هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام

بازاریابی اینترنتی چیست؟ 0 تا 100 بازاریابی آنلاین در 2022

1400/11/11

بازاریابی اینترنتی چیست؟ استفاده از اینترنت در سراسر جهان هر روز در حال افزایش است – در واقع تا سال 2021 بیش از 4.6 میلیارد نفر در سراسر جهان از اینترنت استفاده می کنند.

بازاریابی همیشه برای دستیابی به مشتریان در جایی که هستند بوده و وجود داشته است. تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات چاپی و بیلبوردها همگی سعی در انجام این کار دارند.

اینترنت مزایای منحصر به فردی را ارائه می دهد که سایر رسانه های بازاریابی نمی توانند ارائه دهند.

از جمله مهم ترین آن ها می توان به دامنه دسترسی به کاربران هدفمند و همچنین دسترسی به طیف بسیار بزرگی از کاربران و سایر شخصی سازی های گوناگون، گزینه های بسیار برای شخصی سازی محتوا، و فرصت ایجاد روابط گسترده با مشتریان، که تنها چند مورد از ویژگی های اینترنت هستند.

اما اینترنت می تواند موجودیتی فراگیر باشد که مملو از ویدئوها و دستور العمل ها و مقالات خبری و سایت های فروشگاهی  است. در فضای شلوغ اینترنت، چگونه قرار است کسب و کار خود را متمایز کنید تا به مخاطبان مناسب دست یابید؟

پاسخ بازاریابی اینترنتی است.

بازاریابی اینترنتی چیست؟

بازاریابی اینترنتی از کانال های دیجیتال، از جمله ایمیل، رسانه های اجتماعی، وب سایت ها و موتورهای جستجو برای دستیابی به مخاطب ایده آل شما استفاده می کند. برخلاف رسانه‌های تبلیغاتی سنتی‌تر، مانند چاپ، اینترنت مکالمات دو طرفه بین کسب‌ و کار شما و مشتری را تشویق می‌کند و در حالت ایده‌ آل مشتریان بیشتری جذب کرده و شیوه هاي حفظ مشتری در درازمدت را به صورت بهتری ایجاد می‌کند.

راهی برای اجتناب از بازاریابی اینترنتی یا گریز از آن وجود ندارد: بازاریابی اینترنتی برای موفقیت کسب و کار شما در سال ۲۰۲۲ و پس از آن بسیار مهم است.

اما با تمام ترفندها و روش هایی که وجود دارد، ساخت و تشخیص استراتژی های کوتاه مدت و استراتژی های بلند مدت موثر می تواند دشوار باشد، به همین دلیل است که ما یک راهنما برای شما ایجاد کرده ایم تا در آن درباره مبحث بازاریابی اینترنتی صحبت کنیم. در اینجا، ما همه چیز را از استراتژی‌های بازاریابی گرفته تا نمونه‌های واقعی را پوشش می‌دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که کسب‌ و کار شما از این چهار میلیارد کاربر اینترنت به افراد مناسب دسترسی پیدا می‌ کند.

بازاریابی اینترنتی یا آنلاین چیست؟

بازاریابی آنلاین که به عنوان بازاریابی اینترنتی یا تبلیغات اینترنتی نیز شناخته می شود، نوعی بازاریابی است که از اینترنت برای ارائه پیام های تبلیغاتی به مشتریان از طریق کانال ها دیجیتالی و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مانند موتورهای جستجو، ایمیل مارکتینگ، وب سایت ها و شبکه های اجتماعی استفاده می کند.

استراتژی های بازاریابی آنلاین شامل طراحی انواع سایت مانند طراحی سایت وردپرس، سئو، ایمیل، شبکه های اجتماعی، PPC یا تبلیغات کلیکی و سایر روش های مرتبط با اینترنت است.

نقش بازاریابی اینترنتی چیست؟

به بیان ساده، نقش بازاریابی اینترنتی کمک به کسب و کار شما برای رسیدن، جذب و تبدیل مخاطبان آنلاین است.

بیایید به دو هدف جداگانه که از بازاریابی اینترنتی خواهید داشت، و همچنین روش‌های لازم برای دستیابی به آن اهداف را بررسی کنیم.

بازاریابی اینترنتی برای جذب مشتریان جدید

شما می توانید از استراتژی های بازاریابی آنلاین برای جذب مشتریان جدید استفاده کنید. برای انجام این کار، باید در درجه اول بر تبلیغات پولی مانند تبلیغات در اینستاگرام، موتورهای جستجو و طراحی وب تمرکز کنید.

به عنوان مثال، ممکن است از مخاطبان Lookalike فیسبوک استفاده کنید تا پیام خود را در مقابل مخاطبانی مشابه با جمعیت اصلی خود دریافت کنید. یا می‌توانید به یک اینفلوئنسر شبکه های اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن تصاویر محصولاتتان در جامعه‌ای که قبلاً به خوبی تثبیت شده است و می دانید که آن ها مخاطبان واقعی هستند که به حوزه کاری شما علاقمند هستند، پول بدهید.

رسانه های اجتماعی پولی می توانند مشتریان جدیدی را به سمت برند یا محصول شما جذب کنند، اما باید قبل از سرمایه گذاری بیش از حد در یک کانال در شبکه های اجتماعی، بهتر است تحقیقات بازار و تست A/B انجام دهید.

برای جذب مشتریان جدید، همچنین باید حضور قدرتمندی در سئو داشته باشید. با توجه به اینکه 89 درصد از خریداران B2B و 81 درصد از خریداران از اینترنت برای تحقیق قبل از تصمیم گیری برای خرید استفاده می کنند، ضروری است که کسب و کار شما در لینک های اولیه جستجوی کلمات کلیدی مرتبط باشد. برای شروع سئو می توانید از آموزش سئو برترآموز استفاده کنید.

داشتن یک حضور قوی در سئو به خرید بیشتر در فروشگاه نیز منجر می شود – در واقع، 78٪ از جستجوهای محلی موبایل منجر به خرید آفلاین می شود و جستجوهای محلی باعث می شود نیمی از کاربران تلفن همراه در عرض یک روز از فروشگاه ها بازدید کنند. در مقاله سئو محلی درباره این موضوع که چگونه می توانید کاربران منطقه ای نزدیک به کسب و کار خود را جذب کنید صحبت کرده ایم.

در نهایت، بسیار مهم است که زمان و منابع خود را صرف طراحی وب سایت کسب و کار خود کنید. وقتی این مشتریان فوق الذکر وب سایت شما را پیدا می کنند، اگر سایت شما را گیج کننده یا غیر مفید بیابند، احتمالاً از اعتماد به برند شما و خرید محصول شما منصرف می شوند. به همین دلیل، مهم است که برای ایجاد یک وب سایت کاربر پسند (و موبایل پسند) وقت بگذارید.

می توانید بسته به نیاز خود از طراحی سایت وردپرس یا طراحی سایت اختصاصی استفاده داشته باشید. پیشنهاد می کنیم که از مقاله طراحی سایت وردپرس بهتر است یا اختصاصی؟ دیدن کنید.

بازاریابی اینترنتی برای پرورش افراد وفادار به برند شما

بازاریابی اینترنتی چیزی فراتر از روش هایی برای جذب مشتریان جدید است. بازاریابی اینترنتی همچنین برای حفظ یک پایگاه مشتری وفادار و طولانی مدت بسیار مهم است. و از آنجایی که جذب مشتری جدید پنج برابر بیشتر از حفظ مشتری موجود هزینه دارد، این یک هدف به همان اندازه مهم است.

شما می خواهید از ایمیل، وبلاگ نویسی و تاکتیک های شبکه های اجتماعی برای افزایش آگاهی از برند، ایجاد یک جامعه آنلاین قوی و حفظ وفاداری مشتری استفاده کنید. برای تحت تاثیر قرار دادن یا الهام بخشیدن به مشتریان گذشته ایمیل های شخصی سازی شده را در نظر بگیرید – برای مثال، ممکن است بر اساس آنچه قبلا خریداری کرده اند، تخفیف بفرستید، تولد آنها را تبریک بگویید یا رویدادهای آینده را به آنها یادآوری کنید.

این کار به راحتی توسط سرویس های ایمیل مارکتینگ قابل انجام است. برای مثال می توانید به جای آنکه در ابتدای ایمیل بنویسید: کاربر گرامی، می توانید از نام وی در ایمیل استفاده کنید.

یعنی اگر اسم او بهزاد است، بهتر است بنویسید: بهزاد عزیز و سپس به ادامه ایمیل خود بپردازید.

برای به کارگیری درست کمپین های ایمیل، به یک لیست ایمیل نیاز دارید.

لیست ایمیل را باید با روش ها و ایده های تولید محتوا، بازاریابی محتوا و تبدیل کاربر به دست آورید.

علاوه بر این، ممکن است از شبکه های اجتماعی برای نشان دادن پرسونای برند خود و شنیدن مستقیم نظرات، پیشنهادات و انتقادات مشتریان خود استفاده کنید. برای اینکه در بازاریابی اینترنتی موفق واقع شوید، پیشنهاد می شود یک چت توییتر، ارسال نظرسنجی در اینستاگرام یا ایجاد مسابقات سرگرم کننده در فیس بوک را برای مخاطبان خود در نظر بگیرید.

اگر احساس نمی‌کنید که توانایی لازم برای ایجاد تمام محتوای شبکه اجتماعی را ندارید، از یک سرویس شخص ثالث مانند نوین هاب استفاده کنید، که محتوای قانع‌کننده و منتخب را برای شما ارسال می‌کند و می‌توانید برای افزایش تعامل با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

بازاریابی اینترنتی در مقابل بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا و بازاریابی اینترنتی استراتژی های محتوایی بسیار مشابهی هستند که از آن ها برای جذب سرنخ ها و مشتریان بالقوه به سایت شما و در نهایت تبدیل ترافیک وب به مشتریان استفاده می شود. با این حال، چند تفاوت جزئی بین این دو وجود دارد.

بازاریابی محتوا زیر سقف بازاریابی آنلاین یا اینترنتی زندگی می کند. به این معنی که بازاریابی آنلاین یا بازاریابی اینترنتی استراتژی گسترده تر و فراگیرتر است و بازاریابی محتوا یکی از فرآیندهای درون این استراتژی است.

بازاریابی محتوا فقط برای فرآیند ایجاد و توزیع محتوا برای دستیابی به مخاطبان اعمال می شود. از سوی دیگر، بازاریابی آنلاین شامل به اشتراک گذاری آن محتوا از طریق ایمیل، موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی است – همچنین شامل تبلیغات پولی، هدف گذاری مجدد و طیف وسیعی از استراتژی هایی است که ممکن است برای دستیابی به مخاطبان آنلاین استفاده کنید.

در حالی که بیشتر استراتژی‌هایی که تحت بازاریابی آنلاین قرار می‌گیرند مربوط به تولید محتوا هستند، بازاریابی آنلاین نیز به وظایف تولید محتوا در بازاریابی اینترنتی مربوط می‌شود.

بازاریابی محتوا به وظایف تولید محتوا در بازاریابی اینترنتی مربوط می‌شود که توسط کارشناسان تولید محتوا انجام می گیرد.

نتیجه گیری و پایان

اگر به دنبال راهی برای ورود به عرصه کسب و کارهای آنلاین هستید پیشنهاد می کنیم که حتما از بازاریابی اینترنتی یا آنلاین استفاده کنید.

با استفاده از بازاریابی اینترنتی می توانید کارهایی را انجام داده که در حالت سنتی قادر به انجام آن نیستید.

برای مثال می توانید تحقیقات زیادی (مانند تحقیق کلمات کلیدی) انجام داده و از زیر و بم خواسته های کاربران سر در بیاورید. در حالیکه آنان در حالت عادی و سنتی به همین راحتی بروز نمین دهند که به دنبال چه چیزهایی هستند.

یا با استفاده از بازاریابی اینترنتی می توانید تبلیغات فوق العاده اثربخش تر، همراه با کاهش هزینه ها داشته باشید. می توان با انجام کارهایی ساده، مانند سپردن تبلیغ به آژانس های تبلیغاتی، تبلیغات را به افراد منطقه مورد نظر، جنسیت مورد نظر، دارای اپراتور اینترنت مورد و موارد شخصی سازی شده مانند چیزهایی که گفتیم نمایش دهیم.

بدین شکل اثربخشی تبلیغات افزایش می باید.

این فقط یک مثال از قدرت بازاریابی اینترنتی بود. اگر نظر یا پیشنهادی دارید یا تجربه استفاده از تکنیک ها و روش های بازاریابی اینترنتی را دارید، در بخش کامنت های این پست منتظر شما هستیم.

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *