هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
آموزش عنوان نویسی

آموزش عنوان نویسی+(تکنیک های جذاب عنوان نویسی)

1400/11/11

خیلی از مواقع شما انرژی و زمان زیادی را برای تولید و خلق کردن یک محتوا صرف می کنید ولی نتیجه مطلوب را برای محتوای خود دریافت نمی کنید، در قدم اول بار ها و بار ها محتوا را بررسی می کنید اما در نهایت ایرادی از آن پیدا نمیکنید، در این جور مواقع فقط کافیست عنوان های سایت خود را چک کنید و شاید عنوان های شما به قدر کافی جذاب نباشد، که مشتری یا کاربر بخواهید روی آن کلیک کند. شما علاوه بر آموزش تولید محتوا باید بتوانید آموزش عنوان نویسی را به خوبی بلد باشید و با یاد گرفتن نکات حرفه ای آن، مخاطبین را به سمت سایت خود بکشانید. اگر با عنوان نویسی و نکات کاربردی آن آشنا نیستید در ادامه با برتر آموز همراه باشید که می خواهیم به بررسی این تکنیک بپردازیم.

عنوان سایت شما مانند ویترین یک فروشگاه است. اولین چیزی که توجه شما رو در یک فروشگاه جلب می کند ویترین مناسب آن است، هرچه ویترین زیباتر باشد مشتری های زیادی وارد فروشگاه میشود، حالا هرچه قدر عنوان سایت مقاله شما جذاب تر باشد، کاربران بیشتری وارد سایت شما میشود. پس عنوان سایت را جدی بگیرید و عناوینی کاربردی طراحی کنید.

آنچه که شما در این مقاله می آموزید:

  • عنوان نویسی (تیتر نویسی) چیست؟
  • چرا عنوان نویسی مهم است؟
  • آموزش عنوان نویسی (تکنیک های موثر در عنوان نویسی)

عنوان نویسی (تیتر نویسی) چیست؟

در ابتدای مسیر اصلا می خواهیم توضیح دهیم که عنوان نویسی یعنی چی؟ با مثالی ساده به توضیح این مفهوم میپردازیم. شما بارها و بارها در گوگل عبارتی را سرچ کرده اید که در SERP گوگل برای شما نتایج را آورده است. بین این 10 سایت صفحه اول که از نظر گوگل برترین ها در آن حوزه سرچ شده هستند شما بر اساس تیتر یا توضیحات متا سایت مورد نظر خود را انتخاب می کنید. خیلی از مواقع در پروژه ها شاهد این بودیم که سایتی که در خط دوم گوگل وجود داشت از سایت خط اول بیشتر کلیک می خورد. شاید برای شما هم جالب باشد که علت این موضوع تنها به عنوان نویسی سایت بر می گردد و عنوان سایت دوم از نظر کاربران گوگل به موضوعی که می خواستند نزدیک تر بود، پس نتیجه میگیریم که عنوان نویسی موضوع بسیار مهم است که گاهی از نظر تولید کنندگان محتوا پنهان می ماند.

پیشنهاد میشود مقاله راهکارهای بهبود تجربه مشتری را مطالعه نمایید.

عنوان نویسی (تیتر نویسی) چیست؟

عنوان نویسی (تیتر نویسی) چیست؟

چرا عنوان نویسی مهم است؟

در این مرحله می خواهیم با آموزش تکنیک های عنوان نویسی به شما آموزش دهیم که بتوانید در این حوزه هم موفق باشید و عنوان های جذابی را بنویسید در ادامه هم بررسی کنیم که چرا عنوان نویسی مهم است. در ادامه با برتر آموز همراه باشید.

 می توانید سئو سایت خود را بهبود ببخشید

همانطور که همه می دانید یکی از مواردی که در سئو سایت شما بسیار تاثیر دارد، نوشتن عنوان سایت جذاب است. علاوه بر کاربران ، گوگل هم به عنوان سایت شما اهمیت می دهد و اگر عنوان سایت شما شامل کلمه کلیدی مربوط باشد و جذاب نوشته شده باشد از نظر گوگل هم جذاب است و گوگل به شما امتیاز می دهد. پس در عنوان سایت خود حتما از کلمه کلیدی استفاده نمایید و مرتبط با موضوع خود عنوان بنویسید.

بازدید کننده های زیادی را به سمت سایت خود هدایت کنید.

همانطور که در بالاتر هم ذکر شد، شما با داشتن عنوانی جذاب می توانید حتی در رتبه های پایین تر کاربران زیادی را به سمت سایت خود هدایت کنید. حتی در شبکه های اجتماعی هم این موضوع صدق می کند و شما می توانید با عنوان نویسی جذاب ترافیک خوبی را به سمت سایت خود هدایت کنید. توجه داشته باشید که منظور از عنوان نویسی جذاب این نیست که کاربر را بخواهید گول بزنید، بلکه باید با عنوان نویسی جذاب و در عین حال با صداقت به جذب کاربر بپردازید.

با عنوان نویسی کاربر را گیج نمی کنید.

کاربر باید بداند محتوایی که در صفحه سایت شما نوشته شده است درباره ی چه موضوعی است، یعنی شما وظیفه دارید با نوشتن عنوان درست و کاربردی، کاربر را از گیج شدن دور کنید. در واقع عنوان سایت شما نماینده محتوای شماست و این عنوان است که نشان می دهد کاربر می خواهد مقالع شما را مطالعه کند یا خیر. پس با عنوان نویسی کاربردی کاربر را از گیج شدن دور کنید.

آموزش عنوان نویسی (تکنیک های موثر در عنوان نویسی)

عنوان ساده در عین حال دقیق بنویسید.

خیلی از تولید کننده های محتوا هستند که گمان می کنند اگر عنوان و یا محتوای پیچیده و با کلمات سختی را بنویسند، کاربر را بیشتر جذب می کنند، اما این طور نیست بلکه باید عنوان سایت شما ساده باشد و کاربر با یک بار مطالعه بتواند عنوان را شناسایی کند. نوشتن متن ها و عنوان های پیچیده جز دور کردن کاربر از سایت شما هیچ فایده ای ندارد. پس ساده نویسی عنوان را رعایت کنید و از پیچیده نوشتن عنوان ها دوری کنید.

پیشنهاد می شود مقاله حفظ مشتریان چیست؟ را مطالعه نمایید.

با عنوان نویسی جذاب حس کنجکاوی را در کاربران ایجاد کنید.

یکی از مواردی که به تولید کننده های محتوا هنگام محتوا نویسی توصیه میشود این است که شما باید بتوانید با عنوان نویسی جذاب حس کنجکاوی را د رکاربران ایجاد کنید. شاید فکر کنید که اصلا ایجاد کردن حس کنجکاوی چه فایده ای دارد؟ باید بگوییم که شما وقتی عنوانی بنویسید که حس کنجکاوی در کاربر ایجاد کند باعث میشود که کاربران بر روی محتوای شما کلیک کنند و مشتاق باشند مقاله را مطالعه کنند. با این کار حجم ترافیک مثبتی را به سمت سایت خود هدایت می کنید و نرخ کلیک سایت خود را افزایش می دهید پس عنوان نویسی تواما با ایجاد حس کنجکاوی اهمیت بالایی دارد.

تعادل را در عنوان نویسی رعایت کنید.

عنوان سایت شما نباید خیلی طولانی و خیلی کوتاه باشد و عنوان های خیلی طولانی کاربر را خسته می کند و در عنوان های خیلی کوتاه هم کاربر ممکن است مفهوم و موضوع مقاله شما را درک نکند و به مقاله و محتوای شما سر نزند، پس حتما تعادل را نوشتن تعداد کلمات عنوان سایت رعایت کنید و بین 50 تا 70 کاراکتر عنوان خود را خلاصه و در عین حال کارا طراحی کنید. فقط دقت کنید که عنوان شما پیام اصلی محتوا را برساند و به اندازه کافی بر روی مخاطب تاثیر گزار باشد.

در عنوان خود می توانید حس ترس ایجاد کنید.

شاید فکر کنید که ایجاد حس ترس می خواهید کاربران را نگران و ناراحت کنید اما توجه کنید که منظور از ایجاد حس ترس این نیست که کاربران را از سایت دور کنیم بلکه یعنی اینکه با ایحاد این حس کاربران را به سایت خود نزدیک کنید. مثلا می توانید با نوشتن عنوان 10 اشتباه رایج در رانندگی که باعث تصادف مرگبار میشود، اول حس ترس را در مشتری ایجاد کنید سپس فضایی را آماده کنید که کاربران با کلیک بر روی آن و خواندن محتوای شما از این حس ترس دوری کنند.

چرا عنوان نویسی مهم است؟

چرا عنوان نویسی مهم است؟

مشکلات مخاطبین خود را حل کنید.

وبسایت شما با هر موضوعی که دارد باید بتواند مشکلات مخاطبین خود را برطرف کند. برای مثال شما فروشنده لوازم آشپزخانه هستید. باید در قسمت بلاگ سایت خود محتوا های کاربردی با موضوعات مختلف قرار دهید مثلا عناوین سایت شما می تواند مانند راهکار های جلوگیری از چسبیدن مواد غذایی به قابلمه باشد. این عناوین بازدید بالایی دارد و همچنین کاربر با مشاهده این عناوین احساس می کند مشکلاتش حل میشود.

از عدد در عنوان های خود استفاده کنید.

اعداد در عنوان ها و در متن ها توجه افراد را جذب میکند و تجربه نشان داده شده است که افراد معمولا به طرف عنوان هایی که از اعداد در آن استفاده شده است جذب میشوند. برای مثال می توانید عنوان خود را 10 روش کاربردی برای فروش X یا 5 روش برای جلوگیری از … و…. می توانید استفاده نمایید پس استفاده از عدد و درصد در عنوان ها فراموش نشود.

پیشنهاد میشود بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ را مطالعه نمایید.

حس نیاز در مخاطب ایجاد کنید!

شما با عنوان خود باید حس نیاز را در کاربران ایجاد کنید، کاربر باید متوجه شود با خواندن مقاله شما نیازش برطرف خواهد شد. پس در عنوان های خود این حس نیاز را ظریف ایجاد کنید تا کاربران به راحتی و با خیالی آسوده با خواندن عنوان شما وارد سایت و محتوا شما شوند.

از پسوند ترین استفاده کنید.

استفاده از پسوند ترین باعث میشود مخاطب ترغیب شود وارد سایت شما شود. در این نوع پسوند ها کاربر احساس می کند با مطالعه مقاله شما بهترین و کاملترین محتوا را مطالعه می کند. پس استفاده از این عنوان را فراموش نکنید. مانند بهترین سایت های تست سرعت سایت، کاملترین آموزش تولید محتوا و….

سخن آخر :

سعی کرده ایم به طور کامل به بررسی آموزش عنوان نویسی بپردازیم و نکات کاربردی را در این زمینه بیان کنیم. اگر تجربه کافی در این زمینه دارید لطفا در قسمت کامنت با دوستان برتر آموزی به اشتراک بگذارید و عنوان های خوب و مناسب را معرفی کنید. شما می توانید با مطالعه آموزش تولید محتوا و آموزش دیجیتال مارکتینگ دانش خود را در این زمینه افزایش دهید. ممنون از توجه شما به برتر آموز.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *