هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
افزایش نرخ تبدیل صفحه فرود

15 نکته برای افزایش نرخ تبدیل صفحه فرود (لندینگ پیج)

دسته بندی : کسب و کار آنلاین
1400/10/20

لندینگ پیج یا صفحه فرود یکی از مهم ترین صفحاتی است که درون یک سایت وجود دارد و افراد مختلف از این طریق وارد سایت ما شده و در این صفحه محصول یا خدماتی که برای آن ها تهیه کردیم را می بینند. این لندینگ پیج ها توسط تمامی سایت ها مورد استفاده قرار می گیرد و عمدتا در مناسبت های خاصی که کمپین فروش برگزار می شود، از این صفحات بیشتر استفاده می شود. اما اینکه باید چه کارهایی انجام دهیم تا باعث افزایش نرخ تبدیل صفحه فرود یا لندینگ پیج شود، چیزی است که امروز در برتر آموز می خواهیم به بررسی آن بپردازیم.

برای سایت ها، علاوه بر مشتری که وارد لندینگ پیج آن ها می شود و از صفحه بازدید، نرخ تبدیل نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که موفقیت یک کمپین اجرا شده بستگی به نرخ تبدیلی دارد که در صفحه لندینگ اتفاق افتاده است. حال این نرخ تبدیل می تواند عوامل مختلفی نظیر دریافت اطلاعات تماس، پر کردن فرم، فروش محصول یا خدمات و … باشد. چنانچه می خواهید هرچه بیشتر نرخ تبدیل صفحات فرود و لندینگ خود را افزایش دهید، با ما در ادامه همراه باشید.

نکات مهم برای افزایش نرخ فرود در صفحات لندینگ سایت

شاید در ابتدا فکر کنید یک صفحه فرود در واقع می تواند هر صفحه ای از سایت شما باشد. چنین چیزی درست نیست چرا که شما یک صفحه فرود را آماده می کنید تا مشتری پس از ورود به صفحه باید مجاب شود تا اطلاعاتش را به شما بدهد و از محصول شما خوشش بیاد تا پس از انجام فرآیندهای بازاریابی، وی را به یک مشتری وفادار تبدیل کنید. برای بهینه سازی این صفحات که به sales pages نیز شناخته می شوند، بهتر است موارد زیر را در نظر بگیرید.

روش های افزایش بازدهی نرخ صفحه فرود

1.شناسایی مشتری اولین و مهمترین کار است

بسیاری از افراد معتقد هستند تفاوتی نمی کند که چه نوع ترافیک و ورودی به سمت سایت روان می شود. اما در آموزش دیجیتال مارکتینگ به صورت مشخص توضیح داده شده است که برای بهینه کردن نرخ تبدیل در لیندینگ پیج، باید کاربری وارد سایت شود که به عنوان مخاطب برای ما قرار دارد. چرا که چنین کاربری احتمال تبدیل شدنش به یک مشتری و قرار گرفتن در قیف بازاریابی بسیار بیشتر وجود دارد. در کنار این موارد می توانید پرسونای مخاطب برای کاربران خود تعیین کنید تا دقیقا بتوانید تعیین کنید چه کسانی مخاطب برای شما هستند.

2. لندینگ پیج بسیار ساده داشته باشید

شاید در تصور بسیاری از افراد داشتن یک لندینگ پیج پر زرق و برق بسیار مهم باشد. این در صورتی است که چنین چیزی فقط باعث سردرگمی بیشتر مشتری و کاربر شما خواهد شد. شما باید بتوانید تمام تمرکز کاربر را بر روی کال تو اکشن یا همان CTA بگذارید تا بهترین نرخ تبدیل را داشته باشید. یکی از شرکت هایی که همیشه بهترین لنیدنگ پیج را برای شما ارائه می کند، شرکت Droobox است. این شرکت ساده ترین و در عین حال بهترین لندینگ پیجی که برای جذب یک کاربر مورد نیاز است را به شما ارائه می کند که تمامی قسمت های آن با یک نظم و ترتیب خاصی کنار یکدیگر قرار می گیرند.

دانلود قالب لندینگ

3. عنوان را بهینه کنید

وقتی وارد یک سایت یا صفجه فرود می شوید، اولین چیزی که توجه شما را جلب می کند؛ عناون صفحه است. عنوان صفحه در واقع کلیات و مهم ترین چیزی که در صفحه به نمایش در می آید را به کاربر معرفی می کند. به همین دلیل باید عنوانی که برای یک صفحه قرار می دهید، بسیار مناسب باشد تا بتوانید نرخ تبدیل بالایی دریافت کنید. بهتر است عناونی که استفاده می کنید مبهم نباشد و تا جای امکان، هدف کلی از صفحه را برای کاربر نمایش دهد. حتی اگر فکر می کنید ممکن است عنوان طولانی شود و کاربر نتواند با آن ارتباط برقرار کند، می توانید در زیر عناون اصلی یک خط درباره صفحه توضیح نوشته که هم بهینه باشد و هم باعث افزایش نرخ تبدیل صفحه فرود و لندینگ شما شود.

4. همیشه بهترین و جذاب ترین ها را در بالا بنویسید

یکی از کارهایی که برای افزایش نرخ تبدیل صفحه فرود می توانید انجام دهید، این است که مهم ترین و جذاب ترین عبارات را در بالای صفحه بنویسید تا کاربر بیشتر متقاعد شود تا انتهای صفحه شما پایین بیاید و تمامی موارد را مطالعه کند. چنین ترفندی را برای روزنامه بسیار بکار می گیرند، یعنی در واقع چیزی که باعث می شود مردم ترغیب به خرید روزنامه شوند را در بالای صفحه قرار می دهند و از این طریق، مردم بیشتر به خرید روزنامه روی می آورند.

بنابراین شما نیز باید سعی کنید در صفحه فرود خود، بهترین عبارات را در بالای صفحه بنویسید تا کاربر با دیدن آن ها هرچه بیشتر به ادامه صفحه شما جذب شود. بسیاری از افراد با گوشی موبایل یا تبلت وارد لندینگ شما می شوند و باید سعی کنید بهترین حالتی که برای رسپانسیو بودن صفحه هست را قرار دهید.

5. فیلدهای ورودی را زیاد نکنید

شما برای گرفتن اطلاعات کاربر، فقط به نام او و شماره تماس یا ایمیل نیاز دارید و قرار نیست تمامی مشخصات وی را وقتی برای اولین بار به سایت شما وارد شده است را دریافت کنید. بهتر است حداکثر فیلدی که در صفحه لندینگ و فرم خود قرار می دهید، 3 عدد باشد و با بیشتر کردن آن، کاربران را تحت فشار قرار ندهید. چرا که ممکن است باعث دفع کاربر و افزایش نرخ خروج در صفحه فرود برای شما شود. طبق تحقیقاتی که در Quicksprout انجام شده است، داشتن حداکثر 3 فیلد در فرم لندینگ پیج، تا 25 درصد نرخ تبدیل را تضمین می کند. تعداد فیلد تا حدی اهمیت دارد که اگر یک صفحه تعداد فیلدهای خود را از 4 به 3 برساند، نرخ تبدیل میتواند تا 50 درصد افزایش داشته باشد.

بهترین روش برای افزایش نرخ تبدیل لندینگ پیج

6. استفاده از ادبیات کاربران و ساده نویسی

یکی از نکاتی که باید همیشه مد نظر داشته باشید این است که کاربران شما به دنبال پیچیده خوانی نیستند و اگر قرار باشد چیزی که می نویسید بسیار سخت و غیر قابل خواندن باشد، در واقع به دست خود نرخ خروج کاربر را از صفحه زیاد کرده اید. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، نوشتن محتوا مطابق با سلیقه خود کاربران است. منظور از این صحبت این است که برای مثال کسی که در حوزه گیم و بازی های موبایلی فعالیت می کند، می تواند با یک ادبیات دوستانه و صمیمی کاربران بیشتری را به سمت خودش جذب کند، این در حالی است که مثلا یک شخص که در حوزه آموزش وردپرس فعالیت می کند، باید کمی رسمی تر صحبت کند تا مخاطبان به او توجه بیشتری داشته باشند.

7.ایجاد حس اضطرار و ترس در مخاطبین

احتمالا زیاد دیده اید که وقتی یک سایت یا پیج اینستاگرامی یک کمپین فروشی دارد، برای آن مدت محدود و بعضا ظرفیت محدود تعیین میکند. یعنی به مخاطبان خود می گوید پس از دو روز امکان تمدید وجود ندارد و همین باعث ایجاد حس اضطرار در مخاطبان میشود و مشتریان سریع تر دست به خرید می زنند. زمان محدود و مدت محدود جزو چیزهایی است که بازاریابان از آن زیاد استفاده می کنند و همین دو کلمه تاثیر زیادی در فروش و افزایش نرخ صفحه فرود و لندینگ شما خواهد داشت. این تکنیک محدود به بعضی شرکت ها نیست و همه برندهای بزرگ و کوچک از آن استفاده می کنند و نتیایج فوق العاده بی نظیری از آن دریافت می کنند.

8. طراحی و زمان باگذاری سایت

در مقاله لندینگ پیج، به صورت مشخص و دقیق مراحل طراحی و پارامترهایی که باید یک لندینگ پیج یا صفحه فرود داشته باشد به صورت مشخص توضیح داده شده است. اما به صورت کلی، طراحی و سرعت نامناسب در صفحه فرود باعث می شود تا نرخ تبدیل در صفحه فرود بسیارکاهش پیدا کند. اما اگر به طراحی صفحه فرود خود اهمیت دهید و در عین حال سرعت سایت را تا جای ممکن بهینه کنید، چرا که اگر زمان لود صفحه فرود بسیار پایین باشد و به کندی صفحه لود شود، عملا هیچ کاربری دوست ندارد در آن صفحه بماند و از صفحه خارج شده و نرخ تبدیل صفحه لندنیگ بسیار کاهش پیدا می کند.

9. مکان قرار گرفتن فرم را در بهینه ترین حالت ممکن قرار دهید

یکی از نکاتی که باعث افزایش نرخ تبدیل در صفحه فرود می شود، قرار گرفتن فرم در یک مکان مناسب است. برای مثال وقتی یک فرم در انتهای صفحه گذاشته شود، به احتمال بسیار زیاد، بسیاری از کاربران هیچ موقع آن را مشاهده نخواهند کرد و همین باعث خواهد شد تا نرخ تبدیل در صفحه لندینگ کاهش بسیار زیادی را داشته باشد. بهترین مکان برای قرار دادن فرم، در بالای صفحه است که کاربران هنگام ورود به صفحه آن را به صورت کامل ببیند.

بهینه ترین لندینگ پیج چیست؟

10. از رنگ های مناسب برای کال تو اکشن و صفحه فرود استفاده کنید

بهترین لندینگی که می تواند وجود داشته باشد، این است که دارای رنگ های متضاد به هم باشد و کنتراست نوری که در صفحه ایجاد می شود، باعث خواهد شد تا کاربر توجه بیشتری به کال تو اکشن موجود در صفحه داشته باشد. رنگ دکمه کال تو اکشن باید جوری انتخاب شود که به زبان بی زبانی به مخاطبین بگوید روی من کلیک کنید و از این طریق نرخ تبدیل بالاتر رود. رنگ مناسب برای کال تو اکشن، رنگ قرمز، زرد و سبز است و سعی کنید دکمه کال تو اکشن، یک حالت سفارشی داشته باشد و در سایت به صورت خاص تعبیه شود. می توانید از تست A/B در دیجیتال مارکتینگ نیز برای انتخاب رنگ مناسب برای کال تو اکشن استفاده کنید.

11. مستنداتی از تاثیر محصول یا خدمات خود ارائه دهید

یکی از چیزهایی که مردم خیلی به آن علاقمند هستند، دیدن نتایج و عملکرد قبلی شما است که می توانید آن را در قالب جملات یا نتایج در صفحه لندینگ خود قرار دهید. دیدن این موارد باعث می شود تا مردم بیشتر به شما اعتماد کرده و برای خرید یا دادن اطلاعات خود، بهتر و با اطمینان بیشتری عمل کنند. برای مثال می توانید چیزی مشابه با متن ها زیر را در سایت خود قرار دهید.

  • 90 درصد از افرادی که در سایت ما ثبت نام می کنند، از محتوای ما رضایت کامل دارند.
  • فلان شخص مهم، اطلاعات سایت ما را در زندگی خود بسیار مفید می داند.
  • علی از شیراز فقط داخل خبرنامه سایت ما ثبت نام کرده است.

همانطور که می بینید، دیدن و خواندن چنین چیزهایی از سمت کاربر فقط بیشتر باعث جلب مشتری خواهد شد و با اشتیاق بیشتری فرم شما را در صفحه فرود پر خواهد کرد.

12. قرار دادن بخش نظرات در صفحه فرود

وقتی شما می خواهید یک محصول یا دوره آموزشی را خرید کنید، اگر نظرات مفید افراد درباره آن محصول یا خدمت را ببینید، بسیار جذب آن خواهید شد و همین باعث می شود شما بتوانید هرچه راحت تر به آن محصول اعتماد کرده و آن را خریداری کنید. بودن بخش نظرات کاربران در سایت و صفحه لندینگ، باعث خواهد شد تا دیگران وقتی آن نظرات را می بینند؛ بیشتر ترغیب به دادن اطلاعات و خرید شوند. سعی کنید کاری کنید تا افرادی که قبلا از محصول شما خرید کرده اند، در این صفحه نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارند تا وقتی یک کسی وارد آن صفحه شد، پس از دیدن نظرات کاربران اعتمادش به شما و برند شخصیتان افزایش پیدا کند.

13. داشتن FAQ در لندینگ پیج

یکی از کارهایی که برای افزایش نرخ تبدیل صفحه فرود به کار می رود، داشتن FAQ یا همان سوالات متداول است. این ترفند باعث خواهد شد تا کلمه کلیدی که برای صفحه مشخص کرده اید، در عبارات گوگل هرچه بیشتر نمایان شود. علاوه بر آن، وقتی در خود صفحه چنین چیزی را به نمایش در می آورید، باعث خواهد شد تا سوالاتی که کاربران در ذهنشان هست، پاسخ داده شود. مثلا وقتی یک دوره آموزش سئو قرار است به فروش برسانید، می توانید تمامی نکات و پیش نیازها، سرفصل های دوره و … را درون این باکس FAQ قرار دهید تا مشتری و کاربر به صورت کامل با دوره آموزشی شما آشنا شود. علاوه بر آن، می توانید با مهندسی کردن این بخش سوالات متداول، ذهن مخاطب را به سمت خرید هرچه بیشتر از شما پیش برید.

14. از مشتریان و بازدید کنندگان به صورت واضح و مشخص بخواهید کاری انجام دهند

منظور از این جمله این است که در صفحه لندینگ پیج خود به صورت واضح و مشخص از کاربران بخواهید یک کال تو اکشن خاصی را انجام دهند. حال این کار می تواند یک خرید باشد یا ثبت نام در سایت باشد یا حتی پر کردن اطلاعات کاربری شخص و ارسال آن برایش ما باشد. دکمه کال تو اکشن باید به صورت مشخص و بزرگ در صفحه وجود داشته باشد و مشتری بداند پس از اینکه بر روی دکمه کال تو اکشن کلیک کرد، چه اتفاقی خواهد افتاد.

کال تو اکشن در صفحه لندینگ

15. لندینگ پیج خود را چک و بررسی کنید

اگر تمامی موارد بالا را رعایت کنید، قطعا یک لندینگ پیج با بهترین ویژگی و نرخ تبدیل بسیار بالا خواهید داشت و افزایش نرخ تبدیل بالایی برای صفحه فرود این صفحه تجربه خواهید کرد. اما با این حال، بهترین توصیه ای که می توانیم به شما بکنیم این است که لندینگ پیج خود را قبل از انتشار، مورد چک و بررسی قرار دهید. محتوای آن را چک کنید که جایی ایراد یا اشکالی نداشته باشد. کال تو اکشن را مورد بررسی قرار دهید که مورد تایید باشد، موبایل فرندلی بودن صفحه را چک کنید که ایرادی در ساختار آن وجود نداشته باشد. حتی باید فرم یا محصولی که درون این لندینگ وجود دارد را مورد بررسی قرار دهید و تا انتهای مرحله ای که قرار است کاربر آن را طی کند، بروید و اگر همه چیز اوکی بود، صفحه لندینگ را منتشر کنید.

کلام پایانی و جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم روش های افزایش نرخ تبدیل صفحه فرود را مورد بررسی قرار دهیم تا کاربرانی که وارد سایت شما می شوند را بتوانید به مشتری هدف تبدیل کنید. بنابراین اگر افزایش نرخ تبدیل صفحه لندینگ برایتان اهمیت دارد، سعی کنید موارد بالا را در صفحه لندینگ خود رعایت کنید تا بهترین نتیجه را از صفحه لندینگ خود بگیرید. حال اگر شما نیز روش هایی برای بهینه کردن صفحات لندینگ خود می شناسید و از آن استفاده کرده اید، آن را در قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید تا آن را در سایت منتشر کنیم. امیدوارم از خواندن این مقاله در سایت برتر آموز لذت برده باشید.

نویسنده : جواد فرازمند

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *