هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
بهترین شبکه های اجتماعی

16 مورد از بهترین شبکه های اجتماعی در سال 2023

1400/11/19

بهترین شبکه های اجتماعی: چه یک مارکتر باتجربه در شبکه های اجتماعی باشید، چه یک بازاریاب که به دنبال سرمایه گذاری در بازاریابی شبکه های اجتماعی هستید یا یک صاحب کسب و کار که به دنبال استفاده از شبکه های اجتماعی برای پیشرفت کسب و کار است، دانستن محبوب ترین و پرکاربرترین شبکه های اجتماعی در دنیا مفید است. این به شما امکان می‌دهد تا دسترسی به برند خود را در شبکه های اجتماعی به حداکثر برسانید، با افراد مناسب تعامل کنید و به اهداف شبکه های اجتماعی خود برسید.

این برای برند سازی شما عالی است. در مقاله برندسازی چیست؟ آموزش برندسازی در مورد مهم ترین نکاتی صحبت داشته ایم که برند شما را بر سر زبان ها می اندازد.

برای اینکه کارها را برای شما آسان‌ تر کنم، تحقیقاتی انجام دادم و اطلاعاتی در مورد 16 شبکه اجتماعی برتر در سال 2022 جمع‌آوری کردیم. برخی از آنها برای شما آشنا هستند، برخی دیگر ممکن است برای شما غریبه به نظر برسند. چون در برخی از کشورهای خاص مانند چین کاربرد دارند.

شاید این مقاله ارزش آن را داشته باشد که در مورد شبکه های اجتماعی بیشتر بدانید. اگر بخواهید در آن ها فعالیت کنید، ممکن است برای برند شما عالی باشند اما شما آن ها را بررسی نکرده اید.

این را به یاد داشته باشید که باید پرسونای مخاطب خود را در نظر بگیرید و لازم نیست که در همه شبکه های اجتماعی فعالیت کنید. بهترین هایی که بیشترین مخاطبان شما آن جا حضور دارند را یافته، و به ترتیب اولویت در آن ها فعالیت داشته باشید.

بیایید شروع کنیم

محبوب ترین و بزرگ ترین شبکه های اجتماعی در سال 2022

(MAUs مخفف Monthly Active Users به معنای تعداد کاربر فعال ماهانه و MUVs مخفف Monthly Unique Visitors به معنای تعداد بازدیدکننده یونیک می باشد.)

1. فیس بوک – 2.23 میلیارد MAU

فیس بوک بزرگترین شبکه اجتماعی در سراسر جهان است که هر ماه بیش از دو میلیارد نفر از آن استفاده می کنند. این تقریبا یک سوم جمعیت جهان است! بیش از ۶۵ میلیون کسب‌وکار از صفحات فیس‌بوک استفاده می‌کنند و بیش از شش میلیون تبلیغ‌کننده فعالانه کسب‌وکار خود را در فیس‌بوک تبلیغ می‌کنند، که اگر می‌خواهید در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید، آمار فیسبوک شما را مجاب به فعالیت در آن می کند.

البته فیسبوک در ایران مانند سایر کشورهای دنیا مورد استفاده قرار نمی گیرد، با این حال اگر کسب و کاری دارید که به صورت بین المللی فعالیت دارد یک شبکه اجتماعی جذاب است. همچنین اگر کسب و کاری در ایران دارید و مطمئنید که بخش بزرگی از افراد در فیسبوک حضور دارند این کار را انجام دهید.

فیسبوک با توجه به قدرتی که دارد در پروسه سئو می تواند یکی از فاکتورهای سئو باشد.

شروع به کار در فیس بوک آسان است زیرا تقریباً تمام فرمت های محتوا در فیس بوک عالی کار می کنند. شما می توانید متن، تصاویر، ویدیوها، لایو و استوری بگذارید. اما توجه داشته باشید که الگوریتم فیس بوک محتوایی را در اولویت قرار می دهد که باعث مکالمات و تعاملات معنادار بین افراد، به ویژه افرادی که از خانواده و دوستان هستند، می شود.

همچنین، به یاد داشته باشید که محتوای خود را برای موبایل بهینه سازی کنید زیرا 94 درصد از کاربران فیس بوک از طریق اپ تلفن همراه به فیس بوک دسترسی دارند.

2. YouTube – بیش از 1.9 میلیارد MAU

یوتیوب یک پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیو است که در آن کاربران روزانه یک میلیارد ساعت ویدیو تماشا می‌کنند. برای شروع، می توانید یک کانال YouTube برای نام تجاری خود ایجاد کنید که در آن می توانید ویدیوها را برای سابسکرایب های خود آپلود کنید تا مشاهده کنند، لایک کنند، نظر بدهند و به اشتراک بگذارند.

این موارد را در صفحه آموزش یوتیوبری به صورت کامل مورد بررسی قرار داده ایم.

یوتیوب (متعلق به کمپانی گوگل) علاوه بر اینکه دومین سایت بزرگ شبکه اجتماعی است، اغلب به عنوان دومین موتور جستجوی بزرگ بعد از گوگل نیز شناخته می شود. (بنابراین اگر می‌خواهید نام تجاری شما در یوتیوب باشد، توصیه می‌کنیم بر روی سئو یوتیوب خود کار کنید)

برای سئو یوتیوب نیازی به کاری خارج از برنامه نیست. می توانید از تمامی تکنیک های سئو قابل انجام در یوتیوب استفاده کنید تا ویدئوهای شما سئو شده و به کاربران بیشتری نمایش داده شوند.

در نهایت، شما همچنین می توانید در یوتیوب تبلیغ کنید تا دسترسی خود را در این پلتفرم افزایش دهید. البته برای کسب و کارهای ایرانی به آن صورت توصیه نمی شود چرا که راه های ارزان تری برای تبلیغات وجود دارد که در مقاله آموزش تبلیغات به آن اشاره داشتیم. یکی از بهترین روش های تبلیغاتی در ایران تبلیغات کلیکی است. مطابق گزارشات، صاحبان کسب و کار از تبلیغات اینستاگرام نیز بازخوردهای خوبی دریافت کرده اند. در لینک های زیر بیشتر در مورد آن ها صحبت داشته ایم.

3. WhatsApp – بیش از 1.5 میلیارد MAU

WhatsApp یک اپلیکیشن پیام رسانی است که توسط افراد در بیش از 180 کشور استفاده می شود. در ابتدا، واتس اپ تنها توسط افراد برای برقراری ارتباط با خانواده و دوستان خود استفاده می شد. به تدریج مردم از طریق واتس اپ با مشاغل ارتباط برقرار کردند.

بهترین شبکه های اجتماعی: ضمن آنکه  واتس‌اپ پلتفرم تجاری خود را ایجاد کرده است تا به کسب‌وکارها اجازه دهد تا پروفایل تجاری مناسبی داشته باشند، پشتیبانی مشتری را ارائه دهند و به‌روزرسانی‌های خرید خود را با مشتریان به اشتراک بگذارند. برای مثال یک ایده خوب برای استفاده از واتس آپ در کسب و کارها  گردهمایی افراد گروه و طوفان فکری است. همچنین افراد می توانند با استفاده از واتساپ بیزینس با یکدیگر تماس بگیرند و در مورد کسب و کار صحبت کنند. ویژگی های خوبی در این نرم افزار گنجانده شده است.

4. مسنجر – 1.3 میلیارد MAU

مسنجر قبلاً یک ویژگی پیام رسانی در فیس بوک بود و از سال 2011، فیس بوک مسنجر را به تنهایی به یک برنامه مستقل تبدیل کرد و ویژگی های آن را تا حد زیادی گسترش داد. کسب‌وکارها اکنون می‌توانند در مسنجر تبلیغ کنند، چت‌بات بسازند، خبرنامه بفرستند و کارهای دیگر انجام دهند. این ویژگی‌ها راه‌ های بی‌ شمار جدیدی برای تعامل و ارتباط با مشتریان خود به کسب‌ و کارها داده است.

البته از این پیام رسان در ایران زیاد استفاده می شود.

معمولا واتساپ و تلگرام بیشترین استفاده را در ایران دارند. با این حال اگر با افراد خارجی تعامل دارید یا کسب و کار بین المللی دارید، استفاده از آن یک راه حل خوب است.

5. وی چت – 1.06 میلیارد MAU

وی چت www.wechat.com از یک برنامه پیام رسانی است. این نرم افزار نیز درست مانند واتس اپ و مسنجر، به یک پلتفرم همه کاره تبدیل شد. علاوه بر پیام رسانی و تماس، کاربران اکنون می توانند از وی چت برای خرید آنلاین و پرداخت آفلاین، انتقال پول، رزرو، رزرو تاکسی و غیره استفاده کنند.

بهترین شبکه های اجتماعی: وی چت در چین و برخی از مناطق آسیا محبوب ترین گزینه است. اگر در آن مناطق (جایی که پلتفرم های شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک ممنوع هستند) تجارت می کنید، وی چت می تواند جایگزین خوبی باشد.

اگر کسب و کار یا دوستانی دارید که شرقی هستند یا با شرقی های آسیا تجارت می کنید، استفاده از آن پیشنهاد می شود.

6. اینستاگرام – 1 میلیارد MAU

اینستاگرام یک برنامه شبکه اجتماعی اشتراک گذاری عکس و ویدئو است. این شبکه اجتماعی گسترده به شما امکان می دهد طیف گسترده ای از محتوا مانند عکس ها، فیلم ها، استوری  ها و لایوها را به اشتراک بگذارید. همچنین اخیراً قابلیت های مناسبی را برای ویدیوهای طولانی تر راه اندازی کرده است.

بهترین شبکه های اجتماعی: به‌عنوان یک برند، می‌توانید یک اکانت بیزینس در اینستاگرام داشته باشید که تجزیه و تحلیل مناسبی  از اکانت و پست‌ها و امکان زمان‌بندی پست‌های اینستاگرام با استفاده از ابزارهای شخص ثالث مانند نوین هاب که یک نمونه ایرانی است را در اختیار شما قرار می‌دهد.

برای کمک به شما برای شروع و موفقیت، اصول بازاریابی در اینستاگرام در اینجا آمده است.

در مورد اینستاگرام، سلسله مطالب جالبی ارائه داده ایم که می توانید آن ها را بررسی کرده و مطالب جالبی در مورد آن ها یاد بگیرید:

7. QQ – بیش از 860 میلیون MAU

QQ  یک پلتفرم پیام رسانی فوری است که در بین جوانان چینی بسیار محبوب است. (در 80 کشور استفاده می شود و در بسیاری از زبان های دیگر نیز موجود است.) علاوه بر ویژگی های پیام رسانی فوری، کاربران را قادر می سازد تا آواتارهای خود را تنظیم کرده و آن ها را زیباتر کنند، فیلم تماشا کنند، بازی های آنلاین انجام دهند، خرید آنلاین، وبلاگ نویسی کرده و پرداخت انجام دهند.

باید اعتراف کنیم که چیز زیادی در مورد QQ نمی‌دانیم، اما طبق راهنمایی که از Carrie Law از ClickZ دیدیم. او یک مقدمه مختصر مفید برای QQ برای مارکترها نوشته است. به نظر می رسد در حالی که QQ، یک پلتفرم بومی دسکتاپ، در گذشته برترین پلتفرم شبکه اجتماعی در چین بود، WeChat، یک برنامه پیام رسانی از همان شرکت مادر، جای آن را گرفته است. آدرس این شبکه اجتماعی www.imqq.com/ است.

8. Tumblr – بیش از 642 میلیون MUV

Tumblr  یک سایت میکروبلاگینگ و شبکه اجتماعی برای به اشتراک گذاری متن، عکس، لینک، ویدئو، فایل صوتی و غیره است. مردم طیف گسترده ای از چیزها را در Tumblr از عکس گربه گرفته تا هنر و مد به اشتراک می گذارند.

در ظاهر، وبلاگ Tumblr می تواند دقیقاً مانند سایر وب سایت ها باشد. بسیاری از وبلاگ هایی که به صورت آنلاین با آنها برخورد می کنید ممکن است از Tumblr استفاده کنند! شما می توانید این شبکه اجتماعی را در سایت www.tumblr.com پیدا کنید.

9. Qzone – بیش از 632 میلیون MAU

Qzone یکی دیگر از پلتفرم های شبکه اجتماعی محبوب مستقر در چین است که در آن کاربران می توانند رسانه های مختلف آپلود کنند، وبلاگ بنویسند، بازی کنند و پروفایل های فضاهای مجازی خود را تنظیم کنند.

به گفته چندین نفر در Quora، در بین نوجوانان محبوبیت بیشتری دارد (در حالی که WeChat در بین بزرگسالان محبوبیت بیشتری دارد). اما به نظر می رسید که ظهور پلتفرم های مبتنی بر موبایل مانند وی چت باعث کاهش محبوبیت پلتفرم های مبتنی بر دسکتاپ مانند Qzone شده است.

10. Tik Tok – بیش از 500 میلیون MAU

تیک تاک (که در چین به نام Douyin نیز شناخته می شود) یک شبکه اجتماعی موزیک ویدیو در حال رشد است. این برنامه در سه ماهه اول سال 2018 بیشترین دانلود را در جهان داشت و از فیس بوک، اینستاگرام و سایر برنامه های شبکه اجتماعی پیشی گرفت. همانطور در سال های بعد تاکنون نیز رشد بسیار زیادی را تجربه کرده است.

برداشت اولیه این است که این نرم افزار، شبیه اینستاگرام برای موزیک ویدیوهای کوتاه است. کاربران می‌توانند ویدیوهایی تا 60 ثانیه ضبط کنند، آن‌ها را ویرایش کنند و موسیقی و جلوه‌های ویژه اضافه کنند.

بهترین شبکه های اجتماعی: این شبکه اجتماعی ابتدا در آسیا و مناطق شرقی مقبولیت و گسترش بیشتری پیدا کرد. سپس به کشورهای غربی نفوذ کرده و محبوبیتی جهان گیر به دست آورد. در حال حاضر اینستاگرام نیز قابلیت Reels را برای مقابله و رقابت با آن ارائه داده است.

11. توییتر – 335 میلیون MAU

توییتر یک سایت شبکه اجتماعی برای اخبار، سرگرمی، ورزش، سیاست و موارد دیگر است. چیزی که توییتر را از اکثر سایت‌های شبکه های اجتماعی دیگر متمایز می‌کند این است که تاکید زیادی بر اطلاعات زمان واقعی دارد – چیزهایی که در حال حاضر اتفاق می‌افتند. به عنوان مثال، یکی از لحظات تعیین کننده در تاریخ توییتر زمانی است که جانیس کرومز تصویر هواپیمایی را در توییتر منتشر کرد که در هنگام سوار شدن به کشتی برای سوار کردن مسافران در رودخانه هادسون فرود آمد.

بهترین شبکه های اجتماعی: یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد توییتر این است که برخلاف اکثر سایت‌های شبکه های اجتماعی که محدودیت بسیار بالاتری دارند، فقط ۲۸۰ کاراکتر در یک توییت (۱۴۰ کاراکتر برای فارسی، ژاپنی، کره‌ای، عربی، چینی و چند زبان دیگر) مجاز است.

توییتر همچنین اغلب به عنوان کانال خدمات مشتری استفاده می شود. به گفته تبلیغ‌کنندگان در توییتر، بیش از ۸۰ درصد درخواست‌های خدمات مشتری اجتماعی در توییتر انجام می‌شود. این شبکه اجتماعی همچنین برای سئو نیز بسیار مفید است.

با انتشار لینک های صفحات سایت خود می توانید ضمن سوشیال سیگنال گرفتن برای سایت، لینک های خود را سریع تر ایندکس کنید. چندین قرارداد همکاری بین این دو غول تکنولوژی بسته شده تا همکاری ها و تسهیل هایی صورت گیرد. بدین ترتیب شما می توانید وقتی در سایت خود مطلب جدیدی منتشر می کنید، لینک آن را در توئیتر قرار داده و بدین ترتیب صفحه سایت شما سریع تر ایندکس خواهد شد.

12. Reddit – حدود 330 میلیون MAU

Reddit که به عنوان صفحه اول اینترنت نیز شناخته می شود، بستری است که در آن کاربران می توانند سوالات، لینک و تصاویر را ارسال کنند، در مورد آنها بحث کنند و به آنها رای مثبت یا منفی بدهند.

Subreddits (یعنی انجمن های اختصاصی) برای تقریباً هر چیزی که در زیر نور خورشید (و بالاتر) است وجود دارد. با این حال، ساب‌ردیت‌ها سطوح مختلفی از تعامل دارند، بنابراین تحقیق در مورد اینکه آیا ساب‌ردیت‌های محبوبی وجود دارد که برند شما می‌تواند بخشی از آن باشد، عالی است. برای مثال، شبکه های اجتماعی معمولاً کمتر محبوب است، بنابراین ما به ندرت در Reddit هستیم.

علاوه بر ارسال محتوای خود به Reddit و شرکت در بحث‌ها، می‌توانید ایده‌های محتوا را نیز بیابید و در Reddit کسب و کار خود را تبلیغ کنید.

13. Baidu Tieba – حدود 300 میلیون MAU

Baidu Tieba یک انجمن آنلاین چینی است که توسط بایدو، بزرگترین موتور جستجوی چینی در جهان ایجاد شده است. تفسیر ما از توضیحات ویکی‌پدیا این است که Baidu Tieba شبیه Reddit است، جایی که کاربران می‌توانند در هر موضوعی یک تالار گفتگو ایجاد کنند و با یکدیگر تعامل داشته باشند.

14. لینکدین – 294 میلیون MAU

لینکدین اکنون چیزی بیش از یک سایت رزومه و جستجوی کار است. این به یک شبکه اجتماعی حرفه ای تبدیل شده است که در آن کارشناسان حوزه های کاری مختلف، محتوا را به اشتراک می گذارند، با یکدیگر شبکه سازی می کنند و برند شخصی خود را می سازند. همچنین مکانی برای کسب و کارها شده است تا رهبری فکری و قدرت خود را در صنعت خود تثبیت کنند و استعدادها را به شرکت خود جذب کنند.

لینکدین همچنین فرصت های تبلیغاتی مانند تقویت محتوای شما، ارسال تبلیغات شخصی به صندوق ورودی لینکدین و نمایش تبلیغات در کنار سایت را ارائه می دهد.

15. Viber – حدود 260 میلیون MAU

بهترین شبکه های اجتماعی: در ظاهر، وایبر کاملاً شبیه به برنامه‌های پیام‌رسان اجتماعی بزرگ مانند WhatsApp و Messenger است. این پیام رسان به کاربران امکان می دهد پیام ها و چند رسانه ای ارسال کنند، تماس بگیرند، استیکرها و GIF ها را به اشتراک بگذارند و موارد دیگر.

با این حال، Viber فرصت های بسیار بیشتری را برای کسب و کارهای مختلف ارائه می دهد. به عنوان یک کسب و کار، می توانید تبلیغات بخرید، برند خود را از طریق استیکرها تبلیغ کنید، جامعه خود را درگیر کنید، محصولات خود را در بخش خرید نمایش دهید و خدمات مشتری ارائه دهید.

البته وایبر در ایران زیاد استفاده نمی شود و به همین علت استفاده از آن پیشنهاد نمی شود.

16. اسنپ چت – 255 میلیون MAU

اسنپ ​​چت یک برنامه شبکه اجتماعی است که بر اشتراک گذاری عکس ها و ویدیوهای کوتاه (که به اسنپ معروف است) بین دوستان تمرکز دارد. این شبکه اجتماعی فرمت استوری را محبوب کرد، که در نهایت در دیگر پلتفرم های شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام گسترش یافت. اما به نظر می رسید که ظهور استوری های اینستاگرام مانع رشد اسنپ چت و علاقه بازاریابان به استفاده از اسنپ چت برای برندهای خود به طور کلی شده است.

تا حالا به این فکر کردید که اصلا لزوم استفاده از برنامه‌های اجتماعی چیست؟

اصولا ما از شبکه‌ها و برنامه‌های اجتماعی برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنیم. این ارتباط می‌تونه شامل تمامی ارتباطات موجود برای افراد بشه  ، مثلا ارتباط کاری ، عاطفی ، ارتباط میان دوستان و خانواده و…. برنامه‌های اجتماعی یک دنیای جدیدی به روی تمامی کاربران در سراسر دنیا است که یک واسط برای ایجاد ارتباط قوی محسوب می‌شود.

استفاده از شبکه‌های مجازی می‌تونه تاثیر منفی روی زندگی ما داشته باشه؟

طبیعتا اصلا نمی‌تونیم بگیم که شبکه‌های مجازی تاثیر منفی روی زندگی انسان‌ها داره و استفاده از برنامه‌های اجتماعی پر طرفدار توصیه نمیشه. اتفاقا این شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های اجتماعی پرطرفدار میتونه تاثیر خیلی مثبتی روی زندگی افراد داشته باشه. مثلا تعداد زیادی وجود دارند که از طریق همین شبکه‌ها کسب درآمد می‌کنند.

بلاگرهای اینستاگرامی و بلاگرهای یوتیوبی در این زمینه خیلی موفق عمل کردند والان با توجه به تعداد فالوورها و تاثیر گذاری که روی افراد دارند منبع خوبی برای رشد بیزینس‌ها به شمار می‌روند. کسب و کارها و فروشگاه‌های آنلاین اینستاگرامی به خوبی از  این پلتفرم رایگان استفاده کرده و درآمد خوبی را بدست می‌آورند. این افراد با استفاده از آموزش اینستاگرام و آموزش یوتیوبری توانسته اند محتواهایی را منتشر کنند که افراد میل و علاقه زیادی به آن ها خواهند داشت.

فقط نکته ای که مهمه این که بتونیم نحوه استفاده و تایم به کارگیری از شبکه‌های مجازی رو کنترل کنیم قطعا آسیبی به فرآیند زندگیمون نمی‌رسه.

در حال حاضر برنامه‌های اجتماعی پرطرفدار کدامند؟

خب شبکه‌های اجتماعی زیادی وجود دارند که افراد به خوبی از آنها استفاده می‌کنند اما بهترین و پرطرفدارترین شبکه‌ها قطعا انتخاب هر فرد و کسب و کاری است. اینستاگرام امروزه به یکی از برنامه‌های اجتماعی پرطرفدار تبدیل شده که علاوه برای ارتباط میان افراد منبع خوبی برای کسب درآمد است. گستردگی و تعداد کاربران در اینستاگرام بسیار بالاست و از سال 2010 تا به الان کلی محبوبیتش زیاد شده ، به طوریکه در کشور خودمون جزو ترندترین شبکه‌های اجتماعی محسوب میشه. اگه دوست داری از شبکه اجتماعی اینستاگرام درآمد داشته باشی ، آموزش اینستاگرام میتونه اطلاعات خوبی رو در اختیارت بزاره.

فیس بوک  یکی از بزرگترین شبکه‌ اجتماعی در جهان حساب میشه چون تعداد کل کاربران و اعضای حقیقی ثبت شده بیشتری نسبت به سایر شبکه‌ها داره. استارت این شبکه از سال 2004 زده شد و به علت محبوبیت و کارایی بالا در تایم کمی بیشترین کاربر را دریافت کرد. فعالیت‌های تجاری زیادی داخل فیسبوک در حال انجامه و این نشون میده که این شبکه هنوز هم محبوبیت زیادی برای کاربران خود داره. امکاناتی که فیس بوک در اختیار کاربران خود به عنوان شبکه اجتماعی قرار میده آنقدر کامل است که این شبکه را به بزرگترین شبکه اجتماعی در جهان تبدیل کرده است. اگر برای کسب و کار خودتون هنوز اکانت فیسبوک ندارید پیشنهاد میشه همین الان از امکانات این شبکه برای خود استفاده کنید.

توییتر هم جزو شبکه‌های محبوب و کاربردی برای کاربران در دسته شبکه‌های مجازی است. این شبکه در سال 2006 گستردگی خوبی پیدا کرد و الان میان کاربران خود بسیار دوست داشتنی است. توییتر به خاطر محدودیت استفاده از  کاراکترها شاید شبکه خوبی برای کسب و کارهای فروشگاهی نباشه ولی پلتفرم خوبی برای انتقال اخبار روزمره محصوب میشه. با توجه به موضوع فعالیت کسب و کار خود می‌تونید در این شبکه اکانت داشته باشید.

آیا شبکه‌ اجتماعی جدید جز موارد بالا داریم؟

ما تلاش کردیم تا بهترین و ترندترین شبکه‌های اجتماعی رو بهتون معرفی کنیم. توصیه برتر آموز به شما این است که به جای وسواس داشتن برای انتخاب جدیدترین شبکه‌های اجتماعی ، یک تعداد از شبکه‌های بالا را انتخاب کرده و و همین الان فعالیت مورد نظرتون رو آغاز کنید.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی جدید معایب مربوط به خودش هم دارد و مهم‌ترین این موارد برای کسب و کارها این است که شما برای ادامه فعالیت نیاز به جامعه هدف دارید و باید این مورد هم در نظر داشته باشید که جامعه هدف هم باید عضو این شبکه‌های اجتماعی جدید بشوند. یکی از مهم‌ترین مواردی که شما و سایر رقبا را از هم متمایز میکنه اینه که باید برای شبکه‌های اجتماعی هم برنامه تولید محتوا داشته باشید و اصلا بدون برنامه پیشروی نکنید. داشتن یک برنامه برای محتوا نقطه عطف هر کسب و کاری است که در آموزش تولید محتوا برتر آموز نکته های خیلی خوبی رو براتون آماده کردیم.

بهترین شبکه های اجتماعی: نتیجه گیری و پایان

در این مقاله به بررسی 16مورد از بهترین شبکه های اجتماعی از لحاظ تعداد کاربر و محبوبیت پرداختیم. البته باید در نظر داشته باشید که احتمال دارد یک شبکه اجتماعی یا پیام رسان دارای کاربران بسیار باشد، اما دلیلی برای محبوب شمردن آن ها نیست. چون در برخی از کشورها مانند چین، مردم حق استفاده از شبکه های اجتماعی آمریکایی و غربی را نداشته و از نمونه های بومی سازی شده استفاده می کنند. به علت جمعیت زیاد چین، نتیجتا تعداد یوزرهای برخی از شبکه های اجتماعی بیشتر خواهد بود.

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *