هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام

آموزش مدیران برای توسعه رهبری در کسب و کار

آموزش مدیران، مدیرها نقش مهم و پر رنگی در شرکت ها و سازمان ها دارند. وظیفه مدیران در تجارت در دنیای امروزی سود و کسب درآمد، رهبری کسب و کار و همین طور کنترل بحران در مواقع لازم و در نهایت مدیریت کارمندان است. این ویژگی ها از ویژگی های مدیر خوب در تمام سازمان ها به خصوص در بخش خصوصی و تجارت است که در زمان آموزش مدیران باید به آن ها یاد داده شود و شایستگی و توانایی مدیران با آن ها شناخته می شود. بنابراین آموزش دادن مدیریت برای افزایش شایستگی و بازدهی مدیران در دنیای امروزی از ضروریات است.

برای تعریف آموزش دادن مدیران شایسته در ابتدا باید تعریفی از شایستگی را بیان کنیم.

موسسه نشنال پارک سرویس امپلویز در سال 2004 شایستگی را مجموعه اي از دانش، مهارت و توانایی ها در یک شغل خاص تعریف کرد که باعث موفقیت فرد مورد نظر در انجام وظایف او می شود. همانطور که می بینید این تعریف فاکتور توانایی را هم به دیگر فاکتورهای شایستگی اضافه کرده است. یک مدیر خوب باید هوش مالی خوبی داشته باشد تا در کسب و کار خود به خوبی بتواند از نظر منابع مالی بهترین کار را انجام دهد.

بنابراین واژه شایستگی براي تعریف همه رفتارهایی به کار می رود که آمیزشی از توانایی ها ، انگیزه ها ، دانش و مهارت را نشان می دهند و با نقش یک کارمند در یک سازمان مرتبط هستند.

آموزش مدیران

آموزش مدیران بر اساس شایستگی 

برای طراحی برنامه آموزشی برای آموزش مدیران جدید شایسته باید سه مرحله اصلی را در آموزش خود جا دهید که عبارتند از :

1 – تعیین مدل شایستگی ها :

در این مرحله باید مستندات و داده های حاضر جهان مرتبط با موضوع شایستگی مدیران را جمع کنید ، با افراد برجسته در شرکت یا سازمان خود و یا حتی رقبا یا شریک های کاری در مورد موضوع بحث مصاحبه کنید تا تعریف دقیق و ثابتی از شایستگی در شرکت خود به دست آورید. یعنی باید بدانید که از مدیران آینده شرکت یا سازمان خود دقیقا چه انتظاراتی دارید، آن ها باید چه ویژگی داشته باشند و مدیریت کسب و کار آن ها به چه روش باید باشد.

2 – تشخیص نیازهای آموزشی :

افراد را ارزیابی کنید. فرد مورد نظر برای جایگاه مدیریت در شرکت شما تا چه اندازه توانایی و در چه اندازه پتانسیل برای انجام وظایف خود با توجه به لیست شایستگی ها دارد. با این روش برنامه آموزش مدیران مطابق با نیاز شرکت و داوطلب انجام می شود و تاثیر مثبت و بزرگی در جهت پیشرفت مدیران و در نتیجه شرکت و سازمان دارد.

3 –  شناسایی و اجراي برنامه هاي توسعه مدیریت :

در این مرحله باید برنامه های لازم را شناسایی و آن ها را عملی کنید. برنامه هایی مثل مربیگری، سمینار و غیره که برای آموزش هدف شما مناسب هستند را شناسایی و اجرا کنید و مطمئن شوید که مدیر جدید در سازمان شما دانش لازم را جهت مدیریت شرکت و کارمندان کسب می کند.

 آموزش مدیران جدید برای مادربزرگ و مادربزرگ شما نیست

مدیران امروز از اوایل قرن بیست و یکم به نظر نمی رسند و امروز آموزش مدیر؟ این نیز باید متفاوت به نظر برسد. در اینجا ده موضوع وجود دارد که باید در آموزش مدیر جدید خود بگنجانید (و اینکه چرا این نوع آموزش هنوز در سال 2020 و بعد از آن از اهمیت حیاتی برخوردار است).

آیا آموزش دادن مدیر جدید هنوز مهم است؟

این آموزش مدیران جدید در معنای واقعی کلمه برای پدربزرگ و مادربزرگ شما نیست .
برخی از آمارها حاکی از آن است که فقط در طی دو سال ، هزاره ها از نسل X جهش می کنند تا 50٪ نیروی کار و 75٪ آن را تا سال 2025 تشکیل دهند. آن­ها برای پر کردن خلا مدیران و رهبری وارد عمل می شوند.
اما آیا این نوع آموزش هنوز مهم است؟ جواب کوتاه؟ بله : آموزش دادن مدیر جدید هنوز مهم است. با هشدارها در اینجا نحوه ارائه آموزش دادن مدیر برای این نیروی کار جدید آمده است. البته اگر یک مدیر خوب اگر قصد پیشرفت دارد باید کوچ خوبی باشد و رهبری خوبی در کسب و کار را انجام دهید به هیمن دلیل باید آموزش بیزینس کوچینگ ببیند تا بتواند بهترین مدیریت هارا در کسب و کار خود انجام دهید.

برنامه های آموزش دادن مدیریت باید شخصی باشد

هنگام آموزش مدیران جدید خود برای آینده ، باید کار شخصی شود. شرکت ها از شاخص ها و مشخصات شخصیتی برای شناسایی نقاط قوت و مدیریت کارمندان استفاده می کنند و طراحی آموزش دادن مدیر شما نیز باید از این موارد استفاده کند و همه ویژگی های مدیر خوب را به مدیران آینده شرکت آموزش دهد. عموما مدیران کسب و کار باید آموزش سیستم سازی را دیده باشند.
چگونه آموزش های مدیر خود را با مشخصات منحصر به فرد مدیران خود تطبیق می دهید؟

آموزش دادن مدیر جدید باید بنا بر تقاضا باشد ( و همراه) :

فقط آموزش به موقع ارائه شده در مواقعی که مدیران به آن احتیاج داشته باشند ( و در جاهایی که هستند ) مربوط یا موثر است. برای یادگیری ، یادگیری تجربی و سایر انواع یادگیری برای جلب توجه هزاره ( و حفظ آن ) فکر کنید.

آموزش مدیریت نیاز به نگاه طولانی دارد :
در صنایعی که به طور مداوم در حال جابجایی هستند ، آموزش مدیران نیز به این کار نیاز دارد. این کار همچنین باید بر روی ایجاد مهارت های نرم و ایجاد روابط طولانی مدت در مقابل آموزش مجموعه ایستایی مهارت های فنی تمرکز کند.

آموزش مدیر جدید باید چرخه داشته باشد :
به جای ریختن اطلاعات در یک جلسه آموزش به سبک بوت کمپ و کپی کردن یک روش رهبری کسب و کار، چرخه موثرتر آموزش – کاربرد – ارزیابی -آموزش را در نظر بگیرید.
این نوع آموزش بیش از انتقال اطلاعات است. این مهارت هایی ایجاد می کند که مدیران می توانند در موقعیت های مختلف از آن ها استفاده کنند.

آموزش مدیران جدید  کدام عناوین را باید پوشش دهد؟

اگر آموزش مدیر جدید خود را برای نیروی کار فعلی با در نظر گرفتن این دستورالعمل ها به روز کنید ، مشاهده خواهید کرد که مدیران شما قدم خود را برمی دارند.
فراتر از تمرکز و سبک آموزش خود ، کدام مباحث آموزش مدیر را باید پوشش دهید؟ با این ده موضوع آموزش مدیر شروع کنید :

مقررات خاص صنعت
ایجاد یک نیروی کار فراگیر
حل تعارض
امنیت سایبری
استخدام و اخراج
پرورش استعداد ، مربیگری و حفظ کارمندان
تدابیر ضروری
شناسایی نیازهای آموزشی
شرایط دسترسی
منظور از مدیریت چیست
1 – مقررات خاص صنعت :
در قوانین خاص صنعت که در مورد شرکت شما اعمال می شود ، هیچ گونه تردیدی در مورد آموزش مدیران جدید وجود ندارد.حتی مدیران باتجربه ممکن است نیاز به یک بازیابی داشته باشند ، به خصوص در صنایعی که بشدت تنظیم شده و همیشه در حال تغییر هستند.
برای مدیرانی که در سایت های شغلی خارج از دفتر کار می کنند یا انواع دیگر یادگیری خرد که در صورت لزوم قابل دسترسی است ، اعلان های فشاری را در یک ژئوفنس در نظر بگیرید.

2 – ایجاد نیروی کار فراگیر :
یک نیروی کار فراگیر نیرویی است که اختلافات همه کارمندان و آن ها را بپذیرد و در مدیریت کارمندان  مهارت داشته باشد. همچنین این ایده متمرکز می شود که کارکنان این نوع نیروی کار از شادتر بودن ، بهره وری بالاتری برخوردار هستند و احتمال می رود که در آن جا بمانند.
مدیران جدید را در هنر ظریف پرورش تنوع در محل کار به نفع همه تربیت کنید.

3 – حل تعارض :
اگرچه تعارض ممکن است چالش برانگیز باشد ، اما اگر به درستی مدیریت و حل شود ، تفاهمات به دست آمده می تواند در واقع باعث تقویت شرکت شود. حل تعارض از مهارت های لازم یک مدیر برای رهبری کسب و کار است و آموزش مدیران باید شامل حل تعارض برای این اتفاق باشد.
4 – امنیت سایبری :
تیم فناوری اطلاعات شما متخصص هستند ، اما مدیران جدید شما نیاز به آگاهی از سیاست ها و رویه های امنیت سایبری برای شرکت شما دارند ، به ویژه اگر آنها به اطلاعات حساس تری دسترسی داشته باشند.
5 – استخدام و اخراج :
بخش منابع انسانی شما ممکن است استخدام و اخراج را مدیریت کند ، اما مدیران عالی نیز غالبا در این امر دخیل هستند.
شرکت شما در زمینه استخدام، مدیریت کارمندان و رها کردن آن ها در صورت لزوم سیستم هایی در کار دارد. اطمینان حاصل کنید که آموزش مدیران جدید شامل نمای کلی از این روش ها است. مدیران باتجربه کمتر می توانند از آموزش نحوه مصاحبه یا استخدام کارمندان جدید و ویژگی های مدیر خوب بهره مند شوند.

6 – پرورش استعداد ، مربیگری و حفظ کارکنان :
این سه موضوع مهم همگی مرتبط و بخشی اساسی از آموزش دادن مدیر جدید هستند. هنگام توسعه آموزش خود ، در نظر بگیرید که چگونه آموزش دادن مدیر جدید شما می تواند :
به مدیران جدید خود کمک کنید تا استعدادها و استعدادهای خاص کارمندان را شناسایی کنند؟
به مدیران بیاموزید که چگونه از طریق کار چالش برانگیز ، کارمندان کم تجربه را تربیت کنند؟
مدیران را قادر می سازد تا کارمندان با ارزش و بسیار ماهر را حفظ کنند؟
فراتر از تمام بخش های عملی برنامه های آموزشی مدیران ، نکته اصلی مردم هستند. مدیران برای حمایت از افراد خود نیاز به پرورش مهارت دارند و آموزش مناسب می تواند به این امر کمک کند.

7 – روش های اضطراری :
در مورد ایمنی در محل کار ، آموزش مدیر جدید باید شامل برنامه عملیاتی شرکت شما باشد. چه روش هایی برای مواردی مانند آتش سوزی ، بلایای طبیعی و تیراندازهای فعال در نظر گرفته شده است؟
انتظار نداشته باشید مدیر جدید شما بطور خودکار بداند که چگونه کارمندان را در این شرایط بحرانی مدیریت کند. ابزار لازم را برای هدایت خوب در اختیار آن ها قرار دهید.
8 – شناسایی نیازهای آموزشی :
برنامه های آموزش مدیران خوب شامل کمک به مدیران جدید در شناخت شکاف دانش کارکنانشان است.
این به این معنی است که یا به مدیران جدید نحوه انجام تجزیه و تحلیل نیازهای آموزشی را آموزش دهید ، یا به آن ها کمک کنید تا نیازهای آموزشی را به صورت غیررسمی شناسایی کنند و با طراحان آموزشی برای رفع این نیازها کار کنند. عموما در دنیای امروزه و با پیشرفت تکنولوژی مدیران باید از نظر مارکتینگ بسیار قدرتمند عمل کنند، به همین دلیل بهترین کار این میباشد که آموزش دیجیتال مارکتینگ ببینند تا بتوانند پیشرفت خوبی را از نظر مارکتینگی در دنیای مجازی برای کسب و کار خود داشته باشند.
9 – الزامات دسترسی:
این روزها آموزش برای همه کارمندان باید در دسترس باشد. آموزش دادن مدیر باید شامل موارد نیاز دسترسی به آموزش باشد و اینکه چگونه آموزش الکترونیکی یک شرکت می تواند نیازهای همه کارکنان را برآورده کند.  حتی اگر مدیر جدید مسئول طراحی یا ارائه آموزش نباشد ، وظیفه آن ها این است که اطمینان حاصل کنند که نیازهای آموزشی کارکنان آنها برآورده می شود.
آن ها همین طور باید در ایجاد یک محل کار قابل دسترسی برای همه کارمندان فعال باشند.


10 – منظور از مدیریت چیست :
احتمال اینکه مدیر جدید شما استخدام شده باشد خوب است زیرا آنها توانایی مدیریتی خود را نشان داده اند ، اما در مورد مدیران جدید با تجربه کمتر و ظرفیت های بالقوه چه می کنید؟ آموزش مدیران جدید با تجربه کمتر و ظرفیت های بالقوه ممکن است نیاز به مواردی از جمله موارد زیر داشته باشد :
چگونه زمان را مدیریت کنیم
بهترین روش برای تفویض وظایف
چگونه اعتماد و احترام با کارمندان ایجاد کنیم

برنامه آموزش مدیریت خود را توسعه دهید

در یک دنیای کامل ، مدیران جدید با تمام مهارت های مربوطه کاملا در شرکت شما شکل می گیرند. در حقیقت ، نیروی کار در حال رشد هزاره ما با مجموعه ای از نقاط قوت و انتظارات متفاوت از پیشینیان خود ، این کار را انجام می دهد.

منبع : برتر آموز