هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
برنامه ریزی کار در منزل

برنامه ریزی کار در منزل + 8 نکته برای انجام این کار 1401

دسته بندی : کسب و کار - موفقیت
1401/03/26

با کار از راه دور یا همان دورکاری، شما به جای دفتر کار در خانه کار می کنید، اگرچه ممکن است مسئولیت های شغلی شما یکسان باشد. این مهم است که وقتی از راه دور کار می کنید، سازنده بمانید و وظایف روزانه خود را انجام دهید، و یک برنامه ریزی کار در منزل می تواند به شما کمک کند تا با مشخص کردن روزهای کاری خود، به طور مؤثرتری در کار خود بمانید. یادگیری نحوه تنظیم یک برنامه زمانی منسجم می تواند به شما کمک کند زمان خود را هنگام کار از خانه به حداکثر برسانید. در این مقاله، ما در مورد تعریف و مزایای یک برنامه کاری در خانه، همراه با نکات و مثال هایی صحبت می کنیم که به شما کمک می کند روز خود را به طور موثر برنامه ریزی کنید.

برنامه ریزی کار در منزل چیست؟

برنامه کار در خانه، خلاصه ای از وظایف شغلی است که می خواهید در طول شیفت خود انجام دهید. ممکن است برای کارمندانی که از راه دور کار می کنند ایده آل باشد. در یک محیط حرفه ای سنتی، کارکنان معمولاً در ساعات کاری استاندارد یا شیفت هایی که مدیران به آنها اختصاص می دهند، کار می کنند. با این حال، کارمندان از راه دور ممکن است هنگام تصمیم گیری در مورد زمان کار انعطاف پذیری بیشتری داشته باشند. یک برنامه زمانی به آن‌ها امکان می‌دهد تا زمان خود را مدیریت کنند، زیرا وظایف را از راحتی خانه خود انجام می‌دهند. ممکن است شامل زمانی باشد که می‌خواهند یک فعالیت را شروع کنند و نام تکلیف آن بازه زمانی.

چرا برنامه ریزی کار در منزل مهم است؟

برنامه کاری در خانه مهم است زیرا به شما کمک می کند بهره وری را در شغل خود حفظ کنید. می توانید به صورت جداگانه روی یک تکلیف تمرکز کنید و جدول زمانی می تواند به شما اطلاع دهد که چه زمانی باید روی کار دیگری کار کنید تا انتظارات روزانه خود را برآورده کنید.

اجرای برنامه از راه دور خود می تواند به شما امکان طراحی روز کاری را نیز بدهد که به بهترین وجه متناسب با سبک زندگی شما باشد. شما می توانید در صورت لزوم توجه خود را به مسائل شخصی معطوف کنید، سپس بدون به خطر انداختن عملکرد شغلی خود به وظایف شغلی خود بازگردید. به عنوان مثال، اگر شما یک والدین هستید، انعطاف‌پذیری برنامه کاری‌تان به شما این امکان را می‌دهد که فرزندانتان را از مدرسه بیرون بیاورید و به آنها در انجام تکالیف کمک کنید. از آنجایی که جدول زمانی خود را خودتان طراحی کرده اید، در نظر گرفته اید که چقدر زمان برای رسیدگی به امور خانواده و چقدر زمان برای اتمام بقیه روز کاری خود نیاز دارید.

چگونه یک برنامه ریزی کار در منزل خوب انجام دهیم؟

این اقدامات را برای ساختار یک برنامه کار در خانه انجام دهید:

1. تعیین کنید که چه زمانی می خواهید کار کنید

اولین قدم برای تعیین جدول زمانی، تصمیم گیری در مورد پارامترهای روز کاری است. در مورد نیازهای شغلی خود و ساعاتی که باید در دسترس باشید فکر کنید. در مرحله بعد، شروع و پایان برنامه خود را انتخاب کنید تا بتوانید با همکاران صحبت کنید یا کار با کیفیت ارائه دهید.

به عنوان مثال، اگر شما یک عکاس آزاد هستید، ممکن است کار کردن در بعدازظهرها و عصرها مفید باشد، زیرا مشتریان معمولا جلسات بعدی را رزرو می کنند. به همین ترتیب، اگر شما یک متخصص فناوری اطلاعات هستید، ممکن است لازم باشد صبح ها کار کنید تا برای پاسخ به سوالات کاربران در دسترس باشید. زمانی را که ترجیح می دهید شروع به کار کنید در بالای برنامه خود و زمانی که می خواهید کار را متوقف کنید در پایین بنویسید.

2. به وظایف کاری خود اسامی اختصاص دهید

مرحله دوم این است که هر کار را در برنامه خود نامگذاری کنید، که جهت روز کاری شما را راهنمایی می کند. نام هایی ایجاد کنید که می توانند آنچه را که باید تکمیل کنید به شما یادآوری کنند. می توانید از عبارت دقیق استفاده کنید تا مطمئن شوید که کار را به طور کامل انجام می دهید. به عنوان مثال، به جای نوشتن “ارسال ایمیل” در جدول زمانی خود، می توانید بنویسید، “ارسال ایمیل برای مدیر و تیم”. ویژگی عناوین شما می تواند بر میزان برنامه شما تأثیر بگذارد.

3. فواصل زمانی را در جدول زمانی خود طراحی کنید

مرحله سوم این است که قسمت های خط زمانی بین اسلات شروع و پایان خود را پر کنید. تعداد بازه هایی که طراحی می کنید به تعداد کارهایی که باید انجام دهید بستگی دارد. مقدار زمانی را که می خواهید برای هر کار اختصاص دهید فکر کنید. اگر برخی از فعالیت‌ها گسترده‌تر از سایرین باشند، ممکن است طول فواصل شما در نوسان باشد. به عنوان مثال، ممکن است برای شما آسان تر باشد که در هر ساعت به یک فعالیت متفاوت تبدیل شوید. یعنی در ساعت 9 صبح روی یک کار کار می کنید و در ساعت 10 صبح روی یک کار دیگر تمرکز می کنید.

4. وظایف کاری خود را به ترتیب زمانی هماهنگ کنید

مرحله چهارم این است که وظایف خود را در یک جدول زمانی منسجم سازماندهی کنید. فوریت هر فعالیت را در نظر بگیرید و ضرب الاجل هایی را برای ارسال سریع تکالیف در نظر بگیرید. به عنوان مثال، یک جلسه توجیهی ممکن است هر روز در ساعت 10 صبح برگزار شود، به این معنی که آمادگی برای جلسه باید در ساعت 9 صبح انجام شود. همچنین می توانید قبل از استراحت تعیین کنید که می خواهید روی چند فعالیت تمرکز کنید. شاید برنامه شما از اواخر صبح شروع شود، بنابراین بیشتر روز کاری خود را در بعد از ظهر و عصر متمرکز کنید.

5. برنامه خود را در یک سند جمع آوری کنید

مرحله پنجم این است که جدول زمانی خود را در سندی وارد کنید که می توانید قبل از شروع روز کاری به آن مراجعه کنید. برای تأکید بر کارهای فوری، آلارم های گوشی خود را سفارشی کنید. همچنین می‌توانید ویژگی‌هایی را برای بررسی موارد موجود در فهرست خود برای ردیابی پیشرفت خود اضافه کنید یا شکاف‌ها را مجدداً تنظیم کنید تا تغییرات در تکالیف خود را در نظر بگیرید.

برای تفسیر جدول زمانی خود و یادآوری کارهای آینده، از پلتفرمی استفاده کنید که برای شما آسان‌تر است. به عنوان مثال، ممکن است ترجیح دهید برنامه خود را بر روی یک پوستر بزرگ روی میز خود نمایش دهید تا به راحتی دسترسی داشته باشید. گزینه دیگر این است که برنامه را روی تلفن خود ضبط کنید، که ممکن است هشدارهایی برای اطلاع شما از نزدیک شدن ضرب الاجل ها داشته باشد.

6. جدول زمانی خود را برای هر روز کاری تنظیم کنید

مرحله آخر این است که برنامه کاری خود را در خانه ویرایش کنید تا تضادها را در مسئولیت های کاری خود لحاظ کنید. شاید شما نقش‌های متفاوتی را در روزهای سه‌شنبه و پنج‌شنبه نسبت به روزهای دوشنبه و چهارشنبه تمرین کنید، به این معنی که زمان‌ها و تکالیف در جدول زمانی شما نیز ممکن است متفاوت باشد. ایجاد برنامه های متعدد برای کمک به سازماندهی هر روز هفته کاری خود را در نظر بگیرید.

نکاتی برای ایجاد کردن یک برنامه ریزی کار در منزل عالی

برای اطلاعات بیشتر در مورد ساخت برنامه های کاری در خانه، نکات زیر را مرور کنید:

زنگ ساعت خود را برای یک زمان مناسب تنظیم کنید.

این “زمان توافقی” زمانی است که امروز با آن موافقت می کنید و زمانی است که فردا با آن موافقت خواهید کرد. من متوجه شدم که بیدار شدن از خواب چند دقیقه قبل از اولین جلسه یا اولین نقطه ای که در آن باید «آنلاین» دیده شوم، بسیار عالی است. زنگ ساعت خود را برای زمانی تنظیم کنید که بین نیم ساعت تا دو ساعت قبل از شروع روز کاری به شما فرصت دهد (یا زمانی که به خود می گویید روز کاری شما باید شروع شود). این به شما زمان می دهد تا آماده شوید، احساس شادابی کنید، احساس آمادگی کنید و احساس آمادگی کنید.

از یک جدول زمانی واقع بینانه استفاده کنید

همانطور که برنامه کاری خود را در خانه ایجاد می کنید، ضرب الاجل های واقع بینانه را برای تکمیل وظایف خود تعیین کنید. به عنوان مثال، اگر می‌دانید که بعد از ظهر بهره‌وری بیشتری نسبت به صبح دارید، ممکن است بهتر باشد روز کاری خود را به جای ساعت 6 صبح از ظهر شروع کنید، به همین ترتیب، می‌توانید فضای کافی برای انجام یک فعالیت بدون احساس داشته باشید عجله کردید، و می توانید مطمئن شوید که جدول زمانی شما را قادر می سازد تا از فعالیت های کوچکتر به سرعت و کارآمد مراقبت کنید.

اولویت بندی واقع بینانه

نکته اینجاست: ما بیش از حد از خود انتظار داریم. تقریباً همیشه. ما می نشینیم تا لیست کارهای خود را با بهترین نیت تهیه کنیم، و سپس بیش از حد روی شانه های خود آینده مان قرار می دهیم. این نوع برنامه ریزی آرمان گرایانه مسئول اکثر تصمیمات شکست خورده ما در سال نو است – و همچنین بسیاری از احساس شکست و سرخوردگی ما. ما با توقع بیش از حد خود را طوری آماده کردیم که شکست بخوریم.

در عوض، خود را با قانون 1-3-5 آماده کنید تا موفق شوید. در هر روز، فرض کنید که فقط می توانید یک کار بزرگ، سه چیز متوسط ​​و پنج چیز کوچک انجام دهید.” این یک قانون کاملاً کاربردی است که شما را متمرکز نگه می دارد و کارهایی را که باید در یک بازه زمانی معقول انجام دهید، از بین ببرید. آن را امتحان کنید!

در اینجا یک نکته عالی دیگر وجود دارد: سعی کنید کار بزرگ را در ابتدای روز از سر راه خود بردارید. هنگامی که بزرگترین پروژه خود را در تازه ترین حالت خود انجام می دهید، تضمین می کنید که بهترین خود را روی میز می آورید و کاری می کنید که هر کاری را که در آن روز انجام دهید در مقایسه با آن یک نسیم به نظر برسد. شما فقط وظایف خود را تنظیم می کنید و می بینید که آنها در برابر شتاب شما سقوط می کنند.

یک فضای کاری در خانه خود را انتخاب کنید

یک منطقه در محل سکونت خود را برای فعالیت های کاری تعیین کنید. ممکن است انتخاب یک فضای آرام که در آن بتوانید بدون حواس پرتی کار کنید و دسترسی فوری به منابع مانند اتصال مطمئن به اینترنت داشته باشید، مفید باشد. مدیریت یک دفتر کار خانگی می تواند شما را به یاد کار در یک ساختمان بیاندازد، که می تواند به شما کمک کند تا سریعتر با دورکاری سازگار شوید. شما همچنین می توانید منطقه ای را انتخاب کنید که در آن هنگام شروع ساعت کاری خود احساس آرامش بیشتری داشته باشید.

بهره وری خود را ارزیابی کنید

پس از تمرین برنامه کاری خود در خانه، کیفیت کار خود را بررسی کنید تا اثربخشی جدول زمانی خود را تعیین کنید. به این فکر کنید که آیا نحوه ساختار روزتان به شما کمک می کند تا در انجام وظایف خود سازماندهی شده و به اهداف حرفه ای خود برسید. ارزیابی بهره وری به شما امکان می دهد راه هایی را برای بهبود برنامه فعلی خود شناسایی کنید. به عنوان مثال، ممکن است تشخیص دهید که برای ضبط یادداشت‌های یک قرار و آماده کردن سؤالات برای دیگری، به فاصله بیشتری بین جلسات مجازی نیاز دارید. در مورد سطح بهره وری ایده آل خود و نحوه تنظیم جدول زمانی برای کمک به دستیابی به چشم انداز خود فکر کنید.

نمونه ای از برنامه ریزی کار در منزل

در اینجا نمونه ای از جدول زمانی کاری برای یک استاد دانشگاه که از راه دور کار می کند آورده شده است:

  • *9 صبح: صبحانه بخورید.*
  • *9:30 صبح: صندوق ورودی ایمیل را بررسی کنید و به پیام ها پاسخ دهید.*
  • *10 صبح: نمرات امتحان میان ترم را در داشبورد دوره آنلاین برای مشاهده دانش آموزان وارد کنید.*
  • *10:30 صبح: ایمیل های یادآوری الکترونیکی برای دانش آموزان در مورد تکالیف آینده ارسال کنید.*
  • *10:45 صبح: ضبط ویدیوی آموزشی دستورالعمل های جزییات پروژه نهایی.*
  • *12 بعد از ظهر: ناهار بخورید.*
  • *۱ بعدازظهر: پاورپوینت خود را در مورد سرفصل های دوره ایجاد کنید.*
  • *2 بعدازظهر: در جلسه هیئت علمی شرکت کنید.*
  • *3 بعدازظهر: به یک کنفرانس تلفنی با دانشجویان بپیوندید تا برنامه های سفر را برای کنفرانس آینده نهایی کنید.*
  • *4:30 بعد از ظهر: صندوق ورودی ایمیل را دوباره بررسی کنید و به پیام‌های دریافتی در طول روز پاسخ دهید.*

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم نکاتی ارائه کنیم که با استفاده از آن ها بتوانید یک برنامه ریزی کار در منزل عالی ایجاد کنید. کافی است تا نکاتی نسبتا ساده را رعایت کنید تا بتوانید در منزل خود به تمامی کارهایتان رسیدگی کنید. کار در منزل در مقابل کار در دفتر، هر کدام مزایا و معایبی دارند. وقتی که در منزل هستید، طبیعتا فضای کاری شما فضای کاری مناسب تری نسبت به دفتر نخواهد بود و به همین علت است که باید با برنامه ریزی کار در منزل، سعی کنید بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارید.

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *