصول هست. شاید بپرسید که PLP در سئو سایت فروشگاهی چیست و چه اهمیتی دارد؟ در این مطلب از برتر‌آموز، ما به بررسی کامل این موضوع و نکات مهمی که باید در این باره بدانید، خواهیم پرداخت.

PLP چیست و چگونه در طراحی سایت تأثیر می‌گذارد؟

PLP در سئو مخفف عبارت product list page به معنای صفحه فهرست محصول است. همانطور که گفتیم، هدایت کاربران به صفحات محصول از اهمیت بالایی برخوردار است. PLP در وب سایت به صفحه‌ای گفته می‌شود که فهرستی از محصولات را با توجه به نوع دسته‌بندی یا عبارت وارد شده در باکس جستجو، به کاربران نشان می‌دهد. به این ترتیب آن‌ها می‌توانند لیست محصولات را به صورت یکجا مشاهده کرده و به جزئیات آن محصول هدایت شوند. پی ال پی در سئو گاهی به عنوان صفحات دسته‌بندی نیز شناخته می‌شود. این صفحات در طراحی سایت برای لینک‌سازی داخلی نیز اهمیت بالایی دارند.
در حال حاضر PLP در بهینه سازی سایت در کمپین‌های تبلیغاتی نظیر کمپین‌های ایمیل مارکتینگ، پیامک، رسانه‌های اجتماعی و … کاربرد بالایی دارد.

اهمیت plp در سئو

چرا PLP برای سئو مهم است؟

گفتیم که PLP در سئو به صفحه‌ای گفته می‌شود که لیستی از محصولات یا خدمات در آن قرار داده شده و کاربران از این طریق می‌توانند دسترسی سریعتری به محصولات داشته باشند. می‌دانیم که هدف از طراحی سایت فروشگاهی، جذب مشتری بیشتر است. PLP در بهینه‌سازی سایت روشی است که لیست محصولات یا خدمات برند شما را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
این قابلیت نرخ کلیک و نرخ تبدیل سایت را افزایش خواهد‌داد. چرا که کاربران به سادگی می‌توانند محصول موردنظرشان را در سایت پیدا کنند و در کمترین زمان ممکن آن را خریداری کنند. از آنجایی که نرخ کلیک و نرخ تبدیل در سئو یک سایت اهمیت ویژه‌ای دارد، پس می‌توان گفت که PLP در سئو، راهی است که به بهبود رتبه سایت در گوگل کمک زیادی می‌کند.

نکات کلیدی در بهینه‌سازی PLP برای موتور‌های جستجو

شاید تصور کنید که ایجاد صفحه‌ای در سایت که لیست کامل محصولات را در اختیار کاربران قرار بدهد، به تنهایی کافی باشد. اما برخلاف تصورتان ایجاد یک صفحه از محصولات به تنهایی کافی نیست.
علاوه بر ساخت صفحه‌ای از محصولات یا خدمات سایتتان، انتخاب عنوان برای هر محصول، استفاده از تصاویر باکیفیت و مرتبط، رنگبندی و ظاهر آن صفحه نیز در بهینه‌سازی سایت از این طریق اهمیت بالایی دارد.
عنوان و تصاویر هر محصول باید در کمترین زمان ممکن کاربران را به خرید محصول موردنظرشان تشویق کند. در ادامه نکات کلیدی در بهینه‌سازی PLP برای موتور‌های جستجو را به شما خواهیم گفت:

انتخاب عنوان جذاب برای هر محصول

کاربران پس از ورود به یک سایت فروشگاهی، در ابتدا جذب عناوین هر محصول می‌شوند. اگر عنوان محصولات مرتبط، جذاب و کامل انتخاب شوند، می‌توانند نقش مؤثری در کلیک کاربر داشته باشند. در ساخت صفحه PLP در سئو، عناوین را کوتاه، جذاب و مرتبط با هر محصول انتخاب کنید.

PLP برای سئو

انتخاب تصویر جذاب و مرتبط با محصول

به طور کلی محتوای تصویری تأثیر زیادی در جذب کاربر دارد. از تصاویر محصولات گرفته تا اینفوگرافیک، هر کدام می‌توانند در تشویق کاربران نقش اساسی داشته باشند. تصویر هر محصول در صفحه PLP سایت فروشگاهی، باید مرتبط با محصول، جذاب، باکیفیت و با حجم مناسب انتخاب شود. پیشنهاد می‌کنیم برای بهبود رتبه سایتتان در گوگل، تصاویر را به صورت اختصاصی از محصولتان بگیرید. این کار به جلب اعتماد کاربران نیز کمک زیادی می‌کند.

متا دیسکریپشن جذاب و کوتاه برای هر محصول

توضیحات یا متا دیسکریپشن یکی دیگر از نکات مهم PLP در سئو سایت است. متا دیسکریپشن همان متنی است که پیش از کلیک کردن روی سایت به شما نشان داده می‌شود. بسیاری از کاربران با خواندن متا دیسکریپشن برای خرید محصول یا کلیک روی سایت ترغیب می‌شوند.

قیمت رقابتی برای هر محصول

قیمت‌ها باید در صفحات فهرست محصولات واضح، دقیق و رقابتی باشد. انتخاب قیمت‌های رقابتی برای هر محصول یکی از نکات مهم بهینه‌سازی PLP برای موتور‌های جستجو است. علاوه بر این، کاربران علاقه زیادی به تخفیف دارند! به همین دلیل توصیه می‌کنیم برای افزایش نرخ تبدیل صفحه PLP سایت فروشگاهی خود، به مناسبت‌های مختلف، تخفیفات ویژه‌ای را روی هر محصول اعمال کنید.

plp در سئو چیست؟

استفاده از رنگ‌بندی جذاب و کاربر پسند

با انتخاب رنگ‌های جذاب و کاربرپسند، مخاطبان را برای کلیک روی محصولات ترغیب کنید. رنگ متن توضیحات، قیمت و طراحی ui لیست صفحه محصولات، نقش زیادی در جذب کاربران دارد. پیشنهاد می‌کنیم رنگبندی سایت و صفحه PLP را متناسب با رنگ سازمانی خود انتخاب کنید. به این ترتیب در ذهن کاربران ماندگار خواهید بود.

بارگذاری سریع صفحه PLP در سئو و جزئیات هر محصول

سرعت لود صفحات یکی از مهم‌ترین نکاتی است که در جذب کاربر نقش مؤثری دارد. به طور کلی بهترین سرعت بارگذاری سایت، ۱ تا ۲ ثانیه خواهد بود. به کمک سئو تکنیکال، سرعت لود صفحه PLP در سئو را افزایش دهید. با این کار نرخ پرش سایت کاهش یافته و ماندگاری کاربران نیز در سایت بیشتر خواهد شد.

در پایان

در این مطلب به صورت کامل در مورد PLP در سئو و نکات کلیدی در بهینه‌سازی PLP برای موتور‌های جستجو پرداختیم. همانطور که گفتیم ایجاد صفحه‌ای از لیست کامل محصولات، تأثیر زیادی در جذب کاربر و افزایش نرخ تبدیل سایت دارد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم برای جذب بیشتر مشتری و بهبود رتبه سایتتان در گوگل، ایجاد صفحه PLP جذاب در سایت فروشگاهی را جدی بگیرید. اگر به تازگی یادگیری سئو سایت را شروع کرده‌اید، دوره آموزش سئو استاد محسن حبیبی را پیشنهاد می‌کنیم. در این دوره شما به صورت اصولی، ۰ تا ۱۰۰ سئو سایت را یاد می‌گیرید و می‌توانید رتبه یک سایت را در سریعترین زمان ممکن، بهبود بخشید.

نویسنده : darya

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *