هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
آموزش بهینه سازی متن برای تبلیغات کلیکی گوگل 😉👌🏻

آموزش بهینه سازی متن برای تبلیغات کلیکی گوگل 😉👌🏻

دسته بندی : کسب و کار آنلاین
1402/02/24

یکی از چالش‌های بسیار بزرگ حتی در آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ، بازدهی سینوسی تبلیغات کلیکی گوگل می‌باشد. 🤨

با توجه به این موضوع در این مقاله قصد داریم به شما بهترین روش بهینه سازی متن برای تبلیغات کلیکی گوگل را آموزش دهیم. 🤩

سلام بر دنبال کنندگان سایت برترآموز، 🤩 ما اومدیم با یک مقاله بسیار جذاب و کاربردی در حوزه دیجیتال مارکتینگ و بهبود سئو. همانطور که می‌دانید که یک سایت برای فروش، بهبود سئو، برندینگ و دیگر اهداف تجاری خود نیاز به استفاده از پلن‌های تبلیغاتی گوگل دارد. با توجه به این موضوع در این مقاله قصد داریم به بررسی بهترین استراتژی بهینه سازی تبلیغات گوگل بپردازیم. در نتیجه تمام تمرکز ما روی « آموزش بهینه سازی متن برای تبلیغات کلیکی گوگل » خواهد بود. به یاد داشته باشید که نرخ تبدیل شما و همچنین نرخ کلیک شما همگی به نوع متن و نوع استراتژی مارکتینگ شما بازدهی خواهد داشت.

با این حال قبل از شروع به « آموزش بهینه سازی متن برای تبلیغات کلیکی گوگل » بهتر است که به چند نکته بسیار مهم توجه داشته باشید. اولا زمانی اقدام به تبلیغات کلیکی گوگل کنید که سایت شما توانایی تحمل یک حجم بالا از کلیک را داشته باشد. به عنوان مثال ممکن است که شما یک تبلیغات کلیکی عالی با یک متن درجه یک انتخاب کنید. سپس بعد از یک مدت کوتاه سایت شما به دلیل ورودی بالا دچار اختلال می‌شود. حتی گاها برخی از سایت‌ها از دسترس خارجی می‌شود. در این صورت بودجه تبلیغاتی شما به صورت کامل سوخت می‌شود. سئو سایت شما ضربه جدی می‌بینید. از طرفی اگر قرار باشد که فروشی و یا بازار سنجی نیز انجام شود، نتایج آن غیر قابل اتکا خواهد بود.

دقت داشته باشید که این موضوعات تماما در حوزه طراحی سایت و کد نویسی سایت نمی‌باشد. گاها شما با یک آموزش وردپرس ساده و یا یک آموزش سئو کاربردی می‌توانید به نتایج بسیار عالی دست پیدا کنید. چرا که از ابتداء زیر ساخت سایت شما به درستی راه اندازی شده است. دقت داشته باشید که برند شما گاها با کیفیت سایت شما شناخته می‌شود.

گوگل ادز چیست؟ « بهینه سازی گوگل ادز »

اگر شما به دنبال « آموزش بهینه سازی متن برای تبلیغات کلیکی گوگل » می‌باشید. باید قبل از هر چیزی با ساختار و سازوکار گوگل ادز آشنا شوید. با توجه به این موضوع می‌توانید از مقاله « گوگل ادز ( گوگل ادورز سابق ) چیست؟ » به صورت جامع و کامل استفاده نمایید. گوگل ادز یکی از چند سامانه تبلیغاتی گوگل است که در آن تبلیغات کلیکی موجود از است. از مزایای آن این است که تبلیغ شونده می‌تواند هزینه هر کلیک را تعیین کند. البته تعیین هزینه کلیک گوگل ادز گاها با رقابت صورت می‌گیرد و بستگی به کلمه کلیدی و استراتژی انتشار محتوای شما دارد. از دیگر نکات مهم گوگل ادز در این است که تبلیغات شما فقط در یک شبکه خاص مانند گوگل نمایش داده نمی‌شود. گوگل ادز تبلیغات کلیکی شما را در یوتیوب، تمامی اپلیکیشن‌های کاربردی و مرتبط و … نمایش می‌دهد.

پلن‎‌های گوگل ادز همگی به صورت دلاری می‌باشند و شما باید هزینه تبلیغات خود را نیز به صورت دلاری محاسبه کنید. در این صورت می‌توانید بازدهی کار خود را به صورت قابل توجه افزایش دهید. از طرفی به این نکته توجه داشته باشید که گوگل ادز چندین استراتژی پیشنهادی در حوزه‌های مختلف دارد که می‌تواند برای شما جذاب باشد. با این حال بهتر است که برای « آموزش بهینه سازی متن برای تبلیغات کلیکی گوگل » با یک آژانس دیجیتال مارکتینگ و یا سایت‌هایی با منابع دانشی به روز مانند برترآموز، همکاری داشته باشید. در این صورت بازدهی تبلیغات شما بیشتر می‌شود. از طرفی مانیتور کردن تبلیغات نیز یک موضوع بسیار مهم و ضروری می‌باشد. شما باید بتوانید هر زمان که اراده کردید، تبلیغات خود را متوقف کنید تا استراتژی آن را بهبود بخشید.

در تهیه پلن‌های تبلیغاتی گوگل ادز به سراغ شرکت‌هایی بروید که دارای سیستم نظارت پیشرفته باشد. برخی از سایت‌هایی که خود را به عنوان نماینده این شرکت معرفی می‌کنند، گاها با کلیک مجازی بودجه تبلیغات شما را به سرعت از بین می‌برند. به همین دلیل است که بازدهی مورد انتظار شما با نرخ کلیک همخوانی ندارد.

گوگل ادز چیست؟ « بهینه سازی گوگل ادز »

مزایای  آموزش بهینه سازی متن برای تبلیغات کلیکی گوگل چیست؟

شما برای اینکه بتوانید خودتان استراتژی گفته شده در این بخش را شخصی سازی کنید، نیاز است که با مزایای « آموزش بهینه سازی متن برای تبلیغات کلیکی گوگل » آشنایی داشته باشید. به عنوان مثال اگر قرار است که تبلیغات خود برای آموزش اینستاگرام را شخصی سازی کنید، باید برای خود چند خط قرمز تعریف کنید. این خطر قرمز‌ها در  آموزش زبان انگلیسی به نحوی دیگر تعریف می‌شود. البته متر و معیار صحیح و غلط بودن آن نیز پرسونای مخاطبین حوزه کاری شما می‌باشد.

1.    بهبود تعداد کلیک روی تبلیغات

گاها ممکن است که شما یک تبلیغات کلیکی بسیار عالی طراحی کرده باشید. اما کلیک مناسبی را در زمان کمپین خود دریافت نکنید. در این صورت کمپین شما با شکست مواجه خواهد شد. حتی ممکن است که بخش قابل توجهی از منابع مالی شما نیز از بین برود. البته این نکته حالت دیگری نیز دارد. ممکن است که تعداد کلیک شما بسیار بالا باشد و در یک روز مبلغ قابل توجهی از حساب شما کسر کند.  البته توجه داشته باشید که حساب شما زمانی می‌تواند بازدهی عالی به همراه داشته باشید که همه چیز با یک تعادل نسبی همراه باشد.

دقت داشته باشید که در هر حوزه تبلیغاتی یک آمار ثابت برای نرخ کلیک وجود ندارد. با این وجود شما می‌‌توانید با توجه به سابقه تبلیغات خود به یک شاخص نسبی دست پیدا نمایید. به همین دلیل است که همواره از آژانس‌های تبلیغاتی خواسته می‌شود که آمار تبلیغات خود را با یک دیگر به اشتراک بگذارند. هدف اصلی شما از « آموزش بهینه سازی متن برای تبلیغات کلیکی گوگل » باید بهینه سازی نرخ کلیک شما باشد.

2.    بهبود کیفی نتایج آنالیز گوگل ادز

زمانی که افراد یک تبلیغات کلیکی در گوگل ادز استارت میزنند. گوگل ادز کمپین آن‌ها را به دقت بررسی می‌کند. اگر آن‌ها تبلیغاتی با نرخ تبدیل بالا داشته باشند و از طرفی تعداد کلیک آن‌ها نیز افزایش داشته باشد. در این صورت از گوگل یک امتیاز کیفی تبلیغات کلیکی مناسب دریافت می‌کنند. این موضوع ‌می‌تواند باعث کاهش مخارج تبلیغات شما شود. برخی از وبمستران در این حوزه نیز اعتقاد دارند که این امتیاز دهی به صورت غیر مستقیم روی قدرت سئو سایت شما تاثیر گذار است. البته در حال حاضر مدارک و مستنداتی قابل اطمینان ارائه نشده است.

3.    کاهش هزینه هر کلیک

به هر میزان که شما روی « آموزش بهینه سازی متن برای تبلیغات کلیکی گوگل » خود بیشتر تمرکز داشته باشید. می‌توانید هزینه هر کلیک را کاهش دهید، چرا که رقابت کمتری روی آن انجام می‌شود. از طرفی می‌توانید کلمات کلیدی مرتبط به کار خود را به صورت لانگ تیل استفاده نمایید. در این صورت احتمال بازدهی شما نیز افزایش پیدا می‌کند. به عنوان مثال اگر قرار است که روی آموزش زبان آلمانی کار کنید، قطعا هزینه هر کلیک برای شما بسیار زیاد خواهد بود. چرا که این حوزه دارای رقابت بسیار سنگینی می‌باشد. حال اگر شما روی آموزش زبان آلمانی ویژه مهاجرت به برلین تبلیغات گوگل ادز خود را راه اندازی نمایید. به مراتب هزینه هر کلیک شما کمتر خواهد شد.

مهمترین پارامترهای بهینه سازی متن برای تبلیغات کلیکی گوگل چیست؟

در بخش قبل به صورت اجمالی به هدف « آموزش بهینه سازی متن برای تبلیغات کلیکی گوگل » اشاره داشتیم. در بخش قبل نکات ریزی را به نیز به صورت مکمل بیان کردیم. با این حال در این بخش قصد داریم به صورت دقیق به بررسی عواملی که روی بهینه سازی متن تبلیغات شما تاثیر دارد، بپردازیم. سعی کنید نکاتی که در این بخش بیان می‌شود را با توجه به نوع کسب و کار خود و همچنین پرسونای مشتریان خود شخصی سازی نمایید.

مهمترین پارامترهای بهینه سازی متن برای تبلیغات کلیکی گوگل چیست؟

1.    محصول و یا خدمات خود را در عبارت تبلیغی خود استفاده نمایید

 به عنوان مثال زمانی که صحبت از بهترین مجموعه آموزش هنری آموزشی می‌کنید. باید مشخص کنید که حوزه کاری شما چیست؟ به عنوان مثال اگر در حوزه کاری خود به آموزش فتوشاپ مشغول می‌باشید. بهتر است که مشخص کنید در حوزه کاری خود چه سبک و مدل از آموزش فتوشاپ را انجام می‌دهید. در این صورت اولا نرخ کلیک شما به صورت هدفمند کاهش پیدا می‌کند. دوما نرخ تبدیل شما افزایش پیدا می‌کند. سوما بازدهی تبلیغات نیز افزایش پیدا می‌کند. به این نکته توجه داشته باشید که مهمترین خدمت شما باید نقطه قوت شما باشد. برخی از افراد با برنامه فتوشاپ به طراحی بنرهای تبلیغاتی با کیفیت می‌پردازند. برخی دیگر با فتوشاپ اقدام به بهبود کیفیت عکس‌های محصولات و یا اشخاص می‌کنند.

اگر شما یک سایت فروشگاهی دارید، سعی کنید که در متن تبلیغاتی خود از استراتژیک‌ترین محصول خود صحبت نمایید. در این صورت می‌توانید بازدهی خود را به صورت ویژه افزایش دهید. البته به یاد داشته باشید که تبلیغات شما زمانی بالاترین میزان بازدهی را دارید که استراتژی شما به صورت غیر مستقیم باشد. اگر شما در متن تبلیغات خود به صورت مستقیم خدمات خود را پرزنت کنید، احتمال بازدهی آن کاهش می‌کند. البته این موضوع حالت دیگری نیز دارد که در بخش‌های بعدی به آن خواهیم پرداخت. به صورت کلی هدف از « آموزش بهینه سازی متن برای تبلیغات کلیکی گوگل » این است که مخاطب شما بداند که چرا روی تبلیغات شما کلیک کند.

2.    متن را بر اساس دید گاه مخاطبین در زمان جستجو انتخاب نمایید

زمانی که شما کورس‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ را به جهت کاهش هزینه تبلیغات بررسی می‌کنید. معمولا یکی از نکاتی که در آن مطرح می‌شود، این است که تبلیغاتی بازدهی بسیار بالا که بر اساس نیاز و دیدگاه مخاطب تعریف شده باشد. اگر قرار است که یک خدمت خاص ارائه دهید و یا یک محصول خاص را بررسی کنید. در این صورت باید بررسی کنید که در این حوزه چگونه به دنبال این موضوع می‌گردند. به عنوان مثال اگر قرار است که تبلیغات شما بر اساس فروش سرامیک خودرو باشد. شما باید ببینید که مشتریان این حوزه با چه ادبیاتی به جستجو می‌پردازند.

به عنوان مثال اگر شما روی خرید محصولات دیتیلینگ خود را به عنوان متن تبلیغاتی خود استفاده کنید، کاملا طبیعی است که بازدهی بالا کسب نکنید. در این صورت اگر هدف شما « آموزش بهینه سازی متن برای تبلیغات کلیکی گوگل » باشد، می‌دانید که مخاطب شما هیچ گاه به دنبال خدمات دیتیلینگ خودرو نیست. چرا که این عبارت در ادبیات افراد کمی قرار دارد. بهترین کار این است که روی خواص آن مانور دهید. به عنوان مثال « جلوگیری از خط و خش بدنه خودرو  با سرامیک بدنه خودرو » در این صورت اولا عبارت شما هدفمند است. دوما تبلیغات شما به صورت غیر مستقیم می‌باشد. سوما مخاطب شما با همین ادبیات به دنبال محصولات شما می‌باشد. تا زمانی که نتوانید از دیدگاه مخاطب خود به بررسی محصولات خود بپردازید، نمی‌توانید بازدهی مناسبی از « آموزش بهینه سازی متن برای تبلیغات کلیکی گوگل » به دست آورید.

3.    صفحه لندینگ محصولات خود را بازبینی نمایید

زمانی که به دنبال « آموزش بهینه سازی متن برای تبلیغات کلیکی گوگل » می‌باشید. قطعا نرخ تبدیل شما نیز برای شما مهم خواهد بود. اگر تعداد زیادی کلیک دریافت کنید و آن‌ها را نتوانید تبدیل کنید، در این صورت بازدهی کار شما به صورت ویژه کاهش پیدا خواهد کرد. با توجه به همین موضوع پیشنهاد تیم تولید محتوای برترآموز بر این است که برای صفحات لندینگ خود نیز یک استراتژی داشته باشید. اگر قرار هدف شما از تبلیغات کلیکی گوگل ادز آگاهی از برند می‌باشد. خب در این صورت شما صفحه اصلی سایت خود را به عنوان صفحه لندینگ انتخاب می‌کنید. اما زمانی که هدف شما از تبلیغات کلیکی فروش کالا و یا خدمات می‌باشد. شاید فکر کنید که صفحه محصول و یا صفحه دسته بندی بهترین بازدهی را داشته باشد.

این استراتژی مناسب است و می‌توانید یک بازدهی بسیار مناسب نیز برای شما به همراه داشته باشد. اما نکته بسیار مهم آن این است که نرخ تبدیل شما در حال نرمال قرار خواهد داشت. به همین دلیل است که هدف ما این است که نرخ شما را به صورت ویژه بهبود بخشیم. بر اساس تحقیقات صورت گرفته اگر شما یک صفحه اختصاصی برای آن طراحی کنید، بازدهی فروش شما به مراتب افزایش پیدا خواهد کرد. البته صفحه فرود اختصاصی شما نیز باید به نحوی باشد که استراتژی کلمات کلیدی و یا عنوان تبلیغاتی شما را نقض نکند. در این بخش بهتر است که روی رنگ‌ها، رابط کاربری، پارامترهای انتخاب شده و … یک بررسی مناسب داشته باشید.

4.    برای متن تبلیغاتی کلیک خود از روانشناسی فروش و روانشناسی زرد استفاده نمایید

همانطور که می‌دانید خرید کالا و خدمات بیش از اینکه با منطق انجام شود با احساسات انجام می‌شود. حال اگر شما قصد دارید که بهینه سازی عالی برای متن تبلیغات کلیکی خود داشته باشید، باید این موضوع فکر کنید که چگونه می‌توانید بازدهی کار خود را افزایش دهید. به عنوان مثال اگر قرار است که با هدف فروش کالا و خدمات تبلیغات کلیکی خود را راه اندازی نمایید. باید به این موضوع فکر کنید که چگونه می‌توانید تبلیغات خود را به صورت هدفمند با روانشناسی زرد ترکیب نمایید. دقت کنید که این استراتژی نرخ کلیک بسیار بالایی دارد به همین دلیل باید روی پارامتر قبلی تسلط بسیار زیادی داشته باشید. در غیر این صورت « آموزش بهینه سازی متن برای تبلیغات کلیکی گوگل » بازدهی مناسبی در پی نخواهد داشت.

دقت داشته باشید که در روانشناسی فروش هدف بر این است که مخاطب خرید را با بهترین قیمت و در کوتاهترین زمان ممکن انجام دهد. به همین دلیل شما باید ویژگی محصولات خود را به نحوی نمایش دهید که مخاطب شما از دیدن آن شگفت زده شود. با این حال توصیه ما بر این است که با تکنیک‌های روانشناسی زرد به پرزنت، محصولات خود بپردازید. از طرفی به این نکته دقت داشته باشید که زمانی شما می‌توانید محصولات خود را با تبلیغات کلیکی به فروش برسانید که مخاطب درک مناسبی از مطالعه آن به دست آورد. تکنیک‌های روانشناسی فروش در بخش متقاعد سازی نیز برای شما بسیار کاربردی خواهد بود. به همین دلیل است که باید در اولین بخش صفحه لندینگ خود از این تکنیک‌ها استفاده نمایید.

نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که تعداد کاراکتر متن تبلیغاتی شما محدود است. به همین دلیل باید سعی کنید که مهمترین نکات را در کمترین زمان ممکن به مخاطبین خود منتقل کنید. دقت داشته باشید که هدف ما از تبلیغات کلیکی باید با استراتژی‌های مارکتینگ‌ ما همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال اگر هدف ما در بخش مارکتینگ آگاهی از برند و یا برندینگ پیشرفته است. این موضوع باید در تبلیغاتی کلیکی ما نیز لحاظ شده باشد.

برای متن تبلیغاتی کلیک خود از روانشناسی فروش و روانشناسی زرد استفاده نمایید

5.    از ترند روز برای تبلیغات کلیکی خود استفاده کنید

زمانی که به بررسی منابع مختلف برای « آموزش بهینه سازی متن برای تبلیغات کلیکی گوگل » پرداختیم. یک نکته بسیار مهم و کاربردی در آن ذکر شده بود، آن هم این بود که تبلیغات کلیکی باید با توجه به اخبار روز و همچنین ترندهای اصلی انجام شود. از مزایای تبلیغاتی کلیکی این است که هر جایی شکه شما احساس کنید، بازدهی تبلیغات شما بالا نیست، می‌توانید آن را متوقف کنید. به عنوان مثال اگر قرار است که تبلیغات کلیکی شما در مورد بازار سرمایه باشد. سعی کنید بررسی کنید که در حال حاضر ترند خبری اصلی در مورد بازار سرمایه چیست؟ حال آن را شخصی سازی کنید و برای تبلیغات خود استفاده نمایید. دقت داشته باشید که قرار نیست خود خبر را کار کنید. بلکه قرار است که یک پرده از خبر اصلی را بولد کنید.

از طرفی به این نکته توجه داشته باشید که خبر شما نباید به نحوی باشد که برای مخاطب تکراری باشد. شما باید به عنوان موج اول خبر را تبلیغات کلیکی استفاده نمایید. البته توجه داشته باشید که بازار امروزه به شدت به شدت دارای مخاطبین هوشمند می‌باشد. بنابراین اگر قرار است که از اخبار زرد برای تبلیغات کلیکی خود استفاده نمایید، سعی کنید که همه چیز را از دیدگاه مخاطب بررسی کنید. در این صورت می‌توانید روی بازدهی نهایی تبلیغات خود حساب ویژه‌ای باز کنید. اگر در حال حاضر ترند خاصی در حوزه کاری شما فعال نیست، بهتر است که از دیگر استراتژی‌ها برای درک این حوزه استفاده نمایید. البته توجه داشته باشید که مخاطب شما زمانی می‌تواند بالاترین بازدهی را به دست آورد که همگام با خبر به تبلیغات شما برخورد کند. در این صورت اعتماد سازی مناسبی نیز به دست خواهید آورد.

در نهایت لازم است با توجه به اینکه هدف ما « آموزش بهینه سازی متن برای تبلیغات کلیکی گوگل » می‌باشد. به شما یادآور شویم که تبلیغات کلیکی بر اساس ترندهای خبری معمولا نرخ کلیک بسیار بالایی دارند. در نتیجه اگر بودجه تبلیغاتی شما محدود است، این استراتژی نمی‌تواند برای شما بازدهی بالایی را ثبت کند. اگر بتوانید روی زمان‌های تبلیغی آن کارکنید، البته استراتژی مقداری متفاوت خواهد بود.

سخن پایانی

در این مقاله به صورت جامع و کامل به بررسی « آموزش بهینه سازی متن برای تبلیغات کلیکی گوگل » پرداختیم. چنانچه در هر بخش از این مقاله برای شما گنگ و یا  نامفهوم بود، پیشنهاد ما این است که چالش خود را در بخش کامنت‌ها با ما مطرح کنید. در این صورت می‌توانید متخصصین این حوزه پاسخ شما را ثبت خواهند کرد. نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که تبلیغات کلیکی  معمولا برای سایت‌های شناخته شده بهتر پاسخ می‌دهد. در نتیجه اگر شما دارای یک سایت نوپا می‌باشید، بهتر است که روی اعتماد سازی خود نیز کار کنید. چرا که کلیک گرفتن با تبلیغات کلیکی کار سختی نیست. اما نکته بسیار مهم آن تبدیل کردن مخاطبین آن می‌باشد.

زمانی که قرار است تبلیغات کلیکی خود را استارت بزنید، فرآیند صفر تا صد کار خود را یکبار از دیدگاه مخاطبین خود بررسی کنید. حتی می‌توانید از دوستان و یا خانواده خود بخواهید که به عنوان یک شخص بیرونی نظر خود را ثبت کنند. در این صورت تغییرات برای شما قابل درک‌تر خواهد شد. از طرفی به این موضوع توجه داشته باشید که پرسونای مخاطبین شما رو نظر نهایی و تغییرات پلن شما تاثیر گذار است. منظور ما این است که از کسی که با ماهیت کسب و کار شما آشنا نیست، استفاده نکنید. چرا که ممکن است شما را در دام خطاهای شناختی قرار دهد.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *